1. Valoarea impozitului
pe mijloacele de transport
1.1
Mijloace
de transport cu tracţiune mecanică
Tipuri de autovehicule |
Suma, în lei pentru fiecare grupă
de 200 cmc sau fracţiune din aceasta |
1. Motorete scutere şi
autoturisme cu capacitate cilindrică de până la 1600 cm3
inclusiv |
7 |
2. Autoturisme cu capacitatea
cilindrică între 1601 cm3 şi 2000 cm3,
inclusiv |
15 |
3. Autoturisme cu capacitatea
cilindrică între 2001 cm3 şi 2600 cm3,
inclusiv |
30 |
4. Autoturisme cu capacitate
cilindrică între 2601 cm3 şi 3000 cm3,
inclusiv |
60 |
5. Autoturisme cu capacitate
cilindrică de peste 3001 cm3 |
120 |
6. Autobuze, autocare,
microbuze |
20 |
7. Alte vehicule cu masa
totală maximă autorizată de până la 12 tone inclusiv,
precum şi autoturismele de teren din producţie internă |
25 |
8. Tractoare înmatriculate |
15 |
* În cazul unui
ataş, impozitul pe mijlocul de transport este de 50% din impozitul pe
motocicletele, motoretele şi scuterele respective.
1.2. Autovehicule de transport marfă cu masa totală
autorizată egală sau mai mare de 12 tone
Numărul axelor şi masa totală maximă autorizată |
Impozitul, în lei,
pentru vehiculele angajate exclusiv în operaţiunile de transport intern |
Impozitul, în lei,
pentru vehiculele angajate în operaţiunile de transport intern şi
internaţional |
|||
Vehicule cu sistem de suspensie
pneumatică sau un echivalent recunoscut |
Vehicule cu alt sistem de suspensie |
Vehicule cu sistem de suspensie
pneumatică sau un echivalent recunoscut |
Vehicule cu alt sistem de suspensie |
||
I. |
Vehicule cu două axe |
|
|
|
|
|
1. Masa nu mai puţin de 12 tone, dar
nu mai mult de 13 tone |
0 |
72 |
0 |
102 |
|
2. Masa nu mai puţin de 13 tone, dar
nu mai mult de 14 tone |
72 |
198 |
102 |
282 |
|
3. Masa nu mai puţin de 14 tone, dar
nu mai mult de 15 tone |
198 |
278 |
282 |
397 |
|
4. Masa nu mai puţin de 15 tone, dar
nu mai mult de 18 tone |
278 |
630 |
397 |
899 |
II. |
Vehicule
cu 3 axe |
|
|
|
|
|
1. Masa nu mai puţin de 15 tone, dar
nu mai mult de 17 tone |
72 |
125 |
102 |
178 |
|
2. Masa nu mai puţin de 17 tone, dar
nu mai mult de 19 tone |
125 |
255 |
178 |
364 |
|
3. Masa nu mai puţin de 19 tone, dar
nu mai mult de 21 de tone |
255 |
331 |
364 |
473 |
|
4. Masa nu mai puţin de 21 de tone,
dar nu mai mult de 23 de tone |
331 |
510 |
473 |
729 |
|
5. Masa nu mai puţin de 23 de tone,
dar nu mai mult de 25 de tone |
510 |
793 |
729 |
1.132 |
|
6. Masa nu mai puţin de 25 de tone,
dar nu mai mult de 26 de tone |
510 |
793 |
729 |
1.132 |
III. |
Vehicule
cu 4 axe |
|
|
|
|
|
1. Masa nu mai puţin de 23 de tone,
dar nu mai mult de 25 de tone |
331 |
336 |
473 |
479 |
|
2. Masa nu mai puţin de 25 de tone,
dar nu mai mult de 27 de tone |
336 |
524 |
479 |
748 |
|
3. Masa nu mai puţin de 27 de tone,
dar nu mai mult de 29 de tone |
524 |
832 |
748 |
1.188 |
|
4. Masa nu mai puţin de 29 de tone,
dar nu mai mult de 31 de tone |
832 |
1.234 |
1.188 |
1.762 |
|
5. Masa nu mai puţin de 31 de tone,
dar nu mai mult de 32 de tone |
832 |
1.234 |
1.188 |
1.762 |
1.3. Combinaţii de
autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de transport
marfă cu masa totală maximă autorizată egală sau mai
mare de 12 tone
Numărul axelor şi masa totală maximă autorizată |
Impozitul, în lei,
pentru vehiculele angajate exclusiv în operaţiunile de transport intern |
Impozitul, în lei,
pentru vehiculele angajate în operaţiunile de transport intern şi
internaţional |
|||
Vehicule cu sistem de suspensie
pneumatică sau un echivalent recunoscut |
Vehicule cu alt sistem de suspensie |
Vehicule cu sistem de suspensie
pneumatică sau un echivalent recunoscut |
Vehicule cu alt sistem de suspensie |
||
I. |
Vehicule cu 2+1 axe |
|
|
|
|
|
1. Masa nu mai puţin de 12 tone, dar
nu mai mult de 14 tone |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
2. Masa nu mai puţin de 14 tone, dar
nu mai mult de 16 tone |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
3. Masa nu mai puţin de 16 tone, dar
nu mai mult de 18 tone |
0 |
33 |
0 |
46 |
|
4. Masa nu mai puţin de 18 tone, dar
nu mai mult de 20 tone |
33 |
74 |
46 |
105 |
|
5. Masa nu mai puţin de 20 tone, dar
nu mai mult de 22 tone |
74 |
173 |
105 |
246 |
|
6. Masa nu mai puţin de 22 tone, dar
nu mai mult de 23 tone |
173 |
223 |
246 |
318 |
|
7. Masa nu mai puţin de 23 tone, dar
nu mai mult de 25 tone |
223 |
402 |
318 |
574 |
|
8. Masa nu mai puţin de 25 tone, dar
nu mai mult de 28 tone |
402 |
705 |
574 |
1.007 |
II. |
Vehicule cu 2+2 axe |
|
|
|
|
|
1. Masa nu mai puţin de 23 tone, dar
nu mai mult de 25 tone |
69 |
161 |
98 |
230 |
|
2. Masa nu mai puţin de 25 tone, dar
nu mai mult de 26 tone |
161 |
264 |
230 |
377 |
|
3. Masa nu mai puţin de 26 tone, dar
nu mai mult de 28 de tone |
264 |
388 |
377 |
554 |
|
4. Masa nu mai puţin de 28 de tone,
dar nu mai mult de 29 de tone |
388 |
469 |
554 |
669 |
|
5. Masa nu mai puţin de 29 de tone,
dar nu mai mult de 31 de tone |
469 |
770 |
669 |
1.099 |
|
6. Masa nu mai puţin de 31 de tone,
dar nu mai mult de 33 de tone |
770 |
1.068 |
1.099 |
1.525 |
|
7. Masa nu mai puţin de 33 tone, dar
nu mai mult de 36 tone |
1.068 |
1.622 |
1.525 |
2.316 |
|
8. Masa nu mai puţin de 36 tone, dar
nu mai mult de 38 tone |
1.068 |
1.622 |
1.525 |
2.316 |
III. |
Vehicule
cu 2+3 axe |
|
|
|
|
|
1. Masa nu mai puţin de 36 de tone,
dar nu mai mult de 38 de tone |
850 |
1.183 |
1.214 |
1.689 |
|
2. Masa nu mai puţin de 38 de tone,
dar nu mai mult de 40 de tone |
1.183 |
1.608 |
1.689 |
2.296 |
IV. |
Vehicule
cu 3+2 axe |
|
|
|
|
|
1. Masa nu mai puţin de 36 de tone,
dar nu mai mult de 38 de tone |
751 |
1.043 |
1.073 |
1.489 |
|
2. Masa nu mai puţin de 38 de tone,
dar nu mai mult de 40 de tone |
1.043 |
1.442 |
1.489 |
2.060 |
|
3. Masa nu mai puţin de 40 de tone,
dar nu mai mult de 44 de tone |
1.442 |
2.133 |
2.060 |
3.047 |
V. |
Vehicule
cu 3+3 axe |
|
|
|
|
|
1. Masa nu mai puţin de 36 de tone,
dar nu mai mult de 38 de tone |
427 |
517 |
610 |
738 |
|
2. Masa nu mai puţin de 38 de tone,
dar nu mai mult de 40 de tone |
517 |
772 |
738 |
1.102 |
|
3. Masa nu mai puţin de 40 de tone,
dar nu mai mult de 44 de tone |
774 |
1.229 |
1.102 |
1.755 |
1.4. Remorci, semiremorci, rulote *
Masa totală maximă
autorizată |
Impozit (lei) |
1. până la 1 tonă
inclusiv |
8 |
2. peste 1 tonă, dar nu
mai mult de 3 tone |
28 |
3. peste 3 tone, dar nu mai
mult de 5 tone |
44 |
4. peste 5 tone |
55 |
* Cu excepţia celor care fac
parte din combinaţiile de autovehicule (autovehicule articulate sau
trenuri rutiere)
1.5. Mijloace de transport pe apă
Mijlocul de transport pe apă |
Impozit (lei) |
1. Luntre, bărci
fără motor, folosite pentru uz
personal |
15 |
2. Bărci fără
motor, folosite în alte scopuri |
48 |
3. Bărci cu motor |
150 |
4. Nave de sport şi agrement |
|
a) şalupe |
350 |
b) iahturi |
960 |
5. Scutere de apa |
180 |
6. Remorchere şi împingătoare |
|
a) Până la 500 CP inclusiv |
480 |
b) peste 500 CP şi
până la 2000 CP, inclusiv |
780 |
c) peste 2000 CP şi
până la 4000 CP, inclusiv |
1200 |
d) peste 4000 CP |
1920 |
7. Vapoare – pentru fiecare
1000 tdw sau fracţiune din acesta |
156 |
8. Ceamuri, şlepuri şi
barje fluviale: |
|
a) cu capacitate de încărcare
până la 1500 tone inclusiv |
156 |
b) cu capacitate de încărcare
de peste 1500 tone şi până la 3000 tone inclusiv |
240 |
c) cu capacitate de încărcare
de peste 3000 tone |
420 |
Contribuabilii,
persoane juridice, care deţin în
proprietate mijloace de transport ce trebuie înmatriculate în România datorează impozit pe mijloace de transport.
Impozitul pe
mijloacele de transport, se plăteşte la bugetul local al
unităţii administrativ-teritoriale unde persoana juridică
îşi are sediul sau punctul de lucru, după caz.
În cazul unui
mijloc de transport care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe întreaga
durată a acestuia, impozitul pe mijlocul de transport se datorează de
locatar.
În cazul
mijloacelor de transport care fac obiectul unui contract de leasing financiar
încheiat până la data de 31 decembrie 2006, locatarul, după cum
contribuabilul este persoană fizică sau persoană juridică,
are obligaţia depunerii unei declaraţii fiscale la compartimentul de
specialitate al autorităţii administraţiei publice locale pe a
cărei rază teritorială îşi are domiciliul/sediul/punctul de
lucru, până la data de 31 ianuarie 2007, însoţită de o copie a
contractului de leasing. Pentru contractele de leasing încheiate după data
de întâi ianuarie 2007, locatarul are obligaţia depunerii unei
declaraţii fiscale la compartimentul de specialitate al
autorităţii administraţiei publice locale competente,
însoţită de o copie a contractului de leasing, în termen de 30 de
zile de la data încheierii contractului de leasing.
În cazul în
care contractul de leasing încetează altfel decât prin ajungerea la
scadenţă, impozitul pe mijlocul de transport este datorat de locator.
Impozitul
mijloacelor de transport se calculează în funcţie de tipul acestora
şi de capacitatea cilindrică, prin înmulţirea fiecărui 200
cmc sau fracţiune din acesta cu suma corespunzătoare din anexa,
pct.1.1.
În cazul unui
ataş, impozitul pe mijlocul de transport este de 50% din impozitul pe
motocicletele, motoretele şi scuterele respective din anexa, pct.1.1
În cazul
autovehiculelor de transport marfă cu masa totală autorizată
egală sau mai mare de 12 tone, impozitul pe mijlocul de transport este
egal cu suma corespunzătoare prevăzută la pct. 1.2.
În cazul unei
combinaţii de autovehicule (un autovehicul articulat sau tren rutier) de
transport marfă cu masa totală maximă autorizată egală
sau mai mare de 12 tone, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma
corespunzătoare prevăzută la pct. 1.3.
În cazul unei
remorci, al unei semiremorci sau rulote care nu face parte dintr-o
combinaţie de autovehicule, impozitul pe mijlocul de transport este
egală cu suma corespunzătoare din anexă, pct.1.4
În cazul
mijloacelor de transport pe apă, impozitul pe mijlocul de transport este
egală cu suma corespunzătoare din anexă, pct. 1.5
3. Scutiri şi facilităţi pentru persoane juridice
Impozitul pe
mijloacele de transport nu se aplică pentru:
a)
navele fluviale de pasageri,
bărcile şi luntrele folosite pentru transportul persoanelor fizice cu
domiciliul în Delta Dunării, Insula Mare a Brăilei şi Insula
Balta Ialomiţei;
b)
instituţii sau unităţi
care funcţionează sub coordonarea Ministerului Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului,
c)
fundaţiilor testamentare
constituite conform legii, cu scopul de a întreţine, dezvolta şi
ajuta instituţii de cultură naţională, precum şi de a
susţine acţiuni cu caracter umanitar, social şi cultural;
d)
organizaţiile care au ca unică
activitate acordarea gratuită de servicii sociale în unităţi
specializate care asigură găzduire, îngrijire socială şi
medicală, asistenţă, ocrotire, activităţi de recuperare,
reabilitare şi reinserţie socială pentru copil, familie, persoane
cu handicap, persoane vârstnice, precum şi pentru alte persoane aflate în
dificultate, în condiţiile legii;
e)
mijloacele de transport ale persoanelor
juridice, care sunt utilizate pentru servicii de transport public de pasageri în
regim urban sau suburban, inclusiv transportul de pasageri în afara unei
localităţi, dacă tariful de transport este stabilit in
condiţii de transport public;
f)
vehiculele istorice definite conform
prevederilor legale în vigoare;
g)
mijloacele de transport ale instituţiilor
publice;
4. Obligaţii
Orice
contribuabil persoană juridică, care dobândeşte /
înstrăinează / transferă un mijloc de transport sau îşi
schimbă sediul / punctul de lucru are obligaţia de a depune o
declaraţie cu privire la mijlocul de transport la compartimentul de
specialitate al autorităţii administraţiei publice locale pe a
cărei rază teritorială îşi are sediul / punctul de lucru în
termen de 30 de zile inclusiv, de la modificarea survenită.
În cazul dobândirii
unui mijloc de transport declaraţia fiscală trebuie
însoţită de următoarele acte:
a)
copie după certificatul de
înmatriculare a societăţii;
b)
fişa de înmatriculare a mijlocului
de transport;
c)
cartea de identitate a mijlocului de
transport;
d)
factura sau contractul prin care a fost
dobândit mijlocul de transport;
e)
certificatul de atestare fiscală
eliberat în vederea întocmirii actului de transfer al dreptului de proprietate;
Impozitul pe
mijlocul de transport se datorează de contribuabil de la data de întâi a
lunii următoare celei în care mijlocul de transport a fost dobândit.
Impozitul pe
mijloacele de transport se dă la scădere începând cu data de întâi a
lunii următoare celei în care a avut loc înstrăinarea sau radierea.
Înstrăinarea
unui mijloc de transport, prin oricare dintre modalităţile
prevăzute de lege, nu poate fi efectuată până când titularul
dreptului de proprietate asupra mijlocului de transport respectiv nu are stinse
orice creanţe fiscale locale, cu excepţia obligaţiilor fiscale
aflate în litigiu, cuvenite bugetului local al unităţii
administrativ-teritoriale unde este înregistrat mijlocul de transport, cu
termene de plată scadente până la data de întâi a lunii
următoare celei în care are loc înstrăinarea. Atestarea
achitării obligaţiilor bugetare se face prin certificatul de atestare
fiscală emis de compartimentul de specialitate al autorităţilor
administraţiei publice locale. Actele prin care se înstrăinează
mijloace de transport cu încălcarea prevederilor prezentului alineat sunt
nule de drept.
Actele
de transfer a dreptului de proprietate asupra mijloacelor de transport trebuie
să fie însoţite de un certificat de atestare fiscală emis de
organele fiscale locale în a căror rază teritorială se află
înregistrat fiscal mijlocul de transport. Prin certificatul de atestare
fiscală se atestă achitarea la zi a tuturor obligaţiilor
bugetare locale scadente la data de întâi a lunii următoare
înstrăinării. În certificatul de atestare fiscală nu se cuprind
creanţele bugetare aflate în litigiu, în schimb se va menţiona despre
faptul că sunt în litigiu creanţe în cuantum de... lei.
Înstrăinarea
mijloacelor de transport fără respectarea prevederilor de mai sus
conduce la nulitatea actelor de înstrăinare a dreptului de proprietate.
Nulitatea se sesizează de orice persoană interesată la
instanţa de judecată competentă. Declararea nulităţii
actului de înstrăinare se comunică organului fiscal, contribuabililor
implicaţi şi unităţilor teritoriale ale Inspectoratului
Naţional pentru Evidenţa Persoanelor în vederea rectificării
situaţiei fiscale şi evidenţei privind înmatriculările
auto.
Mijloacele
de transport noi, care nu au fost înmatriculate niciodată, înregistrate ca
marfă în contabilitatea producătorilor sau dealerilor nu intră
sub incidenţa prevederilor celor două paragrafe de mai sus.
La
înstrăinarea unui mijloc de transport, proprietarul acestuia, potrivit
art. 10 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea,
eliberarea cărţii de identitate şi certificarea
autenticităţii vehiculelor rutiere, în vederea înmatriculării
sau înregistrării acestora în România, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 230/2003, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 412 din 30 august 2000, cu modificările
şi completările ulterioare, va transmite dobânditorului cartea de
identitate a vehiculului, precum şi certificatul fiscal prin care se
atestă că are achitat impozitul aferent, până la data de întâi a
lunii următoare celei în care s-a realizat transferul dreptului de
proprietate, ca anexă la contractul de vânzare-cumpărare.
Înstrăinarea
priveşte pierderea proprietăţii pe oricare dintre
următoarele căi:
a)
transferul dreptului de proprietate
asupra mijlocului de transport prin oricare dintre modalităţile
prevăzute de lege;
b)
furtul mijlocului de transport
respectiv, furt înregistrat la autorităţile competente în
condiţiile legii şi pentru care acestea eliberează o
adeverinţă în acest sens, până la data restituirii mijlocului de
transport furat către proprietarul de drept, în situaţia în care vehiculul
este recuperat, ori definitiv, în situaţia în care bunul furat nu poate fi
recuperat;
c)
radierea constă în scoaterea din
evidenţele fiscale ale compartimentelor de specialitate ale
autorităţilor administraţiei publice locale a mijloacelor de
transport cu grad avansat de uzură fizică, deteriorate sau care au
piese lipsă, fiind improprii îndeplinirii funcţiilor pentru care au
fost create, cazuri în care scăderea de la impozitul pe mijloacele de
transport se face prin prezentarea unor documente din care să reiasă
că mijlocul de transport a fost dezmembrat de o persoană fizică
sau de o persoană juridică specializată, care este
autorizată să efectueze servicii tehnice auto, potrivit legii.
În vederea
radierii mijlocului de transport din evidenţele fiscale persoana
juridică are obligaţia să depună în termen de 30 de zile de
la data încheierii copie după factura fiscală prin care a fost
înstrăinat sau după certificatul de radiere emis de către
organele competente.
Impozitul pe
mijloacele de transport nu se dă la scădere pentru perioada în care
acestea se află în reparaţii curente, reparaţii capitale,
conservare sau nu sunt utilizate din oricare alt motiv, inclusiv din lipsa unor
piese de schimb din reţeaua comercială sau de la unităţile
de reparaţii de profil.
Pentru
mijloacele de transport scoase din funcţiune şi pentru care
contribuabilul nu mai poate face dovada existenţei fizice, scăderea
de la plata impozitului pe mijloace de transport se face prin prezentarea unui
document din care să reiasă că acesta a fost dezmembrat în
condiţiile O.G. nr. 82/2000 privind autorizarea operatorilor economici
care desfaşoară activităţi de reparaţii, de reglare,
de modificări constructive, de reconstructie a vehiculelor rutiere, precum
şi de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz
Impozitul pe
mijlocul de transport se plăteşte anual, în două rate egale, respectiv:
a) rata I, până la data de 31 martie inclusiv;
b) rata a II-a, până la data de 30 septembrie inclusiv;
Deţinătorii,
persoane juridice străine, care solicită înmatricularea
temporară a mijloacelor de transport în România, în condiţiile legii,
au obligaţia să achite integral, la data solicitării, impozitul
datorat pentru perioada cuprinsă între data de întâi a lunii
următoare celei în care se înmatriculează şi până la
sfârşitul anului fiscal respectiv.
În
situaţia în care înmatricularea priveşte o perioadă care
depăşeşte data de 31 decembrie a anului fiscal în care s-a
solicitat înmatricularea, deţinătorii prevăzuţi la alin.
precedent au obligaţia sa achite integral impozitul pe mijlocul de
transport, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, astfel:
a)
în cazul în care înmatricularea
priveşte un an fiscal, impozitul anual;
b)
în cazul în care înmatricularea
priveşte o perioadă care se sfârşeşte înainte de data de 1
decembrie a aceluiaşi an, impozitul aferent perioadei cuprinse între data
de 1 ianuarie şi data de întâi a lunii următoare celei în care
expiră înmatricularea.
În cazul în care termenul de plată expiră într-o
zi nelucrătoare, acesta se prelungeşte până în ziua
lucrătoare imediat următoare.
Neplata în termenele scadente atrage şi plata majorărilor de
întârziere, stabilite prin hotărâri ale guvernului.
În vederea stabilirii impozitului pe mijloace de transport, contribuabilii
care deţin autovehicule de natura celor prevăzute la punctele 1.2
şi 1.3 au obligaţia de a depune o declaraţie pe proprie
răspundere pentru fiecare vehicul, până la data de 31 martie 2008,
din care să rezulte dacă vehiculul a efectuat sau urmează
să efectueze cel puţin o operaţiune de transport rutier internaţional.
5. Sancţiuni
Constituie
contravenţii următoarele fapte:
a)
depunerea peste termen a
declaraţiilor fiscale, precum şi a declaraţiilor pe proprie
răspundere în cazul autovehiculelor prevăzute la punctele 1.2 şi
1.3;
b)
nedepunerea declaraţiilor fiscale,
precum şi a declaraţiilor pe proprie răspundere în cazul
autovehiculelor prevăzute la punctele 1.2 şi 1.3;
c)
nerespectarea prevederilor referitoare
la înstrăinarea, înregistrarea/radierea clădirilor, precum şi la
comunicarea actelor translative ale dreptului de proprietate;
d)
refuzul de a furniza informaţii sau
documente în vederea clarificării şi stabilirii reale a
situaţiei fiscale a contribuabililor, compartimentele de specialitate ale
autorităţilor administraţiei publice locale au competenţa
de a solicita informaţii şi documente cu relevanţă
fiscală sau pentru identificarea contribuabililor sau a materiei
impozabile ori taxabile, după caz, iar notarii, avocaţii, executorii
judecătoreşti, organele de poliţie, organele vamale, serviciile
publice comunitare pentru regimul permiselor de conducere şi înmatriculare
a vehiculelor, serviciile publice comunitare pentru eliberarea
paşapoartelor simple, serviciile publice comunitare de evidenţă
a persoanelor, precum şi orice altă entitate care deţine
informaţii sau documente cu privire la bunuri impozabile sau taxabile,
după caz, ori la persoane care au calitatea de contribuabil, au
obligaţia furnizării acestora fără plata, precum şi
depăşirea termenului de 15 zile lucrătoare de la data
solicitării acestora.
Contravenţia
prevăzută la lit. a) se sancţionează cu amendă de la 200
lei la 800 lei, iar cele de la lit.b) –d) cu amendă de la 800 lei la 2.000
lei.
Contravenţiilor prevăzute în
prezenta anexă li se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv
posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la
data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data
comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
6. Bonificaţie
Pentru plata cu anticipaţie a tuturor obligaţiilor către
bugetul local până la data de 31 martie 2009, pentru persoanele juridice
se acordă o bonificaţie de 5%
la impozitul pe clădiri.