1.1 Cote şi
valori de impozitare
Impozitul pe
spectacole se calculează prin aplicarea cotei de impozit la suma
încasată din vânzarea biletelor de intrare şi a abonamentelor.
Cota de impozit
se determină după cum urmează:
a)
în cazul unui spectacol de teatru, ca de exemplu o
piesă de teatru, balet, operă, operetă, concert filarmonic sau
altă manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un
spectacol de circ sau orice competiţie sportivă internă sau
internaţională, cota de impozit este egală cu 2%;
b)
în cazul oricărei alte manifestări artistice decât
cele enumerate la lit. a), cota de impozit este egală cu 5%.
Pentru
activităţile artistice şi distractive de videotecă şi
discotecă impozitul pe spectacole se calculează pe baza
suprafeţei incintei în care se desfăşoară spectacolul,
după cum urmează:
lei/mp/zi.
Anul |
2009 |
Videoteci
|
0.06 |
Discoteci |
0.12 |
1.2
Mod de aplicare
Orice
persoană care organizează o manifestare artistică, o
competiţie sportivă sau altă activitate distractivă în
România are obligaţia de a plăti impozitul pe spectacole.
Impozitul pe
spectacole se plăteşte la bugetul local al unităţii
administrativ-teritoriale în raza căreia are loc manifestarea
artistică, competiţia sportivă sau altă activitate
distractivă.
Impozitul pe
spectacole se calculează prin aplicarea cotei de impozit la suma
încasată din vânzarea biletelor de intrare şi a abonamentelor
exclusiv TVA (vezi anexa 1.4 punctul 1).
Persoanele
prevăzute la alineatul 1 datorează impozit pe spectacole calculat
asupra încasărilor din vânzarea biletelor de intrare şi/sau
abonamentelor, din care se scade valoarea timbrelor cinematografice, teatrale,
muzicale, folclorice sau de divertisment, după caz, valoare determinată
potrivit prevederilor Legii nr. 35/1994 privind
timbrul literar, cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor
plastice, al arhitecturii şi de divertisment, cu modificările şi
completările ulterioare şi prevederilor Normelor metodologice emise
de Ministerul Finanţelor nr. 48.211/1994 privind perceperea, încasarea,
virarea, utilizarea, evidenţa şi controlul destinaţiei sumelor
rezultate din aplicarea timbrului literar, cinematografic, teatral, muzical,
folcloric şi al artelor plastice, cu modificările şi
completările ulterioare.
Pentru
determinarea impozitului pe spectacole, asupra nivelurilor menţionate mai
sus se aplică coeficientul de
corecţie 5 corespunzător rangului Municipiului Constanţa.
1.3
Scutiri
Impozitul pe
spectacole nu se aplică spectacolelor organizate în scopuri umanitare.
1.4
Obligaţii
Impozitul pe
spectacole se plăteşte lunar până la data de 15, inclusiv, a
lunii următoare celei în care a avut loc spectacolul.
Orice
persoană care datorează impozitul pe spectacole are obligaţia de
a depune o declaraţie la compartimentul de specialitate al
autorităţii administraţiei publice locale, până la data
stabilită pentru fiecare plată a impozitului pe spectacole.
Persoanele care
datorează impozitul pe spectacole răspund pentru calculul corect al
impozitului, depunerea la timp a declaraţiei şi plata la timp a
impozitului.
1.5
Sancţiuni
Constituie contravenţii următoarele fapte:
a) depunerea peste termen a declaraţiilor de impunere;
b)
nedepunerea declaraţiilor
de impunere.
Contravenţia prevazută la lit. a) se
sancţionează cu amendă de la 200 lei la 800 lei, iar cea de la
lit.b) cu amendă de la 800 lei la 2.000 lei .
În cazul persoanelor juridice, încălcarea normelor tehnice privind tipărirea, înregistrarea, vânzarea, evidenţa şi gestionarea, după caz, a abonamentelor şi a biletelor de intrare la spectacole constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 920 lei la 4.520 lei.
În cazul persoanelor fizice, încălcarea normelor
tehnice privind tipărirea, înregistrarea, vânzarea, evidenţa şi
gestionarea, după caz, a abonamentelor şi a biletelor de intrare la spectacole
constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă
de la 230 lei la 1.130 lei.
Contravenţiilor prevăzute în
prezenta anexă li se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore
de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data
comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
2.
TAXA HOTELIERĂ În Mamaia
Şi
Tipul unităţilor de cazare |
Coeficient taxă (%) |
Hotel * |
3,5 |
Hotel ** |
4 |
Hotel *** |
4,5 |
Hotel **** |
5 |
Hotel ***** |
5 |
Campinguri
şi moteluri |
3 |
Hoteluri cu
circuit închis, neclasificate conform Normelor
stabilite de Ministerul Turismului |
3 |
Taxa
hotelieră se datorează pentru întreaga perioadă de şedere,
pentru unităţile de cazare din Municipiul Constanţa, cu
excepţia cazului unităţilor de cazare amplasate în
Staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă, atunci când taxa se
datorează numai pentru o singură noapte, indiferent de perioada
reală de cazare.
De asemenea,
taxa se datorează şi pentru vilele şi pensiunile turistice,
aplicându-se acelaşi coeficient de taxare ca în cazul hotelurilor, în
funcţie de numărul de margarete.
2.1
Mod de aplicare al taxei hoteliere în
Mamaia şi
Taxa pentru şederea într-o unitate de
cazare, taxa hotelieră, se încasează de către persoanele
juridice prin intermediul cărora se realizează cazarea, o dată
cu luarea în evidenţă a persoanelor cazate.
Taxa hotelieră se calculează
prin aplicarea cotei stabilite în tabelul de la punctul 2 la tarifele de
cazare, exclusiv TVA, practicate de unitatea de cazare, pentru fiecare
persoană care datorează această taxă.
Taxa hotelieră se datorează pe întreaga
perioadă de şedere, pentru unităţile de cazare din
Municipiul Constanţa, cu excepţia cazului unităţilor de
cazare amplasate în Staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă, atunci
când taxa se datorează numai pentru o singură noapte, indiferent de
perioada reală de cazare.
2.2 Scutiri
şi facilităţi
Taxa hotelieră nu se aplică
pentru:
a)
persoane fizice în
vârstă de pănă la 18 ani inclusiv;
b)
persoane fizice cu
handicap grav sau accentuat ori persoanele invalide de gradul I sau II;
c)
pensionari sau
studenţi;
d)
persoanele fizice
aflate pe durata satisfacerii stagiului militar;
e)
veterani de razboi;
f)
văduve de
război sau văduvele veteranilor de război care nu s-au
recăsătorit;
g)
persoane fizice
prevăzute la art. 1 al Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor
drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura
instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate
în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu
modificările şi completările ulterioare;
h)
soţul sau
soţia uneia dintre persoanele fizice menţionate la lit. b) - g), care
este cazat/cazată împreună cu o persoană menţionată la
lit. b) - g).
2.3
Obligaţii
Unităţile
de cazare au obligaţia de a vira taxa hotelieră la bugetul local,
lunar, până la data de 10, inclusiv, a lunii următoare celei în care
s-a colectat taxa hotelieră de la persoanele care au plătit cazarea.
Unităţile de cazare au obligaţia de a depune lunar
o declaraţie, până la data stabilită pentru fiecare plată a
taxei hoteliere, inclusiv.
2.4
Sancţiuni
Constituie contravenţii următoarele fapte:
a)
depunerea peste
termen a declaraţiilor de impunere;
b)
nedepunerea
declaraţiilor de impunere.
Contravenţia prevăzută la lit. a) se
sancţionează cu amendă de la 200 lei la 800 lei, iar cea de la
lit.b) cu amendă de la 800 lei la 2.000 lei .
Contravenţiilor prevăzute în
prezenta anexă li se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de
ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data
comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.