REGULAMENT
DE ADOPTARE A TAXELOR
SPECIALE
În temeiul
dispoziţiilor:
- art. 486 şi
următoarele din Legea 227/2015, privind Codul Fiscal;
- art. 30 al
Legii 273/2006, privind finanţele publice locale, cu modificările
şi completările ulterioare;
- Legea 52/2003
privind transparenţa decizională în administraţia publică;
- Legea
215/2001 a administraţiei publice locale, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare;
- Legea
119/1996 cu privire la actele de stare civilă, cu modificările
şi completările ulterioare;
- Legea 50/1991
privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- H.G. 348/2004
privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de
piaţă în unele zone publice, modificată şi completată
prin HG 1334/2004 privind modificarea şi completarea unor hotărâri
ale Guvernului în vederea întăririi ordinii şi disciplinei în
pieţele alimentare;
- O.G. 99/2000
privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă,
republicată;
- H.G. 333/2003
privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a
OG 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de
piaţă;
- Legea
326/2001 a serviciilor publice de gospodărire comunală;
- Legea 51/2006
privind serviciile comunitare de utilităţi publice, cu modificările
şi completările ulterioare
- Legea nr.
101/2006 a serviciului de salubrizare a localităților;
- H.C.L. nr. 253/2012
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al
aparatului de specialitate al primarului municipiului Constanța.
- H.C.L. nr. 88/2015
privind modificarea statului de funcții și organigramei aparatului de
specialitate al primarului municipiului Constanța aprobate prin HCL
nr. 150/2014;
- H.C.L. nr. 176/2013
pentru modificarea și completarea anexelor 3 și 4 din HCL nr. 150/2010
privind aprobarea statului de funcţii și organigramei aparatului de
specialitate al primarului municipiului Constanța şi instituțiilor
publice din subordinea Consiliului Local Constanța.
Se instituie taxe speciale pentru
înfiinţarea şi funcţionarea unor servicii din cadrul
Primăriei municipiului Constanţa şi Consiliului Local
Constanţa în conformitate cu regulile prevăzute mai jos:
Art.1 Prezentul regulament
stabileşte cadrul juridic unitar privind etapele şi modalităţile
ce trebuie îndeplinite în procedura de adoptare şi aplicare a taxelor
speciale.
Art.2 Prevederile
prezentului regulament se aplică în toate cazurile în care autorităţile
administraţiei publice locale hotărăsc instituirea,
administrarea şi gestionarea serviciilor publice locale create în
interesul persoanelor fizice şi juridice.
Art.3 Având în vedere
componenţa preponderent turistică a municipiului Constanţa cât şi
obligaţia autorităţilor publice locale de a asigura un cadru
civilizat, curat, confortabil, liniştit şi sigur, se impune instituirea
taxelor speciale.
Art.
4 Taxele
speciale urmează a fi introduse în următoarele domenii:
1. construirea,
modernizarea, exploatarea şi întreţinerea străzilor, drumurilor,
şi a spaţiilor de circulaţie pietonală
2. amenajarea
şi întreţinerea spaţiilor verzi, a parcurilor şi
grădinilor publice
3. deratizarea
şi dezinsecţia
4. organizarea
şi exploatarea activităţilor de ecarisaj
5. administrarea
cimitirelor şi crematoriilor
6. prestarea
unor servicii legate de folosirea domeniului public,
7. înfiinţarea,
organizarea, exploatarea şi întreţinerea reţelelor de iluminat
public stradal şi a iluminatului public
8. avizarea unor
activități legate de colectarea de deșeuri sau materiale
refolosibile
9. crearea unui
mediu propice desfășurării activităților economice
și siguranţa cetăţenilor
10. furnizarea unor informații (date) sau
certificate
11. autorizarea/avizarea desfășurării
unor activităţi
12. efectuarea/reconstutuirea unor acte de stare
civilă şi atestări profesionale
13. promovarea turismului.
Art.5 Cuantumul taxelor
speciale se stabileşte anual, iar veniturile obţinute din acestea se
utilizează integral pentru acoperirea cheltuielilor efectuate pentru înfiinţarea
serviciilor publice locale, precum şi pentru finanţarea cheltuielilor
de întreţinere şi funcţionare ale acestor servicii, precum şi
a cheltuielilor necesare realizării obiectivelor pentru care acestea au
fost instituite.
Art.6 Serviciile publice
locale din cadrul Primăriei municipiului Constanţa şi
Consiliului Local Municipal, care funcţionează în domeniile de
activitate arătate la art. 4, sunt următoarele:
1. Serviciul Igienă Publică din
cadrul Direcţiei Gospodărire Comunală din cadrul Primăriei municipiului
Constanţa
1.1 Taxa de
salubrizare
constituie venit cu destinaţie specială şi se instituie pentru
colectarea şi transportul deşeurilor menajere din pubelele
populaţiei, precum şi pentru depozitarea şi neutralizarea
acestora la rampa ecologică Ovidiu.
Taxa de salubrizare este datorată numai
de persoane fizice care îşi au domiciliul sau reşedinţa în municipiul
Constanţa.
Persoanele juridice care îşi
desfăşoara activitatea permanentă sau temporară pe
teritoriul administrativ al municipiului Constanţa, nu plătesc taxa
de salubrizare dar trebuie să aibă încheiate contracte directe cu
prestatorii de servicii specializaţi pentru ridicarea, transportul,
depozitarea şi neutralizarea deşeurilor produse, precum şi
să contracteze şi să efectueze acţiunile necesare de
dezinsecţie şi deratizare a sediilor şi punctelor de lucru ori
de câte ori este necesar.
Taxa de salubrizare se stabileşte pe baza
declaraţiilor de impunere depuse de către contribuabili, în termen de
30 de zile de la data apariţiei oricărei modificări în ceea ce
priveşte numărul de persoane care locuiesc în imobil.
Declararea se va face pe proprie
răspundere sub sancţiunile aplicate faptei de fals în
declaraţii.
În vederea urmăririi corectitudinii
declarării numărului de persoane existente în fiecare apartament,
asociaţiile de proprietari au obligaţia să furnizeze, ori de
câte ori este nevoie, informaţiile necesare legate de cele menţionate
mai sus.
Impunerea la plata taxei de salubrizare se
face începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care a fost
înregistrată declaraţia.
Scăderea de la plata taxei de
salubrizare se face începând cu data de întâi a lunii următoare celei în
care se depune cererea.
Contribuabilii, persoane fizice, sunt
obligaţi să depună declaraţia de impunere, chiar dacă
aceştia beneficiază de reducere sau sunt scutiţi la taxa de
salubrizare.
În caz de deces scăderea taxei de
salubrizare se efectuează cu data de întâi a lunii următoare
apariţiei acestei situaţii şi necesită depunerea copiei
după certificatul de deces.
Serviciul Igienă Publică este
organizat şi funcţionează în conformitate cu prevederile H.C.L.
nr. 253/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi
funcţionare al aparatului de specialitate al primarului municipiului
Constanța.
În cazul delegării prestării
serviciului, pe baza contractului de achiziţie, Serviciul Igienă
Publică, prin salariaţii proprii, monitorizează şi
controlează periodic activitatea prestatorului de servicii, pentru a se
asigura de respectarea standardului prevăzut prin contract.
Taxa de salubrizare este colectată prin intermediul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanţa, fiind utilizată în scopul finanţării cheltuielilor generate de prestarea serviciului contractat, potrivit situaţiilor de plată întocmite de prestatori în baza cantităţilor confirmate de inspectorii primăriei prin procesele verbale de recepţie a prestaţiilor, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
1.2 Taxă deșeuri inerte constituie
venit cu destinaţie specială şi e fundamentată pe
raţiuni legate de protecţia mediului înconjurător şi a
sănătăţii populaţiei municipiului Constanţa, în
vederea depozitării deşeurilor rezultate din activitatea de
construcţii/desfiinţări imobile, în locuri special amenajate
unde permanent se acţionează cu utilaje pentru depozitarea acestora.
Colectarea şi depozitarea separată
a deşeurilor inerte se impune în egală măsură, întrucât
deşeurile menajere sunt supuse unui flux tehnologic în care nu pot fi
procesate materialele rezultate din construcţii/demolări imobile
(beton, armătură, etc.).
Taxa se achită de către persoanele
fizice şi juridice care solicită depozitarea deşeurilor
rezultate din construcţii/desfiinţări imobile la rampa de
deşeuri inerte.
Pentru obţinerea autorizației de
deșeuri inerte solicitanţii persoane fizice sau juridice vor depune la Serviciul Public de Impozite, Taxe și alte Venituri
ale Bugetului Local o cerere însoțite de documentele prevăzute în
capitolul VIII al Anexei nr. 5 al prezentei
hotărâri.
Taxa deșeuri inerte nu
include contravaloarea serviciului de transport a deşeurilor inerte.
Menținerea în condiții optime a
rampei de deșeuri inerte prin lucrări de nivelare revine Serviciului Igienă
Publică este organizat şi funcţionează in conformitate cu
prevederile H.C.L. nr. 253/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare
şi funcţionare al aparatului de specialitate al primarului
municipiului Constanța.
Taxa achitată va fi utilizată
pentru întreţinerea şi menţinerea în stare de funcţionare a
rampei, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor
folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
2. Serviciul Administrare Spații Verzi
Publică din cadrul Direcţiei Gospodărire Comunală din
cadrul Primăriei municipiului Constanţa
2.1 Taxa pentru spaţii verzi constituie
venit cu destinaţie specială, fiind instituită de necesitatea întreţinerii spaţiilor verzi aflate pe domeniul
public din staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă, fiind utilizată pentru amenajarea şi întreţinerea
spaţiului verde concretizată în activităţi de împrospătare
a materialului dendrofloricol reprezentat de noua plantaţie de arbori,
arbuşti, conifere şi flori anuale, precum şi de
întreţinerea acestuia prin udat la plantare şi ulterior zilnic.
Taxa se
încasează de la operatorii economici respectiv, persoane fizice
autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale şi persoane
juridice, care îşi desfăşoară activitatea în staţiunea
Mamaia şi Sat Vacanţă, precum şi de la proprietarii
spaţiilor de locuit situate în staţiunea Mamaia şi Sat
Vacanţă, după momentul primei dări în folosinţă a
acestor spaţii de locuit, respectiv după momentul primei vânzări sau cedări a
folosinţei prin închiriere, comodat, administrare, inclusiv folosire în
regim hotelier.
Impunerea se va face
după cum urmează:
a. pentru
unităţile de cazare clasificate, impunerea se face în baza
certificatului de clasificare privitor la numărul de locuri de cazare,
b. pentru
toţi ceilalţi subiecţi plătitori impunerea se face în baza
schiţei cadastrale sau în subsidiar orice alt document justificativ
relevant
Taxa se
stabileşte în mod diferit, astfel:
a) pentru spaţiile de cazare stabilirea cuantumului taxei se face prin
depunerea de către contribuabil a unei declaraţii referitoare la
numărul de locuri de cazare, însoţită de certificatul de
clasificare eliberat de autoritatea administraţiei publice centrale
responsabile în domeniul turismului, în
copie certificată, după caz.
Depunerea declaraţiei se face până la data de 01.07.2016, inclusiv.
Depunerea peste termen a declaraţiilor, nedepunerea
declaraţiilor, depunerea declaraţiilor cu informaţii eronate,
precum şi nedeclararea în termen de 30 de zile a modificărilor
intervenite care conduc la recalcularea taxei constituie contravenţie.
În cazul în care
spaţiile sunt utilizate de către o altă persoană decât
proprietarul, obligaţia declarării şi a plăţii taxei
incumbă operatorului economic care care desfăşoară efectiv
activitatea în acel spaţiu.
Documentul în baza
căruia se va face impunerea este certificatul de clasificare privitor la
numărul de locuri de cazare eliberat de autoritatea administraţiei
publice centrale responsabile în domeniul turismului.
b) pentru spaţiile de locuit, respectiv pentru spaţiile
deţinute/utilizate de operatori economici din staţiunea Mamaia
şi Sat Vacanţă stabilirea cuantumului taxei se face în
funcţie de suprafaţa utilă deţinută. Astfel taxa se
calculează prin înmulţirea fiecărei grupe de 15 m2 sau
fracţiune din aceasta cu suma prevăzută în Anexa nr. 5 capitolul
4.
Serviciul Administrare Spaţii Verzi este
organizat şi funcţionează în conformitate cu prevederile H.C.L.
nr. 253/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi
funcţionare al aparatului de specialitate al primarului municipiului
Constanța, fiind alcătuit dintr-un şef serviciu cu
atribuţii în coordonarea activităţii de amenajare a
spaţiului verde şi mai mulţi inspectori, care urmăresc
cultivarea şi întreţinerea spaţiului verde aflat pe domeniul
public din staţiunea Mamaia.
În cazul
delegării prestării serviciului, pe baza contractului de
achiziţie, Serviciul Administrare Spaţii Verzi, prin salariaţii
proprii, monitorizează şi controlează periodic activitatea
prestatorului de servicii, pentru a se asigura de respectarea standardului
prevăzut prin contract.
Taxa
achitată va fi utilizată pentru decontarea materialului dendrofloricol reprezentat de noua plantaţie de arbori, arbuşti,
conifere şi flori anuale şi a manoperei lucrărilor de
amenajare şi întreţinere a spaţiilor verzi, iar sumele
rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
3. Serviciul Dotări Urbane, Ecarisaj,
Dezinsecţie şi Deratizare din cadrul Direcţiei Servicii Publice.
Taxa aviz
colectare deşeuri industriale reciclabile constituie venit cu
destinaţie specială şi se instituie în scopul protecţiei
mediului înconjurător şi a sănătăţii
populaţiei Municipiului Constanţa, prin înlaturarea efectelor
nedorite ale activităţii de strângere, sortare şi depozitare a
deşeurilor industriale reciclabile.
Taxa se achită de către toţi
agenţii economici care desfăşoara activitatea de colectare a
deşeurilor industriale reciclabile, la momentul depunerii
documentaţiei pentru obţinerea avizului de colectare, conform art. 7
alin. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 16/2001
privind gestionarea deşeurilor industriale reciclabile republicată.
Serviciul Dotări Urbane, Dezinsecţie
şi Deratizare funcţionează conform prevederilor H.C.L. nr.
493/2004.
Sumele rezultate din încasarea acestei taxe
se folosesc pentru activităţi de dezinsecţie-deratizare a
domeniului public al Municipiului Constanţa, activitate ce se
încredinţează prin procedură de achiziţie publică.
Personalul Serviciului Dotări Urbane, Dezinsecţie şi Deratizare
urmăreşte executarea intocmai a prevederilor contractuale în
legătură cu prestarea acestui serviciu public.
4. Serviciul Transport Local şi
Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii
Internaţionale şi Organizare Evenimente
4.1 Taxa
pentru înregistrarea vehiculelor pentru care nu există obligaţia
înmatriculării constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită în vederea finanţării
activităţii de înregistrare a vehiculelor care nu sunt supuse
înmatriculării.
Activitatea
de înregistrare a vehiculelor care nu sunt supuse înmatriculării se
desfăşoară în conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 509/2003 privind înregistrarea vehiculelor pentru care nu există
obligaţia înmatriculării, precum şi cu prevederile din H.G. nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe
drumurile publice.
Contravaloarea taxei de
înregistrare poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la
casieria Primăriei Municipiului Constanţa, cât şi prin ordin de
plată în contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la
Trezoreria Municipiului Constanţa.
Responsabilitatea supravegherii
activităţii de încasare a taxelor revine Serviciului Transport Local
şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii
Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Serviciul Transport Local şi Organizare
Evenimente este organizat şi
funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 253/2012
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al
aparatului de specialitate al primarului municipiului Constanța.
Serviciul se prestează în mod direct
prin personalul angajat al Serviciul Transport Local şi Organizare
Evenimente.
Taxa achitată va fi fiind utilizată
pentru cheltuielile generate de întreţinerea şi funcţionarea
Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente, precum şi de
menţinerea în stare de funcţionare a arterelor de circulaţie din
Municipiul Constanţa, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul
anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
4.2 Taxă
pentru eliberarea certificatului de înregistrare a vehiculelor pentru care nu
există obligaţia înmatriculării constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită în vederea acoperirii costului legat de
eliberarea certificatului de înregistrare a vehiculelor pentru care nu
există obligaţia înmatriculării.
Activitatea
de eliberare a certificatului de înregistrare a acestor vehicule se
desfăşoară în conformitate cu dispoziţiile H.C.L. nr.
509/2003 privind înregistrarea vehiculelor pentru
care nu există obligaţia înmatriculării, precum şi cu
prevederile din H.G.
nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind
circulaţia pe drumurile publice.
Taxa se achită de către persoanele
fizice sau juridice cu domiciliul sau sediul fiscal pe raza Municipiului Constanţa,
care au în proprietate vehicule supuse înregistrării conform prevederilor
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind
circulaţia pe drumurile publice coroborat cu dispoziţiile H.G.
1391/2006 privind Regulamentul de aplicare al acesteia.
Durata de valabilitate a certificatului de
înregistrare este nelimitată.
Contravaloarea taxei de eliberare
a certificatului de înregistrare poate fi
achitată de către solicitant atât în numerar la casieria
Primăriei Municipiului Constanţa, cât şi prin ordin de
plată în contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la
Trezoreria Municipiului Constanţa.
Responsabilitatea supravegherii
activităţii de încasare a taxelor revine Serviciului Transport Local
şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii
Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Serviciul Transport Local şi Organizare
Evenimente este organizat şi
funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 253/2012
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al
aparatului de specialitate al primarului municipiului Constanța.
Serviciul se prestează în mod direct
prin personalul angajat al Serviciul Transport Local şi Organizare
Evenimente.
Taxa achitată va fi utilizată
pentru cheltuielile generate de întreţinerea şi funcţionarea
Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente, precum şi de
menţinerea în stare de funcţionare a arterelor de circulaţie din
Municipiul Constanţa, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul
anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
4.3 Taxă
pentru eliberarea avizului cap de linie/puncte îmbarcare, debarcare şi a
avizului de traseu/licenţei de traseu prin curse regulate speciale constituie
venit cu destinaţie specială, fiind conformă cu prevederile Anexei
nr. 6 din H.C.L. nr. 44/2004 privind serviciile regulate de transport local de
călători şi instituită în vederea menţinerii în stare
de funcţionare a reţelei stradale de pe domeniul public al Municipiului
Constanţa.
Taxa se achită anual de către
toţi operatorii de transport, persoane fizice şi juridice, care
execută servicii de transport local, judeţean, interjudeţean sau
special de călători pe raza administrativă a municipiului
Constanţa.
Sunt exceptaţi de la plata taxei pentru
eliberarea avizului de traseu/ licenţei
de traseu prin curse regulate speciale, operatorii de transport care efectuează
serviciul de transport special de călători în folosul diferitelor
ministere, pentru aceste rute de transport special, precum şi operatorii
care efectuează serviciul de transport pe traseele de tranzit (Bd. I.C.
Brătianu de la intrarea în Municipiul Constanţa până la
intersecţia cu str. Pasajului; str. Pasajului de la
intersecţia cu bd. I.C. Brătianu până la intersecţia cu bd.
Aurel Vlaicu); bd. Aurel Vlaicu de la intersecţia cu str. Pasajului
până la intersecţia cu DN 3C (sens giratoriu Real 2).
Avizul eliberat este valabil pe o durată
de un an de la data eliberării.
Stabilirea taxei, încasarea acesteia şi
folosirea fondurilor încasate cu acest titlu revine Serviciului Transport Local
şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii
Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Serviciul Transport Local şi Organizare
Evenimente este organizat şi
funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 253/2012
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al
aparatului de specialitate al primarului municipiului Constanța.
Serviciul se prestează în mod direct
prin personalul angajat al Serviciul Transport Local şi Organizare
Evenimente.
Taxa achitată va fi utilizată
pentru cheltuielile generate de întreţinerea şi funcţionarea
Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente, precum şi de
menţinerea în stare de funcţionare a arterelor de circulaţie din
Municipiul Constanţa, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul
anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
4.4 Taxe
pentru transport persoane sau bunuri în regim taxi constituie venit cu
destinaţie specială, fiind instituită în vederea
finanţării activităţii Serviciul Transport Local şi
Organizare Evenimente, respectiv pentru desfăşurarea de către
acesta a următoarelor activităţi:
- eliberare
autorizaţie transport persoane sau bunuri în regim taxi;
- eliberare
şi vizare anuală a autorizaţiei taxi.
Aceste activităţi se
desfăşoară în conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 464/2003
privind transportul de persoane sau bunuri în regim de taxi, cu
modificările şi completările ulterioare.
Contravaloarea taxelor poate fi achitată de către solicitant atât
în numerar la casieria Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul
Centrului de Informare Cetăţeni cu sediul în pe bd. Alexandru
Lăpuşneanu nr. 116c – incinta City Park Mall – Sky Level, cât şi
prin ordin de plată în contul Primăriei Municipiului Constanţa
deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa.
Achitarea contravalorii acestor taxe de
către solicitanţii care urmează a desfăşura activitate
de transport bunuri în regim taxi nu îi exonerează pe aceştia de la
obligaţia plăţii taxei pentru folosirea tramei stradale.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxelor revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Serviciul Transport
Local şi Organizare Evenimente este
organizat şi funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 253/2012
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al
aparatului de specialitate al primarului municipiului Constanța.
Serviciul se
prestează în mod direct prin personalul angajat al Serviciul Transport
Local şi Organizare Evenimente în ceea ce priveşte autorizarea
solicitanţilor, iar prestarea activităţii de amenajare a
spaţiilor destinate staţionării taximetrelor şi
inscripţionarea exterioară a autovehiculelor se face prin delegare pe
bază de licitaţie publică.
Taxa achitată va
fi utilizată pentru cheltuielile generate de întreţinerea şi funcţionarea
Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente, precum şi pentru
amenajarea şi întreţinerea locurilor de aşteptare (staţii
taxi), completarea şi refacerea sistemului de semnalizare rutieră
(marcaje, indicatoare rutiere şi lucrări de semaforizare), precum
şi pentru lucrări de întreţinere a reţelei stradale, iar
sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
4.5 Taxa de promovare a turismului în Staţiunea
Mamaia şi Sat Vacanţă constituie venit
cu destinaţie specială fiind instituită
din raţiuni de creştere a gradului de atractivitate al Staţiunii
Mamaia şi Sat Vacanţă fiind
utilizată pentru finanţarea activităţilor de promovare
şi punere în valoare a patrimoniului turistic.
Astfel, Serviciul Transport Local şi
Organizare Evenimente organizează
spectacole, manifestări şi concursuri în staţiune, va realiza
programe de promovare şi direcţionare a
destinaţiei turistice către staţiunea Mamaia şi Sat
Vacanţă pentru promovarea staţiunii Mamaia şi Sat
Vacanţă ca destinaţie turistică la nivel naţional
şi internaţional şi de creştere a gradului de expunere a
Satului de Vacanţă în rândul obiectivelor turistice.
Taxa este încasată de la persoanele fizice şi operatorii economici
respectiv, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi
familiale şi persoane juridice, care îşi desfăşoară
activitatea în Sat Vacanţă şi staţiunea Mamaia, cuantumul
acesteia fiind cel prevăzut în Anexa nr. 5
capitolul 7.
Serviciul Transport Local şi Organizare
Evenimente este organizat şi
funcţionează în conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 253/2012
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al
aparatului de specialitate al primarului municipiului Constanța.
Sumele încasate cu titlu de taxă de
promovare a turismului în staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă, vor
fi utilizate exclusiv pentru finanţarea activităţilor destinate
promovării Staţiunii Mamaia şi a Satului de Vacanţă.
Sumele rămase neutilizate la
sfârşitul anului se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi
destinaţie.
5. Serviciul Cadastru din cadrul
Direcţiei Patrimoniu
Taxa primăriei
privind intabularea dreptului de folosinţă asupra terenului conform Legii
nr. 7/1996 constituie
venit cu destinaţie specială, fiind instituită pentru verificarea
documentaţiei depuse de către solicitant şi emiterea acordului
privind intabularea dreptului de proprietate al municipiului Constanţa
pentru imobilele aflate în proprietatea publică sau privată a municipiului
Constanţa.
Taxa se instituie în sarcina tuturor
persoanelor fizice şi juridice care solicită acordul
autorităţii locale privind intabularea dreptului de proprietate.
Taxa se achită la ridicarea documentului
prin care se emite acordul de intabulare. Acordul se emite în baza unei
documentaţii depuse de către solicitant, respectiv:
1. cerere;
2. copie acte de
proprietate;
3. planuri de
situație executate de persoane fizice/juridice autorizate în domeniul
cadastrului, geodeziei și cartografiei;
4. certificat de
atestare fiscală emis de autoritatea publică locală;
5. proces verbal
de vecinătate.
Serviciul Cadastru este organizat şi
funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 253/2012
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al
aparatului de specialitate al primarului municipiului Constanța.
Prestarea activităţii se face prin
intermediul personalului propriu.
Taxa achitată va fi utilizată
pentru acoperirea cheltuielilor de funcţionare a Serviciului Cadastru,
respectiv plata drepturilor salariale, achiziţionare de tehnică de
calcul, precum şi articole birotică în vederea întreţinerii
şi actualizării arhivei cadastrale a Direcţiei Patrimoniu.
Această arhivă constituie baza
verificării situaţiei juridice a imobilului, verificare obligatorie
înainte de emiterea acordului pentru intabularea dreptului de proprietate.
Sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
6. Serviciul Autorizare
Agenţi Economici – Direcţia Admistrarea Domeniului Public şi Privat
Taxă eliberare aviz program de funcţionare
precum şi viza anuală a acestuia pentru unităţile ce
desfăşoară activităţi de comercializare a produselor
şi serviciilor de piaţă care nu se regăsesc în codurile
CAEN 5610 (corespondent cod CAEN 5530), 5630 (corespondent cod CAEN 5540) constituie
venit cu destinaţie specială, fiind instituită potrivit
prevederilor art. 486 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, precum
şi a prevederilor O.G. nr. 21/1992 privind protectţia consumatorului,
republicată, O.G. 99/2000 privind comercializarea produselor şi
serviciilor de piaţă, republicată, H.G. nr. 333/2003 privind
Normele metodologice de aplicare a prevederilor O.G. nr. 99/2000 privind
comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, cât şi
a prevederilor H.G. nr. 348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse
şi servicii de piaţă în unele zone publice.
Domeniul de activitate pentru care se
instituie taxa îl reprezintă exercitarea activităţilor
comerciale în zone publice, în structuri de vânzare cu sediu fix sau ambulant,
permanent sau după caz, sezonier, de către agenţi economici, în
condiţiile prevederilor legale şi a H.C.L. nr. 244/2010.
Taxa trebuie achitată de către operatorii
economici care desfăşoară activităţi comerciale
şi prestări servicii în Municipiul Constanţa.
Taxa se plăteşte la casieriile
Primăriei Municipiului Constanţa sau prin ordin de plată în
contul bugetului local odată cu depunerea documenteţiei, operatorul
economic neputându-se considera autorizat decât în momentul eliberării
avizului program de funcţionare.
Serviciul Autorizare Agenţi Economici este
organizat şi funcţionează în conformitate cu prevederile H.C.L.
nr. 253/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi
funcţionare al aparatului de specialitate al primarului municipiului
Constanța.
Activitatea de avizare de realizează de
către personalul din cadrul Serviciului Autorizare Agenţi Economici, conform
prevederilor H.C.L. nr. 244/2010 pentru aprobarea Regulamentului privind
organizarea şi desfăşurarea activităţilor comerciale
şi a serviciilor de piaţă în Municipiul Constanţa.
Taxa achitată este utilizată
parţial pentru cheltuielile generate de întreţinerea şi
funcţionarea Serviciului Autorizare Agenţi Economici. Având în vedere
necesitatea creării unui cadru propice desfăşurării
activităţilor economice, o parte din veniturile obţinute din încasarea
respectivei taxe vor fi folosite pentru reabilitarea, întreţinerea şi
menţinerea iluminatului public, serviciu prestat de către Serviciul
Drumuri şi Iluminat Public din cadrul Direcţiei Gospodărire
Comunală, activitate care se realizează prin delegare.
Sumele rămase neutilizate la
sfârşitul anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi
destinaţie.
7. Serviciul Stare
Civilă din cadrul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă
a Persoanelor şi Stare Civilă
7.1 Taxa pentru oficierea
căsătoriei în zilele nelucrătoare (sâmbătă,
duminică, şi sărbători legale) constituie venit cu
destinaţie specială, fiind instituită în vederea acoperirii
cheltuielilor de organizare şi funcţionare a Serviciului de Stare
Civilă.
Taxa se achită
de către persoanele care solicită oficierea căsătoriei în
zilele nelucrătoare, la casieria Serviciului Stare Civilă.
Taxa pentru oficierea
căsătoriei în zile nelucrătoare şi sarbatori legale se
achita cu anticipatie, la data depunerii documentatiei la Starea Civilă,
cu cel putin 10 zile inaintea oficierii.
Activitatea de stare
civilă se desfăşoară în baza prevederilor Legii nr.
119/1996 cu privire la actele de stare civilă, modificată şi
completată şi a prevederilor Codului Familiei.
Serviciul de oficiere
a căsătoriei în zilele nelucrătoare se realizează prin
intermediul personalului propriu.
Taxa achitată va fi utilizată
pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi funcţionare a
Serviciului Stare Civilă, respectiv pentru acoperirea necesarului de
formulare cu regim special (registre de naştere, căsătorie
şi decese), cerneală specială, tipizate, rechizite, plata orelor
suplimentare pentru funcţionarii din cadrul serviciului, iar sumele
rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
7.2 Taxă
pentru încheierea căsătoriei înainte de expirarea termenului de 10
zile stabilit prin lege constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită în vederea acoperirii cheltuielilor de
organizare şi funcţionare a Serviciului de Stare Civilă.
Taxa se achită
de către persoanele care solicită oficierea căsătoriei în
regim preferenţial, la casieria Serviciului Stare Civilă.
Taxa pentru oficierea
căsătoriei în regim preferenţial se achita cu anticipatie, la
data depunerii documentatiei la Starea Civilă, cu cel putin 10 zile
inaintea oficierii.
Activitatea de stare
civilă se desfăşoară în baza prevederilor Legii nr.
119/1996 cu privire la actele de stare civilă, modificată şi
completată şi a prevederilor Codului Familiei.
Serviciul de oficiere
a căsătoriei în regim prefereţial se realizează prin
intermediul personalului propriu.
Taxa achitată va fi utilizată
pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi funcţionare a
Serviciului Stare Civilă, respectiv pentru acoperirea necesarului de
formulare cu regim special (registre de naştere, căsătorie
şi decese), cerneală specială, tipizate, rechizite, plata orelor
suplimentare pentru funcţionarii din cadrul serviciului, iar sumele
rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
7.3Taxa
pentru oficierea căsătoriei în alt loc decât sediul Serviciului de
Stare Civilă constituie venit cu destinaţie specială, fiind
instituită în vederea acoperirii cheltuielilor de organizare şi
funcţionare a Serviciului de Stare Civilă.
Taxa pentru oficierea căsătoriei în
alt loc decât sediul Serviciului de Stare Civilă se achită la
momentul solicitării.
Taxa este datorată de persoane fizice
care solicită oficierea căsătoriei în alt loc decât sediul
Serviciului de Stare Civilă cu excepţia următoarelor categorii
de persoane:
a) persoane
cu handicap fizic grav sau accentuat nedeplasabile;
b) persoanele
aflate în executarea pedepselor privative de libertate.
În vederea
aprobării exceptării de la plata taxei persoanele prevăzute la
lit. a) vor depune ca documente justificative certificatul de încadreare în
grad şi tip de handicap, precum şi un document de la medicul de
familie în care să se descrie cauza imposibilităţii de
deplasare.
Pentru persoanele prevăzute la lit. b)
este necesară aprobarea comandantului centrului de detenţie.
Activitatea de stare civilă se
desfăşoară în baza prevederilor Legii nr. 119/1996 cu privire la
actele de stare civilă, modificată şi completată şi a
prevederilor Codului Civil.
Taxa achitată va fi utilizată
pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi funcţionare
ale Serviciului Stare Civilă, respectiv achiziţionarea de
tehnică de calcul, echipamente birotică şi consumabile, iar
sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
7.4 Taxa
pentru trimiterea dosarului de transcriere la DPJEP în regim de
urgenţă (în 3 zile de la data înregistrării cererii) constituie
venit cu destinaţie specială, fiind instituită în vederea
acoperirii cheltuielilor de organizare şi funcţionare a Serviciului
de Stare Civilă.
Taxa se achită de către persoanele
care solicită transcrierea actelor de stare civilă ale
cetăţenilor români încheiate în străinătate în regim
preferenţial, la casieria Serviciului de Stare Civilă. În acest sens,
dosarul de transcriere va fi înaintat către Direcţia Publică
Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor în maxim 3 zile de la
data înregistrării cererii, termen în care vor fi efectuate
verificările necesare stabilite prevederilor legale.
Taxa pentru transmiterea dosarului de
transcriere la DPJEP în regim preferenţial se achită cu
anticipaţie la data depunerii documentaţiei la Starea Civilă.
Activitatea de stare civilă se
desfăşoară în baza prevederilor Legii
nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, actualizată
şi completată cu prevederile Codului Civil şi HG 64/2011.
Taxa achitată va fi utilizată
pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi funcţionare a
Serviciului de Stare Civilă, respectiv pentru achiziţionarea de
tehnică de calcul, echipamente de birotică şi consumabile, iar
sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
Prevederile prezentei se completează cu
dispoziţiile legale în vigoare.
8. Serviciul Administrare Cimitire din cadrul
Direcţiei Gospodărire Comunală
8.1 Taxă
întreţinere cimitire constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită pentru asigurarea întreţinerii cimitirelor,
menţinerea curăţeniei şi pazei cimitirelor situate în municipiul
Constanţa.
Taxa urmează a fi achitată doar de
către beneficiarii contractelor de concesiune a locurilor de veci, sau
urmaşii acestora.
Taxa de concesionare locuri de veci este
stabilită diferenţiat pe categorii de cimitire şi durata de
concesionare.
Serviciul Administrare Cimitire este
organizat şi funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L.
nr. 253/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi
funcţionare al aparatului de specialitate al primarului municipiului
Constanța.
Activitatea de întreţinere a cimitirelor
se efectuează de către prestatori, angajaţii Serviciului
Administrare Cimitire urmând a verifica şi recepţiona lucrările
efectuate de către aceştia.
Taxa achitată va fi utilizată
pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi modernizare a
cimitirelor, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului se vor
folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
8.2 Taxă
aviz construcţie funerară constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită pentru asigurarea cheltuielilor de
întreţinere şi funcţionare a Serviciului Administrare Cimitire.
Taxa urmează a fi achitată de
către solicitantul avizului.
Serviciul Administrare Cimitire este
organizat şi funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L.
nr. 253/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi
funcţionare al aparatului de specialitate al primarului municipiului
Constanța.
Taxa achitată va fi utilizată
pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi modernizare a
cimitirelor, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului se vor
folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
9. Serviciul de Sprijinire şi Îndrumare
Asociaţii de Proprietari din cadrul Direcţiei Administraţie
Publică Locală
Taxa pentru
eliberarea atestatului persoanelor fizice care susţin examenul de atestare
pentru funcţia de administrator de imobile constituie venit cu
destinaţie specială, fiind instituită în domeniul
administrării imobilelor constituite în asociaţii de proprietari. În
conformitate cu prevederile H.G. nr. 400/2003 pentru aprobarea Normelor
metodologice privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de
proprietari, cu modificările şi completările ulterioare taxa
este încasată în vederea prestării de către Comisia de evaluare
din cadrul Serviciului de Sprijinire şi îndrumare Asociaţii de
Proprietari a activităţii de evaluare şi eliberare a atestatului
pentru persoanele fizice susţin examenul de atestare pentru funcţia
de administrator de condominiu.
Taxa se achită de către toate
persoanele fizice care promovează examenul de atestare, după
afişarea rezultatelor examenului.
Serviciul se prestează direct de
către Comisia de atestare constituită prin hotărâre de Consiliu
Local.
Serviciul de Sprijinire şi Îndrumare
Asociaţii de Proprietari este organizat şi funcţionează în
conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 253/2012 privind aprobarea
Regulamentului de organizare şi funcţionare al aparatului de
specialitate al primarului municipiului Constanța.
Taxa achitată va fi utilizată
pentru acoperirea cheltuielilor de menţinere în parametrii optimi ai
sistemului informatic şi asigurarea consumabilelor pentru acestea, iar
sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
10. Serviciul Asigurare Integritate Bunuri
Publice din cadrul Direcţiei Servicii Publice
10.1
Taxa privind creşterea gradului de linişte şi
siguranţă în derularea activităţilor economice în
Constanţa, Mamaia şi Sat Vacanţă constituie venit cu
destinaţie specială, fiind instituită pentru paza unor bunuri
publice, pentru prevenirea si combaterea infracţiunilor şi a faptelor
ilicite, antisociale, manifestate prin cerşetorie, furturi, tâlhărie
şi prostituţie, pentru combaterea comerţului stradal
neorganizat, prevenirea depunerilor de moloz şi gunoi menajer şi
pentru prevenirea lipirii de afişe pe faţadele clădirilor,
stâlpi şi copaci.
Având în vedere
scopul instituirii taxei, respectiv creşterea gradului de linişte
şi siguranţă în desfăşurarea activităţilor
economice, subiecţii plătitori (contribuabilii) vor fi operatorii
economici, respectiv persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale,
întreprinderi familiale şi persoane juridice, care
desfăşoară activităţi economice pe raza Municipiului
Constanţa, în staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă,
indiferent de locaţia acestora.
Stabilirea
cuantumului taxei se face în baza declaraţiei de impunere, pentru fiecare
sediu, sucursală, agenţie şi punct de lucru în parte, în
funcţie de obiectul de activitate, suprafaţa deţinută
şi zonă.
În cazul unităţilor cu mai multe
puncte de lucru, sucursale, agentii, după caz, la cererea acestora, taxele
se vor calcula pentru fiecare punct în parte, la valoarea cea mai mică
după încadrarea fiecarui punct de lucru în tabelele mai sus mentionate,
pentru spaţiile a căror suprafaţă este mai mare de 100 mp.
Pentru operatorii economici care au în
administrare complexe hoteliere, aceştia datorează taxa numai pentru
suprafeţele destinate activitatilor de alimentaţie publică
şi spaţiilor comerciale.
Taxa va fi plătită de către
utilizator (cel ce desfăşoară efectiv activitatea în
spaţiul respectiv), iar în cazul spaţiilor care formează centre
comerciale, taxa va fi achitată de către proprietar sau locator,
după caz.
Taxele nu se încasează pentru
amplasamentele de pe plajă indiferent de activităţile ce se desfăşoară
pe plajă.
Contribuabilul are obligaţia de a
declara suprafaţa deţinută, pe baza documentelor justificative
de deţinere a spaţiului, prin completarea unei declaraţii de
impunere în două exemplare.
Serviciul Asigurare Integritate Bunuri
Publice este organizat şi
funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 253/2012
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al
aparatului de specialitate al primarului municipiului Constanța.
Prestarea activităţii se face prin
delegare, achiziţia serviciului fiind atribuită în urma
licitaţiei publice organizată în conformitate cu prevederile legale
în vigoare privind achiziţiile publice.
Serviciul Asigurare Integritate Bunuri
Publice, prin salariaţii proprii monitorizează şi
controlează periodic activitatea prestatorului de servicii, pentru a se
asigura de respectarea standardului prevăzut prin contract.
Taxa achitată va fi utilizată
pentru acoperirea cheltuielilor generate de prestarea serviciului de pază,
iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în
anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
Art. 7 Pentru
prestarea activităţilor constând în căutare acte în arhivă,
eliberare copii din arhivă, eliberare acte în regim de urgenţă, multiplicare
acte (fotocopiere), eliberarea certificatului de atestare fiscală şi
a certificatului de stare materială se instituie taxe speciale aferente în
vedere acoperirii cheltuielilor generate de aceste activităţi.
Taxele instituite sunt în acelaşi
cuantum pentru toate serviciile din cadrul Primăriei Municipiului
Constanţa şi Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri
ale Bugetului Local Constanţa.
Sumele colectate sunt folosite pentru
achiziţionarea arhivei electronice, precum şi pentru acoperirea
cheltuielilor ce se efectueaza pentru menţinerea la parametrii optimi a
sistemului informatic si asigurarea consumabilelor.
Art.8
Prevederile
prezentului Regulament se completează cu dispoziţiile legale în
vigoare.