TAXE PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATELOR,
AVIZELOR ŞI A AUTORIZAŢIILOR
ADMINISTRATE DE DIRECŢIA URBANISM
A. Taxe
pentru eliberarea certificatelor de urbanism
SUPRAFAŢA |
TAXA (lei) |
a) până la 150 m2, inclusiv |
5 |
b) între 151 – 250 m2,
inclusiv |
6 |
c) între 251 – 500 m2,
inclusiv |
8 |
d) între 501 – 750 m2,
inclusiv |
10 |
e) între 751 – 1.000 m2,
inclusiv |
12 |
f) peste 1.000 m2 |
12 + 0.01 lei/m2 pentru fiecare m2 care
depăşeşte 1.000 m2 |
B. Taxe pentru
eliberarea autorizaţiilor de construire
1. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire
pentru orice altă construcţie decât cele prevăzute în alt
aliniat al prezentului articol este de 1% din valoarea autorizată a lucrărilor,
inclusiv a instalaţiilor aferente acestora.
2. Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii de construire
pentru o clădire care urmează a fi folosită ca locuinţă
sau anexă la locuinţă este de 0.5% din valoarea autorizată
a lucrărilor, inclusiv a instalaţiilor aferente acestora.
3. Taxa pentru autorizarea de foraje şi excavări
necesare studiilor geotehnice, ridicărilor topografice, exploatări de
carieră, balastiere, sonde de gaze şi petrol, precum şi alte
exploatări este de 7 lei/m2
4. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei pentru
lucrările de organizare de şantier în vederea realizării unei
construcţii, care nu sunt incluse în altă autorizaţie de
construire este de 3% din valoarea autorizată a construcţiilor pentru
organizare de şantier, necesare execuţiei lucrărilor de bază,
dacă nu au fost autorizate odată cu acestea.
5. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de amenajare
de tabere, corturi, căsuţe, rulote ori campinguri este de 2% din
valoarea autorizată a lucrării sau a construcţiei.
6. Taxa pentru
autorizarea de lucrări cu caracter provizoriu: chioşcuri, tonete,
cabine, spaţii de expunere, situate pe căile şi în spaţiile
publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a panourilor de
afişaj, a firmelor şi reclamelor este de 7 lei/m2
7. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de
desfiinţare totală sau parţială a unei construcţii
este de 0,1% din valoarea impozabilă a construcţiilor şi amenajărilor.
În cazul desfiinţărilor parţiale,
cuantumul taxei, se calculează proporţional cu suprafaţa
construită a construcţiei supuse demolării.
8. Taxa pentru prelungirea certificatului de urbanism sau
a autorizaţiei de construire este de 30% din valoarea taxei iniţiale.
9. Taxa pentru autorizarea privind lucrările de
racorduri şi branşamente la reţele publice de apă,
canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie, televiziune prin
cablu este de 11 lei pentru fiecare
instalaţie.
10. Taxa pentru eliberarea avizului comisiei de urbanism şi
amenajarea teritoriului este de 13 lei.
11. Taxe pentru
autorizarea scoaterii temporare din folosinţa domeniului public
şi/sau privat al Municipiului Constanţa pentru lucrari de
reconstruire, reabilitare, reparatii (avarii), retehnologizare (modernizare), deviere,
la retelele de utilităţi şi branşament/racord este de 19 lei/zi.
Vor fi scutiţi de taxa locală agenţii
economici şi persoanele fizice care solicită intervenţia în domeniul
public şi/sau privat pentru lucrări de investiţii pe trasee noi.
Lucrările de investiţii pentru
realizarea de reţele şi branşamente/racorduri vor fi limitate în
timp astfel :
Ř
pentru
realizarea unui branşament, timpul de scoatere temporară din folosinţa
domeniului public şi/sau privat nu
va depăşi 5 zile. Acest termen se poate prelungi o singură
dată cu încă 5 zile. Excepţie vor face branşamentele care
se vor realiza prin foraj orizontal, termenul de execuţie nu va depăşi
10 zile cu posibilitatea de a-l prelungi cu încă 10 zile. Taxa pentru
prelungirea autorizaţiei se va calcula în funcţie de numărul de
zile solicitat.
Ř
în cazul lucrărilor pentru realizarea
unei reţele subterane, timpul de scoatere temporară din folosinţa
domeniului public şi/sau privat nu va depăsi 30 zile pentru un
tronson de 100 ml. Acest termen se poate prelungi o singură dată cu încă
30 zile. Taxa pentru prelungirea autorizaţiei se va calcula în
funcţie de numărul de zile solicitat.
Termenul de valabilitate al autorizaţiei
pentru scoaterea temporară din domeniul public şi/privat este
intervalul de timp cuprins între 60 de zile şi 6 luni de la data emiterii în
funcţie de complexitatea lucrării. Acest termen se va încadra în termenul de valabilitate
prevăzut în autorizaţia de construire. În cazul în care expiră
acest termen, se va solicita o nouă autorizaţie pentru scoaterea
temporară din domeniul public şi/privat, în termenul de valabilitate
al autorizaţiei de construire.
Depăşirea termenelor menţionate în
autorizaţia de scoatere temporară din folosinţa domeniului public şi/sau privat se va
sancţiona conform legislaţiei în vigoare.
Responsabilitatea încasării taxei revine
Direcţiei Urbanism.
12. Taxa pentru obţinerea în numele solicitantului a
avizelor necesare în vederea autorizării va fi de 20 lei/aviz.
Mod de aplicare
Pentru taxele prevăzute
la punctele de la 1 la 10 se aplică următoarele reguli:
a) în termen de 15 zile de
la data finalizării lucrărilor de construcţie, dar nu mai târziu
de 15 zile de la data la care expiră autorizaţia respectivă,
persoana care a obţinut autorizaţia trebuie să depună o
declaraţie* (cf. modelului) privind valoarea lucrărilor de
construcţie la compartimentul de specialitate al autorităţii
administraţiei publice locale;
b)
până în cea de-a 15 zi inclusiv, de la data la care se depune
situaţia finală privind valoarea lucrărilor de construcţii,
compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei
publice locale are obligaţia de a regulariza taxa datorată pe baza
valorii reale a lucrărilor de construcţie;
c)
până în cea de-a 15 zi inclusiv, de la data la care compartimentul
de specialitate al administraţiei publice locale a emis valoarea stabilită
pentru taxă, trebuie plătită orice sumă suplimentară
datorată de către persoana care a primit autorizaţia sau orice
sumă care trebuie rambursată de autoritatea administraţiei
publice locale.
d)
Pentru taxele prevăzute la punctele de la 1 şi 2 valoarea
lucrărilor de construcţii ce vor fi autorizate în temeiul legal se
stabilesc astfel:
e)
pentru persoane fizice, valoarea va fi calculată conform Anexei nr.1
privind impozitul pe clădiri, din prezenta hotărâre, pentru lucrările
de construcţii ce se încadrează din punct de vedere constructiv în Anexa
nr.1. Pentru lucrările de construcţii ce nu se încadrează în Anexa
nr.1 valoarea va fi stabilită prin deviz estimativ.
f)
pentru persoane juridice, valoarea va fi stabilită prin deviz
estimativ, dar nu mai mică decât cea calculată pentru lucrările
de construcţii ce se încadrează (ca sistem constructiv) conform
valorii impozabile stabilite prin Anexa nr.1 din prezenta hotărâre.
Regularizarea taxei pentru autorizaţia de construire
la terminarea lucrărilor, se face pe baza valorii reale a lucrărilor
de construcţie, valoare care nu poate fi mai mică decât cea
determinată conform anexei privind impozitul pe clădiri din hotărârea
de consiliu aferentă anului când a fost terminată lucrarea.
Referitor
la taxa pentru eliberarea avizului comisiei de urbanism şi amenajarea
teritoriului, pentru avizele comisiilor tehnice sau colegiilor constituite prin
dispoziţii ale Primarului Municipiului Constanţa, care cuprind
specialişti în domeniile respective, atât din cadrul aparatului propriu
cât şi din cadrul instituţiilor de specialitate care sunt special
împuterniciţi de conducerile executive respective, petentul va prezenta,
la momentul eliberării avizului menţionat, o copie a documentului de
plată.
Avizele se
eliberează doar dacă respectiva documentaţie a fost supusă
analizei comisiei de resort în baza unei solicitări exprese, respectiv
dacă avizul a fost prevăzut în certificatul de urbanism.
Pentru
obţinerea avizelor impuse în certificatul de urbanism solicitantul va
depune:
-
cerere;
-
copie certificat de urbanism;
-
documentaţia anexă;
-
taxă
conform prezentei hotărâri pentru fiecare aviz, achitată cu anticipaţie,
prin chitanţă la casieria primăriei sau cu ordin de plată
la trezorerie;
-
taxă
pentru fiecare aviz percepută de către unitatea emitentă,
achitată cu anticipaţie, prin chitanţa la casieria primăriei
sau cu ordin de plată la trezorerie.
Modelul declaraţiei pentru regularizarea taxei
autorizaţiei de construire la terminarea lucrărilor:
DOMNULE PRIMAR, Subsemnatul(a) _____________________________________
cu domiciliul în Constanţa, str. _____________________ rog aprobarea
eliberării procesului verbal de recepţie (parţială)
pentru lucrările executate în Constanţa, _____________________________________________________,
nr. _____________, conform autorizaţiei de construcţie nr.
_______________________________ din data de _______________________ pentru
următoarele lucrări executate (până în acest stadiu) :
________________________________________________________________________________________________________________________________
lucrări rămase de executat:
________________________________________________________________________________________________________________________________
lucrările au fost terminate la data de
_____________________________________________. Declar pe proprie răspundere în
cunostinţa prevederilor legale în vigoare că valoarea
lucrărilor rezultate (în acest stadiu) a fost de
___________________________ lei, din care pentru spaţiul comercial
(sediul de firmă) valoarea a fost de _____________________________lei.
Mi s-a pus în vedere răspunderea ce
o antrenează constatarea ulterioară cu privire la necesitatea
declarării valorii reale a construcţiei executate. Data: Semnătura:
_____________
_______________ DOMNULUI
PRIMAR AL MUNICIPIULUI CONSTANŢA