ALTE TAXE ÎNCASATE DE SERVICIUL PUBLIC DE IMPOZITE, TAXE ŞI ALTE VENITURI ALE
BUGETULUI LOCAL
CAP. I TAXA DE SALUBRIZARE
(1) Prezenta taxă este
instituită ca taxă specială în temeiul prevederilor
art. 484 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal
și ale Legii
nr. 101/2006, republicată - serviciului de
salubrizare a localităţilor, fiind
fundamentată pe necesitatea asigurării prestațiilor efectuate
pentru salubrizarea localității, de care beneficiază întreaga
comunitate locală și individual, cei care nu dețin un contract
individual de salubritate.
(2) Taxa de salubrizare este datorată numai de
persoane fizice – locuitori ai Municipiului Constanţa.
(3) Toate persoanele juridice care îşi desfăşoară
activitatea permanentă sau temporară pe teritoriul administrativ al
Municipiului Constanţa, nu plătesc taxa de salubrizare – dar trebuie
să aibă încheiate contracte directe cu prestatorii de servicii
specializaţi pentru ridicarea, transportul, depozitarea şi
neutralizarea deşeurilor produse, precum şi să contracteze
şi să efectueze acţiunile necesare de dezinsecţie şi
deratizare a sediilor şi punctelor de lucru ori de câte ori este necesar.
(4) Cuantumul taxei este de: 3 lei/lună/persoană
(5) Sunt scutite de la plata taxei
de salubrizare următoarele categorii de contribuabili:
a) veteranii de război,
văduvele de război şi văduvele veteranilor de război
care nu s-au recăsătorit;
b) persoanele fizice prevăzute la art. 1 din Decretul-lege nr.
118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive
politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945;
c) persoanele cu handicap grav (I), accentuat (II).
(6) Scutirea de la plata taxei de salubrizare,
se acordă pe bază de cerere, proporţional cu perioada
rămasă până la sfârşitul anului, începând cu luna
următoare celei în care persoana în cauză prezintă actele prin
care se atestă încadrarea întruna din categoriile susmenţionate.
Copia actului rămâne ca document oficial la compartimentul de specialitate
al autorităţii administraţiei publice locale, care îl certifica
pentru conformitate.
(7) În cazul
persoanelor cu handicap, scutirea de la plata taxei de salubrizare se
stabilește pe baza listelor transmise de către Direcţia
Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia
Copilului Constanţa, cât și a cererilor depuse de persoanele
îndreptățite, urmând ca aceasta să fie aplicată începând cu
luna următoare celei în care au fost depuse datele menționate
anterior.
(8) Scutirea se
acordă persoanelor deţinătoare de legitimaţii de veterani
de război sau hotărâri care atestă calitatea de beneficiar al
Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi în alte legi.
(9)
Contribuabilii au obligaţia de a depune o declaraţie la Serviciul
Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local, în termen
de 30 de zile de la data apariţiei oricărei modificări în ceea
ce priveşte numărul de persoane care locuiesc în imobil.
(10) Declararea
se va face pe propria răspundere sub sancţiunile aplicate faptei de
fals în actele publice.
(11) În vederea
urmăririi corectitudinii declarării numărului de persoane
existente în fiecare apartament, asociaţiile de proprietari au
obligaţia să furnizeze, ori de câte ori este nevoie,
informaţiile necesare legate de cele menţionate mai sus.
(12) În vederea
scăderii de la plata taxei de salubrizare persoana interesată va
depune o cerere la care va anexa documente justificative. Scăderea de la
plata taxei de salubrizare se face începând cu data de întâi a lunii
următoare celei în care se depune cererea.
(13) Impunerea la
plata taxei de salubrizare se face începând cu data de întâi a lunii
următoare celei în care este menţionată în declaraţie.
(14)
Contribuabilii, persoane fizice, sunt obligaţi să depună
declaraţia de impunere, chiar dacă aceştia beneficiază de
reducere sau sunt scutiţi de la plata taxei de salubrizare.
(15) În caz de
deces scăderea taxei de salubrizare se efectuează cu data de întâi a
lunii următoare apariţiei acestei situaţii şi necesită
depunerea copiei după certificatul de deces.
(16) Taxa de salubrizare se
plăteşte în 2 rate egale, respectiv:
a) rata I, până la data de 31 martie inclusiv;
b) rata a II-a, până la data de 30 septembrie inclusiv.
(17) În cazul în care termenul de
plată a taxei de salubrizare se împlineşte într-o zi
nelucrătoare, plata se consideră în termen dacă se
efectuează în ziua lucrătoare imediat următoare.
(18) Pentru
neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale, se datorează
după acest termen majorări de întârziere de 1% calculate pentru
fiecare lună sau fracţie de lună. Cuantumul majorărilor de
întârziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
(20) Nedeclararea
sau declararea eronată, constituie contravenţie şi se
sancţionează cu amendă între 70 lei si 279 lei.
(21)
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile
Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările
ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel
mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de
la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
(22)
Responsabilitatea încasării contravalorii taxei revine Serviciului Public
de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
(23) Modelul
declaraţiei este următorul.
CAP. II TAXA PENTRU TERENURILE
APARŢINÂND DOMENIULUI PUBLIC ŞI PRIVAT AL MUNICIPIULUI
CONSTANŢA, PE CARE SUNT AMPLASATE CONSTRUCŢII CU CARACTER PROVIZORIU,
RESPECTIV GARAJE
(1) Prezenta taxă este instituită ca taxă locală în
temeiul prevederilor art. 486 alin.
(1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
(2) Taxa se datorează pe perioada ocupării efective a
domeniului public sau privat al Municipiului Constanţa, de
construcţii cu caracter provizoriu – garaje.
(3) Taxa este în cuantum
de 13 lei/m2/an.
(4) Taxa pentru
garajele de pe arterele de mai jos este de 39 lei/m2/an.
12.
BD. MAMAIA
13.
STR. REMUS OPREANU
(5)
Modificarea taxei pentru garajele care nu sunt vizibile de pe arterele
susmenţionate, se va face în baza notei de constatare întocmită
şi transmisă de către Direcţia Poliţie Locală
prin Serviciul Disciplina în Construcţii şi Afişajul Stradal.
(6) Taxa se va plăti pentru
suprafaţa ocupată de construcţia garajului (cu uşile
închise) pe baza comunicării primite de la Direcţia Poliţie
Locală prin Serviciul Disciplina în Construcţii şi Afişajul
Stradal. Taxa se datorează pe perioada ocupării efective a domeniului
public sau privat al Municipiului Constanţa, până la eliberarea
suprafeţei ocupate.
(7) Sunt scutite de
a) veteranii de război, văduvele de război
şi văduvele nerecăsătorite ale veteranilor de război;
b) persoanele fizice prevăzute la art. 1 din Decretul-lege nr.
118/1990, republicat, cu modificarile şi completările ulterioare.
(8) Scutirea de la plata taxei, se acordă pe bază de cerere,
proporţional cu perioada rămasă până la sfârşitul
anului, începând cu luna următoare celei în care persoana în cauză
prezintă actele prin care se atestă încadrarea întruna din
categoriile susmenţionate.
(9) Pentru garajele dobândite prin contracte de vânzare–cumpărare,
contribuabilii au obligaţia de a depune o declaraţie la Serviciul
Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local, în termen
de 30 de zile de la data dobândirii.
(10) Garajele nou dobândite se impun cu data de întâi a lunii
următoare celei în care au fost dobândite. Taxa se calculează
proporţional cu perioada rămasă până la sfârşitul
anului.
(11) În cazul demolării garajului, Direcţia Poliţie
Locală prin Serviciul Disciplina în Construcţii şi Afişajul
Stradal are obligaţia să comunice în scris agenţiilor fiscale,
în termen de 15 zile, precizând data desfiinţării pentru sistarea de
la plată a garajului respectiv. Sistarea de la plata taxei se va opera cu
data de întâi a lunii următoare celei în care a fost demolat garajul.
(12) În situaţia demolării garajelor, Direcţia Poliţie
Locală prin Serviciul Disciplina în Construcţii şi Afişajul
Stradal are obligaţia de a solicita de la Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local situaţia debitelor la taxa
de garaj la data demolării, pentru a le putea recupera, în vederea
evitării acumulării de debite restante.
(13) Taxa se plăteşte în 2 rate egale,
respectiv:
a) rata I, până la data de 31
martie inclusiv;
b) rata a II-a, până la data de 30 septembrie
inclusiv;
(14) Pentru neplata la termenele scadente, se datorează după aceste
termene majorări de întârziere în cuantum de 1%, calculate pentru fiecare
lună sau fracţie de lună, începând cu ziua imediat următoare
termenului de scadență, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare
în materie fiscală.
(15) Declararea cu întârziere sau nedeclararea dobândirii garajului,
constituie contravenţie şi se sancţionează cu o amendă
între 70 lei şi 279 lei.
(16) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea
sancţiunilor se face de către persoane împuternicite din cadrul
Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
(17) Contravenţiilor prevăzute mai sus li se aplică
dispoziţiile Ordonanţei Guvernului
nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea
achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii
procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a
jumătate din minimul amenzii.
(18) Responsabilitatea controlului revine Direcţiei Poliţia
Locală prin Serviciul Disciplina în Construcţii şi Afişajul
Stradal.
(19) Responsabilitatea
încasării contravalorii taxei revine Serviciului Public de Impozite, Taxe
şi alte Venituri ale Bugetului Local.
(20) Modelul pentru
declaraţia de impunere:
CAP.III TAXA FOLOSIRE TRAMĂ STRADALĂ DE CĂTRE AUTOVEHICULELE
CONCEPUTE ŞI CONSTRUITE PENTRU TRANSPORTUL DE MĂRFURI PE RAZA MUNICIPIULUI CONSTANŢA PE STRĂZILE DE TRAFIC UŞOR,
MEDIU ŞI GREU
(1) Prezenta taxă este instituită ca taxă locală în
temeiul prevederilor art. 486 alin. (1)
și (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, fiind fundamentată
de necesitatea utilizării reţelei de drumuri ce se află în
administrarea municipalităţii şi pentru contracararea efectelor
nedorite ale tranzitării oraşului de către autovehiculele
concepute şi construite pentru transportul de mărfuri, respectiv
deteriorarea covorului asfaltic, poluarea, etc.
(2) Este datorată de persoanele fizice şi juridice care
deţin autovehicule concepute şi construite pentru transportul de
mărfuri, pentru circulaţia pe străzile prevăzute în
prezenta hotărâre.
(3) Este stabilită în funcţie de masa totală maximă
autorizată/masa încărcată maxim admisă din punct de vedere
tehnic/masa încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic,
după cum urmează:
a) pentru străzile de trafic uşor
şi mediu:
Masa totală maximă autorizată/masa
încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic/masa
încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic |
Lei/luna |
Lei/zi |
1. Până la 2,5 tone inclusiv |
40 |
4 |
2. Între 2,5 – 3,5 tone inclusiv |
60 |
6 |
3. Între 3,5 – 5 tone inclusiv |
90 |
9 |
b) pentru
străzile de trafic greu*:
Masa totală
maximă autorizată/masa încărcată maxim admisă din
punct de vedere tehnic/masa încărcată maxim admisă din punct
de vedere tehnic |
Lei/lună |
Lei/zi |
1. Între 5 – 10 tone inclusiv |
150 |
15 |
2. Între 10 - 20 tone inclusiv |
300 |
30 |
3. Peste 20 tone (inclusiv cap tractor
autotrenuri) |
600 |
60 |
(4) Pentru
transporturile agabaritice speciale se va aplica taxa corespunzătoare
traficului greu de peste 20 tone multiplicată de 3 ori. În cazul
transporturilor agabaritice formate din mai multe platforme agabaritice acestea
se vor taxa separat.
(5) Vehiculele
(remorci, platforme etc.) tractate de autovehiculele de marfă se
taxează separat, în funcţie de masa totală maximă
autorizată/masa încărcată maxim admisă din punct de vedere
tehnic/masa încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic.
(6) Sunt exceptate de
a) vehiculele deţinute de
unităţile Ministerului Apărării Naţionale;
b) vehiculele deţinute de
unităţile subordonate Ministerului Administraţiei şi
Internelor;
c) vehiculele specializate, utilizate în
exclusivitate pentru servicii de ambulanţă;
d) vehiculele deţinute de serviciile de
urgenţă, astfel cum sunt reglementate în Ordonanţa Guvernului
nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea
serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
363/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
e) vehiculele care efectuează transporturi de echipamente de prim
ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamităţi sau
dezastre naturale;
f) vehiculele escortate de poliţie sau de jandarmerie, care nu se
supun controlului în interes de stat sau securitate naţională.
(7) Conducătorii autovehiculelor concepute şi construite pentru
transportul de mărfuri au obligaţia de a obţine
autorizaţiile de circulaţie de la punctele de încasare amplasate pe
raza Municipiului Constanţa.
(8) În vederea eliberării “Autorizaţiei de circulaţie”
solicitantul va înainta o cerere tip la care va anexa următoarele: copia
certificatului de înmatriculare a societăţii, copia talonului sau a
cărţii de identitate a autovehiculului pentru care se
urmăreşte obţinerea autorizaţiei şi alte copii ale
documentelor legale relevante.
(9) Pentru autorizaţii anuale, eliberate până la data de 31.01.2016,
pentru perioada 01.01.2016-31.12.2016, solicitantul beneficiază de o
reducere de 10% din valoarea taxei rezultate.
(10) Responsabilitatea achitării taxei şi a deţinerii
autorizaţiei valabile revine în exclusivitate utilizatorilor români, iar
în cazul utilizatorilor străini, aceasta revine în exclusivitate
conducătorului auto al vehiculului.
(11) Prin utilizator, se înţelege persoana fizică sau
juridică înscrisă în certificatul de înmatriculare, care are în
proprietate sau care, după caz, poate folosi în baza unui drept legal
vehicule înmatriculate în România, denumit în continuare utilizator român,
respectiv persoana fizică ori juridică înscrisă în certificatul
de înmatriculare, care are în proprietate sau care, după caz, poate folosi
în baza unui drept legal vehicule înmatriculate în alte state, denumit în
continuare utilizator străin.
(12) Fapta de a circula fără a deţine autorizaţie
valabilă constituie contravenţie şi se sancţionează cu
amendă între 250 lei şi 1.000 lei pentru vehiculele cu masa
totală maximă autorizată/masa încărcată maxim
admisă din punct de vedere tehnic /masa încărcată maxim
admisă din punct de vedere tehnic, cuprinsă între 0-5 tone, inclusiv,
şi cu amendă între 1.000 lei şi 2.500 lei pentru vehiculele cu
masa totală maximă autorizată/masa încărcată maxim
admisă din punct de vedere tehnic/masa încărcată maxim
admisă din punct de vedere tehnic, peste 5 tone.
(13) Aplicarea sancţiunii nu înlătură obligaţia de
plată a taxei.
(14) Responsabilitatea constatării contravențtiilor și
aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe
şi alte Venituri ale Bugetului Local şi Direcţiei Poliţia
Locală din cadrul Primăriei municipiului Constanţa.
(15) Contravenţiilor prevăzute mai sus li se aplică
dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic
al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau
în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori,
după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din
minimul amenzii.
(16) Responsabilitatea încasării taxei şi controlului revine
Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
(17) În vederea efectuării
verificărilor în trafic a dreptului de a utiliza reţeaua de drumuri
ce se află în administrarea municipalităţii de către
autovehicule concepute şi construite pentru transportul de mărfuri,
conducătorul auto este obligat să prezinte autorizaţia de
circulaţie, în original, valabilă la data efectuării
verificării şi dovada achitării acesteia, în copie.
(18) În situaţia în care traseul autovehiculului impune parcurgerea
unor artere cu limitare de tonaj şi transportul depăşeşte
limita maximă admisă aferentă acestor artere, accesul este permis numai cu condiţia
achitării taxei corespunzătoare multiplicată de trei ori.
(19) Pentru îmbunătăţirea şi extinderea serviciului de
încasare a taxei şi de eliberare a autorizaţiei de circulaţie,
Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local
poate să negocieze şi să incheie, în condiţiile legii,
convenţii cu staţii publice de distribuire a carburanţilor auto
în limita unui comision de până la 10% din valoarea sumelor încasate.
*Lista străzilor cu trafic greu din Municipiul Constanţa:
Nr. crt. |
Denumirea străzii |
Lungime
carosabil (Km) |
Nr. benzi circ. în secţiune |
Lungime totală benzi (Km) |
1. |
I.C. BRĂTIANU (DN 3) |
5 |
4~6 |
22 |
2. |
Bdul FERDINAND (DN39) |
1.9 |
4 |
7.6 |
3. |
Şos. MANGALIEI+1MAI (DN39) |
3.8 |
4~6 |
19 |
4. |
Bdul AUREL
VLAICU (DN2A – CENTURA VEST) |
9.1 |
4 |
7.6 |
5. |
Bdul TOMIS (DN2A) |
4.6 |
4 |
18.4 |
6. |
Bdul MAMAIA |
11.5 |
4~6 |
59 |
7. |
I.G. DUCA |
0.8 |
4 |
3.2 |
8. |
MIRCEA CEL BĂTRÂN |
1.0 |
4 |
4 |
9. |
ELIBERĂRII + I.L.CARAGIALE |
2.6 |
4 |
10.4 |
10. |
BABA NOVAC |
2.9 |
2 |
5.8 |
11. |
MIHAI VITEAZU |
1.0 |
2 |
2 |
12. |
ŞOS. DIN VII |
0.9 |
2 |
1.8 |
13. |
LILIACULUI |
1.4 |
2 |
2.8 |
14. |
HATMAN ARBORE |
0.8 |
2 |
1.6 |
15. |
PANDURULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
16. |
DEMOCRAŢIEI |
1.0 |
2 |
2 |
17. |
MEŞTERUL MANOLE |
1.0 |
2 |
2 |
18. |
VÂRFUL CU DOR |
1.1 |
2 |
2.2 |
19. |
Bdul MARINARILOR |
1.0 |
2 |
2 |
20. |
Str. VERDE |
0.5 |
2 |
1 |
21. |
|
0.4 |
2 |
0.8 |
22. |
CARAIMAN |
1.9 |
2 |
3.8 |
23. |
ŢEPEŞ VODĂ |
0.4 |
2 |
0.8 |
24. |
PETRU CERCEL |
0.2 |
2 |
0.4 |
25. |
BRIZEI |
0.6 |
2 |
1.2 |
26. |
DEZROBIRII + SOVEJA |
6.2 |
4~6 |
30 |
27. |
ALEX. LĂPUŞNEANU - 1 DECEMBRIE
1918 |
6.0 |
4~6 |
32 |
28. |
PASAJULUI |
0.3 |
2 |
0.6 |
29. |
ŞTEFĂNIŢĂ VODĂ |
1.3 |
2 |
2.6 |
30. |
CIŞMELEI |
0.7 |
2 |
1.4 |
31. |
DOBRILĂ EUGENIU |
1 |
2 |
2 |
32. |
ADAMCLISI |
0.4 |
2 |
0.8 |
33. |
C-TIN BRĂTESCU |
1 |
2 |
2 |
34. |
CUMPENEI |
1 |
2 |
6 |
35. |
NICOLAE FILIMON |
0.9 |
2 |
1.8 |
36. |
THEODOR BURADA |
0.7 |
2 |
1.4 |
37. |
INDUSTRIALĂ |
1.5 |
2 |
3 |
38. |
CELULOZEI |
1.4 |
2 |
2.8 |
39. |
INTERIOARĂ II |
0.9 |
2 |
1.8 |
40. |
INTERIOARĂ III |
0.6 |
2 |
1.2 |
41. |
PRIMĂVERII |
1.0 |
2 |
2 |
42. |
PELICANULUI |
1.0 |
2 |
2 |
43. |
POPORULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
44. |
FRUNZELOR |
1.3 |
2 |
2.6 |
45. |
MARAMUREŞ |
1.0 |
2 |
2 |
46. |
CHILIEI |
1.5 |
2 |
3 |
47. |
NICOLAE IORGA |
1.4 |
2 |
2.8 |
48. |
ION RAŢIU |
1.5 |
2 |
3 |
49. |
I MAI VECHI |
1.1 |
2 |
2.2 |
50. |
ATELIERELOR |
0.5 |
2 |
1 |
51. |
DECEBAL |
1.1 |
2 |
2.2 |
52. |
UNIRII |
2.5 |
2 |
5 |
53. |
ION ROATĂ |
0.5 |
2 |
1 |
54. |
RĂSURI |
1.1 |
2 |
2.2 |
55. |
FULGERULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
56. |
DUMITRU MARINESCU |
0.6 |
2 |
1.2 |
57. |
SECERIŞ |
0.2 |
2 |
0.4 |
58. |
SPĂTAR N. MILESCU |
0.6 |
2 |
1.2 |
59. |
PARÂNG |
0.2 |
2 |
0.4 |
60. |
CORBULUI |
0.5 |
2 |
1 |
(20) Modelul cererii de acordare a autorizaţiei
de circulaţie este următorul:
CAP. IV TAXA ANUALĂ PENTRU FIECARE
STAŢIE FIXĂ PENTRU TELEFONIE MOBILĂ
(1) Prezenta taxă este instituită ca taxă locală, în
temeiul prevederilor art. 486 alin. (1)
şi (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, fiind
fundamentată pe impactul negativ asupra mediului înconjurător generat
de staţiile de telefonie mobilă, precum şi de utilizarea
domeniului şi infrastructurii publice.
(2) Cuantumul taxei: 3.562 lei/an pentru fiecare amplasament de staţie
fixă.
(3) La declararea acestei taxe operatorul de telefonie mobilă va
prezenta:
- actele societăţii
(certificat de înregistrare, cod fiscal);
- autorizaţiile de
funcţionare eliberate de Inspectoratul General al Comunicaţiilor
pentru fiecare amplasament de staţie fixă utilizat de operatorul de
telefonie mobilă;
- declaraţie pe proprie
răspundere privind numărul de amplasamente de staţie fixă
pentru telefonie mobilă utilizate pe raza Municipiului Constanţa.
(4) Operatorii de telefonie mobilă vor depune declaraţia
până la data de 31 martie a fiecărui an.
(5) Taxa se achită anual în două rate egale, respectiv:
a) rata I,
până la data de 31 martie inclusiv;
b) rata II,
până la data de 30 septembrie inclusiv.
(6) Operatorii de
telefonie mobilă care înfiinţează sau desfiinţează
amplasamente de staţii fixe de telefonie au obligaţia de a depune o
declaraţie de impunere corespunzătoare noii situaţii, în termen
de 30 de zile de la data modificării intervenite.
(7) În cazul înfiinţării de noi amplasamente după împlinirea
termenului de plată, respectiv 30 septembrie, plata se consideră a fi
făcută în termen dacă sumele datorate se vor achita în 30 de
zile de la data modificării intervenite.
(8) Pentru neplata la termenele scadente, se datorează după aceste
termene majorări de întârziere în cuantum de 1%, calculate pentru fiecare
lună sau fracţie de lună, începând cu ziua imediat
următoare termenului de scadență, potrivit dispoziţiilor
legale în vigoare în materie fiscală.
(9) Constituie contravenţie
depunerea peste termen a declaraţiilor de impunere sau depunerea
declaraţiilor de impunere neconforme cu realitatea şi se
sancţionează cu amendă cuprinsă între 1.116 lei şi
2.500 lei.
(10) Contravenţiilor prevăzute mai sus li se aplică
dispoziţiile Ordonanţei Guvernului
nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea
achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data
încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării
acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
(11) Responsabilitatea încasării taxei, controlului, constatarea
contravenţiilor și aplicarea sancţiunilor revine Serviciului
Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
(12) Modelul declaraţiei este următorul:
CAP. V TAXA PENTRU CREŞTEREA GRADULUI
DE LINIŞTE ŞI SIGURANŢĂ ÎN DERULAREA
ACTIVITĂŢILOR ECONOMICE ÎN CONSTANŢA, MAMAIA ŞI SAT
VACANŢĂ
(1) Taxa constituie venit cu destinaţie
specială instituită în temeiul prevederilor
art. 484 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, şi este
fundamentată de necesitatea menţinerii condiţiilor civilizate de
trai în locurile publice. Se utilizează pentru paza unor bunuri publice,
pentru prevenirea şi combaterea infracţiunilor şi a faptelor
ilicite, antisociale, manifestate prin cerşetorie, furturi, tâlhărie
şi prostituţie, pentru combaterea comerţului stradal
neorganizat, prevenirea depunerilor de moloz şi gunoi menajer şi
pentru prevenirea lipirii de afişe pe faţadele clădirilor,
stâlpi şi copaci.
(2) Taxa se încasează de la toţi operatorii economici, respectiv
persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale
şi persoane juridice, care desfăşoară activităţi
economice pe raza Municipiului Constanţa, în staţiunea Mamaia şi
Sat Vacanţă, indiferent de locaţia acestora. Fac excepție,
activitățile economice desfășurate în sediile și
punctele de lucru situate în incinta Portului Constanța.
(3) Obligaţia de plată a
taxei nu înlatură obligaţiile stabilite în sarcina operatorilor
economici prin alte acte normative care reglementează paza obiectivelor,
bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, întrucât prin
această taxă se urmăreşte reducerea unei game mai variate de acte
antisociale, şi nu doar a sustragerii de bunuri din anumite perimetre bine
determinate.
(4) Taxa se datorează pentru spaţiile deţinute în vederea
desfăşurării activităţilor economice, fiind
stabilită în funcţie de suprafaţa utilă a spaţiului
respectiv.
(5) Taxa va fi achitată de către utilizatorul spaţiului
(cel care desfăşoară activitatea), iar în cazul spaţiilor
care formează centre comerciale şi pieţe agroalimentare, situate
în Municipiul Constanţa, de către proprietar sau locator, după
caz.
(6) Sunt scutite de la plata taxei persoanele care
desfăşoară activităţi de producţie, doar pentru
spaţiile afectate de această activitate.
(7) Taxa anuală
în staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă este în cuantum de 0,3
lei/mp sau fracţie de mp, din suprafaţa utilă deţinută
prevăzută în schiţa activului sau, în subsidiar, în oricare alt document justificativ relevant.
Nr. Crt. |
ACTIVITATEA |
TAXA 2016 |
(lei/an) |
||
1. |
Unităţi de alimentaţie
publică (suprafaţă utilă deţinută) |
S≤100m2
= 15 |
100 m2<S≤150
m2 = 500 |
||
150 m2<S≤200
m2 = 1.000 |
||
S>200m2 = 1.500 |
||
2. |
Spaţii comerciale, prestări servicii,
sediu social şi puncte de lucru cu alte destinaţii
(suprafaţă utilă deţinută) |
S≤100m2
= 10 |
100m2<S≤150m2
= 500 |
||
150m2<S≤200m2
= 1.000 |
||
S>200m2 = 5.000 |
||
3. |
Centre comerciale ce desfăşoară
activitate comercială (suprafaţă utilă
deţinută) |
400 m2<S≤1.000m2
= 5.000 |
1.000m2<S≤2.000m2=
15.000 |
||
2.000m2<S≤4.000m2=20.000 |
||
S>4.000m2
= 45.000 |
||
4. |
Pieţe agro-alimentare (suprafaţă
utilă deţinută) |
S≤100m2
= 10 |
100 m2<S≤500m2
= 500 |
||
500 m2<S≤1.000m2
= 1.000 |
||
1.000m2<S≤2.000m2
= 2.500 |
||
S>2.000m2
= 5.000 |
||
5. |
Depozite comerciale (suprafaţă
utilă deţinută) |
S≤100m2= 10 |
100 m2<S≤200m2 =
500 |
||
S>200m2 = 1.000 |
||
6. |
Case de amanet, case de schimb valutar,
societăţi de intermedieri credite, societăţi de
tranzacţionare a titlurilor de valoare pe piaţă,
societăţi de brokeraj, agenţi de asigurare
(suprafaţă utilă deţinută) |
S≤50m2 = 500 |
S>50m2 = 1.000 |
||
7. |
Bănci, societăţi de leasing,
societăţi de asigurare-reasigurare (suprafaţă utilă
deţinută) |
S≤200m2 = 6.000 |
S>200m2 = 18.000 |
||
8. |
Unităţi de cazare (număr locuri de
cazare) |
Locuri cazare ≤40 = 5.000 |
40 <Locuri Cazare<100 = 10.000 |
||
Locuri cazare ≥100 = 15.000 |
(9) Prin centru
comercial, în înțelesul prezentei hotărâri, se înțelege structura de vânzare cu
suprafaţă medie sau mare în care se desfăşoară
activităţi de comercializare cu amănuntul de produse, servicii
de piaţă şi de alimentaţie publică, ce utilizează
o infrastructură comună şi utilităţi adecvate.
Suprafaţa de vânzare a unui centru comercial este rezultată din suma
suprafeţelor de vânzare cu amănuntul de produse şi servicii de
piaţă şi de alimentaţie publică cuprinse în acesta.
(10) Prin sintagma ”structura de
vânzare cu suprafaţă medie” se înțelege structură de
vânzare având o suprafaţă de vânzare cuprinsă între 400-1.000 mp
inclusiv.
(11) Prin sintagma ”structura de vânzare
cu suprafaţă mare” se înțelege structură de vânzare având o
suprafaţă de vânzare mai mare de 1.000 mp.
(12) Impunerea se va face în baza schiţei cadastrale sau, în
subsidiar, a oricărui alt document justificativ relevant, prin completarea
unei declaraţii de impunere în două exemplare, la care se vor anexa în copie certificată următoarele
înscrisuri:
- certificat de
înregistrare emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
- hotărârea
AGA sau a asociatului unic cu privire la deschiderea de puncte de lucru,
încheierea/rezoluţia emisă de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului cu privire la deschiderea de puncte de lucru, certificatul de
înregistrare menţiuni emis de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului, certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului cu privire la activitatea
desfăşurată la fiecare punct de lucru;
- actul de
proprietate sau deţinere (concesiune, închiriere, asociere etc.);
- schiţa
activului vizată de o persoană autorizată;
- certificatul de
clasificare eliberat de autoritatea administraţiei publice centrale
responsabile în domeniul turismului, după caz.
(13) În cazul
unităţilor cu mai multe puncte de lucru, sucursale, agenţii, a
căror suprafaţă pentru fiecare în parte este mai mare de 150
mp., taxa se va calcula pentru fiecare locaţie în parte, în funcţie
de activitatea efectiv desfăşurată în acel spaţiu, la
valoarea cea mai mică (după încadrarea fiecărui punct de lucru
în tabelul mai sus menţionat) înmulţită cu numărul de
locaţii care au aceeaşi încadrare.
(14) La încadrarea în activitatea desfășurată se va avea în
vedere clasificarea CAEN rev.2 astfel cum reiese din documentele prezentate.
(15) Contribuabilii au obligaţia depunerii declaraţiilor de
impunere în termen de 30 de zile de la înfiinţarea sau de la intervenirea
oricăror modificări ce conduc la recalcularea taxei datorate.
(16) În cazul contribuabililor
care se înfiinţează sau deschid puncte de lucru după împlinirea
termenelor scadente de plată a taxei, respectiv 1 iulie/30 septembrie,
depunerea declaraţiei şi plata taxei se efectuează în termen de
30 de zile de la data înfiinţării sau modificării aduse actului
constitutiv/ statutului/ autorizaţiei de funcţionare, după caz.
(17) Calculul taxei se face
proporţional cu perioada cuprinsă între data de întâi a lunii
următoare celei în care contribuabilul s-a înfiinţat sau a adus
modificări actului constitutiv/ statutului/ autorizaţiei de
funcţionare şi sfârşitul anului fiscal.
(18) În cazul în care
contribuabilul a achitat taxa privind creşterea gradului de linişte
şi siguranţă în derularea activităţilor economice
şi în cursul aceluiaşi an fiscal aduce modificări actului
constitutiv/statutului sau autorizaţiei de funcţionare, după
caz, în sensul închiderii unui punct de lucru, scăderea se face
proporţional cu perioada cuprinsă între data de întâi a lunii
următoare celei în care s-a realizat modificarea şi sfârşitul
anului fiscal, luându-se în calcul suma încasată la bugetul local.
(19) Pentru Constanţa, taxa se achită anual în 2 rate,
respectiv:
a) rata I, până la data de 31 martie, inclusiv;
b) rata a II-a, până la data de 30 septembrie,
inclusiv.
(20) În situaţia în
care, pe parcursul anului fiscal, nu au intervenit modificări care să
conducă la recalcularea taxei, contribuabilul nu mai are obligaţia
depunerii unei noi declaraţii anuale. În acest caz, declaraţia
depusă în anul 2015 sau în anii precedenţi reprezintă titlu de
creanţă al contribuabilului pentru calcularea taxei pentru anul 2016.
(21) Pentru staţiunea Mamaia
şi Sat Vacanţă, taxa se achită integral până la data
de 01.07.2016, inclusiv, dată până la care operatorii economici au
şi obligaţia depunerii declaraţiei de impunere anuale.
(22) Pentru neplata la termenele scadente, se datorează după aceste
termene majorări de întârziere în cuantum de 1%, calculate pentru fiecare
lună sau fracţie de lună, începând cu ziua imediat
următoare termenului de scadență, potrivit dispoziţiilor
legale în vigoare în materie fiscală.
(23) Constituie contravenţii următoarele fapte:
- depunerea peste termen a declaraţiilor;
- nedepunerea declaraţiilor;
- depunerea declaraţiilor cu informaţii eronate;
- nedeclararea în
termen de 30 de zile a modificărilor intervenite care conduc la
recalcularea taxei.
(24) Contravenţiile
prevăzute mai sus se sancţionează cu amendă de la 279 lei
la 696 lei, în cazul persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor
individuale şi întreprinderilor familiale, şi cu amendă de la
1.116 lei la 2.500 lei în cazul persoanelor juridice.
(25) Contravenţiilor prevăzute mai sus li se aplică
dispoziţiile Ordonanţei Guvernului
nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea
achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii
procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a
jumătate din minimul amenzii.
(26) Responsabilitatea încasării taxei, controlului,
constatarea contravenţiilor și aplicarea sancţiunilor revine
Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
(27) Modelul
declaraţiei este următorul:
CAP. VI. TAXA DE PROMOVARE A TURISMULUI ÎN
STAŢIUNEA MAMAIA ŞI SAT VACANŢĂ
(1) Prezenta taxa este instituită ca taxă specială, în
temeiul prevederilor art. 484 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, din
raţiuni de promovare a staţiunii Mamaia, ca destinaţie
turistică la nivel naţional şi internaţional şi de
creştere a gradului de expunere a Satului de Vacanţă în rândul
obiectivelor turistice, fiind utilizată pentru finanţarea
activităţilor de promovare şi punere în valoare a patrimoniului
turistic.
(2) Taxa este anuală
fiind stabilită diferenţiat, în funcţie de destinaţia
spaţiului şi se încasează de la operatorii economici
respectiv, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi
familiale şi persoane juridice, care îşi desfăşoară
activitatea în staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă, după
cum urmează:
Nr. crt. |
Destinaţie |
Taxă lei/an |
|
1. |
Cazare turistică |
hoteluri, hoteluri -
apartament şi complexuri hoteliere |
2.000 |
moteluri, vile turistice, cabane, bungalouri, sate de
vacanţă, campinguri, pensiuni turistice şi pensiuni
agroturistice şi altele asemănătoare până la 10 camere de
cazare inclusiv |
500 |
||
moteluri, vile turistice, cabane, bungalouri, sate de
vacanţă, campinguri, pensiuni turistice şi pensiuni
agroturistice şi altele asemănătoare peste 10 camere de cazare |
1.000 |
||
2. |
Agrement:
cluburi/discoteci, cazinouri şi alte asemenea |
2.000 |
|
3. |
Agrement: locaţii cu instalaţii
şi dotări specifice agrementului turistic |
Cu activitate de alimentaţie
publică |
1.375 |
Fără
activitate de alimentaţie publică |
875 |
||
4. |
Alimentaţie publică:
unităţi de alimentaţie din incinta structurilor de primire cu
funcţiuni de cazare, unităţi de alimentaţie publică
situate în staţiuni turistice, precum şi cele administrate de
societăţi comerciale de turism |
1.750 |
|
5. |
Alimentaţie publică:
restaurante, baruri, unităţi de fast food, cofetării,
patiserii şi care sunt atestate conform legii - zona 1* |
1.000 |
|
6. |
Alimentaţie publică:
restaurante, baruri, unităţi de fast food, cofetării,
patiserii şi care sunt atestate conform legii - zona 2* |
1.250 |
|
7. |
Alimentaţie publică:
restaurante, baruri, unităţi de fast food, cofetării,
patiserii şi care sunt atestate conform legii - zona 3* |
1.750 |
|
8. |
Farmacie, sală
de jocuri, atelier foto, spălătorie auto |
1.000 |
|
9. |
Transport: autocare,
microbuze,trenuleţe etc., ambarcaţiuni cu scop turistic,
telegondole |
500 |
|
10. |
Comerţ ambulant, comerţ cu
amănuntul şi orice activitate economică, alta decât cele
prevăzute la pct. 1-5 - zona 1* |
200 |
|
11. |
Comerţ ambulant, comerţ cu
amănuntul şi orice activitate economică, alta decât cele
prevăzute la pct. 1-5 - zona 2* |
350 |
|
12. |
Comerţ ambulant, comerţ cu
amănuntul şi orice activitate economică, alta decât cele
prevăzute la pct. 1-5 - zona 3* |
500 |
|
13. |
Terenurile amenajate pentru
activități sportive |
50 |
* Zonarea staţiunii Mamaia şi Sat Vacanţă este
prevăzută în Anexa nr. 16 a prezentei hotărâri.
(3) Prin sintagma
“cluburi/discoteci” se înţelege locația prevăzută cu
instalații electronice speciale de lumini, precum și de redare
și audiție de muzică, unde se dansează, se
desfăşoară activităţi artistice și distractive,
indiferent cum este denumită ori de felul cum este organizată ca
activitate.
(4) Prin complex hotelier, în înţelesul prezentei hotărâri, se
înţelege un ansamblu de structuri de primire turistice cu funcţiuni
diferite care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) sunt exploatate de acelaşi operator economic;
b) activităţile realizate sunt cuprinse într-o singură evidenţă contabilă;
c) sunt amplasate în perimetrul aceleaşi unităţii de cazare.
(5) Impunerea se va face
prin
completarea unei declaraţii de impunere în două exemplare, la care se
vor anexa în copie certificată următoarele documente:
- certificat de
înregistrare emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
- hotărârea
AGA sau a asociatului unic cu privire la deschiderea de puncte de lucru,
încheierea/rezoluţia emisă de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului cu privire la deschiderea de puncte de lucru, certificatul de
înregistrare menţiuni emis de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului, certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului cu privire la activitatea
desfăşurată la fiecare punct de lucru;
- certificatul de
clasificare eliberat de autoritatea administraţiei publice centrale
responsabile în domeniul turismului, după caz;
- actul de proprietate sau deţinere (concesiune, închiriere, asociere
etc.).
(6) Taxa se achită integral
până la data de 01.06.2016, inclusiv, dată până la care
operatorii economici au şi obligaţia depunerii declaraţiei de
impunere anuale.
(7) În cazul contribuabililor care
se înfiinţează sau deschid puncte de lucru după împlinirea
termenului scadent de plată al taxei, respectiv 1 iunie, depunerea
declaraţiei şi plata taxei se efectuează în termen de 30 de zile
de la data înfiinţării sau modificării aduse actului
constitutiv/ statutului/ autorizaţiei de funcţionare, după caz.
(8) Pentru neplata la termenele
scadente, se datorează după aceste termene majorări de
întârziere în cuantum de 1%, calculate pentru fiecare lună sau
fracţie de lună, începând cu ziua imediat următoare termenului
de scadență, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare în materie
fiscală.
(9) Constituie contravenţii:
- depunerea peste termen a declaraţiilor;
- nedepunerea declaraţiilor;
- depunerea declaraţiilor cu informaţii eronate;
- nedeclararea în
termen de 30 de zile a modificărilor intervenite care conduc la
recalcularea taxei.
(10) Contravenţiile
prevăzute mai sus se sancţionează cu amendă de la 279 lei
la 696 lei, în cazul persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor
individuale şi întreprinderilor familiale, şi cu amendă de la
1.116 lei la 2.500 lei în cazul persoanelor juridice.
(11) Contravenţiilor prevăzute mai sus li se aplică
dispoziţiile Ordonanţei Guvernului
nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea
achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data
încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării
acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
(12) Responsabilitatea încasării taxei, controlului, constatarea
contravenţiilor și aplicarea sancţiunilor revine Serviciului
Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
(13) Modelul declaraţiei este următorul:
CAP. VII TAXA DEȘEURI INERTE
(1) Taxa constituie venit cu destinaţie specială în conformitate
cu dispozițiile art. 484 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal,
şi este fundamentată pe raţiuni legate de protecţia
mediului înconjurător şi a sănătăţii
populaţiei municipiului Constanţa, în vederea depozitării în
locuri special amenajate a deşeurilor inerte rezultate din activitatea de
construcţii/desfiinţări imobile precum și din alte
activități curente, unde permanent se acţionează cu utilaje
pentru comasarea și compactarea acestora.
(2) Taxa se utilizează pentru întreţinerea şi
menţinerea în stare de funcţionare a rampei, prin împingerea și
nivelarea depunerilor.
(3) Prin deșeu inert, în înțelesul prezentei hotărâri, se
înțelege deşeul
care nu suferă nicio transformare semnificativă fizică,
chimică sau biologică, nu se dizolvă, nu arde ori nu
reacţionează în niciun fel fizic sau chimic, nu este biodegradabil
şi nu afectează materialele cu care vine în contact într-un mod care
să poată duce la poluarea mediului ori să dăuneze
sănătăţii omului.
(4) Cuantumul taxei este de 3 lei/tonă sau fracție de tonă
deșeu inert.
(5) Taxa este datorată de către persoanele fizice și
operatorii economici, denumiți în continuare contribuabili, care
produc/transportă deșeuri inerte cu ocazia efectuării
lucrărilor de construire/demolare autorizate de autoritatea publică
locală sau a lucrărilor pentru care nu sunt necesare obținerea
autorizațiilor prevăzute de lege.
(6) Pentru contribuabilii care depun documentația în vederea
eliberării unei autorizații de construire/desființare, taxa se
stabilește pe baza calculului estimativ al cantității de
deșeu inert rezultată în urma lucrării efectuat de
proiectantul/arhitectul care a elaborat proiectul tehnic, și se
achită odată cu obținerea autorizației emisă de
autoritatea publică locală.
(7) În această situație, contribuabilii vor solicita de la
Serviciul Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local
eliberarea autorizației pentru deșeuri inerte în momentul în care vor
transporta deșeurile produse cu mijloacele de transport proprii, la rampa
amplasată în Portul Constanța – Poarta 9.
(8) Pentru contribuabilii care transportă deșeuri inerte la rampa
amplasată în Portul Constanța – zona Poarta 9, taxa este
calculată în funcție de capacitatea de încărcare a mijlocului de
transport, astfel cum este menționată în documentele tehnice ale
acestuia.
(9) Accesul la rampa amplasată în Portul Constanța – zona Poarta
9 se face doar pe baza autorizației pentru deșeuri inerte
eliberată la oricare din punctele de încasare amplasate pe raza
municipiului Constanţa ale Serviciului Public de Impozite, Taxe și
alte Venituri ale Bugetului Local.
(10) În vederea eliberării “Autorizaţiei deșeuri inerte”
solicitantul va înainta o cerere tip la care va anexa, după caz,
următoarele:
- copia
certificatului de înmatriculare a societăţii;
- copia talonului sau a cărţii de identitate a autovehiculului
pentru care se urmăreşte obţinerea autorizaţiei,
autorizaţiile de construire/demolare/intervenţie în domeniul public
eliberate de către Primăria municipiului Constanţa;
- memoriu tehnic justificativ (în cazuri speciale), documentul de
plată, şi alte copii ale documentelor legale relevante.
(11) Contravaloarea taxei poate fi achitată prin ordin de plată
în contul municipiului Constanţa deschis la Trezoreria municipiului
Constanţa sau prin numerar la ghișeele din cadrul agenţiilor
fiscale ale Serviciului Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale
Bugetului Local.
(12) În situația
contribuabililor care transportă deșeuri inerte, responsabilitatea
achitării taxei şi a deţinerii autorizaţiei valabile revine
în exclusivitate utilizatorilor români, iar în cazul utilizatorilor
străini, aceasta revine în exclusivitate conducătorului auto al
vehiculului.
(13) Prin utilizator, se înţelege persoana fizică sau
juridică înscrisă în certificatul de înmatriculare, care are în
proprietate sau care, după caz, poate folosi în baza unui drept legal
vehicule înmatriculate în România, denumit în continuare utilizator român,
respectiv persoana fizică ori juridică înscrisă în certificatul
de înmatriculare, care are în proprietate sau care, după caz, poate folosi
în baza unui drept legal vehicule înmatriculate în alte state, denumit în
continuare utilizator străin
(14) Sunt scutite de la plata taxei următoarele categorii de
contribuabili:
a) veteranii de război, văduvele de război
şi văduvele nerecăsătorite ale veteranilor de război;
b) persoanele fizice prevăzute la art. 1 din Decretul-lege nr.
118/1990, republicat, cu modificarile şi completările ulterioare.
(15) Depozitarea gunoaielor,
deşeurilor, molozurilor, în alte locuri decât cele autorizate constituie
contravenţie şi se sancţionează conform prevederilor HCL
184/2013.
(16) Constituie contravenție fapta de a circula, intra și depune
deșeuri inerte la rampa amplasată în Portul Constanța – zona
Poarta 9 fără a deţine autorizaţie valabilă, şi
se sancţionează cu amendă între 250 lei şi 1.000 lei pentru
vehiculele cu sarcina utilă maximă autorizată cuprinsă
între 0-5 tone inclusiv, şi cu amendă între 1.000 lei şi 2.500
lei pentru vehiculele cu sarcina utilă maximă autorizată peste 5
tone.
(17) Aplicarea sancţiunii nu înlătură obligaţia de
plată a taxei.
(18) Contravenţiilor prevăzute mai sus li se aplică
dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic
al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările
ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel
mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de
la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
(19) Responsabilitatea încasării taxei şi controlului revine
Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
(20) Responsabilitatea constatării contravenţiilor şi
aplicarea sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi
alte Venituri ale Bugetului Local şi Direcţiei Poliţia
Locală din cadrul Primăriei municipiului Constanţa.
(21) Modelul cererii de acordare a
autorizaţiei deșeuri inerte este următorul:
(22) Modelul autorizației
deșeuri inerte