TAXE ADMINISTRATE DE CĂTRE
DIRECŢIA RELAŢII INTERNAŢIONALE ŞI ORGANIZARE EVENIMENTE
1.
Taxe pentru înregistrarea vehiculelor
pentru care nu există obligaţia înmatriculării
Sunt fundamentate de necesitatea menţinerii în stare
de funcţionare a arterelor rutiere din municipiul Constanţa şi
se aplică tuturor vehiculelor pentru care nu există obligaţia
înmatriculării, fiind stabilite pentru înregistrarea vehiculelor şi
eliberarea certificatelor de înregistrare, astfel:
A. Taxă „de
înregistrare a vehiculelor pentru care nu există obligaţia înmatriculării” este conformă cu
prevederile Hotărârii Consiliului Local Municipal Constanţa nr. 509/2003
privind înregistrarea vehiculelor pentru care nu există obligaţia
înmatriculării şi este stabilită în funcţie de tonaj,
astfel:
-
23 lei
pentru vehicule cu masa autorizată până la 750 kg.;
-
46 lei
pentru vehicule cu masa autorizată cuprinsă între 750–3500 kg.;
-
91 lei pentru vehicule cu masa
autorizată mai mare de 3500 kg.
Taxa constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită în vederea finanţării
activităţii de înregistrare a vehiculelor care nu sunt supuse
înmatriculării.
B. Taxa „eliberare certificat
de înregistrare a vehiculelor pentru care nu există obligaţia
înmatriculării” este conformă cu prevederile Hotărârii
Consiliului Local Municipal Constanţa nr. 509/2003 privind înregistrarea
vehiculelor pentru care nu există obligaţia înmatriculării şi
este de 49 lei.
Taxa constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită în vederea acoperirii costului legat de
eliberarea certificatului de înregistrare a vehiculelor pentru care nu există
obligaţia înmatriculării.
Contravaloarea taxelor poate fi achitată de către
solicitant atât în numerar la casieria Primăriei Municipiului
Constanţa din cadrul Centrului de Informare Cetăţeni cu sediul în
str. Ecaterina Varga nr. 25 – 27, cât şi prin ordin de plată în
contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului
Constanţa.
Responsabilitatea supravegherii activităţii de
încasare a taxelor revine Serviciului Transport Local şi Organizare
Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii Internaţionale şi
Organizare Evenimente.
Pentru înregistrarea vehiculelor solicitantul va înainta
Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente din Direcţia
Relaţii Internaţionale cu sediul în Piaţa Ovidiu nr. 9 o cerere
tip, conform model lit. „E” din
prezentul capitol, la care va anexa documentele enumerate în conţinutul
acesteia.
După prezentarea dovezii privind achitarea
contravalorii taxei pentru eliberarea certificatului de înregistrare solicitantului
i se va elibera certificatul de înregistrare conform model lit. „D” din prezentul capitol de către
reprezentantul Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente.
Programul de primire a cererilor şi eliberare a certificatelor
de înregistrare este zilnic între orele 0900 – 1200
şi 1300 – 1500.
Proprietarii vehiculelor pentru care nu există
obligaţia înmatriculării sunt obligaţi să respecte
prevederile art. 2, 3, 5, 8, 9,12 şi 14 din Regulamentul privind
înregistrarea şi ţinerea evidenţei vehiculelor pentru care nu
există obligaţia înmatriculării aprobat prin H.C.L.M. 509/2003.
C. Faptele care constituie
contravenţie se vor sancţiona conform prevederilor H.C.L.M. nr.
509/2003 privind înregistrarea vehiculelor
pentru care nu există obligaţia înmatriculării, modificată
prin H.C.L.M. nr. 451/2006.
D. Model certificat de înregistrare vehicule pentru care nu
există obligaţia înmatriculării:
E. Model cerere tip pentru înregistrarea vehiculelor pentru
care nu există obligaţia înmatriculării şi lista care se
anexează la aceasta cu datele minime ce aparţin vehiculelor
cărora se solicită eliberarea certificatului de înregistrare.
CERERE
PENTRU ÎNREGISTRAREA VEHICULELOR
PENTRU CARE
NU EXISTĂ OBLIGAŢIA
ÎNMATRICULĂRII
Subsemnatul
___________________________________________________, domiciliat în
_______________________, str. ___________________________ nr. __________ bl. ________,
ap._____, telefon ______________ , posesor al C.I. (B.I.) seria ______
nr. ____________, eliberat de către
______________________________, la data de ______________, reprezentant al S.C.
___________________________, cu sediul în ______________, str.___________________________,
nr. ________, bl. _____, ap.______CF__________
telefon _________________, solicit
înregistrarea vehiculelor enumerate în lista anexată.
Anexez prezentei, în copie,
următoarele documente:
1)
copie
după actul de proprietate al vehiculului;
2)
copie
după cartea de identitate a vehiculului, după certificatul de
omologare eliberat de R.A.R. sau notă eliberată de către R.A.R.
privind omologarea;
3)
copie
după actul de identitate (persoană fizică) sau după
certificatul de înregistrare la registrul comerţului (persoană
juridică);
4)
dovada
achitării impozitului la Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte
Venituri ale Bugetului Local Constanţa
5)
copie a
dovezii de plată a taxei de înregistrare;
6)
copie a
dovezii de plată a contravalorii certificatului de înregistrare;
7)
copie a
dovezii de plată a contravalorii plăcuţelor cu numere de
înregistrare;
Documentele
vor fi prezentate într-un dosar pentru încopciere.
DATA_____________ SEMNĂTURA
Listă
cu vehiculele pentru care se solicită înregistrarea
Nr. crt. |
Tipul de vehicul (marca - categoria) |
Serie
motor/serie şasiu |
Serie şi număr act proprietate |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
Semnătura (ştampilă)
2. Taxă
pentru eliberarea avizului cap de linie şi a avizului de traseu
Este fundamentată de necesitatea menţinerii în stare de
funcţionare a arterelor rutiere din municipiul Constanţa şi se
aplică tuturor persoanelor fizice şi juridice (operatori de
transport) care solicită eliberarea unui aviz necesar accesului în
municipiul Constanţa a autovehiculelor care execută serviciul public
de transport de călători judeţean, interjudeţean şi
internaţional, precum şi celor care execută serviciul special de
transport de călători, astfel:
A. Taxa „eliberare aviz pentru cap de linie şi aviz de traseu” este în conformitate cu prevederile anexei nr. 6 din Hotărârea Consiliului Local Municipal Constanţa nr. 44/2004. serviciile regulate de transport public local de călători şi se aplică persoanelor juridice şi fizice (operatorilor de transport) şi este de 236 lei/aviz;
Durata de valabilitate a avizului este de un an de la data eliberării.
B. Condiţiile care, în conformitate cu prevederile art. 10, alin 2 şi art. 11, alin. 2 din H.C.L.M. nr. 44/2004, trebuie respectate pe toată durata de valabilitate a avizului sunt:
a) Transportul va fi executat numai în conformitate cu prevederile caietului de sarcini, numai cu autovehiculele nominalizate în prezentul aviz şi posesoare a autorizaţiilor de circulaţie pe trama stradală în original şi valabile la data efectuării acestuia;
b) Oprirea autovehiculelor pentru urcarea şi coborârea călătorilor se va realiza numai în staţiile care au fost nominalizate în cadrul avizului.
Neîndeplinirea uneia din condiţiile mai sus menţionate atrage anularea acestuia şi sancţionarea conform prevederilor legale.
Condiţiile care, în conformitate cu prevederile art. 10 alin. 2 din H.C.L.M. nr. 44/2004, trebuie respectate pe toată durata de valabilitate a avizului sunt:
a) Transportul va fi executat numai în conformitate cu prevederile caietului de sarcini, numai cu autovehiculele nominalizate în prezentul aviz şi posesoare a autorizaţiilor de circulaţie pe trama stradală în original şi valabile la data efectuării acestuia;
b) Oprirea autovehiculelor pentru urcarea şi coborârea călătorilor se va realiza numai în staţiile care au fost nominalizate în cadrul avizului.
Neîndeplinirea uneia din condiţiile mai sus menţionate atrage anularea acestuia şi sancţionarea conform prevederilor legale
Contravaloarea taxelor poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de Informare Cetăţeni cu sediul în str. Ecaterina Varga nr. 25 – 27, cât şi prin ordin de plată în contul Primăriei municipiului Constanţa deschis la Trezoreria municipiului Constanţa.
Taxele constituie venit cu destinaţie specială fiind instituită în vederea menţinerii în stare de funcţionare a reţelei stradale de pe domeniul public al Municipiul Constanţa.
Responsabilitatea supravegherii activităţii de încasare a taxelor revine Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Pentru eliberarea „avizului pentru cap de linie şi aviz de traseu” solicitantul va înainta Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente din Direcţia Relaţii Internaţionale cu sediul în Piaţa Ovidiu nr. 9 următoarele documente:
- Cerere tip conform model alin. E din prezentul capitol;
- Copie după licenţa de transport eliberată de Autoritatea Rutieră Română;
- Copie după copia conformă a licenţei de transport pentru fiecare autovehicul care urmează să transporte persoane, eliberată de Autoritatea Rutieră Română;
- Copie certificat înregistrare la Registrul Comerţului;
- Copie după licenţa de traseu (numai pentru cei care solicită aviz cap de linie);
- Cartea de identitate a autovehiculului pentru care se solicită avizul de traseu în original şi copie;
- Plan situaţie traseu solicitat;
- Dovada achitării contravalorii avizului de traseu sau avizului cap de linie.
După prezentarea dovezii privind achitarea contravalorii taxei pentru eliberarea „avizului pentru cap de linie şi aviz de traseu” solicitantului i se vor elibera aceste avize conform model alin. „D” lit. „a” şi „b” din prezentul capitol de către reprezentantul Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente.
Programul de primire a cererilor şi eliberare a certificatelor de înregistrare este zilnic între orele 0900 -1200 şi 1300 – 1500.
C. Faptele care constituie contravenţie se vor sancţiona potrivit prevederilor H.C.L.M. 44/2004 privind serviciile regulate de transport public local de călători.
D. Se exceptează de la plata taxei pentru eliberarea avizului de traseu autovehiculele care efectuează serviciul de transport special de călători în folosul diferitelor ministere, precum şi cele care circulă pe traseele de tranzit (bd. A. Vlaicu de la intersecţia cu bd. Tomis până la intersecţia cu şos. Mangaliei, şos. Mangaliei de la intersecţia cu bd. A. Vlaicu până la ieşirea din municipiu, bd. I.C. Brătianu de la intersecţia cu str. Pasajului până la ieşirea din municipiu, str. Pasajului de la intersecţia cu bd. I.C. Brătianu până la intersecţia cu bd. A. Vlaicu).
D.
Model avize
a) aviz pentru cap linie:
RomÂnia
JudeŢul ConstanŢa
PrimĂria Municipiului ConstanŢa
AVIZ
PENTRU CAP DE LINIE
Prezentul aviz se eliberează
___________________________________________ pe baza documentaţiei
înregistrată cu nr. ______________ pentru capul de linie ______________________________________________________________
în care vor avea acces autovehiculele cu numere de înmatriculare __________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Pe toata durata valabilităţii acestuia vor
fi respectate următoarele condiţii:
4 transportul va fi executat numai în
conformitate cu prevederile caietului de sarcini, numai cu autovehiculele
nominalizate în prezentul aviz şi posesoare a autorizaţiilor de
circulaţie pe trama stradală în original şi valabile la data
efectuării acestuia;
4 staţionarea autovehiculelor se va realiza
numai în capul de linie nominalizat în prezentul aviz;
4 deplasarea autovehiculelor care execută
serviciul de transport public de călători se va realiza numai pe
traseul _______________________________________
____________________________________________________________________________
______________________________________________________________________.
4 Pe traseu vor fi realizate opriri pentru
îmbarcarea/debarcarea călătorilor numai în următoarele
staţii: ____________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Prezentul aviz este valabil în perioada
___________________________________
Nerespectarea condiţiilor menţionate
atrage anularea prezentului aviz şi se va sancţiona conform prevederilor
legale în vigoare.
Pentru eliberarea prezentului aviz s-a încasat
suma de _______________ lei cu chitanţa nr. _____________________, conform
H.C.L.M. nr. _______ / ___________
PRIMAR DIRECTOR,
L.S.
Seria _______ nr. ______________
Multiplicarea sau falsificarea prezentului
document se pedepseşte în conformitate cu legislaţia în vigoare.
b) aviz de traseu
România
JudeŢul
ConstanŢa
PrimĂria
Municipiului ConstanŢa
AVIZ TRASEU
Prezentul aviz se eliberează
___________________________________________ pe baza documentaţiei
înregistrată cu nr. ______________ pentru traseul _______________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
pe care vor avea acces autovehiculele cu numere de înmatriculare ___________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Pe toata durata valabilităţii acestuia vor fi respectate
următoarele condiţii:
4 transportul va fi executat numai în
conformitate cu prevederile caietului de sarcini, numai cu autovehiculele
nominalizate în prezentul aviz şi posesoare a autorizaţiilor de
circulaţie pe trama stradală în original şi valabile la data
efectuării acestuia;
4 staţionarea autovehiculelor se va realiza
numai în capul de linie nominalizat în prezentul aviz;
4 deplasarea autovehiculelor care execută
serviciul de transport public de călători se va realiza numai pe
traseul _______________________________________
____________________________________________________________________________
______________________________________________________________________.
4 Pe traseu vor fi realizate opriri pentru
îmbarcarea/debarcarea călătorilor numai în următoarele
staţii: ____________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________.Prezentul
aviz este valabil în perioada ___________________________________.
Nerespectarea condiţiilor menţionate atrage anularea
prezentului aviz şi se va sancţiona conform prevederilor legale în
vigoare.
Pentru eliberarea prezentului aviz s-a încasat suma de _______________
lei cu chitanţa nr. _____________________, conform H.C.L.M. nr. _______/___________.
PRIMAR DIRECTOR,
L.S.
Seria _______ nr. ______________.
Multiplicarea sau falsificarea prezentului document se pedepseşte
în conformitate cu legislaţia în vigoare.
E. Model cereri:
a) cerere pentru eliberare aviz traseu;
CERERE
PENTRU ELIBERAREA AVIZULUI DE
TRASEU
PENTRU TRANSPORT SPECIAL
Subsemnatul ___________________________,
domiciliat în _______________, str. _________________________, nr. __________
bl. ________,ap._____, telefon ______________, posesor al C.I. (B.I.) seria ____
nr.____________,eliberat de către ______________________________, la data
de __________________, reprezentant al S.C. ______________________________, cu
sediul în ____________________, str.______________________, nr. ________, bl.
_____, ap.______ CF __________, telefon _________________, solicit eliberarea
avizului de traseu pentru executarea transportului special de
călători pe traseul: ___________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________.
Îmbarcarea şi debarcarea
călătorilor se va realiza în staţiile dispuse în
următoarele locaţii: _____________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________.
Transportul va fi executat în ____ curse,
dimineata între orele ___________, după amiaza între orele ______________.
Transportul va fi executat cu următoarele
autovehicule:
Nr. crt. |
Tipul autovehiculului |
Marca |
Numărul de înmatriculare |
Număr de locuri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anexez prezentei, în copie, următoarele
documente:
1) Copie după licenţa de transport
eliberată de Autoritatea Rutieră Română;
2) Copie după copia conformă a licenţei
de execuţie pentru fiecare autovehicul care urmează să
transporte persoane, eliberată de Autoritatea Rutieră Română;
3) Cartea de identitate a autovehiculului pentru
care se solicită avizul de traseu în original şi copie;
4) Copie certificat înregistrare la Registrul
Comerţului;
5) Plan situaţie traseu solicitat;
6) Dovada achitării contravalorii avizului
de traseu.
Documentele vor fi prezentate într-un dosar pentru
încopciere.
DATA _____________ SEMNĂTURA
PENTRU ELIBERAREA AVIZULUI DE CAP
LINIE
Subsemnatul ___________________________, domiciliat în
___________________, str. _________________________,
nr. __________ bl.________ ,ap._____, telefon ________, posesor al C.I. (B.I.)
seria ____ nr. _______,eliberat de către___________________________, la
data de ___________, reprezentant al S.C. ______________________________, cu
sediul în _____________________, str.______________________, nr. ________,
bl._____, ap. ____ CF __________, telefon _________________, solicit eliberarea
avizului cap de linie pentru executarea transportului public judeţean,
interjudeţean, internaţional de călători în capul de linie dispus
în locaţia _________________________________.
Deplasarea se va realiza pe traseul: ________________________________________
___________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________.
Îmbarcarea şi debarcarea
călătorilor se va realiza în staţiile dispuse în
următoarele locaţii: ______________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
_______________________________________________________.
Transportul va fi executat conform programului
stabilit în caietul de sarcini eliberat de Autoritatea Rutieră
Română.
Transportul va fi executat cu următoarele autovehicule:
Nr. crt. |
Tipul
autovehiculului |
Marca |
Numărul de
înmatriculare |
Număr de
locuri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anexez prezentei, în copie,
următoarele documente:
1)
Copie
după licenţa de transport eliberată de Autoritatea Rutieră
Română;
2)
Copie
după copia conformă a licenţei de execuţie pentru fiecare
autovehicul care urmează să transporte persoane, eliberată de
Autoritatea Rutieră Română;
3)
Copie
după licenţa de traseu eliberată de Autoritatea Rutieră
Română;
4)
Cartea de
identitate a autovehiculului pentru care se solicită avizul de traseu în
original şi copie;
5)
Copie
certificat înregistrare la Registrul Comerţului;
6)
Plan
situaţie traseu solicitat;
7)
Dovada
achitării contravalorii avizului cap de traseu / linie.
Documentele vor fi prezentate
într-un dosar pentru încopciere.
DATA _____________ SEMNĂTURA
3. Taxe pentru transport persoane sau
bunuri în regim taxi
Sunt fundamentate de necesitatea menţinerii în stare
de funcţionare a arterelor rutiere din Municipiul Constanţa şi
se aplică tuturor persoanelor fizice şi juridice (operatori de
transport) care execută transport de persoane sau bunuri în regim taxi,
astfel:
A. Taxă pentru eliberarea „autorizaţiei pentru transport persoane/bunuri în regim de taxi” este în conformitate cu prevederile art. 16 din Hotărârea Consiliului Local Municipal nr. 464/2003 privind transportul de persoane sau bunuri în regim de taxi şi este de:
-
persoană juridică –
operator taxi – 62 lei pentru
fiecare autovehicul pentru care se solicită autorizaţie taxi;
-
persoana fizică – taximetrist
independent – 62 lei.
Responsabilitatea supravegherii activităţii de
încasare a taxei revine Serviciului Transport Local şi Organizare
Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii Internaţionale şi
Organizare Evenimente.
Contravaloarea taxei poate fi achitată de
către solicitant atât în numerar la casieria Primăriei Municipiului
Constanţa din cadrul Centrului de Informare Cetăţeni cu sediul
în str. Ecaterina Varga nr. 25 – 27, cât şi prin ordin de plată în
contul Primăriei municipiului Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului
Constanţa.
Taxa constituie venit cu destinaţie specială şi
se utilizează pentru reabilitarea, întreţinerea şi
menţinerea tramei stradale din municipiul Constanţa.
Pentru eliberarea autorizaţiei se vor înainta
Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente din Direcţia
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente cu sediul în
Piaţa Ovidiu nr. 9 următoarele documente, astfel:
a) cererea transportatorului pentru eliberarea
autorizaţiei de transport respective;
b) copie a certificatului de înregistrare ca
transportator şi certificatul constatator, eliberat de Registrul
Comerţului;
c) copie a certificatului de competenţă
profesională a persoanei desemnate, în cazul asociaţiei familiale sau
persoanei juridice, ori copie de pe atestatul profesional al taximetristului,
în cazul persoanei fizice;
d) cazierul judiciar al persoanei desemnate, în cazul
asociaţiei familiale;
e) avizul medico-psihologic al persoanei desemnate, în
cazul asociaţiei familiale, sau al taximetristului, în cazul persoanei
fizice;
f) cazierul fiscal al transportatorului, dacă
acesta are calitatea de operator economic în activitate;
g) declaraţie pe proprie răspundere a
transportatorului, dacă acesta a mai executat servicii de transport în
regim de taxi, cu menţionarea intervalelor când a avut interdicţie de
a executa şi a motivului acestora;
h) declaraţie pe proprie răspundere a
transportatorului ce poate asigura spaţiul de parcare pentru
autovehiculele taxi;
i) declaraţie pe proprie răspundere a
transportatorului că deţine autovehiculele necesare sau are capacitatea
financiară de a le deţine, ori dovada deţinerii acestora.
Autentificarea copiilor documentelor solicitate se
va realiza de către reprezentantul Serviciului Transport Local şi
Organizare Evenimente, pe baza originalelor prezentate la depunere.
B. Taxă pentru eliberarea şi vizarea
anuală a „autorizaţiei taxi” este
în conformitate cu prevederile art. 16 din Hotărârea Consiliului Local
Municipal nr. 464/2003 privind transportul de persoane sau bunuri în regim de
taxi şi este de 62 lei/autorizaţie.
Responsabilitatea supravegherii activităţii de
încasare a taxei revine Serviciului Transport Local şi Organizare
Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii Internaţionale şi
Organizare Evenimente.
Contravaloarea taxei poate fi achitată de către
solicitant atât în numerar la casieria Primăriei Municipiului
Constanţa din cadrul Centrului de Informare Cetăţeni cu sediul
în str. Ecaterina Varga nr. 25 – 27, cât şi prin ordin de plată în
contul Primăriei municipiului Constanţa deschis la Trezoreria
municipiului Constanţa.
Taxa constituie venit cu destinaţie
specială şi se utilizează pentru reabilitarea, întreţinerea
şi menţinerea tramei stradale din Municipiul Constanţa.
„Autorizaţia
taxi” se eliberează pe baza „autorizaţiei pentru transport
persoane/bunuri în regim de taxi” de către Serviciul Transport Local
şi Organizare Evenimente ca urmare a solicitărilor înaintate în
cadrul cererii depuse pentru eliberarea „autorizaţiei
pentru transport persoane/bunuri în regim de taxi”, precum şi a
dovezii achitării contravalorii acesteia.
După prezentarea dovezii privind achitarea
contravalorii taxei pentru eliberarea „autorizaţiei
taxi” şi „autorizaţiei
pentru transport persoane/bunuri în regim de taxi” solicitantului i se vor
elibera aceste autorizaţii conform model alin. „F” lit. „a”, „b” şi „c” din prezentul capitol de către
reprezentantul Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente.
Pentru eliberarea autorizaţiei se vor înainta
Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul
Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente
cu sediul în Piaţa Ovidiu nr. 9, următoarele documente:
a) cartea de identitate şi certificatul de
înmatriculare ale autovehiculului;
b) contractul de leasing, unde este cazul;
c) certificatul de agreare;
d) dovada asigurării pasagerilor şi
bagajelor acestora pentru riscuri, valabilă pentru autovehiculul aflat sub
autorizaţia taxi;
e) contractul de deservire încheiat cu un dispecer
taxi şi ultima chitanţă de plată;
f) dovada fiscalizării aparatului de taxat.
Pentru vizarea autorizaţiei se va înainta Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente cu sediul în
Piaţa Ovidiu nr. 9, următoarele documente:
a) chitanţa de plată;
b) certificatul de agreare al autovehiculului taxi;
c) asigurarea pasagerilor şi bagajelor;
d) ultima chitanţă de plată a
dispeceratului taxi;
e) certificat fiscal eliberat de Serviciul Public de
Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanţa;
f) autorizaţia pentru desfăşurarea unei
activităţi economice eliberată de Primăria Municipiului
Constanţa (în cazul taximetristului independent);
g) autorizaţia taxi.
Programul de primire a cererilor şi eliberare
a certificatelor de înregistrare este zilnic între orele 0800 - 1200.
C. Taxă eliberare „permis liberă trecere – taxi” pentru acces în zonele
restricţionate este în conformitate cu prevederile art. 16 din
Hotărârea Consiliului Local Municipal nr. 464 / 2003 privind transportul
de persoane sau bunuri în regim de taxi şi este de 11 lei/permis.
Responsabilitatea supravegherii activităţii de
încasare a taxei revine Serviciului Transport Local şi Organizare
Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii Internaţionale şi
Organizare Evenimente.
Contravaloarea taxei poate fi achitată de către solicitant atât
în numerar la casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul
Centrului de Informare Cetăţeni cu sediul în str. Ecaterina Varga nr.
25 – 27, cât şi prin ordin de plată în contul Primăriei
municipiului Constanţa deschis la Trezoreria municipiului Constanţa.
„Permisul
liberă trecere – taxi” se
eliberează la cerere numai autovehiculelor cărora li s-au distribuit
anterior „autorizaţie taxi”. În
acest sens, solicitanţii vor înainta
Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul
Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente
cu sediul în Piaţa Ovidiu nr. 9 următoarele documente:
-
cerere tip;
-
copie şi
original „autorizaţie taxi”;
-
dovada
achitării contravalorii taxei pentru eliberarea permisului;
Taxa constituie venit cu destinaţie
specială şi se utilizează pentru reabilitarea, întreţinerea
şi menţinerea tramei stradale din Municipiul Constanţa.
D. Taxă privind „folosirea locurilor special amenajate pentru aşteptare” este
în conformitate cu prevederile art. 16 din Hotărârea Consiliului Local
Municipal nr. 464/2003 privind transportul de persoane sau bunuri în regim de
taxi şi este de 11 lei/autovehicul
taxi.
Responsabilitatea supravegherii activităţii de
încasare a taxei revine Serviciului Transport Local şi Organizare
Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii Internaţionale şi
Organizare Evenimente.
Contravaloarea taxei poate fi achitată de
către solicitant atât în numerar la casieria Primăriei Municipiului
Constanţa din cadrul Centrului de Informare Cetăţeni cu sediul
în str. Ecaterina Varga nr. 25 – 27, cât şi prin ordin de plată în
contul Primăriei municipiului Constanţa deschis la Trezoreria
municipiului Constanţa.
Taxa constituie venit cu destinaţie
specială şi se utilizează pentru reabilitarea, întreţinerea
şi menţinerea tramei stradale din Municipiul Constanţa.
Contravaloarea taxei privind „folosirea locurilor special amenajate pentru aşteptare” se va
achita concomitent cu plata taxei privind eliberarea „autorizaţiei taxi”, iar dovada achitării se va prezenta
în momentul eliberării autorizaţiei.
E. Faptele
care constituie contravenţie se sancţionează conform
prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în
regim de închiriere, modificată prin Legea nr. 25/2007, precum şi
cele ale H.C.L.M. nr. 464/2003 privind transportul de persoane sau bunuri în
regim taxi, cu modificările ulterioare.
F. Modele
autorizaţii:
a)
autorizaţie pentru transport persoane/bunuri în regim taxi;
b)
autorizaţie taxi operator de transport;
R O M A N I A
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI CONSTANTA PENTRU TRANSPORT PERSOANE
/ BUNURI ÎN REGIM DE TAXI OPERATOR DE TRANSPORT Reprezentată prin persoana
desemnată .................................................. pentru executarea serviciului public de
transport persoane/bunuri în regim de taxi. Autorizaţia este valabilă
pentru o perioadă de ..............ani, începând cu data de ................... până pe data
de ..................... Data eliberării .......................
PRIMAR, SECRETAR,
Seria..................Nr.........................................
AUTORIZAŢIE NR. ............
Se autorizează
c) autorizaţie taxi taximetrist independent;
Modele
cereri:
PENTRU ELIBERAREA
AUTORIZAŢIEI DE TRANSPORT
PERSOANE SAU BUNURI ÎN REGIM DE TAXI
Subsemnatul _____________________________, domiciliat în
_______________________, str. ________________________, nr. __________ bl.________,ap.
_____, telefon ______________, posesor al C.I. (B.I.) seria____ nr.____________,
eliberat de către ___________________________, la data de ___________,
reprezentant al S.C.______________________________, cu sediul în______________,
str.________________, nr. ________, bl._____, ap. ______ telefon
_________________, solicit eliberarea autorizaţiei transport persoane sau
bunuri în regim de taxi.
Anexez prezentei, în copie, următoarele
documente:
Ř
certificatul
de înregistrare la Registrului Comerţului cod 6022;
Ř
buletin/carte
de identitate taximetrist independent sau administrator;
Ř
autorizaţie
pentru executarea unei activităţi economice în cazul taximetristului
independent;
Ř
certificatul
de competenţă profesională a persoanei desemnate;
Ř
cazierul
judiciar al persoanei desemnate;
Ř
avizul
medico-psihologic al persoanei desemnate;
Ř
cazier
fiscal;
Ř
contractele
individuale de muncă ale conducătorilor auto, angajaţi pe
perioadă nedeterminată, precum şi al persoanei desemnate, vizate
de DMMPS
Ř
atestatul
profesional al taximetristului independent ( eliberate de A.R.R ) vizate la zi;
Ř
cazierul
judiciar al taximetristului independent;
Ř
avizul
medico-psihologic al taximetristului independent;
Ř
declaraţie
pe propria răspundere privind asigurarea spaţiului de parcare pentru
autovehicul;
Ř
certificat
fiscal eliberat de Serviciul Public de Impozite şi Taxe;
Ř
declaraţie
pe propria răspundere a transportatorului, dacă acesta a mai executat
servicii de transport în regim de taxi, cu menţionarea intervalelor când a
avut interdicţii de a executa şi motivul acestora;
Ř
declaraţie
pe propria răspundere a transportatorului că deţine
autovehiculele necesare sau are capacitatea financiară de a le
deţine, sau dovada deţinerii acestora
DATA_____________ SEMNĂTURA,
PENTRU ELIBERAREA AUTORIZAŢIEI TAXI
Subsemnatul __________________________________,
domiciliat în _______________________, str. _________________________, nr.
__________ bl. ________, ap._____, telefon ______________, posesor al C.I.
(B.I.) seria ____ nr.____________, eliberat de către _______________, la
data de ___________, reprezentant al S.C. ___________________________, cu
sediul în ______________, str.________________, nr.________, bl._____,
ap.______ telefon_________________, solicit eliberarea taxi pentru autovehiculul
marca ____________, înmatriculat cu nr. ________________________.
Anexez prezentei,
în copie, următoarele documente:
Ř
cartea
de identitate şi certificatul de înmatriculare ale autovehiculului;
Ř
contractul
de leasing, unde este cazul;
Ř
certificatul
de agreare;
Ř
dovada
asigurării pasagerilor şi bagajelor acestora pentru riscuri,
valabilă pentru autovehiculul aflat sub autorizaţia taxi;
Ř
contractul
de deservire încheiat cu un dispecer taxi şi ultima chitanţă de
plată;
Ř
dovada
fiscalizării aparatului de taxat.
DATA_____________ SEMNĂTURA
LISTĂ
CU AUTOVEHICULELE PENTRU CARE SE
SOLICITĂ AUTORIZAŢII TAXI
Nr. crt. |
Tipul de autovehicul (marca) |
Număr de înmatriculare |
Observaţii |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
|
|
|
10 |
|
|
|
11 |
|
|
|
12 |
|
|
|
13 |
|
|
|
14 |
|
|
|
15 |
|
|
|
16 |
|
|
|
17 |
|
|
|
18 |
|
|
|
19 |
|
|
|
20 |
|
|
|
21 |
|
|
|
22 |
|
|
|
23 |
|
|
|
24 |
|
|
|
25 |
|
|
|
26 |
|
|
|
27 |
|
|
|
28 |
|
|
|
29 |
|
|
|
30 |
|
|
|
31 |
|
|
|
Semnătura
(ştampilă)
CERERE ÎNSCRIERE ÎN
LISTA DE AŞTEPTARE
Subsemnatul _________________________,
domiciliat în _________________, str. ________________________, nr. ______bl.
______, ap. _____, reprezentant al S.C. _______________________________ S.R.L.,
cu sediul în ________________,
str. _____________________, nr. _____, bl. ______, ap. ______, tel. ______________,
sunt deţinătorul
autorizaţiei de transport persoane/bunuri în regim de taxi.
Prin prezenta solicit înscrierea
în listele de aşteptare cu maşina nr. ______________________, marca
____________________
Anexez prezentei, în copie următoarele documente:
-
______________________________________________________________
-
______________________________________________________________
-
______________________________________________________________
-
______________________________________________________________
Nr. crt. |
Criterii de evaluare |
Date – autovehicul, operator/taximetrist |
Punctaj realizat |
|
1 |
Vechimea
autovehiculului |
|
|
|
2 |
Forma de
deţinere |
|
|
|
3 |
Vechimea
operatorului / taximetrist |
|
|
|
4 |
Grad confort |
Aer conditionat |
|
|
5 |
ABS |
|
|
|
6 |
Airbeg |
|
|
|
7 |
Grad de poluare |
|
|
|
8 |
Total punctaj
realizat de |
|
|
Calculat punctaj
reprezentant Serviciul Transport Local şi
Organizare Evenimente
De acord cu corectitudinea celor ______ puncte
realizate.
DATA _____________ SEMNĂTURA,