JUDEŢUL
MUNICIPIUL
CONSILIUL LOCAL
HOTĂRÂRE
pentru
modificarea şi completarea H.C.L.M. 228/2008 privind stabilirea
impozitelor
şi taxelor locale pentru anul 2009
Consiliul
Local al municipiului Constanţa, întrunit în şedinţa
ordinară din data de _____________,
Luând în dezbatere expunerea de motive prezentată de domnul Primar
Radu Ştefan MAZĂRE, Raportul nr. B 149171/07.11.2008 al Serviciului
Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local, avizul
Comisiei nr. 1 – Buget - Finanţe şi avizul Comisiei nr. 5 –
Juridică,
În temeiul prevederilor Legii nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare
şi ale Hotărârii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare,
În temeiul dispoziţiilor pct. 8 din O.U.G.
91/2008 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul
fiscal,
Ţinând cont de prevederile pct. 16 O.U.G.
127/2008 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind
Codul fiscal,
În conformitate cu dispoziţiile art. 53 din
O.U.G. 51/2008 privind ajutorul public judiciar în materie civilă, cu
modificările şi completările ulterioare,
Luând în considerare prevederile H.C.L.M. 444/2008 pentru
completarea Anexei 4 din H.C.L.M. nr. 360/2007 privind stabilirea impozitelor
şi taxelor locale pentru anul 2008,
În baza prevederilor H.C.L.M. 148/2008 privind
modificarea şi completarea H.C.L.M. 464/2003 privind transportul de
persoane sau bunuri în regim taxi,
Luând în considerare propunerile şi solicitările
compartimentelor de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului
Constanţa,
În temeiul prevederilor art. 36 alin. 2 lit. b şi
alin. 4 lit. c, art. 115 alin. 1 lit. b din Legea nr. 215/2001 privind administraţia
publică locală, republicată,
HOTĂRĂŞTE:
ART. 1
H.C.L.M.
228/2008 privind stabilirea
impozitelor şi taxelor locale se modifică şi se completează
după cum urmează:
1. ANEXA 1.1.2
– IMPOZITUL ŞI TAXA PE CLĂDIRI PERSOANE JURIDICE
-
Paragraful 2 din cadrul punctului 2 – Scutiri şi facilităţi
pentru persoane juridice – se modifică şi va avea următorul
conţinut:
Impozitul pe clădiri se reduce cu 50%
pentru acele clădiri şi terenul aferent deţinute de persoane
juridice, care sunt utilizate exclusiv pentru prestarea de servicii turistice
pe o perioadă de maximum 6 luni pe durata unui an calendaristic.
· Litera ”c” a punctului 5 - se modifică şi va avea următorul
conţinut:
c) nerespectarea prevederilor referitoare la
înstrăinarea, înregistrarea/radierea terenurilor, precum şi la
comunicarea actelor translative ale dreptului de proprietate;
3. ANEXA
1.3.1 – IMPOZITUL PE MIJLOACE DE TRANSPORT PENTRU PERSOANE FIZICE
· Punctul 1 din cadrul tabelului prevăzut la subpunctul
1.1 – Mijloace de transport cu tracţiune mecanică – se modifică
şi va avea următorul conţinut:
Tipuri de autovehicule |
Sumă,
în lei, pentru fiecare grupă de 200 cm3 sau fracţiune
din aceasta |
1.
Motorete, scutere, motociclete şi autoturisme cu capacitatea
cilindrică de până la 1600 cm3 inclusiv |
7 |
· Punctul 7 din cadrul tabelului prevăzut la subpunctul
1.1 – Mijloace de transport cu tracţiune mecanică – se modifică
şi va avea următorul conţinut:
Tipuri
de autovehicule |
Sumă, în lei, pentru fiecare grupă de 200 cm3 sau
fracţiune din aceasta |
7. Alte autovehicule cu masă totală maximă
autorizată de până la 12 tone inclusiv |
25 |
4. ANEXA 1.3.2 IMPOZITUL PE MIJLOACE DE TRANSPORT
PENTRU PERSOANE JURIDICE
· Punctul 1 din cadrul tabelului prevăzut la subpunctul
1.1 – Mijloace de transport cu tracţiune mecanică – se modifică
şi va avea următorul conţinut:
Tipuri de autovehicule |
Sumă,
în lei, pentru fiecare grupă de 200 cm3 sau fracţiune din
aceasta |
1.
Motorete, scutere, motociclete şi autoturisme cu capacitatea
cilindrică de până la 1600 cm3 inclusiv |
7 |
· Punctul 7 din cadrul tabelului prevăzut la subpunctul
1.1 – Mijloace de transport cu tracţiune mecanică – se modifică
şi va avea următorul conţinut:
Tipuri
de autovehicule |
Sumă, în lei, pentru fiecare grupă de 200 cm3 sau
fracţiune din aceasta |
7. Alte autovehicule cu masă totală maximă
autorizată de până la 12 tone inclusiv |
25 |
5. ANEXA 1.5
– ALTE TAXE ADMINISTRATE DE SERVICIUL PUBLIC DE IMPOZITE, TAXE ŞI ALTE
VENITURI ALE BUGETULUI LOCAL
· Punctul 4 – Taxa pentru irigaţii spaţii verzi în staţiunea Mamaia – se modifică
şi completează modelul declaraţiei pentru contribuabili persoane
juridice după cum urmează:
CONTRIBUABIL ______________________________ VERIFICAT
DE: SEDIU SOCIAL ______________________________ ORGANUL DE
SPECIALITATE ______________________________________________________ ____________________________ PUNCT DE LUCRU ______________________________ NR. SI
DATA INREGISTRARII NR. REG. COM. ______________________________ ____________________________ COD FISCAL ______________________________ CONT ______________________________ SEMNATURA BANCA ______________________________ L.S. DECLARAŢIE * pentru încasarea taxelor speciale pentru
anul _______
Taxa pentru irigaţii spaţii verzi
în staţiunea Mamaia
persoane juridice A. Hoteluri
B. Alte
spaţii
de cazare, cu excepţia hotelurilor
Data completării declaraţiei:
___________________________________________________ Semnatura şi ştampila reprezentantului
legal al societăţii: ____________________________ Date de identificare (B.I./C.I.):
_________________________________________________ Adresa de domiciliu:
_________________________________________________________ Telefon de contact: ___________________ ·
Sub sancţiunile aplicate de fals în
acte publice, declar că datele din această declaraţie sunt
corecte şi complete. ·
La prezenta
declaraţie se va anexa certificatul de clasificare privitor la
numărul de locuri de cazare eliberat de Ministerul Turismului, în copie. |
·
Punctul 4 – Taxa
pentru irigaţii spaţii
verzi în staţiunea Mamaia – se introduce modelul declaraţiei pentru
contribuabili persoane fizice după cum urmează:
VERIFICAT DE: ORGANUL DE SPECIALITATE ____________________________ NR. SI DATA INREGISTRARII ____________________________ SEMNATURA L.S. DECLARAŢIE DE
IMPUNERE pentru încasarea
taxelor speciale pentru anul _______
Taxa pentru irigaţii
spaţii verzi în staţiunea Mamaia
persoane fizice Subsemnatul
____________________________ domiciliat în __________________, str.
_________________, nr. _____, Bl. ____, Sc.____, Et. _____, Ap. _____,
posesor al BI/CI seria ____, nr. ________, CNP _________________, eliberat de
Poliţia ___________________________, declar pe propria răspundere
ca deţin următoarele proprietăţi în Staţiunea
Mamaia:
Sub
sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că
datele din această declaraţie sunt corecte şi complete. DATA NUME ŞI PRENUME SEMNĂTURA, |
· După paragraful 6 al punctului 4 se introduc următoarele
paragrafe cu următorul conţinut:
Pentru imobilele dobândite după împlinirea termenului de depunere
şi achitare a taxei, respectiv 15 iulie, plata se consideră în termen
dacă taxa datorată se plăteşte înăuntrul unui termen
de 30 de zile de la dobândire, termen în cadrul căruia contribuabilul are
obligaţia să depună declaraţia de impunere pentru noua
achiziţie, dar nu mai târziu de ultima zi lucrătoare a lunii
decembrie a anului fiscal respectiv.
În cazul în care contribuabilul a achitat taxa pentru irigaţii
spaţii verzi în Staţiunea Mamaia şi în cursul aceluiaşi an
fiscal înstrăinează imobilul, scăderea se face proporţional
cu perioada cuprinsă între data de întâi a lunii următoare celei în
care s-a realizat înstrăinarea şi sfârşitul anului fiscal,
luându-se în calcul suma încasată la bugetul local.
· Pentru punctele de lucru deschise după împlinirea
termenelor scadente de plată a taxei privind creşterea gradului de
linişte şi siguranţă, respectiv 30 septembrie şi/sau 1
iulie, plata se consideră în termen dacă taxa datorată se
plăteşte înăuntrul unui termen de 30 de zile de la data
modificării aduse actului constitutiv/statutului sau în autorizaţia
de funcţionare, după caz, termen în cadrul căruia contribuabilul
are obligaţia să depună declaraţia de impunere pentru noua
achiziţie, dar nu mai târziu de ultima zi lucrătoare a lunii
decembrie a anului fiscal respectiv.
În cazul în care contribuabilul a achitat taxa privind
creşterea gradului de linişte şi siguranţă în
derularea activităţilor economice şi în cursul aceluiaşi an
fiscal aduce modificări actului constitutiv/statutului sau
autorizaţiei de funcţionare, după caz, în sensul închiderii unui
punct de lucru, scăderea se face proporţional cu perioada
cuprinsă între data de întâi a lunii următoare celei în care s-a
realizat modificarea şi sfârşitul anului fiscal, luându-se în calcul
suma încasată la bugetul local.
6. ANEXA 4 –
TAXE ADMINISTRATE DE DIRECŢIA ADMINISTRAREA DOMENIULUI PUBLIC ŞI
PRIVAT
· Referirile cuprinse la punctul 4 se modifică după
cum urmează:
*cod
CAEN 5530 actualizat prin cod CAEN 5610 conform Ordinului nr. 337/2007 privind
actualizarea Clasificării activităţilor din economia
naţională –
**cod
· Se modifică Anexa 2 – Cerere de la punctul 4 după
cum urmează:
Anexa 2 C E R E R E Societatea
comercială/persoana fizică sub denumirea ___________________ înmatriculată la Registrul
Comerţului cu nr. ___________________________________ sau actul emis
pentru desfăşurarea activităţilor economice de către
persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale şi
intreprinderile familiale ______________________________________ având sediul
în localitatea ______________________ str. _________________________
nr. _______, bl. _______, sc. ______, ap. ______,
tel. ______________________ reprezentată prin _________________________
în calitate de _____________________ domiciliat în localitatea ______________________________________
str. ___________
nr. ____, bl. ____, sc. _____, ap. ____ tel. ________________ posesor al codului
numeric personal ______________________. Vă rog să aprobaţi eliberarea
autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii de
alimentaţie publică în conformitate cu prevederile Legii nr.
343/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind
Codul fiscal şi ale H.C.L.M. _______ / ___________ privind stabilirea
impozitelor şi taxelor locale pentru anul ________, pentru
următoarele unităţi de alimentaţie publică: 1.Unitatea ________________________________________ situată
în ________________________________________________________________________ COD CAEN _____________________________________________________________. 2.Unitatea ________________________________________
situată în Constanţa, str. _______________________ nr. ____ bl.
_____ sc. ______ap. ____ pentru activitatea
de ______________________________________________________________________ COD CAEN
___________________________________________________________. (Pentru societăţile comerciale cu un
număr mai mare de unităţi de alimentaţie publică se
va anexa un tabel care să constituie parte integrantă prezentei). Menţionez
că pentru fiecare unitate în parte am depus acte conforme cu realitatea. Declar pe proprie răspundere
că pe întreaga durată de funcţionare voi respecta
legislaţia privind protecţia mediului, protecţia muncii, voi
îndeplini condiţiile igienico-sanitare şi cele de pază contra
incendiilor, precum şi prevederile Ordonanţei Guvernului nr.
99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de
piaţă, republicată. Nerespectarea acestor
condiţii atrage nulitatea absolută a autorizaţiei privind
desfăşurarea activităţii de alimentaţie
publică. Data
_________________ Semnătura (ştampila) __________________ DOMNULUI PRIMAR AL MUNICIPIULUI
CONSTANŢA |
· Al
doilea paragraf al punctului 4 se modifică şi completează
după cum urmează:
Pentru eliberarea
autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii de
alimentaţie publică pentru unităţi tip restaurant 5610 (
corespondent cod CAEN 5530), tip bar 5630 (corespondent cod CAEN 5540) – vezi
model autorizaţie anexa nr. 1 – solicitantul va înainta Serviciului
Autorizare Agenţi Economici din cadrul DADPP următoarele documente:
-
cerere tip conform anexei 2;
-
acordurile vecinilor limitrofi,
persoane fizice (cu care se învecinează pe plan orizontal şi
vertical) referitor la programul de funcţionare şi activitatea
desfăşurată – formular tip sub semnătură privată;
În
situaţia în care agentul economic nu va putea depune la dosar acordul
vecinilor limitrofi, acesta va depune o declaraţie pe propria
răspundere care va cuprinde motivele pentru care nu poate obţine
aceste acorduri.
-
certificatul de înregistrare la
Oficiul Registrului Comerţului;
-
anexa sau certificatul constatator
pentru punctul de lucru conform Legii nr. 26/1990 privind Registrul
Comerţului, cu modificările şi completările ulterioare
respectiv a Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor
la înregistrarea persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi a
persoanelor juridice, cu modificările şi completările
ulterioare;
-
act constitutiv al
societăţii (statut, contract de societate) sau actul emis pentru
desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele
fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întrepriderile
familiale.
actul de deţinere
legală a spaţiului - construcţie şi teren (contract de
închiriere, locaţie, contract de proprietate, autorizaţia de
construire, plan de situaţie)
· Paragraful
“Taxele de la punctele 2-4 se
plătesc la casieriile Primăriei Municipiului Constanţa sau prin
ordin de plată în contul bugetului local, odată cu depunerea
documentaţiei, agentul economic neputându-se considera autorizat decât în
momentul eliberării avizului de program de funcţionare, respectiv a
autorizaţiei de funcţionare privind desfăşurarea
activităţii de alimentaţie publică pentru
unităţile tip restaurant 5610 (corespondent cod CAEN 5530), tip bar
5630 (corespondent cod CAEN 5540) pentru care s-au achitat taxele respective; o
copie a documentului de plată se va anexa la documentaţie” se
modifică după cum urmează:
Taxele
de la punctele 2 şi 4 se plătesc la casieriile Primăriei
Municipiului Constanţa sau prin ordin de plată în contul bugetului
local, odată cu depunerea documentaţiei, agentul economic
neputându-se considera autorizat decât în momentul eliberării avizului de
program de funcţionare, respectiv a autorizaţiei de funcţionare
privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie
publică pentru unităţile tip restaurant 5610 (corespondent cod
CAEN 5530), tip bar 5630 (corespondent cod CAEN 5540) pentru care s-au achitat
taxele respective; o copie a documentului de plată se va anexa la
documentaţie.
· Punctul
15 din tabelul prevăzut la punctul 5 – Taxe locale pentru utilizarea
temporară a locurilor publice în municipiul Constanţa – se
modifică şi va avea următorul conţinut:
Nr crt |
ACTIVITATEA |
ZONA A |
ZONA B |
15. |
Manifestări cultural-artistice şi sportive,
evenimente expoziţionale şi
altele asemenea |
0,27 |
0,16 |
· Se completează tabelul cuprins în Anexa 4 punctul 5 – Taxe locale pentru utilizarea temporară a locurilor
publice în Municipiul Constanţa – cu punctul 33 cu următorul cuprins:
Nr. crt. |
Activitatea |
Taxa |
33. |
Ocuparea
domeniului public şi privat al Municipiului Constanţa cu vehicule,
remorci, utilaje destinate lucrărilor de construire |
0,74 lei/mp/h |
· Punctul
13 din tabelul prevăzut la punctul 6 – Taxe locale pentru utilizarea
locuri publice în Staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă – se
modifică şi va avea următorul conţinut:
Nr crt |
ACTIVITATEA |
ZONA A |
ZONA B |
ZONA C |
13. |
Manifestări cultural-artistice şi sportive,
evenimente expoziţionale şi
altele asemenea |
0,37 |
0,27 |
0,11 |
· Punctul
8 se elimină
· Punctul
9 devine punctul 8 şi se modifică după cum urmează:
8. Taxa pentru viza anuală a
autorizaţiei pentru desfăşurarea unei activităţi
economice, eliberată conform Legii nr. 300/2004, cu modificările
şi completările ulterioare şi a Legii nr. 507/2002 cu
modificările şi completările ulterioare se stabileşte în
sumă de 28,5 lei/an.
Taxa prevăzută la
punctul 8 se achită anticipat la casieriile Primăriei Municipiului
Constanţa.
Responsabilitatea
încasării taxei revine Direcţiei Administrarea Domeniului Public
şi Privat prin Serviciul Autorizare Agenţi Economici.
Vor fi scutiţi de la
plata taxei prevăzută la punctul 8, în proporţie de 100%
următoarele categorii:
a)
veteranii de război conform
Hotărârii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de
aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările şi
completările ulterioare;
b)
persoanele fizice prevăzute la
art. 1 din Decretul lege nr. 118/1990, republicat cu modificările şi
completările ulterioare privind acordarea unor drepturi persoanelor
persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la
6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori
constituite în prizonieri;
c)
persoanele cu handicap grav sau
accentuat şi persoanele încadrate în gradul I de invaliditate conform
prevederilor Legii nr. 343/2006 pentru modificarea şi completarea Legii
nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.
d)
studenţii care îndeplinesc
condiţiile expres stabilite în Hotărârea Guvernului nr. 166/2003
privind acordarea unor facilităţi fiscale studenţilor care
doresc să înfiinţeze o afacere proprie.
· Primul paragraf al rubricii “MOD DE APLICARE” din Anexa 4 se
completează cu punctul 33 având următorul conţinut:
33. Taxă pentru ocuparea domeniului public şi privat al
Municipiului Constanţa cu vehicule, remorci, utilaje destinate lucrărilor
de construire
Solicitantul va depune
anticipat conform Anexei 1 cererea de ocupare a domeniului public pentru
perioada solicitată, aceasta cuprinzând următoarele:
-
numele şi prenumele;
-
adresa şi locul unde se
ocupă domeniul public;
-
menţionarea categoriei de
vehicul cu care se ocupă domeniul public;
-
suprafaţa de ocupare a
domeniului public;
-
perioada de ocupare a domeniului
public;
-
schiţa de amplasare a
mijloacelor de semnalizare a devierii traficului pietonal şi rutier
avizată de Serviciul Poliţiei
Rutiere Constanţa, Biroul Siguranţei Circulaţiei pentru Mediul
Urban.
În baza solicitării
şi a documentelor depuse se eliberează o autorizaţie pe care
solicitantul este obligat să o păstreze la bordul vehiculului sau
utilajului pe perioada efectuării lucrărilor (Anexa 2).
Pentru solicitări
ce vizează locaţii de pe principalele artere de circulaţie din
municipiul Constanţa se va permite ocuparea domeniului public doar între
orele 00.00 – 07.00, conform tabelului anexat:
Nr. crt. |
Denumirea Străzii |
1. |
I.C. BRĂTIANU (DN 3) |
2. |
B-dul. FERDINAND (DN39) |
3. |
Şos. MANGALIEI+1MAI (DN39) |
4. |
B-dul. AUREL VLAICU (DN2A CENTURA VEST) |
5. |
B-dul TOMIS (DN2A) |
6. |
B-dul. MAMAIA |
7. |
I.G. DUCA |
8. |
MIRCEA CEL BĂTRÂN |
9. |
ELIBERĂRII + CARAGIALE |
10. |
BABA NOVAC |
11. |
MIHAI VITEAZU |
12. |
ŞOS. DIN VII |
13. |
LILIACULUI |
14. |
HATMAN ARBORE |
15. |
PANDURULUI |
17. |
MEŞTERUL MANOLE |
18. |
VÎRFUL CU DOR |
22. |
CARAIMAN |
23. |
TEPEŞ VODĂ |
25. |
BRIZEI |
26. |
DEZROBIRII + SOVEJA |
27. |
ALEX. LĂPUŞNEANU
1 DECEMBRIE 1918 |
29. |
STEFĂNIŢĂ VODĂ |
30. |
CIŞMELEI |
31. |
DOBRILĂ EUGENIU |
32. |
ADAMCLISI |
33. |
C-TIN BRĂTESCU |
34. |
CUMPENEI |
35. |
NICOLAE FILIMON |
36. |
THEODOR BURADA |
37. |
INDUSTRIALĂ |
38. |
CELULOZEI |
39. |
INTERIOARĂ II |
40. |
INTERIOARĂ III |
42. |
PELICANULUI |
43. |
POPORULUI |
47. |
NICOLAE IORGA |
48. |
ION RAŢIU |
49. |
1 MAI VECHI |
52. |
UNIRII |
53. |
ION ROATĂ |
Sustragerea
de la plata taxei pentru ocuparea domeniului public şi privat al
Municipiului Constanţa cu vehicule, remorci, utilaje destinate
lucrărilor de construire, sau neprezentarea documentului prin care se
dovedeşte achitarea respectivei taxe constituie contravenţie şi
se sancţionează cu amendă de la 1.500 lei la 2.500 lei cu
posibilitatea achitării a jumătate din minim în 48 ore conform O.G.
2/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
Constatarea şi
sancţionarea faptelor ce constituie contravenţie conform alineatului
precedent se face de către inspectorii Direcţiei Corp Control din
cadrul Primăriei Constanţa şi lucrători de poliţie.
Anexa 1 Romania AUT.
seria nr. Judetul Constanta chit.
seria nr. PRIMĂRIA MUNICIPIULUI CONSTANTA AUTORIZAŢIE DE OCUPARE A
DOMENIULUI PUBLIC ŞI PRIVAT AL MUNICIPIULUI CONSTANŢA PENTRU
VEHICULE, REMORCI ŞI UTILAJE DESTINATE LUCRĂRILOR DE CONSTRUIRE Nr. de înmatriculare __________________ Categorie vehicul ____________________ Eliberată la data _____________ ora _____ Valabilă de la data _____________ ora ____ până
la data _____________ ora ____ Locaţia ___________________________ Valoare taxă _______________________ Prezentul document este
valabil numai în original cu schiţa amplasamentului vizată de
Poliţia Rutieră. Este obligatoriu a se prezenta la control. Valabilă în municipiul
Constanţa, exclusiv staţiunea Mamaia în perioada sezonului estival. Director
executiv, |
Anexa 2 DOMNULE
PRIMAR Subsemnatul (S.C.)
_____________________________________ domiciliat (cu sediul) în
_________________, str._______________________, nr.__________ vă rog
să aprobaţi ocuparea domeniului public în suprafaţă de
_______ mp, cu vehiculul _________________ cu numărul de înmatriculare
________________ în perioada ____________________________ la adresa
___________________________. Anexez la prezenta cerere următoarele
documente: -schiţa de amplasare a mijloacelor de semnalizare a devierii
traficului pietonal şi rutier -avizul SERVICIUL POLIŢIEI RUTIERE CONSTANŢA, BIROUL
SIGURANŢEI CIRCULAŢIEI PENTRU MEDIUL URBAN. DATA, SEMNĂTURA, CĂTRE DOMNUL PRIMAR AL MUNICIPIULUI CONSTANŢA |
7. ANEXA 5 – TAXE PENTRU
ACTIVITĂŢI DE SERVICII PUBLICE
· După alineatul 6 al art. 8 prevăzut la punctul 3
(taxă rezervare loc parcare) se introduce alineatul 7 cu următorul
conţinut:
(7) Pentru
locurile de parcare rezervate ce nu pot fi folosite din cauza executării
unor lucrări pe domeniul public se poate solicita contravaloarea taxei
aferente perioadei nefolosite. În acest sens
solicitantul va depune o cerere, însoţită de documente justificative
emise de executantul lucrărilor. Demontarea indicatorului înainte de
începerea lucrărilor şi remontarea acestuia după finalizarea
acestora se vor executa de către
beneficiarul locului rezervat
8. ANEXA 8 –
TAXE ADMINISTRATE DE CĂTRE DIRECŢIA RELAŢII INTERNAŢIONALE
ŞI ORGANIZARE EVENIMENTE
· Titulatura punctului 3 – Taxe pentru transport persoane sau
bunuri în regim taxi – se modifică şi se va numi “Taxe pentru
transport persoane sau bunuri în regim de taxi şi în regim de închiriere”
· Literele A-F se elimină.
· Se introduc subpunctele 3.1, 3.2 şi 3.3 cu
următorul conţinut:
3.1 Taxe
pentru transport persoane sau bunuri în regim de taxi
A. Taxa pentru eliberarea “autorizaţiei pentru transport
persoane/bunuri în regim de taxi” în conformitate cu art. 16 din Regulamentul
privind organizarea şi executarea transportului de persoane şi bunuri
în regim de taxi pe raza Municipiului Constanţa din H.C.L.M. 464/2003 privind
transportul de persoane sau bunuri în regim de taxi, cu modificările
şi completările ulterioare, este în valoare de 500 lei pentru toţi solicitanţii.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxei revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea
taxei poate fi achitată de catre solicitant atât în numerar la casieria
Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de Informare
Cetăţeni cu sediul în str. Ecaterina Varga nr. 25 – 27, cât şi
prin ordin de plată în contul Primăriei Municipiului Constanţa
deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa.
Taxa
constituie venit cu destinaţie specială şi se utilizează
pentru amenajarea şi întreţinerea locurilor de aşteptare
(staţii taxi), completarea şi refacerea sistemului de semnalizare
rutieră (marcaje, indicatoare rutiere şi lucrări de
semaforizare), precum şi pentru lucrări de întreţinere a reţelei
stradale.
B. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei taxi şi
vizarea anuală a acesteia este de 100 lei, în conformitate cu art. 16 din
Regulamentul privind organizarea şi executarea transportului de persoane
şi bunuri în regim de taxi pe raza Municipiului Constanţa din
H.C.L.M. 464/2003 privind transportul de persoane sau bunuri în regim de taxi,
cu modificările şi completările ulterioare.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxei revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea
taxei poate fi achitată de catre solicitant atât în numerar la casieria
Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de Informare
Cetăţeni cu sediul în str. Ecaterina Varga nr. 25 – 27, cât şi
prin ordin de plată în contul Primăriei Municipiului Constanţa
deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa.
Taxa
constituie venit cu destinaţie specială şi se utilizează
pentru amenajarea şi întreţinerea locurilor de aşteptare
(staţii taxi), completarea şi refacerea sistemului de semnalizare
rutieră (marcaje, indicatoare rutiere şi lucrări de
semaforizare), precum şi pentru lucrări de întreţinere a
reţelei stradale.
3.2. Taxe pentru transport persoane
în regim de închiriere
Taxa pentru eliberarea
autorizaţiei de transport în regim de închiriere este în valoare de 500 lei,
în conformitate cu art. 5 alin. 1 din „Regulamentul privind organizarea şi
executarea transportului în regim de închiriere pe raza Municipiului Constanţa”
din H.C.L.M. 464/2003 privind transportul de persoane sau bunuri în regim de
taxi, cu modificările şi completările ulterioare.
Taxa pentru emiterea unei
copii conforme şi vizarea ei anuală este în valoare de 100 lei în
conformitate cu art. 5 alin. 2 din „Regulamentul privind organizarea şi
executarea transportului în regim de închiriere pe raza Municipiului Constanţa”
din H.C.L.M. 464/2003 privind transportul de persoane sau bunuri în regim de
taxi, cu modificările şi completările ulterioare.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxei revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii
Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea taxei poate fi
achitată de catre solicitant atât în numerar la casieria Primăriei
Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de Informare Cetăţeni
cu sediul în str. Ecaterina Varga nr.25 – 27, cât şi prin ordin de
plată în contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria
Municipiului Constanţa.
3.3 Taxe pentru activitatea pe
dispecerat taxi
Taxa pentru eliberarea
autorizaţiei de dispecerat taxi este în valoare de 500 de lei, în conformitate cu art.4 alin.1 din
„Regulamentul privind organizarea şi executarea activităţii de
dispecerat taxi pe raza Municipiului Constanţa” din HCLM 464/2003 privind
transportul de persoane sau bunuri în regim de taxi, cu modificările
şi completările ulterioare.
Taxa pentru vizarea
anuală a autorizaţiei de dispecerat taxi este de 500 de lei, în
conformitate cu art.4 alin.2 din „Regulamentul privind organizarea şi
executarea activităţii de dispecerat taxi pe raza Municipiului
Constanţa” din HCLM 464/2003 privind transportul de persoane sau bunuri în
regim de taxi, modificată şi completată ulterior.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxei revine Serviciului
Transport Local si Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii
Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea taxei poate fi
achitată de către solicitant atât în numerar la casieria
Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de Informare
Cetăţeni cu sediul în str. Ecaterina Varga nr.25 – 27, cât şi
prin ordin de plată în contul Primăriei Municipiului Constanţa
deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa.
Documentele
necesare eliberării, respectiv vizării autorizaţiilor sus amintite,
modelele acestor autorizaţii,
precum şi contravenţiile şi amenzile aplicate sunt cele
prevăzute în H.C.L.M. 464/2003 privind transportul de persoane sau bunuri
în regim de taxi, cu modificările şi completările ulterioare.
Baza legală pentru instituirea
acestor taxe o constituie Legea 265/2007
pentru modificarea şi completarea Legii 38/2003 privind transportul în
regim de taxi şi în regim de închiriere şi HCLM 464/2003 privind
transportul de persoane/bunuri în regim de taxi şi în regim de închiriere
modificată şi completată prin H.C.L.M. 148/2008.
9. ANEXA 11 – TAXE DE TIMBRU
· Punctul
1 – Taxe judiciare de timbru – se elimină.
· Punctul
2 – Taxe extrajudiciare de timbru – se renumerotează şi devine
punctul 1.
10. ANEXA 12 – REGULAMENT DE
ADOPTARE A TAXELOR SPECIALE
· Subpunctul
4.5 se modifică şi va avea următorul conţinut:
4.5 Taxe pentru transport persoane
sau bunuri în regim taxi constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită în vederea finanţării
activităţii Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente,
respectiv pentru desfăşurarea de către acesta a
următoarelor activităţi:
- eliberare
autorizaţie transport persoane sau bunuri în regim taxi;
- eliberare
şi vizare anuală a autorizaţiei taxi.
Aceste activităţi
se desfăşoară în conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 464/2003 privind transportul de persoane sau
bunuri în regim de taxi, cu modificările şi completările
ulterioare.
Contravaloarea
taxelor poate fi achitată de
către solicitant atât în numerar la casieria Primăriei Municipiului
Constanţa din cadrul Centrului de Informare Cetăţeni cu sediul
în str. Ecaterina Varga nr. 25 - 27, cât şi prin ordin de plată în
contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria
Municipiului Constanţa.
Achitarea
contravalorii acestor taxe de către solicitanţii care urmează a
desfăşura activitate de transport bunuri în regim taxi nu îi
exonerează pe aceştia de la obligaţia plăţii taxei
pentru folosirea tramei stradale.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxelor revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Serviciul Transport Local
şi Organizare Evenimente este
organizat şi funcţionează in conformitate cu prevederile
H.C.L.M. nr. 491/2002, modificată prin H.C.L.M. nr. 218/2006 privind
aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru aparatul
propriu al Consiliului Local al Municipiului Constanţa.
Serviciul se prestează
în mod direct prin personalul angajat al Serviciul Transport Local şi
Organizare Evenimente în ceea ce priveşte autorizarea solicitanţilor,
iar prestarea activităţii de amenajare a spaţiilor destinate
staţionării taximetrelor şi inscripţionarea exterioară
a autovehiculelor se face prin delegare pe bază de licitaţie
publică.
Taxele achitate se
încasează într-un cont distinct, deschis în afara bugetului local, fiind
utilizate pentru cheltuielile generate de întreţinerea şi
funcţionarea Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente,
precum şi pentru amenajarea şi întreţinerea locurilor de
aşteptare (staţii taxi), completarea şi refacerea sistemului de
semnalizare rutieră (marcaje, indicatoare rutiere şi lucrări de
semaforizare), precum şi pentru lucrări de întreţinere a
reţelei stradale, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul
anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
ART. 2
Serviciul comisiilor de specialitate ale Consiliului Local va comunica
prezenta hotărâre Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte
Venituri ale Bugetului Local în vederea aducerii ei la îndeplinire şi spre
ştiinţă Prefecturii Judeţului Constanţa.
Prezenta
hotărâre a fost adoptată de _____ consilieri din _____ membri.
PREŞEDINTE
ŞEDINŢĂ CONTRASEMNEAZĂ,
SECRETAR
MARCELA ENACHE
NR. _______ / _________________