ALTE TAXE
ADMINISTRATE DE SERVICIUL PUBLIC DE IMPOZITE, TAXE ŞI
ALTE VENITURI ALE BUGETULUI LOCAL
1. TAXA DE HABITAT
Taxa
constituie venit cu destinaţie specială, este fundamentată pe
necesitatea asigurării curăţeniei municipiului şi se
utilizează īn scopul asigurării colectării şi transportului
reziduurilor menajere din recipienţii proprii sau īnchiriaţi (containere,
europubele, etc.), precum şi pentru depozitarea şi neutralizarea
acestora la rampa ecologică Ovidiu.
Taxa
de habitat este datorată numai de persoane fizice locuitori ai Municipiului
Constanţa.
Toate
persoanele juridice care īşi desfăşoară activitatea
permanentă sau temporară pe teritoriul administrativ al Municipiului
Constanţa, nu plătesc taxa de habitat dar trebuie să aibă
īncheiate contracte directe cu prestatorii de servicii specializaţi pentru
ridicarea, transportul, depozitarea şi neutralizarea deşeurilor
produse, precum şi să contracteze şi să efectueze
acţiunile necesare de dezinsecţie şi deratizare a sediilor
şi punctelor de lucru ori de cāte ori este necesar.
Cuantumul taxei este de: 3 lei/lună/persoană
Sunt scutite
de la plata taxei de habitat următoarele categorii de contribuabili:
A. veteranii de război, văduvele de
război şi văduvele veteranilor de război care nu s-au
recăsătorit;
B. persoanele fizice prevăzute la art. 1 şi 5 din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor
drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura
instaurată cu īncepere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate
īn străinătate ori constituite īn prizonieri, republicat, cu
modificarile şi completările ulterioare, precum şi īn alte legi.
C. persoanele
care au calitatea de luptători īn rezistenţa anticomunistă
conform Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 214/1999.
Scutirea de la plata taxei de habitat, se acordă
pe bază de cerere, proporţional cu perioada rămasă
pānă la sfārşitul anului, īncepānd cu luna următoare celei īn
care persoana īn cauză prezintă actele prin care se atestă īncadrarea
īntruna din categoriile susmenţionate. Copia actului rămāne ca
document oficial la compartimentul de specialitate al autorităţii
administraţiei publice locale, care īl certifica pentru conformitate.
Scutirea se acordă persoanelor
deţinătoare de legitimaţii de veterani de război sau
hotărāri care atestă calitatea de beneficiar al Decretului-lege nr.
118/1990, republicat, cu modificarile şi completările ulterioare,
precum şi īn alte legi.
Taxa de habitat se stabileşte pe baza
declaraţiilor de impunere depuse la compartimentul de specialitate al autorităţii
administraţiei publice locale de către contribuabili, īn termen de 30
de zile de la data apariţiei oricărei modificări īn ceea ce
priveşte numărul de persoane care locuiesc īn imobil.
Declararea se va face pe propria răspundere sub
sancţiunile aplicate faptei de fals īn actele publice.
Īn vederea urmăririi corectitudinii
declarării numărului de persoane existente īn fiecare apartament,
asociaţiile de proprietari au obligaţia să furnizeze, ori de
cāte ori este nevoie, informaţiile necesare legate de cele menţionate
mai sus.
Īn vederea scăderii de la plata taxei de habitat
persoana interesată va depune o cerere la care va anexa documente
justificative. Scăderea de la plata taxei de habitat se face īncepānd cu
data de īntāi a lunii următoare celei īn care se depune cererea.
Impunerea la plata taxei de habitat se face īncepānd
cu data de īntāi a lunii următoare celei īn care este menţionată
īn declaraţie.
Contribuabilii, persoane fizice, sunt obligaţi
să depună declaraţia de impunere, chiar dacă aceştia
beneficiază de reducere sau sunt scutiţi de la plata taxei de
habitat.
Īn caz de deces scăderea taxei de habitat se
efectuează cu data de īntāi a lunii următoare apariţiei acestei
situaţii şi necesită depunerea copiei după certificatul de
deces.
Taxa de habitat se plăteşte anual īn 2 rate egale, respectiv:
a) rata I, pānă la data de 31 martie inclusiv;
b) rata a II-a, pānă la data de 30 septembrie
inclusiv.
Īn cazul īn care termenul de plată a taxei de
habitat se īmplineşte īntr-o zi nelucrătoare, plata se consideră
īn termen dacă se efectuează īn ziua lucrătoare imediat
următoare.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei
fiscale, se datorează după acest termen majorări de īntārziere
de 2% calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună. Cuantumul
majorărilor de īntārziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
Sumele cu titlu de taxă de habitat datorate
bugetului local de către persoanele fizice, de pānă la 50 lei
inclusiv, se plătesc integral pānă la primul termen de plată.
Nedeclararea sau declararea eronată, constituie
contravenţie şi se sancţionează cu amendă īntre 60 lei
si 240 lei.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se
aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau
īn termen de cel mult 48 de ore de la data īncheierii procesului-verbal ori,
după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din
minimul amenzii.
Responsabilitatea īncasării contravalorii taxei
revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului
Local.
Modelul
declaraţiei este următorul.
2. TAXA PENTRU
TERENURILE APARŢINĀND DOMENIULUI PUBLIC ŞI PRIVAT AL MUNICIPIULUI
Prezenta taxă este instituită ca taxă
locală, īn temeiul prevederilor art. 283 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare.
Taxa se datorează pe perioada ocupării efective a domeniului
public sau privat al Municipiului Constanţa, de construcţii cu
caracter provizoriu garaje.
Taxa este īn cuantum de 13 lei/m2/an.
Taxa pentru garajele de pe arterele de mai jos este de 39 lei/m2/an.
Modificarea taxei pentru
garajele care nu sunt vizibile de pe arterele menţionate mai sus se va
face īn baza notei de constatare īntocmită şi transmisă de
către Direcţia Poliţia Locală Primăria Municipiului
Constanţa.
Taxa se va
plăti pentru suprafaţa ocupată de construcţia garajului (cu
uşile īnchise) pe baza comunicării primite de la Primăria
Municipiului Constanţa Direcţia Poliţia Locală.
Taxa se datorează pe perioada ocupării efective
a domeniului public sau privat al Municipiului Constanţa, pānă la
eliberarea suprafeţei ocupate.
Sunt scutite de
A.
veteranii de război;
B. persoanele fizice Prevăzute
la art. 1 şi 5 din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor
drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura
instaurată cu īncepere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate
īn străinătate ori constituite īn prizonieri, republicat, cu
modificarile şi completările ulterioare, precum şi īn alte legi;
C. persoanele care au calitatea de
luptători īn rezistenţa anticomunistă conform Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 214/1999.
Scutirea de la
plata taxei se aplică īncepānd cu prima zi a lunii următoare celei īn
care persoana depune documentele justificative īn vederea scutirii.
Pentru a beneficia
de scutire, persoanele īn cauză trebuie să prezinte copii ale actelor
care le atestă īncadrarea īntruna din categoriile susmentionate,
respectiv :
-
legitimaţie pentru veteranii de război;
-
hotărāre
pentru beneficiarii Decretului-lege nr. 118/1990 şi ai Legii nr. 189/2000;
-
actul de identitate.
Pentru garajele dobāndite prin contracte de vānzarecumpărare,
contribuabilii au obligaţia de a depune o declaraţie la
compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei
publice locale īn termen de 30 de zile de la data dobāndirii, la agenţia
fiscală unde este arondată adresa de domiciliu a contribuabilului.
Īn cazul īn care ultima zi de depunere a documentaţiei pentru luarea
īn evidenţă este o zi nelucrătoare, se consideră a fi
depusă īn termen dacă se face īn ziua lucrătoare imediat
următoare.
Garajele nou dobāndite se impun cu data de īntāi a lunii următoare celei
īn care au fost dobāndite. Taxa se calculează proporţional cu
perioada rămasă pānă la sfārşitul anului.
Īn cazul demolării garajului, Direcţia Poliţie Locală
prin Serviciul Disciplina īn Construcţii şi Afişajul Stradal are
obligaţia să comunice īn scris agenţiilor fiscale, īn termen de
15 zile, precizānd data desfiinţării pentru sistarea de la plată
a garajului respectiv. Sistarea de la plata taxei se va opera cu data de īntāi
a lunii următoare celei īn care a fost demolat garajul.
Īn situaţia demolării garajelor, Direcţia Poliţie
Locală prin Serviciul Disciplina īn Construcţii şi Afişajul
Stradal are obligaţia de a solicita de la Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local, situaţia debitelor la taxa
de garaj la data demolării, pentru a le putea recupera, īn vederea
evitării acumulării de debite restante.
Taxa se plăteşte anual īn 2 rate egale, respectiv:
a) rata I, pānă la data de 31
martie inclusiv;
b) rata a II-a, pānă la
data de 30 septembrie inclusiv;
Īn cazul īn care termenul de plată a taxei de
garaj se īmplineşte īntr-o zi nelucrătoare, plata se consideră
īn termen dacă se efectuează īn ziua lucrătoare imediat
următoare.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei
fiscale, se datorează după acest termen majorări de īntārziere
de 2% calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună.
Cuantumul majorărilor de īntārziere poate fi modificat prin legile
bugetare anuale.
Declararea cu īntārziere sau nedeclararea dobāndirii garajului,
constituie contravenţie şi se sancţionează cu o amendă
īntre 60 lei şi 240 lei.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se
aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau
īn termen de cel mult 48 de ore de la data īncheierii procesului-verbal ori, după
caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea controlului revine Direcţiei Poliţia
Locală prin Serviciul Disciplina īn Construcţii şi Afişajul
Stradal.
Responsabilitatea īncasării contravalorii taxei revine Serviciului
Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul pentru declaraţia de impunere:
3. TAXA
FOLOSIRE TRAMĂ STRADALĂ DE CĂTRE AUTOVEHICULELE CONCEPUTE
ŞI CONSTRUITE PENTRU TRANSPORTUL DE MĂRFURI PE RAZA
MUNICIPIULUI CONSTANŢA PE STRĂZILE DE TRAFIC UŞOR, MEDIU ŞI
GREU
Prezenta taxă este instituită ca taxă
locală, īn temeiul prevederilor art. 283 alin. (1)
şi (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare, fiind fundamentată
de necesitatea utilizării reţelei de drumuri ce se află īn
administrarea municipalităţii şi pentru contracararea efectelor
nedorite ale tranzitării oraşului de către autovehiculele concepute
şi construite pentru transportul de mărfuri, respectiv deteriorarea
covorului asfaltic, poluarea, etc.
Este datorată de persoanele fizice şi
juridice care deţin autovehicule concepute şi construite pentru
transportul de mărfuri, pentru circulaţia pe străzile
prevăzute īn prezenta hotărāre.
Este stabilită īn funcţie de masa
totală maximă autorizată/masa īncărcată maxim
admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa
īncărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu
excepţia motocicletelor, după cum urmează:
a) pentru
străzile de trafic uşor şi mediu:
Masa totală maximă
autorizată/masa īncărcată maxim admisă din punct de
vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa īncărcată maxim
admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor autovehicule |
Lei/luna |
Lei/zi |
1. Pānă la 2,5 tone inclusiv |
40 |
4 |
2. Īntre 2,5 3,5 tone inclusiv |
60 |
6 |
3. Īntre 3,5 5 tone inclusiv |
90 |
9 |
b) pentru
străzile de trafic greu*:
Masa
totală maximă autorizată/masa īncărcată maxim
admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa
īncărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu
excepţia motocicletelor |
Lei/luna |
Lei/zi |
1. Īntre 5 10 tone inclusiv |
150 |
15 |
2. Īntre 10 - 20 tone inclusiv |
300 |
30 |
3. Peste 20 tone (inclusiv cap tractor
autotrenuri) |
600 |
60 |
Pentru
transporturile agabaritice speciale se va aplica taxa corespunzătoare
traficului greu de peste 20 tone multiplicată de 3 ori. Īn cazul
transporturilor agabaritice formate din mai multe platforme agabaritice acestea
se vor taxa separat.
Vehiculele
(remorci, platforme etc.) tractate de autovehiculele de marfă se
taxează separat, īn funcţie de masa totală maximă
autorizată/masa īncărcată maxim admisă din punct de vedere
tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa īncărcată maxim
admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor.
Sunt exceptate de
a) vehiculele deţinute de
unităţile Ministerului Apărării Naţionale;
b) vehiculele deţinute de
unităţile subordonate Ministerului Administraţiei şi
Internelor;
c)
vehiculele specializate, utilizate īn exclusivitate pentru servicii de
ambulanţă;
d) vehiculele deţinute de serviciile
de urgenţă, astfel cum sunt reglementate īn Ordonanţa Guvernului
nr. 88/2001 privind īnfiinţarea, organizarea şi funcţionarea
serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
363/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
e) vehiculele care efectuează
transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare īn cazul
unor calamităţi sau dezastre naturale;
f) vehiculele escortate de poliţie sau
de jandarmerie, care nu se supun controlului īn interes de stat sau securitate
naţională;
g) autovehiculele care circulă pe
traseele de transit (Bd. I.C. Brătianu de la intrarea īn Municipiul
Constanţa pānă la intersecţia cu str. Pasajului; str. Pasajului
de la intersecţia cu bd. I.C. Brătianu pānă la intersecţia
cu bd. Aurel Vlaicu); bd. Aurel Vlaicu de la intersecţia cu str. Pasajului
pānă la intersecţia cu DN 3C (sens giratoriu Real 2).
Conducătorii
autovehiculelor concepute şi construite pentru transportul de mărfuri
au obligaţia de a opri la punctele de taxare amplasate pe raza Municipiului
Constanţa pentru obţinerea autorizaţiei zilnice. Autorizaţiile
lunare se eliberează numai la punctele de īncasare amplasate īn agenţiile
fiscale din cadrul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri
ale Bugetului Local.
Īn vederea
eliberării Autorizaţiei de circulaţie solicitantul va īnainta
o cerere tip la care va anexa următoarele: copia certificatului de
īnmatriculare a societăţii, copia talonului sau a cărţii de
identitate a autovehiculului pentru care se urmăreşte obţinerea
autorizaţiei şi alte copii ale documentelor legale relevante.
Contravaloarea
taxei poate fi achitată prin ordin de plată īn contul Primăriei Municipiului
Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa sau prin
numerar la casieriile din cadrul agenţiilor fiscale ale S.P.I.T.V.B.L.
Pentru
autorizaţii anuale eliberate pānă la data de 31.01.2013 pentru
perioada 01.01.2013-31.12.2013, solicitantul beneficiază de o reducere de
10% din valoarea taxei rezultate.
Responsabilitatea
achitării taxei şi a deţinerii autorizaţiei valabile revine
īn exclusivitate utilizatorilor romāni, iar īn cazul utilizatorilor
străini, aceasta revine īn exclusivitate conducătorului auto al
vehiculului.
Prin utilizator se
īnţelege - persoanele fizice sau juridice īnscrise īn certificatul de
īnmatriculare, care au īn proprietate sau care, după caz, pot folosi īn
baza unui drept legal vehicule īnmatriculate īn Romānia, denumite īn continuare
utilizatori romāni, respectiv persoanele fizice ori juridice īnscrise īn
certificatul de īnmatriculare, care au īn proprietate sau care, după caz,
pot folosi īn baza unui drept legal vehicule īnmatriculate īn alte state,
denumite īn continuare utilizatori străini.
Fapta de a circula
fără a deţine autorizaţie valabilă constituie contravenţie
şi se sancţionează cu amendă īntre 250 lei şi 1.000
lei pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată/masa
īncărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu
excepţia motocicletelor/masa īncărcată maxim admisă din
punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor cuprinsă īntre 0-5
tone inclusiv, şi cu amendă īntre 1.000 lei şi 2.500 lei pentru
vehiculele cu masa totală maximă autorizată/masa
īncărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu
excepţia motocicletelor/masa īncărcată maxim admisă din
punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor peste 5 tone.
Aplicarea
sancţiunii nu īnlătură obligaţia de plată a taxei.
Contravenţilor
prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului
nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea
achitării, pe loc sau īn termen de cel mult 48 de ore de la data
īncheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării
acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea
īncasării taxei şi controlului revine Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Pentru
īmbunătăţirea şi extinderea serviciului de īncasare a taxei
şi de eliberare a autorizaţiei de circulaţie, Serviciul Public
de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local poate să
negocieze şi să incheie, īn condiţiile legii, convenţii cu
staţii publice de distribuire a carburanţilor auto īn limita unui
comision de pānă la 10% din valoarea sumelor īncasate.
Responsabilitatea
aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe
şi alte Venituri ale Bugetului Local şi Direcţiei Poliţia
Locală din cadrul Primăriei municipiului Constanţa.
* LISTA STRĂZILOR CU TRAFIC GREU DIN MUNICIPIUL CONSTANŢA
Nr. Crt. |
Denumirea străzii |
Lungime carosabil (Km) |
Nr. benzi circ. īn secţiune |
Lungime totală
benzi (Km) |
1. |
I.C. BRĂTIANU (DN 3) |
5 |
4~6 |
22 |
2. |
Bdul FERDINAND (DN39) |
1.9 |
4 |
7.6 |
3. |
Şos. MANGALIEI+1MAI (DN39) |
3.8 |
4~6 |
19 |
4. |
Bdul AUREL
VLAICU (DN2A CENTURA VEST) |
9.1 |
4 |
7.6 |
5. |
Bdul TOMIS (DN2A) |
4.6 |
4 |
18.4 |
6. |
Bdul MAMAIA |
11.5 |
4~6 |
59 |
7. |
I.G. DUCA |
0.8 |
4 |
3.2 |
8. |
MIRCEA CEL BĂTRĀN |
1.0 |
4 |
4 |
9. |
ELIBERĂRII + I.L.CARAGIALE |
2.6 |
4 |
10.4 |
10. |
BABA NOVAC |
2.9 |
2 |
5.8 |
11. |
MIHAI VITEAZU |
1.0 |
2 |
2 |
12. |
ŞOS. DIN VII |
0.9 |
2 |
1.8 |
13. |
LILIACULUI |
1.4 |
2 |
2.8 |
14. |
HATMAN ARBORE |
0.8 |
2 |
1.6 |
15. |
PANDURULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
16. |
DEMOCRAŢIEI |
1.0 |
2 |
2 |
17. |
MEŞTERUL MANOLE |
1.0 |
2 |
2 |
18. |
VĀRFUL CU DOR |
1.1 |
2 |
2.2 |
19. |
Bdul MARINARILOR |
1.0 |
2 |
2 |
20. |
Str. VERDE |
0.5 |
2 |
1 |
21. |
|
0.4 |
2 |
0.8 |
22. |
CARAIMAN |
1.9 |
2 |
3.8 |
23. |
ŢEPEŞ VODĂ |
0.4 |
2 |
0.8 |
24. |
PETRU CERCEL |
0.2 |
2 |
0.4 |
25. |
BRIZEI |
0.6 |
2 |
1.2 |
26. |
DEZROBIRII + SOVEJA |
6.2 |
4~6 |
30 |
27. |
ALEX. LĂPUŞNEANU - 1 DECEMBRIE
1918 |
6.0 |
4~6 |
32 |
28. |
PASAJULUI |
0.3 |
2 |
0.6 |
29. |
ŞTEFĂNIŢĂ VODĂ |
1.3 |
2 |
2.6 |
30. |
CIŞMELEI |
0.7 |
2 |
1.4 |
31. |
DOBRILĂ EUGENIU |
1 |
2 |
2 |
32. |
ADAMCLISI |
0.4 |
2 |
0.8 |
33. |
C-TIN BRĂTESCU |
1 |
2 |
2 |
34. |
CUMPENEI |
1 |
2 |
6 |
35. |
NICOLAE FILIMON |
0.9 |
2 |
1.8 |
36. |
THEODOR BURADA |
0.7 |
2 |
1.4 |
37. |
INDUSTRIALĂ |
1.5 |
2 |
3 |
38. |
CELULOZEI |
1.4 |
2 |
2.8 |
39. |
INTERIOARĂ II |
0.9 |
2 |
1.8 |
40. |
INTERIOARĂ III |
0.6 |
2 |
1.2 |
41. |
PRIMĂVERII |
1.0 |
2 |
2 |
42. |
PELICANULUI |
1.0 |
2 |
2 |
43. |
POPORULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
44. |
FRUNZELOR |
1.3 |
2 |
2.6 |
45. |
MARAMUREŞ |
1.0 |
2 |
2 |
46. |
CHILIEI |
1.5 |
2 |
3 |
47. |
NICOLAE IORGA |
1.4 |
2 |
2.8 |
48. |
ION RAŢIU |
1.5 |
2 |
3 |
49. |
I MAI VECHI |
1.1 |
2 |
2.2 |
50. |
ATELIERELOR |
0.5 |
2 |
1 |
51. |
DECEBAL |
1.1 |
2 |
2.2 |
52. |
UNIRII |
2.5 |
2 |
5 |
53. |
ION ROATĂ |
0.5 |
2 |
1 |
54. |
RĂSURI |
1.1 |
2 |
2.2 |
55. |
FULGERULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
56. |
DUMITRU MARINESCU |
0.6 |
2 |
1.2 |
57. |
SECERIŞ |
0.2 |
2 |
0.4 |
58. |
SPĂTAR N. MILESCU |
0.6 |
2 |
1.2 |
59. |
PARĀNG |
0.2 |
2 |
0.4 |
60. |
CORBULUI |
0.5 |
2 |
1 |
Modelul cererii de acordare a autorizaţiei de
circulaţie este următorul:
4. TAXA PENTRU
IRIGAŢII SPAŢII VERZI ĪN STAŢIUNEA MAMAIA
Taxa constituie venit cu destinaţie specială, şi este
fundamentată pe necesitatea īntreţinerii spaţiilor verzi din staţiunea
Mamaia fiind utilizată pentru asigurarea activităţii de irigat şi
implicit īntreţinerea spaţiului verde aflat pe domeniul public din
staţiunea Mamaia.
Necesitatea taxei de irigat se impune avānd īn vedere că materialul dendrofloricol reprezentat de noua plantaţie
de arbori, arbuşti, conifere şi flori anuale, este dependent de
udatul la plantare şi frecvenţa zilnică a acestuia, această
acţiune influenţānd procentul de prindere al plantelor.
Cuantumul taxei este de 31 lei/loc de cazare/an sau 31 lei/fiecare 15 m2
sau fracţiune/an.
Taxa se īncasează de la persoanele fizice şi juridice care
deţin īn proprietate sau folosinţă spaţii de cazare īn
staţiunea Mamaia, precum şi de la proprietarii spaţiilor de
locuit situate īn staţiune, după momentul primei dări īn folosinţă
a acestor spaţii de locuit, respectiv după momentul primei vānzări sau cedări a
folosinţei prin īnchiriere, comodat, administrare, inclusiv folosire īn
regim hotelier. Proprietarii spaţiilor de cazare nou construite au
obligaţia depunerii declaraţiei ori de cāte ori pun īn
folosinţă unul din spaţiile deţinute. Īn cazul īn care
spaţiile de cazare sunt administrate de către o altă
persoană decāt proprietarul (īn baza unui contract de īnchiriere, leasing,
asociere īn participaţiune, locaţie de gestiune etc.) obligaţia
declarării şi a plăţii taxei incumbă celui ce
administrează īn mod concret facilitatea de cazare.
Documentul īn baza căruia se va face impunerea este certificatul de
clasificare privitor la numărul de locuri de cazare eliberat de Ministerul
Turismului pentru hoteluri şi alte spaţii de cazare, sau, după
caz, schiţa cadastrală, sau orice alt document relevant din care
să reiasă suprafaţa utilă pentru spaţiile de locuit.
Depunerea declaraţiei şi achitarea taxei pentru
deţinătorii de spaţii de cazare se va face pānă la data de
15.07.2013.
Pentru spaţiile de locuit declaraţia se va
depune la dobāndirea spaţiului respectiv, iar termenul de plată este
data de 15.07 a anului respectiv.
Pentru
imobilele dobāndite după īmplinirea termenului de depunere şi
achitare a taxei, respectiv 15 iulie, plata se consideră īn termen
dacă taxa datorată se plăteşte īnăuntrul unui termen
de 30 de zile de la dobāndire, termen īn cadrul căruia contribuabilul are
obligaţia să depună declaraţia de impunere pentru noua
achiziţie, dar nu mai tārziu de ultima zi lucrătoare a lunii
decembrie a anului fiscal respectiv.
Īn cazul īn
care contribuabilul a achitat taxa pentru irigaţii spaţii verzi īn staţiunea
Mamaia şi īn cursul aceluiaşi an fiscal īnstrăinează
imobilul, scăderea se face proporţional cu perioada cuprinsă
īntre data de īntāi a lunii următoare celei īn care s-a realizat
īnstrăinarea şi sfārşitul anului fiscal, luāndu-se īn calcul
suma īncasată la bugetul local.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale, se
datorează după acest termen majorări de īntārziere de 2%
calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună. Cuantumul
majorărilor de īntārziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
Constituie contravenţie nedepunerea, depunerea peste termen a declaraţiilor
de impunere sau depunerea declaraţiilor de impunere eronate, şi se
sanctionează cu amendă cuprinsă īntre 240 lei şi 600 lei
pentru persoane fizice, respectiv īntre 960 lei şi 2.400 lei pentru
persoane juridice.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se aplică
dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic
al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau
īn termen de cel mult 48 de ore de la data īncheierii procesului-verbal ori,
după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din
minimul amenzii.
Responsabilitatea īncasării taxei, controlului şi aplicării
sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte
Venituri ale Bugetului Local.
Modelul declaraţiei de impunere pentru persoanele fizice este:
Modelul declaraţiei de impunere pentru persoane juridice este:
5. TAXA
ANUALĂ PENTRU FIECARE STAŢIE FIXĂ PENTRU TELEFONIE MOBILĂ
Prezenta taxă este instituită ca taxă locală, īn
temeiul prevederilor art. 283 alin. 1 şi 2 din Legea nr. 571/2003 privind
Codul fiscal, fiind fundamentată pe impactul negativ asupra mediului
īnconjurător generat de staţiile de telefonie mobilă, precum
şi de utilizarea domeniului şi infrastructurii publice.
Cuantumul taxei: 3.562 lei/an pentru fiecare amplasament de staţie
fixă.
La declararea acestei taxe operatorul de telefonie mobilă va prezenta:
-
actele societăţii (certificat de īnregistrare,
cod fiscal);
-
autorizaţiile de funcţionare eliberate de Inspectoratul
General al Comunicaţiilor pentru fiecare amplasament de staţie
fixă utilizat de operatorul de telefonie mobilă;
-
declaraţie pe proprie răspundere privind
numărul de amplasamente de staţie fixă pentru telefonie
mobilă utilizate pe raza Municipiului Constanţa.
Operatorii de telefonie mobilă vor depune
declaraţia pānă la data de 31 martie a fiecărui an.
Taxa se achită anual īn două rate egale,
respectiv:
a)
rata I, pānă la
data de 31 martie inclusiv;
b)
rata II, pānă
la data de 30 septembrie inclusiv.
Operatorii de telefonie mobilă care
īnfiinţează sau desfiinţează amplasamente de staţii
fixe de telefonie au obligaţia de a depune o declaraţie de impunere
corespunzătoare noii situaţii, īn termen de 30 de zile de la data
modificării intervenite.
Īn cazul īnfiinţării de noi amplasamente
după īmplinirea termenului de plată, respectiv 30 septembrie, plata
se consideră a fi făcută īn termen dacă sumele datorate se
vor achita īn 30 de zile de la data modificării intervenite.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale, se
datorează după acest termen majorări de īntārziere de 2%
calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună. Cuantumul
majorărilor de īntārziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
Constituie contravenţie depunerea peste termen a
declaraţiilor de impunere sau depunerea declaraţiilor de impunere
neconforme cu realitatea, şi se sancţionează cu amendă
cuprinsă īntre 960 lei şi 2.400 lei.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se aplică
dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic
al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau
īn termen de cel mult 48 de ore de la data īncheierii procesului-verbal ori,
după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din
minimul amenzii.
Responsabilitatea īncasării taxei, controlului
şi aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul declaraţiei este următorul:
6. TAXA PENTRU CREŞTEREA GRADULUI DE LINIŞTE ŞI
SIGURANŢĂ ĪN DERULAREA ACTIVITĂŢILOR ECONOMICE ĪN CONSTANŢA,
MAMAIA ŞI SAT VACANŢĂ
Taxa
constituie venit cu destinaţie specială şi este
fundamentată de necesitatea menţinerii condiţiilor civilizate de
trai īn locurile publice. Se utilizează pentru paza unor bunuri publice,
pentru prevenirea şi combaterea infracţiunilor şi a faptelor
ilicite, antisociale, manifestate prin cerşetorie, furturi, tālhărie
şi prostituţie, pentru combaterea comerţului stradal
neorganizat, prevenirea depunerilor de moloz şi gunoi menajer şi pentru
prevenirea lipirii de afişe pe faţadele clădirilor, stālpi
şi copaci.
Taxa va fi achitată
de toţi contribuabilii persoane juridice şi persoane fizice autorizate
care desfăşoară activităţi economice pe raza Municipiului
Constanţa, īn staţiunea Mamaia sau Sat Vacanţă, cu
excepţia celor ce au īn administrare complexuri hoteliere, aceştia datorānd
taxa numai pentru suprafeţele destinate activităţilor de
alimentaţie publică şi spaţiilor comerciale.
Taxa se achită
pentru spaţiile utilizate īn desfăşurarea
activităţilor economice, fiind stabilită īn funcţie de
suprafaţa utilă a locaţiei.
Taxa va fi plătită
de către utilizator, iar īn cazul spaţiilor care formează centre
comerciale şi pieţe agroalimentare, taxa va fi achitată de
către proprietar sau locator, după caz.
Sunt scutiţi
de
A.
veteranii de război,
văduvele de război şi văduvele veteranilor de război
care nu s-au recăsătorit;
B.
persoanele care
desfăşoară activităţi de producţie, īnsă
doar pentru spaţiile afectate de această activitate ;
Taxa este stabilită diferenţiat īn funcţie de obiectul de activitate
şi suprafaţa utilă prevăzută īn schiţa activului
contribuabilului, astfel:
Nr. Crt. |
ACTIVITATEA
|
TAXA (lei /an) |
1. |
Unităţi de agreement
|
530, indiferent de suprafaţă |
2. |
Unităţi din activitatea de
alimentaţie publică.Vezi zonarea Anexă (Mamaia şi Sat
Vacanţă) |
S£150m2= 538 S>150m2= 1.096 |
3. |
Spaţii comerciale, prestări servicii, sediu social şi
puncte de lucru (suprafaţă utilă) |
S£50m2= 11 50<S<100m2= 330 100 m2>S= 538 |
4. |
Bănci, societăţi de leasing, societăţi de
asigurare-reasigurare (suprafaţă utilă) |
S£200m2=5.524 S>200m2=18.261 |
5. |
Case de amanet,
case de schimb valutar, societăţi de intermedieri credite,
societăţi de tranzacţionare a titlurilor de valoare pe
piaţă, societăţi de brokeraj, agenţi de asigurare
(suprafaţă utilă) |
S£50m2= 550 S>50m2= 1.105 |
Taxele nu se
īncasează pentru amplasamentele de pe plajă indiferent de
activităţile ce se desfăşoară pe plajă.
Nr. crt. |
ACTIVITATEA
|
TAXA ( lei /an ) |
1. |
Unităţi
din activitatea de alimentaţie publică (suprafaţă utilă) |
S£100m2= 11 S>100m2= 1.411 |
2. |
Spaţii comerciale, prestări servicii,
sediu social şi puncte de lucru (suprafaţă utilă) |
S£100m2= 11 100 m2<S£200m2= 1.105 S>200m2= 5.524 |
3. |
Centre comerciale
ce desfăşoară activitate comercială (suprafaţă utilă) |
S£100m2= 11 100 m2<S£500m2=5.524 500m2<S£2000m2=11.025 2000m2<S£4000m2=16.535 S>4000m2= 44.099 |
4. |
Pieţe agro-alimentare (suprafaţă
utilă) |
S£100m2= 11 100 m2<S£1000m2=1.411 1000m2<S£2000m2=2.525 S>2000m2=5.524 |
5. |
Depozite comerciale (suprafaţă utilă) |
S£100m2= 11 100
m2<S£200m2=538 S>200m2=1.107 |
6. |
Bănci, societăţi de leasing, societăţi de
asigurare-reasigurare (suprafaţă utilă) |
S£200m2=5.524 S>200m2=18.261 |
7. |
Case de amanet, case de schimb valutar,
societăţi de intermedieri credite, societăţi de tranzacţionare
a titlurilor de valoare pe piaţă, societăţi de brokeraj,
agenţi de asigurare (suprafaţă utilă) |
S£50m2= 550 S>50m2= 1.105 |
Zonele
din Mamaia şi Sat Vacanţă sunt următoarele:
Zona
A
Zona
Satul de Vacanţă;
Zona
Alee Perla cuprinsă īntre bd. Mamaia şi Complexul Comercial de
lāngă bazine;
Zona
Faleză cuprinsă īntre Hotel Parc şi Bufet Jupiter Junona;
Zona
cuprinsă īntre Complex Melody şi zona Cazino;
Zona
cuprinsă īntre Hotel Riviera şi Hotel Majestic;
Zona
B (Reducere 10 %)
Zona
cuprinsă īntre Debarcader Neptun şi Restaurant Cherhana;
Zonele
neincluse īn Zona A şi care nu intră sub incidenţa Zonei C;
Zona
C (Reducere 20%)
Zona
cuprinsă īntre Bd. Mamaia şi malul
Lacului Siutghiol;
Zona Camping Tabara Turist.
Īn cazul unităţilor cu mai multe puncte de lucru, sucursale,
agenţii a căror suprafaţă pentru fiecare īn parte este mai
mare de 100 mp., taxa se va calcula pentru fiecare punct īn parte, la valoarea
cea mai mică (după īncadrarea fiecărui punct de lucru īn
tabelele mai sus menţionate) īnmulţită cu numărul de
locaţii.
Contribuabilul are obligaţia de a declara suprafaţa
utilă deţinută, pe baza documentelor justificative de
deţinere a spaţiului, prin completarea unei declaraţii de
impunere īn două exemplare.
Pentru Constanţa taxa se achită anual īn 2 rate,
respectiv:
a)
rata I, pānă la
data de 31 martie inclusiv;
b)
rata a II-a,
pānă la data de 30 septembrie inclusiv;
Pentru Mamaia, Sat Vacanţă, taxa se
achită integral pānă la data de 01.07.2013.
Īn cazul contribuabililor
care se īnfiinţează īn cursul anului fiscal, al
deschiderii/īnchiderii de puncte de lucru, precum şi īn cazul
modificărilor aduse statutului/actului constitutiv, contribuabilii au
obligaţia depunerii declaraţiei de impunere īn termen de 30 de zile
de la īnfiinţarea sau de la intervenirea modificării.
Īn cazul
contribuabililor care se īnfiinţează sau deschid puncte de lucru
după īmplinirea termenelor scadente de plată a taxei, respectiv 30
septembrie/1 iulie, plata se consideră īn termen dacă taxa
datorată se plăteşte īn cadrul unui termen de 30 de zile de la
data īnfiinţării sau modificării aduse actului constitutiv/
statutului/ autorizaţiei de funcţionare, după caz.
Calculul
taxei se face proporţional cu perioada cuprinsă īntre data de īntāi a
lunii următoare celei īn care contribuabilul s-a īnfiinţat sau a adus
modificări actului constitutiv/ statutului/ autorizaţiei de
funcţionare şi sfărşitul anului fiscal.
Īn cazul īn care contribuabilul a achitat taxa privind creşterea
gradului de linişte şi siguranţă īn derularea
activităţilor economice şi īn cursul aceluiaşi an fiscal
aduce modificări actului constitutiv/statutului sau autorizaţiei de
funcţionare, după caz, īn sensul īnchiderii unui punct de lucru,
scăderea se face proporţional cu perioada cuprinsă īntre data de
īntāi a lunii următoare celei īn care s-a realizat modificarea şi
sfārşitul anului fiscal, luāndu-se īn calcul suma īncasată la bugetul
local.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale, se
datorează după acest termen majorări de īntārziere de 2%
calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună. Cuantumul
majorărilor de īntārziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
La declaraţia de impunere, agentul economic are
obligaţia de a anexa īn fotocopie următoarele documente:
-
certificat
de īnregistrare la Camera de Comerţ ;
- actul de proprietate sau deţinere (concesiune, īnchiriere, asociere,
etc.)
- schiţa activului vizată de o persoană autorizată.
Īn situaţia īn care pe parcursul anului fiscal nu
au intervenit modificări faţă de declaraţia depusă īn
anul precedent care să conducă la recalcularea taxei, contribuabilul
nu mai are obligaţia depunerii unei noi declaraţii anuale. Īn acest
caz, declaraţia depusă īn anul 2012 sau īn anii precedenţi reprezintă
titlu de creanţă al contribuabilului pentru calcularea şi emiterea
deciziei de impunere la plata taxei pentru anul 2013.
Constituie
contravenţii:
- depunerea peste termen a declaraţiilor;
- nedepunerea declaraţiilor;
- depunerea declaraţiilor cu informaţii eronate;
- nedeclararea īn termen de 30 de zile a modificărilor aduse statutului/actului
constitutiv īn cazul persoanelor juridice, precum şi īn autorizaţiile
de funcţionare, īn cazul persoanelor fizice autorizate şi
asociaţiilor familiale cu privire la īnchiderea/deschiderea de puncte de
lucru
Contravenţiile prevăzute mai sus se
sancţionează cu amendă de la 240 lei la 600 lei, īn cazul
persoanelor fizice autorizate şi asociaţiilor familiale, şi cu
amendă de la 960 lei la 2400 lei īn cazul persoanelor juridice.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se
aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau
īn termen de cel mult 48 de ore de la data īncheierii procesului-verbal ori,
după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din
minimul amenzii.
Responsabilitatea īncasării taxei, controlului
şi aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul declaraţiei este următorul: