TAXE ADMINISTRATE DE CĂTRE DIRECŢIA RELAŢII
INTERNAŢIONALE ŞI ORGANIZARE EVENIMENTE
1. TAXE PENTRU
ÎNREGISTRAREA VEHICULELOR PENTRU CARE NU EXISTĂ OBLIGAŢIA
ÎNMATRICULĂRII
Sunt
fundamentate de necesitatea menţinerii în stare de funcţionare a
arterelor rutiere din Municipiul Constanţa şi se aplică tuturor
vehiculelor pentru care nu există obligaţia înmatriculării,
fiind stabilite pentru înregistrarea vehiculelor şi eliberarea
certificatelor de înregistrare, astfel:
A.
Taxă „de înregistrare a vehiculelor pentru care nu există
obligaţia înmatriculării” este
conformă cu prevederile H.C.L. nr. 509/2003 privind înregistrarea
vehiculelor pentru care nu există obligaţia înmatriculării
şi este stabilită în funcţie de tonaj, astfel:
-
23 lei pentru vehicule cu masa
autorizată până la 750 kg.;
- 46
lei pentru vehicule cu masa autorizată cuprinsă între 750–3500 kg.;
-
91 lei pentru vehicule cu masa
autorizată mai mare de 3500 kg.
Taxa
constituie venit cu destinaţie specială, fiind instituită în
vederea finanţării activităţii de înregistrare a
vehiculelor care nu sunt supuse înmatriculării.
B.
Taxa „eliberare certificat de înregistrare a vehiculelor pentru care nu
există obligaţia înmatriculării” este conformă cu
prevederile H.C.L. nr. 509/2003 privind înregistrarea vehiculelor pentru care
nu există obligaţia înmatriculării şi este de 49 lei.
Taxa
constituie venit cu destinaţie specială, fiind instituită în
vederea acoperirii costului legat de eliberarea certificatului de înregistrare
a vehiculelor pentru care nu există obligaţia înmatriculării.
Contravaloarea
taxelor poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la
casieria Primăriei municipiului Constanţa din cadrul Centrului de
Informare Cetăţeni cu sediul în bd. Alexandru
Lăpuşneanu nr. 116C – incinta City Mall – Sky Level, cât şi prin ordin de plată în contul
Primăriei Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxelor revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Pentru
înregistrarea vehiculelor solicitantul va înainta Serviciului Transport Local
şi Organizare Evenimente din Direcţia Relaţii
Internaţionale cu sediul în Piaţa Ovidiu nr. 9 o cerere tip, conform
modelului, conform model lit. „E” din prezentul capitol, la care va anexa documentele enumerate în
conţinutul acesteia.
După
prezentarea dovezii privind achitarea contravalorii taxei pentru eliberarea
certificatului de înregistrare solicitantului i se va elibera certificatul de
înregistrare conform modelului prevăzut la lit. „D” din prezentul capitol de către
reprezentantul Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente.
Programul
de primire a cererilor şi eliberare a certificatelor de înregistrare este
zilnic între orele 0900 – 1200 şi 1300 –
1500.
Proprietarii
vehiculelor pentru care nu există obligaţia înmatriculării sunt
obligaţi să respecte prevederile art. 2, 3, 5, 8, 9,12 şi 14 din
Regulamentul privind înregistrarea şi ţinerea evidenţei
vehiculelor pentru care nu există obligaţia înmatriculării
aprobat prin H.C.L. nr. 509/2003.
C.
Faptele care constituie contravenţie se vor sancţiona conform
prevederilor H.C.L. nr. 509/2003 privind înregistrarea vehiculelor pentru care
nu există obligaţia înmatriculării, modificată prin H.C.L.
nr. 451/2006.
D. Modelul
certificatului de înregistrare vehicule pentru care nu există
obligaţia înmatriculării
E. Model
cerere tip pentru înregistrarea vehiculelor pentru care nu există
obligaţia înmatriculării şi lista care se anexează la
aceasta cu datele minime ce aparţin vehiculelor cărora se
solicită eliberarea certificatului de înregistrare.
CERERE
PENTRU ÎNREGISTRAREA VEHICULELOR PENTRU CARE
NU EXISTĂ OBLIGAŢIA ÎNMATRICULĂRII
Subsemnatul
______________________________________________,
domiciliat în _______________________, str. ___________________________ nr.
__________ bl. ________, ap._____, telefon ______________ , posesor al C.I.
(B.I.) seria ______
nr. ____________, eliberat de către ______________________________,
la data de ______________, reprezentant al S.C. ___________________________, cu
sediul în ______________, str.___________________________, nr. ________, bl. _____,
ap.______CF__________
telefon _________________, solicit înregistrarea
vehiculelor enumerate în lista anexată.
Anexez prezentei, în copie, următoarele
documente:
1) copie
după actul de proprietate al vehiculului;
2) copie
după cartea de identitate a vehiculului, după certificatul de
omologare eliberat de R.A.R. sau notă eliberată de către R.A.R.
privind omologarea;
3) copie
după actul de identitate (persoană fizică) sau după
certificatul de înregistrare la registrul comerţului (persoană
juridică);
4) dovada
achitării impozitului la Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte
Venituri ale Bugetului Local Constanţa
5) copie
a dovezii de plată a taxei de înregistrare;
6) copie
a dovezii de plată a contravalorii certificatului de înregistrare;
7) copie
a dovezii de plată a contravalorii plăcuţelor cu numere de
înregistrare;
Documentele vor fi prezentate într-un
dosar pentru încopciere.
DATA_____________ SEMNĂTURA
Listă
cu vehiculele
pentru care se solicită
înregistrarea
Nr. crt. |
Tipul de vehicul (marca - categoria) |
Serie motor/serie
şasiu |
Serie şi număr act proprietate |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
Semnătura
(ştampilă)
2. TAXĂ PENTRU ELIBERAREA
AVIZULUI CAP DE LINIE/PUNCTE DE ÎMBARCARE, DEBARCARE ŞI A AVIZULUI DE
TRASEU/LICENŢEI DE TRASEU PRIN CURSE REGULATE SPECIALE
Este
fundamentată de necesitatea menţinerii în stare de funcţionare a
arterelor rutiere din municipiul Constanţa şi se aplică tuturor
persoanelor fizice şi juridice (operatori de transport) care solicită
eliberarea unui aviz necesar accesului în Municipiul Constanţa a
autovehiculelor care execută serviciul public de transport de
călători judeţean, interjudeţean şi
internaţional, precum şi celor care execută serviciul special de
transport de călători, astfel:
A. Taxa
„eliberare aviz cap de linie/puncte de îmbarcare,debarcare şi aviz de
traseu/licenţă de traseu prin curse regulate speciale” este în
conformitate cu prevederile anexei nr. 6 din H.C.L. nr. 44/2004 privind
serviciile regulate de transport public local de călători şi se
aplică persoanelor juridice şi fizice (operatorilor de transport)
şi este de 236 lei/aviz;
Durata de
valabilitate a avizului este de un an de la data eliberării.
B.
Condiţiile care, în conformitate cu prevederile art. 10, alin 2 şi
art. 11, alin. 2 din H.C.L. nr. 44/2004, trebuie respectate pe toată
durata de valabilitate a avizului sunt:
a) Transportul
va fi executat numai în conformitate cu prevederile caietului de sarcini, numai
cu autovehiculele nominalizate în prezentul aviz şi posesoare a
autorizaţiilor de circulaţie pe trama stradală în original
şi valabile la data efectuării acestuia;
b) Oprirea
autovehiculelor pentru urcarea şi coborârea călătorilor se va
realiza numai în staţiile care au fost nominalizate în cadrul avizului.
Neîndeplinirea
uneia din condiţiile mai sus menţionate atrage anularea acestuia
şi sancţionarea conform prevederilor legale.
Contravaloarea
taxelor poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la
casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de
Informare Cetăţeni cu sediul în bd. Alexandru Lăpuşneanu
nr. 116C – incinta City Mall – Sky Level, cât şi prin ordin de plată
în contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului
Constanţa.
Taxele
constituie venit cu destinaţie specială fiind instituită în
vederea menţinerii în stare de funcţionare a reţelei stradale de
pe domeniul public al Municipiul Constanţa.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxelor revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Pentru
eliberarea „avizului cap de linie/puncte de îmbarcare,debarcare şi aviz de
traseu/licenţă de traseu prin curse regulate speciale” solicitantul
va înainta Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente din
Direcţia Relaţii Internaţionale cu sediul în Piaţa Ovidiu
nr. 9 următoarele documente:
- Cerere tip;
- Copie
după licenţa de transport eliberată de Autoritatea Rutieră
Română;
- Copie
după copia conformă a licenţei de transport pentru fiecare
autovehicul care urmează să transporte persoane, eliberată de
Autoritatea Rutieră Română;
- Copie
certificat înregistrare la Registrul Comerţului;
- Copie
după licenţa de traseu (numai pentru cei care solicită aviz cap
de linie/puncte de îmbarcare,debarcare);
- Cartea de
identitate a autovehiculului pentru care se solicită avizul de traseu/licenţei
de traseu prin curse regulate speciale în original şi copie;
- Plan
situaţie traseu solicitat;
- Dovada
achitării contravalorii avizului de traseu sau avizului cap de linie.
După
prezentarea dovezii privind achitarea contravalorii taxei pentru eliberarea
„avizului cap de linie/puncte îmbarcare, debarcare şi aviz de traseu/licenţă
de traseu prin curse regulate speciale” solicitantului i se vor elibera aceste
avize conform model alin. „E” lit. „a” şi „b” din prezentul capitol de
către reprezentantul Serviciului Transport Local şi Organizare
Evenimente.
Programul
de primire a cererilor şi eliberare a certificatelor de înregistrare este
zilnic între orele 0900 -1200 şi 1300 –
1500.
C. Constituie contravenţie
şi se sancţionează cu amendă de la 2.000 lei la 5.000 lei.
următoarele fapte:
a) executarea
serviciului public de transport judeţean, interjudeţean sau
internaţional de călători pe raza administrativă a
municipiului Constanţa fără „aviz cap de linie/puncte îmbarcare,
debarcare” valabil la data efectuării transportului;
b) executarea
serviciului public de transport local de
călători pe raza administrativă a municipiului Constanţa
fără „aviz de traseu/licenţă de traseu prin curse regulate
speciale”, valabil(ă) la data efectuării transportului;
c) executarea
serviciului public de transport local, judeţean, interjudeţean sau
internaţional pe raza administrativă a municipiului Constanţa
cu autovehicule nenominalizate în „avizul cap de linie/puncte
de îmbarcare,debarcare şi avizul de traseu/licenţa de traseu prin
curse regulate speciale” deţinute şi valabile la data efectuării
transportului.
Contravenţiile
prevăzute la alin. C din prezentul capitol se sancţionează de
către inspectorii Direcţiei Poliţia Locală şi
împuterniciţii primarului, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
D. Faptele
care constituie contravenţie se vor sancţiona potrivit prevederilor
H.C.L. nr. 44/2004 privind serviciile regulate de transport public local de
călători.
Se
exceptează de la plata taxei pentru eliberarea avizului de traseu traseu:
a) vehiculele
deţinute de unităţile Ministerului Apărării
Naţionale;
b) vehiculele
deţinute de unităţile subordonate Ministerului
Administraţiei şi Internelor;
c) vehiculele
specializate, utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanţă;
d) vehiculele
deţinute de serviciile de urgenţă, astfel cum sunt reglementate
în Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea
şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii
de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 363/2002, cu modificările şi completările
ulterioare;
e)
autovehiculele care aparţin Regiei Autonome de Transport în Comun
Constanţa,
f)
autovehiculele care circulă pe traseele pentru tranzit (bd. Aurel Vlaicu
de la intersecţia cu bd. Tomis până la intersecţia cu şos.
Mangaliei; şos. Mangaliei de intersecţia cu bd. Aurel Vlaicu
până la ieşirea din municipiu; Bd. I.C. Brătianu de la
intersecţia cu str. Pasajului (pod I.P.M.C.) până la ieşirea din
municipiu spre “Valu lui Traian”; str. Pasajului de la intersecţia cu bd.
I.C. Brătianu până la intersecţia cu bd. Aurel Vlaicu.)
E. Model avize
a)
aviz pentru cap linie:
b)
aviz de traseu
România
JudeŢul ConstanŢa
PrimĂria Municipiului ConstanŢa
DIRECTIA RELATII INTERNATIONALE SI ORGANIZARE
EVENIMENTE
AVIZ
TRASEU
Prezentul
aviz se eliberează ___________________________________________ pe baza
documentaţiei înregistrată cu nr. ______________ pentru traseul
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________pe
care vor avea acces autovehiculele cu numere de înmatriculare
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Pe
toata durata valabilităţii acestuia vor fi respectate
următoarele condiţii:
4 Transportul
va fi executat numai în conformitate cu prevederile caietului de sarcini, numai
cu autovehiculele nominalizate în prezentul aviz şi posesoare a
autorizaţiilor de circulaţie pe trama stradală în original
şi valabile la data efectuării acestuia;
4 Staţionarea
autovehiculelor se va realiza numai în capul de linie nominalizat în prezentul
aviz;
4 Deplasarea
autovehiculelor care execută serviciul de transport public de
călători se va realiza numai pe traseul
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
________________________________________________________________________.
4 Pe traseu
vor fi realizate opriri pentru îmbarcarea/debarcarea călătorilor
numai în următoarele staţii:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Prezentul
aviz este valabil în perioada ____________________________________________.
Nerespectarea
condiţiilor menţionate atrage anularea prezentului aviz şi se va
sancţiona conform prevederilor legale în vigoare.
Pentru
eliberarea prezentului aviz s-a încasat suma de _______________ lei cu chitanţa
nr. _____________________, conform H.C.L.M. nr. _______/___________.
DIRECTOR ŞEF
SERVICIU,
L.S.
Seria
_______ nr. ______________.
Multiplicarea
sau falsificarea prezentului document se pedepseşte în conformitate cu
legislaţia în vigoare.
c) licenţă
de traseu
- Faţă-
-
Verso-
d) aviz pentru
puncte de îmbarcare/debarcare
AVIZ
PENTRU PUNCTE DE ÎMBARCARE / DEBARCARE
Prezentul aviz se eliberează ________________________________________
pe baza documentaţiei înregistrată cu nr. ______________ pentru
îmbarcarea / debarcarea în municipiul
Constanţa a autovehiculelor cu numerele de înmatriculare
__________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________în
următoarele puncte de îmbarcare / debarcare _____________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Pe toata durata valabilităţii acestuia vor
fi respectate următoarele condiţii:
4
transportul va fi
executat numai în conformitate cu prevederile caietului de sarcini, numai cu
autovehiculele nominalizate în prezentul aviz şi posesoare a
autorizaţiilor de circulaţie pe trama stradală în original
şi valabile la data efectuării acestuia;
4 Deplasarea
autovehiculelor care execută serviciul de transport public de
călători se va executa numai pe traseul __________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4
Pe traseu nu vor fi
realizate alte opriri (staţii) pentru coborârea sau urcarea
călătorilor.
Prezentul aviz este valabil în perioada
_________________________________
Nerespectarea condiţiilor menţionate atrage
anularea prezentului aviz şi se va sancţiona conform prevederilor legale în vigoare.
Pentru eliberarea prezentului aviz s-a încasat suma de
_______________ lei cu chitanţa nr. ___________________, conform H.C.L.M.
nr. _______ / ___________
DIRECTOR SEF SERVICIU
L.S.
Seria _______ nr. ______________
Multiplicarea sau falsificarea prezentului document se
pedepseşte în conformitate cu legislaţia în vigoare.
F. Model cereri:
a)
cerere pentru eliberare aviz traseu
PENTRU ELIBERAREA AVIZULUI DE TRASEU
Subsemnatul _______________________________________,
domiciliat în _______________________, str. _________________________, nr.
__________ bl.________,ap._____, telefon ______________,posesor al C.I. (B.I.)
seria____nr.____________, eliberat de către___________________________, la
data de ___________, reprezentant al S.C.______________________________, cu
sediul în______________, str.______________________, nr.________, bl._____,
ap.______ CF __________, telefon ________________, solicit eliberarea avizului
de traseu pentru executarea transportului special de călători pe
traseul : ___________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Îmbarcarea şi debarcarea călătorilor se va realiza în
staţiile dispuse în următoarele locaţii:
__________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Transportul va fi executat începând cu ora …… …., până la ora …………
Transportul va fi executat cu
următoarele autovehicule:
Nr.
crt. |
Tipul
autovehiculului |
Marca |
Numărul de
înmatriculare |
Număr de
locuri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anexez prezentei , în copie , următoarele documente:
1)
Licenţa de
transport eliberată de Autoritatea Rutieră Română în original
şi copie;
2)
Copia conformă a
licenţei de transport pentru fiecare autovehicul care urmează să
transporte persoane, eliberată de Autoritatea Rutieră Română, în
original şi copie;
3) Cartea de
identitate a autovehiculului pentru care se solicită avizul de traseu, în
original şi copie;
4) Certificatul
de înregistrare la Registrul Comerţului, în original şi copie;
5) Plan
situaţie traseu solicitat pe care se vor nominaliza distinct capetele de
traseu şi toate staţiile;
6) Copie
contract de leasing pentru autovehiculele achiziţionate în leasing;
7)
Copie aviz traseu
deţinut anterior.
Documentele vor
fi înaintate într-un dosar de încopciat.
DATA_____________ SEMNĂTURA
b) cerere pentru eliberarea avizului de cap
linie/puncte îmbarcare,debarcare
PENTRU ELIBERAREA AVIZULUI CAP DE LINIE / PUNCTE DE ÎMBARCARE,
DEBARCARE
Subsemnatul _______________________________________,
domiciliat în _______________________, str. _________________________, nr.
__________ bl.________, ap._____, telefon ______________, posesor al C.I.
(B.I.) seria____nr.____________, eliberat de către___________________________,
la data de ___________, reprezentant al S.C.______________________________, cu
sediul în______________, str.______________________, nr.________, bl._____,
ap.______ CF __________, telefon _________________, solicit eliberarea avizului
de cap traseu / linie pentru executarea transportului public judeţean,
interjudeţean, internaţional de călători în capul de linie
dispus în locaţia _________________________________. Deplasarea se va
realiza pe traseul : __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Îmbarcarea şi debarcarea călătorilor se va realiza în
staţiile dispuse astfel:
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Transportul va
fi executat conform programului stabilit în caietul de sarcini eliberat de Autoritatea Rutieră Română.
Transportul va fi executat cu
următoarele autovehicule:
Nr.
crt. |
Tipul
autovehiculului |
Marca |
Numărul de
înmatriculare |
Număr de
locuri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anexez prezentei, în copie, următoarele documente:
1) Copie după licenţa de transport eliberată de Autoritatea
Rutieră Română;
2)
Copie conformă a licenţei de
transport eliberată de Autoritatea Rutieră Română pentru fiecare
autovehicul;
3) Copie licenţă de traseu si caiet de sarcini;
4)
Cartea de identitate a autovehiculului
pentru care se solicită avizul de traseu, în original şi copie;
5)
Copie certificat înregistrare la Registrul
Comerţului;
6) Plan situaţie traseu şi cap linie solicitat;
7)
Copie contract leasing pentru
autovehiculele achiziţionate în leasing;
8) Copie contract folosire (acces) cap linie încheiat cu deţinătorul
autogării;
9) Copie aviz cap linie deţinut
anterior.
Documentele le
prezint original, iar copiile într-un dosar pentru încopciere.
DATA_____________ SEMNĂTURA
c)
cerere pentru eliberare licenţă de traseu prin curse regulate
speciale
PENTRU ELIBERAREA LICENŢEI DE TRASEU PRIN CURSE REGULATE SPECIALE
Subsemnatul _______________________________________, domiciliat în
_______________________, str. _________________________, nr. __________
bl._______, ap._____, telefon_________________, posesor al C.I. (B.I.)
seria____nr.____________, eliberat de către___________________________, la
data de ___________, reprezentant al S.C.______________________________, cu
sediul în______________, str.______________________, nr.________, bl._____,
ap.______, CF _______________, telefon _________________, solicit eliberarea
avizului de traseu pentru executarea transportului special de
călători pe
traseul :________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Îmbarcarea şi debarcarea călătorilor se
va realiza în staţiile dispuse în următoarele locaţii:
__________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Transportul va fi
executat cu următoarele autovehicule:
Nr. crt. |
Tipul autovehiculului |
Marca |
Numărul de înmatriculare |
Număr de locuri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anexez prezentei , in copie , următoarele documente:
8)
Copie după licenţa de
transport eliberată de Autoritatea Rutieră Română;
9)
Copie după copia
conformă a licenţei de transport pentru fiecare autovehicul care
urmează să transporte persoane, eliberată de Autoritatea
Rutieră Română;
10) Contract prestări servicii încheiat de operatorul de transport cu
beneficiarul transportului (dacă este cazul) din care să rezulte
programul de începere/încheiere a activităţilor şi tabelul cu
persoanele transportate vizat de beneficiar;
11) Cartea de
identitate a autovehiculului pentru care se solicită avizul de traseu, în
original şi copie;
12) Copie
certificat înregistrare la Registrul Comerţului;
13) Plan
situaţie traseu solicitat şi graficul de circulaţie propus,
vizat de beneficiarul transportului;
Documentele vor fi prezentate
într-un dosar pentru încopciere.
DATA_____________ SEMNĂTURA
3.1 TAXE PENTRU TRANSPORT PERSOANE SAU BUNURI ÎN REGIM
DE TAXI
A. Taxa pentru eliberarea “autorizaţiei pentru
transport persoane în regim de taxi” şi “autorizaţiei pentru
transport bunuri în regim taxi” în conformitate cu art. 16 din Regulamentul
privind organizarea şi executarea transportului de persoane şi bunuri
în regim de taxi pe raza municipiului Constanţa din H.C.L. nr. 464/2003
privind transportul de persoane sau bunuri în regim de taxi, cu
modificările şi completările ulterioare, este în valoare de 500
lei pentru toţi solicitanţii.
Responsabilitatea supravegherii activităţii de
încasare a taxei revine Serviciului Transport Local şi Organizare
Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii Internaţionale şi
Organizare Evenimente.
Contravaloarea taxei poate fi achitată de catre solicitant atât în
numerar la casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul
Centrului de Informare Cetăţeni cu sediul în bd. Alexandru
Lăpuşneanu nr. 116C – incinta City Mall – Sky Level, cât şi prin ordin de plată în contul Primăriei
municipiului Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa.
Taxa constituie venit cu destinaţie specială
şi se utilizează pentru amenajarea şi întreţinerea
locurilor de aşteptare (staţii taxi), completarea şi refacerea
sistemului de semnalizare rutieră (marcaje, indicatoare rutiere şi
lucrări de semaforizare), precum şi pentru lucrări de
întreţinere a reţelei stradale.
B. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei taxi este de
100 lei, în conformitate cu art. 16 din Regulamentul privind organizarea
şi executarea transportului de persoane şi bunuri în regim de taxi pe
raza municipiului Constanţa din H.C.L. nr. 464/2003 privind transportul de
persoane sau bunuri în regim de taxi, cu modificările şi
completările ulterioare.
Responsabilitatea supravegherii activităţii de
încasare a taxei revine Serviciului Transport Local şi Organizare
Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare
Evenimente.
Contravaloarea taxei poate fi achitată de catre solicitant atât în
numerar la casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul
Centrului de Informare Cetăţeni cu sediul în bd. Alexandru
Lăpuşneanu nr. 116C – incinta City Mall – Sky Level, cât şi prin ordin de plată în contul Primăriei
municipiului Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa.
Taxa constituie venit cu destinaţie specială
şi se utilizează pentru amenajarea şi întreţinerea
locurilor de aşteptare (staţii taxi), completarea şi refacerea
sistemului de semnalizare rutieră (marcaje, indicatoare rutiere şi
lucrări de semaforizare), precum şi pentru lucrări de
întreţinere a reţelei stradale.
3.2. TAXE PENTRU
TRANSPORT PERSOANE ÎN REGIM DE ÎNCHIRIERE
Taxa pentru
eliberarea „autorizaţiei de transport în regim de închiriere” este în
valoare de 500 lei, în conformitate cu art. 4 alin.
1 din „Regulamentul privind organizarea şi executarea transportului în
regim de închiriere pe raza municipiului Constanţa” din H.C.L.M. 464/2003
privind transportul de persoane sau bunuri în regim de taxi, cu
modificările şi completările ulterioare.
Taxa pentru
emiterea unei copii conforme şi vizarea ei anuală este în valoare de
100 lei în conformitate cu art. 4 alin. 2 din „Regulamentul privind organizarea
şi executarea transportului în regim de închiriere pe raza municipiului
Constanţa” din H.C.L.M. 464/2003 privind transportul de persoane sau
bunuri în regim de taxi, cu modificările şi completările
ulterioare.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxei revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea
taxei poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la
casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de
Informare Cetăţeni cu sediul în bd. Alexandru Lăpuşneanu
nr. 116C – incinta City Mall – Sky Level, cât şi prin ordin de plată
în contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului
Constanţa.
3.3 TAXE PENTRU
ACTIVITATEA PE DISPECERAT TAXI
Taxa pentru
eliberarea „autorizaţiei de dispecerat taxi” este în valoare de 500
lei, în conformitate cu art.4 alin.1 din
„Regulamentul privind organizarea şi executarea activităţii de
dispecerat taxi pe raza Municipiului Constanţa” din H.C.L. nr. 464/2003
privind transportul de persoane sau bunuri în regim de taxi, cu
modificările şi completările ulterioare.
Taxa pentru
vizarea anuală a autorizaţiei de dispecerat taxi este de 500 lei, în
conformitate cu art. 4 alin.2 din „Regulamentul privind organizarea şi
executarea activităţii de dispecerat taxi pe raza Municipiului
Constanţa” din H.C.L. nr. 464/2003 privind transportul de persoane sau
bunuri în regim de taxi, modificată şi completată ulterior.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxei revine Serviciului
Transport Local si Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii
Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea
taxei poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la
casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de
Informare Cetăţeni cu sediul în bd. Alexandru Lăpuşneanu
nr. 116C – incinta City Mall – Sky Level, cât şi prin ordin de plată
în contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria
Municipiului Constanţa.
3.4.
Modele autorizaţii şi cereri
a) autorizaţie pentru transport persoane
/bunuri în regim taxi;
b)
autorizaţie de transport
Modele cereri:
c) cerere pentru
eliberarea autorizaţiei de transport
PENTRU ELIBERAREA AUTORIZAŢIEI DE TRANSPORT PERSOANE ÎN REGIM DE TAXI Subsemnatul
___________________________________________________________, domiciliat în
_______________________, str. _________________________, nr. __________
bl.________ , ap._____ , telefon ______________ ,posesor al C.I. (B.I.)
seria____ nr.____________ ,eliberat
de către___________________________ , la data de ___________,
reprezentant al S.C.______________________________ , cu sediul
în______________ , str.________________ , nr.________ , bl._____ , ap.______ telefon_________________ ,
solicit eliberarea autorizaţiei
transport persoane sau bunuri în regim de taxi. Anexez prezentei ,
in copie , următoarele
documente: o buletin/carte de identitate
taximetrist independent sau administrator; o
autorizaţie pentru executarea unei activităţi economice în cazul taximetristului
independent; o
contractul individuale de muncă al persoanei desemnate, vizat de DMMPS o copie a certificatului de inregistrare ca
transportator şi certificatul constatator, eliberate de registrul
comerţului; o copie a certificatului de competenţă
profesională a persoanei desemnate, în cazul asociaţiei familiale
sau persoanei juridice, ori copie de pe atestatul profesional al
taximetristului, în cazul persoanei fizice; o contractul de munca pentru persoana
desemnată; o cazierul judiciar al persoanei desemnate, în cazul
asociaţiei familiale sau persoanei juridice; o avizul medico psihologic al persoanei desemnate, în
cazul asociaţiei familiale, sau al taximetristului, în cazul persoanei
fizice; o cazierul fiscal al transportatorului, dacă
acesta are calitatea de operator ecomomic în activitate; o declaraţie pe propria răspundere a
transportatorului, dacă acesta a mai executat servicii de transport în
regim de taxi, cu menţionarea intervalelor când a avut
interdicţii de a executa şi motivul acestora; o declaraţie pe propria răspundere a
transportatorului că poate asigura spaţiul de parcare pentru
autovehiculele taxi; o declaraţie pe propria răspundere a
transportatorului ca deţine autovehiculele necesare sau are
capacitatea financiară de a le deţine, sau dovada deţinerii
acestora.” DATA_____________
SEMNĂTURA
CERERE
CERERE
PENTRU ELIBERAREA
AUTORIZAŢIEI TAXI Subsemnatul
_______________________________________, domiciliat în _______________________,
str. _________________________, nr. __________ bl.________ ,ap._____ ,
telefon ______________ ,posesor al C.I. (B.I.) seria____ nr.____________ ,eliberat de către___________________________ ,
la data de ___________, reprezentant al S.C.______________________________ ,
cu sediul în______________ , str.________________ , nr.________ , bl._____ ,
ap.______ telefon_________________ , solicit eliberarea taxi pentru
autovehiculul marca ____________,
înmatriculat cu nr. ________________________ . Anexez
prezentei , in copie , următoarele documente: -
certificatul de înmatriculare şi
cartea de identitate a autovehiculului; -
contractul de leasing, unde este cazul -
certificatul de agreare emis de RAR; -
declaraţia pe proprie răspundere
privind îndeplinirea criteriilor de departajare sau dovada îndeplinirii
acestor criterii; -
declaraţia pe proprie
răspundere privind modul în care este asigurată dispecerizarea
şi dispeceratul la care este arondat transportatorul autorizat, sau
contracul încheiat cu un dispecer şi ultima chitanţă de
plată a acestuia; -
dovada fiscalizării aparatului de
taxat; -
asigurarea pasagerilor şi bagajelor; -
contracte de muncă pentru
conducatorii auto angajaţi, în numar cel puţin egal cu numărul
de autorizaţii taxi obţinute; -
atestatele profesionale ale conducătorilor
auto; -
certificat fiscal eliberat de Serviciul
Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local
Constanta”. DATA_____________
SEMNĂTURA |
e) cerere pentru viză autorizaţiei
CERERE VIZA AUTORIZATIE TAXI Subsemnatul ______________________________________________ domiciliat in pentru autovehiculul inmatriculat cu nr.________________ . Anexez prezentei cereri
urmatoarele documente : -
dovada platii taxei
de viza -
autorizatia taxi cu
nr._____________ -
carte identitate
autovehicul -
certificat de agreare -
asigurare pasageri si bagaje - ultima chitanta de plata a dispeceratului
taxi - certificat fiscal eliberat de Serviciul
Public de Impozite si Taxe - certificat de inregistrare de la Camera de
Comert - contractul de munca al
conducatorului auto si al coordonatorului - atestatul profesional al
conducatorului auto si al coordonatorului Data SEMNĂTURA |
4. TAXA
ELIBERARE AUTORIZAŢIE DE TRANSPORT şi a COPIEI CONFORME A
AUTORIZAŢIEI DE TRANSPORT
Este fundamentată de necesitatea menţinerii în stare de
funcţionare a arterelor rutiere din Municipiul Constanţa şi se
aplică tuturor persoanelor juridice, structurilor din aparatul de
specialitate al primarului Municipiului Constanţa fără personalitate juridică,
persoanelor fizice sau asociaţiilor familiale autorizate să presteze
în mod independent următoarele servicii de transport public:
a) de persoane efectuat cu troleibuze;
b) de persoane efectuat cu tramvaie;
d) de mărfuri în regim contractual;
e) de mărfuri cu tractoare cu remorci
sau semiremorci;
f) de persoane pe cablu;
g) efectuat cu vehicule speciale destinate
serviciilor funerare.
4.1. Taxa „de eliberare, modificare,
prelungire şi vizare a autorizaţiei de transport” este, în
conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 82 din 27.02.2008 prind aprobarea
regulamentului de acordare a autorizaţiilor de transport în domeniul
serviciilor de transport public local în Municipiul Constanţa, de 200 lei.
Responsabilitatea supravegherii activităţii de încasare a taxei
revine Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul
Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea
taxei poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la
casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de
Informare Cetăţeni cu sediul în bd. Alexandru Lăpuşneanu
nr. 116C – incinta City Mall – Sky Level, cât şi prin ordin de plată
în contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului
Constanţa.
Pentru obţinerea „Autorizaţiei
de transport” solicitantul va depune, la Serviciul Transport Local şi
Organizare Evenimente din Direcţia Relaţii Internaţionale cu
sediul în Piaţa Ovidiu nr. 9, o cerere tip, conform model alin.(4.4) lit.
a),b) şi c) din prezentul capitol, la care va anexa următoarele
documente:
a) copie a
certificatului de înmatriculare şi a certificatului constatator emise de
oficiul registrului comerţului;
b)
declaraţie pe propria răspundere, în original, semnată de
persoana desemnată, privind perioadele în care a mai executat transport
public local, menţionându-se cazurile de interdicţie sau de
suspendare a efectuării serviciului respectiv;
c) cazierul
judiciar al persoanei desemnate, în original, din care să reiasă
că nu a săvârşit fapte penale privind infracţiuni de
natură comercială, de nerespectare a condiţiilor de plată
şi angajare a personalului, precum şi de încălcare a
prevederilor legale privind efectuarea transporturilor;
d)
declaraţie pe propria răspundere, în original, semnată de
persoana desemnată, prin care se menţionează mijloacele de
transport pe care doreşte să le utilizeze în executarea serviciului
de transport public local şi dacă acestea sunt sau vor fi
deţinute în proprietate sau în baza unui contract de leasing;
e)
declaraţie pe propria răspundere, în original, semnată de
persoana desemnată, privind baza materială pe care o deţine în
proprietate sau în baza unui contract de închiriere, care să asigure
parcarea tuturor vehiculelor cu care se execută serviciul respectiv;
f)
declaraţie pe propria răspundere pentru persoanele juridice, în
original, semnată de conducătorul unităţii şi
ştampilată, din care să rezulte că solicitantul nu face
obiectul unei proceduri de reorganizare judiciară, lichidare sau faliment,
emisă cu cel mult 5 zile înainte de data depunerii documentaţiei;
g) scrisoare
de bonitate financiară emisă de banca solicitantului, cu cel mult 30
de zile înainte de data depunerii documentaţiei;
h) copie a certificatului de competenţă profesională a
persoanei desemnate.
După
prezentarea dovezii privind achitarea contravalorii taxei pentru eliberarea „Autorizaţiei de transport”
solicitantului i se va elibera de către reprezentantul Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente o autorizaţie o
autorizaţie conform model alin.
(4.5) din prezentul capitol.
Începând cu
anul al II-lea de valabilitate a autorizaţiei în conformitate cu
prevederile H.C.L. nr. 82/2008, Primăria Municipiului Constanţa
percepe un tarif anual de monitorizare a autorizaţiei egal cu valoare
tarifului pentru acordare acesteia.
Programul de primire a cererilor şi
eliberare a autorizaţiilor este zilnic între orele 09.00 -12.00 şi
13.00 – 15.00.
4.2. Taxa „de eliberare a copiei conforme a
autorizaţiei de transport” este, în conformitate cu prevederile H.C.L. nr.
374 din 23.07.2009 prind modificarea H.C.L. nr. 82 din 27.02.2008 privind
aprobarea regulamentului de acordare a autorizaţiilor de transport în domeniul
serviciilor de transport public local în Municipiul Constanţa, de 200 lei.
Responsabilitatea supravegherii activităţii de încasare a taxei
revine Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul
Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea
taxei poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la
casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de
Informare Cetăţeni cu sediul în bd. Alexandru Lăpuşneanu
nr. 116C – incinta City Mall – Sky Level, cât şi prin ordin de plată
în contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului
Constanţa.
Pentru
obţinerea copiei conforme a autorizaţiei de transport în domeniul
serviciilor de transport public local în municipiul Constanţa, operatorul
de transport rutier trebuie să prezinte un dosar care va cuprinde:
a)
cererea tip - conform model alin. (4.4)
lit. d);
b)
În original şi copie certificatul de
înmatriculare şi cartea de identitate ale autovehiculului pentru care se
solicită eliberarea copiei conforme a autorizaţiei de transport în
domeniul serviciilor de transport public local în Municipiul Constanţa;
c)
În original şi copie contractul de
leasing în cazul în care vehiculul este utilizat în baza unui asemenea
contract;
d)
Copie a „autorizaţiei
de transport”
Modelul copiei conforme a autorizaţiei de
transport în domeniul serviciilor de transport public local în Municipiul Constanţa
este conform model alin. (4.6) prezentul capitol.
Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente percepe un tarif de 200 lei
pentru fiecare exemplar eliberat.
4.3. Contravenţii şi sancţiuni:
a) Constituie contravenţie
efectuarea oricărui tip de serviciu public de transport nominalizat în
alin. 4 lit. a,b,c,d,e,f şi g, din prezentul capitol fără a deţine
„autorizaţie de transport” valabilă la data efectuării
transportului şi se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei
la 10.000 lei;
b) Constituie contravenţie
efectuarea cu autovehicule a oricărui tip de serviciu public de transport
nominalizat în alin. 4, lit. a,b,c,d,e,f şi g” din prezentul capitol
fără deţinerea la bordul acestora a „copiei conforme a
autorizaţiei de transport”, valabilă la data efectuării
transportului şi sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la
2.000 lei.
Contravenţiile
prevăzute la alin. 4.3. din prezentul capitol se sancţionează de
către inspectorii Direcţiei Poliţia Locală şi
împuterniciţii primarului, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
4.4. Modele cereri:
a) cerere pentru acordarea
autorizaţiei de transport:
CERERE pentru
acordarea autorizaţiei de transport Către Primăria Municipiului
Constanţa Subsemnatul
...................................................................................(nume
şi prenume), în calitate de
..................................................................(persoană
desemnată etc.) la ………………………….
......................................(denumirea persoanei juridice,
asociaţiei familiale etc.), cu sediul/domiciliul în ţara ......................................,
localitatea …………………….........., str.
.......................................... nr. ....., bl. ....., sc. .....,
et. ...., ap. ...,
sectorul/judeţul .........................................,
telefon ................................, fax ...................., având
CUI/CIF/ etc…………………………………, cont ...........................................,
deschis la Banca
..................................................................................,
Sucursala ......................................................., vă solicit acordarea autorizaţiei
pentru
............................................................................................... ………………………………………………(se
menţionează serviciul de transport public local) Data ........................ Numele şi
prenumele
.............................................................
Semnătura şi
ştampila |
b) Cerere
pentru modificarea autorizaţiei de transport:
CERERE pentru modificarea autorizaţiei de transport Către
Primăria Municipiului Constanţa Subsemnatul ..................................................................................(nume
şi prenume), în calitate de
..............................(persoană
desemnată etc.) la ......................................................................(denumirea
persoanei juridice, asociaţiei
familiale etc.), cu sediul/domiciliul în ţara
..............................................., localitatea ………………….. ................................., str.
............................................................. nr. ....., bl.
....., sc. ....., et. ...., ap……., sectorul/judeţul
............................................, telefon
......................., fax ......................., având CUI
............................................ vă solicit modificarea Autorizaţiei
nr. ..... din ..... şi a copiilor conforme ale acesteia, acordată
................(denumirea titularului de autorizaţie) ........................ Data ................. Numele şi prenumele
......................
Semnătura şi ştampila .......................... |
c) Cerere pentru prelungirea
autorizaţiei de transport:
CERERE pentru
prelungirea autorizaţiei de transport Către Primăria Municipiului Constanţa Subsemnatul
...........................................................................(nume
şi prenume), în calitate de ………………............(persoană desemnată etc.) la
......................................................(denumirea persoanei
juridice, asociaţiei familiale etc.) , cu sediul/domiciliul în ţara
.........................., localitatea ...................................., str.
........................................................ nr. ....., bl.
....., sc. ....., et. ...., ap. ..., Sectorul / judeţul
......................................., telefon ....................., fax
....................., având CUI ................ vă solicit prelungirea Autorizaţiei nr. .............. din
........................................ şi a copiilor conforme ale acesteia, al cărei termen de
valabilitate expiră la data de ................................. . Data ................. Numele şi
prenumele ......................
Semnătura şi ştampila
.......................... |
d) cerere
pentru acordarea copiei conforme a autorizaţiei de transport
CERERE pentru acordarea copiei conforme a
autorizaţiei de transport Către Primăria
Municipiului Constanţa Subsemnatul
...................................................................................(nume
şi prenume), în calitate de
.........................................................................(persoană
desemnată etc.) la ………………………….
...........................................................(denumirea
persoanei juridice, asociaţiei familiale etc.), cu sediul/domiciliul în
ţara .............................................., localitatea ……………………..........,
str.
.........................................................................................
nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ...., ap. ..., sectorul/judeţul
........................................., telefon ................................,
fax ...................., având CUI/CIF/ etc…………………………………, cont
..........................................., deschis la Banca
...................................................................,
Sucursala ......................................................., vă solicit acordarea copie conforme
a autorizaţiei de transport
pentru următoarele mijloace de
transport ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Anexez
la prezenta copiile cărţilor
de identitate ale mijloacelor de transport mai sus menţionate Data
........................ Numele şi
prenumele ............................................................. Semnătura şi
ştampila
……………………………….........................
4.5. Conţinutul-cadru
al autorizaţiei de transport
4.6. Conţinutul-cadru
al copiei conforme a autorizaţiei de transport
JUDEŢUL
CONSTANŢA MUNICIPIUL
CONSTANŢA DIRECTIA
RELATII INTERNATIONALE SI ORGANIZARE EVENIMENTE SERVICIUL
TRANSPORT LOCAL ŞI ORGANIZARE EVENIMENTE COPIE CONFORMĂ nr. ……… a
autorizaţiei nr. …….. din
……………. pentru activităţi de transport în
domeniul serviciului public de transport ………………………. Prezenta copie
conformă a autorizaţiei nr. ……….din …………. este eliberată
societăţii / persoanei fizice autorizate ……………………………………..
pentru a efectua cu
autovehiculul special înmatriculat cu numărul ………………………
serviciul public de transport
……………………………….. Copia
conformă a autorizaţiei pentru efectuarea serviciului public de transport ………………………
este valabilă de la data de ………………………
până la data de ……………………….. Observaţii: Emisă
în: CONSTANTA
la data de ……………………….
5. TAXA FOLOSIRE TRAMĂ STRADALĂ DE
CĂTRE AUTOVEHICULELE DE TRANSPORT PERSOANE ÎN COMUN PE RAZA MUNICIPIULUI
CONSTANŢA
Prezenta
taxă este instituită ca taxă locală, în temeiul
prevederilor art. 283 alin. 1 şi 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, fiind
fundamentată de necesitatea utilizării reţelei de drumuri ce se
află în administrarea municipalităţii şi pentru
contracararea efectelor nedorite ale tranzitării oraşului de
către autovehiculele de transport persoane, respectiv deteriorarea
covorului asfaltic, poluarea, etc.
1. Circulaţia unui autovehicul care execută
serviciul public de transport călători pe trama stradală a Municipiului
Constanţa se realizează numai pe baza „autorizaţiei de circulaţie pe trama stradală a Municipiului
Constanţa” în cadrul căreia a fost nominalizat sau cu
autorizaţie în convenţie, aflată în original la bordul acestuia
şi valabilă la data efectuării transportului. Autorizaţia
se eliberează ca urmare a prezentării dovezii de achitare a
contravalorii taxei de folosire a tramei stradale .
Taxa de folosire a tramei stradale este în funcţie
de capacitatea autovehiculului şi este de:
Capacitate
autovehicul |
Lei / lună / auto |
Până
la 8 locuri |
87 |
Cu
9 – 20 locuri |
130 |
Peste
20 locuri |
189 |
Convenţie
tarif maxim + 25% din tariful maxim |
238 |
Responsabilitatea supravegherii activităţii de încasare a taxei
revine Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul
Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea
taxei poate fi achitată de
către solicitant atât în numerar la casieria Primăriei Municipiului
Constanţa din cadrul Centrului de Informare Cetăţeni cu sediul bd.
Alexandru Lăpuşneanu nr. 116C – incinta City Mall – Sky Level, cât
şi prin ordin de plată în contul Primăriei Municipiului Constanţa
deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa.
Pentru
obţinerea „Autorizaţiei de
circulaţie pe trama stradală a Municipiului Constanţa” solicitantul
va depune, la Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente din
Direcţia Relaţii Internaţionale cu sediul în Piaţa Ovidiu
nr. 9, o cerere tip, conform model care
se regăseşte la Centrul de Informare cetăţeni situat pe bd.
Alexandru Lăpuşneanu nr. 116C – incinta City Mall – Sky Level, la
care va anexa documentele precizate în aceasta.
După
prezentarea dovezii privind achitarea contravalorii taxei pentru eliberarea „Autorizaţiei de circulaţie pe
trama stradală a Municipiului Constanţa” solicitantului i se va
elibera de către reprezentantul Serviciului Transport Local şi
Organizare Evenimente o autorizaţie
conform modelului ce se regăseşte la Centrul de Informare
cetăţeni situat pe bd. Alexandru Lăpuşneanu nr. 116C –
incinta City Mall – Sky Level.
Programul
de primire a cererilor şi eliberare a autorizaţiilor este
zilnic între orele 09.00 -12.00 şi 13.00 – 15.00.
2. Sunt exceptate de la
plata taxei:
a) vehiculele deţinute de
unităţile Ministerului Apărării Naţionale;
b) vehiculele deţinute de
unităţile subordonate Ministerului Administraţiei şi
Internelor;
c) vehiculele specializate, utilizate în
exclusivitate pentru servicii de ambulanţă;
d) vehiculele deţinute de serviciile
de urgenţă, astfel cum sunt reglementate în Ordonanţa Guvernului
nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea
serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
363/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
e) autovehiculele care aparţin
Regiei Autonome de Transport în Comun Constanţa;
f) autovehiculele care circulă pe traseele
de transit (Bd. I.C. Brătianu de la intrarea în Municipiul Constanţa
până la intersecţia cu str. Pasajului; str. Pasajului de la intersecţia cu bd. I.C. Brătianu până la
intersecţia cu bd. Aurel Vlaicu); bd. Aurel Vlaicu de la intersecţia
cu str. Pasajului până la intersecţia cu DN 3C (sens giratoriu Real
2).
3. Constituie contravenţie şi se sancţionează cu
amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei. următoarele fapte:
a)
circulaţia pe trama stradală a Municipiului Constanţa a
autovehiculelor care execută serviciul public de transport
călători fără „autorizaţie de circulaţie pe trama
stradală a municipiului Constanţa” valabilă la data
efectuării transportului;
b)
circulaţia pe trama stradală a Municipiului Constanţa a
autovehiculului care execută serviciul public de transport
călători nenominalizat în cadrul
„autorizaţiei de circulaţie pe trama stradală a Municipiului
Constanţa” existentă la bordul autovehiculului, chiar dacă
aceasta este valabilă la data efectuării transportului.
Contravenţiile prevăzute la alin. 3 din prezentul capitol se
sancţionează de către inspectorii Direcţiei Poliţia
Locală şi împuterniciţii primarului în conformitate cu
legislaţia în vigoare.
4. Model
cerere pentru eliberarea autorizaţiei:
CERERE
PENTRU ELIBERAREA
AUTORIZAŢIEI DE CIRCULAŢIE PE TRAMA
STRADALĂ A MUNICIPIULUI CONSTANŢA Subsemnatul _________________________,
domiciliat în ___________________, str. _________________________, nr.
__________ bl. ________, ap._____, telefon ______________, posesor al BI/CI
seria ____, nr. ________, eliberat de Poliţia
___________________________, CNP _________________, reprezentant al S.C.
______________________________, cu sediul în ________________________, str.
______________________, nr.________, bl._____, ap. ______ CUI __________ telefon nr. _________________,
adresă de mail_________________________, solicit eliberarea unui
număr de ______ autorizaţii de circulaţie pe trama
stradală a municipiului Constanţa nominalizate şi _____
autorizaţii în convenţie. Cele nominalizate vor fi completate pe numerele de înmatriculare a
următoarelor autovehicule:
Perioada de valabilitate solicitată: începând cu
____________, până la ___________. Anexez prezentei, în copie, următoarele documente: -
copie certificat
înmatriculare autovehicul; -
copie după avizul de
traseu, cap traseu / linie, puncte de îmbarcare - debarcare; -
copie a dovezii de plată
a taxei de folosire a tramei stradale; Documentele vor fi prezentate într-un dosar pentru încopciere. Data ______________ Semnătura |
5.
Model autorizaţie pentru circulaţia pe trama stradală a Municipiului
Constanţa.