ALTE TAXE ADMINISTRATE DE
SERVICIUL PUBLIC DE IMPOZITE, TAXE ŞI ALTE VENITURI ALE BUGETULUI LOCAL
1. TAXA DE
SALUBRIZARE
Taxa constituie
venit cu destinaţie specială, este
fundamentată pe necesitatea asigurării curăţeniei
municipiului şi se utilizează în scopul asigurării
colectării şi transportului reziduurilor menajere din
recipienţii proprii sau închiriaţi (containere, europubele, etc.),
precum şi pentru depozitarea şi neutralizarea acestora la rampa
ecologică Ovidiu.
Taxa de salubrizare este datorată numai de persoane fizice – locuitori ai
Municipiului Constanţa.
Toate persoanele
juridice care îşi desfăşoară activitatea permanentă
sau temporară pe teritoriul administrativ al Municipiului Constanţa,
nu plătesc taxa de salubrizare – dar trebuie să aibă încheiate contracte
directe cu prestatorii de servicii specializaţi pentru ridicarea,
transportul, depozitarea şi neutralizarea deşeurilor produse, precum
şi să contracteze şi să efectueze acţiunile necesare
de dezinsecţie şi deratizare a sediilor şi punctelor de lucru
ori de câte ori este necesar.
Cuantumul
taxei este de: 3 lei/lună/persoană
Sunt scutite de
a)
veteranul de
război;
b)
văduva de
război şi văduva
nerecăsătorită a veteranului de război;
c)
persoana fizica,
cetăţean roman, care în perioada regimurilor instaurate cu începere
de la 6 septembrie 1940 pana la 6 martie 1945 a avut de suferit persecutii din
motive etnice, după cum urmează:
1.
a fost deportata în
ghetouri şi lagare de concentrare din străinătate;
2.
a fost privată
de libertate în locuri de detenţie sau în lagare de concentrare;
3.
a fost
strămutată în alta localitate decât cea de domiciliu;
4.
a făcut parte
din detasamentele de munca forţată;
5.
a fost
supravietuitoare a trenului morţii;
6.
este
soţul/sotia persoanei asasinate sau executate din motive etnice, dacă
ulterior nu s-a recăsătorit;
d)
persoana care,
după data de 6 martie 1945, pe motive politice:
1.
a executat o
pedeapsa privativă de libertate în baza unei hotărâri
judecătoreşti rămase definitiva sau a fost lipsită de
libertate în baza unui mandat de arestare preventivă pentru
infracţiuni politice;
2.
a fost privată
de libertate în locuri de deţinere în baza unor măsuri administrative
sau pentru cercetări de către organele de represiune;
3.
a fost
internată în spitale de psihiatrie;
4.
a avut stabilit
domiciliu obligatoriu;
5.
a fost
strămutată într-o alta localitate;
e)
soţul/sotia
celui decedat, din categoria celor dispăruţi sau exterminati în
timpul detentiei, internati abuziv în spitale de psihiatrie, stramutati,
deportati în străinătate sau prizonieri, dacă ulterior nu s-a
recăsătorit;
f)
soţul/sotia
celui decedat după ieşirea din închisoare, din spitalul de
psihiatrie, după întoarcerea din strămutare, din deportare sau din
prizonierat, dacă ulterior nu s-a recăsătorit;
g)
soţul/sotia
celui decedat în condiţiile prevăzute la alineatele precedente
şi care, din motive de supravietuire, a fost nevoit sa divorteze de cel
închis, internat abuziv în spitale de psihiatrie, deportat, prizonier sau
stramutat, dacă nu s-a recăsătorit şi dacă poate face
dovada ca a convieţuit cu victima pana la decesul acesteia;
h)
persoana care a
fost deportata în străinătate după 23 august 1944;
i)
persoana care a
fost constituită în prizonier de către partea sovietica după
data de 23 august 1944 ori, fiind constituită ca atare, înainte de aceasta
data, a fost reţinută în captivitate după încheierea
armistitiului ;
j)
persoana care are
calitatea de luptător în rezistenţa anticomunistă, precum
şi cea din rezistenţa armată care a participat la acţiuni
de împotrivire cu arma şi de răsturnare prin forţă a
regimului comunist.
Scutirea de la plata taxei de salubrizare, se acordă pe bază de
cerere, proporţional cu perioada rămasă până la
sfârşitul anului, începând cu luna următoare celei în care persoana
în cauză prezintă actele prin care se atestă situaţia
respectivă. Copia actului rămâne ca document oficial la compartimentul de
specialitate al autorităţii administraţiei publice locale, care
îl certifica pentru conformitate.
Scutirea se acordă
persoanelor deţinătoare de legitimaţii de veterani de
război sau hotărâri care atestă calitatea de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990
sau al Legii nr. 189/2000.
Taxa de salubrizare
se stabileşte pe baza declaraţiilor de impunere depuse de către
contribuabili, în termen de 30 de zile de la data apariţiei oricărei
modificări în ceea ce priveşte numărul de persoane care locuiesc
în imobil.
Declararea se va
face pe propria răspundere sub sancţiunile aplicate faptei de fals în
actele publice.
În vederea
urmăririi corectitudinii declarării numărului de persoane
existente în fiecare apartament, asociaţiile de proprietari au
obligaţia să furnizeze, ori de câte ori este nevoie,
informaţiile necesare legate de cele menţionate mai sus.
Scăderea de
la plata taxei de salubrizare se face începând cu data de întâi a lunii
următoare celei în care se depune cererea. În vederea scăderii de la
plata taxei de salubrizare persoana interesată va depune o cerere la care va
anexa documente justificative.
Impunerea la
plata taxei de salubrizare se face începând cu data de întâi a lunii următoare
celei în care este menţionată în declaraţie.
Contribuabilii,
persoane fizice, sunt obligaţi să depună declaraţia de
impunere, chiar dacă aceştia beneficiază de reducere sau sunt
scutiţi la taxa de salubrizare.
În caz de deces
scăderea taxei de salubrizare se efectuează cu data de întâi a lunii
următoare apariţiei acestei situaţii şi necesită
depunerea copiei după certificatul de deces.
Taxa de salubrizare se stabileşte pe baza declaraţiei
de impunere depuse de contribuabili, şi se plăteşte anual în 2 rate egale, respectiv:
a)
rata I, până
la data de 31 martie inclusiv;
b)
rata a II-a,
până la data de 30 septembrie inclusiv.
În
cazul în care termenul de plată a taxei de salubrizare expiră într-o zi
nelucrătoare, plata se consideră în termen dacă se
efectuează în ziua lucrătoare
imediat următoare.
Neplata în termenele scadente atrage
şi plata majorărilor de
întârziere, stabilite prin hotărâri ale guvernului.
Nedeclararea sau
declararea eronată, constituie contravenţie şi se
sancţionează cu amendă între 50 lei si 200 lei.
Contravenţiilor
prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv
posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la
data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data
comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea
încasării contravalorii taxei revine Serviciului Public de Impozite, Taxe
şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul
declaraţiei este următorul:
DECLARAŢIE DE IMPUNERE
pentru stabilirea taxei de salubrizare persoane fizice
Subsemnatul _______________________ domiciliat în Constanţa, str. _____________________,
nr. ______, Bl. ____, Sc.____, Et. _____, Ap. _____, posesor al imobilului din
Constanţa, Str. _____________________, Nr. ______ Bl. ____, Sc.____, Et.
___, Ap. _____, posesor al BI/CI seria ____, nr. ________, CNP
_________________, eliberat de Poliţia ___________________________, declar
pe propria răspundere ca mă oblig la plata taxei de salubrizare pentru
_______ persoane după cum urmează:
reprezentând
numărul total al persoanelor care locuiesc la adresa
proprietăţii mai sus menţionate, începând cu data de
___________.
Sub sancţiunile
aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din această
declaraţie sunt corecte şi complete.
DATA NUME
ŞI PRENUME
SEMNĂTURA,
2.
TAXA PENTRU TERENURILE APARŢINÂND DOMENIULUI PUBLIC ŞI PRIVAT AL
MUNICIPIULUI
Prezenta taxă este
instituită ca taxă locală, în temeiul prevederilor art. 283
alin. 1 şi 2 din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările şi completările
ulterioare.
Taxa se
datorează pe perioada ocupării efective a domeniului public sau
privat al Municipiului Constanţa ocupat de construcţii cu caracter
provizoriu - garaje.
Taxa
este în cuantum de 13 lei/m2/an.
Taxa pentru garajele de pe arterele de
mai jos este de 39 lei/m2/an.
Pentru
garajele care nu sunt vizibile de pe artera principală, scăderea
taxei se va face în baza notei de constatare întocmită şi
transmisă de către Direcţia Corp Control – Primăria
Municipiului Constanţa.
Taxa se va plăti pentru suprafaţa ocupată de
construcţia garajului (cu uşile închise) pe baza comunicării
primite de la Primăria Municipiului Constanţa – Direcţia Corp
Control. Taxa se datorează pe perioada ocupării efective a domeniului
public sau privat al Municipiului Constanţa, până la eliberarea
suprafeţei ocupate.
Sunt scutite de
a.
veteranii de
război;
b.
persoanele fizice
prevăzute la art. 1 al Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor
drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura
instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate
în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi în alte
legi.
Scutirea de la plata impozitului se aplică începând cu prima zi a
lunii următoare celei în care persoana depune documentele justificative în
vederea scutirii.
Pentru a beneficia de scutire, persoanele în cauză trebuie să
prezinte copii ale actelor care le atestă această calitate,
respectiv :
-
legitimaţie
pentru veteranii de război;
-
hotărâre
pentru beneficiarii Decretului-lege nr. 118/1990 şi ai Legii nr. 189/2000;
-
copie după
cartea/buletinul de identitate.
Pentru garajele
dobândite prin contracte de vânzare–cumpărare, contribuabilii au
obligaţia de a depune o declaraţie
în termen de 30 de zile de la data dobândirii, la agenţia
fiscală unde este arondată adresa de domiciliu a contribuabilului.
În cazul în care
ultima zi de depunere a documentaţiei pentru luarea în evidenţă
este o zi nelucrătoare, se consideră a fi depusă în termen dacă se face în ziua
lucrătoare imediat următoare.
Garajele nou
dobândite se impun cu data de întâi a lunii următoare celei în care au
fost dobândite. Taxa se calculează proporţional cu perioada
ramasă până la sfârşitul anului.
În cazul
demolării garajului, Direcţia Corp Control are obligaţia să
comunice în scris agenţiilor fiscale, în termen de 15 zile, precizând data
desfiinţării pentru sistarea
de la plată a garajului respectiv. Sistarea de la plata taxei se va opera
cu data de întâi a lunii următoare celei în care a fost demolat garajul.
În situaţia
demolării garajelor, Direcţia Corp Control are obligaţia de a
solicita de la Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale
Bugetului Local, situaţia debitelor la taxa de garaj la data
demolării, pentru a le putea recupera, în vederea evitării
acumulării de debite restante.
Taxa se plăteşte anual în 2 rate egale, respectiv:
a) rata I, până la data de 31 martie inclusiv;
b) rata a II-a, până la data de 30 septembrie inclusiv;
Neplata în termenele scadente atrage şi
plata majorărilor de întârziere,
stabilite prin hotărâri ale guvernului. În cazul în care termenul de
plată expiră într-o zi nelucrătoare, acesta se prelungeşte
în ziua lucrătoare imediat următoare.
Declararea cu întârziere sau nedeclararea
dobândirii garajului, constituie contravenţie şi se
sancţionează cu o amendă între 50 lei şi 200 lei.
Contravenţiilor
prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului
nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea
achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data
încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării
acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea
controlului revine Direcţiei Corp Control.
Responsabilitatea
încasării contravalorii taxei revine Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul
pentru declaraţia de impunere:
DECLARAŢIE DE IMPUNERE
pentru stabilirea taxei de garaj
Subsemnatul
_________________________________ domiciliat în ________, str.
___________________________, nr. _____, bl. ______, sc. _______, et. _____,
ap. ____, BI/CI seria ______, nr. ___________, CNP
_________________________, eliberat de Poliţia ________________, declar că începând cu data de ______/______/______,
prin actul nr. ________ din ______/______/______, emis de
______________________, am dobândit un garaj având următoarele
caracteristici:
Cod garaj
_______________________________
Suprafaţa
_______________________________
Amplasament
__________________________________________________
Sub sancţiunile aplicate faptei
de fals în acte publice, declar ca datele din aceasta declaraţie sunt
corecte şi complete.
DATA NUME
ŞI PRENUME SEMNATURA,
3.
TAXA FOLOSIRE TRAMĂ STRADALĂ DE CĂTRE AUTOVEHICULELE DE
TRANSPORT MARFĂ ŞI PERSOANE PE RAZA MUNICIPIULUI CONSTANŢA PE
STRĂZILE DE TRAFIC UŞOR, MEDIU ŞI GREU
3.1
Taxa folosire tramă stradală de către autovehiculele de
transport marfă pe raza municipiului
Prezenta taxă este instituită ca taxă locală, în
temeiul prevederilor art. 283 alin. 1 şi 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
cu modificările şi completările ulterioare, fiind
fundamentată de necesitatea utilizării reţelei de drumuri ce se
află în administrarea municipalităţii şi pentru
contracararea efectelor nedorite ale tranzitării oraşului de
către autovehiculele de transport marfă, respectiv deteriorarea
covorului asfaltic, poluarea, etc.
Este datorată de persoanele fizice
şi juridice care deţin autovehicule de transport marfă, pentru
circulaţia pe străzile prevăzute în prezenta H.C.L.M.
Este
stabilită în funcţie de masa totală maximă autorizată,
după cum urmează:
a) pentru străzile de trafic
uşor şi mediu:
Masa totală autovehicule |
Lei/luna |
Lei/zi |
1. Până la 2,5 tone inclusiv |
40 |
4 |
2. Între 2,5 – 3,5 tone inclusiv |
60 |
6 |
3. Între 3,5 – 5 tone inclusiv |
90 |
9 |
b) pentru străzile de trafic greu*:
Masa totală autovehicule |
Lei/luna |
Lei/zi |
1. Între 5 – 10 tone inclusiv |
150 |
15 |
2. Între 10 - 20 tone inclusiv |
300 |
30 |
3. Peste 20 tone (inclusiv cap tractor autotrenuri) |
600 |
60 |
Pentru transporturile
agabaritice speciale se va aplica taxa corespunzătoare traficului greu de
peste 20 tone multiplicată de 3 ori.
În cazul transporturilor agabaritice formate din mai multe platforme
agabaritice acestea se vor taxa separat.
Vehiculele
(remorci, platforme etc.) tractate de autovehiculele de marfă se
taxează separat, în funcţie de masa totală maximă
autorizată.
Se exceptează
de la plata taxei autovehiculele ce aparţin instituţiilor care
efectuează servicii publice de urgenţă.
Se
exceptează de
-
Bd. Aurel Vlaicu de la
intersecţia cu Bd. Tomis până la intersecţia cu Şos. Mangaliei;
-
Şos.
Mangaliei de la intersecţia cu Bd. Aurel Vlaicu până la
ieşirea din municipiu spre Agigea;
-
Bd. I.C.
Brătianu de la intersecţia cu str. Pasajului (pod I.P.M.C.) până
la ieşirea din municipiu spre Valu lui Traian;
-
Str. Pasajului de la
intersecţia cu Bd. I.C. Brătianu la intersecţia cu Bd. Aurel
Vlaicu.
Conducătorii
autovehiculelor de marfă au obligaţia de a opri la punctele de taxare
amplasate pe raza Municipiului Constanţa pentru obţinerea
autorizaţiei zilnice. Autorizaţiile lunare se eliberează numai
la punctele de încasare amplasate în agenţiile fiscale din cadrul
Serviciului Public de Impozite, Taxe
şi alte Venituri ale Bugetului Local.
În vederea
eliberării “Autorizaţiei de circulaţie” solicitantul va înainta
o cerere tip la care va anexa următoarele: copia certificatului de
înmatriculare a societăţii, copia talonului sau a cărţii de
identitate a autovehiculului pentru care se urmăreşte obţinerea
autorizaţiei şi alte copii ale documentelor legale relevante.
Contravaloarea
taxei poate fi achitată prin ordin de plată în contul Primăriei
Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa
sau prin numerar la casieriile din cadrul agenţiilor fiscale ale
S.P.I.T.V.B.L.
Pentru
autorizaţii anuale eliberate până la 31.01.2009, inclusiv, se
acordă o reducere de 10% din valoarea autorizaţie.
Sustragerea de
Contravenţiei
prevăzute mai sus i se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv
posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la
data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data
comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea
încasării taxei şi controlului revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi Alte Venituri ale
Bugetului Local prin Serviciul Taxe Speciale.
Responsabilitatea
aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi Alte Venituri ale
Bugetului Local prin Serviciul Taxe Speciale şi Direcţiei Corp
Control.
* LISTA STRĂZILOR CU TRAFIC GREU
DIN MUNICIPIUL
Nr. Crt. |
Denumirea Străzii |
Lungime
Carosabil (Km) |
Nr. Benzi Circ.
În Secţiune |
Lungime
Totală Benzi (Km) |
1. |
I.C. BRATIANU (DN 3) |
5 |
4~6 |
22 |
2. |
Bdul FERDINAND (DN39) |
1.9 |
4 |
7.6 |
3. |
Şos. MANGALIEI+1MAI (DN39) |
3.8 |
4~6 |
19 |
4. |
Bdul
AUREL VLAICU (DN2A
CENTURA VEST) |
9.1 |
4 |
7.6 |
5. |
Bdul TOMIS (DN2A) |
4.6 |
4 |
18.4 |
6. |
Bdul MAMAIA |
11.5 |
4~6 |
59 |
7. |
I.G. DUCA |
0.8 |
4 |
3.2 |
8. |
MIRCEA CEL BĂTRÂN |
1.0 |
4 |
4 |
9. |
ELIBERĂRII + CARAGIALE |
2.6 |
4 |
10.4 |
10. |
BABA NOVAC |
2.9 |
2 |
5.8 |
11. |
MIHAI VITEAZU |
1.0 |
2 |
2 |
12. |
ŞOS. DIN VII |
0.9 |
2 |
1.8 |
13. |
LILIACULUI |
1.4 |
2 |
2.8 |
14. |
HATMAN ARBORE |
0.8 |
2 |
1.6 |
15. |
PANDURULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
16. |
DEMOCRAŢIEI |
1.0 |
2 |
2 |
17. |
MEŞTERUL MANOLE |
1.0 |
2 |
2 |
18. |
VÂRFUL CU DOR |
1.1 |
2 |
2.2 |
19. |
Bdul MARINARILOR |
1.0 |
2 |
2 |
20. |
Str. VERDE |
0.5 |
2 |
1 |
21. |
|
0.4 |
2 |
0.8 |
22. |
CARAIMAN |
1.9 |
2 |
3.8 |
23. |
ŢEPEŞ VODĂ |
0.4 |
2 |
0.8 |
24. |
PETRU CERCEL |
0.2 |
2 |
0.4 |
25. |
BRIZEI |
0.6 |
2 |
1.2 |
26. |
DEZROBIRII + SOVEJA |
6.2 |
4~6 |
30 |
27. |
ALEX. LĂPUŞNEANU 1 DECEMBRIE 1918 |
6.0 |
4~6 |
32 |
28. |
PASAJULUI |
0.3 |
2 |
0.6 |
29. |
ŞTEFĂNIŢĂ
VODĂ |
1.3 |
2 |
2.6 |
30. |
CIŞMELEI |
0.7 |
2 |
1.4 |
31. |
DOBRILĂ EUGENIU |
1 |
2 |
2 |
32. |
ADAMCLISI |
0.4 |
2 |
0.8 |
33. |
C-TIN BRĂTESCU |
1 |
2 |
2 |
34. |
CUMPENEI |
1 |
2 |
6 |
35. |
NICOLAE FILIMON |
0.9 |
2 |
1.8 |
36. |
THEODOR BURADA |
0.7 |
2 |
1.4 |
37. |
INDUSTRIALĂ |
1.5 |
2 |
3 |
38. |
CELULOZEI |
1.4 |
2 |
2.8 |
39. |
INTERIOARĂ II |
0.9 |
2 |
1.8 |
40. |
INTERIOARĂ III |
0.6 |
2 |
1.2 |
41. |
PRIMĂVERII |
1.0 |
2 |
2 |
42. |
PELICANULUI |
1.0 |
2 |
2 |
43. |
POPORULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
44. |
FRUNZELOR |
1.3 |
2 |
2.6 |
45. |
MARAMUREŞ |
1.0 |
2 |
2 |
46. |
CHILIEI |
1.5 |
2 |
3 |
47. |
NICOLAE IORGA |
1.4 |
2 |
2.8 |
48. |
ION RAŢIU |
1.5 |
2 |
3 |
49. |
I MAI VECHI |
1.1 |
2 |
2.2 |
50. |
ATELIERELOR |
0.5 |
2 |
1 |
51. |
DECEBAL |
1.1 |
2 |
2.2 |
52. |
UNIRII |
2.5 |
2 |
5 |
53. |
ION ROATĂ |
0.5 |
2 |
1 |
54. |
RĂSURI |
1.1 |
2 |
2.2 |
55. |
FULGERULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
56. |
DUMITRU MARINESCU |
0.6 |
2 |
1.2 |
57. |
SECERIŞ |
0.2 |
2 |
0.4 |
58. |
SPĂTAR N. MILESCU |
0.6 |
2 |
1.2 |
59. |
PARÂNG |
0.2 |
2 |
0.4 |
60. |
CORBULUI |
0.5 |
2 |
1 |
3.2. Taxa folosire
tramă stradală de către autovehiculele de transport persoane în
comun pe raza municipiului
Prezenta taxă este
instituită ca taxă locală, în temeiul prevederilor art. 283
alin. 1 şi 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare, fiind fundamentată
de necesitatea utilizării reţelei de drumuri ce se află în
administrarea municipalităţii şi pentru contracararea efectelor
nedorite ale tranzitării oraşului de către autovehiculele de
transport persoane, respectiv deteriorarea covorului asfaltic, poluarea, etc.
1. Circulaţia
unui autovehicul care execută serviciul public de transport
călători pe trama stradală a Municipiului Constanţa se
realizează numai pe baza „autorizaţiei de circulaţie pe
trama stradală a Municipiului Constanţa” în cadrul
căreia a fost nominalizat sau cu autorizaţie în convenţie,
aflată în original la bordul acestuia şi valabilă la data
efectuării transportului. Autorizaţia se eliberează ca urmare a
prezentării dovezii de achitare a contravalorii taxei de folosire a tramei
stradale .
Taxa de folosire a tramei stradale este în funcţie de capacitatea
autovehiculului şi este de:
Capacitate autovehicul |
Lei / lună / auto |
Până
la 8 locuri |
87 |
Cu 9 – 20
locuri |
130 |
Peste 20
locuri |
189 |
Convenţie
tarif maxim + 25% din tariful maxim |
238 |
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxei revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea taxei
poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la casieria
Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de Informare
Cetăţeni cu sediul în str. Ecaterina Varga nr. 25 – 27, cât şi
prin ordin de plată,în contul Primăriei municipiului Constanţa
deschis la Trezoreria municipiului Constanţa.
Pentru obţinerea „Autorizaţiei de circulaţie pe
tramă stradală a municipiului
Constanţa” solicitantul va
depune, la Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente din
Direcţia Relaţii Internaţionale cu sediul în Piaţa Ovidiu
nr. 9, o cerere tip, conform model alin.
5 din prezentul capitol, la care va anexa documentele precizate în aceasta.
După prezentarea dovezii privind achitarea contravalorii taxei pentru
eliberarea „Autorizaţiei de circulaţie pe trama stradală a
municipiului Constanţa” solicitantului i se va elibera de către reprezentantul
Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente o autorizaţie
conform model alin. 6 din prezentul capitol.
Programul de primire a cererilor şi eliberare a autorizaţiilor
este zilnic între orele 0900 -1200 şi 1300
– 1500.
2. Se exceptează de la plata taxei
autovehiculele care aparţin Ministerului de Interne, Ministerului
Apărării Naţionale şi Ministerului
Sănătăţii, cele care circulă pe traseele pentru
tranzit (bd. A. Vlaicu de la intersecţia cu bd. Tomis până la
intersecţia cu şos. Mangaliei, şos. Mangaliei de la
intersecţia cu bd. A. Vlaicu până la ieşirea din municipiu, bd.
I.C. Brătianu de la intersecţia cu str. Pasajului până la
ieşirea din municipiu, str. Pasajului de la intersecţia cu bd. I.C.
Brătianu până la intersecţia cu bd. A. Vlaicu).
3. Faptele care
constituie contravenţie se sancţionează conform
prevederilor H.C.L.M. nr. 44/2004 privind serviciile regulate de tranport
public local de călători.
4. Model cerere pentru eliberarea
autorizaţiei
PENTRU
ELIBERAREA AUTORIZAŢIEI DE CIRCULAŢIE
PE
TRAMA STRADALĂ A MUNICIPIULUI CONSTANŢA
Subsemnatul _________________________, domiciliat în
___________________, str. _________________________, nr. __________ bl.
________, ap._____, telefon ______________, posesor al C.T. (B.I.) seria____
nr.____________ ,eliberat de către___________________________, la data de
________________, reprezentant al S.C. ______________________________, cu
sediul în __________________, str. ______________________, nr.________,
bl._____, ap. ______ CUI __________
telefon _________________, solicit eliberarea unui număr
de ______ autorizaţii de circulaţie pe trama stradală a
municipiului
Nr. crt. |
Tipul autovehiculului |
Număr înmatriculare |
Capacitatea (număr locuri) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Perioada de valabilitate
solicitată: începând cu ____________, până la ___________.
Anexez prezentei, în copie, următoarele documente:
-
copie certificat
înmatriculare autovehicul;
-
copie după avizul
de traseu, cap traseu / linie, puncte de îmbarcare - debarcare;
-
copie a dovezii
de plată a taxei de folosire a tramei stradale;
Documentele vor fi prezentate
într-un dosar pentru încopciere.
Data ______________ Semnătura
5. Model autorizaţie pentru circulaţia pe trama stradală a municipiului Constanţa.
4. TAXA
PENTRU IRIGAŢII SPAŢII VERZI ÎN STAŢIUNEA MAMAIA
Taxa constituie
venit cu destinaţie specială, este fundamentată pe necesitatea
întreţinerii spaţiilor verzi din staţiunea Mamaia şi se
utilizează pentru asigurarea activităţii de irigat şi
implicit întreţinerea spaţiului verde aflat pe domeniul public din
staţiunea Mamaia.
Necesitatea
taxei de irigat se impune având în vedere noua
plantaţie de arbori, arbuşti, coniferi şi flori anuale,
procentul de prindere a materialului dendrofloricol fiind dependent de udatul
la plantare şi frecvenţa zilnică a acestuia.
Cuantumul taxei este de 31 lei/loc de cazare/an sau 31 lei/fiecare 15 m2 sau
fracţiune/an.
Taxa se încasează de la persoanele fizice si
juridice care deţin în proprietate sau folosinţă spaţii de
cazare în staţiunea Mamaia, precum şi de la proprietarii
spaţiilor de locuit situate în staţiune. În cazul în care
spaţiile de cazare sunt administrate de către o altă
persoană decât proprietarul (în baza unui contract de închiriere, leasing,
asociere în participaţiune, locaţie de gestiune etc.) obligaţia
declarării şi a plăţii taxei incumbă celui ce
administrează în mod concret facilitatea de cazare.
Documentul în
baza căruia se va face impunerea este certificatul de clasificare privitor
la numărul de locuri de cazare eliberat de Ministerul Turismului.
Depunerea
declaraţiei şi achitarea taxei se va face până la data de 15.07.2009.
Neplata în termenele scadente atrage
şi plata majorărilor de
întârziere, stabilite prin hotărâri ale guvernului.
Constituie
contravenţie nedepunerea, depunerea peste termen a declaraţiilor de
impunere sau depunerea declaraţiilor de impunere eronate, şi se
sanctionează cu amendă cuprinsă între 1500 lei – 2500 lei.
Contravenţiilor
prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv
posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la
data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data
comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea
încasării taxei, controlului şi aplicării sancţiunilor
revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului
Local.
Modelul declaraţiei este:
CONTRIBUABIL ______________________________ VERIFICAT
DE:
SEDIU SOCIAL ______________________________ ORGANUL DE
SPECIALITATE
______________________________________________________ ____________________________
PUNCT DE LUCRU ______________________________ NR. SI DATA
INREGISTRARII
NR. REG. COM. ______________________________ ____________________________
COD FISCAL ______________________________
CONT ______________________________ SEMNATURA
BANCA ______________________________
L.S.
DECLARAŢIE *
Nr.
Crt. |
Denumire
agent economic |
Denumirea
hotelului |
Număr
locuri de cazare |
Taxa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
|
|
Data completării
declaraţiei: ___________________________________________________
Semnatura şi ştampila
reprezentantului legal al societăţii: ____________________________
Date de identificare (B.I./C.I.):
_________________________________________________
Adresa de domiciliu:
_________________________________________________________
Telefon de contact:
___________________
·
Sub sancţiunile
aplicate de fals în acte publice, declar că datele din această
declaraţie sunt corecte şi complete.
·
La prezenta
declaraţie se va anexa certificatul de clasificare privitor la
numărul de locuri de cazare eliberat de Ministerul Turismului, în copie.
5. TAXA DE ACCES
ÎN STAŢIUNEA MAMAIA PENTRU AUTOTURISME CARE NU AU NUMĂR DE
ÎNMATRICULARE ÎN MUNICIPIUL CONSTANŢA
Taxa constituie venit cu
destinaţie specială fiind instituită din raţiuni de
creştere a gradului de atractivitate în Staţiunea Mamaia prin
organizarea de spectacole, manifestări şi concursuri pe domeniul
public din Staţiunea Mamaia.
Se aplică tuturor
autoturismelor care nu sunt înmatriculate în Municipiul Constanţa care vor
intra în staţiune în perioada estivală.
Contravaloarea taxei este:
-
3 lei pentru fiecare intrare şi se
achită la casierii de la bariere;
- 4
lei pentru
abonament 24 ore şi se achită la casierii de la bariere sau de la
dispeceratul staţiei de taxare;
- 25
lei pentru abonament
7 zile şi se achită la casierii de la bariere sau la dispeceratul staţiei de taxare ;
- 250
lei pentru abonament
întreg sezon estival şi se achită la dispeceratul staţiei de
taxare.
Sunt scutite de la plata taxei
următoarele categorii de contribuabili:
Ř veteranii de război;
Ř persoanele fizice prevăzute
la art. 1 al Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi
persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu
începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate
ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi în alte legi.
De asemenea, se exceptează de
Persoanele scutite vor face dovada
calităţii lor, prezentând documentele legale vizate la zi. În baza acestor documente se va
elibera permisul de liberă trecere prin Staţiunea Mamaia.
Responsabilitatea
încasării contravalorii taxei revine Serviciului Public de Impozite, Taxe
şi alte Venituri ale Bugetului Local.
În ceea ce
priveşte autovehiculele cu numere de înmatriculare în leasing
deţinute de către locuitorii municipiului Constanţa accesul se
va face în mod gratuit pe baza Legitimaţie de acces la bariere pentru
autovehiculele achiziţionate în leasing care va fi eliberată la
Centrul de Informare pentru Cetăţeni situat pe str. Ecaterina Varga
nr. 25-27.
Pentru
obţinerea Legitimaţiei de acces la bariere pentru autovehiculele
achiziţionate în leasing solicitantul va depune o cerere tip la care va
anexa următoarele documente:
- copie după actul de
identitate al solicitantului
- copie după contractul de
leasing
- certificatul de înmatriculare
pentru persoana juridică
- împuternicirea pentru delegat
semnată şi ştampilată în cazul persoanelor juridice
- copie certificat de înmatriculare
autovehicul
6.
TAXA ANUALĂ PENTRU FIECARE STAŢIE FIXĂ PENTRU TELEFONIE
MOBILĂ
Prezenta taxă
este instituită ca taxă locală, în temeiul prevederilor art. 283
alin. 1 şi 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, fiind
fundamentată de necesitatea utilizării domeniului public (în vederea
amplasării staţiilor pentru telefonia mobilă) şi a
infrastructurii publice de iluminat.
Cuantumul taxei: 3.562 lei/an pentru fiecare amplasament de
staţie fixă.
La declararea
acestei taxe operatorul de telefonie mobilă va prezenta:
-
Actele
societăţii (certificat de înregistrare, cod fiscal);
-
autorizaţiile
de funcţionare eliberate de Inspectoratul General al Comunicaţiilor
pentru fiecare amplasament de staţie fixă utilizat de operatorul de
telefonie mobilă;
-
declaraţie
pe proprie răspundere privind numărul de amplasamente de staţie
fixă pentru telefonie mobilă utilizate pe raza municipiului
Constanţa.
Colectarea taxei
anuale pe fiecare amplasament de staţie fixă se efectuează
astfel:
Operatorii de
telefonie mobilă vor depune declaraţia până la data de 31 martie
a fiecărui an.
Taxa se
achită anual în două rate egale, respectiv:
a)
rata I, până la data de 31 martie inclusiv;
b)
rata II, până la data de 30 septembrie inclusiv.
În cazul
realizării de noi amplasamente de staţie fixă, contravaloarea
taxei se va achita în termen de maximum 30 de zile de la obţinerea
autorizaţiei de funcţionare eliberată de către
Inspectoratul General al Comunicaţiilor.
În cazul în care
operatorul de telefonie mobilă întârzie plata taxei anuale pe amplasamente
de staţie fixă utilizate, se vor percepe majorări de întârziere
conform prevederilor legale în vigoare.
Constituie
contravenţie depunerea peste termen a declaraţiilor de impunere sau
depunerea declaraţiilor de impunere neconforme cu realitatea, şi se
sancţionează cu amendă cuprinsă între 400 lei şi 1200 lei pentru fiecare staţie
nedeclarată.
Contravenţiilor
prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului
nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea
achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data
încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării
acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea
încasării taxei, controlului şi aplicării sancţiunilor
revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte venituri ale Bugetului
Local.
Modelul declaraţiei este
următorul:
DECLARAŢIE DE IMPUNERE
Pentru stabilirea taxei pentru staţii
fixe de telefonie mobilă
pentru anul ________
Subsemnatul_________________________reprezentant al SC
______________________cu sediul în judeţul ____________________,
municipiul ________________, Str.__________________________
Nr.______, Bl._____, Sc _____, Ap._____, posesor al BI/CI
________, Nr_________, CNP, _______________, eliberat de Poliţia
________________, declar un număr _________ de staţii fixe
pentru telefonie mobilă după
cum urmează:
|
Locaţia
staţiei fixe pt telefonie mobilă
|
Nr. autorizaţie
IGR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sub
sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele
din această declaraţie sunt corecte şi complete.
La prezenta declaraţie se vor anexa în copie
următoarele documente:
-Actele societăţii (certificat de înregistrare,
cod fiscal);
-Autorizaţiile de funcţionare eliberate de
Inspectoratul General al Comunicaţiilor pentru fiecare amplasament de
staţie fixă utilizat de operatorul de telefonie mobilă;
-Declaraţie
pe proprie răspundere privind numărul de amplasamente de staţie
fixă pentru telefonie mobilă utilizate pe raza municipiului
DATA FUNCŢIA
SEMNATURA
NUME ŞI PRENUME
7.
TAXA PENTRU CREŞTEREA GRADULUI DE LINIŞTE ŞI SIGURANŢĂ
ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢILOR ECONOMICE ÎN
Taxa constituie venit
cu destinaţie specială şi este fundamentată de necesitatea
menţinerii condiţiilor civilizate de trai în locurile publice. Se
utilizează pentru paza unor bunuri publice, pentru prevenirea şi
combaterea infracţiunilor şi a faptelor ilicite, antisociale,
manifestate prin cerşetorie, furturi, tâlhărie şi
prostituţie, pentru combaterea comerţului stradal neorganizat,
prevenirea depunerilor de moloz şi gunoi menajer şi pentru prevenirea
lipirii de afişe pe faţadele clădirilor, stâlpi şi copaci.
Taxa va fi achitată
de toţi contribuabilii persoane juridice şi persoane fizice
autorizate, cu excepţia celor ce au în administrare complexe hoteliere,
aceştia datorând taxa numai pentru suprafeţele destinate
activităţilor de alimentaţie publică şi spaţiilor
comerciale.
Taxa va fi
platită de către utilizator, iar în cazul spaţiilor care
formează complexe comerciale şi pieţe agroalimentare, taxa va fi
achitată de către proprietar sau locator, după caz.
Sunt
scutiţi de la plata taxei contribuabilii care desfăşoară
activităţi de producţie doar pentru spaţiile în care se
desfăşoară această activitate.
Taxa este
stabilită diferenţiat în funcţie de obiectul de activitate
şi suprafaţa utilă prevăzută în schiţa activului
contribuabilului, astfel
Nr. crt. |
ACTIVITATEA
|
TAXA
(lei /an) |
1. |
Unităţi de
agrement
|
530, indiferent
de suprafaţă |
2. |
Unităţi din activitatea de alimentaţie
publică.Vezi zonarea Anexă (Mamaia şi Sat Vacanţă) |
SŁ150m2= 538 S>150m2= 1.096 |
3. |
Spaţii comerciale, prestări servicii, sediu social
şi puncte de lucru (suprafaţă utilă) |
SŁ50m2= 11 100>S>50m2= 330 S>100m2= 538 |
Taxele nu se încasează pentru amplasamentele de pe plajă
indiferent de activităţile ce se desfaşoară pe plajă.
Nr.
crt. |
ACTIVITATEA
|
TAXA
( lei /an ) |
1. |
Unităţi din activitatea de
alimentaţie publică (suprafaţă utilă) |
SŁ100m2= 11 S>100m2= 1.411 |
2. |
Spaţii comerciale, prestări
servicii, sediu social şi puncte de lucru (suprafaţă
utilă) |
SŁ100m2= 11 100 m2<SŁ200m2= 1.105 S>200m2= 5.524 |
3. |
Complexe comerciale ce desfaşoară activitate
comercială (suprafaţă utilă) |
SŁ100m2= 11 100 m2<SŁ500m2=5.524 500m2<SŁ2000m2=11.025 2000m2<SŁ4000m2=16.535 S>4000m2= 44.099 |
4. |
Pieţe agro-alimentare (suprafaţă utilă) |
SŁ100m2= 11 100 m2<SŁ1000m2=1.411 1000m2<SŁ2000m2=2.525 S>2000m2=5.524 |
4. |
Depozite comerciale (suprafaţă utilă) |
SŁ100m2= 11 100 m2<SŁ200m2=538 S>200m2=1.107 |
5. |
Bănci, societăţi de
leasing, societăţi de asigurare-reasigurare (suprafaţă
utilă) |
SŁ200m2=5.524 S>200m2=18.261 |
6. |
Case de amanet, case de schimb valutar,
societăţi de intermedieri credite, societăţi de
tranzacţionare a titlurilor de valoare pe piaţă,
societăţi de brokeraj |
SŁ50m2= 550 S>50m2= 1.105 |
Zonele din Mamaia
şi Sat Vacanţă sunt următoarele:
Zona A
Zona Satul de
Vacanţă;
Zona Alee Perla
cuprinsă între bd. Mamaia şi Complexul Comercial de lângă
bazine;
Zona Faleză
cuprinsă între Hotel Parc şi Bufet Jupiter – Junona;
Zona
cuprinsă între Complex Melody şi zona Cazino;
Zona
cuprinsă între Hotel Riviera şi Hotel Majestic;
Zona B (Reducere 10 %)
Zona
cuprinsă între Debarcader Neptun şi Restaurant Cherhana;
Zonele neincluse
în Zona A şi care nu intră sub incidenţa Zonei C;
Zona C (Reducere 20%)
Zona cuprinsă
între Bd. Mamaia şi malul Lacului Siutghiol;
Zona Camping
Tabara Turist.
În cazul unităţilor cu mai multe puncte de
lucru, sucursale, agenţii a căror suprafaţă pentru fiecare
în parte este mai mare de 100 mp., taxa se va calcula pentru fiecare punct în
parte, la valoarea cea mai mică (după încadrarea fiecărui punct
de lucru în tabelele mai sus menţionate) înmulţită cu
numărul de locaţii.
Contribuabilul are obligaţia de a declara suprafaţa
utilă deţinută, pe baza documentelor justificative de deţinere
a spaţiului, prin completarea unei declaraţii de impunere în
două exemplare.
Taxele corespunzătoare se vor achita
prin ordin de plată în contul Primăriei Municipiului Constanţa,
deschis la Trezoreria Constanţa (cont IBAN RO66TREZ2315040XXX000599) sau
prin chitanţă la casieriile agenţiilor Serviciului Public de
Impozite şi Taxe şi alte Venituri la Bugetul Local.
Pentru Constanţa taxa se achită
anual în 2 rate, respectiv:
a) rata I, până la data de 31 martie inclusiv;
b) rata a II-a, până la data de 30 septembrie inclusiv;
Pentru Mamaia, Sat Vacanţă, taxa
se achită integral la data de 01.07.2009.
Neplata în termenele scadente atrage
şi plata majorărilor de întârziere, stabilite prin hotarâri ale
guvernului.
La declaraţia de impunere, agentul
economic are obligaţia de a anexa în fotocopie următoarele documente:
- certificat de înregistrare la Camera de
Comerţ ;
- actul de proprietate sau deţinere
(concesiune, închiriere, asociere, etc.)
- schiţa activului vizată de o
persoană autorizată.
Termenul de depunere al declaraţiei
anuale:
- pentru contribuabilii din Constanţa
este până la 01.03.2009;
- pentru Mamaia şi Sat Vacanţă este până la data de 01.07.2009.
Constituie contravenţii:
- depunerea peste termen a
declaraţiilor;
- nedepunerea declaraţiilor,
- depunerea declaraţiilor cu
informaţii eronate;
- nedeclararea în termen de 30 de zile a
modificărilor aduse statutului/actului constitutiv în cazul persoanelor
juridice, precum şi în autorizaţiile de funcţionare, în cazul
persoanelor fizice autorizate şi asociaţiilor familiale cu privire la
închiderea/deschiderea de puncte de lucru
Contravenţiile prevăzute mai sus se
sancţionează cu amendă de la 200 lei la 500 lei, în cazul
persoanelor fizice autorizate şi asociaţiilor familiale, şi cu
amendă de la 800 lei la 2000 lei în cazul persoanelor juridice.
Contravenţiilor
prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv
posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la
data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data
comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării taxei,
controlului şi aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public
de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Către,
________________________________
TAXA PENTRU
CREŞTEREA GRADULUI DE LINIŞTE ŞI SIGURANŢĂ ÎN
DERULAREA ACTIVITĂŢILOR ECONOMICE ÎN CONSTANŢA, MAMAIA ŞI
SAT VACANŢĂ
Taxa constituie venit cu destinaţie specială
şi este fundamentată de necesitatea menţinerii condiţiilor
civilizate de trai în locurile publice.
Se
utilizează pentru paza unor bunuri publice, pentru prevenirea şi
combaterea infracţiunilor şi a faptelor ilicite, antisociale,
manifestate prin cerşetorie, furturi, tâlhărie şi
prostituţie, pentru combaterea comerţului stradal neorganizat,
prevenirea depunerilor de moloz şi gunoi menajer şi pentru prevenirea
lipirii de afişe pe faţadele clădirilor, stâlpi şi copaci.
Taxa va fi
achitată de toţi contribuabilii persoane juridice şi persoane
fizice autorizate cu excepţia celor ce au în administrare complexe
hoteliere şi pieţe agro-alimentare, aceştia datorând taxa numai
pentru suprafeţele destinate activităţilor de alimentaţie
publică şi spaţiilor comerciale.
Taxa va fi
plătită de către utilizator, iar în cazul spaţiilor care
formează complexe comerciale şi pieţe agro-alimentare taxa va fi
achitată de către proprietar sau locator, după caz..
Taxa
este stabilită diferenţiat în funcţie de obiectul de activitate
şi suprafaţa utilă
prevăzută în schiţa activului contribuabilului, astfel
Nr. crt. |
ACTIVITATEA
|
TAXA
(lei /an) |
1. |
Unităţi de
agrement
|
530, indiferent de
suprafaţă
|
|
Unităţi din activitatea de alimentaţie
publică.Vezi zonarea Anexă (Mamaia şi Sat Vacanţă) |
SŁ150m2= 538 S>150m2= 1.096 |
3. |
Spaţii comerciale, prestări servicii, sediu social
şi puncte de lucru (suprafaţă utilă) |
SŁ50m2= 11 100>S>50m2= 330 S>100m2= 538 |
Taxele nu se încasează pentru amplasamentele de pe plajă
indiferent de activităţile ce se desfăşoară pe
plajă.
Nr.
crt. |
ACTIVITATEA
|
TAXA
( lei /an ) |
1. |
Unităţi din activitatea de alimentaţie
publică (suprafaţă utilă) |
SŁ100m2= 11 S>100m2= 1.411 |
2. |
Spaţii comerciale, prestări
servicii, sediu social şi puncte de lucru (suprafaţă
utilă) |
SŁ100m2= 11 100 m2<SŁ200m2= 1.105 S>200m2= 5.524 |
3. |
Complexe comerciale ce desfaşoară activitate
comercială (suprafaţă utilă) |
SŁ100m2= 11 100 m2<SŁ500m2=5.524 500m2<SŁ2000m2=11.025 2000m2<SŁ4000m2=16.535 S>4000m2= 44.099 |
|
Pieţe
agro-alimentare (suprafaţă utilă) |
SŁ100m2= 11 100 m2<SŁ1000m2=1.411 1000m2<SŁ2000m2=2.525 S>2000m2= 5.524 |
4. |
Depozite comerciale (suprafaţă utilă) |
SŁ100m2= 11 100 m2<SŁ200m2=538 S>200m2=1.107 |
5. |
Bănci, societăţi de
leasing, societăţi de asigurare-reasigurare (suprafaţă
utilă) |
SŁ200m2=5.524 S>200m2=18.261 |
6. |
Case de amanet, case de schimb valutar,
societăţi de intermedieri credite, societăţi de
tranzacţionare a titlurilor de valoare pe piaţă,
societăţi de brokeraj |
SŁ50m2= 550 S>50m2= 1.105 |
Zonele din Mamaia şi Sat Vacanţă sunt
următoarele:
Zona A
Zona Satul de Vacanţă;
Zona Alee Perla cuprinsă între bd. Mamaia şi Complexul
Comercial de lângă bazine;
Zona Faleză cuprinsă între Hotel Parc şi Bufet
Jupiter – Junona;
Zona cuprinsă între Complex Melody şi zona Cazino;
Zona cuprinsă între Hotel Riviera şi Hotel Majestic;
Zona B (Reducere
10 %)
Zona cuprinsă între Debarcader Neptun şi Restaurant
Cherhana;
Zonele neincluse în Zona A şi care nu intră sub
incidenţa Zonei C;
Zona C (Reducere
20 %)
Zona cuprinsă între Bd. Mamaia şi malul Lacului
Siutghiol;
Zona Camping Tabară Turist.
În cazul
unităţilor cu mai multe puncte de lucru, sucursale, agenţii a
căror suprafaţă pentru fiecare în parte este mai mare de 100
mp., taxa se va calcula pentru fiecare punct în parte, la valoarea cea mai
mică (după încadrarea fiecărui punct de lucru în tabelele mai
sus menţionate) înmulţită cu numărul de locaţii.
Pentru
modificările intervenite în cursul anului contribuabilii au obligaţia
depunerii unei declaraţii rectificative în termen de 30 de zile de la data
acestora.
Contribuabilul
are obligaţia de a declara, pe baza documentelor justificative de
deţinere a spaţiului, prin completarea unei declaraţii de
impunere în două exemplare.
Taxele
corespunzătoare se vor achita prin ordin de plată în contul
Primăriei Municipiului Constanţa, deschis la Trezoreria
Constanţa (cont IBAN RO66TREZ2315040XXX000599) sau prin chitanţă
la caseriile agenţiilor Serviciului Public de Impozite şi Taxe
şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Pentru Constanţa taxa se achită anual în 2
rate, respectiv 31 martie şi 30
septembrie, date până la care nu se datorează majorari de întârziere.
Pentru Mamaia, Sat Vacanţă, taxa se
achită la până la data 01.07.2009
Neplata în
termenele scadente atrage şi plata
majorărilor de întârziere, stabilite prin hotărâri ale
guvernului.
La
declaraţia de impunere, agentul economic are obligaţia de a anexa în
fotocopie următoarele documente:
-
certificat de înregistrare la Camera de Comerţ ;
-
actul de proprietate sau deţinere (concesiune,
închiriere, asociere, etc.)
-
schiţa activului vizată de o persoană
autorizată.
Termenul de depunere al declaraţiei anuale:
-
pentru
contribuabilii din Constanţa este până la 01.03.2009;
-
pentru Mamaia şi Sat Vacanţă este până la data de 01.07.2009.
Constituie
contravenţii depunerea peste termen, nedepunerea, depunerea
declaraţiilor cu informaţii eronate, precum şi nedeclararea în
termen de 30 de zile a modificărilor aduse statutului/actului constitutiv
în cazul persoanelor juridice, precum şi în autorizaţiile de funcţionare,
în cazul persoanelor fizice autorizate şi asociaţiilor familiale cu
privire la închiderea/deschiderea de puncte de lucru
Contravenţiile se
sancţionează cu amenda cuprinsă între 200 lei la 500 lei, în
cazul persoanelor fizice autorizate şi asociaţiilor familiale, între
800 lei la 2000 lei în cazul persoanelor juridice.
Contravenţiilor
prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv
posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la
data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data
comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea
încasării taxei, controlului şi aplicării sancţiunilor
revine Serviciului Public de Impozite,Taxe şi alte Venituri ale Bugetului
Local.
SEMNĂTURĂ
INSPECTORI,
_________________________
_________________________
Modelul declaraţiei este următorul:
CONTRIBUABIL ______________________________ VERIFICAT
DE:
SEDIU SOCIAL ______________________________ ORGANUL DE
SPECIALITATE
PUNCT DE LUCRU
______________________________
NR. REG. COM. ______________________________ NR. ŞI
DATA ÎNREGISTRĂRII
COD FISCAL ______________________________
CONT ______________________________ SEMNĂTURĂ
BANCA ______________________________ L.S.
DECLARAŢIE *
Nr. Crt. |
Activitatea |
Se Bifează cu X |
Zona
|
Suprafaţă Utilă (m2) |
Taxa |
1.
|
Unităţi de agrement
|
|
|
|
|
2.
|
Unităţi din activitatea de
alimentaţie publică – vezi zonarea anexă (Mamaia + Sat Vacanţă)
(suprafaţă utilă) |
|
|
|
|
3.
|
Spaţii comerciale, prestări
servicii, sediu social şi puncte de lucru (suprafaţă
utilă) |
|
|
|
|
Nr.
Crt. |
Activitatea |
Se
bifează cu X |
Suprafaţă Utilă (m2) |
Taxa |
1. |
Unităţi din activitatea de alimentaţie
publică (suprafaţă utilă) |
|
|
|
2. |
Spaţii comerciale, prestări servicii, sediu social
şi puncte de lucru (suprafaţă utilă) |
|
|
|
3. |
Complexe comerciale care desfăşoară activitate
comercială (suprafaţă utilă) |
|
|
|
|
Pieţe
agro-alimentare (suprafaţă utilă) |
|
|
|
4. |
Depozite comerciale (suprafaţă utilă) |
|
|
|
5. |
Bănci, societăţi de leasing, societăţi de
asigurare-reasigurare (suprafaţă utilă) |
|
|
|
6. |
Case de amanet, case de schimb valutar, societăţi de
intermedieri credite, societăţi de tranzacţionare a titlurilor
de valoare pe piaţă, societăţi de brokeraj |
|
|
|
Adresa de domiciliu:______________________________________________________________
Telefon:________________
*Sub sancţiunile aplicate de fals în acte publice, declar
că datele din această declaraţie sunt corecte şi complete.
La prezenta declaraţie se vor anexa în copie următoarele
documente:
-
certificat
de înregistrare şi anexe;
-
actul
de proprietate sau deţinere (concesiune, închiriere, asociere, etc.);
-
schiţa
activului vizată de o persoană autorizată
8.
TAXA ANUALĂ PENTRU VEHICULELE LENTE
Prezenta taxă este
instituită ca tasă locală, în temeiul art. 283 alin. 2 din Legea
nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare, pentru utilizarea infrastructurii publice locale.
Vehiculele lente sunt mijloace de transport pentru care nu există
obligaţia înmatriculării, astfel:
1.
autocositoare;
2. autoexcavator (excavator
pe autoşasiu);
3.
autogreder sau autogreper;
4.
buldozer pe pneuri;
5.
compactor autopropulsat;
6.
excavator cu racleţi pentru săpat
şanţuri, excavator cu rotor pentru săpat şanţuri sau
excavator pe pneuri;
7.
freză autopropulsată pentru canale sau pentru
pământ stabilizat;
8.
freză rutieră;
9.
încărcător cu o cupă pe pneuri;
10. instalaţie
autopropulsată de sortare-concasare;
11. macara cu greifer;
12. macara mobilă pe
pneuri;
13. macara turn autopropulsată;
14. maşină
autopropulsată pentru oricare din următoarele:
a. lucrări de terasamente;
b. construcţia şi întreţinerea drumurilor;
c. decopertarea îmbrăcăminţii asfaltice la drumuri;
d. finisarea drumurilor;
e. forat;
f. turnarea asfaltului;
g. înlăturarea zăpezii;
15. şasiu autopropulsat
cu fierăstrău pentru tăiat lemne;
16. tractor pe pneuri;
17. troliu autopropulsat;
18. utilaj
multifuncţional pentru întreţinerea drumurilor;
19. vehicul pentru pompieri
pentru derularea furtunurilor de apă;
20. vehicul pentru
măcinat şi compactat deşeuri;
21. vehicul pentru marcarea
drumurilor;
22. vehicul pentru tăiat
şi compactat deşeuri;
23. motostivuitor
(autostivuitor);
24. şi altele asemenea.
În cazul vehiculelor
lente, taxa pentru oricare tip de vehicul este stabilită în sumă
fixă de 40 lei/an.
Pentru vehiculele lente
existente în patrimoniul persoanelor fizice sau juridice la data de 1 ianuarie,
taxa datorată pentru întregul an fiscal se achită până cel
târziu la data de 31 ianuarie a anului de referinţă.
Pentru
vehiculele lente dobândite după data de 1 ianuarie, taxa se datorează
începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care s-a dobândit
vehiculul lent, proporţional cu perioada rămasă până la
sfârşitul anului fiscal respectiv, respectiv se declară şi se
achită în cel mult 30 de zile calendaristice de la data dobândirii.
Pentru
vehiculele lente înstrăinate taxa se dă la scădere începând cu
data de întâi a lunii următoare celei în care a avut loc
înstrăinarea, proporţional cu perioada rămasă până la
sfârşitul anului respectiv, regularizarea sumelor achitate în plus
făcând obiectul compensării cu alte impozite şi taxe exigibile
la acea dată sau al restituirii către contribuabil.
Constituie
contravenţii următoarele fapte:
a)
depunerea peste termen a
declaraţiilor fiscale;
b)
nedepunerea declaraţiilor
fiscale.
În
cazul persoanelor fizice, contravenţia prevăzută la lit. a se
sancţionează cu amendă de la 50 lei la 200 lei, iar cea de la
lit. b cu amendă de la 200 lei la 500 lei.
În
cazul persoanelor juridice, limitele minime şi maxime ale amenzilor
prevăzute mai sus se majorează cu 300%.
Contravenţiilor
prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu
modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea
achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data
încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării
acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Modelul declaraţiei
pentru stabilirea taxei pentru vehicule lente este următorul:
-
faţă-
Contribuabilul _________________________ |
|
|
Sediul _______________________________ |
|
Nr. _____________ din _________________ |
CUI _________________________________ |
|
Verificat de ___________________________ |
Tel. nr. _______________________________ |
|
L.S. Semnătura ________________________ |
Cont nr. ______________________________ |
|
NR. ROL FISCAL _____________________ |
Deschis la Banca _______________________ |
|
|
DECLARAŢIE DE IMPUNERE
pentru
stabilirea taxei anuale pentru vehicule lente, datorată în temeiul
art.
283 alin. 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările
şi
completările ulterioare
Subsemnatul(a)..................................................................................
în calitate de ............................................................. la
S.C ................................................. legitimat prin B.I./C.I seria
.............nr. ................................, C.N.P
............................................. declar că societatea
deţine în proprietate un număr de ............. vehicule lente detaliate pe verso-ul
prezentei.
Prin semnarea prezentei am luat cunoştinţă
că declararea necorespunzătoare adevărului se pedepseşte
conform legii penale, cele declarate fiind corecte şi complete.
DIRECTOR ŞEFUL
COMPARTIMENTULUI CONTABIL
L.S. ____________________
(prenumele, numele şi
semnătura)
(prenumele, numele
şi semnătura)
NOTĂ: în cazul persoanelor fizice declaraţia de impunere se completează
în mod corespunzător cu elementele de identificare specifice acestora.
SITUAŢIA
(– verso –)
cuprinzând vehicule lente
Nr. crt. |
Specificare (tipul) |
Nr. |
Data dobândirii |
Taxa datorată/vehicul
-lei/an - |
Total taxa datorată *) (col. 2 x col.4) |
OBS. OBS. |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. |
Autocositoare |
|
|
|
|
|
2. |
Autoexcavator (excavator pe
autoşasiu) |
|
|
|
|
|
3. |
Autogreder |
|
|
|
|
|
4. |
Autoscreper |
|
|
|
|
|
5. |
Autostivuitor |
|
|
|
|
|
6. |
Buldozer pe pneuri |
|
|
|
|
|
7. |
Combină agricolă pentru
recoltat cereale sau furaje |
|
|
|
|
|
8. |
Compactor autopropulsat |
|
|
|
|
|
9. |
Electrocar cu echipamente: sudură,grup electrogen, pompă etc. |
|
|
|
|
|
10. |
Excavator cu racleţi
pentru săpat şanţuri |
|
|
|
|
|
11. |
Excavator cu rotor pentru
săpat şanţuri |
|
|
|
|
|
12. |
Excavator pe pneuri |
|
|
|
|
|
13. |
Freză autopropulsată
pentru canale |
|
|
|
|
|
14. |
Freză autopropulsată
pentru pământ stabilizat |
|
|
|
|
|
15. |
Freză rutieră |
|
|
|
|
|
16. |
Încărcător cu o
cupă pe pneuri |
|
|
|
|
|
17. |
Instalaţie
autopropulsată de sortare-concasare |
|
|
|
|
|
18. |
Macara cu greifer |
|
|
|
|
|
19. |
Macara mobilă pe pneuri |
|
|
|
|
|
20. |
Macara turn autopropulsată |
|
|
|
|
|
21. |
Maşina autopropulsată
multifuncţional pentru lucrări de terasamente |
|
|
|
|
|
22. |
Maşină
autopropulsată pentru construcţia şi întreţinrea
drumurilor |
|
|
|
|
|
23. |
Maşina autopropulsată
pentru decopertarea îmbrăcămintei asfaltice la |
|
|
|
|
|
24. |
Maşină
autopropulsată pentru finisarea drumurilor |
|
|
|
|
|
25. |
Maşină
autopropulsată pentru forat |
|
|
|
|
|
26. |
Maşină
autopropulsată pentru turnat asfalt |
|
|
|
|
|
27. |
Plug de zăpadă
autopropulsat |
|
|
|
|
|
28. |
Şasiu autopropulsat cu
ferestrău pentru tăiat lemn |
|
|
|
|
|
29. |
Tractor pe pneuri |
|
|
|
|
|
30. |
Troliu autopropulsat |
|
|
|
|
|
31. |
Utilaj multifuncţional pentru întreţinerea drumurilor |
|
|
|
|
|
32. |
Vehicul de pompieri pentru derularea
furtunurilor de apă |
|
|
|
|
|
33. |
Vehicul pentru măcinat şi compactat
deşeuri |
|
|
|
|
|
34. |
Vehicul pentru marcarea drumurilor |
|
|
|
|
|
35. |
Vehicul pentru tăiat şi compactat
deşeuri |
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
|
|
|
|
*) În cazul în care taxa se
datorează pentru o perioada mai mică de un an se aplică în mod
corespunzător prevederile paragrafului 5 al punctului 8 din Anexa 1.5.