TAXE PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATELOR,
AVIZELOR ŞI A AUTORIZAŢIILOR ADMINISTRATE DE DIRECŢIA
URBANISM
A. Taxe
pentru eliberarea certificatelor de urbanism
SUPRAFAŢA |
TAXA (lei) |
a) până la 150 m2, inclusiv |
6 |
b) între 151 – 250 m2,
inclusiv |
7 |
c) între 251 – 500 m2,
inclusiv |
9 |
d) între 501 – 750 m2,
inclusiv |
12 |
e) între 751 – 1.000 m2,
inclusiv |
14 |
f) peste 1.000 m2 |
14 + 0.01 lei/m2 pentru fiecare m2 care
depăşeşte 1.000 m2 |
B. Taxe pentru eliberarea avizelor, a certificatelor
de urbanism, a autorizaţiilor de construire și a autorizațiilor
pentru scoaterea temporară din folosință a domeniului public
și/sau privat
(1) Taxa
pentru prelungirea unui certificat de urbanism este egală cu 30% din
cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului inițial.
(2) Taxa pentru avizarea
certificatului de urbanism de către comisia de urbanism și amenajarea
teritoriului este de 15 lei.
(3) Taxa pentru eliberarea
unei autorizații de construire pentru o clădire
rezidențială sau clădire-anexă este egală cu 0,5% din
valoarea autorizată a lucrărilor de construcții.
(4) Taxa pentru eliberarea
autorizației de construire pentru alte construcții decât cele
menționate la pct. (3) este egală cu 1% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcție,
inclusiv valoarea instalațiilor aferente.
(5) Taxa pentru prelungirea
unei autorizații de construire este egală cu 30% din cuantumul taxei
pentru eliberarea autorizației inițiale.
(6) Taxa pentru eliberarea
autorizației de desființare, totală sau parțială, a
unei construcții este egală eu 0,1% din valoarea impozabilă
stabilită pentru determinarea impozitului pe clădiri, aferentă
părții desființate.
(7) a) Taxa pentru
eliberarea autorizației de foraje sau excavări necesare lucrărilor
de cercetare și prospectare a terenurilor în etapa efectuării
studiilor geotehnice și a studiilor privind ridicările topografice,
sondele de gaze, petrol și alte excavări se datorează de către
titularii drepturilor de prospecțiune și explorare este de 15lei/m2.
b) În termen de 30 de zile
de la finalizarea fazelor de cercetare și prospectare, contribuabilii au
obligația să declare suprafața efectiv afectată de foraje
sau excavări, iar în cazul în care aceasta diferă de cea pentru care
a fost emisă anterior o autorizație, taxa aferentă se
regularizează astfel încât să reflecte suprafața efectiv
afectată.
(8) Taxa pentru eliberarea
autorizației necesare pentru lucrările de organizare de șantier
în vederea realizării unei constructii, care nu sunt incluse în altă
autorizație de construire, este egală cu 3% din valoarea autorizată
a lucrărilor de organizare de șantier.
(9) Taxa pentru eliberarea
autorizației de amenajare de tabere de corturi, căsuțe sau
rulote ori campinguri este egală cu 2% din valoarea autorizată a
lucrărilor de construcție.
(10) Taxa pentru
autorizarea amplasării de chioșcuri, containere, tonete, cabine,
spații de expunere, corpuri și panouri de afișaj, firme și
reclame situate pe căile și în spațiile publice este de 8 lei/m2.
(11) Taxa pentru eliberarea
unei autorizații privind lucrările de racorduri și
branșamente la rețele publice de apă, canalizare, gaze, termice,
energie electrică, telefonie și televiziune prin cablu este de 13 lei
pentru fiecare racord.
(12) Taxa pentru eliberarea avizului comisiei
de urbanism şi amenajarea teritoriului este de 15 lei.
(13) Taxe pentru autorizarea scoaterii temporare din
folosinţă a domeniului public şi/sau privat al Municipiului
Constanţa pentru lucrări de reparatii (avarii) la reţelele de
utilităţi şi branşament/racord este de 22 lei/zi.
(14) Vor fi scutiţi de taxa locală agenţii
economici şi persoanele fizice care solicită intervenţia în
domeniul public şi/sau privat pentru lucrări de investiţii pe
trasee noi.
(15) Lucrările
de investiţii pentru realizarea de reţele şi branşamente/racorduri
vor fi limitate în timp astfel:
Ř pentru realizarea unui branşament, timpul de
scoatere temporară din folosinţă a domeniului public şi/sau
privat va fi cuprins în intervalul de 5-15 zile, în funcţie de lungimea
traseului. Acest termen se poate prelungi o singură dată cu
acelaşi număr de zile. Excepţie vor face branşamentele care
se vor realiza prin foraj orizontal, termenul de execuţie va fi cuprins în
intervalul de 10-20 zile cu posibilitatea de a-l prelungi cu acelaşi
număr de zile.
Ř în cazul
lucrărilor pentru realizarea unei reţele subterane, timpul de
scoatere temporară din folosinţă a domeniului public şi/sau
privat nu va depăşi 30 zile pentru un tronson de 100 ml. Acest termen
se poate prelungi o singură dată cu încă 30 zile.
(16) Termenul
de valabilitate al autorizaţiei pentru scoaterea temporară din
folosinţă a domeniului public şi/privat este intervalul de timp
cuprins între 60 de zile şi 9 luni de la data emiterii în funcţie de
complexitatea lucrării. Acest termen
se va încadra în termenul de valabilitate prevăzut în autorizaţia de
construire. În cazul în care expiră acest termen, se va solicita o
nouă autorizaţie pentru scoaterea temporară din folosinţă
a domeniului public şi/privat, în termenul de valabilitate al autorizaţiei
de construire.
(17) Depăşirea termenelor menţionate în
autorizaţia de scoatere temporară din folosinţa domeniului
public şi/sau privat se va sancţiona conform legislaţiei în
vigoare.
(18) Responsabilitatea încasării taxei revine
Direcţiei Urbanism.
(19) Taxa pentru obţinerea în numele solicitantului
a avizelor necesare în vederea autorizării va fi de 20 lei/aviz.
(20) Mod de
aplicare. Pentru taxele prevăzute la punctele (3) și (4)
stabilite pe baza valorii autorizate a lucrărilor de construcție se
aplică următoarele reguli:
a) taxa datorată se
stabilește pe baza valorii lucrărilor de construcție declarate
de persoana care solicită autorizația de construire și se
plătește înainte de emiterea acesteia;
b) pentru taxa
prevazută la pct. (3) și (4), valoarea reală a lucrărilor
de construcție nu poate fi mai mică decât valoarea impozabilă a
clădirii stabilită conform Legii
nr. 227/08.09.2015 privind Codul Fiscal, art.457;
c) în termen de 15 zile de
la data finalizării lucrărilor de construcție, dar nu mai târziu
de 15 zile de la data la care expiră autorizația respectivă,
persoana care a obținut autorizația trebuie să depună o
declaratie privind valoarea lucrărilor de construcție la compartimentul
de specialitate al autorității administrației publice locale;
d) până în cea de-a 15-a
zi, inclusiv, de la data la care se depune situația finală privind
valoarea lucrărilor de construcții, compartimentul de specialitate al
autorității administrației publice locale are obligatia de a
stabili taxa datorată pe baza valorii reale a lucrărilor de
construcție;
e) până în cea de-a 15-a zi, inclusiv, de la data la care compartimentul
de specialitate al autorității administratiei publice locale a
comunicat valoarea stabilită pentru taxa, trebuie plătită orice
diferența de taxa datorată de catre persoana care a primit
autorizația sau orice diferență de taxă care trebuie
rambursată de autoritatea administrației publice locale.
(21) Regularizarea taxei pentru autorizaţia de
construire la terminarea lucrărilor, se face pe baza valorii reale a lucrărilor
de construcţie, valoare care nu poate fi mai mică decât cea
determinată conform anexei privind impozitul pe clădiri din hotărârea
de consiliu aferentă anului când a fost terminată lucrarea.
(22) Referitor la taxa
pentru eliberarea avizului comisiei de urbanism şi amenajarea
teritoriului, pentru avizele comisiilor tehnice sau colegiilor constituite prin
dispoziţii ale Primarului Municipiului Constanţa, care cuprind
specialişti în domeniile respective, atât din cadrul aparatului propriu
cât şi din cadrul instituţiilor de specialitate care sunt special
împuterniciţi de conducerile executive respective, petentul va prezenta,
la momentul eliberării avizului menţionat, o copie a documentului de
plată.
(23) Avizele se
eliberează doar dacă respectiva documentaţie a fost supusă
analizei comisiei de resort în baza unei solicitări exprese, respectiv
dacă avizul a fost prevăzut în certificatul de urbanism.
(24) Pentru
obţinerea avizelor impuse în certificatul de urbanism solicitantul va
depune:
- cerere;
- copie
certificat de urbanism;
- documentaţia
anexă;
-
taxă
conform prezentei hotărâri pentru fiecare aviz, achitată cu anticipaţie,
prin chitanţă la casieria primăriei sau cu ordin de plată
la trezorerie;
-
taxă
pentru fiecare aviz percepută de către unitatea emitentă,
achitată cu anticipaţie, prin chitanţa la casieria primăriei
sau cu ordin de plată la trezorerie.
(25) Modelul
declaraţiei pentru regularizarea taxei autorizaţiei de construire la
terminarea lucrărilor:
DOMNULE PRIMAR, Subsemnatul(a) _____________________________________
cu domiciliul în Constanţa, str. _____________________ rog aprobarea
eliberării procesului verbal de recepţie (parţială)
pentru lucrările executate în Constanţa,
_____________________________________________________, nr. _____________,
conform autorizaţiei de construcţie nr.
_______________________________ din data de _______________________ pentru
următoarele lucrări executate (până în acest stadiu) :
________________________________________________________________________________________________________________________________
lucrări rămase de executat:
________________________________________________________________________________________________________________________________
lucrările au fost terminate la data de
_____________________________________________. Declar pe proprie răspundere în
cunostinţa prevederilor legale în vigoare că valoarea lucrărilor
rezultate (în acest stadiu) a fost de ___________________________ lei, din
care pentru spaţiul comercial (sediul de firmă) valoarea a fost
de _____________________________lei. Mi s-a pus în vedere răspunderea ce
o antrenează constatarea ulterioară cu privire la necesitatea
declarării valorii reale a construcţiei executate. Data: Semnătura:
_____________
_______________ DOMNULUI
PRIMAR AL MUNICIPIULUI CONSTANŢA