TAXE ADMINISTRATE DE DIRECŢIA ADMINISTRAREA DOMENIULUI PUBLIC
ŞI PRIVAT
1. Taxe pentru folosirea mijloacelor de reclamă şi publicitate
A. Taxa pentru serviciile de
reclamă şi publicitate
Taxa
pentru serviciile de reclamă şi publicitate pentru contribuabilii
care încheie contracte de publicitate şi reclamă este de 1% din valoarea contractului exclusiv TVA.
Orice
persoană, care beneficiază de servicii de reclamă şi
publicitate în Municipiul Constanţa în baza unui contract sau a unui alt
fel de înţelegere încheiată cu altă persoană,
datorează plata taxei prevăzute în prezentul articol, cu excepţia
serviciilor de reclamă şi publicitate realizate prin mijloacele de
informare în masă scrise şi audiovizuale.
Publicitatea
realizată prin mijloace de informare în masă scrise şi
audiovizuale, în sensul prezentului articol, corespund activităţilor
agenţiilor de publicitate potrivit Clasificării activităţilor
din economia naţională – CAEN, cu modificările ulterioare, respectiv
publicitatea realizată prin ziare şi alte tipărituri, precum
şi prin radio, televiziune şi internet.
Taxa
pentru servicii de reclamă şi publicitate, se plăteşte la
bugetul local al unităţii administrativ-teritoriale în raza căreia
persoana prestează serviciile de reclamă şi publicitate.
Valoarea
serviciilor de reclamă şi publicitate cuprinde orice plată obţinută
sau care urmează a fi obţinută pentru serviciile de reclamă
şi publicitate, cu excepţia taxei pe valoarea adăugată.
Taxa
pentru servicii de reclamă şi publicitate se varsă la bugetul
local, lunar, până la data de 10 a lunii următoare celei în care a
intrat în vigoare contractul de prestări de servicii de reclamă şi
publicitate.
Taxa
pentru serviciile de reclamă şi publicitate se calculează prin
aplicarea cotei de 1% la valoarea serviciilor de reclamă şi
publicitate.
Persoanele
care datorează taxa pentru serviciile de reclamă şi publicitate
au obligaţia depunerii unei Declaraţii anuale de impunere privind
stabilirea taxei pentru serviciile de reclamă şi publicitate, cu
privire la contractele de reclamă şi publicitate, sau înţelegerilor
încheiate cu diverse persoane cărora le prestează serviciul de reclamă
şi publicitate până la data de 30 ianuarie 2009.
În
cazul în care intervin modificări ale bazei impozabile, persoanele care
prestează serviciile de reclamă şi publicitate au obligaţia
corectării declaraţiei anuale de impunere iniţială, prin
depunerea unei Declaraţii rectificative până la sfârşitul lunii în
care s-a produs modificarea.
B. Taxa pentru
afişaj în scop de reclamă şi publicitate
Orice persoană care utilizează un panou,
afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi
publicitate într-un loc public pe raza Municipiului Constanţa datorează
plata taxei anuale prevăzute în prezentul articol către bugetul local
al Municipiului
Valoarea taxei pentru afişaj în scop de reclamă
şi publicitate se calculează anual, prin înmulţirea
numărului de metri pătraţi sau a fracţiunii de metru
pătrat a suprafeţei afişajului pentru reclamă sau
publicitate cu suma stabilită de consiliul local, astfel:
a)
în cazul unui afişaj situat în
locul în care persoana derulează o activitate economică, taxa pentru
afişaj în scop de reclamă şi publicitate este de 23 lei/an/m2;
b)
în cazul oricărui alt panou,
afişaj sau structură de afişaj, pentru reclamă şi publicitate,
taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate este de 17 lei/an/m2.
Persoanele care datorează taxa pentru afişaj în
scop de reclamă şi publicitate trebuie să depună o
Declaraţie anuală de impunere privind stabilirea taxei pentru afişaj
în scop de reclamă şi publicitate, la compartimentul de specialitate
al autorităţii administraţiei publice locale în raza căreia
este amplasat panoul, afişajul sau structura de afişaj în termen de
30 zile de la data amplasării.
Taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi
publicitate se calculează pentru a reflecta numărul de luni sau
fracţiunea din lună dintr-un an calendaristic în care se
afişează în scop de reclamă şi publicitate.
Taxa pentru afişajul în scop de reclamă şi
publicitate se plăteşte anual, anticipat sau trimestrial, în patru
rate egale, până la datele de 15 martie, 15 iunie, 15 septembrie şi
15 noiembrie, inclusiv.
Persoanele care datorează taxa pentru afişaj în
scop de reclamă şi publicitate au obligaţia să depună
o Declaraţie anuală de impunere privind stabilirea taxei pentru
afişaj în scop de reclamă şi publicitate la compartimentul de
specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Constanţa, cu privire
la mijloacele de afişaj în scop de reclamă şi publicitate deţinute,
până la data de 30 ianuarie 2009.
În cazul în care intervin modificări ale bazei
impozabile, persoanele care au depus Declaraţia anuală de impunere au
obligaţia corectării Declaraţiei de impunere iniţială
prin depunerea unei Declaraţii rectificative.
Scutiri şi facilităţi
1. Taxa pentru serviciile de reclamă şi
publicitate şi taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi
publicitate nu se aplică instituţiilor publice, cu excepţia
cazurilor când acestea fac reclamă unor activităţi economice.
2. Taxa
pentru afisaj în scop de reclamă şi publicitate, nu se aplică
unei persoane care închiriază panoul, afişajul sau structura de afişaj
unei alte persoane, în acest caz taxa fiind platită de această ultimă
persoană.
3. Taxa
pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate nu se datorează
pentru afişele, panourile sau alte mijloace de reclamă şi
publicitate amplasate în interiorul clădirilor.
4. Taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi
publicitate nu se aplică pentru panourile de identificare a instalaţiilor
energetice, marcaje de avertizare sau marcaje de circulaţie, precum şi
alte informaţii de utilitate publică şi educaţionale.
5. Nu se datorează taxa pentru folosirea
mijloacelor de reclamă şi publicitate pentru afişajul efectuat
pe mijloacele de transport care nu sunt destinate, prin construcţia lor,
realizării de reclamă şi publicitate.
Amplasarea
afişelor şi reclamelor publicitare se va realiza pe baza autorizaţiei
eliberate de autorităţile administraţiei publice.
Sunt
interzise executarea şi montarea firmelor şi reclamelor fără
obţinerea în prealabil a autorizaţiei de construire eliberate în
conformitate cu prevederile art. 3 lit. g din Legea nr. 50/1991, republicată,
privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, cu
modificările şi completările ulterioare, şi a Ordinului
ministrului lucrărilor publice şi amenajării teritoriului nr.
91/1991 pentru aprobarea formularelor şi a procedurilor de autorizare şi
a conţinutului documentaţiilor prevăzute de Legea nr. 50/1991.
Amplasarea afişelor şi reclamelor publicitare pe raza Municipiului
Sancţiuni
Constituie contravenţii următoarele fapte:
a)
depunerea peste termen a Declaraţiilor de impunere anuale referitoare
la taxa de afişaj în scop de reclamă şi publicitate sau a
Declaraţiilor de impunere anuale privind stabilirea taxei pentru
serviciile de reclamă şi publicitate, şi se sancţionează
cu amendă de la 50 lei la 200 lei;
b)
nedepunerea Declaraţiilor de impunere anuale
referitoare la taxa de afişaj în scop de reclamă şi publicitate
sau a Declaraţiilor de impunere anuale privind stabilirea taxei pentru
serviciile de reclamă şi publicitate, şi se sancţionează
cu amendă de la 200 la 500 lei;
Contravenţiilor prevăzute în prezentul articol li se aplică
dispoziţiile O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv
posibilitatea achitării pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la
data încheierii procesului verbal ori, după caz, de la data comunicării
acestuia a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea
încasării, controlului şi urmăririi revine Direcţiei
Administrarea Domeniului Public şi Privat, iar aplicarea controlului şi
sancţiunilor revine Direcţiei Corp Control.
2. Taxa aviz program de funcţionare precum şi viza
anuală a acestuia pentru unităţile ce
nu se regăsesc în codurile
3. Taxa
de autorizare pentru desfăşurarea de activităţi temporare
în zone publice, (respectiv pe domeniul public sau privat al municipiului
4. Taxa pentru eliberarea/vizarea
autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii de
alimentaţie publică pentru unităţile tip restaurant 5610* (corespondent
cod
a)
pentru unităţi tip restaurant
5610 (corespondent cod
-
pentru suprafaţa totală ≤ 100 mp................................................. 1.500 lei
-
pentru suprafaţa totală > 100 mp................................................. 2.000 lei
b)
pentru unităţi tip restaurant 5610
(corespondent cod
c)
pentru unităţi tip bar 5630 (corespondent cod
-
pentru suprafaţa totală ≤ 100 mp.................................................... 600 lei
-
pentru suprafaţa totală > 100 mp................................................. 1.200 lei
d) pentru unităţi tip
bar 5630 (corespondent cod
e)
pentru unităţi tip restaurant 5610 (corespondent cod
f)
pentru unităţi tip bar 5630 (corespondent cod
*unităţi
incluse în clasa 5610 conform Ordinului nr. 337/2007 privind actualizarea
Clasificării activităţilor din economia naţională –
**unităţi incluse în clasa 5630 conform Ordinului
nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităţilor din
economia naţională –
Anexa 1
AUTORIZAŢIE DE FUNCŢIONARE pentru desfăşurarea
activităţii de alimentaţie publică Nr. din
Eliberată de Primăria Municipiului Constanţa 1.Firma/denumirea__________________________ 2.Forma de organizare: Societate
comercială
Persoana fizică Asociaţie Familială 3. Forma de proprietate: ______________________ __________________________________________ 4. Sediul: Judeţul ___________________________ Localitatea
________________________________ str. _______________________________________
bl. _______, sc. _____, ap. ______ 5. Înmatriculată în Registrul Comerţului cu nr. ______________ _______________ din
data ___________ sau autorizaţia nr. ________________ din data _______
_____________, eliberată de _________________, cod unic de înregistrare
______________________ 6. Unitatea ____________________________ situată în municipiul
Constanţa, str. ________________________ nr. ___________ bl. _______,
sc. _______, ap. ;________ în suprafaţă
totală de ≤ 100 mp ; > 100
mp 7. Activitatea: _______________________________ ___________________________________________ ___________________________________________ 8. Program de functionare ______________________ ___________________________________________ PRIMAR RADU ŞTEFAN MAZĂRE Seria ___ Nr. _______________________ |
AUTORIZAŢIE DE FUNCŢIONARE pentru desfăşurarea
activităţii de alimentaţie publică Nr. din Eliberată de Primăria
Municipiului Constanţa 1.Firma/denumirea _______________________________________________________________________________ 2.Forma de organizare:
Societate comercială
Asociaţie Familială Persoana fizică 3.Forma de proprietate: integral
de stat
mixtă
privată
cooperatistă obştească 4.Sediul: Judeţul
________________________ Localitatea ________________________________________________ str. ___________________________________________________ nr. _____, bl.
_____, sc. _____, ap.___________ 5.Înmatriculată în Registrul Comerţului cu nr _________________
din data _____________ sau autorizaţia nr.___________________________________________ din
data _____________________________ eliberată de ___________________________, cod unic de înregistrare
_______________ 6.Unitatea __________________________________ situată în municipiul
Constanţa Str. ___________________________, nr. _____, bl. _____, sc. _____, ap.
_________ ; în suprafaţă
totală de ≤ 100 mp; > 100 mp 7.Activitatea:
_____________________________________________________________ ________________________________________________________________________ 8. Program de funcţionare: __________________________________________________
____________________________________________ PRIMAR RADU ŞTEFAN MAZĂRE Seria _____ Nr.
_______________ Nu este transmisibilă. Nu se admit ştersături. Se va afişa originalul autorizaţiei la loc vizibil. ·
Vizarea autorizaţiei se va face anual până la
31.03. ·
Autorizaţia poate fi anulată înaintea
expirării termenului dacă nu se respectă: ▪ obiectul de activitate menţionat pe
autorizaţie; ▪ programul de funcţionare aprobat; ▪ normele de estetică,
curăţenie şi igienă publică; ▪ normele de convieţuire socială,
ordine şi linişte publică; ▪ criteriile ce au stat la baza
eliberării autorizaţiei; ▪ alte prevederi impuse de actele normative
în vigoare; ▪ la dosar au fost depuse acte ce nu sunt
conforme cu realitatea. |
MODIFICĂRI
ULTERIOARE
VIZE ANUALE
|
MODIFICĂRI
ULTERIOARE
VIZE ANUALE
|
Anexa 2
C E
R E R E
Societatea
comercială/persoana fizică sub denumirea ____________________________
____________________________________________________________________
înmatriculată la Registrul Comerţului cu nr. ____________________________________________
sau
autorizată conform Legii nr. 507/2002 sau Legea nr. 300/2004 cu nr. _____________________
având
sediul în localitatea ______________________str. _________________________________
nr.
_______, bl. _______, sc. ______, ap. ______, tel. ______________________
reprezentată prin
_________________________ în calitate de
________________________ domiciliat în localitatea
______________________________________
str. ______________________________________
nr.
____, bl. ____, sc. _____, ap. ____ tel. ________________ posesor al codului
numeric personal
__________________________________
Vă rog să aprobaţi eliberarea autorizaţiei
privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică
în conformitate cu prevederile Legii nr. 343/2006 pentru modificarea şi
completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi ale H.C.L.M.
_______ / ___________ privind
stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul ________, pentru următoarele unităţi de alimentaţie
publică:
1. Unitatea_________________________________________________________________
situată în
activitatea
de _____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
COD
2. Unitatea_________________________________________________________________
situată în
activitatea
de _____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
COD
(Pentru societăţile comerciale cu un număr mai mare de unităţi
de alimentaţie publică se va anexa un tabel care să constituie
parte integrantă prezentei).
Menţionez
că pentru fiecare unitate în parte am depus acte conforme cu realitatea.
Declar pe proprie răspundere că pe întreaga
durată de funcţionare voi respecta legislaţia privind protecţia
mediului, protecţia muncii, voi îndeplini condiţiile
igienico-sanitare şi cele de pază contra incendiilor, precum şi
prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea
produselor şi serviciilor de piaţă, republicată.
Nerespectarea acestor condiţii atrage
nulitatea absolută a autorizaţiei privind desfăşurarea
activităţii de alimentaţie publică.
Data
_________________ Semnătura (ştampila)
___________________
DOMNULUI PRIMAR AL MUNICIPIULUI CONSTANŢA
Anexa 3
DECLARAŢIE
Subsemnatul ________________________________________
cu domiciliul în localitatea __________________________, judeţul/sectorul
___________________, strada _____________________________, nr. ____, bl. _____,
sc. _____, ap. _____, legitimat cu B.I./C.I. seria
____________ nr. _____________, cod numeric personal
_____________________________, în calitate de _________________________, la
S.C./A.F./P.F._____________________________________________ înregistrată
la Registrul Comerţului sub nr. de înmatriculare _______________________,
cu sediul social în __________________________, judeţul/sectorul
__________________, str. _____________________________, nr. ________, declar pe
propria răspundere că unitatea de alimentaţie publică de
tipul ____________________________ situată în ____________________________________________________
are suprafaţa totală de _________________________ (m2) şi
următorul program de funcţionare
________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Declaraţia neconformă cu realitatea atrage
anularea autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii
de alimentaţie publică şi sancţionarea conform prevederilor
legale în vigoare.
Data ________________ Semnătura
agentului economic şi ştampila
Pentru
eliberarea autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii
de alimentaţie publică pentru unităţi tip restaurant 5610 (
corespondent cod CAEN 5530), tip bar 5630 (corespondent cod CAEN 5540) – vezi
model autorizaţie anexa nr. 1 – solicitantul va înainta Serviciului
Autorizare Agenţi Economici din cadrul D.A.P.P. următoarele
documente:
-
cerere tip conform anexei 2;
-
acordurile vecinilor limitrofi* (cu care se învecinează
pe plan orizontal şi vertical) referitor la programul de funcţionare şi
activitatea desfăşurată – formular tip sub semnătură
privată;
* aceste acorduri vor
fi solicitate numai pentru unităţile ce solicită program de
funcţionare peste ora 2300.
-
certificatul de înregistrare la Oficiul
Registrului Comerţului;
-
anexa sau certificatul constatator pentru
punctul de lucru conform Legii nr. 26/1990 privind Registrul Comerţului, cu
modificările şi completările ulterioare respectiv a Legii nr.
359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea
persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi a persoanelor juridice,
cu modificările şi completările ulterioare;
-
act constitutiv al societăţii (statut, contract de
societate) sau Autorizaţia emisă în baza Legii nr. 507/2002 respectiv
a Legii nr. 300/2004;
-
actul de deţinere legală a spaţiului
- construcţie şi teren (contract de închiriere, locaţie,
contract de proprietate, autorizaţia de construire, plan de situaţie);
·
Agenţii economici, ce nu au definitivat
statutul juridic al terenului, vor completa o declaraţie pe proprie răspundere
– formular tip sub semnătură privată din care să rezulte că
nesoluţionarea în termen a regimului juridic al terenului ocupat de
activul autorizat atrage dupa sine anularea autorizaţiei de funcţionare.
·
Agenţii economici, care nu deţin în
proprietate activul şi terenul vor depune la dosar modul de deţinere
legală a acestora de către proprietar.
-
certificat de clasificare (pentru structurile
de primire turistice cu funcţiuni de alimentaţie publică şi
unităţi de alimentaţie publică) sau nota de constatare întocmită
de reprezentanţii Ministerului Turismului conform H.G. nr.
1328/27.12.2001 cu modificările şi completările ulterioare.
-
acte de calificare conform prevederilor
Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi
serviciilor de piaţă, republicată:
Ř dovada
absolvirii unui curs de specialitate pentru alimentaţie publică,
organizat conform legislaţiei în vigoare;
sau
Ř dovada
desfăşurării a cel puţin 2 ani de activitate profesională
de alimentaţie publică şi a absolvirii unui curs de noţiuni
fundamentale de igienă organizat în conformitate cu dispoziţiile
legale în vigoare;
- declaraţia
pe propria răspundere a solicitantului privind tipul unităţii,
suprafaţa şi programul de funcţionare – conform anexei 3.
Taxa prevăzută la punctul 2 constituie
venit cu destinaţie specială, fiind instituită potrivit prevederilor H.G.
nr. 348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de
piaţă în unele zone publice, H.G. nr. 333/2003 privind normele
metodologice de aplicare a prevederilor O.G. 99/2000 privind comercializarea
produselor şi serviciilor de piaţă, republicată, H.C.L.M.
Constanţa 370/2004, cu modificările şi completările
ulterioare.
Astfel, art. 5 alin. 2 din H.G. 348/18.03.2004
privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de
piaţă în unele zone publice dispune că desfăşurarea operaţiunilor comerciale în structuri de
vânzare cu sediu permanent, temporar sau sezonier, după caz, în zone
publice se face numai în baza autorizaţiei administraţiei publice
locale. Potrivit dispoziţiilor art. 2 din acelaşi act normativ
comerţul în zone publice este definit ca fiind activitatea de comercializare a produselor şi serviciilor,
desfăşurată permanent sau sezonier în pieţe, târguri,
pasaje publice, drumuri publice şi străzi sau în orice zonă de
altă natură destinată folosinţei publice, cu excepţia
celor administrate special.
Art. 30 din H.G. nr. 348/2004 precizează
că în funcţie de natura
activităţilor comerciale din zonele publice prevăzute la art.
27, administraţia publică locală va stabili un orar de
funcţionare cu respectarea reglementărilor legale.
Un alt act normativ ce aduce reglementări în
acest sens este H.G. nr. 333/2003 privind Normele metodologice de aplicare a
O.G. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de
piaţă, republicată care în art. 6 alin. 2 precizează că
exercitarea activităţii de
comercializare în zonele publice este supusă acordului
autorităţilor administraţiei publice locale, iar în alin. 3
dispune că prevederile alin. 2 se
aplică şi în cazul transferului, mutării sau extinderii unui
exerciţiu comercial, precum şi în cazul modificărilor aduse
structurii de vânzare.
Capitolul 3 “Orarele de funcţionare” din actul
normativ sus-menţionat precizează că pentru continuarea unor activităţi comerciale sau
prestări servicii, în funcţie de necesităţile
consumatorilor, Consiliul Local poate stabili orare de funcţionare prin
Regulamente elaborate pentru exercitarea activităţilor de
comercializare în zone publice.
Taxele de la punctele 2-4 se plătesc la
casieriile Primăriei Municipiului Constanţa sau prin ordin de plată
în contul bugetului local, odată cu depunerea documentaţiei, agentul
economic neputându-se considera autorizat decât în momentul eliberării avizului
de program de funcţionare, respectiv a autorizaţiei de funcţionare
privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică
pentru unităţile tip restaurant 5610 (corespondent cod CAEN 5530),
tip bar 5630 (corespondent cod CAEN 5540) pentru care s-au achitat taxele
respective; o copie a documentului de plată se va anexa la documentaţie.
Avizul de program de funcţionare prevăzut
la punctul 2, cât şi autorizaţia de funcţionare privind desfăşurarea
activităţii de alimentaţie publică pentru unităţile
tip restaurant 5610 (corespondent cod CAEN 5530), tip bar 5630 (corespondent cod
CAEN 5540) prevăzută la punctul 4 sunt
valabile până la sfârşitul anului calendaristic, prelungirea
valabilităţii acestora făcându-se prin viza anuală a
acestora.
Vizarea anuală este obligatorie până
la data de 31 martie a fiecărui an, după care se percep majorări
de întârziere conform legislaţiei în vigoare.
Taxa aviz program de funcţionare,
precum şi taxa de viză anuală a acestuia se va încasa pentru
fiecare punct de lucru al agenţilor economici, inclusiv pentru cele
situate în cadrul complexelor comerciale.
Modificările la avizul de program
de funcţionare cu privire la orarul de funcţionare pentru unităţile
ce nu se regăsesc în codurile 5610 (corespondent cod CAEN 5530), 5630 (corespondent cod CAEN 5540) vor fi operate în mod gratuit.
În situaţiile în care apar
modificări referitoare la datele de identificare ale firmei (denumire,
formă de organizare, adresă sediu), tipul de unitate, activitatea
desfăşurată, agentul economic va solicita eliberarea unui nou
aviz de program de funcţionare.
Modificările pe autorizaţia
de funcţionare privind desfăşurarea activităţii de
alimentaţie publică pentru unităţile de tip restaurant 5610 (corespondent cod CAEN 5530), tip bar
5630 (corespondent cod CAEN 5540) referitoare la
datele de identificare ale firmei (denumire, formă de organizare, adresă
sediu) vor fi operate în mod gratuit.
În situaţia în care apar modificări
referitoare la tipul de unitate, suprafaţa şi programul de funcţionare,
agentul economic va solicita eliberarea unei noi autorizaţii de funcţionare.
Responsabilitatea încasării taxelor revine
Direcţiei Administrarea Domeniului Public şi Privat prin Serviciul
Autorizare Agenţi Economici.
Scutiri şi facilităţi
Vor fi scutiţi de la plata taxelor prevăzute la
punctele 2 şi 3, în proporţie de 100% următoarele categorii:
a)
veteranii de război
conform Hotărârii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările
şi completările ulterioare;
b)
persoanele fizice
prevăzute la art.1 din Decretul lege nr. 118/1990, republicat cu modificările
şi completările ulterioare privind acordarea unor drepturi
persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere
de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate
ori constituite în prizonieri;
c)
alte categorii prevăzute
de Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 cu modificările şi completările
ulterioare;
Sancţiuni
Art. 1
Constituie contravenţii, dacă nu au fost săvârşite
în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să constituie
infracţiuni, şi se sancţionează după cum urmează:
a. desfăşurarea
activităţii de alimentaţie publică de către unităţile
tip restaurant 5610 (corespondent
cod
1.
de la 500 lei la 1000 lei pentru persoanele
fizice şi de la 1000 lei la 2000 lei pentru persoanele juridice, pentru
structurile cu suprafaţa totală ≤ 100 mp;
2.
de la 1000 lei la 1500 lei pentru persoanele
fizice şi de la 1500 la 2500 lei pentru persoanele juridice, pentru
structurile cu suprafaţa totală > 100 mp;
b. nevizarea Autorizaţiei de funcţionare pentru desfăşurarea activităţii de alimentaţie
publică de către unităţile tip restaurant şi tip
bar în termenul legal, cu suspendarea activităţii comerciale până
la data vizării autorizaţiei şi cu amendă:
1.
de la 500 lei la 1000 lei pentru persoanele
fizice şi de la 1000 lei la 2000 lei pentru persoanele juridice, pentru
structurile cu suprafaţa totală ≤ 100 mp;
2.
de la 1000 lei la 1500 lei pentru persoanele
fizice şi de la 1500 la 2500 lei pentru persoanele juridice, pentru
structurile cu suprafaţa totală > 100 mp;
c. comercializarea de produse şi/sau
prestări servicii fără a deţine Autorizaţie pentru desfăşurarea de activităţi
temporare în zone publice, (respectiv pe domeniul public sau privat al
municipiului Constanţa) precum şi al cetăţeanului, mutarea sau extinderea unui exerciţiu
comercial, cât şi modificarea suprafeţei structurii de vânzare menţionate
în autorizaţie, cu suspendarea activităţii comerciale până
la data autorizării sau încadrării în prevederile autorizaţiei şi
cu amendă de la 500 lei la 1000 lei pentru persoane fizice şi de la
1000 lei la 2000 lei pentru persoane juridice;
d. afişarea orarului de funcţionare,
indiferent de natura exerciţiului comercial, fără ca acesta să
fi fost aprobat/ vizat de autorităţile Administraţiei Publice
Locale constituie contravenţie şi se sanctionează cu amenda de
la 500 lei la 1000 lei pentru persoane fizice şi de la 1000 lei la 2000
lei pentru persoane juridice;
e. desfăşurarea oricărui
exerciţiu comercial în perioada suspendării activităţii
comerciale, cu amenda prevazută la lit. a - c, caz în care limitele minime
şi maxime se dublează fără a depăşi suma de 2500
lei, iar veniturile realizate ilicit în perioada dintre data suspendării
activităţii comerciale şi momentul constatării contravenţiei
se confiscă şi se fac venit la bugetul local conform prevederilor
legale.
Art. 2
Constatarea
contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor din prezentul articol
se face de către organele de control abilitate ale Primăriei
Municipiului Constanţa, prin inspectorii Direcţiei Corp Control.
Art. 3
În cazul repetării
contravenţiilor prevăzute la art. 1 lit. a – c şi e într-un
interval de 12 luni, chiar dacă amenda a fost plătită, precum şi
în cazul în care se încalcă în mod repetat dispoziţiile legale
privind liniştea şi ordinea publică, se va suspenda activitatea
comercială pe o perioadă de până la 30 de zile pentru structura
de vânzare respectivă.
Art. 4
Persoana împuternicită să
aplice sancţiunea dispune şi confiscarea bunurilor destinate,
folosite sau rezultate din contravenţii, conform dispoziţiilor O.G.
2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 5
Contravenţiilor
prevăzute în prezentul articol li se aplică dispoziţiile O.G.
2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor cu modificările şi
completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării pe loc sau în
termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului verbal ori după
caz, de la data comunicării acestuia a jumătate din minimul amenzii.
Art. 6 Suspendarea autorizaţiei de funcţionare
a. Suspendarea activităţii
unităţii cât şi anularea autorizaţiei de funcţionare
se face prin Dispoziţia Primarului Municipiului Constanţa la
propunerea organului constatator în condiţiile art. 86 din O.G. nr.
99/2000, republicată
b. Retragerea actelor care au stat la
baza eliberării autorizaţiei de funcţionare în condiţiile
prezentei hotărâri, de către instituţiile care le-au emis poate
atrage suspendarea acesteia.
c. Funcţionarea unităţilor
de alimentaţie publică tip restaurant şi tip bar cu încălcarea
condiţiilor prevăzute în autorizaţia de funcţionare poate atrage
suspendarea acesteia.
d. Odată
cu aplicarea amenzii pentru contravenţiile stabilite prin prezenta hotărâre
se pot dispune prin procesul verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiei, în funcţie de natura şi gravitatea faptei, sancţiuni
complementare cumulate, conform dispoziţiilor O.G. nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 7
În cazul în care persoanele sancţionate
contravenţional nu s-au conformat în termen măsurilor dispuse prin procesul
verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei autoritatea
Administraţiei Publice Locale va sesiza instanţele judecătoreşti.
5. Taxe locale pentru utilizarea
temporară a locurilor publice în municipiul Constanţa
taxa lei/m2/zi
Nr crt |
ACTIVITATEA |
ZONA A |
ZONA B |
|
1. |
Comercializare de carte, presă, vederi |
1,01 |
0,75 |
|
2. |
Comercializare loz în plic şi alte jocuri de noroc |
6,31 |
5,04 |
|
3. |
Comercializare produse de artizanat, pictură şi
altele asemenea |
0,64 |
0,53 |
|
4. |
Comercializare de casete audio, video şi CD-uri |
10,71 |
8,59 |
|
5. |
Comercializare flori |
2,92 |
2,28 |
|
6. |
Comercializare legume-fructe |
4,45 |
3,50 |
|
7. |
Comercializare tipărituri şi alte articole,
obiecte cu specific religios |
0,90 |
0,74 |
|
8. |
Comercializare mărţişoare, felicitări,
sorcove şi alte produse specifice sărbătorilor tradiţionale |
0,64 |
0,53 |
|
9. |
Comercializare produse diverse sau prestări
servicii (altele decât cele menţionate mai sus) |
3,82 |
3,02 |
|
10. |
Amplasare aparate: popcorn, vată de zahăr,
aparate de îngheţată, tec şi alte automate de produse, aparate
hot-dog |
10,34 |
8,32 |
|
11. |
Comerţ
de întâmpinare în faţa propriilor unităţi comerciale |
1,80 |
1,38 |
|
12. |
Comert de întâmpinare în faţa propriilor unităţi
de alimentaţie publică |
1,27 |
1,01 |
|
13. |
Spectacole, festivaluri, serbări câmpeneşti (exclusiv organizare de nunţi, botezuri) |
|||
a) S
< 500mp |
1,38 |
1,17 |
||
b) S
ł 500mp |
0,64 |
0,53 |
||
14. |
Campanii
promoţionale |
3,02 |
2,65 |
|
15. |
Manifestări cultural-artistice şi sportive,
inclusiv manifestări expoziţionale |
0,27 |
0,16 |
|
16. |
Amplasare rezervoare gaz lichefiat
pentru alimentare instalaţii proprii de termoficare, posturi
transformare şi altele asemenea |
0,27 |
0,16 |
|
17. |
Suprafeţe ocupate pentru circuri aflate sub cupolă |
0,64 |
0,53 |
|
18. |
Suprafeţe ocupate de menajerii,
rulote cazare şi alte asemenea aferente circurilor |
0,27 |
0,16 |
|
19. |
Agrement funcţie de suprafeţele ocupate: |
|||
a) S
< 50 mp |
1,27 |
1,01 |
||
b)
50 mp Ł S Ł
100 mp |
0,37 |
0,27 |
||
c) S
> 100 mp |
0,27 |
0,16 |
||
d)
depozitare utilaje agrement |
0,16 |
0,11 |
||
20. |
Depozitare materiale diverse şi
ambalaje aferente agenţilor conomici |
1,17 |
||
21. |
Depozitare accidentală de
materiale de construcţii (alei, străzi, trotuare) |
0,74 |
||
22. |
Organizare de şantier în baza
autorizaţiei de construire, cererii şi a schiţei aprobate
pentru perioada solicitată de beneficiar |
0,74 |
||
23. |
Ocuparea domeniului public cu panouri
publicitare fixe şi mobile, casete publicitare, stopere, alte mijloace
(cu achitare anticipată, lunară şi/sau pe perioade determinate
conform solicitării beneficiarului prin cerere şi schiţă
aprobate) atunci când acestea sunt inscripţionate cu afiş
publicitar |
1,38 |
||
24 |
Ocuparea domeniului public cu panouri
publicitare fixe si mobile, casete publicitare, stopere, alte mijloace (cu
achitare anticipată, lunară şi/sau pe perioade determinate
conform solicitării beneficiarului prin cerere şi schiţă
aprobate) atunci când acestea nu sunt inscripţionate cu afiş
publicitar |
1,17 |
||
25. |
Ocuparea domeniului public cu active
proprietatea privată a diverşilor agenţi economici (unde se
desfăşoară activitate economică) pentru care nu există
titlu de proprietate sau concesiune pe teren |
2,12 |
||
26. |
Ocuparea domeniului public cu active
proprietatea privată a diverşilor agenţi economici (unde nu se
desfăşoară activitate economică) pentru care nu există
titlu de proprietate sau concesiune pe teren |
1,17 |
||
27. |
Vânzare directă de cereale, legume, fructe, brazi
din: |
|||
a)
autoturisme |
10,07 |
|||
b)
autocamioane |
7,58 |
|||
c)
autofurgonete |
10,81 |
|||
d)
remorci |
7,58 |
|||
28. |
Vânzare directă de cherestea,
combustibil solid şi alte produse din: |
|||
a)
autocamioane |
10,07 |
|||
b)
autofurgonete |
11,34 |
|||
c)
remorci |
10,07 |
|||
29. |
Taxa
ocupare domeniu public cu autovehicule scoase
spre vânzare: |
|||
a)
autoturisme |
1,54 |
|||
b)
autocamioane |
3,18 |
|||
c)
autofurgonete |
3,18 |
|||
d)
remorci |
3,18 |
|||
30. |
Taxa ocupare domeniu public
cu active care au făcut obiectul unui contract cu Municipiul Constanţa
aflat în procedura de soluţionare a situaţiei juridice a terenului
unde se desfăşoară activităţi economice |
1,06 |
||
31. |
Taxa ocupare domeniu public cu active
care au făcut obiectul unui contract cu Municipiul Constanţa aflat în
procedură de soluţionare a situaţiei juridice a terenului unde
nu se desfăşoară activităţi economice |
0,53 |
||
32. |
Taxa folosinţă
domeniu public şi privat al
Municipiului Constanţa de reţelele de cablu TV, telefonie, internet
etc. |
0,11 lei/m
liniar/lunar |
||
NOTA:
*ZONA A: Perimetrele:
Str. Ştefan cel Mare şi străzile
adiacente acesteia,
Zona Gară,
Zona I.C.I.L.,
Zona Casa de Cultură,
Zona Delfinariu,
Zona Portul Tomis
Zonele din jurul pieţelor şi
parcurilor
Zona Spital Judeţean
**ZONA B:
perimetrele neincluse în zona A
Taxele utilizate de Serviciul Administrarea
Domeniului Public şi Privat sunt cele stabilite la punctele de la 20 la 32
şi sunt fixe indiferent de zonă.
Pentru
activităţile desfăşurate în Orăşelul Copiilor în
perioada sărbătorilor de iarnă, taxele se vor reduce cu 50%.
6. Taxe
locale pentru utilizarea locurilor publice în Staţiunea Mamaia şi Sat
Vacanţă
taxa lei/mp/zi
Nr. Crt. |
ACTIVITATEA |
Zona A |
Zona B |
Zona C |
||||||||
1. |
Comercializare de carte, presă
vederi şi altele asemenea |
1,01 |
0,74 |
0,64 |
||||||||
2. |
Comercializare loz în plic şi
alte jocuri de noroc |
12,61 |
10,07 |
7,58 |
||||||||
3. |
Comercializare produse de artizanat,
pictură şi altele asemenea |
0,64 |
0,53 |
0,37 |
||||||||
4. |
Comercializare de casete audio,
video şi CD-uri |
10,71 |
8,59 |
6,47 |
||||||||
5. |
Comercializare flori şi legume
– fructe |
4,40 |
3,50 |
2,65 |
||||||||
6. |
Comercializare tipărituri şi
alte articole, obiecte cu specific religios |
0,74 |
0,64 |
0,53 |
||||||||
7. |
Comercializare produse diverse sau
prestări servicii (altele decât cele menţionate mai sus) |
4,40 |
3,50 |
2,65 |
||||||||
8. |
Amplasare aparate: popcorn, vată
de zahăr, aparate de îngheţată, tec şi alte automate de
produse, aparate hot- dog |
10,34 |
8,32 |
6,15 |
||||||||
9. |
Comerţ de întâmpinare în faţa
propriilor unităţi comerciale |
Luna |
Valoarea |
|||||||||
Mai |
0,74 |
|||||||||||
Iunie |
0,74 |
|||||||||||
Iulie |
2,54 |
|||||||||||
August |
2,54 |
|||||||||||
Septembrie |
0,74 |
|||||||||||
Restul anului |
0,53 |
|||||||||||
10. |
Comerţ de întâmpinare
în faţa propriilor unităţi de alimentaţie publică. |
a) Pentru unităţi care
prepară şi desfac mâncăruri calde şi reci |
||||||||||
Luna |
Zona A |
Zona B |
Zona C |
|||||||||
Mai |
0,37 |
0,27 |
0,11 |
|||||||||
Iunie |
1,27 |
1,01 |
0,74 |
|||||||||
Iulie |
4,40 |
3,50 |
2,65 |
|||||||||
August |
4,40 |
3,50 |
2,65 |
|||||||||
Septembrie |
0,37 |
0,27 |
0,11 |
|||||||||
Restul anului |
0,37 |
0,27 |
0,11 |
|||||||||
b) Pentru unităţi de alimentaţie
publică fără desfacere mâncăruri calde şi reci |
||||||||||||
Luna |
Zona A |
Zona B |
Zona C |
|||||||||
Mai |
0,37 |
0,27 |
0,11 |
|||||||||
Iunie |
1,17 |
0,85 |
0,64 |
|||||||||
Iulie |
3,82 |
3,02 |
2,23 |
|||||||||
August |
4,40 |
3,50 |
2,65 |
|||||||||
Septembrie |
0,37 |
0,27 |
0,11 |
|||||||||
Restul anului |
0,37 |
0,27 |
0,11 |
|||||||||
11. |
Spectacole, festivaluri, serbări câmpeneşti, în funcţie de suprafaţa ocupată, astfel: |
|||||||||||
a) S
< 500m2 |
1,64 |
|||||||||||
b) S
≥ 500m2 |
0,74 |
|||||||||||
12. |
Campanii
promoţionale |
Zona A |
Zona B |
Zona C |
||||||||
1,64 |
1,27 |
1,01 |
||||||||||
13. |
Manifestări cultural –
artistice şi sportive, inclusiv manifestări expoziţionale |
0,37 |
0,27 |
0,11 |
||||||||
14. |
Amplasare gaz lichefiat pentru
alimentare instalaţii proprii de termoficare |
1,01 |
0,74 |
0,64 |
||||||||
15. |
Suprafeţe ocupate pentru
circuri aflate sub cupolă |
0,37 |
0,27 |
0,11 |
||||||||
16. |
Suprafeţe ocupate de menajerii,
rulote cazare şi alte asemenea aferente circurilor |
0,37 |
0,27 |
0,11 |
||||||||
17. |
Agrement funcţie de suprafeţele ocupate: |
|||||||||||
S ≤ 50 mp |
1,38 |
|||||||||||
50 mp < S ≤ 100 mp |
1,01 |
|||||||||||
S > 100 mp |
0,64 |
|||||||||||
Depozitare utilaje agrement |
0,27 |
|||||||||||
18. |
Depozitare materiale diverse şi
ambalaje aferente agenţilor economici |
2,54 |
||||||||||
19. |
Depozitare accidentală de
materiale de construcţii (alei, străzi, trotuare) |
1,17 |
||||||||||
20. |
Organizare şantier -
în baza autorizaţiei de construire -
în sezon perioada 01.06.-31.08. |
|
||||||||||
0,53 |
||||||||||||
3,39 |
||||||||||||
21. |
Ocuparea temporară a domeniului
public cu panouri publicitare, stopere, alte mijloace de reclamă (cu
achitare anticipată, lunară şi/sau pe perioade determinate
conform solicitării beneficiarului şi cererii şi schiţei
aprobate), atunci când acestea sunt inscripţionate cu afiş
publicitar |
1,38 |
||||||||||
22. |
Ocuparea temporară a domeniului
public cu panouri publicitare, stopere, alte mijloace de reclamă (cu
achitare anticipată, lunară şi/sau pe perioade determinate
conform solicitării beneficiarului şi cererii şi schiţei
aprobate), atunci când acestea nu sunt inscripţionate cu afiş
publicitar |
1,17 |
||||||||||
23. |
Ocuparea domeniului public cu active
proprietatea privată a diverşilor agenţi economici (unde se
desfăşoară activitate economică) pentru care nu există
titlu de proprietate sau concesiune pe teren |
2,54 |
||||||||||
24. |
Ocuparea domeniului public cu active
proprietatea privată a diverşilor agenţi economici (unde nu se
desfăşoară activitate economică) pentru care nu există
titlu de proprietate sau concesiune pe teren |
1,17 |
||||||||||
25. |
Taxa ocupare domeniu public cu autovehicule scoase spre vânzare: |
|||||||||||
a) autoturisme |
1,54 |
|||||||||||
b) autocamioane |
12,61 |
|||||||||||
c) autofurgonete |
12,61 |
|||||||||||
d) remorci |
12,61 |
|||||||||||
26. |
Vânzare directă de cereale, legume, fructe, brazi
din: |
|||||||||||
a) autoturisme |
10,07 |
|||||||||||
b) autocamioane |
7,58 |
|||||||||||
c) autofurgonete |
10,81 |
|||||||||||
d) remorci |
7,58 |
|||||||||||
27. |
Vânzare directă de cherestea, combustibil solid şi
alte produse din: |
|||||||||||
a) autocamioane |
10,07 |
|||||||||||
b) autofurgonete |
11,34 |
|||||||||||
c) remorci |
10,07 |
|||||||||||
28. |
Taxa ocupare domeniu public cu
active care au făcut obiectul unui contract cu Municipiul Constanţa
aflat în procedură de soluţionare a situaţiei juridice a
terenului unde se desfăşoară activităţi economice |
1,06 |
||||||||||
29. |
Taxa ocupare domeniu public cu
active care au făcut obiectul unui contract cu Municipiul Constanţa
aflat în procedură de soluţionare a situaţiei juridice a
terenului unde nu se desfăşoară activităţi economice |
0,53 |
||||||||||
30. |
Taxa folosinţă domeniu
public şi privat al Staţiunii Mamaia şi Sat Vacanţă
de reţelele de cablu TV, telefonie, internet, etc. |
0,11 lei/m liniar/lunar |
||||||||||
NOTĂ:
* ZONA A
- zona alee Satul de Vacanţă cuprinsă între Bd. Mamaia şi
Căsuţa Ana Lugojana;
- zona alee Perla cuprinsă între
Bd. Mamaia şi Complexul Comercial de lângă
bazine;
- zona Faleză cuprinsă între
Hotel Parc şi Bufet Jupiter – Junona;
- zona cuprinsă între Complex
Melody şi zona Cazino;
- zona cuprinsă între Hotel
Riviera şi Hotel Majestic.
** ZONA B
- zona cuprinsă între debarcader
Neptun şi Restaurant Cherhana;
- zonele neincluse în ZONA A şi
care nu intră sub incidenţa ZONEI C.
*** ZONA C
- zona cuprinsă între Bd. Mamaia şi
malul Lacului Siutghiol;
- zona Camping Tabără
Turist.
Taxele
utilizate de Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat sunt cele
stabilite de la punctele 18 - 30 şi sunt fixe indiferent de zonă.
Ocuparea temporară a locurilor publice şi
private de către persoanele fizice, persoane fizice şi asociaţii
familiale autorizate sau persoane juridice, se face în baza aprobării
eliberate de Primăria Municipiului Constanţa prin serviciile de
resort ale Direcţiei Administrarea Domeniului Public şi Privat.
Persoanele fizice, persoane
fizice şi asociaţii familiale autorizate sau persoanele juridice care desfăşoară activităţi
pe domeniul public datorează o taxă zilnică, diferenţiată
în raport cu activitatea, suprafaţa ocupată, obiectul amplasat. Taxa
pentru ocuparea temporară a domeniului public se va încasa pentru fiecare
punct de lucru al agenţilor economici.
Valoarea totală a taxei de ocupare a domeniului
public se calculează prin înmulţirea taxei de ocupare a domeniului
public/zi stabilită prin H.C.L.M. cu numărul de zile a perioadei
solicitate şi cu suprafaţa ocupată din domeniul public (exprimată
în mp) sau prin înmulţirea numărului de metri liniari ai reţelelor
de cablu TV, telefonie, internet etc., cu valoarea taxei de folosinţă
domeniu public sau privat/lună.
Taxele se achită anticipat, la casieriile Primăriei
Municipiului Constanţa sau prin ordin de plată în contul bugetului local,
o copie a documentului de plată anexându-se la documentaţia existentă
la compartimentul de resort.
În cazul în care agentul economic depăşeşte
termenul înscris pe autorizaţie, se vor percepe majorări de întârziere
calculate până la data efectuării plăţii inclusiv, prin
aplicarea cotei de majorări precizate în actele normative în vigoare.
Responsabilitatea
încasării taxelor prevăzute mai sus revine Direcţiei
Administrarea Domeniului Public şi Privat.
Vor fi scutiţi
de la plata taxelor prevăzute la punctele 5 şi 6, în proporţie
de 100% următoarele categorii:
a)
veteranii de război
conform Hotărârii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările
şi completările ulterioare;
b)
persoanele fizice
prevăzute la art.1 din Decretul lege nr. 118/1990, republicat cu modificările
şi completările ulterioare privind acordarea unor drepturi
persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere
de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinate ori
constituite în prizonieri
c)
alte categorii prevăzute
de Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 cu modificările şi completările
ulterioare.
7. Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor
sanitare de funcţionare este de 14 lei/an.
8. Taxa pentru eliberarea unei
autorizaţii pentru desfăşurarea unei activităţi
economice, eliberată conform Legii nr.
300/2004, cu modificările şi completările ulterioare se stabileşte în sumă de 57 lei/an.
9. Taxa pentru viza anuală a autorizaţiei pentru desfăşurarea
unei activităţi economice, eliberată conform Legii nr.
300/2004, cu modificările şi completările ulterioare şi a
Legii nr. 507/2002 cu modificările şi completările ulterioare se
stabileşte în sumă de 28,5
lei/an respectiv 50% din cuantumul taxei prevăzută la punctul 8.
Taxele prevăzute la punctele 8-9 se achită anticipat la casieriile
Primăriei Municipiului Constanţa.
Responsabilitatea încasării taxelor revine Direcţiei
Administrarea Domeniului Public şi Privat prin Serviciul Autorizare Agenţi
Economici.
Autorizaţiile pentru desfăşurarea unei activitaţi
economice, eliberate conform Legii nr. 300/2004 cu modificările şi
completările ulterioare, respectiv Legii nr. 507/2002 cu modificările
şi completările ulterioare, se vizează anual, până la data
de 31 decembrie a anului în curs pentru anul următor, după care se
percep majorări de întârziere conform legislaţiei în vigoare.
Vor fi scutiţi de la plata taxelor prevăzute la
punctele 8 şi 9, în proporţie de 100% următoarele categorii:
a)
veteranii de război
conform Hotărârii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările
şi completările ulterioare;
b)
persoanele fizice
prevăzute la art. 1 din Decretul lege nr. 118/1990, republicat cu modificările
şi completările ulterioare privind acordarea unor drepturi persoanelor
persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la
6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori
constituite în prizonieri;
c)
persoanele cu
handicap grav sau accentuat şi persoanele invalide de gradul I conform Hotărârii
Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările şi
completările ulterioare;
d)
studenţii care
îndeplinesc condiţiile expres stabilite în Hotărârea Guvernului nr.
166/2003 privind acordarea unor facilităţi fiscale studenţilor care
doresc să înfiinţeze o afacere proprie.
Mod
de aplicare
Taxele locale pentru utilizarea temporară
a locurilor publice în Municipiul Constanţa aplicate de către Servicial Administrarea
Domeniului Public şi Privat, în conformitate cu numerotarea
acestora din tabelul de la punctul 5, sunt următoarele:
20. Taxa pentru depozitare materiale diverse,
ambalaje aferente agenţilor economici
Solicitantul
va depune anticipat cererea de ocupare a domeniului public pentru perioada
solicitată, aceasta cuprinzând următoarele :
-
datele de identificare
ale agentului economic (denumire societate, adresa punctului de lucru);
- numele
reprezentantului societăţii;
-
menţionarea
materialelor cu care se ocupă domeniul public;
-
suprafaţa de
ocupare a domeniului public;
- perioada
de ocupare a domeniului public.
21. Taxa pentru depozitare accidentală
de materiale de construcţii (alei, străzi, trotuare)
Solicitantul va depune anticipat cererea de ocupare a
domeniului public pentru perioada solicitată, aceasta cuprinzând următoarele
:
- numele
şi prenumele;
-
adresa şi
locul unde se ocupă domeniul public;
-
menţionarea
materialelor cu care se ocupă domeniul public;
-
suprafaţa de
ocupare a domeniului public;
- perioada
de ocupare a domeniului public.
22. Taxa pentru organizare de şantier în
baza autorizaţiei de construire, cererii şi a schiţei aprobate
pentru perioada solicitată de beneficiar
Solicitantul va depune anticipat cererea de ocupare a
domeniului public pentru perioada solicitată, aceasta cuprinzând următoarele:
- datele
de identificare ale agentului economic (denumire societate, adresa punctului de
lucru);
- numele
reprezentantului societăţii;
-
adresa şi
locul unde se ocupă domeniul public;
- perioada
de ocupare a domeniului public;
-
suprafaţa de
ocupare a domeniului public;
- autorizaţia
de construire;
- schiţa
de amplasare.
23. Taxa pentru ocuparea domeniului
public cu panouri publicitare fixe şi mobile, casete publicitare, stopere,
alte mijloace (cu achitare anticipată, lunară şi/sau pe
perioade determinate conform solicitării beneficiarului prin cerere şi
schiţă aprobate) atunci când acestea sunt inscripţionate cu afiş
publicitar.
Solicitantul va depune anticipat cererea de
ocupare a domeniului public pentru perioada solicitată, aceasta cuprinzând
următoarele:
- datele
de identificare ale agentului economic (denumire societate, adresa punctului de
lucru);
- numele
reprezentantului societăţii;
-
adresa şi
locul unde se ocupă domeniul public;
- perioada
de ocupare a domeniului public;
-
suprafaţa de
ocupare a domeniului public;
-
autorizaţia de
construire după caz;
-
contractul de
reclamă şi publicitate în baza căruia se solicită
amplasarea (după caz).
24. Taxa
pentru ocuparea domeniului public cu panouri publicitare fixe şi mobile,
casete publicitare, stopere, alte mijloace (cu achitare anticipată, lunară şi/sau pe perioade
determinate conform solicitării beneficiarului prin cerere şi schiţă
aprobate) atunci când acestea nu sunt inscripţionate cu afiş
publicitar.
Solicitantul va depune anticipat cererea de ocupare a
domeniului public pentru perioada solicitată, aceasta cuprinzând următoarele:
-
datele de identificare
ale agentului economic (denumire societate, adresa punctului de lucru);
-
numele reprezentantului societăţii;
-
adresa şi
locul unde se ocupă domeniul public;
-
perioada de ocupare a domeniului public;
-
suprafaţa de
ocupare a domeniului public;
-
autorizaţia de
construire după caz;
-
contractul de
reclamă şi publicitate în baza căruia se solicită
amplasarea (după caz).
25. Taxa pentru ocuparea domeniului public cu
active proprietatea privată a diverşilor agenţi economici (unde se desfăşoară activitate economică)
pentru care nu există titlu de proprietate sau concesiune pe teren.
Taxa aferentă se încasează în baza Notei de
Constatare emisă de compartimentul de specialitate – Serviciul
Administrarea Domeniului Public şi Privat
26. Taxa pentru ocuparea domeniului public cu
active proprietatea privată a diverşilor agenti economici (unde nu se
desfăşoară activitate economică) pentru care nu există
titlu de proprietate sau concesiune pe teren.
Taxa aferentă se încasează în baza Notei de
Constatare emisă de compartimentul de specialitate – Serviciul
Administrarea Domeniului Public şi Privat
27. Taxa pentru vânzare directă de
cereale, legume, fructe, brazi din:
a.
autoturisme;
b.
autocamioane;
c.
autofurgonete;
d.
remorci.
Vânzarea se va face în baza Autorizaţiei eliberate
de Primăria Municipiului Constanţa.
În momentul constatării desfăşurării
activităţii de vânzare directă de cereale, legume, fructe, brazi
din autoturisme, autocamioane, autofurgonete, remorci, fără autorizaţie,
Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat va proceda la întocmirea
unei note de constatare în vederea încasării taxei.
28. Taxa pentru vânzare directă de
cherestea şi combustibil solid şi alte produse din:
a.
autoturisme;
b.
autocamioane;
c.
autofurgonete;
d.
remorci.
Vânzarea se va face
în baza Autorizaţiei eliberate de Primăria Municipiului Constanţa.
În momentul constatării desfăşurării
activităţii de vânzare directă de cherestea, combustibil solid şi
alte produse, din autoturisme, autocamioane, autofurgonete, remorci, fără
autorizaţie, Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat va
proceda la întocmirea unei note de constatare în vederea încasării taxei.
29. Taxa ocupare domeniu public cu autovehicule scoase la vânzare
respectiv:
a.
autoturisme;
b.
autocamioane;
c.
autofurgonete;
d.
remorci.
În momentul constatării ocupării
domeniului public cu autovehicule scoase la vânzare, Serviciul Administrarea
Domeniului Public şi Privat va proceda la întocmirea unei note de
constatare proprietarului în vederea încasării taxei.
30. Taxa ocupare
domeniu public cu active care au făcut obiectul unui contract cu
municipiul
Se aplică persoanelor care au avut active
ce au făcut obiectul unui contract cu Municipiul Constanţa aflat în
procedură de soluţionare a situaţiei juridice a terenului şi
unde se desfăşoara activităţi economice.
31. Taxa ocupare domeniu public cu active care au făcut
obiectul unui contract cu municipiul
Se
aplică persoanelor care au avut active ce au făcut obiectul unui
contract cu Municipiul Constanţa aflat în procedură de soluţionare
a situaţiei juridice a terenului şi unde nu se desfăşoară
activităţi economice.
32. Taxa folosinţă domeniu public şi
privat al municipiului Constanţa de reţele de cablu tv, telefonie,
internet etc.
Taxa se aplică tuturor persoanelor care solicită
amplasarea pe stâlpi de reţele de cablu TV, telefonie, internet, etc.
Taxa se achită lunar anticipat.
Taxa se calculează prin înmulţirea numărului
de metri liniari ai reţelei de cablu cu valoarea taxei pe metru liniar/lună.
Taxele locale pentru utilizarea temporară
a locurilor publice în staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă aplicate
de către Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat, în conformitate cu numerotarea acestora din tabelul de la punctul 6, sunt următoarele :
18. Taxa pentru depozitare materiale diverse, ambalaje aferente
agenţilor economici
Solicitantul
va depune anticipat cererea de ocupare a domeniului public pentru perioada
solicitată, aceasta cuprinzând următoarele:
-
datele de identificare ale agentului
economic (denumire societate, adresa punctului de lucru);
-
numele reprezentantului societăţii;
-
menţionarea materialelor cu care se
ocupă domeniul public;
-
suprafaţa de ocupare a domeniului
public;
-
perioada de ocupare a domeniului public.
19. Taxa pentru depozitare accidentală de materiale de
construcţii (alei, străzi, trotuare)
Solicitantul
va depune anticipat cererea de ocupare a domeniului public pentru perioada
solicitată, aceasta cuprinzând următoarele:
-
numele şi prenumele;
-
adresa şi locul unde se ocupă
domeniul public;
-
menţionarea materialelor cu care se
ocupă domeniul public;
-
suprafaţa de ocupare a domeniului
public;
-
perioada de ocupare a domeniului public.
20. Taxa pentru organizare de şantier în baza autorizaţiei
de construire, cererii şi a schiţei aprobate pentru perioada
solicitată de beneficiar
Solicitantul
va depune anticipat cererea de ocupare a domeniului public pentru perioada
solicitată, aceasta cuprinzând următoarele :
-
datele de identificare ale agentului
economic (denumire societate, adresa punctului de lucru);
-
numele reprezentantului societăţii;
-
adresa şi locul unde se ocupă
domeniul public;
-
perioada de ocupare a domeniului public;
-
suprafaţa de ocupare a domeniului
public;
-
autorizaţia de construire;
-
schiţa de amplasare.
21. Taxa pentru ocuparea domeniului public cu panouri publicitare
fixe şi mobile, casete publicitare, stopere, alte mijloace (cu
achitare anticipată, lunară şi/sau pe perioade determinate
conform solicitării beneficiarului prin cerere şi schiţa
aprobate) atunci când acestea sunt inscripţionate cu afiş publicitar.
Solicitantul
va depune anticipat cererea de ocupare a domeniului public pentru perioada
solicitată , aceasta cuprinzând următoarele:
-
datele de identificare ale agentului economic
(denumire societate, adresa punctului de lucru);
-
numele reprezentantului societăţii;
-
adresa şi locul unde se ocupă
domeniul public;
-
perioada de ocupare a domeniului public;
-
suprafaţa de ocupare a domeniului
public;
-
autorizaţia de construire după
caz;
-
contractul de reclamă şi
publicitate în baza căruia se solicită amplasarea (după caz).
22. Taxa pentru ocuparea domeniului public cu panouri publicitare
fixe şi mobile, casete publicitare, stopere, alte mijloace (cu
achitare anticipată, lunară şi/sau pe perioade determinate
conform solicitării beneficiarului prin cerere şi schiţă
aprobate) atunci când acestea nu
sunt inscripţionate cu afiş publicitar.
Solicitantul
va depune anticipat cererea de ocupare a domeniului public pentru perioada
solicitată, aceasta cuprinzând următoarele:
-
datele de identificare ale agentului
economic (denumire societate, adresa punctului de lucru);
-
numele reprezentantului societăţii;
-
adresa şi locul unde se ocupă
domeniul public;
-
perioada de ocupare a domeniului public;
-
suprafaţa de ocupare a domeniului
public;
-
autorizaţia de construire după
caz;
-
contractul de reclamă şi
publicitate în baza căruia se solicită amplasarea (după caz).
23. Taxa pentru ocuparea domeniului public cu active proprietatea
privată a diverşilor agenţi economici (unde
se desfăşoară activitate economică) pentru care nu există
titlu de proprietate sau concesiune pe teren
Taxa
aferentă se încasează în baza Notei de Constatare emisă de
compartimentul de specialitate – Serviciul Administrarea Domeniului Public şi
Privat
24. Taxa pentru ocuparea domeniului public cu active proprietatea
privată a diverşilor agenţi economici (unde
nu se desfaşoară
activitate economică) pentru care nu există titlu de proprietate sau
concesiune pe teren
Taxa aferentă
se încasează în baza Notei de Constatare emisă de compartimentul de
specialitate – Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat
25. Taxa ocupare domeniu public cu autovehicule scoase la vânzare
respectiv:
a.
autoturisme;
b.
autocamioane;
c.
autofurgonete;
d.
remorci.
În momentul
constatării ocupării domeniului public cu autovehicule scoase la vânzare,
Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat va proceda la întocmirea
unei Note de constatare proprietarului în vederea încasării taxei.
26. Taxa pentru vânzare directă de cereale, legume, fructe,
brazi din:
a.
autoturisme;
b.
autocamioane;
c.
autofurgonete;
d.
remorci.
Vânzarea
se va face în baza Autorizaţiei eliberate de Primăria Municipiului
În
momentul constatării desfăşurării activităţii de
vânzare directă de cereale, legume, fructe, brazi din autoturisme,
autocamioane, autofurgonete, remorci, fără autorizaţie,
Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat va proceda la întocmirea
unei note de constatare în vederea încasării taxei.
27. Taxa pentru vânzare directă de
cherestea şi combustibil solid şi alte produse din:
a.
autoturisme;
b.
autocamioane;
c.
autofurgonete;
d.
remorci.
Vânzarea
se va face în baza Autorizaţiei eliberate de Primăria Municipiului
În
momentul constatării desfăşurării activităţii de
vânzare directă de cherestea, combustibil solid şi alte produse, din
autoturisme, autocamioane, autofurgonete, remorci, fără autorizaţie,
Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat va proceda la întocmirea
unei note de constatare în vederea încasării taxei.
28. Taxa ocupare
domeniu public cu active care au făcut obiectul unui contract cu
municipiul
Se aplică persoanelor care au avut active
ce au făcut obiectul unui contract cu Municipiul Constanţa aflat în
procedură de soluţionare a situaţiei juridice a terenului şi
unde se desfăşoară activităţi economice.
29. Taxa ocupare domeniu public cu active care au făcut
obiectul unui contract cu municipiul Constanţa aflat în procedură de
soluţionare a situaţiei juridice a terenului unde nu se desfăşoară
activităţi economice:.
Se
aplică persoanelor care au avut active ce au făcut obiectul unui
contract cu Municipiul Constanţa aflat în procedură de
soluţionare a situaţiei juridice a terenului şi unde nu se desfăşoară
activităţi economice.
30. Taxa folosinţă domeniu public şi privat al staţiunii
Mamaia şi Sat Vacanţă de reţele de cablu tv, telefonie,
internet etc.
Taxa
se aplică tuturor persoanelor care solicită amplasarea pe stâlpi de
reţele de cablu TV, telefonie, internet, etc.
Taxa
se achită lunar anticipat.
Taxa
se calculează prin înmulţirea numărului de metri liniari ai
reţelei de cablu cu valoarea taxei pe metru liniar/lună.