Art. 1 Valoarea
impozitului pe mijloace de transport
(1) Mijloace de
transport cu tracţiune mecanică
Mijloace de transport cu tracţiune mecanică |
Lei/200 cm3
sau fracțiune din aceasta |
I. Vehicule înmatriculate (lei/200 cm3 sau fracţiune
din aceasta) |
|
1. Motociclete, tricicluri, cvadricicluri şi autoturisme cu
capacitatea cilindrică de până la 1600 cm3, inclusiv |
8 |
2. Motociclete, tricicluri și cvadricicluri cu capacitatea cilindrică
de peste 1600 cm3 |
9 |
3. Autoturisme cu
capacitatea cilindrică între 1601 cm3 şi 2000 cm3
inclusiv |
18 |
4. Autoturisme cu
capacitatea cilindrică între 2001 cm3 şi 2600 cm3
inclusiv |
72 |
5. Autoturisme cu
capacitatea cilindrică între 2601 cm3 şi 3000 cm3
inclusiv |
144 |
6. Autoturisme cu
capacitatea cilindrică de peste 3.001 cm3 |
290 |
7. Autobuze,
autocare, microbuze |
24 |
8. Alte vehicule cu
tracțiune mecanică cu masă totală maximă
autorizată de până la 12 tone, inclusiv |
30 |
9. Tractoare
înmatriculate |
18 |
II. Vehicule
înregistrate |
|
1. Vehicule cu
capacitate cilindrică |
Lei/200 cm3 |
1.1 Vehicule
înregistrate cu capacitate cilindrică < 4800 cm3 |
4 |
1.2 Vehicule
înregistrate cu capacitate cilindrică > 4800 cm3 |
4 |
2. Vehicule fără capacitate cilindrică evidenţiată |
50 lei/an |
*
În cazul unui ataş, impozitul pe mijlocul de transport este de 50% din
impozitul pentru motocicletele respective.
(2) În cazul
mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu 50%.
(3) Autovehicule de
transport marfă cu masa totală autorizată egală sau mai
mare de 12 tone
Numărul de axe şi greutatea bută încărcată
maximă admisă |
Impozitul (în lei/an) |
|
Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie
pneumatică sau echivalente recunoscute |
Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare |
|
I. două axe |
||
1. Masa de cel puţin 12 tone, dar mai mică de
13 tone |
0 |
133 |
2. Masa de cel puţin 13 tone, dar mai mică de
14 tone |
133 |
367 |
3. Masa de cel puţin 14 tone, dar mai mică de
15 tone |
367 |
517 |
4. Masa de cel puţin 15 tone, dar mai mică de
18 tone |
517 |
1.169 |
4. Masa de cel puţin 18 tone |
517 |
1.169 |
II. 3 axe |
||
1. Masa de cel puţin 15 tone, dar mai mică de
17 tone |
133 |
231 |
2. Masa de cel puţin 17 tone, dar mai mică de
19 tone |
231 |
474 |
3. Masa de cel puţin 19 tone, dar mai mică de
21 tone |
474 |
615 |
4. Masa de cel puţin 21 tone, dar mai mică de
23 tone |
615 |
947 |
5. Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de
25 tone |
947 |
1.472 |
6. Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de
26 tone |
947 |
1.472 |
7. Masa de cel puţin 26 tone |
947 |
1.472 |
III. 4
axe |
||
1. Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de
25 tone |
615 |
623 |
2. Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de
27 tone |
623 |
973 |
3. Masa de cel puţin 27 tone, dar mai mică de
29 tone |
973 |
1.545 |
4. Masa de cel puţin 29 tone, dar mai mică de
31 tone |
1.545 |
2.291 |
5. Masa de cel puţin 31 tone, dar mai mică de
32 tone |
1.545 |
2.291 |
6. Masa de cel puţin 32 tone |
1.545 |
2.291 |
(4) Combinaţii de
autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de transport
marfă cu masa totală maximă autorizată egală sau mai
mare de 12 tone
Numărul de axe şi greutatea bută încărcată
maximă admisă |
Impozitul (în lei/an) |
|
Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie
pneumatică sau un echivalent recunoscut |
Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare |
|
I. 2+1 axe |
||
1. Masa de cel puţin 12
tone, dar mai mică de 14 tone |
0 |
0 |
2. Masa de cel puţin 14
tone, dar mai mică de 16 tone |
0 |
0 |
3. Masa de cel
puţin 16 tone, dar mai mică de 18 tone |
0 |
60 |
4. Masa de cel puţin 18 tone, dar mai mică de
20 tone |
60 |
137 |
5. Masa de cel puţin 20 tone, dar mai mică de
22 tone |
137 |
320 |
6. Masa de cel puţin 22 tone, dar mai mică de
23 tone |
320 |
414 |
7. Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de
25 tone |
414 |
747 |
8. Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de
28 tone |
747 |
1.310 |
9. Masa de cel puţin 28 |
747 |
1.310 |
II. 2+2
axe |
||
1. Masa Masa de cel puţin 23 tone, dar mai
mică de 25 tone |
128 |
299 |
2. Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de
26 tone |
299 |
491 |
3. Masa de cel puţin 26 tone, dar mai mică de
28 tone |
491 |
721 |
4. Masa de cel puţin 28 tone, dar mai mică de
29 tone |
721 |
871 |
5. Masa de cel puţin 29 tone, dar mai mică de
31 tone |
871 |
1.429 |
6. Masa de cel puţin 31 tone, dar mai mică de
33 tone |
1.429 |
1.984 |
7. Masa de cel puţin 33 tone, dar mai mică de
36 tone |
1.984 |
3.012 |
8. Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de
38 tone |
1.984 |
3.012 |
9. Masa de cel puţin 38 tone |
1.984 |
3.012 |
III. 2+3
axe |
||
1. Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de
38 tone |
1.579 |
2.197 |
2. Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de
40 tone |
2.197 |
2.986 |
3. Masa de cel puţin 40 tone |
2.197 |
2.986 |
IV. 3+2
axe |
||
1. Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de
38 tone |
1.395 |
1.937 |
2. Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de
40 tone |
1.937 |
2.679 |
3. Masa de cel puţin 40 tone, dar mai mică de
44 tone |
2.679 |
3.963 |
4. Masa de cel puţin 44 tone |
2.679 |
3.963 |
V. 3+3
axe |
||
1. Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de
38 tone |
794 |
960 |
2. Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de
40 tone |
960 |
1.434 |
3. Masa de cel puţin 40 tone, dar mai mică de
44 tone |
1.434 |
2.283 |
4. Masa de cel puţin 44 tone |
1.434 |
2.283 |
(5) Remorci,
semiremorci, rulote *
Masa
totală maximă autorizată |
Impozit (lei) |
1. până la 1
tonă inclusiv |
9 |
2. peste 1 tonă, dar nu mai mult de 3 tone |
34 |
3. peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone |
52 |
4. peste 5 tone |
64 |
* Cu excepţia
celor care fac parte din combinaţiile de autovehicule (autovehicule
articulate sau trenuri rutiere)
(6) Mijloace de
transport pe apă
Mijlocul
de transport pe apă |
Impozit (lei/an) |
1. Luntre, bărci fără motor, folosite pentru pescuit
şi uz personal |
25 |
2. Bărci
fără motor, folosite în alte scopuri |
67 |
3. Bărci cu
motor |
252 |
4. Nave de sport
şi agrement |
|
a) cu lungimea
de la 2.5 m până la 7 m inclusiv |
500 |
b) cu lungimea
de la 7.01 m până la 15 m inclusiv |
800 |
c) cu lungimea de peste 15 m |
1.100 |
d) yacht |
cf. alin. (7) |
5. Scutere de
apă |
252 |
6. Remorchere
şi împingătoare: |
|
a) Până la 500
CP inclusiv |
670 |
b) peste 500 CP
şi până la 2.000 CP, inclusiv |
1.090 |
c) peste 2.000 CP
şi până la 4.000 CP, inclusiv |
1.677 |
d) Peste 4.000 CP |
2.684 |
7. Vapoare –
pentru fiecare 1.000 tdw sau fracţiune din acesta |
218 |
8. Ceamuri,
şlepuri şi barje fluviale: |
|
a) cu
capacitatea de încărcare până la 1.500 tone inclusiv |
218 |
b) cu capacitatea de
încărcare de peste 1.500 tone si până la 3.000 tone, inclusiv |
335 |
c) cu capacitatea de
încărcare de peste 3.000 tone |
587 |
(7)
Pentru ambarcaţiunile de agrement de tip yacht se va aplica o cotă
adiţională de 50% la valoarea prevăzută la punctul 4 litera
c) din tabelul de mai sus.
(8) În înţelesul prezentei hotărâri
prin noţiunea de yacht se înţelege o ambarcaţiune
care poate fi prevăzută cu vele
şi/sau motor, are mai multe cabine şi la care confortul
reprezintă o caracteristică definitorie. Prin confort se întelege
existenţa a cel puţin unui dormitor, a unui living şi a unei
bucătări.
(9) În cazul în care mijlocul
de transport este dobândit în alt stat decât România, proprietarul
datorează impozit începând cu data de 1 ianuarie a anului următor
înmatriculării sau înregistrării acestuia în România.
Art.
2 Bonificaţie
(1) Pentru plata cu
anticipaţie a tuturor obligaţiilor către bugetul local până
la data de 31 martie 2016, persoanelor fizice li se acordă o
bonificaţie de 10% la impozitul pe mijloacele de transport.
(2) Pentru plata cu
anticipaţie a tuturor obligaţiilor către bugetul local până
la data de 31 martie 2016, persoanelor juridice li se acordă o
bonificaţie de 5% la impozitul pe mijloacele de transport.
Art. 3 Obligaţii
Persoanele fizice şi juridice care la data de 31 decembrie 2015
deţin mijloace de transport radiate din circulaţie conform
prevederilor legale din domeniul circulatiei pe drumurile publice, au
obligaţia să depună o declaraţie în acest sens,
însoţită de documente justificative, până la data de 31 martie
2016.
CAP. II SCUTIRI
Se scutește impozitul pe mijloacele
de transport agricole utilizate efectiv în domeniul agricol.