TAXE ADMINISTRATE DE CĂTRE DIRECŢIA RELAŢII
INTERNAŢIONALE ŞI ORGANIZARE EVENIMENTE
1. TAXE PENTRU ÎNREGISTRAREA VEHICULELOR PENTRU CARE NU
EXISTĂ OBLIGAŢIA ÎNMATRICULĂRII
Sunt
fundamentate de necesitatea menţinerii în stare de funcţionare a
arterelor rutiere din Municipiul Constanţa şi se aplică tuturor
vehiculelor pentru care nu există obligaţia înmatriculării,
fiind stabilite pentru înregistrarea vehiculelor şi eliberarea
certificatelor de înregistrare, astfel:
A.
Taxă pentru ,,înregistrarea
vehiculelor pentru care nu există obligaţia înmatriculării” este conformă
cu prevederile Hotărârii Consiliului Local Municipal Constanţa nr.
509/2003 privind înregistrarea vehiculelor pentru care nu există
obligaţia înmatriculării şi este stabilită în funcţie
de tonaj, astfel:
-
23 lei pentru vehicule cu masa
autorizată până la 750 kg.;
- 46
lei pentru vehicule cu masa autorizată cuprinsă între 750–3500 kg.;
-
91 lei pentru vehicule cu masa
autorizată mai mare de 3500 kg.
Taxa
constituie venit cu destinaţie specială, fiind instituită în
vederea finanţării activităţii de înregistrare a
vehiculelor care nu sunt supuse înmatriculării.
B. Taxa
„eliberare certificat de înregistrare a vehiculelor pentru care nu există
obligaţia înmatriculării” este conformă cu prevederile
Hotărârii Consiliului Local Municipal Constanţa nr. 509/2003 privind
înregistrarea vehiculelor pentru care nu există obligaţia
înmatriculării şi este de
49 lei.
Taxa
constituie venit cu destinaţie specială, fiind instituită în
vederea acoperirii costului legat de eliberarea certificatului de înregistrare
a vehiculelor pentru care nu există obligaţia înmatriculării.
Contravaloarea
taxelor poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la
casieria Primăriei municipiului Constanţa din cadrul Centrului de Informare
Cetăţeni cu sediul în bd. Alexandru Lăpuşneanu nr. 116C
– incinta City Mall – Sky Level, cât şi prin
ordin de plată în contul Primăriei Municipiului Constanţa
deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxelor revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Pentru
înregistrarea vehiculelor solicitantul va înainta Serviciului Transport Local
şi Organizare Evenimente din Direcţia Relaţii
Internaţionale cu sediul în Piaţa Ovidiu nr. 9 o cerere tip, conform
modelului, conform model lit. „E” din prezentul capitol, la care va anexa documentele enumerate în
conţinutul acesteia.
După
prezentarea dovezii privind achitarea contravalorii taxei pentru eliberarea
certificatului de înregistrare solicitantului i se va elibera certificatul de
înregistrare conform modelului prevăzut la lit. „D”
din prezentul capitol de către reprezentantul Serviciului Transport
Local şi Organizare Evenimente.
Programul
de primire a cererilor şi eliberare a certificatelor de înregistrare este
zilnic între orele 0900 – 1200 şi 1300 –
1500.
Proprietarii
vehiculelor pentru care nu există obligaţia înmatriculării sunt
obligaţi să respecte prevederile art. 2, 3, 5, 8, 9,12 şi 14 din
Regulamentul privind înregistrarea şi ţinerea evidenţei
vehiculelor pentru care nu există obligaţia înmatriculării
aprobat prin H.C.L.M. 509/2003.
C.
Faptele care constituie contravenţie se vor sancţiona conform prevederilor
H.C.L.M. nr. 509/2003 privind înregistrarea vehiculelor pentru care nu
există obligaţia înmatriculării, modificată prin H.C.L.M.
nr. 451/2006.
D. Modelul certificatului de înregistrare
vehicule pentru care nu există obligaţia înmatriculării
E. Model
cerere tip pentru înregistrarea vehiculelor pentru care nu există
obligaţia înmatriculării şi lista care se anexează la
aceasta cu datele minime ce aparţin vehiculelor cărora se
solicită eliberarea certificatului de înregistrare.
CERERE
PENTRU ÎNREGISTRAREA
VEHICULELOR PENTRU CARE
NU EXISTĂ
OBLIGAŢIA ÎNMATRICULĂRII
Subsemnatul
______________________________________________, domiciliat în
_______________________, str. ___________________________ nr. __________ bl.
________, ap._____, telefon ______________ , posesor al C.I. (B.I.) seria
______
nr. ____________, eliberat de către
______________________________, la data de ______________, reprezentant al S.C.
___________________________, cu sediul în ______________,
str.___________________________, nr. ________, bl. _____,
ap.______CF__________
telefon _________________, solicit înregistrarea
vehiculelor enumerate în lista anexată.
Anexez prezentei, în copie, următoarele documente:
1)
copie după actul de proprietate al vehiculului;
2)
copie după cartea de identitate a vehiculului, după
certificatul de omologare eliberat de R.A.R. sau notă eliberată de
către R.A.R. privind omologarea;
3)
copie după actul de identitate (persoană fizică)
sau după certificatul de înregistrare la registrul comerţului (persoană
juridică);
4)
dovada achitării impozitului la Serviciul Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanţa
5)
copie a dovezii de plată a taxei de înregistrare;
6)
copie a dovezii de plată a contravalorii certificatului de
înregistrare;
7)
copie a dovezii de plată a contravalorii plăcuţelor
cu numere de înregistrare;
Documentele
vor fi prezentate într-un dosar pentru încopciere.
DATA_____________ SEMNATURA
Listă
cu vehiculele pentru care se
solicită înregistrarea
Nr. crt. |
Tipul de
vehicul (marca - categoria) |
Serie motor/serie şasiu |
Serie şi număr act
proprietate |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
Data
________
Semnătura (ştampilă)
2. TAXĂ PENTRU
ELIBERAREA AVIZULUI CAP DE LINIE ŞI A AVIZULUI DE TRASEU
Este
fundamentată de necesitatea menţinerii în stare de funcţionare a
arterelor rutiere din municipiul Constanţa şi se aplică tuturor
persoanelor fizice şi juridice (operatori de transport) care solicită
eliberarea unui aviz necesar accesului în Municipiul Constanţa a
autovehiculelor care execută serviciul public de transport de
călători judeţean, interjudeţean şi
internaţional, precum şi celor care execută serviciul special de
transport de călători, astfel:
A.
Taxa eliberare ,,aviz pentru cap de
linie şi aviz de traseu” este în conformitate cu prevederile anexei
nr. 6 din Hotărârea Consiliului Local Municipal Constanţa nr. 44/2004
privind serviciile regulate de transport public local de călători
şi se aplică persoanelor juridice şi fizice (operatorilor de
transport) şi este de 236 lei/an;
Durata de valabilitate a avizului este de
un an de la data eliberării.
B. Condiţiile care, în
conformitate cu prevederile art. 10, alin 2 şi art. 11, alin. 2 din
H.C.L.M. nr. 44/2004, trebuie respectate pe toată durata de valabilitate a
avizului sunt:
a) Transportul
va fi executat numai în conformitate cu prevederile caietului de sarcini, numai
cu autovehiculele nominalizate în prezentul aviz şi posesoare a
autorizaţiilor de circulaţie pe trama stradală în original
şi valabile la data efectuării acestuia;
b) Oprirea
autovehiculelor pentru urcarea şi coborârea călătorilor se va
realiza numai în staţiile care au fost nominalizate în cadrul avizului.
Neîndeplinirea
uneia din condiţiile mai sus menţionate atrage anularea acestuia
şi sancţionarea conform prevederilor legale.
Contravaloarea
taxelor poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la
casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de
Informare Cetăţeni cu sediul în bd. Alexandru Lăpuşneanu
nr. 116C – incinta City Mall – Sky Level, cât şi prin ordin de plată
în contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria
Municipiului Constanţa.
Taxele constituie
venit cu destinaţie specială fiind instituită în vederea
menţinerii în stare de funcţionare a reţelei stradale de pe
domeniul public al Municipiul Constanţa.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxelor revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Pentru eliberarea
„avizului cap de linie şi avizului de traseu” solicitantul va înainta
Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente din Direcţia
Relaţii Internaţionale cu sediul în Piaţa Ovidiu nr. 9
următoarele documente:
-
Cerere tip;
-
Copie după licenţa de transport
eliberată de Autoritatea Rutieră Română;
-
Copie după copia conformă a
licenţei de transport pentru fiecare autovehicul care urmează să
transporte persoane, eliberată de Autoritatea Rutieră Română;
-
Copie certificat înregistrare la Registrul
Comerţului;
-
Copie după licenţa de traseu
(numai pentru cei care solicită aviz cap de linie);
-
Cartea de identitate a autovehiculului
pentru care se solicită avizul de traseu în original şi copie;
-
Plan situaţie traseu solicitat;
-
Dovada achitării contravalorii
avizului de traseu sau avizului cap de linie.
După
prezentarea dovezii privind achitarea contravalorii taxei pentru eliberarea
„avizului pentru cap de linie şi aviz de traseu” solicitantului i se vor
elibera aceste avize conform model alin. „E” lit. „a” şi „b” din prezentul
capitol de către reprezentantul Serviciului Transport Local şi
Organizare Evenimente.
Programul de
primire a cererilor şi eliberare a ,,avizelor’’ este zilnic între orele 0900
-1200 şi 1300 – 1500.
C. Constituie contravenţie şi se
sancţionează cu amendă de la 2.000 lei la 5.000 lei.
următoarele fapte:
a) executarea serviciului public de transport
judeţean, interjudeţean sau internaţional de călători
pe raza administrativă a municipiului Constanţa fără „aviz
cap linie” valabil la data efectuării transportului;
b) executarea serviciului
public de transport local de călători pe raza
administrativă a Municipiului Constanţa fără „aviz traseu”, valabil la data efectuării
transportului;
c) executarea serviciului public de transport local,
judeţean, interjudeţean sau internaţional pe raza
administrativă a Municipiului Constanţa cu autovehicule
nenominalizate în „avizul de cap linie şi avizul de traseu” deţinute
şi valabile la data efectuării transportului.
Contravenţiile
prevăzute la alin. C din prezentul capitol se sancţionează de
către inspectorii Direcţiei Poliţia Locală şi
împuterniciţii primarului, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Faptele care constituie contravenţie se
vor sancţiona potrivit prevederilor H.C.L.M. 44/2004 privind serviciile
regulate de transport public local de călători.
D. Se exceptează
de la plata taxei pentru eliberarea avizului de traseu traseu:
a) vehiculele deţinute de
unităţile Ministerului Apărării Naţionale;
b) vehiculele deţinute de
unităţile subordonate Ministerului Administraţiei şi
Internelor;
c) vehiculele specializate, utilizate în
exclusivitate pentru servicii de ambulanţă;
d) vehiculele deţinute de serviciile
de urgenţă, astfel cum sunt reglementate în <LLNK 12001
88130 301 0 32>Ordonanţa
Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi
funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de
urgenţă, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 363/2002, cu modificările şi
completările ulterioare;
e) autovehiculele care aparţin Regiei
Autonome de Transport în Comun Constanţa,
f)
autovehiculele care circulă pe traseele pentru tranzit (bd. Aurel Vlaicu
de la intersecţia cu bd. Tomis până la intersecţia cu şos.
Mangaliei; şos. Mangaliei de intersecţia cu bd. Aurel Vlaicu
până la ieşirea din municipiu; Bd. I.C. Brătianu de la intersecţia
cu str. Pasajului (pod I.P.M.C.) până la ieşirea din municipiu spre
“Valu lui Traian”; str. Pasajului de la intersecţia cu bd. I.C.
Brătianu până la intersecţia cu bd. Aurel Vlaicu.)
E. Model
avize
a).
aviz pentru cap linie:
RomÂnia
JudeŢul ConstanŢa
PrimĂria Municipiului ConstanŢa
DIRECŢIA RELAŢII INTERNAŢIONALE ŞI
ORGANIZARE EVENIMENTE
AVIZ
PENTRU CAP DE LINIE
Prezentul aviz se eliberează
___________________________________________ pe baza documentaţiei
înregistrată cu nr. ______________ pentru capul de
linie______________________________________________________________ în care vor
avea acces autovehiculele cu numere de înmatriculare __________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Pe toata durata valabilităţii acestuia vor fi respectate
următoarele condiţii:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Prezentul aviz este valabil în perioada
___________________________________
Nerespectarea condiţiilor menţionate atrage nulitatea de
drept a prezentului aviz şi se va sancţiona conform prevederilor legale în vigoare.
Pentru eliberarea prezentului aviz s-a încasat suma de _______________
lei cu chitanţa nr. _____________________, conform H.C.L.M. nr. _______ /
___________
DIRECTOR ŞEF SERVICIU
L.S.
Seria _______ nr. ______________
Multiplicarea sau falsificarea prezentului document se pedepseşte
în conformitate cu legislaţia în vigoare.
b).
aviz de traseu
România
JudeŢul ConstanŢa
PrimĂria Municipiului ConstanŢa
DIRECTIA RELATII
INTERNATIONALE SI ORGANIZARE EVENIMENTE
AVIZ TRASEU
Prezentul aviz se
eliberează ___________________________________________ pe baza
documentaţiei înregistrată cu nr. ______________ pentru traseul
_______________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
pe care vor avea acces autovehiculele cu numere de înmatriculare _________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Pe toata durata
valabilităţii acestuia vor fi respectate următoarele
condiţii:
4 Transportul va fi executat numai în
conformitate cu prevederile caietului de sarcini, numai cu autovehiculele
nominalizate în prezentul aviz şi posesoare a autorizaţiilor de circulaţie
pe trama stradală în original şi valabile la data efectuării
acestuia;
4 Staţionarea autovehiculelor se va realiza
numai în capul de linie nominalizat în prezentul aviz;
4 Deplasarea autovehiculelor care execută
serviciul de transport public de călători se va realiza numai pe
traseul ______________________________________________________
____________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________.
4 Pe traseu vor fi realizate opriri pentru
îmbarcarea/debarcarea călătorilor numai în următoarele
staţii: ____________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Prezentul aviz este valabil în perioada
____________________________________________.
Nerespectarea condiţiilor menţionate atrage anularea
prezentului aviz şi se va sancţiona conform prevederilor legale în vigoare.
Pentru eliberarea
prezentului aviz s-a încasat suma de _______________ lei cu chitanţa nr.
_____________________, conform H.C.L.M. nr. _______/___________.
DIRECTOR ŞEF
SERVICIU,
L.S.
Seria _______ nr. ______________.
Multiplicarea sau falsificarea prezentului document se pedepseşte
în conformitate cu legislaţia în vigoare.
E. Model
cereri:
a)
cerere pentru eliberare aviz traseu;
PENTRU ELIBERAREA AVIZULUI DE TRASEU
Subsemnatul
_______________________________________, domiciliat în _______________________,
str. _________________________, nr. __________ bl.________ ,ap._____ , telefon
______________ ,posesor al C.I. (B.I.) seria____nr.____________ ,eliberat de
către___________________________ , la data de ___________, reprezentant al
S.C.______________________________ , cu sediul în______________ ,
str.______________________ , nr.________ , bl._____ , ap.______ CF __________,
telefon _________________ , solicit eliberarea avizului de traseu pentru
executarea transportului special de călători pe traseul :
___________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Îmbarcarea şi debarcarea
călătorilor se va realiza în staţiile dispuse în
următoarele locaţii:
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Transportul va fi executat începând cu ora
…… …., până la ora ……………
Transportul va fi executat cu următoarele autovehicule:
Nr. crt. |
Tipul
autovehiculului |
Marca |
Numărul de
înmatriculare |
Număr de
locuri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anexez prezentei , in copie
, următoarele documente:
1)
Licenţa
de transport eliberată de Autoritatea Rutieră Română în original
şi copie;
2)
Copia
conformă a licenţei de
transport pentru fiecare autovehicul
care urmează să transporte persoane, eliberată de Autoritatea
Rutieră Română în original şi copie;
3)
Cartea de
identitate a autovehiculului pentru care se solicită avizul de traseu în
original şi copie;
4)
Certificatul
de înregistrare la Registrul
Comerţului în original şi copie;
5)
Plan
situaţie traseu solicitat pe care se vor nominaliza distinct capetele de
traseu şi toate staţiile ;
6)
Copie
contract de leasing pentru autovehiculele achiziţionate în leasing;
7)
Copie
aviz traseu detinut anterior.
Documentele vor fi înaintate
într-un dosar de încopciat.
DATA_____________
SEMNĂTURA
b)
cerere pentru eliberare aviz cap de linie;
PENTRU ELIBERAREA AVIZULUI CAP DE LINIE / PUNCTE DE IMBARCARE, DEBARCARE
Subsemnatul
_______________________________________, domiciliat în _______________________,
str. _________________________, nr. __________ bl.________ ,ap._____ , telefon
______________ ,posesor al C.I. (B.I.) seria____nr.____________ ,eliberat de
către___________________________ , la data de ___________, reprezentant al
S.C.______________________________ , cu sediul în______________ ,
str.______________________ , nr.________ , bl._____ , ap.______ CF __________,
telefon _________________ , solicit eliberarea avizului de cap traseu / linie pentru executarea
transportului public judeţean, interjudeţean, internaţional de călători în
capul de linie dispus în
locaţia ______________ ___________________. Deplasarea se va realiza pe
traseul :_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Îmbarcarea şi debarcarea
călătorilor se va realiza în staţiile dispuse astfel:
__________________________________________________________________________
________________________________________________________ Transportul va fi executat conform programului
stabilit în caietul de sarcini eliberat de Autoritatea Rutieră
Română.
Transportul va fi executat cu următoarele autovehicule:
Nr. crt. |
Tipul
autovehiculului |
Marca |
Numărul de
înmatriculare |
Număr de
locuri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anexez prezentei , in copie
, următoarele documente:
1)
Copie
după licenţa de transport eliberată de Autoritatea Rutieră
Română;
2)
Copie
conformă a licenţei de transport eliberată de Autoritatea
Rutieră Română pentru fiecare autovehicul;
3)
Copie
licenţă de traseu si caiet de sarcini;
4)
Cartea de
identitate a autovehiculului pentru care se solicită avizul de traseu în
original şi copie;
5)
Copie
certificat înregistrare la Registrul Comerţului;
6)
Plan
situaţie traseu si cap linie
solicitat;
7)
Copie
contract leasing pentru autovehiculele achiziţionate în leasing;
8)
Copie contract folosire (acces) cap linie încheiat cu deţinătorul
autogării;
9)
Copie aviz cap linie deţinut anterior.
10) Copie
cantract prestari servicii incheiat cu beneficiarul transportului;
Documentele se prezint în
original, iar copiile într-un dosar
pentru încopciere.
DATA_____________ SEMNĂTURA
3. TAXA PENTRU
ELIBERARE AVIZ PUNCTE DE ÎMBARCARE/DEBARCARE
Este
fundamentată de necesitatea menţinerii în stare de funcţionare a
arterelor rutiere din Municipiul Constanţa şi se aplică tuturor
persoanelor fizice şi juridice (operatori de transport) care solicită
eliberarea unui aviz necesar accesului în Municipiul Constanţa a
autovehiculelor care execută serviciul public de transport de
călători judeţean, interjudeţean şi
internaţional, precum şi celor care execută serviciul special de
transport de călători.
A.
Taxa eliberare ,,aviz puncte de
îmbarcare/debarcare” este în conformitate cu prevederile anexei nr. 6 din
Hotărârea Consiliului Local Municipal Constanţa nr. 44/2004 privind
serviciile regulate de transport public local de călători şi
este de 236 lei/an;
Durata de valabilitate a avizului este de
un an de la data eliberării.
B. Condiţiile
care, în conformitate cu prevederile art. 10, alin 2 şi art. 11, alin. 2
din H.C.L.M. nr. 44/2004, trebuie respectate pe toată durata de
valabilitate a avizului sunt:
c) Transportul
va fi executat numai în conformitate cu prevederile caietului de sarcini, numai
cu autovehiculele nominalizate în prezentul aviz şi posesoare a
autorizaţiilor de circulaţie pe trama stradală în original
şi valabile la data efectuării acestuia;
d) Oprirea
autovehiculelor pentru urcarea şi coborârea călătorilor se va
realiza numai în staţiile care au fost nominalizate în cadrul avizului.
Neîndeplinirea
uneia din condiţiile mai sus menţionate atrage anularea acestuia
şi sancţionarea conform prevederilor legale.
Contravaloarea
taxelor poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la
casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de
Informare Cetăţeni cu sediul în bd. Alexandru Lăpuşneanu
nr. 116C – incinta City Mall – Sky Level, cât şi prin ordin de plată
în contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria
Municipiului Constanţa.
Taxele
constituie venit cu destinaţie specială fiind instituită în
vederea menţinerii în stare de funcţionare a reţelei stradale de
pe domeniul public al Municipiul Constanţa.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxelor revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Pentru eliberarea
„avizului puncte de îmbarcare/debarcare” solicitantul va înainta Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din Direcţia Relaţii
Internaţionale şi Organizare Evenimente cu sediul în Piaţa
Ovidiu nr. 9 următoarele documente:
1). Copie după licenţa de
transport eliberată de Autoritatea Rutieră Română;
2). Copie conformă a
licenţei de transport eliberată de Autoritatea Rutieră
Română pentru fiecare autovehicul;
3). Copie licenţă de
traseu si caiet de sarcini;
4). Cartea de identitate a
autovehiculului pentru care se solicită avizul de traseu în original
şi copie;
5). Copie certificat înregistrare la
Registrul Comerţului;
6). Plan situaţie traseu si
punctele de îmbarcare/debarcare solicitate;
7). Copie contract leasing pentru
autovehiculele achiziţionate în leasing;
8). Copie aviz puncte de
îmbarcare/debarcare deţinut anterior.
9). Copie cantract prestari servicii
încheiat cu beneficiarul transportului;
10). Dovada achitării contravalorii
,,avizului puncte de îmbarcare/debarcare’’
Documentele se prezint în original, iar copiile într-un dosar pentru încopciere.
După
prezentarea dovezii privind achitarea contravalorii taxei pentru eliberarea
„avizului pentru puncte de îmbarcare/debarcare” solicitantului i se vor elibera
aceste avize conform model alin. „D” din prezentul capitol de către
reprezentantul Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente.
Programul de
primire a cererilor şi eliberare a ”avizelor puncte de
îmbarcare/debarcare’’ este zilnic între orele 0900 -1200
şi 1300 – 1500.
C. Constituie contravenţie şi se sancţionează cu
amendă de la 2.000 lei la 5.000 lei. următoarele fapte:
a) executarea serviciului public de transport
judeţean de persoane prin curse regulate speciale pe raza
administrativă a municipiului Constanţa fără „aviz puncte
de imbarcare/debarcare” valabil la data efectuării transportului;
b) executarea serviciului
public de transport judetean de persoana prin curse regulate speciale pe
raza administrativă a municipiului Constanţa fără „aviz
puncte de imbarcare/debarcare”, valabil la data efectuării transportului;
c) executarea serviciului public de transport
judeţean de persoane prin curse regulate speciale pe raza
administrativă a municipiului Constanţa cu autovehicule
nenominalizate în „aviz puncte de imbarcare/debarcare” deţinute
şi valabile la data efectuării transportului.
Contravenţiile prevăzute
la alin. C din prezentul capitol se sancţionează de către
inspectorii Direcţiei Poliţia Locală şi împuterniciţii
primarului, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Faptele care constituie contravenţie se
vor sancţiona potrivit prevederilor H.C.L.M. 44/2004 privind serviciile
regulate de transport public local de călători.
D. Model ,,aviz puncte
îmbarcare/debarcare’’.
Romania
Judetul Constanta
Primaria Municipiului
Constanta
DIRECTIA RELATII INTERNATIONALE SI ORGANIZARE EVENIMENTE
AVIZ
PENTRU PUNCTE DE ÎMBARCARE / DEBARCARE
Prezentul aviz se eliberează
___________________________________________ pe baza documentaţiei
înregistrată cu nr. ______________ pentru îmbarcarea / debarcarea în municipiul Constanţa a
autovehiculelor cu numerele de înmatriculare
_____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________în
următoarele puncte de îmbarcare / debarcare
_________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Pe toata durata valabilităţii acestuia vor fi respectate
următoarele condiţii:
4 transportul va fi executat numai în
conformitate cu prevederile caietului de sarcini, numai cu autovehiculele nominalizate în prezentul aviz şi
posesoare a autorizaţiilor de circulaţie pe trama stradală în
original şi valabile la data efectuării acestuia;
4 Deplasarea autovehiculelor care execută serviciul de transport public
de călători se va executa
numai pe traseul ______________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
4 Pe traseu nu vor fi realizate alte opriri
(staţii) pentru coborârea sau urcarea călătorilor.
Prezentul aviz este valabil în perioada
___________________________________
Nerespectarea condiţiilor menţionate atrage anularea
prezentului aviz şi se va sancţiona conform prevederilor legale în vigoare.
Pentru eliberarea prezentului aviz s-a încasat suma de _______________
lei cu chitanţa nr. _____________________, conform H.C.L.M. nr. _______ /
___________
DIRECTOR ŞEF
SERVICIU
L.S.
Seria _______ nr.
______________
Multiplicarea sau falsificarea prezentului document se pedepseşte
în conformitate cu legislaţia în vigoare.
E. Model
cerere ,,aviz puncte de îmbarcare/debarcare’’.
PENTRU ELIBERAREA AVIZULUI CAP DE LINIE / PUNCTE DE ÎMBARCARE, DEBARCARE
Subsemnatul
_______________________________________, domiciliat în _______________________,
str. _________________________, nr. __________ bl.________ ,ap._____ , telefon
______________ ,posesor al C.I. (B.I.) seria____nr.____________ ,eliberat de
către___________________________ , la data de ___________, reprezentant al
S.C.______________________________ , cu sediul în______________ ,
str.______________________ , nr.________ , bl._____ , ap.______ CF __________,
telefon _________________ , solicit eliberarea avizului de cap traseu / linie pentru executarea
transportului public judeţean, interjudeţean, internaţional de călători în
capul de linie dispus în
locaţia _________________________________. Deplasarea se va realiza pe
traseul : __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Îmbarcarea şi debarcarea
călătorilor se va realiza în staţiile dispuse astfel:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Transportul va fi executat conform programului
stabilit în caietul de sarcini eliberat de Autoritatea Rutieră
Română.
Transportul va fi executat cu următoarele autovehicule:
Nr. crt. |
Tipul
autovehiculului |
Marca |
Numărul de
înmatriculare |
Număr de
locuri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anexez prezentei , in copie
, următoarele documente:
1). Copie după licenţa de transport eliberată de
Autoritatea Rutieră Română;
2). Copie conformă a licenţei de transport eliberată de
Autoritatea Rutieră Română pentru fiecare autovehicul;
3). Copie licenţă de traseu si caiet de sarcini;
4). Cartea de identitate a autovehiculului pentru care se solicită
avizul de traseu în original şi copie;
5). Copie certificat înregistrare la Registrul Comerţului;
6). Plan situaţie traseu si punctele de imbarcare/debarcare
solicitate;
7). Copie contract leasing pentru autovehiculele achiziţionate în
leasing;
8). Copie aviz puncte îmbarcare/debarcare deţinut anterior.
9). Copie cantract prestări servicii
încheiat cu beneficiarul transportului;
Documentele se prezint în
original, iar copiile într-un dosar
pentru încopciere.
DATA_____________
SEMNĂTURA
4.
TAXA PENTRU ELIBERAREA LICENŢEI DE TRASEU PENTRU SERVICIUL DE TRANSPORT
PUBLIC LOCAL DE PERSOANE PRIN CURSE REGULATE SPECIALE.
Este
fundamentată de necesitatea menţinerii în stare de funcţionare a
arterelor rutiere din Municipiul Constanţa şi se aplică tuturor
persoanelor juridice (operatori de transport) care solicită eliberarea
unei licente de traseu necesar executarii serviciului de transport public,
local de persoane prin curse regulate speciale în Municipiul Constanţa.
A. Taxa eliberare ,,licenţa de traseu” este în
conformitate cu prevederile anexei nr. 6 din Hotărârea Consiliului Local
Municipal Constanţa nr. 44/2004 privind serviciile regulate de transport
public local de călători şi este în valoare de 236 lei/an;
Durata de
valabilitate a licenţei de traseu este egala cu perioada de valabilitate a
contractului încheiat cu beneficiarul transportului, dar nu mai mult de 3 ani.
Contravaloarea
taxelor poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la
casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de
Informare Cetăţeni cu sediul în bd. Alexandru Lăpuşneanu
nr. 116C – incinta City Mall – Sky Level, cât şi prin ordin de plată
în contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria
Municipiului Constanţa.
Taxele constituie
venit cu destinaţie specială fiind instituită în vederea
menţinerii în stare de funcţionare a reţelei stradale de pe
domeniul public al Municipiul Constanţa.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxelor revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Pentru eliberarea
„licenţei de traseu” solicitantul va înainta Serviciului Transport Local
şi Organizare Evenimente din Direcţia Relaţii
Internaţionale şi Organizare Evenimente cu sediul în Piaţa
Ovidiu nr. 9 următoarele documente:
1). Copie după licenţa de
transport eliberată de Autoritatea Rutieră Română;
2). Copie după copia
conformă a licenţei de transport pentru fiecare autovehicul care
urmează să transporte persoane, eliberată de Autoritatea
Rutieră Română;
3). Contract prestări servicii
încheiat de operatorul de transport cu beneficiarul transportului(daca este
cazul) din care sa rezulte programul de incepere/incheiere a activitatilor si
tabelul cu persoanele transportate vizat de beneficiar;
4). Cartea de identitate a
autovehiculului pentru care se solicită avizul de traseu în original
şi copie;
5). Copie certificat înregistrare la
Registrul Comerţului;
6). Plan situaţie traseu
solicitat si graficul de circulatie propus vizat de beneficiarul transportului;
Programul de
primire a cererilor şi eliberare a ,,licentelor de traseu’’ este zilnic
între orele 0900 -1200 şi 1300 – 1500.
B. Model licenţă de traseu:
RO
ROMÂNIA
PRIMARIA MUNICIPIULUI CONSTANŢA
LICENŢĂ DE TRASEU
Seria.........Nr.........
Servicii de transport public local de
persoane prin curse regulate speciale
Prezenta licenţă de traseu s-a
eliberat operatorului de transport rutier:
....................................................................................................
....................................................................................................
Valabilă de la data de ........... pâna
la data de ...............
Eliberată în baza Licenţei de
transport seria ........nr. ....
Eliberată în baza H.C.L. nr.
............../ ...........................
Data
eliberării..............
Emitent:
Primaria Municipiului Constanţa
Semnatura
şi ştampila
Operatorul
de transport rutier poate efectua servicii de transport local de persoane pe
traseul menţionat pe verso numai cu autovehiculele având capacitatea
menţionată în caietul de sarcini anexat şi în conformitate cu
acesta.
C. Model
cerere eliberare licenta de traseu;
PENTRU ELIBERAREA LICENTEI DE
TRASEU PRIN CURSE REGULATE SPECIALE
Subsemnatul _______________________________________, domiciliat în
_______________________, str. _________________________, nr. __________
bl.________ ,ap._____ , telefon ______________ ,posesor al C.I. (B.I.)
seria____nr.____________ ,eliberat de către___________________________ ,
la data de ___________, reprezentant al S.C.______________________________ , cu
sediul în______________ , str.______________________ , nr.________ , bl._____ ,
ap.______ CF __________, telefon _________________ , solicit eliberarea
avizului de traseu pentru executarea transportului special de
călători pe traseul : ______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Îmbarcarea şi debarcarea
călătorilor se va realiza în staţiile dispuse în
următoarele locaţii: _________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Transportul va fi executat cu următoarele autovehicule:
Nr. crt. |
Tipul
autovehiculului |
Marca |
Numărul de
înmatriculare |
Număr de
locuri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anexez prezentei , in copie
, următoarele documente:
8) Copie după licenţa de transport
eliberată de Autoritatea Rutieră Română;
9) Copie după copia conformă a
licenţei de transport pentru fiecare autovehicul care urmează să
transporte persoane, eliberată de Autoritatea Rutieră Română;
10)Contract prestări servicii încheiat de
operatorul de transport cu beneficiarul transportului(daca este cazul) din care
sa rezulte programul de incepere/incheiere a activitatilor si tabelul cu
persoanele transportate vizat de beneficiar;
11)Cartea de identitate a autovehiculului pentru
care se solicită avizul de traseu în original şi copie;
12)Copie certificat înregistrare la Registrul
Comerţului;
13)Plan situaţie traseu solicitat si
graficul de circulatie propus vizat de beneficiarul transportului;
Documentele vor fi prezentate într-un dosar pentru încopciere.
DATA_____________
SEMNĂTURA
5. TAXA ELIBERARE
AUTORIZAŢIE DE TRANSPORT ŞI A COPIEI CONFORME A AUTORIZAŢIEI DE
TRANSPORT
Este fundamentată de necesitatea menţinerii în stare de
funcţionare a arterelor rutiere din Municipiul Constanţa şi se
aplică tuturor persoanelor juridice, persoanelor fizice sau
asociaţiilor familiale autorizate să presteze în mod independent
următoarele servicii de transport public:
a) de persoane efectuat cu troleibuze;
b) de persoane efectuat cu tramvaie;
d) de mărfuri în regim contractual;
e) de mărfuri cu tractoare cu remorci
sau semiremorci;
f) de persoane pe cablu;
g) efectuat cu vehicule speciale destinate
serviciilor funerare;
A. Taxa „de eliberare, modificare, prelungire
şi vizare a autorizaţiei de transport” este, în conformitate cu
prevederile Hotărâri Consiliului Local Municipal Constanţa nr. 82 din
27.02.2008 prind aprobarea regulamentului de acordare a autorizaţiilor de
transport în domeniul serviciilor de transport public local în Municipiul
Constanţa, şi este în valoare de 200 lei/an.
Responsabilitatea supravegherii activităţii de încasare a taxei
revine Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul
Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea taxei poate fi
achitată de către solicitant atât în numerar la casieria
Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de Informare
Cetăţeni cu sediul în bd. Alexandru Lăpuşneanu nr. 116C –
incinta City Mall – Sky Level, cât şi prin ordin de plată în contul
Primăriei Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului
Constanţa.
Pentru obţinerea „Autorizaţiei de transport” solicitantul
va depune, la Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente din
Direcţia Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente cu
sediul în Piaţa Ovidiu nr. 9, o cerere tip, conform model aliniat (D)
punct 1) din prezentul capitol, la care va anexa următoarele documente:
a) copie a certificatului de înmatriculare
şi a certificatului constatator emise de oficiul registrului
comerţului;
b) declaraţie pe propria
răspundere, în original, semnată de persoana desemnată, privind
perioadele în care a mai executat transport public local, menţionându-se
cazurile de interdicţie sau de suspendare a efectuării serviciului
respectiv;
c) cazierul judiciar al persoanei
desemnate, în original, din care să reiasă că nu a
săvârşit fapte penale privind infracţiuni de natură
comercială, de nerespectare a condiţiilor de plată şi
angajare a personalului, precum şi de încălcare a prevederilor legale
privind efectuarea transporturilor;
d) declaraţie pe propria
răspundere, în original, semnată de persoana desemnată, prin
care se menţionează mijloacele de transport pe care doreşte
să le utilizeze în executarea serviciului de transport public local
şi dacă acestea sunt sau vor fi deţinute în proprietate sau în
baza unui contract de leasing;
e) declaraţie pe propria
răspundere, în original, semnată de persoana desemnată, privind
baza materială pe care o deţine în proprietate sau în baza unui
contract de închiriere, care să asigure parcarea tuturor vehiculelor cu
care se execută serviciul respectiv;
f) declaraţie pe propria
răspundere pentru persoanele juridice, în original, semnată de
conducătorul unităţii şi ştampilată, din care
să rezulte că solicitantul nu face obiectul unei proceduri de
reorganizare judiciară, lichidare sau faliment, emisă cu cel mult 5
zile înainte de data depunerii documentaţiei;
g) scrisoare de bonitate financiară
emisă de banca solicitantului, cu cel mult 30 de zile înainte de data
depunerii documentaţiei;
h) copie a certificatului de
competenţă profesională a persoanei desemnate.
După
prezentarea dovezii privind achitarea contravalorii taxei pentru eliberarea „Autorizaţiei de transport”
solicitantului i se va elibera de către reprezentantul Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente o autorizaţie conform model
alin. (E) din prezentul capitol.
Începând cu anul al
II-lea de valabilitate a autorizaţiei în conformitate cu prevederile HCLM
nr. 82/2008, Primăria Municipiului Constanţa percepe un tarif anual
de monitorizare a autorizaţiei egal cu valoare tarifului pentru acordare
acesteia.
Programul
de primire a cererilor şi eliberare a autorizaţiilor este zilnic
între orele 09.00 -12.00 şi 13.00 – 15.00.
B. Taxa de eliberare a ,,copiei conforme a autorizaţiei de
transport” este în conformitate cu prevederile Hotărâri Consiliului
Local Municipal Constanţa nr. 374 din 23.07.2009 prind modificarea
H.C.L.M. nr. 82 din 27.02.2008 privind aprobarea regulamentului de acordare a
autorizaţiilor de transport în domeniul serviciilor de transport public
local în Municipiul Constanţa şi este în valoare de 200 lei/copie
conformă.
Responsabilitatea supravegherii activităţii de încasare a taxei
revine Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul
Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea
taxei poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la
casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de
Informare Cetăţeni cu sediul în bd. Alexandru Lăpuşneanu
nr. 116C – incinta City Mall – Sky Level, cât şi prin ordin de plată
în contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria
Municipiului Constanţa.
Pentru
obţinerea copiei conforme a autorizaţiei de transport în domeniul
serviciilor de transport public local în Municipiul Constanţa, operatorul
de transport rutier trebuie să prezinte un dosar care va cuprinde:
a) cererea tip
- conform model alin. (D) punctul. 4);
b) În original
şi copie certificatul de înmatriculare şi cartea de identitate ale
autovehiculului pentru care se solicită eliberarea copiei conforme a
autorizaţiei de transport în domeniul serviciilor de transport public
local în Municipiul Constanţa;
c) În original
şi copie contractul de leasing în cazul în care vehiculul este utilizat în
baza unui asemenea contract;
d) Copie a „autorizaţiei de transport”
Modelul
,,copiei conforme a autorizaţiei de transport’’ în domeniul serviciilor de
transport public local în Municipiul Constanţa este conform alin. (F) din
prezentul capitol.
C. Contravenţii
şi sancţiuni:
a)
Constituie contravenţie efectuarea oricărui tip de serviciu public de
transport nominalizat în prezentul capitol fără a deţine
„autorizaţie de transport” valabilă la data efectuării
transportului şi se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei
la 10.000 lei.;
b)
Constituie contravenţie efectuarea cu autovehicule a oricărui tip de
serviciu public de transport nominalizat în prezentul capitol fără
deţinerea la bordul acestora a „copiei conforme a autorizaţiei de
transport”, valabilă la data efectuării transportului şi se
sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei;
Contravenţiile
prevăzute la alin. (C) din prezentul capitol se sancţionează de
către inspectorii Direcţiei Poliţia Locală şi împuterniciţii
primarului, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
D. Modele
cereri:
1). cerere pentru acordarea
autorizaţiei de transport:
CERERE pentru acordarea autorizaţiei de
transport Către Primăria
Municipiului Constanţa
Subsemnatul
...................................................................................(nume
şi prenume), în calitate de
..................................................................(persoană
desemnată etc.) la ………………………….
......................................(denumirea persoanei juridice,
asociaţiei familiale etc.), cu sediul/domiciliul în ţara
......................................, localitatea …………………….........., str.
.......................................... nr. ....., bl. ....., sc. .....,
et. ...., ap. ...,
sectorul/judeţul .........................................,
telefon ................................, fax ...................., având
CUI/CIF/ etc…………………………………, cont ...........................................,
deschis la Banca
..................................................................................,
Sucursala .......................................................,
vă solicit acordarea autorizaţiei pentru
............................................................................................... ………………………………………………(se menţionează
serviciul de transport public local)
Data ........................ Numele şi
prenumele ............................................................. Semnătura şi ştampila |
2).
Cerere pentru modificarea autorizaţiei de transport:
CERERE pentru modificarea autorizaţiei de
transport Către
Primăria Municipiului Constanţa
Subsemnatul
..................................................................................(nume
şi prenume), în calitate de
..............................(persoană
desemnată etc.) la
......................................................................(denumirea
persoanei juridice, asociaţiei
familiale etc.), cu sediul/domiciliul în ţara
..............................................., localitatea …………………..
................................., str.
............................................................. nr. ....., bl.
....., sc. ....., et. ...., ap……., sectorul/judeţul
............................................, telefon
......................., fax ......................., având CUI
............................................ vă solicit modificarea
Autorizaţiei nr. ..... din ..... şi a copiilor conforme ale
acesteia, acordată ................(denumirea titularului de
autorizaţie)
........................
Data .................
Numele şi prenumele
......................
Semnătura şi ştampila .......................... |
3). Cerere pentru prelungirea
autorizaţiei de transport:
CERERE pentru prelungirea
autorizaţiei de transport Către
Primăria Municipiului
Constanţa
Subsemnatul ...........................................................................(nume
şi prenume), în calitate de ………………............(persoană desemnată etc.) la
......................................................(denumirea persoanei
juridice, asociaţiei familiale etc.) , cu sediul/domiciliul în ţara
.........................., localitatea
...................................., str.
........................................................ nr. ....., bl.
....., sc. ....., et. ...., ap. ..., Sectorul /
judeţul ......................................., telefon .....................,
fax ....................., având CUI ................ vă
solicit prelungirea Autorizaţiei
nr. .............. din ........................................ şi a
copiilor conforme ale
acesteia, al cărei termen de valabilitate expiră la data de
................................. . Data
................. Numele şi
prenumele
...................... Semnătura şi
ştampila
.......................... |
4).
cerere pentru acordarea copiei conforme a autorizaţiei de transport
CERERE pentru acordarea copiei conforme a
autorizaţiei de transport Către
Primăria
Municipiului Constanţa
Subsemnatul
...................................................................................(nume
şi prenume), în calitate de
.........................................................................(persoană
desemnată etc.) la ………………………….
...........................................................(denumirea
persoanei juridice, asociaţiei
familiale etc.), cu sediul/domiciliul în ţara
.............................................., localitatea ……………………..........,
str.
.........................................................................................
nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ...., ap. ..., sectorul/judeţul
........................................., telefon
................................, fax ...................., având CUI/CIF/
etc…………………………………, cont ..........................................., deschis
la Banca
...................................................................,
Sucursala .......................................................,
vă solicit acordarea copie conforme a autorizaţiei de transport
pentru următoarele mijloace de
transport ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Anexez la prezenta copiile
cărţilor de identitate ale
mijloacelor de transport mai sus menţionate
Data ........................ Numele şi
prenumele
.............................................................
Semnătura şi ştampila
……………………………….........................
5.5.Conţinutul-cadru al autorizaţiei de
transport
E.
Continutul-cadru al autorizatiei de transport
JUDEŢUL CONSTANŢA MUNICIPIUL CONSTANŢA DIRECTIA RELATII INTERNATIONALE SI
ORGANIZARE EVENIMENTE SERVICIUL TRANSPORT LOCAL ŞI ORGANIZARE
EVENIMENTE COPIE
CONFORMĂ nr. ……… a autorizaţiei nr. …….. din ……………. pentru activităţi de transport în domeniul serviciului public de
transport ………………………. Prezenta copie conformă a
autorizaţiei nr. ……….din …………. este eliberată
societăţii / persoanei fizice autorizate ……………………………………..
pentru a efectua cu
autovehiculul special înmatriculat cu numărul ………………………
serviciul public de transport
……………………………….. Copia
conformă a autorizaţiei pentru efectuarea serviciului public de transport ………………………
este valabilă de la data de ………………………
până la data de ……………………….. Observaţii: Emisă în: CONSTANTA la
data de ……………………….
6.
TAXA FOLOSIRE TRAMĂ STRADALĂ DE CĂTRE AUTOVEHICULELE DE
TRANSPORT PERSOANE ÎN COMUN PE RAZA MUNICIPIULUI CONSTANŢA
Prezenta taxă
este instituită ca taxă locală, în temeiul prevederilor art. 283
alin. 1 şi 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare, fiind fundamentată
de necesitatea utilizării reţelei de drumuri ce se află în
administrarea municipalităţii şi pentru contracararea efectelor
nedorite ale tranzitării oraşului de către autovehiculele de
transport persoane, respectiv deteriorarea covorului asfaltic, poluarea, etc.
A. Circulaţia unui
autovehicul care execută serviciul public de transport călători
pe trama stradală a Municipiului Constanţa se realizează numai
pe baza „autorizaţiei de circulaţie pe trama stradală a
Municipiului Constanţa”
în cadrul căreia a fost nominalizat sau cu autorizaţie în
convenţie, aflată în original la bordul acestuia şi
valabilă la data efectuării transportului. Autorizaţia se
eliberează ca urmare a prezentării dovezii de achitare a
contravalorii taxei de folosire a tramei stradale .
Taxa de folosire a tramei stradale este în funcţie de capacitatea
autovehiculului şi este de:
Capacitate
autovehicul |
Lei /
lună / auto |
Până la
8 locuri |
87 |
Cu 9 – 20
locuri |
130 |
Peste 20
locuri |
189 |
Convenţie
tarif maxim + 25% din tariful maxim |
238 |
Responsabilitatea supravegherii activităţii de încasare a taxei
revine Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul
Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea
taxei poate fi achitată de
către solicitant atât în numerar la casieria Primăriei Municipiului
Constanţa din cadrul Centrului de Informare Cetăţeni cu sediul
bd. Alexandru Lăpuşneanu nr. 116C – incinta City Mall – Sky Level,
cât şi prin ordin de plată în contul Primăriei Municipiului
Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa.
Pentru
obţinerea „Autorizaţiei de circulaţie pe trama stradală a
Municipiului Constanţa” solicitantul va depune, la Serviciul
Transport Local şi Organizare Evenimente din Direcţia Relaţii Internaţionale
cu sediul în Piaţa Ovidiu nr. 9, o
cerere tip, conform alin. (D), la care va anexa urmatoarele documente:
-
copie certificat înmatriculare autovehicul;
-
copie după avizul de traseu, cap
linie, puncte de îmbarcare / debarcare;
-
copie a dovezii de plată a taxei de
folosire a tramei stradale;
Documentele
vor fi prezentate într-un dosar pentru încopciere.
După
prezentarea dovezii privind achitarea contravalorii taxei pentru eliberarea „Autorizaţiei de circulaţie pe
trama stradală a Municipiului Constanţa” solicitantului i se va
elibera de către reprezentantul Serviciului Transport Local şi Organizare
Evenimente o autorizaţie conform alin. (E ).
Programul de
primire a cererilor şi eliberare a autorizaţiilor este zilnic între
orele 09.00 -12.00 şi 13.00 – 15.00.
B. Sunt
exceptate de la plata taxei:
a) vehiculele deţinute de
unităţile Ministerului Apărării Naţionale;
b) vehiculele deţinute de
unităţile subordonate Ministerului Administraţiei şi
Internelor;
c) vehiculele specializate, utilizate în
exclusivitate pentru servicii de ambulanţă;
d) vehiculele deţinute de serviciile
de urgenţă, astfel cum sunt reglementate în Ordonanţa Guvernului
nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea
serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
363/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
e) autovehiculele care aparţin Regiei
Autonome de Transport în Comun Constanţa;
f) autovehiculele care circulă pe
traseele pentru tranzit (bd. Aurel Vlaicu de la intersecţia cu bd. Tomis
până la intersecţia cu şos. Mangaliei; şos. Mangaliei de
intersecţia cu bd. Aurel Vlaicu până la ieşirea din municipiu;
Bd. I.C. Brătianu de la intersecţia cu str. Pasajului (pod I.P.M.C.)
până la ieşirea din municipiu spre “Valu lui Traian”; str. Pasajului
de la intersecţia cu bd. I.C. Brătianu până la intersecţia
cu bd. Aurel Vlaicu.).
C. Constituie
contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000
lei la 2.000 lei. următoarele fapte:
a) circulaţia pe trama stradală
a Municipiului Constanţa a autovehiculelor care execută serviciul
public de transport călători fără „autorizaţie de
circulaţie pe trama stradală a municipiului Constanţa”
valabilă la data efectuării transportului;
b) circulaţia pe trama stradală a
Municipiului Constanţa a autovehiculului care execută serviciul
public de transport călători nenominalizat în cadrul „autorizaţiei de circulaţie pe
trama stradală a Municipiului Constanţa” existentă la bordul
autovehiculului, chiar dacă aceasta este valabilă la data
efectuării transportului.
Contravenţiile
prevăzute la alin. (C ) din prezentul capitol se sancţionează de
către inspectorii Direcţiei Poliţia Locală şi
împuterniciţii primarului în conformitate cu legislaţia în vigoare.
D. Model cerere pentru eliberarea
autorizaţiei:
CERERE
PENTRU ELIBERAREA AUTORIZAŢIEI DE
CIRCULAŢIE PE TRAMA STRADALĂ A MUNICIPIULUI
CONSTANŢA Subsemnatul
_________________________, domiciliat în ___________________, str. _________________________,
nr. __________ bl. ________, ap._____, telefon ______________, posesor al
BI/CI seria ____, nr. ________, eliberat de Poliţia
___________________________, CNP _________________, reprezentant al S.C.
______________________________, cu sediul în ________________________, str.
______________________, nr.________, bl._____, ap. ______ CUI __________ telefon
nr. _________________, adresă de mail_________________________, solicit
eliberarea unui număr de ______ autorizaţii de circulaţie pe
trama stradală a municipiului Constanţa nominalizate şi _____
autorizaţii în convenţie. Cele nominalizate vor fi completate pe numerele de înmatriculare a
următoarelor autovehicule:
Perioada de
valabilitate solicitată: începând cu ____________, până la
___________. Anexez prezentei, în
copie, următoarele documente: -
copie certificat înmatriculare autovehicul; -
copie după avizul de traseu, cap traseu / linie, puncte de
îmbarcare - debarcare; -
copie a dovezii de plată a taxei de folosire a tramei
stradale; Documentele vor fi
prezentate într-un dosar pentru încopciere. Data ______________ Semnătura
|
E. Model autorizaţie pentru
circulaţia pe trama stradală a municipiului Constanţa.
7.I TAXE PENTRU TRANSPORT PERSOANE
SAU BUNURI IN REGIM DE TAXI
A. Taxa pentru
eliberarea „autorizaţiei pentru
transport persoane în regim de taxi” şi „autorizaţiei pentru transport bunuri” în regim de taxi, conform modelului 7.IV.b, au în conformitate cu
art.16 din „Regulamentul privind organizarea şi executarea transportului
de persoane şi bunuri în regim de taxi pe raza Municipiului
Constanţa” din HCLM 464/2003 privind transportul de persoane sau bunuri în
regim de taxi, modificată şi completată ulterior, este în
valoare de 500 de lei pentru toţi solicitanţii, în urma
completării dosarului, conform cererii model 7.IV.d.
Taxa pentru
reînnoirea „autorizaţiei pentru transport
persoane în regim de taxi” şi „autorizaţiei
pentru transport bunuri” în regim de
taxi au în conformitate cu art.16 din „Regulamentul privind organizarea
şi executarea transportului de persoane şi bunuri în regim de taxi pe
raza Municipiului Constanţa” din HCLM 464/2003 privind transportul de
persoane sau bunuri în regim de taxi, modificată şi completată
ulterior, este in valoare de 500 de lei pentru toţi solicitanţii în
urma completării dosarului, conform cererii model 7.IV.e.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxei revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea
taxei poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la
casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de
Informare Cetăţeni cu sediul la City Park Mall, etajul 2, cât şi
prin ordin de plată în contul Primăriei Municipiului Constanţa
deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa.
Taxa constituie
venit cu destinaţie specială şi se utilizează pentru
amenajarea şi întreţinerea locurilor de aşteptare (staţii
taxi), completarea şi refacerea sistemului de semnalizare rutieră
(marcaje, indicatoare rutiere şi lucrări de semaforizare), precum
şi pentru lucrări de întreţinere a reţelei stradale.
B. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei taxi, reînnoirea
autorizaţiei taxi, eliberarea autorizaţiei taxi în urma transferului
şi eliberarea autorizaţiei
taxi la schimbarea de maşină,
conform modelului 7.IV.a, în conformitate cu art.16 din „Regulamentul privind
organizarea şi executarea transportului de persoane şi bunuri în
regim de taxi pe raza Municipiului Constanţa” din HCLM 464/2003 privind
transportul de persoane sau bunuri în regim de taxi, modificată şi
completată ulterior este în valoare de 100 de lei în urma
completării dosarului, conform cererii model 7.IV.f , 7.IV.g.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxei revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii
Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea
taxei poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la
casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de
Informare Cetăţeni cu sediul la City Park Mall, etajul 2, cât şi prin ordin de plată în contul
Primăriei Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului
Constanţa.
Taxa
constituie venit cu destinaţie specială şi se utilizează
pentru amenajarea şi întreţinerea locurilor de aşteptare
(staţii taxi), completarea şi refacerea sistemului de semnalizare
rutieră (marcaje, indicatoare rutiere şi lucrări de
semaforizare), precum şi pentru lucrări de întretinere a reţelei
stradale.
7.II TAXE PENTRU TRANSPORT PERSOANE IN REGIM DE
INCHIRIERE
Taxa pentru
eliberarea „autorizaţiei de
transport în regim de închiriere” este în valoare de 500 de lei, în
conformitate cu art.4 alin.1 din „Regulamentul privind organizarea şi
executarea transportului în regim de închiriere pe raza Municipiului
Constanţa” din HCLM 464/2003 privind transportul de persoane sau bunuri în
regim de taxi, modificată şi completată ulterior.
Taxa pentru
emiterea unei copii conforme şi vizarea ei anuală este în valoare de
100 de lei în conformitate cu art.4 alin.2 din „Regulamentul privind
organizarea şi executarea transportului în regim de închiriere pe raza
Municipiului Constanţa” din HCLM 464/2003 privind transportul de persoane
sau bunuri în regim de taxi, modificată şi completată ulterior.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxei revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea
taxei poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la
casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de
Informare Cetăţeni cu sediul la City Park Mall, etajul 2, cât şi
prin ordin de plată în contul Primăriei Municipiului Constanţa
deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa.
7.III TAXE PENTRU
ACTIVITATEA DE DISPECERAT TAXI
Taxa pentru eliberarea
„autorizaţiei de dispecerat taxi”
conform modelului 7.IV.c, în conformitate cu art.4 alin.1 din
„Regulamentul privind organizarea şi executarea activităţii de
dispecerat taxi pe raza Municipiului Constanţa” din HCLM 464/2003 privind
transportul de persoane sau bunuri în regim de taxi, modificată şi
completată ulterior este în valoare de 500 de lei în urma completării
dosarului, conform cererii model 7.IV.h.
Taxa pentru vizarea
anuală a autorizaţiei de dispecerat taxi, în conformitate cu art.4
alin.2 din „Regulamentul privind organizarea şi executarea
activităţii de dispecerat taxi pe raza Municipiului Constanţa”
din HCLM 464/2003 privind transportul de persoane sau bunuri în regim de taxi,
modificată şi completată ulterior este în valoare de 500 de lei în urma
completării dosarului, conform cererii model 7.IV.i.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxei revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea
taxei poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la
casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de
Informare Cetăţeni cu sediul la City Park Mall, etajul 2, cât şi
prin ordin de plată în contul Primăriei Municipiului Constanţa
deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa.
7.
IV. Modele
autorizaţii şi cereri:
a) autorizaţie pentru transport persoane / bunuri în regim taxi;
b)
autorizaţie de transport
Modele cereri:
c) autorizaţie pentru desfăşurarea activităţii
de dispecerat taxi
d) cerere pentru
eliberarea autorizaţiei de transport
PENTRU ELIBERAREA
AUTORIZAŢIEI DE TRANSPORT
PERSOANE/BUNURI ÎN REGIM DE TAXI
Subsemnatul
_______________________________________, domiciliat în _______________________,
str. _________________________, nr. __________ bl.________ ,ap._____ , telefon
______________ ,CNP ____________________ posesor al C.I. (B.I.)
seria____nr.____________ ,eliberat de către___________________________ ,
la data de ___________, reprezentant al S.C.______________________________ , cu
sediul în______________ , str.________________ , nr.________ , bl._____ , ap.______,
CUI ________________
telefon_________________
, solicit eliberarea autorizaţiei
transport persoane sau bunuri în regim de taxi.
Anexez prezentei , în copie , următoarele documente:
o buletin/carte de identitate taximetrist
independent sau administrator;
o contractul individual de muncă al persoanei
desemnate, vizat de DMMPS Constanţa;
o certificatul de înregistrare ca transportator
şi certificatul constatator în
baza Legii nr. 26/1990, eliberate de registrul comerţului;
o certificatul de competenţa profesionala a
persoanei desemnate, în cazul asociaţiei familiale sau persoanei juridice,
ori copie de pe atestatul profesional al taximetristului, în cazul persoanei
fizice;
o cazierul judiciar al persoane fizice sau al
persoanei desemnate, în cazul asociaţiei familiale sau persoanei juridice;
o avizul medico psihologic al persoanei desemnate,
în cazul asociaţiei familiale sau persoanei juridice şi al
taximetristului, în cazul persoanei fizice;
o cazierul fiscal al transportatorului, dacă
acesta are calitatea de operator economic în activitate;
o declaraţie pe propria răspundere a
transportatorului, dacă acesta a mai executat servicii de transport în
regim de taxi, cu menţionarea intervalelor când a avut interdicţii de
a executa şi motivul acestora;
o declaraţie pe propria răspundere a
transportatorului că poate asigura spaţiul de parcare pentru
autovehiculele taxi;
o declaraţie pe propria răspundere a
transportatorului că deţine autovehiculele necesare sau are
capacitatea financiară de a le deţine, sau dovada deţinerii acestora.”
Documentele se vor prezenta în original.
DATA_____________
SEMNĂTURA
e) cerere
pentru reînnoirea autorizaţiei de transport
PENTRU REINNOIREA
AUTORIZAŢIEI DE TRANSPORT
PERSOANE/BUNURI ÎN REGIM DE TAXI
Subsemnatul
_______________________________________, domiciliat în _______________________,
str. _________________________, nr. __________ bl.________ ,ap._____ , telefon
______________ ,CNP _____________________posesor al C.I. (B.I.) seria____nr.____________
,eliberat de către___________________________ , la data de ___________,
reprezentant al S.C.______________________________ , cu sediul în______________
, str.________________ , nr.________ , bl._____ , ap.__, CUI____________________,
telefon_________________ , sunt destinator al autorizaţiei de transport
persoane / bunuri in regim de taxi nr. ___________ având valabilitate pana in data de
_______________.
Prin
prezenta solicit prelungirea autorizaţiei
transport persoane sau bunuri în regim de taxi, in conformitate cu
prevederile art.8 din Legea 38/2003
privind transportul in regim de taxi si in regim de închiriere,
modificata si completata ulterior.
Anexez prezentei , in copie , următoarele documente:
o buletin/carte de identitate taximetrist
independent sau administrator;
o contractul individual de muncă al persoanei
desemnate, vizat de DMMPS Constanţa;
o certificatul de înregistrare ca transportator
şi certificatul constatator în
baza Legii nr. 26/1990, eliberate de registrul comerţului;
o certificatul de competenţa profesionala a
persoanei desemnate, în cazul asociaţiei familiale sau persoanei juridice,
ori copie de pe atestatul profesional al taximetristului, în cazul persoanei
fizice;
o cazierul judiciar al persoane fizice sau al
persoanei desemnate, în cazul asociaţiei familiale sau persoanei juridice;
o avizul medico psihologic al persoanei desemnate,
în cazul asociaţiei familiale sau persoanei juridice şi al
taximetristului, în cazul persoanei fizice;
o cazierul fiscal al transportatorului, dacă
acesta are calitatea de operator economic în activitate;
o declaraţie pe propria răspundere a
transportatorului, dacă acesta a mai executat servicii de transport în
regim de taxi, cu menţionarea intervalelor când a avut interdicţii de
a executa şi motivul acestora;
o declaraţie pe propria răspundere a
transportatorului că poate asigura spaţiul de parcare pentru
autovehiculele taxi;
o declaraţie pe propria răspundere a
transportatorului că deţine autovehiculele necesare sau are
capacitatea financiară de a le deţine, sau dovada deţinerii
acestora.”
Documentele se vor prezenta în original.
DATA_____________
SEMNĂTURA
PENTRU ELIBERAREA AUTORIZAŢIEI TAXI
MOTIVUL……………………………………………
Subsemnatul……………………..………,
domiciliat în.………..........………., str. ……………………., nr……. bl……, ap…… CNP
......................................................reprezentant al
S.C.…………........................ S.R.L. cu sediul în ………..……....…., str.
………….....………….., nr….., bl……, ap……, CUI
................................................. tel. ……………, solicit
eliberarea autorizaţiei taxi cu nr………………… pentru autovehiculul
marca…………………..
Înmatriculat cu nr.
…………………………………
Anexez prezentei , în copie ,
următoarele documente:
-
certificatul de înregistrare eliberat de registrul comerţului;
-
certificatul
de înmatriculare si cartea de identitate a autovehiculului;
-
contractul
de leasing, unde este cazul
-
certificatul
de agreare emis de RAR;
-
declaraţia
pe proprie răspundere privind îndeplinirea criteriilor de departajare sau
dovada îndeplinirii acestor criterii;
-
declaraţia
pe proprie răspundere privind modul în care este asigurată
dispecerizarea şi dispeceratul la care este arondat transportatorul
autorizat, sau contractul încheiat cu un dispecer şi ultima
chitanţă de plată a
acestuia;
-
dovada
fiscalizării aparatului de taxat;
-
asigurare
pasageri si bagaje;
-
contracte
de munca pentru conducătorii auto angajaţi, în număr cel
puţin egal cu numărul de autorizaţii taxi obţinute;
-
atestatele
profesionale ale conducătorilor auto;
-
certificat
fiscal eliberat de Serviciul Public de Impozite şi Taxe al Primăriei
Municipiului Constanţa”.
Documentele se vor prezenta în original.
Nr. crt. |
Criterii de evaluare |
Date – autovehicul, operator/taximetrist |
Punctaj realizat |
|
1 |
Vechimea autovehiculului |
|
|
|
|
|
Aer condiţionat |
|
|
|
Airbag |
|
|
|
2 |
Volum portbagaj util |
|
|
|
|
Grad confort |
GPS |
|
|
|
|
Dispozitiv înregistrare |
|
|
|
|
Perete despărţitor |
|
|
|
|
Dispozitiv plata card |
|
|
5 |
Grad de poluare |
|
|
|
6 |
Total punctaj realizat de |
|
|
DATA SEMNĂTURA
g)
cerere
pentru eliberarea autorizaţiei taxi
CERERE ELIBERARE
AUTORIZATIE TAXI
MOTIVUL………………………………………….
Subsemnatul _________________________________,
domiciliat in C-ta, str.__________________________,
nr._______,bl._______, ap. _____ , tel.____________________ C.N.P.
___________________,reprezentant al S.C. __________________________s.r.l.,C.U.I
______________cu sediul in_______________ str.__________________________, nr._______ , bl._____ , ap.____
,tel.___________________ , solicit
eliberarea autorizaţiei/autorizaţiilor taxi cu nr._______/
/_______/_______/_______/_______/______/______/____
pentru autovehiculul/autovehiculele înmatriculat/e cu
nr._____________________________________________.
Anexez prezentei, in copie, următoarele documente :
-
dovada
plaţii taxei
-
autorizaţia
taxi cu nr._____________
-
certificat
de înregistrare de la Camera de Comerţ
-
carte
identitate autovehicul
-
certificat
de agreare
-
asigurare
pasageri si bagaje
-
ultima
chitanţa de plata a dispeceratului taxi
-
dovada
fiscalizării aparatului de taxat
Documentele se vor prezenta in original.
Data SEMNĂTURA
h) cerere pentru eliberarea autorizaţiei de dispecerat taxi
PENTRU ELIBERAREA AUTORIZATIEI DE DISPECERAT TAXI
Subsemnatul
_______________________________________, domiciliat în _______________________,
str. _________________________, nr. __________ bl.________ ,ap._____ , telefon
______________ ,posesor al C.I. (B.I.) seria____
nr.____________ ,eliberat de
către___________________________ , la data de ___________, reprezentant al
S.C.______________________________ , cu sediul în______________ ,
str.________________ , nr.________ , bl._____ , ap.______
telefon_________________ , solicit eliberarea autorizatiei de dispecerat taxi.
Anexez
prezentei , in copie , următoarele documente:
o certificatul de înmatriculare emis de Registrul Comerţului;
o declaraţie de proprie răspundere a persoanei desemnate sa administreze, ca dispeceratul deţine baza tehnica necesara, staţia de emisie recepţie, frecventa radio protejata, personalul autorizat si spatiile necesare;
o certificatul de operator radiotelefonist al angajaţilor dispeceratului taxi, eliberat de autoritatea in domeniul comunicaţiilor;
o contractul de munca al operatorului radiotelefonist;
o licenţa de utilizare a frecventelor radioelectrice, eliberata de către autoritatea in domeniu;
o certificat fiscal eliberat de Serviciul Public de Impozite si Taxe;
o .............................................................................................................................
o .............................................................................................................................
Documentele
se vor prezenta in original.
DATA_____________
SEMNĂTURA
i) cerere pentru vizarea
autorizaţiei de dispecerat taxi
PENTRU VIZAREA AUTORIZAŢIEI DE DISPECERAT TAXI
Subsemnatul
_______________________________________, domiciliat în _______________________,
str. _________________________, nr. __________ bl.________ ,ap._____ , telefon
______________ ,posesor al C.I. (B.I.) seria____
nr.____________ ,eliberat de
către___________________________ , la data de ___________, reprezentant al
S.C.______________________________ , cu sediul în______________ ,
str.________________ , nr.________ , bl._____ , ap.______
telefon_________________ , solicit vizarea autorizaţiei de dispecerat
taxi.
Anexez
prezentei , in copie , următoarele documente:
o autorizaţia de dispecerat
o licenţa de utilizare a frecvenţelor radioelectrice, eliberata de către autoritatea in domeniu;
o certificat de radio operator
o contractul de munca al operatorului radiotelefonist;
o certificat fiscal eliberat de Serviciul Public de Impozite si Taxe;
o chitanţa de plata a taxei de viza
Documentele
se vor prezenta in original.
DATA_____________ SEMNĂTURA