ALTE TAXE
ADMINISTRATE DE SERVICIUL PUBLIC DE IMPOZITE, TAXE ŞI
ALTE VENITURI ALE BUGETULUI LOCAL
1. TAXA DE HABITAT
Taxa
constituie venit cu destinaţie specială, este
fundamentată pe necesitatea asigurării curăţeniei
municipiului şi se utilizează în scopul asigurării
colectării şi transportului reziduurilor menajere din recipienţii
proprii sau închiriaţi (containere, europubele, etc.), precum şi
pentru depozitarea şi neutralizarea acestora la rampa ecologică
Ovidiu.
Taxa
de habitat este datorată numai de persoane fizice
– locuitori ai Municipiului Constanţa.
Toate
persoanele juridice care îşi desfăşoară activitatea
permanentă sau temporară pe teritoriul administrativ al Municipiului
Constanţa, nu plătesc taxa de habitat – dar trebuie să aibă
încheiate contracte directe cu prestatorii de servicii specializaţi pentru
ridicarea, transportul, depozitarea şi neutralizarea deşeurilor
produse, precum şi să contracteze şi să efectueze
acţiunile necesare de dezinsecţie şi deratizare a sediilor
şi punctelor de lucru ori de câte ori este necesar.
Cuantumul taxei este de: 3 lei/lună/persoană
Sunt scutite
de la plata taxei de habitat următoarele categorii de contribuabili:
A. veteranii de război, văduvele de
război şi văduvele veteranilor de război care nu s-au
recăsătorit;
B. persoanele fizice prevăzute la art. 1 şi 5 din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor
drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura
instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate
în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu
modificarile şi completările ulterioare, precum şi în alte legi.
C. persoanele
care au calitatea de luptători în rezistenţa anticomunistă
conform Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 214/1999.
Scutirea de la plata taxei de habitat, se acordă
pe bază de cerere, proporţional cu perioada rămasă
până la sfârşitul anului, începând cu luna următoare celei în
care persoana în cauză prezintă actele prin care se atestă încadrarea
întruna din categoriile susmenţionate. Copia actului rămâne ca
document oficial la compartimentul de specialitate al autorităţii
administraţiei publice locale, care îl certifica pentru conformitate.
Scutirea se acordă persoanelor
deţinătoare de legitimaţii de veterani de război sau
hotărâri care atestă calitatea de beneficiar al Decretului-lege nr.
118/1990, republicat, cu modificarile şi completările ulterioare,
precum şi în alte legi.
Taxa de habitat se stabileşte pe baza
declaraţiilor de impunere depuse la compartimentul de specialitate al autorităţii
administraţiei publice locale de către contribuabili, în termen de 30
de zile de la data apariţiei oricărei modificări în ceea ce
priveşte numărul de persoane care locuiesc în imobil.
Declararea se va face pe propria răspundere sub
sancţiunile aplicate faptei de fals în actele publice.
În vederea urmăririi corectitudinii
declarării numărului de persoane existente în fiecare apartament,
asociaţiile de proprietari au obligaţia să furnizeze, ori de
câte ori este nevoie, informaţiile necesare legate de cele menţionate
mai sus.
În vederea scăderii de la plata taxei de habitat
persoana interesată va depune o cerere la care va anexa documente
justificative. Scăderea de la plata taxei de habitat se face începând cu
data de întâi a lunii următoare celei în care se depune cererea.
Impunerea la plata taxei de habitat se face începând
cu data de întâi a lunii următoare celei în care este menţionată
în declaraţie.
Contribuabilii, persoane fizice, sunt obligaţi
să depună declaraţia de impunere, chiar dacă aceştia
beneficiază de reducere sau sunt scutiţi de la plata taxei de
habitat.
În caz de deces scăderea taxei de habitat se
efectuează cu data de întâi a lunii următoare apariţiei acestei
situaţii şi necesită depunerea copiei după certificatul de
deces.
Taxa de habitat se plăteşte anual în 2 rate egale, respectiv:
a) rata I, până la data de 31 martie inclusiv;
b) rata a II-a, până la data de 30 septembrie
inclusiv.
În cazul în care termenul de plată a taxei de
habitat se împlineşte într-o zi nelucrătoare, plata se consideră
în termen dacă se efectuează în ziua lucrătoare imediat
următoare.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei
fiscale, se datorează după acest termen majorări de întârziere
de 2% calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună. Cuantumul
majorărilor de întârziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
Sumele cu titlu de taxă de habitat datorate
bugetului local de către persoanele fizice, de până la 50 lei
inclusiv, se plătesc integral până la primul termen de plată.
Nedeclararea sau declararea eronată, constituie
contravenţie şi se sancţionează cu amendă între 60 lei
si 240 lei.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se
aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau
în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori,
după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din
minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării contravalorii taxei
revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului
Local.
Modelul
declaraţiei este următorul.
2. TAXA PENTRU
TERENURILE APARŢINÂND DOMENIULUI PUBLIC ŞI PRIVAT AL MUNICIPIULUI
Prezenta taxă este instituită ca taxă
locală, în temeiul prevederilor art. 283 alin. 1 şi 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare.
Taxa se datorează pe perioada ocupării efective a domeniului
public sau privat al Municipiului Constanţa, de construcţii cu
caracter provizoriu – garaje.
Taxa este în cuantum de 13 lei/m2/an.
Taxa pentru garajele de pe arterele de mai jos este de 39 lei/m2/an.
Modificarea taxei pentru
garajele care nu sunt vizibile de pe arterele menţionate mai sus se va face în baza notei de constatare întocmită şi
transmisă de către Direcţia Poliţia Locală
– Primăria Municipiului Constanţa.
Taxa se va plăti pentru suprafaţa ocupată de construcţia
garajului (cu uşile închise) pe baza comunicării primite de la
Primăria Municipiului Constanţa – Direcţia Poliţia Locală.
Taxa se datorează pe perioada ocupării efective
a domeniului public sau privat al Municipiului Constanţa, până la
eliberarea suprafeţei ocupate.
Sunt scutite de
A.
veteranii de război;
B. persoanele
fizice Prevăzute la art. 1 şi 5 din Decretul-lege nr. 118/1990
privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de
dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor
deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat,
cu modificarile şi completările ulterioare, precum şi în alte
legi;
C. persoanele care au calitatea de
luptători în rezistenţa anticomunistă conform Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 214/1999.
Scutirea de la
plata taxei se aplică începând cu prima zi a lunii următoare celei în
care persoana depune documentele justificative în vederea scutirii.
Pentru a beneficia
de scutire, persoanele în cauză trebuie să prezinte copii ale actelor
care le atestă încadrarea întruna din categoriile susmentionate, respectiv :
-
legitimaţie pentru veteranii de război;
-
hotărâre
pentru beneficiarii Decretului-lege nr. 118/1990 şi ai Legii nr. 189/2000;
-
actul de identitate.
Pentru garajele dobândite prin contracte de vânzare–cumpărare,
contribuabilii au obligaţia de a depune o declaraţie la
compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei
publice locale în termen de 30 de zile de la data dobândirii, la agenţia
fiscală unde este arondată adresa de domiciliu a contribuabilului.
În cazul în care ultima zi de depunere a documentaţiei pentru luarea
în evidenţă este o zi nelucrătoare, se consideră a fi
depusă în termen dacă se face în ziua lucrătoare imediat
următoare.
Garajele nou dobândite se impun cu data de întâi a lunii următoare celei
în care au fost dobândite. Taxa se calculează proporţional cu
perioada rămasă până la sfârşitul anului.
În cazul demolării garajului, Direcţia Poliţie Locală
prin Serviciul Disciplina în Construcţii şi Afişajul Stradal are
obligaţia să comunice în scris agenţiilor fiscale, în termen de
15 zile, precizând data desfiinţării pentru sistarea de la plată
a garajului respectiv. Sistarea de la plata taxei se va opera cu data de întâi
a lunii următoare celei în care a fost demolat garajul.
În situaţia demolării garajelor, Direcţia Poliţie
Locală prin Serviciul Disciplina în Construcţii şi Afişajul
Stradal are obligaţia de a solicita de la Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local, situaţia debitelor la taxa
de garaj la data demolării, pentru a le putea recupera, în vederea
evitării acumulării de debite restante.
Taxa se plăteşte anual în 2 rate egale, respectiv:
a) rata I, până la data de 31
martie inclusiv;
b) rata a II-a, până la
data de 30 septembrie inclusiv;
În cazul în care termenul de plată a taxei de
garaj se împlineşte într-o zi nelucrătoare, plata se consideră
în termen dacă se efectuează în ziua lucrătoare imediat
următoare.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei
fiscale, se datorează după acest termen majorări de întârziere
de 2% calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună.
Cuantumul majorărilor de întârziere poate fi modificat prin legile
bugetare anuale.
Declararea cu întârziere sau nedeclararea dobândirii garajului,
constituie contravenţie şi se sancţionează cu o amendă
între 60 lei şi 240 lei.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se
aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau
în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori,
după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din
minimul amenzii.
Responsabilitatea controlului revine Direcţiei Poliţia
Locală prin Serviciul Disciplina în Construcţii şi Afişajul
Stradal.
Responsabilitatea încasării contravalorii taxei revine Serviciului
Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul pentru declaraţia de impunere:
3. TAXA
FOLOSIRE TRAMĂ STRADALĂ DE CĂTRE AUTOVEHICULELE CONCEPUTE
ŞI CONSTRUITE PENTRU TRANSPORTUL DE MĂRFURI PE RAZA
MUNICIPIULUI CONSTANŢA PE STRĂZILE DE TRAFIC UŞOR, MEDIU ŞI
GREU
Prezenta taxă este instituită ca taxă
locală, în temeiul prevederilor art. 283 alin. 1 şi
2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările
şi completările ulterioare, fiind fundamentată de necesitatea
utilizării reţelei de drumuri ce se află în administrarea
municipalităţii şi pentru contracararea efectelor nedorite ale
tranzitării oraşului de către autovehiculele concepute şi
construite pentru transportul de mărfuri, respectiv deteriorarea covorului
asfaltic, poluarea, etc.
Este datorată de persoanele fizice şi
juridice care deţin autovehicule concepute şi construite pentru
transportul de mărfuri, pentru circulaţia pe străzile
prevăzute în prezenta hotărâre.
Este stabilită în funcţie de masa
totală maximă autorizată/masa încărcată maxim
admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa
încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu
excepţia motocicletelor, după cum urmează:
a) pentru străzile de trafic uşor şi mediu:
Masa totală maximă
autorizată/masa încărcată maxim admisă din punct de
vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa încărcată maxim
admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor autovehicule |
Lei/luna |
Lei/zi |
1. Până la 2,5 tone inclusiv |
40 |
4 |
2. Între 2,5 – 3,5 tone inclusiv |
60 |
6 |
3. Între 3,5 – 5 tone inclusiv |
90 |
9 |
b) pentru
străzile de trafic greu*:
Masa
totală maximă autorizată/masa încărcată maxim
admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa
încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu
excepţia motocicletelor |
Lei/luna |
Lei/zi |
1. Între 5 – 10 tone inclusiv |
150 |
15 |
2. Între 10 - 20 tone inclusiv |
300 |
30 |
3. Peste 20 tone (inclusiv cap tractor
autotrenuri) |
600 |
60 |
Pentru
transporturile agabaritice speciale se va aplica taxa
corespunzătoare traficului greu de peste 20 tone multiplicată de 3
ori. În cazul transporturilor agabaritice formate din mai
multe platforme agabaritice acestea se vor taxa separat.
Vehiculele
(remorci, platforme etc.) tractate de autovehiculele de marfă se
taxează separat, în funcţie de masa totală maximă
autorizată/masa încărcată maxim admisă din punct de vedere
tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa încărcată maxim
admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor.
Sunt exceptate de
a) vehiculele
deţinute de unităţile Ministerului Apărării
Naţionale;
b) vehiculele
deţinute de unităţile subordonate Ministerului
Administraţiei şi Internelor;
c) vehiculele specializate, utilizate în exclusivitate pentru
servicii de ambulanţă;
d) vehiculele
deţinute de serviciile de urgenţă, astfel cum sunt reglementate
în Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice
comunitare pentru situaţii de urgenţă, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 363/2002, cu
modificările şi completările ulterioare;
e) vehiculele care
efectuează transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare
umanitare în cazul unor calamităţi sau dezastre naturale;
f) vehiculele escortate de poliţie sau de jandarmerie,
care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate
naţională;
g) autovehiculele care circulă pe
traseele de transit (Bd. I.C. Brătianu de la intrarea în Municipiul
Constanţa până la intersecţia cu str. Pasajului; str. Pasajului
de la intersecţia cu bd. I.C. Brătianu până la intersecţia
cu bd. Aurel Vlaicu); bd. Aurel Vlaicu de la intersecţia cu str. Pasajului
până la intersecţia cu DN 3C (sens giratoriu Real 2).
Conducătorii
autovehiculelor concepute şi construite pentru transportul de mărfuri
au obligaţia de a opri la punctele de taxare
amplasate pe raza Municipiului Constanţa pentru obţinerea
autorizaţiei zilnice. Autorizaţiile lunare se
eliberează numai la punctele de încasare amplasate în agenţiile
fiscale din cadrul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri
ale Bugetului Local.
În vederea
eliberării “Autorizaţiei de circulaţie” solicitantul va înainta o cerere tip la care va anexa următoarele:
copia certificatului de înmatriculare a societăţii, copia talonului
sau a cărţii de identitate a autovehiculului pentru care se
urmăreşte obţinerea autorizaţiei şi alte copii ale
documentelor legale relevante.
Contravaloarea
taxei poate fi achitată prin ordin de plată în contul Primăriei Municipiului
Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa sau prin
numerar la casieriile din cadrul agenţiilor fiscale ale S.P.I.T.V.B.L.
Pentru
autorizaţii anuale eliberate până la data de 31.01.2013 pentru
perioada 01.01.2013-31.12.2013, solicitantul beneficiază de o reducere de
10% din valoarea taxei rezultate.
Responsabilitatea
achitării taxei şi a deţinerii autorizaţiei valabile revine
în exclusivitate utilizatorilor români, iar în cazul utilizatorilor
străini, aceasta revine în exclusivitate conducătorului auto al
vehiculului.
Prin utilizator se
înţelege - persoanele fizice sau juridice înscrise în certificatul de
înmatriculare, care au în proprietate sau care, după caz, pot folosi în
baza unui drept legal vehicule înmatriculate în România, denumite în continuare
utilizatori români, respectiv persoanele fizice ori juridice înscrise în
certificatul de înmatriculare, care au în proprietate sau care, după caz,
pot folosi în baza unui drept legal vehicule înmatriculate în alte state, denumite
în continuare utilizatori străini.
Fapta de a circula
fără a deţine autorizaţie valabilă constituie contravenţie
şi se sancţionează cu amendă între 250 lei şi 1.000
lei pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată/masa
încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu
excepţia motocicletelor/masa încărcată maxim admisă din
punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor cuprinsă între 0-5
tone inclusiv, şi cu amendă între 1.000 lei şi 2.500 lei pentru
vehiculele cu masa totală maximă autorizată/masa
încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu
excepţia motocicletelor/masa încărcată maxim admisă din
punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor peste 5 tone.
Aplicarea
sancţiunii nu înlătură obligaţia de plată a taxei.
Contravenţilor
prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului
nr.
2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările
ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel
mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de
la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea
încasării taxei şi controlului revine Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Pentru
îmbunătăţirea şi extinderea serviciului de încasare a taxei
şi de eliberare a autorizaţiei de circulaţie, Serviciul Public
de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local poate să
negocieze şi să incheie, în condiţiile legii, convenţii cu
staţii publice de distribuire a carburanţilor auto în limita unui
comision de până la 10% din valoarea sumelor încasate.
Responsabilitatea
aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe
şi alte Venituri ale Bugetului Local şi Direcţiei Poliţia
Locală din cadrul Primăriei municipiului Constanţa.
* LISTA STRĂZILOR CU TRAFIC GREU DIN MUNICIPIUL CONSTANŢA
Nr. Crt. |
Denumirea străzii |
Lungime carosabil (Km) |
Nr. benzi circ. în secţiune |
Lungime totală
benzi (Km) |
1. |
I.C. BRĂTIANU (DN 3) |
5 |
4~6 |
22 |
2. |
Bdul FERDINAND (DN39) |
1.9 |
4 |
7.6 |
3. |
Şos. MANGALIEI+1MAI
(DN39) |
3.8 |
4~6 |
19 |
4. |
Bdul AUREL
VLAICU (DN2A – CENTURA VEST) |
9.1 |
4 |
7.6 |
5. |
Bdul TOMIS (DN2A) |
4.6 |
4 |
18.4 |
6. |
Bdul MAMAIA |
11.5 |
4~6 |
59 |
7. |
I.G. DUCA |
0.8 |
4 |
3.2 |
8. |
MIRCEA CEL BĂTRÂN |
1.0 |
4 |
4 |
9. |
ELIBERĂRII + I.L.CARAGIALE |
2.6 |
4 |
10.4 |
10. |
BABA NOVAC |
2.9 |
2 |
5.8 |
11. |
MIHAI VITEAZU |
1.0 |
2 |
2 |
12. |
ŞOS. DIN VII |
0.9 |
2 |
1.8 |
13. |
LILIACULUI |
1.4 |
2 |
2.8 |
14. |
HATMAN ARBORE |
0.8 |
2 |
1.6 |
15. |
PANDURULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
16. |
DEMOCRAŢIEI |
1.0 |
2 |
2 |
17. |
MEŞTERUL MANOLE |
1.0 |
2 |
2 |
18. |
VÂRFUL CU DOR |
1.1 |
2 |
2.2 |
19. |
Bdul MARINARILOR |
1.0 |
2 |
2 |
20. |
Str. VERDE |
0.5 |
2 |
1 |
21. |
|
0.4 |
2 |
0.8 |
22. |
CARAIMAN |
1.9 |
2 |
3.8 |
23. |
ŢEPEŞ VODĂ |
0.4 |
2 |
0.8 |
24. |
PETRU CERCEL |
0.2 |
2 |
0.4 |
25. |
BRIZEI |
0.6 |
2 |
1.2 |
26. |
DEZROBIRII + SOVEJA |
6.2 |
4~6 |
30 |
27. |
ALEX. LĂPUŞNEANU - 1 DECEMBRIE
1918 |
6.0 |
4~6 |
32 |
28. |
PASAJULUI |
0.3 |
2 |
0.6 |
29. |
ŞTEFĂNIŢĂ VODĂ |
1.3 |
2 |
2.6 |
30. |
CIŞMELEI |
0.7 |
2 |
1.4 |
31. |
DOBRILĂ EUGENIU |
1 |
2 |
2 |
32. |
ADAMCLISI |
0.4 |
2 |
0.8 |
33. |
C-TIN BRĂTESCU |
1 |
2 |
2 |
34. |
CUMPENEI |
1 |
2 |
6 |
35. |
NICOLAE FILIMON |
0.9 |
2 |
1.8 |
36. |
THEODOR BURADA |
0.7 |
2 |
1.4 |
37. |
INDUSTRIALĂ |
1.5 |
2 |
3 |
38. |
CELULOZEI |
1.4 |
2 |
2.8 |
39. |
INTERIOARĂ II |
0.9 |
2 |
1.8 |
40. |
INTERIOARĂ III |
0.6 |
2 |
1.2 |
41. |
PRIMĂVERII |
1.0 |
2 |
2 |
42. |
PELICANULUI |
1.0 |
2 |
2 |
43. |
POPORULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
44. |
FRUNZELOR |
1.3 |
2 |
2.6 |
45. |
MARAMUREŞ |
1.0 |
2 |
2 |
46. |
CHILIEI |
1.5 |
2 |
3 |
47. |
NICOLAE IORGA |
1.4 |
2 |
2.8 |
48. |
ION RAŢIU |
1.5 |
2 |
3 |
49. |
I MAI VECHI |
1.1 |
2 |
2.2 |
50. |
ATELIERELOR |
0.5 |
2 |
1 |
51. |
DECEBAL |
1.1 |
2 |
2.2 |
52. |
UNIRII |
2.5 |
2 |
5 |
53. |
ION ROATĂ |
0.5 |
2 |
1 |
54. |
RĂSURI |
1.1 |
2 |
2.2 |
55. |
FULGERULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
56. |
DUMITRU MARINESCU |
0.6 |
2 |
1.2 |
57. |
SECERIŞ |
0.2 |
2 |
0.4 |
58. |
SPĂTAR N. MILESCU |
0.6 |
2 |
1.2 |
59. |
PARÂNG |
0.2 |
2 |
0.4 |
60. |
CORBULUI |
0.5 |
2 |
1 |
Modelul cererii de acordare a autorizaţiei de
circulaţie este următorul:
4. TAXA PENTRU IRIGAŢII
SPAŢII VERZI ÎN STAŢIUNEA MAMAIA
Taxa constituie venit cu destinaţie specială, şi este
fundamentată pe necesitatea întreţinerii spaţiilor verzi din staţiunea
Mamaia fiind utilizată pentru asigurarea activităţii de irigat şi
implicit întreţinerea spaţiului verde aflat pe domeniul public din
staţiunea Mamaia.
Necesitatea taxei de irigat se impune având în vedere că materialul dendrofloricol reprezentat de noua plantaţie
de arbori, arbuşti, conifere şi flori anuale, este dependent de
udatul la plantare şi frecvenţa zilnică a acestuia, această
acţiune influenţând procentul de prindere al plantelor.
Cuantumul taxei este de 31 lei/loc de cazare/an sau 31 lei/fiecare 15 m2
sau fracţiune/an.
Taxa se încasează de la persoanele fizice şi juridice care
deţin în proprietate sau folosinţă spaţii de cazare în
staţiunea Mamaia, precum şi de la proprietarii spaţiilor de
locuit situate în staţiune, după momentul primei dări în folosinţă
a acestor spaţii de locuit, respectiv după momentul primei vânzări sau cedări a
folosinţei prin închiriere, comodat, administrare, inclusiv folosire în
regim hotelier. Proprietarii spaţiilor de cazare nou construite au
obligaţia depunerii declaraţiei ori de câte ori pun în
folosinţă unul din spaţiile deţinute. În cazul în care
spaţiile de cazare sunt administrate de către o altă
persoană decât proprietarul (în baza unui contract de închiriere, leasing,
asociere în participaţiune, locaţie de gestiune etc.) obligaţia
declarării şi a plăţii taxei incumbă celui ce
administrează în mod concret facilitatea de cazare.
Documentul în baza căruia se va face impunerea este certificatul de
clasificare privitor la numărul de locuri de cazare eliberat de Ministerul
Turismului pentru hoteluri şi alte spaţii de cazare, sau, după
caz, schiţa cadastrală, sau orice alt document relevant din care
să reiasă suprafaţa utilă pentru spaţiile de locuit.
Depunerea declaraţiei şi achitarea taxei pentru
deţinătorii de spaţii de cazare se va face până la data de
15.07.2013.
Pentru spaţiile de locuit declaraţia se va
depune la dobândirea spaţiului respectiv, iar termenul de plată este
data de 15.07 a anului respectiv.
Pentru
imobilele dobândite după împlinirea termenului de depunere şi
achitare a taxei, respectiv 15 iulie, plata se consideră în termen
dacă taxa datorată se plăteşte înăuntrul unui termen
de 30 de zile de la dobândire, termen în cadrul căruia contribuabilul are
obligaţia să depună declaraţia de impunere pentru noua
achiziţie, dar nu mai târziu de ultima zi lucrătoare a lunii
decembrie a anului fiscal respectiv.
În cazul în
care contribuabilul a achitat taxa pentru irigaţii spaţii verzi în staţiunea
Mamaia şi în cursul aceluiaşi an fiscal înstrăinează
imobilul, scăderea se face proporţional cu perioada cuprinsă
între data de întâi a lunii următoare celei în care s-a realizat
înstrăinarea şi sfârşitul anului fiscal, luându-se în calcul
suma încasată la bugetul local.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale, se
datorează după acest termen majorări de întârziere de 2%
calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună. Cuantumul
majorărilor de întârziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
Constituie contravenţie nedepunerea, depunerea peste termen a declaraţiilor
de impunere sau depunerea declaraţiilor de impunere eronate, şi se sanctionează
cu amendă cuprinsă între 240 lei şi 600 lei pentru persoane
fizice, respectiv între 960 lei şi 2.400 lei pentru persoane juridice.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se aplică
dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic
al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau
în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori,
după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din
minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării taxei, controlului şi aplicării
sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte
Venituri ale Bugetului Local.
Modelul declaraţiei de impunere pentru persoanele fizice este:
Modelul declaraţiei de impunere pentru persoane juridice este:
5. TAXA
ANUALĂ PENTRU FIECARE STAŢIE FIXĂ PENTRU TELEFONIE MOBILĂ
Prezenta taxă este instituită ca taxă locală, în
temeiul prevederilor art. 283 alin. 1 şi 2 din Legea nr. 571/2003 privind
Codul fiscal, fiind fundamentată pe impactul negativ asupra mediului
înconjurător generat de staţiile de telefonie mobilă, precum
şi de utilizarea domeniului şi infrastructurii publice.
Cuantumul taxei: 3.562 lei/an pentru fiecare amplasament de staţie
fixă.
La declararea acestei taxe operatorul de telefonie mobilă va prezenta:
-
actele societăţii (certificat de înregistrare,
cod fiscal);
-
autorizaţiile de funcţionare eliberate de Inspectoratul
General al Comunicaţiilor pentru fiecare amplasament de staţie
fixă utilizat de operatorul de telefonie mobilă;
-
declaraţie pe proprie răspundere privind
numărul de amplasamente de staţie fixă pentru telefonie
mobilă utilizate pe raza Municipiului Constanţa.
Operatorii de telefonie mobilă vor depune
declaraţia până la data de 31 martie a fiecărui an.
Taxa se achită anual în două rate egale,
respectiv:
a)
rata I, până la
data de 31 martie inclusiv;
b)
rata II, până
la data de 30 septembrie inclusiv.
Operatorii de telefonie mobilă care înfiinţează
sau desfiinţează amplasamente de staţii fixe de telefonie au
obligaţia de a depune o declaraţie de impunere corespunzătoare
noii situaţii, în termen de 30 de zile de la data modificării
intervenite.
În cazul înfiinţării de noi amplasamente
după împlinirea termenului de plată, respectiv 30 septembrie, plata
se consideră a fi făcută în termen dacă sumele datorate se
vor achita în 30 de zile de la data modificării intervenite.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale, se
datorează după acest termen majorări de întârziere de 2%
calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună. Cuantumul
majorărilor de întârziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
Constituie contravenţie depunerea peste termen a
declaraţiilor de impunere sau depunerea declaraţiilor de impunere
neconforme cu realitatea, şi se sancţionează cu amendă
cuprinsă între 960 lei şi 2.400 lei.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se
aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau
în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori,
după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din
minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării taxei, controlului
şi aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul declaraţiei este următorul:
6. TAXA PENTRU CREŞTEREA GRADULUI DE LINIŞTE ŞI
SIGURANŢĂ ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢILOR ECONOMICE ÎN CONSTANŢA,
MAMAIA ŞI SAT VACANŢĂ
Taxa
constituie venit cu destinaţie specială şi este
fundamentată de necesitatea menţinerii condiţiilor civilizate de
trai în locurile publice. Se utilizează pentru paza unor bunuri publice,
pentru prevenirea şi combaterea infracţiunilor şi a faptelor
ilicite, antisociale, manifestate prin cerşetorie, furturi, tâlhărie
şi prostituţie, pentru combaterea comerţului stradal
neorganizat, prevenirea depunerilor de moloz şi gunoi menajer şi pentru
prevenirea lipirii de afişe pe faţadele clădirilor, stâlpi
şi copaci.
Taxa va fi achitată
de toţi contribuabilii persoane juridice şi persoane fizice autorizate
care desfăşoară activităţi economice pe raza Municipiului
Constanţa, în staţiunea Mamaia sau Sat Vacanţă, cu
excepţia celor ce au în administrare complexuri hoteliere, aceştia datorând
taxa numai pentru suprafeţele destinate activităţilor de
alimentaţie publică şi spaţiilor comerciale.
Taxa
se achită pentru spaţiile utilizate în desfăşurarea
activităţilor economice, fiind stabilită în funcţie de
suprafaţa utilă a locaţiei.
Taxa va fi plătită de
către utilizator, iar în cazul spaţiilor care formează centre
comerciale şi pieţe agroalimentare, taxa va fi achitată de
către proprietar sau locator, după caz.
Sunt scutiţi
de
A.
veteranii de
război, văduvele de război şi văduvele veteranilor de
război care nu s-au recăsătorit;
B.
persoanele care
desfăşoară activităţi de producţie, însă
doar pentru spaţiile afectate de această
activitate ;
Taxa este stabilită diferenţiat în funcţie de obiectul de activitate şi suprafaţa utilă
prevăzută în schiţa activului contribuabilului, astfel:
Nr. Crt. |
ACTIVITATEA
|
TAXA (lei /an) |
1. |
Unităţi de agreement
|
530, indiferent de suprafaţă |
2. |
Unităţi din activitatea de
alimentaţie publică.Vezi zonarea Anexă (Mamaia şi Sat
Vacanţă) |
SŁ150m2= 538 S>150m2= 1.096 |
3. |
Spaţii comerciale, prestări servicii, sediu social şi
puncte de lucru (suprafaţă utilă) |
SŁ50m2= 11 50<S<100m2= 330 100 m2>S= 538 |
4. |
Bănci, societăţi de leasing, societăţi de
asigurare-reasigurare (suprafaţă utilă) |
SŁ200m2=5.524 S>200m2=18.261 |
5. |
Case de amanet,
case de schimb valutar, societăţi de intermedieri credite,
societăţi de tranzacţionare a titlurilor de valoare pe
piaţă, societăţi de brokeraj, agenţi de asigurare
(suprafaţă utilă) |
SŁ50m2= 550 S>50m2= 1.105 |
Taxele nu se
încasează pentru amplasamentele de pe plajă indiferent de
activităţile ce se desfăşoară
pe plajă.
Nr. crt. |
ACTIVITATEA
|
TAXA ( lei /an ) |
1. |
Unităţi
din activitatea de alimentaţie publică (suprafaţă utilă) |
SŁ100m2= 11 S>100m2= 1.411 |
2. |
Spaţii comerciale, prestări servicii,
sediu social şi puncte de lucru (suprafaţă utilă) |
SŁ100m2= 11 100 m2<SŁ200m2= 1.105 S>200m2= 5.524 |
3. |
Centre comerciale
ce desfăşoară activitate comercială (suprafaţă utilă) |
SŁ100m2= 11 100 m2<SŁ500m2=5.524 500m2<SŁ2000m2=11.025 2000m2<SŁ4000m2=16.535 S>4000m2= 44.099 |
4. |
Pieţe agro-alimentare (suprafaţă
utilă) |
SŁ100m2= 11 100 m2<SŁ1000m2=1.411 1000m2<SŁ2000m2=2.525 S>2000m2=5.524 |
5. |
Depozite comerciale (suprafaţă utilă) |
SŁ100m2= 11 100
m2<SŁ200m2=538 S>200m2=1.107 |
6. |
Bănci, societăţi de leasing, societăţi de asigurare-reasigurare
(suprafaţă utilă) |
SŁ200m2=5.524 S>200m2=18.261 |
7. |
Case de amanet, case de schimb valutar,
societăţi de intermedieri credite, societăţi de
tranzacţionare a titlurilor de valoare pe piaţă,
societăţi de brokeraj, agenţi de asigurare (suprafaţă
utilă) |
SŁ50m2= 550 S>50m2= 1.105 |
Zonele
din Mamaia şi Sat Vacanţă sunt următoarele:
Zona
A
Zona
Satul de Vacanţă;
Zona
Alee Perla cuprinsă între bd. Mamaia şi Complexul Comercial de
lângă bazine;
Zona
Faleză cuprinsă între Hotel Parc şi Bufet Jupiter – Junona;
Zona
cuprinsă între Complex Melody şi zona Cazino;
Zona
cuprinsă între Hotel Riviera şi Hotel Majestic;
Zona
B (Reducere 10 %)
Zona
cuprinsă între Debarcader Neptun şi Restaurant Cherhana;
Zonele
neincluse în Zona A şi care nu intră sub incidenţa Zonei C;
Zona
C (Reducere 20%)
Zona
cuprinsă între Bd. Mamaia şi malul
Lacului Siutghiol;
Zona Camping Tabara Turist.
În cazul unităţilor cu mai multe puncte de lucru, sucursale,
agenţii a căror suprafaţă pentru fiecare în parte este mai
mare de 100 mp., taxa se va calcula pentru fiecare
punct în parte, la valoarea cea mai mică (după încadrarea
fiecărui punct de lucru în tabelele mai sus menţionate)
înmulţită cu numărul de locaţii.
Contribuabilul are obligaţia de a declara suprafaţa
utilă deţinută, pe baza documentelor justificative de
deţinere a spaţiului, prin completarea unei declaraţii de
impunere în două exemplare.
Pentru Constanţa taxa se achită anual în 2
rate, respectiv:
a)
rata I, până la
data de 31 martie inclusiv;
b)
rata a II-a,
până la data de 30 septembrie inclusiv;
Pentru Mamaia, Sat Vacanţă, taxa se
achită integral până la data de 01.07.2013.
În cazul contribuabililor
care se înfiinţează în cursul anului fiscal, al
deschiderii/închiderii de puncte de lucru, precum şi în cazul
modificărilor aduse statutului/actului constitutiv, contribuabilii au
obligaţia depunerii declaraţiei de impunere în termen de 30 de zile
de la înfiinţarea sau de la intervenirea modificării.
În cazul
contribuabililor care se înfiinţează sau deschid puncte de lucru
după împlinirea termenelor scadente de plată a taxei, respectiv 30
septembrie/1 iulie, plata se consideră în termen dacă taxa
datorată se plăteşte în cadrul unui termen de 30 de zile de la
data înfiinţării sau modificării aduse actului constitutiv/
statutului/ autorizaţiei de funcţionare, după caz.
Calculul
taxei se face proporţional cu perioada cuprinsă între data de întâi a
lunii următoare celei în care contribuabilul s-a înfiinţat sau a adus
modificări actului constitutiv/ statutului/ autorizaţiei de
funcţionare şi sfărşitul anului fiscal.
În cazul în care contribuabilul a achitat taxa privind creşterea
gradului de linişte şi siguranţă în derularea
activităţilor economice şi în cursul aceluiaşi an fiscal
aduce modificări actului constitutiv/statutului sau autorizaţiei de
funcţionare, după caz, în sensul închiderii unui punct de lucru,
scăderea se face proporţional cu perioada cuprinsă între data de
întâi a lunii următoare celei în care s-a realizat modificarea şi
sfârşitul anului fiscal, luându-se în calcul suma încasată la bugetul
local.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale, se
datorează după acest termen majorări de întârziere de 2%
calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună. Cuantumul
majorărilor de întârziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
La declaraţia de impunere, agentul economic are
obligaţia de a anexa în fotocopie următoarele documente:
-
certificat
de înregistrare la Camera de Comerţ ;
-
actul de proprietate
sau deţinere (concesiune, închiriere, asociere, etc.)
-
schiţa
activului vizată de o persoană autorizată.
În situaţia în care pe parcursul anului fiscal nu
au intervenit modificări faţă de declaraţia depusă în
anul precedent care să conducă la recalcularea taxei, contribuabilul
nu mai are obligaţia depunerii unei noi declaraţii anuale. În acest
caz, declaraţia depusă în anul 2012 sau în anii precedenţi reprezintă
titlu de creanţă al contribuabilului pentru calcularea şi emiterea
deciziei de impunere la plata taxei pentru anul 2013.
Constituie
contravenţii:
-
depunerea peste
termen a declaraţiilor;
-
nedepunerea
declaraţiilor;
-
depunerea
declaraţiilor cu informaţii eronate;
-
nedeclararea în
termen de 30 de zile a modificărilor aduse statutului/actului constitutiv
în cazul persoanelor juridice, precum şi în autorizaţiile de
funcţionare, în cazul persoanelor fizice autorizate şi
asociaţiilor familiale cu privire la închiderea/deschiderea de puncte de
lucru
Contravenţiile prevăzute mai sus se
sancţionează cu amendă de la 240 lei la 600 lei, în cazul
persoanelor fizice autorizate şi asociaţiilor familiale, şi cu
amendă de la 960 lei la 2400 lei în cazul persoanelor juridice.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se
aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau
în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori,
după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din
minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării taxei, controlului
şi aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul declaraţiei este următorul:
7. TAXA ANUALĂ PENTRU VEHICULELE LENTE
Prezenta taxă este instituită ca taxă locală, în
temeiul art. 283 alin. 3 din Legea
nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare, pentru utilizarea infrastructurii publice locale.
Vehiculele lente sunt mijloace de transport pentru care nu există
obligaţia înmatriculării, astfel:
1.
autocositoare;
2.
autoexcavator
(excavator pe autoşasiu);
3.
autogreder sau
autogreper;
4.
buldozer pe pneuri;
5.
compactor
autopropulsat;
6.
excavator cu
racleţi pentru săpat şanţuri, excavator cu rotor pentru
săpat şanţuri sau excavator pe pneuri;
7.
freză
autopropulsată pentru canale sau pentru pământ stabilizat;
8.
freză
rutieră;
9.
încărcător
cu o cupă pe pneuri;
10.
instalaţie
autopropulsată de sortare-concasare;
11.
macara cu graifer;
12.
macara mobilă pe
pneuri;
13.
macara turn
autopropulsată;
14.
maşină
autopropulsată pentru oricare din următoarele:
a. lucrări de terasamente;
b. construcţia şi
întreţinerea drumurilor;
c. decopertarea
îmbrăcăminţii asfaltice la drumuri;
d. finisarea drumurilor;
e. forat;
f. turnarea asfaltului;
g. înlăturarea zăpezii;
15.
şasiu
autopropulsat cu fierăstrău pentru tăiat lemne;
16.
tractor pe pneuri;
17.
troliu autopropulsat;
18.
utilaj
multifuncţional pentru întreţinerea drumurilor;
19.
vehicul pentru
pompieri pentru derularea furtunurilor de apă;
20.
vehicul pentru măcinat
şi compactat deşeuri;
21.
vehicul pentru
marcarea drumurilor;
22.
vehicul pentru
tăiat şi compactat deşeuri;
23.
motostivuitor
(autostivuitor);
24.
şi altele
asemenea.
În cazul vehiculelor lente, taxa pentru oricare tip de
vehicul este stabilită în sumă fixă de 40 lei/an.
Pentru vehiculele lente existente în patrimoniul persoanelor fizice sau
juridice la data de 1 ianuarie, taxa datorată pentru întregul an fiscal se
achită până cel târziu la data de 31 ianuarie a anului de
referinţă.
Pentru vehiculele lente dobândite
după data de 1 ianuarie, taxa se datorează începând cu data de întâi
a lunii următoare celei în care s-a dobândit vehiculul lent,
proporţional cu perioada rămasă până la sfârşitul
anului fiscal respectiv, se declară şi se achită în cel mult 30
de zile calendaristice de la data dobândirii.
Pentru neplata
la termenul scadent a obligaţiei fiscale, se datorează după
acest termen majorări de întârziere de 2% calculate pentru fiecare
lună sau fracţie de lună. Cuantumul majorărilor de
întârziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
Pentru vehiculele lente înstrăinate taxa se dă
la scădere începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care
a avut loc înstrăinarea, proporţional cu perioada rămasă
până la sfârşitul anului respectiv, regularizarea sumelor achitate în
plus făcând obiectul compensării cu alte impozite şi taxe
exigibile la acea dată sau al restituirii către contribuabil.
Constituie contravenţii următoarele fapte:
a)
depunerea
peste termen a declaraţiilor fiscale;
b)
nedepunerea
declaraţiilor fiscale.
În cazul persoanelor fizice,
contravenţia prevăzută la lit. a) se sancţionează cu
amendă de la 60 lei la 240 lei, iar cea de la lit. b) cu amendă de la
240 lei la 600 lei.
În cazul persoanelor juridice, contravenţia
prevăzută la lit. a) se sancţionează cu amendă de la 240
lei la 960 lei, iar cea de la lit. b) cu amendă de la 960 lei la 2400 lei.
Contravenţiilor
prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu
modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea
achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data
încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării
acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Modelul declaraţiei pentru stabilirea taxei pentru vehicule lente este
următorul:
-Faţă-
-Verso-