TAXE PENTRU ACTIVITĂŢI DE SERVICII PUBLICE
1. AVIZ
DE ACCES LA RAMPA DE DEŞEURI INERTE - POARTA 9
Taxa constituie venit cu destinaţie specială şi este
fundamentată pe raţiuni legate de protecţia mediului
înconjurător şi a sănătăţii populaţiei Municipiului
Constanţa, în vederea depozitării deşeurilor rezultate din
activitatea de construcţii/desfiinţări imobile, în locuri
special amenajate unde permanent se acţionează cu utilaje pentru
depozitarea acestora.
Taxa acces la rampa de deşeuri inerte se utilizează pentru
întreţinerea şi menţinerea în stare de funcţionare a
rampei, prin nivelarea depunerilor.
Pentru obţinerea Avizului de acces la rampă, solicitantul va
depune o cerere tip la care va anexa, în copie, documente justificative, la
Centrul de Informare Cetăţeni de pe bd. Alexandru
Lăpuşneanu nr. 116C – incinta City Mall – Sky Level.
Documentele justificative sunt următoarele:
- cărţile de identitate ale
autovehiculelor ;
- Autorizaţiile de
Construire/Demolare/intervenţie în domeniul public eliberate de către
Primăria Municipiului Constanţa;
- Memoriu tehnic justificativ (în cazuri
speciale);
- document de plată.
Contravaloarea taxei se achită la casierie şi este de 2,5 lei /
tona.
Depozitarea gunoaielor, deşeurilor, molozurilor, în alte locuri decât
cele autorizate constituie contravenţie şi se sancţionează
conform prevederilor HCL 10/2009.
Aplicarea sancţiunilor se face de către împuterniciţii
primarului, lucrătorii Direcţiei Poliţia Locală şi
ofiţerii, agenţii şi subofiţerii din cadrul Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative.
Sunt scutite de la plata taxei următoarele categorii
de contribuabili:
-
veteranii
de război;
-
persoanele
fizice prevăzute la art. 1 şi 5 din Decretul-lege nr. 118/1990
privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de
dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor
deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat,
cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în
alte legi.
CĂTRE: PRIMĂRIA MUNICIPIULUI
CONSTANŢA CERERE pentru acordarea
AVIZULUI DE ACCES LA RAMPA DE DEŞEURI INERTE -Poarta 9
Denumire
solicitant______________________________________________ Adresa __________________________ telefon . Persoana de contact_____________telefon mobil
. Prin prezenta solicit eliberarea Avizului de Acces la Rampa de
deşeuri inerte de la Poarta nr.9 pentru transportul a tone (moloz, pământ, asfalt fragmentat, resturi
vegetale) în perioada: pentru
autovehiculele având_____________________________________________ Anexez prezentei cereri următoarele documente: -
Xerocopii după cărţile de
identitate ale autovehiculelor -
Xerocopii după Autorizaţiile de
Construire / Demolare / intervenţie în domeniul public eliberate de către
Primăria Municipiului Constanţa -
Memoriu tehnic justificativ (în cazuri
speciale) -
Xerocopie document plata
Inspector
Primărie Solicitant, Data (care primeşte documentaţia)
Zi
luna an Nume Nume
. Semnatura Semnatura |
Taxa constituie venit cu destinaţie specială
şi este fundamentată de necesitatea existenţei unui spaţiu
corespunzător din punct de vedere al protecţiei mediului
înconjurător şi al sănătăţii populaţiei, în
vederea strângerii, sortării şi depozitării temporare a
deşeurilor industriale reciclabile.
Taxa se utilizează pentru activităţi de
dezinsecţie-deratizare pe domeniului public al municipiului
Constanţa.
Pentru eliberarea ,,Avizului de colectare deşeuri
industriale reciclabile” se achită o taxă după cum urmează:
- 23 lei/aviz pentru agenţii economici
care deţin o suprafaţă de până la 300 mp;
- 30 lei/aviz pentru agenţii economici
care deţin o suprafaţă între 301 mp – 500 mp;
- 30 lei/aviz plus 7 lei pentru fiecare 100
mp în plus faţă de 501 mp, pe punct de lucru.
În vederea eliberării avizului este necesară
depunerea următoarelor documente în copie:
- actul de proprietate sau de închiriere al
spaţiului punctului de colectare;
- schiţa planului de încadrare în zonă;
- autorizaţia de mediu, din care
rezultă că spaţiul de colectare respectă condiţiile de
protecţie a mediului;
-
acordul
scris al vecinilor, în formă
autentificată notarial, în original şi actualizat anual, conform schiţei planului de încadrare în
zonă;
- declaraţie de transport;
- anexa la Certificatul de înregistrare;
- avizul Comisiei de circulaţie;
- Autorizaţie de circulaţie pe
trama stradală eliberată de Serviciul Public de Impozite, Taxe
şi alte venituri ale Bugetului Local.
Responsabilitatea încasării taxei revine
Direcţiei Servicii Publice.
CERERE AVIZARE
CENTRE DE COLECTARE DEŞEURI Subsemnatul ________________________________,
domiciliat în localitatea ________________, judeţul
_______________________, strada ____________________, nr.______ bloc
__________, scara _____________, ap.nr.__________
telefon ______________________________ posesor al C.I. (B.I.) seria
_________, nr. ________________eliberat de Poliţia
________________________ la data de ________________________, în calitate de
_____________________________ al societăţii
________________________________________________ cu sediul în localitatea la
adresa ___________________________________________________,
tel.___________________, vă solicit avizarea punctului de colectare al
societăţii menţionate situate în municipiul Constanţa la
adresa ______________________________________________________, cu nr. de
înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului
_________________________, cod fiscal nr. _________________, conform prevederilor art. 7 al O.U.G. 16/2001. La prezenta cerere anexez
următoarele copii: - actul de proprietate sau de închiriere
al spaţiului punctului de colectare; -
schiţa
planului de încadrare în zonă; - autorizaţia de mediu, din care
rezultă că spaţiul de colectare respectă condiţiile
de protecţie a mediului; -
acordul
scris al vecinilor, în formă
autentificată notarial, în original şi actualizat anual, conform schiţei planului de încadrare
în zonă; - declaraţie de transport; - anexa la Certificatul de înregistrare; - avizul Comisiei de circulaţie; - Autorizaţie de circulaţie pe
trama stradală eliberată de Serviciul Public de Impozite şi
Taxe din cadrul Primăriei Municipiului Constanţa. La verificarea ce va fi făcută
de către inspectorii Primăriei Constanţa voi prezenta în
original actele mai sus menţionate. Îmi asum întreaga răspundere de
realitatea datelor specificate mai sus. Nume, prenume, semnătura şi ştampila |
3.
TAXA REZERVARE LOC PARCARE (parcare curentă).
Prezenta taxă este instituită ca taxă locală, în
temeiul prevederilor art. 283 alin. 1 şi 2 din Legea nr. 571/2003 privind
Codul fiscal, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 1
Persoanele fizice şi persoanele juridice pot solicita pentru
autovehiculele proprietate sau utilizate în regim de leasing, rezervarea
locului de parcare la domiciliu şi respectiv sediu, în parcajele amenajate
pe domeniul public pentru parcare curentă, cu respectarea prevederilor
Normativului P-132/1993 pentru proiectarea parcajelor de autoturisme în
localităţi urbane.
Art. 2
Solicitantul va completa cererea tip distribuită gratuit la Centrul
Informare Cetăţeni din bd. Alexandru Lăpuşneanu nr. 116C –
incinta City Mall – Sky Level şi va anexa
în copie documentele precizate în aceasta.
Art. 3
(1) Cererea şi schiţa cu locul de parcare vor fi vizate de
Preşedintele Asociaţiei de proprietari din care face parte
solicitantul.
(2) Repartizarea locului de parcarese face după verificarea
situaţiei în teren, în ordinea cronologică a înregistrării
cererilor şi în limita locurilor disponibile.
(3) Neprezentarea solicitantului la data programată pentru efectuarea
verificării în teren, sau neachitarea taxei pentru rezervarea locului de
parcare în termen de 60 de zile de la data înregistrării cererii atrag
anularea cererii de rezervare şi redistribuirea locului, conform
precizărilor de la alin. 2.
Art. 4
Pentru obţinere autorizaţiei, solicitantul trebuie să
facă dovada plăţii indicatorului de rezervare loc de parcare
(modelul agreat de Primăria Municipiului Constanţa), respectiv
factura fiscală şi chitanţa, în copie.
Art. 5
Montarea indicatorului se realizează de societatea
contractantă, conform schiţei anexată la documentaţie, cu
respectarea dimensiunilor locului de parcare conform normativelor în vigoare.
Art. 6
(1)
Proprietarul indicatorului are obligaţia
menţinerii în stare de funcţionare a acestuia şi
actualizării anuale a indicatorului cu date din autorizaţia în
vigoare.
(2)
În absenţa autoturismului, indicatorul de
rezervare trebuie menţinut în poziţie verticală.
Art. 7
Pe timpul folosirii locului de parcare, autorizaţia de rezervare a
locului de parcare se poziţionează astfel încât să fie
observată din afara autovehiculului, ca mijloc de identificare a
plătitorului.
Art. 8
(1)
În primul an taxa se
datorează de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a
aprobat documentaţia.
(2)
Taxa de continuare a
rezervării pentru parcarea curentă se achită anual, până la
data de 31 martie, după acest termen datorându-se majorări de
întârziere conform prevederilor legale în vigoare.
(3)
Renunţarea la
rezervarea locului de parcare se solicită în mod expres emitentului
autorizaţiei numai în perioada de valabilitate a autorizaţiei sau în
termen de 15 zile de la expirare. Cererea se înregistrează numai după
constatarea demontării indicatorului de rezervare. Depăşirea
termenului obligă renunţătorul la achitarea taxei de parcare
calculată inclusiv pe luna înregistrării cererii de renunţare,
cu majorări de intârziere, după caz.
(4)
Persoanele care
anterior au renunţat, pot solicitarea rezervarea unui loc de parcare cu
îndeplinirea precizărilor art. 2 – 3.
(5)
Deţinătorul unei
autorizaţii de rezervare a locului de parcare are obligaţia să
aducă la cunoştinţa compartimentului de specialitate al
autorităţii locale care a emis autorizaţia, orice modificare a
condiţiilor ce au fost avute în vedere la eliberarea acesteia, în termen
de 30 de zile de la intervenierea modificării. Nedeclararea oricărei
modificări în cadrul termenului precizat conduce la decăderea din
dreptul de a solicita restituirea taxei de rezervare a locului de parcare
aferentă perioadei nefolosite.
(6)
În termen de 30 de
zile de la aducerea la cunoştinţă a modificărilor
prevăzute la alin. (5), compartimentul de specialitate al
autorităţii publice locale poate proceda la redistribuirea locului de
parcare cu respectarea prevederilor art. 2 şi 3.
(7)
Modificările
prevăzute la alin. (5) pot fi aduse la cunoştinţa
compartimentului de specialitate al autorităţii publice locale
şi de către Asociaţia de Proprietari din care face parte
deţinătorul autorizaţiei de rezervare a locului de parcare.
(8)
Dacă, la noul
domiciliu există locuri de parcare vacante, solicitantul poate continua
rezervarea locului de parcare pe noul amplasament aprobat de primărie.
Obligaţia demontării şi reamplasării indicatorului revine
solicitantului.
(7) Pentru locurile de parcare rezervate ce nu pot fi
folosite din cauza executării unor lucrări pe domeniul public se
poate solicita contravaloarea taxei aferente perioadei nefolosite. În acest sens solicitantul va depune o cerere, cu date
privitoare la categoria de lucrări efectuate şi executantul
lucrării, avizată de preşedintele asociaţiei de
proprietari. Demontarea indicatorului înainte de începerea lucrărilor
şi remontarea acestuia după finalizarea acestora se vor executa de către beneficiarul
locului rezervat
Art. 9
(1) Indicatoarele, ai căror proprietari, din cauze
imputabile lor, nu pot fi contactaţi în termen de 1 an de la expirarea
valabilităţii autorizaţiei de parcare deţinute şi au
restanţe la plata taxei, vor fi demontate de societatea contractantă
care a executat montarea, iar locurile ramase libere vor fi redistribuite solicitanţilor
de pe lista de aşteptare (baza de date).
(2) Titularii locurilor de parcare,
înştiinţaţi în scris cu privire la măsura anulării
rezervării deţinute în parcarea de reşedinţă, au
obligaţia demontării indicatorului în termen de 5 zile de la primirea adresei de anulare.
Art. 10
Încălcarea prezentelor dispoziţii constituie contravenţii
şi se sancţionează potrivit prevederilor din HCL nr. 10/2009.
Contravaloarea taxei pentru obţinerea autorizaţiei se achită
la casierie şi este:
Persoane juridice |
Lei/lună |
Lei/an |
Autoturisme |
87 |
430 |
Autoutilitare cu masa maximă autorizată mai
mică de 3,5 t şi gabarit care se încadrează în dimensiunile
standard ale locului de parcare destinat autoturismelor |
189 |
922 |
Persoane fizice |
|
|
Autoturisme |
- |
149 |
Responsabilitatea încasării contravalorii taxei revine Direcţiei
Servicii Publice.
Sunt scutite de la plata taxei următoarele categorii de contribuabili:
-
veteranii de
război;
-
persoanele
cu handicap, conform art. 65 alin. (5) din Legea 448/2006;
-
persoanele fizice
prevăzute la art. 1 şi 5 din Decretul-lege nr. 118/1990 privind
acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de
dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor
deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat,
cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în
alte legi.
CERERE pentru rezervarea locului de parcare I.
DENUMIREA
SOLICITANTULUI___________________________
-
Sediul(adresa):Str.___________________________nr.______bl._____
sc._________ap._______telefon/fax_________________________; -nr.Înregistrare la Camera de
Comerţ J13/______cod fiscal_______ II.
DATELE
AUTOVEHICULULUI: -
marca____________________________nr.înmatriculare________ masa totală
maximă autorizată_____________________(t). III.
DATE REFERITOARE LA
LOCUL DE PARCARE SOLICITAT: IV.
PERIOADA
SOLICITATĂ:_________________________________ V.
NUMELE
DELEGATULUI:_________________________________ Telefon mobil ________________________ B.I. (Carte de identitate) seria
__________nr._______________ Anexez la prezenta cerere copii după
următoarele: -
certificat de înmatriculare al autovehiculului; -contract
de leasing (dacă este cazul); -plan
amplasare parcaj în zonă şi a locului solicitat pentru rezervare în
cadrul parcajului; -copie
B.I. (copie certificat înmatriculare al firmei - dacă este cazul); -documente
justificative pentru încadrarea în categoria persoanelor scutite de plata
taxei
AVIZ ASOCIAŢIE
LOCATARI/PROPRIETARI Data NUME
PRENUME SOLICITANT |
CERERE pentru reînnoirea rezervării locului de parcare I. Denumirea
solicitantului____________________________________
- Sediul
(adresa):_____________________________________________ -
Telefon/fax_______________________________; - Nr.
înregistrare____________________________; - Nr. înregistrare la Oficiul
Registrului Comerţului__________________ (CNP)___________________________. II. Datele autoturismului: - marca______________________nr.
înmatriculare_________________ III. Perioada solicitată: IV. Numele delegatului_______________________________________ -
B.I. (Carte de identitate) seria_________nr._________________ Anexez la prezenta cerere copii
după următoarele documente: -
certificat de înmatriculare autovehicul; -
copie B.I. / C.I.(copie certificat înmatriculare al firmei - dacă este cazul); -
documente justificative pentru încadrarea în categoria persoanelor
scutite de plata taxei; -
autorizaţia pentru rezervarea locului de parcare (în original). Data Numele
şi prenumele
________________
_____________________________Semnatura Semnatura |
4. TAXA DE ACCES ÎN STAŢIUNEA MAMAIA
PENTRU AUTOTURISME CARE NU AU NUMĂR DE ÎNMATRICULARE ÎN MUNICIPIUL
CONSTANŢA
Taxa constituie venit cu destinaţie specială
fiind instituită din raţiuni de creştere a gradului de
atractivitate în staţiunea Mamaia prin organizarea de spectacole,
manifestări şi concursuri pe domeniul public, precum şi pentru
menţinerea curăţeniei şi asigurarea iluminatului public în
staţiunea Mamaia.
Se aplică tuturor autoturismelor care nu sunt
înmatriculate în Constanţa care vor intra în staţiune în perioada
estivală.
Contravaloarea taxei este:
-
3 lei
pentru fiecare intrare şi se achită la casierii de la bariere;
-
4 lei
pentru abonament 24 ore şi se achită la casierii de la bariere sau la
dispeceratul staţiei de taxare;
-
25 lei
pentru abonament 7 zile şi se achită la casierii de la bariere sau la
dispeceratul staţiei de taxare;
-
250 lei
pentru abonament întreg sezon estival şi se achită la dispeceratul
staţiei de taxare.
Sunt scutite de la plata taxei următoarele categorii
de contribuabili:
A. veteranii de război;
B. persoanele fizice prevăzute la art. 1
şi 5 din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi
persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu
începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate
ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificarile şi
completările ulterioare, precum şi în alte legi.
C.
persoanele care au calitatea de luptători în rezistenţa
anticomunistă conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 214/1999.
D. persoanele fizice
sau juridice care nu au domiciliul fiscal în Municipiul Constanţa, dar
care deţin în proprietate sau leasing clădiri sau cote –
părţi din clădiri situate pe raza Municipiului Constanţa,
pentru autoturismele înmatriculate pe numele sau denumirea acestora..
Se exceptează de la plata taxei:
a)
vehiculele specializate, utilizate în exclusivitate pentru servicii de
ambulanţă;
b)
vehiculele deţinute de serviciile de urgenţă, astfel cum sunt
reglementate în Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea,
organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru
situaţii de urgenţă, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările şi completările
ulterioare;
Persoanele
scutite vor face dovada calităţii lor, prezentând documentele legale
vizate la zi. În baza acestor documente se va elibera permisul de liberă
trecere prin staţiunea Mamaia.
Responsabilitatea colectării taxei revine
Direcţiei Servicii Publice din cadrul Primăriei Municipiului
Constanţa.
Pentru a beneficia de prevederile lit. D, persoana
fizică sau juridică prezintă Direcţiei Servicii Publice din
cadrul Primăriei Municipiului Constanţa, în vederea eliberării
permisului de liberă trecere, o cerere însoţită de
următoarele documente certificate pentru conformitate cu originalul:
a)
act de
identitate/certificat de înmatriculare în Registrul Comerţului, după
caz;
b)
certificat de înmatriculare autovehicul;
c)
act de proprietate/
contract de leasing, după caz;
d)
împuternicire, în
cazul reprezentării.
Prestarea activităţii de încasare a taxei se
face prin personalul propriu sau prin delegarea activităţii.
Delegarea se face, în condiţiile legii, de către compartimentul de
specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Constanţa.
În ceea ce priveşte autovehiculele cu
numere de înmatriculare în leasing deţinute de către locuitorii
Municipiului Constanţa accesul se va face în mod gratuit pe baza
Legitimaţie de acces la bariere pentru autovehiculele achiziţionate
în leasing care va fi eliberată la Centrul de Informare pentru
Cetăţeni situat pe bd. Alexandru
Lăpuşneanu nr. 116C – incinta City Park Mall – Sky Level.
Pentru obţinerea Legitimaţiei de
acces la bariere pentru autovehiculele achiziţionate în leasing,
solicitantul va depune o cerere tip la care va anexa următoarele
documente:
-
copie
după actul de identitate al solicitantului;
-
copie
după contractul de leasing;
-
certificatul
de înmatriculare pentru persoana juridică;
-
împuternicirea
pentru delegat semnată şi ştampilată în cazul persoanelor
juridice;
- copie certificat de
înmatriculare autovehicul.