JUDEŢUL
MUNICIPIUL
CONSILIUL LOCAL
HOTĂRÂRE
Privind constituirea şi
utilizarea fondurilor rezultate din încasarea
prin delegare a taxei de utilizare a drumurilor judeţene, destinate
stimulării personalului din cadrul Serviciului Public de Impozite, Taxe
şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanţa
Consiliul Local al municipiului
Luând în dezbatere expunerea de motive prezentată de
domnul Primar Radu Ştefan MAZĂRE, Raportul nr. B 72566/11.05.2009 al Serviciului Public de Impozite, Taxe
şi alte Venituri ale Bugetului Local, avizul Comisiei nr. 1 – Buget -
Finanţe şi avizul Comisiei nr. 5 – Juridică,
În conformitate cu prevederile protocolului nr. B 68692 din
data de 04.05.2009, încheiat cu Consiliul Judeţean, în baza prevederilor
art. 91 alin. 1 lit. e din Legea nr. 215/2001 privind administraţia
publică locală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare şi ale art. 11 al Anexei nr. 1 din H.C.L.M.
nr. 552/2008 pentru aprobarea Regulamentului de Organizare şi
Funcţionare al Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri
ale Bugetului Local,
În temeiul prevederilor art. 4 alin. 2, art. 5 alin. 2,
art. 10, art. 36 alin. 2 lit. a, art. 115 alin. 1 lit. b din Legea nr. 215/2001 privind administraţia
publică locală, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare,
HOTĂRĂŞTE:
Art. 1
Se
aprobă Normele metodologice privind constituirea şi utilizarea
fondurilor rezultate din sumele cuvenite în
conformitate cu prevederile Hotărârii Consiliului Judeţean
Constanţa nr. 223/2008 pentru încasarea prin delegare de către
Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local
Art. 2
Aceste
fonduri sunt destinate stimulării personalului aparatului propriu al
Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local
Constanţa, conform Anexei nr. 1 care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 3
Documentele
necesare eliberării autorizaţiilor pentru utilizarea drumurilor
judeţene prevăzute de HCJ nr. 223/2008 vor fi puse la
dispoziţia Serviciului Public de
Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanţa de
către serviciile din cadrul Consiliului Judeţean responsabile cu
încasarea taxei. După expirarea unui termen de o lună de
încasare efectivă a taxei de utilizare a drumurilor judeţene,
Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local
Constanţa va estima cheltuielile ocazionate de gestionarea încasării
acestei taxe.
Art. 4
Serviciul comisiilor de specialitate ale Consiliului Local
va comunica prezenta hotărâre Serviciului Public de Impozite, Taxe şi
alte Venituri ale Bugetului Local în vederea ducerii ei la îndeplinire şi
spre ştiinţă Instituţiei Prefectului Judeţului
Constanţa.
Prezenta
hotărâre a fost adoptată de _____ consilieri din _____ membri.
PREŞEDINTE
ŞEDINŢĂ CONTRASEMNEAZĂ,
SECRETAR
MARCELA ENACHE
NR. _____/___________
JUDETUL
MUNICIPIUL
CONSILIUL LOCAL
Norme
metodologice privind constituirea şi utilizarea fondurilor rezultate din
încasarea prin delegare a taxei de utilizare a drumurilor judeţene,
destinate stimulării personalului din cadrul Serviciului Public de
Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanţa
I. Constituirea fondurilor de stimulare
Fondurile de stimulare se
constituie lunar astfel:
Taxa de utilizare a drumurilor judeţene se va încasa
prin agenţiile fiscale ale S.P.I.T.V.B.L. şi sumele colectate se vor
depune a doua zi pentru încasările efectuate în ziua
lucrătoare anterioară pe bază de foaie de vărsământ în contul RO34TREZ2315040XXX005443, deschis la Trezoreria
Municipiului Constanţa, beneficiar Consiliul Judeţean Constanţa
cod fiscal 2981739.
Dacă
ziua în care încasările trebuie virate este declarată nelucrătoare,
aceasta operaţiune se va face în prima zi lucrătoare după această
dată.
Lunar se va efectua un punctaj până pe data de 05
ale fiecărei luni pentru luna anterioră pe baza înregistrărilor
în contabilitate (fişe, borderou, centralizator).
Serviciul Public de Impozite Taxe
şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanţa va beneficia lunar de un procent de 10 % din sumele
colectate prin agenţiile sale fiscale reprezentând taxa de utilizare a
drumurilor judeţene conform centralizatorului încasărilor din luna
precedentă vizat de ambele părţi.
Centralizatorul şi hotărârile de consiliu local
şi judeţean prin care se aprobă Protocolul reprezintă baza
legală pentru achitarea procentului de 10 % din sumele colectate.
II. Utilizarea fondurilor de stimulare
1.
Repartizarea fondurilor se face pentru toţi salariaţii care
contribuie efectiv la activitatea de aplicare sau încasare a taxei de utilizare
a drumurilor judeţene, precum şi pentru salariaţii din alte
compartimente din cadrul instituţiei care contribuie la realizarea acestor
activităţi.
2.
Cuantumul lunar al stimulentelor individuale poate fi de maxim 3 salarii de
bază, atât pentru personalul care contribuie la aplicarea şi
încasarea taxei, cât şi pentru personalul încadrat în alte compartimente
decât cele cu atribuţii în aplicarea şi încasarea taxei, pentru
contribuţia adusă la realizarea acestor activităţi.
III. Serviciile în cadrul cărora se constituie
fondul de stimulare
1. Fondul se constituie la nivelul serviciilor
prin evidenţiere în analitic la nivelul Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanţa.
2. Repartizarea pe fiecare serviciu
în parte a fondurilor de stimulare constituite se face de către Directorul
Executiv. Acesta poate aproba redistribuirea unor fonduri de stimulare între
servicii.
IV. Aprobarea stimulentelor nominale se face de
către
a) Directorul Executiv, pentru
şefii de serviciu;
b) Directorul Executiv, pentru
ceilalţi salariaţi la propunerea şefilor de serviciu.
V. Criteriile pe baza cărora se face distribuirea
stimulentelor
1. În distribuirea fondurilor
rezultate se au în vedere următoarele criterii:
-
competenţa
profesională dovedită şi disponibilitatea la îndeplinirea
sarcinilor şi atribuţiilor;
-
contribuţia
efectivă la buna organizare şi funcţionare a
activităţii proprii, la aplicarea mecanismelor interne de realizare a
încasării taxei;
-
îndeplinirea
corectă şi la timp a activităţilor programate, calitatea
serviciilor prestate, conducerea corectă şi la zi a evidenţelor;
-
adaptabilitatea,
flexibilitatea şi capacitatea de soluţionare a problemelor din sfera
de competenţă;
-
timpul
de muncă efectiv lucrat.
2. Cuantumul stimulentelor acordate
fiecărui salariat va urmări îndeplinirea acestor criterii.
VI. Dispoziţii finale
1. Plata stimulentelor aprobate se
face, de regulă, în cursul fiecărei luni, pentru luna
precedentă, sau în lunile următoare.
2. Stimulentele atribuite sunt
supuse impozitării, prin cumulare cu celelalte drepturi salariale primite
în cursul lunii respective, potrivit legii.
3. Stimulentele nu fac parte din
salariul de bază şi nu se suportă din fondul de salarii.
4. Sumele rămase neutilizate
la sfârşitul lunii se reportează lunar, urmând a fi utilizate în
acelaşi scop.
5. Evidenţierea în
contabilitate a fondurilor de stimulare se efectuează potrivit normelor
stabilite de Ministerul Finanţelor Publice.
6. Sumele incluse în fondul de stimulare în mod necuvenit,
prin nerespectarea reglementărilor legale, vor fi deduse din fondul de
stimulare constituit în perioadele următoare şi vor fi virate la
bugetul local.