TAXE PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATELOR,
AVIZELOR ŞI A AUTORIZAŢIILOR ADMINISTRATE
DE DIRECŢIA URBANISM
A. Taxe
pentru eliberarea certificatelor de urbanism
SUPRAFAŢA |
TAXA (lei) |
a) până la 150 m2, inclusiv |
6 |
b) între 151 – 250 m2,
inclusiv |
7 |
c) între 251 – 500 m2,
inclusiv |
9 |
d) între 501 – 750 m2,
inclusiv |
12 |
e) între 751 – 1.000 m2,
inclusiv |
14 |
f) peste 1.000 m2 |
14 + 0.01 lei/m2 pentru fiecare m2 care
depăşeşte 1.000 m2 |
B. Taxe pentru eliberarea autorizaţiilor de construire
(1) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de
construire pentru orice altă construcţie decât cele prevăzute în
alt aliniat al prezentului articol este de 1% din valoarea autorizată a
lucrărilor, inclusiv a instalaţiilor aferente acestora.
(2) Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii de construire
pentru o clădire care urmează a fi folosită ca locuinţă
sau anexă la locuinţă este de 0.5% din valoarea autorizată
a lucrărilor, inclusiv a instalaţiilor aferente acestora.
(3) Taxa pentru autorizarea de foraje şi excavări
necesare studiilor geotehnice, ridicărilor topografice, exploatări de
carieră, balastiere, sonde de gaze şi petrol, precum şi alte
exploatări este de 8 lei/m2.
(4) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei pentru
lucrările de organizare de şantier în vederea realizării unei
construcţii, care nu sunt incluse în altă autorizaţie de
construire este de 3% din valoarea autorizată a construcţiilor pentru
organizare de şantier, necesare execuţiei lucrărilor de bază,
dacă nu au fost autorizate odată cu acestea.
(5) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de amenajare
de tabere, corturi, căsuţe, rulote ori campinguri este de 2% din
valoarea autorizată a lucrării sau a construcţiei.
(6) Taxa pentru autorizarea
de lucrări cu caracter provizoriu: chioşcuri, tonete, cabine,
spaţii de expunere, situate pe căile şi în spaţiile
publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a panourilor de
afişaj, a firmelor şi reclamelor este de
8 lei/m2.
(7) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de
desfiinţare totală sau parţială a unei construcţii
este de 0,1% din valoarea impozabilă a construcţiilor şi amenajărilor.
(8) În cazul desfiinţărilor parţiale,
cuantumul taxei, se calculează proporţional cu suprafaţa
construită a construcţiei supuse demolării.
(9) Taxa pentru prelungirea certificatului de urbanism
sau a autorizaţiei de construire este de 30% din valoarea taxei iniţiale.
(10) Taxa pentru autorizarea privind lucrările de
racorduri şi branşamente la reţele publice de apă,
canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie, televiziune prin
cablu este de 13 lei pentru fiecare
instalaţie.
(11) Taxa pentru eliberarea avizului comisiei de urbanism
şi amenajarea teritoriului este de 15 lei.
(12) Taxe pentru
autorizarea scoaterii temporare din folosinţă
a domeniului public şi/sau privat al
Municipiului Constanţa pentru lucrări de reparatii (avarii) la
reţelele de utilităţi şi branşament/racord este de 22 lei/zi.
(13) Vor fi scutiţi de taxa locală agenţii
economici şi persoanele fizice care solicită intervenţia în
domeniul public şi/sau privat pentru lucrări de investiţii pe
trasee noi.
(14) Lucrările de investiţii pentru
realizarea de reţele şi branşamente/racorduri vor fi limitate în
timp astfel :
Ř
pentru
realizarea unui branşament, timpul de scoatere temporară din folosinţă
a domeniului public şi/sau privat va fi cuprins în intervalul de 5-15
zile, în funcţie de lungimea traseului. Acest termen se poate prelungi o
singură dată cu acelaşi număr de zile. Excepţie vor
face branşamentele care se vor realiza prin foraj orizontal, termenul de
execuţie va fi cuprins în intervalul de 10-20 zile cu posibilitatea de a-l
prelungii cu acelaşi număr de zile.
Ř
în cazul lucrărilor pentru realizarea
unei reţele subterane, timpul de scoatere temporară din folosinţă
a domeniului public şi/sau privat nu va depăşi 30 zile pentru un
tronson de 100 ml. Acest termen se poate prelungi o singură dată cu încă
30 zile.
(15) Termenul de valabilitate al autorizaţiei
pentru scoaterea temporară din folosinţă a domeniului public
şi/privat este intervalul de timp cuprins între 60 de zile şi 9 luni
de la data emiterii în funcţie de complexitatea lucrării. Acest termen se va încadra în termenul de valabilitate
prevăzut în autorizaţia de construire. În cazul în care expiră
acest termen, se va solicita o nouă autorizaţie pentru scoaterea
temporară din folosinţă a domeniului public şi/privat, în
termenul de valabilitate al autorizaţiei de construire.
(16) Depăşirea termenelor menţionate în
autorizaţia de scoatere temporară din folosinţa domeniului
public şi/sau privat se va sancţiona conform legislaţiei în
vigoare.
(17) Responsabilitatea încasării taxei revine
Direcţiei Urbanism.
(18) Taxa pentru obţinerea în numele solicitantului
a avizelor necesare în vederea autorizării va fi de 20 lei/aviz.
(19) Mod de
aplicare. Pentru taxele prevăzute la punctele de la 1 la 11 se aplică
următoarele reguli:
a)
în termen de 15 zile de la data finalizării lucrărilor
de construcţie, dar nu mai târziu de 15 zile de la data la care expiră
autorizaţia respectivă, persoana care a obţinut autorizaţia
trebuie să depună o declaraţie* (cf. modelului) privind valoarea
lucrărilor de construcţie la compartimentul de specialitate al
autorităţii administraţiei publice locale;
b)
până în cea de-a 15 zi inclusiv, de la data la care se depune
situaţia finală privind valoarea lucrărilor de construcţii,
compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei
publice locale are obligaţia de a regulariza taxa datorată pe baza
valorii reale a lucrărilor de construcţie;
c)
până în cea de-a 15 zi inclusiv, de la data la care compartimentul
de specialitate al administraţiei publice locale a emis valoarea stabilită
pentru taxă, trebuie plătită orice sumă suplimentară
datorată de către persoana care a primit autorizaţia sau orice
sumă care trebuie rambursată de autoritatea administraţiei
publice locale.
d)
Pentru taxele prevăzute la punctele de la 1 şi 2 valoarea
lucrărilor de construcţii ce vor fi autorizate în temeiul legal se
stabilesc astfel:
e)
pentru persoane fizice, valoarea va fi calculată conform Anexei nr.1
privind impozitul pe clădiri, din prezenta hotărâre, pentru lucrările
de construcţii ce se încadrează din punct de vedere constructiv în Anexa
nr.1. Pentru lucrările de construcţii ce nu se încadrează în Anexa
nr.1 valoarea va fi stabilită prin deviz estimativ.
f)
pentru persoane juridice, valoarea va fi stabilită prin deviz
estimativ, dar nu mai mică decât cea calculată pentru lucrările
de construcţii ce se încadrează (ca sistem constructiv) conform
valorii impozabile stabilite prin Anexa nr.1 din prezenta hotărâre.
(20) Regularizarea taxei pentru autorizaţia de
construire la terminarea lucrărilor, se face pe baza valorii reale a lucrărilor
de construcţie, valoare care nu poate fi mai mică decât cea
determinată conform anexei privind impozitul pe clădiri din hotărârea
de consiliu aferentă anului când a fost terminată lucrarea.
(21) Referitor
la taxa pentru eliberarea avizului comisiei de urbanism şi amenajarea
teritoriului, pentru avizele comisiilor tehnice sau colegiilor constituite prin
dispoziţii ale Primarului Municipiului Constanţa, care cuprind specialişti
în domeniile respective, atât din cadrul aparatului propriu cât şi din
cadrul instituţiilor de specialitate care sunt special împuterniciţi
de conducerile executive respective, petentul va prezenta, la momentul eliberării
avizului menţionat, o copie a documentului de plată.
(22) Avizele
se eliberează doar dacă respectiva documentaţie a fost
supusă analizei comisiei de resort în baza unei solicitări exprese,
respectiv dacă avizul a fost prevăzut în certificatul de urbanism.
(23) Pentru
obţinerea avizelor impuse în certificatul de urbanism solicitantul va
depune:
- cerere;
- copie
certificat de urbanism;
- documentaţia
anexă;
-
taxă
conform prezentei hotărâri pentru fiecare aviz, achitată cu anticipaţie,
prin chitanţă la casieria primăriei sau cu ordin de plată
la trezorerie;
-
taxă
pentru fiecare aviz percepută de către unitatea emitentă,
achitată cu anticipaţie, prin chitanţa la casieria primăriei
sau cu ordin de plată la trezorerie.
(24) Modelul declaraţiei pentru regularizarea taxei
autorizaţiei de construire la terminarea lucrărilor:
DOMNULE PRIMAR, Subsemnatul(a) _____________________________________
cu domiciliul în Constanţa, str. _____________________ rog aprobarea
eliberării procesului verbal de recepţie (parţială)
pentru lucrările executate în Constanţa,
_____________________________________________________, nr. _____________,
conform autorizaţiei de construcţie nr.
_______________________________ din data de _______________________ pentru
următoarele lucrări executate (până în acest stadiu) :
________________________________________________________________________________________________________________________________
lucrări rămase de executat:
________________________________________________________________________________________________________________________________
lucrările au fost terminate la data de
_____________________________________________. Declar pe proprie răspundere în
cunostinţa prevederilor legale în vigoare că valoarea
lucrărilor rezultate (în acest stadiu) a fost de
___________________________ lei, din care pentru spaţiul comercial
(sediul de firmă) valoarea a fost de _____________________________lei.
Mi s-a pus în vedere răspunderea ce
o antrenează constatarea ulterioară cu privire la necesitatea
declarării valorii reale a construcţiei executate. Data: Semnătura:
_____________ _______________ DOMNULUI
PRIMAR AL MUNICIPIULUI CONSTANŢA