ALTE TAXE
ADMINISTRATE DE SERVICIUL PUBLIC DE IMPOZITE, TAXE ŞI
ALTE VENITURI ALE BUGETULUI LOCAL
1. TAXA DE HABITAT
Prezenta taxă este instituită ca taxă
locală în temeiul prevederilor art. 283 alin. (1) şi (2) din Legea
nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare, fiind fundamentată pe necesitatea
menţinerii unui mediu înconjurător curat.
Potrivit principiului „poluatorul plăteşte”,
locuitorii Municipiului
Taxa de habitat este datorată numai de persoane
fizice – locuitori ai Municipiului Constanţa.
Toate persoanele juridice care îşi
desfăşoară activitatea permanentă sau temporară pe
teritoriul administrativ al Municipiului Constanţa, nu plătesc taxa
de habitat – dar trebuie să aibă încheiate contracte directe cu
prestatorii de servicii specializaţi pentru ridicarea, transportul,
depozitarea şi neutralizarea deşeurilor produse, precum şi
să contracteze şi să efectueze acţiunile necesare de
dezinsecţie şi deratizare a sediilor şi punctelor de lucru ori
de câte ori este necesar.
Cuantumul taxei este stabilit în funcţie de venitul
lunar net pe membru de familie, după cum urmează:
Nr. Crt. |
Tranşă de
venit net pe membru de familie |
Cuantum taxă
habitat |
1 |
0-310 lei |
3 lei/pers/lună |
2 |
310,1-540 lei |
4 lei/pers/lună |
3 |
540,1-900 lei |
5 lei/pers/lună |
4 |
900,1-1500 lei |
8 lei/pers/lună |
5 |
Peste 1500 lei |
10 lei/pers/lună |
Cuantumul
venitului lunat net pe membru de familie se stabileşte pe baza
declaraţiilor depuse anual la Serviciul Asistenţă şi
Protecţie Socială din cadrul Primăriei Municipiului
Constanţa, odată cu cererea pentru acordarea ajutorului pentru
încălzirea locuinţei pentru sezonul rece.
Venitul lunar
net pe membru de familie este cel pe baza căruia se acordă persoanei
solicitante ajutorul de încălzire în conformitate cu dispoziţiile
legale în vigoare. Venitul consemnat în prima declaraţie depusă la
Serviciul Asistenţă şi Protecţie Socială va sta la
baza stabilirii obligaţiei de plată aferente taxei de habitat pentru
anul fiscal următor.
Contribuabilii
care nu au depus cereri pentru obţinerea ajutorului pentru încălzirea
locuinţei, indiferent de modalitatea de încălzire (energie
termică furnizată în sistem centralizat, lemne de foc, gaze naturale,
butelii GPL sau energie electrică), dar care se încadreaza în
tranşele de venit net mediu pe membru de familie prevăzute la
paragraful 5 si nu deţin în integralitate clădiri sau alte
spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu, pot depune cererile
la Serviciul Asistenţă şi Protecţie Socială, şi
în afara perioadei de acordare a ajutorului pentru încălzirea
locuinţei.
Pentru persoanele
care nu au depuse declaraţiile menţionate anterior, obligaţia de
plată se va stabili la nivelul prevăzut la paragraful 5, punctul
5, respectiv 10 lei/pers/lună.
Sunt scutite de
la plata taxei de habitat următoarele categorii de contribuabili:
A. veteranii de război, văduvele de război
şi văduvele veteranilor de război care nu s-au
recăsătorit;
B. persoanele fizice prevăzute la art. 1 şi 5 din Decretul-lege
nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive
politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum
şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri,
republicat, cu modificarile şi completările ulterioare, precum
şi în alte legi;
C. persoanele care au calitatea de luptători în rezistenţa
anticomunistă conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 214/1999;
D. copiii beneficiari ai măsurilor de protecţie specială
aflaţi în plasament la asistenţii maternali profesionişti care
sunt angajaţi cu contract de muncă în cadrul DGASPC Constanţa.
Scutirea de la plata taxei de habitat, se acordă pe bază de
cerere, proporţional cu perioada rămasă până la
sfârşitul anului, începând cu luna următoare celei în care persoana
în cauză prezintă actele prin care se atestă încadrarea întruna
din categoriile susmenţionate. Copia actului rămâne ca document oficial
la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei
publice locale, care îl certifica pentru conformitate.
Scutirea se acordă persoanelor deţinătoare de
legitimaţii de veterani de război sau hotărâri care atestă
calitatea de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificarile
şi completările ulterioare, precum şi în alte legi.
Contribuabilii au obligaţia de a depune o declaraţie la Serviciul
Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local, în termen
de 30 de zile de la data apariţiei oricărei modificări în ceea
ce priveşte numărul de persoane care locuiesc în imobil.
Declararea se va face pe propria răspundere sub sancţiunile
aplicate faptei de fals în actele publice.
În vederea urmăririi corectitudinii declarării numărului de
persoane existente în fiecare apartament, asociaţiile de proprietari au
obligaţia să furnizeze, ori de câte ori este nevoie,
informaţiile necesare legate de cele menţionate mai sus.
În vederea scăderii de la plata taxei de habitat persoana
interesată va depune o cerere la care va anexa documente justificative.
Scăderea de la plata taxei de habitat se face începând cu data de întâi a
lunii următoare celei în care se depune cererea.
Impunerea la plata taxei de habitat se face începând cu data de întâi a
lunii următoare celei în care este menţionată în
declaraţie.
Contribuabilii, persoane fizice, sunt obligaţi să depună
declaraţia de impunere, chiar dacă aceştia beneficiază de
reducere sau sunt scutiţi de la plata taxei de habitat.
În caz de deces scăderea taxei de habitat se efectuează cu data
de întâi a lunii următoare apariţiei acestei situaţii şi
necesită depunerea copiei după certificatul de deces.
Taxa de habitat
se plăteşte anual în 2 rate egale, respectiv:
a) rata I, până la data de 30 iunie
inclusiv;
b) rata a II-a, până la data de 31 decembrie inclusiv.
Contribuabilii, persoane fizice, au şi posibilitatea plăţii
eşalonate a obligaţiei pentru fiecare lună în parte.
În cazul în care termenul de plată a taxei de habitat se
împlineşte într-o zi nelucrătoare, plata se consideră în termen
dacă se efectuează în ziua lucrătoare imediat următoare.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale, se
datorează după acest termen majorări de întârziere de 2%
calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună. Cuantumul
majorărilor de întârziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
Pentru plata cu anticipaţie a sumelor datorate cu
titlu de taxă habitat, până la data de 31 martie ale anului fiscal
curent, se acordă o bonificaţie de 10%.
Nedeclararea sau declararea eronată, constituie
contravenţie şi se sancţionează cu amendă între 70 lei
si 279 lei.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se aplică
dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic
al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau
în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori,
după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din
minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării contravalorii taxei revine Serviciului
Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul
declaraţiei este următorul.
2. TAXA PENTRU
TERENURILE APARŢINÂND DOMENIULUI PUBLIC ŞI PRIVAT AL MUNICIPIULUI
Prezenta taxă este instituită ca taxă
locală în temeiul prevederilor art. 283 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare.
Taxa se datorează pe perioada ocupării efective a domeniului
public sau privat al Municipiului Constanţa, de construcţii cu
caracter provizoriu – garaje.
Taxa este în cuantum de 13 lei/m2/an.
Taxa pentru garajele de pe arterele de mai jos este de 39 lei/m2/an.
Modificarea taxei pentru
garajele care nu sunt vizibile de pe arterele menţionate mai sus se va
face în baza notei de constatare întocmită şi transmisă de
către Direcţia Poliţia Locală – Primăria Municipiului
Constanţa.
Taxa se va
plăti pentru suprafaţa ocupată de construcţia garajului (cu
uşile închise) pe baza comunicării primite de la Primăria
Municipiului Constanţa – Direcţia Poliţia Locală.
Taxa se datorează pe perioada ocupării efective
a domeniului public sau privat al Municipiului Constanţa, până la
eliberarea suprafeţei ocupate.
Sunt scutite de
A.
veteranii de război;
B. persoanele fizice Prevăzute
la art. 1 şi 5 din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor
drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura
instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate
în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu
modificarile şi completările ulterioare, precum şi în alte legi;
C. persoanele care au calitatea de
luptători în rezistenţa anticomunistă conform Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 214/1999.
Scutirea de la
plata taxei se aplică începând cu prima zi a lunii următoare celei în
care persoana depune documentele justificative în vederea scutirii.
Pentru a beneficia
de scutire, persoanele în cauză trebuie să prezinte copii ale actelor
care le atestă încadrarea întruna din categoriile susmentionate,
respectiv :
-
legitimaţie pentru veteranii de război;
-
hotărâre
pentru beneficiarii Decretului-lege nr. 118/1990 şi ai Legii nr. 189/2000;
-
actul de identitate.
Pentru garajele dobândite prin contracte de vânzare–cumpărare,
contribuabilii au obligaţia de a depune o declaraţie la
compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei
publice locale, respectiv la Serviciul Public de Impoyite, Taxe ;i alte
Venituri ale Bugetului Local, în termen de 30 de zile de la data dobândirii.
În cazul în care ultima zi de depunere a documentaţiei pentru luarea
în evidenţă este o zi nelucrătoare, se consideră a fi
depusă în termen dacă se face în ziua lucrătoare imediat
următoare.
Garajele nou dobândite se impun cu data de întâi a lunii următoare celei
în care au fost dobândite. Taxa se calculează proporţional cu
perioada rămasă până la sfârşitul anului.
În cazul demolării garajului, Direcţia Poliţie Locală
prin Serviciul Disciplina în Construcţii şi Afişajul Stradal are
obligaţia să comunice în scris agenţiilor fiscale, în termen de
15 zile, precizând data desfiinţării pentru sistarea de la plată
a garajului respectiv. Sistarea de la plata taxei se va opera cu data de întâi
a lunii următoare celei în care a fost demolat garajul.
În situaţia demolării garajelor, Direcţia Poliţie
Locală prin Serviciul Disciplina în Construcţii şi Afişajul
Stradal are obligaţia de a solicita de la Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local, situaţia debitelor la taxa
de garaj la data demolării, pentru a le putea recupera, în vederea
evitării acumulării de debite restante.
Taxa se plăteşte anual în 2 rate egale, respectiv:
a) rata I, până la data de 31
martie inclusiv;
b) rata a II-a, până la
data de 30 septembrie inclusiv;
În cazul în care termenul de plată a taxei de
garaj se împlineşte într-o zi nelucrătoare, plata se consideră
în termen dacă se efectuează în ziua lucrătoare imediat
următoare.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei
fiscale, se datorează după acest termen majorări de întârziere
de 2% calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună.
Cuantumul majorărilor de întârziere poate fi modificat prin legile
bugetare anuale.
Declararea cu întârziere sau nedeclararea dobândirii
garajului, constituie contravenţie şi se sancţionează cu o
amendă între 70 lei şi 279 lei.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se
aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau
în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori,
după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din
minimul amenzii.
Responsabilitatea controlului revine Direcţiei Poliţia
Locală prin Serviciul Disciplina în Construcţii şi Afişajul
Stradal.
Responsabilitatea încasării contravalorii taxei revine Serviciului
Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul pentru declaraţia de impunere:
3. TAXA
FOLOSIRE TRAMĂ STRADALĂ DE CĂTRE AUTOVEHICULELE CONCEPUTE
ŞI CONSTRUITE PENTRU TRANSPORTUL DE MĂRFURI PE RAZA
MUNICIPIULUI CONSTANŢA PE STRĂZILE DE TRAFIC UŞOR, MEDIU ŞI
GREU
Prezenta taxă este instituită ca taxă
locală în temeiul prevederilor art. 283 alin. (1) şi (2) din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare, fiind fundamentată de necesitatea utilizării
reţelei de drumuri ce se află în administrarea
municipalităţii şi pentru contracararea efectelor nedorite ale
tranzitării oraşului de către autovehiculele concepute şi
construite pentru transportul de mărfuri, respectiv deteriorarea covorului
asfaltic, poluarea, etc.
Este datorată de persoanele fizice şi
juridice care deţin autovehicule concepute şi construite pentru
transportul de mărfuri, pentru circulaţia pe străzile
prevăzute în prezenta hotărâre.
Este stabilită în funcţie de masa
totală maximă autorizată/masa încărcată maxim
admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa
încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu
excepţia motocicletelor, după cum urmează:
a) pentru
străzile de trafic uşor şi mediu:
Masa totală maximă
autorizată/masa încărcată maxim admisă din punct de
vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa încărcată maxim
admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor autovehicule |
Lei/luna |
Lei/zi |
1. Până la 2,5 tone inclusiv |
40 |
4 |
2. Între 2,5 – 3,5 tone inclusiv |
60 |
6 |
3. Între 3,5 – 5 tone inclusiv |
90 |
9 |
b) pentru
străzile de trafic greu*:
Masa
totală maximă autorizată/masa încărcată maxim
admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa
încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu
excepţia motocicletelor |
Lei/luna |
Lei/zi |
1. Între 5 – 10 tone inclusiv |
150 |
15 |
2. Între 10 - 20 tone inclusiv |
300 |
30 |
3. Peste 20 tone (inclusiv cap tractor
autotrenuri) |
600 |
60 |
Pentru
transporturile agabaritice speciale se va aplica taxa corespunzătoare
traficului greu de peste 20 tone multiplicată de 3 ori. În cazul
transporturilor agabaritice formate din mai multe platforme agabaritice acestea
se vor taxa separat.
Vehiculele
(remorci, platforme etc.) tractate de autovehiculele de marfă se
taxează separat, în funcţie de masa totală maximă
autorizată/masa încărcată maxim admisă din punct de vedere
tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa încărcată maxim
admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor.
Sunt exceptate de
a) vehiculele deţinute de
unităţile Ministerului Apărării Naţionale;
b) vehiculele deţinute de
unităţile subordonate Ministerului Administraţiei şi
Internelor;
c)
vehiculele specializate, utilizate în exclusivitate pentru servicii de
ambulanţă;
d) vehiculele deţinute de serviciile
de urgenţă, astfel cum sunt reglementate în Ordonanţa Guvernului
nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea
serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
363/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
e) vehiculele care efectuează
transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul
unor calamităţi sau dezastre naturale;
f) vehiculele escortate de poliţie sau
de jandarmerie, care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate
naţională;
Conducătorii
autovehiculelor concepute şi construite pentru transportul de mărfuri
au obligaţia de a obţine autorizaţiile de circulaţie de la punctele
de încasare amplasate pe raza Municipiului Constanţa.
În vederea
eliberării “Autorizaţiei de circulaţie” solicitantul va înainta
o cerere tip la care va anexa următoarele: copia certificatului de
înmatriculare a societăţii, copia talonului sau a cărţii de
identitate a autovehiculului pentru care se urmăreşte obţinerea
autorizaţiei şi alte copii ale documentelor legale relevante.
Contravaloarea
taxei poate fi achitată prin ordin de plată în contul Primăriei Municipiului
Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa sau prin
numerar la casieriile din cadrul agenţiilor fiscale ale S.P.I.T.V.B.L.
Pentru
autorizaţii anuale eliberate până la data de 31.01.2014 pentru
perioada 01.01.2014-31.12.2014, solicitantul beneficiază de o reducere de
10% din valoarea taxei rezultate.
Responsabilitatea
achitării taxei şi a deţinerii autorizaţiei valabile revine
în exclusivitate utilizatorilor români, iar în cazul utilizatorilor
străini, aceasta revine în exclusivitate conducătorului auto al
vehiculului.
Prin utilizator se
înţelege - persoanele fizice sau juridice înscrise în certificatul de
înmatriculare, care au în proprietate sau care, după caz, pot folosi în
baza unui drept legal vehicule înmatriculate în România, denumite în continuare
utilizatori români, respectiv persoanele fizice ori juridice înscrise în
certificatul de înmatriculare, care au în proprietate sau care, după caz,
pot folosi în baza unui drept legal vehicule înmatriculate în alte state,
denumite în continuare utilizatori străini.
Fapta de a circula
fără a deţine autorizaţie valabilă constituie contravenţie
şi se sancţionează cu amendă între 250 lei şi 1.000
lei pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată/masa
încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu
excepţia motocicletelor/masa încărcată maxim admisă din
punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor cuprinsă între 0-5
tone inclusiv, şi cu amendă între 1.000 lei şi 2.500 lei pentru
vehiculele cu masa totală maximă autorizată/masa
încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu
excepţia motocicletelor/masa încărcată maxim admisă din
punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor peste 5 tone.
Aplicarea
sancţiunii nu înlătură obligaţia de plată a taxei.
Contravenţilor
prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului
nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea
achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data
încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării
acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea
încasării taxei şi controlului revine Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Responsabilitatea
aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe
şi alte Venituri ale Bugetului Local şi Direcţiei Poliţia
Locală din cadrul Primăriei municipiului
În vederea
efectuării verificărilor în trafic a dreptului de a utiliza reţeaua de drumuri ce se află în
administrarea municipalităţii de către autovehicule concepute şi construite pentru
transportul de mărfuri, conducătorul auto este obligat să
prezinte autorizaţia de circulaţie, în
original, valabilă la data efectuării verificării şi dovada
achitării acesteia, în copie.
Deţinerea
autorizaţiei de circulaţie nu înlătură obligativitatea
respectării semnificaţiei indicatoarelor rutiere de limitare de
tonaj, instalate de administratorul drumului.
În situaţia în
care traseul autovehiculului impune parcurgerea unor artere cu limitare de
tonaj şi transportul depăşeşte limita maximă
admisă aferentă acestor artere,
accesul este permis numai cu condiţia achitării taxei
corespunzătoare multiplicată de trei ori.
Pentru îmbunătăţirea
şi extinderea serviciului de încasare a taxei şi de eliberare a
autorizaţiei de circulaţie, Serviciul Public de Impozite, Taxe
şi alte Venituri ale Bugetului Local poate să negocieze şi să
incheie, în condiţiile legii, convenţii cu staţii publice de
distribuire a carburanţilor auto în limita unui comision de până la
10% din valoarea sumelor încasate.
* LISTA STRĂZILOR CU TRAFIC GREU DIN MUNICIPIUL
CONSTANŢA
Nr. Crt. |
Denumirea străzii |
Lungime carosabil (Km) |
Nr. benzi circ. în secţiune |
Lungime totală
benzi (Km) |
1. |
I.C. BRĂTIANU (DN 3) |
5 |
4~6 |
22 |
2. |
Bdul FERDINAND (DN39) |
1.9 |
4 |
7.6 |
3. |
Şos. MANGALIEI+1MAI (DN39) |
3.8 |
4~6 |
19 |
4. |
Bdul AUREL
VLAICU (DN2A – CENTURA VEST) |
9.1 |
4 |
7.6 |
5. |
Bdul TOMIS (DN2A) |
4.6 |
4 |
18.4 |
6. |
Bdul MAMAIA |
11.5 |
4~6 |
59 |
7. |
I.G. DUCA |
0.8 |
4 |
3.2 |
8. |
MIRCEA CEL BĂTRÂN |
1.0 |
4 |
4 |
9. |
ELIBERĂRII + I.L.CARAGIALE |
2.6 |
4 |
10.4 |
10. |
BABA NOVAC |
2.9 |
2 |
5.8 |
11. |
MIHAI VITEAZU |
1.0 |
2 |
2 |
12. |
ŞOS. DIN VII |
0.9 |
2 |
1.8 |
13. |
LILIACULUI |
1.4 |
2 |
2.8 |
14. |
HATMAN ARBORE |
0.8 |
2 |
1.6 |
15. |
PANDURULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
16. |
DEMOCRAŢIEI |
1.0 |
2 |
2 |
17. |
MEŞTERUL MANOLE |
1.0 |
2 |
2 |
18. |
VÂRFUL CU DOR |
1.1 |
2 |
2.2 |
19. |
Bdul MARINARILOR |
1.0 |
2 |
2 |
20. |
Str. VERDE |
0.5 |
2 |
1 |
21. |
|
0.4 |
2 |
0.8 |
22. |
CARAIMAN |
1.9 |
2 |
3.8 |
23. |
ŢEPEŞ VODĂ |
0.4 |
2 |
0.8 |
24. |
PETRU CERCEL |
0.2 |
2 |
0.4 |
25. |
BRIZEI |
0.6 |
2 |
1.2 |
26. |
DEZROBIRII + SOVEJA |
6.2 |
4~6 |
30 |
27. |
ALEX. LĂPUŞNEANU - 1 DECEMBRIE
1918 |
6.0 |
4~6 |
32 |
28. |
PASAJULUI |
0.3 |
2 |
0.6 |
29. |
ŞTEFĂNIŢĂ VODĂ |
1.3 |
2 |
2.6 |
30. |
CIŞMELEI |
0.7 |
2 |
1.4 |
31. |
DOBRILĂ EUGENIU |
1 |
2 |
2 |
32. |
ADAMCLISI |
0.4 |
2 |
0.8 |
33. |
C-TIN BRĂTESCU |
1 |
2 |
2 |
34. |
CUMPENEI |
1 |
2 |
6 |
35. |
NICOLAE FILIMON |
0.9 |
2 |
1.8 |
36. |
THEODOR BURADA |
0.7 |
2 |
1.4 |
37. |
INDUSTRIALĂ |
1.5 |
2 |
3 |
38. |
CELULOZEI |
1.4 |
2 |
2.8 |
39. |
INTERIOARĂ II |
0.9 |
2 |
1.8 |
40. |
INTERIOARĂ III |
0.6 |
2 |
1.2 |
41. |
PRIMĂVERII |
1.0 |
2 |
2 |
42. |
PELICANULUI |
1.0 |
2 |
2 |
43. |
POPORULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
44. |
FRUNZELOR |
1.3 |
2 |
2.6 |
45. |
MARAMUREŞ |
1.0 |
2 |
2 |
46. |
CHILIEI |
1.5 |
2 |
3 |
47. |
NICOLAE IORGA |
1.4 |
2 |
2.8 |
48. |
ION RAŢIU |
1.5 |
2 |
3 |
49. |
I MAI VECHI |
1.1 |
2 |
2.2 |
50. |
ATELIERELOR |
0.5 |
2 |
1 |
51. |
DECEBAL |
1.1 |
2 |
2.2 |
52. |
UNIRII |
2.5 |
2 |
5 |
53. |
ION ROATĂ |
0.5 |
2 |
1 |
54. |
RĂSURI |
1.1 |
2 |
2.2 |
55. |
FULGERULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
56. |
DUMITRU MARINESCU |
0.6 |
2 |
1.2 |
57. |
SECERIŞ |
0.2 |
2 |
0.4 |
58. |
SPĂTAR N. MILESCU |
0.6 |
2 |
1.2 |
59. |
PARÂNG |
0.2 |
2 |
0.4 |
60. |
CORBULUI |
0.5 |
2 |
1 |
Modelul cererii de acordare a autorizaţiei de
circulaţie este următorul:
4. TAXA
PENTRU SPAŢII VERZI
Taxa constituie venit cu destinaţie specială instituită în temeiul prevederilor
art. 282 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările
şi completările ulterioare, şi este
fundamentată pe necesitatea întreţinerii spaţiilor verzi aflate
pe domeniul public din staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă fiind utilizată
pentru amenajarea şi întreţinerea spaţiului verde
concretizată în activităţi de împrospătare a materialului dendrofloricol reprezentat de noua
plantaţie de arbori, arbuşti, conifere şi flori anuale, precum
şi de întreţinerea acestuia prin udat la plantare şi ulterior
zilnic.
Taxa se încasează de la următoarele categorii
de contribuabili:
a. operatorii economici, respectiv persoane fizice autorizate, întreprinderi
individuale, întreprinderi familiale şi persoane juridice, care
desfăşoară activităţi economice în staţiunea
Mamaia şi Sat Vacanţă;
b. proprietarii spaţiilor de locuit situate în staţiunea Mamaia
şi Sat Vacanţă, după momentul primei dări în
folosinţă a acestor spaţii de locuit, respectiv după
momentul primei
vânzări sau cedări a folosinţei prin închiriere,
comodat/împrumut de folosinţă, administrare, inclusiv folosire în
regim hotelier.
Taxa
se datorează pentru:
a. spaţiile
deţinute în vederea desfăşurării activităţilor
economice, cu excepţia spaţiilor de cazare, precum şi pentru
spaţiile de locuit, fiind stabilită în funcţie de suprafaţa
utilă a spaţiului respectiv;
b. spaţiile de
cazare, fiind stabilită în funcţie de numărul de locuri de
cazare menţionat în certificatului de
clasificare privitor la numărul de locuri de cazare eliberat de
autoritatea administraţiei publice centrale responsabile în domeniul
turismului.
Deţinătorii unităţilor de cazare datorează taxa atât
pentru spaţiile de cazare, cât şi pentru suprafaţă
destinată altor activităţii economice.
Taxa
va fi achitată de către proprietar, în cazul spaţiilor de
locuit, şi de către utilizatorul spaţiului (cel care
desfăşoară activitatea), în cazul operatorilor economici care desfăşoară activităţi economice în
staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă.
Cuantumul
anual al taxei este de 31 lei/15 m2 sau fracţiune din aceasta
pentru spaţiile deţinute în vederea desfăşurării
activităţilor economice, precum şi pentru spaţiile de
locuit şi 31 lei/loc de cazare pentru spaţiile de cazare.
Impunerea se va face după cum urmează:
a. pentru unităţile de cazare clasificate, impunerea se face în
baza certificatului de clasificare privitor la numărul de locuri de cazare
eliberat de autoritatea administraţiei publice centrale responsabile în
domeniul turismului,
b. pentru toţi ceilalţi subiecţi plătitori, impunerea
se face în baza schiţei cadastrale sau, în subsidiar, a oricărui alt
document justificativ relevant,
prin completarea unei declaraţii de impunere în
două exemplare, la care se vor anexa în copie certificată
următoarele înscrisuri:
- certificat de
înregistrare emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
- hotărârea AGA
sau a asociatului unic cu privire la deschiderea de puncte de lucru,
încheierea/rezoluţia emisă de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului cu privire la deschiderea de puncte de lucru, certificatul de
înregistrare menţiuni emis de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului, certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului cu privire la activitatea
desfăşurată la fiecare punct de lucru;
- certificatul de
clasificare eliberat de autoritatea administraţiei publice
centrale responsabile în domeniul turismului, după caz;
-
actul de proprietate
sau deţinere (concesiune, închiriere, asociere etc.);
- schiţa activului vizată de o persoană autorizată.
Contribuabilii au obligaţia depunerii
declaraţiilor de impunere în termen de 30 de zile de la înfiinţarea
sau de la intervenirea oricăror modificări ce conduc la recalcularea
taxei datorate.
În cazul
contribuabililor care se înfiinţează sau deschid puncte de lucru
după împlinirea termenului scadent de plată al taxei, respectiv 1
iulie, depunerea declaraţiei şi plata taxei se efectuează în
termen de 30 de zile de la data înfiinţării sau modificării
aduse actului constitutiv/ statutului/ autorizaţiei de funcţionare,
după caz.
Calculul
taxei se face proporţional cu perioada cuprinsă între data de întâi a
lunii următoare celei în care contribuabilul s-a înfiinţat sau a adus
modificări actului constitutiv/ statutului/ autorizaţiei de
funcţionare şi sfârşitul anului fiscal.
În cazul în care contribuabilul a achitat taxa pentru
spaţii verzi şi în cursul aceluiaşi an fiscal aduce
modificări actului constitutiv/statutului sau autorizaţiei de
funcţionare, după caz, în sensul închiderii unui punct de lucru,
scăderea se face proporţional cu perioada cuprinsă între data de
întâi a lunii următoare celei în care s-a realizat modificarea şi
sfârşitul anului fiscal, luându-se în calcul suma încasată la bugetul
local.
Pentru spaţiile de locuit declaraţia se va
depune la dobândirea spaţiului, iar termenul de plată este de 01.07. a
anului respectiv, inclusiv.
Pentru spaţiile destinate
activităţilor economice, declaraţia de impunere se depune
până la data de 01.07.2014, dată la care devine scadentă şi
obligaţia de plată.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale se
datorează majorări de întârziere în cuantum de 2% pentru fiecare
lună sau fracţie de lună, potrivit dispoziţiilor legale în
vigoare în materie fiscală.
Constituie
contravenţii:
-
depunerea peste termen
a declaraţiilor;
-
nedepunerea
declaraţiilor;
-
depunerea
declaraţiilor cu informaţii eronate;
-
nedeclararea în termen
de 30 de zile a modificărilor intervenite care conduc la recalcularea
taxei.
Contravenţiile prevăzute mai sus se
sancţionează cu amendă de la 279 lei la 696 lei, în cazul
persoanelor fizice, persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale
şi întreprinderilor familiale, şi cu amendă de la 1.116 lei la
2.500 lei în cazul persoanelor juridice.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se
aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, inclusiv posibilitatea achitării,
pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii
procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a
jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării taxei, controlului şi aplicării
sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte
Venituri ale Bugetului Local.
Modelul declaraţiei de impunere pentru persoanele fizice este:
Modelul declaraţiei de impunere pentru persoane juridice este:
5. TAXA
ANUALĂ PENTRU FIECARE STAŢIE FIXĂ PENTRU TELEFONIE MOBILĂ
Prezenta taxă este instituită ca taxă locală, în
temeiul prevederilor art. 283 alin. 1 şi 2 din Legea nr. 571/2003 privind
Codul fiscal, fiind fundamentată pe impactul negativ asupra mediului
înconjurător generat de staţiile de telefonie mobilă, precum
şi de utilizarea domeniului şi infrastructurii publice.
Cuantumul taxei: 3.562 lei/an pentru fiecare amplasament de staţie
fixă.
La declararea acestei taxe operatorul de telefonie mobilă va prezenta:
-
actele societăţii (certificat de înregistrare,
cod fiscal);
-
autorizaţiile de funcţionare eliberate de Inspectoratul
General al Comunicaţiilor pentru fiecare amplasament de staţie
fixă utilizat de operatorul de telefonie mobilă;
-
declaraţie pe proprie răspundere privind
numărul de amplasamente de staţie fixă pentru telefonie
mobilă utilizate pe raza Municipiului Constanţa.
Operatorii de telefonie mobilă vor depune
declaraţia până la data de 31 martie a fiecărui an.
Taxa se achită anual în două rate egale,
respectiv:
a)
rata I, până la
data de 31 martie inclusiv;
b)
rata II, până
la data de 30 septembrie inclusiv.
Operatorii de telefonie mobilă care
înfiinţează sau desfiinţează amplasamente de staţii
fixe de telefonie au obligaţia de a depune o declaraţie de impunere
corespunzătoare noii situaţii, în termen de 30 de zile de la data
modificării intervenite.
În cazul înfiinţării de noi amplasamente
după împlinirea termenului de plată, respectiv 30 septembrie, plata
se consideră a fi făcută în termen dacă sumele datorate se
vor achita în 30 de zile de la data modificării intervenite.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale, se
datorează după acest termen majorări de întârziere de 2%
calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună. Cuantumul
majorărilor de întârziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
Constituie contravenţie depunerea peste termen a
declaraţiilor de impunere sau depunerea declaraţiilor de impunere
neconforme cu realitatea, şi se sancţionează cu amendă
cuprinsă între 1116 lei şi 2.500 lei.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se
aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau
în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori,
după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din
minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării taxei, controlului
şi aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul declaraţiei este următorul:
6. TAXA PENTRU CREŞTEREA GRADULUI DE LINIŞTE ŞI
SIGURANŢĂ ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢILOR ECONOMICE ÎN CONSTANŢA,
MAMAIA ŞI SAT VACANŢĂ
Taxa
constituie venit cu destinaţie specială instituită în temeiul prevederilor art. 282 din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările
ulterioare,
şi este fundamentată de necesitatea menţinerii condiţiilor
civilizate de trai în locurile publice. Se utilizează pentru paza unor
bunuri publice, pentru prevenirea şi combaterea infracţiunilor
şi a faptelor ilicite, antisociale, manifestate prin cerşetorie,
furturi, tâlhărie şi prostituţie, pentru combaterea
comerţului stradal neorganizat, prevenirea depunerilor de moloz şi
gunoi menajer şi pentru prevenirea lipirii de afişe pe faţadele
clădirilor, stâlpi şi copaci.
Taxa
se încasează de la toţi operatorii economici, respectiv persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi
familiale şi persoane juridice, care desfăşoară
activităţi economice pe raza Municipiului Constanţa, în
staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă, indiferent de locaţia
acestora.
Obligaţia de plată a taxei
nu înlatură obligaţiile stabilite în sarcina operatorilor economici
prin alte acte normative care reglementează paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia
persoanelor, întrucât prin această taxă se urmăreşte reducerea unei game
mai variate de acte antisociale, şi nu doar a sustragerii de bunuri din
anumite perimetre bine determinate.
Taxa
se datorează pentru spaţiile deţinute în vederea
desfăşurării activităţilor economice, fiind
stabilită în funcţie de suprafaţa utilă a spaţiului
respectiv.
Taxa
va fi achitată de către utilizatorul spaţiului (cel care
desfăşoară activitatea), iar în cazul spaţiilor care
formează centre comerciale şi pieţe agroalimentare, situate în
Municipiul Constanţa, de către proprietar sau locator, după caz.
Sunt
scutiţi de
A.
veteranii de
război, văduvele de război şi văduvele veteranilor de
război care nu s-au recăsătorit;
B.
persoanele care
desfăşoară activităţi de producţie, însă
doar pentru spaţiile afectate de această activitate.
Taxa anuală în staţiunea Mamaia şi Sat
Vacanţă este în cuantum de 0,3 lei/mp sau fracţie de mp, din
suprafaţa utilă deţinută prevăzută în schiţa
activului sau, în subsidiar, în oricare alt document justificativ
relevant.
Nr. Crt. |
ACTIVITATEA
|
TAXA (lei/an) |
1. |
Unităţi
de alimentaţie publică (suprafaţă utilă
deţinută) |
SŁ100m2
= 11 S>100m2
= 1.411 |
2. |
Spaţii
comerciale, prestări servicii, sediu social şi puncte de lucru cu
alte destinaţii (suprafaţă utilă deţinută) |
SŁ100m2
= 11 100 m2<SŁ200m2
= 1.105 S>200m2
= 5.524 |
3. |
Centre
comerciale ce desfăşoară activitate comercială
(suprafaţă utilă deţinută) |
SŁ100m2
= 11 100 m2<SŁ500m2
= 5.524 500m2<SŁ2000m2
= 11.025 2000m2<SŁ4000m2=16.535 S>4000m2
= 44.099 |
4. |
Pieţe
agro-alimentare (suprafaţă utilă deţinută) |
SŁ100m2
= 11 100 m2<SŁ1000m2
= 1.411 1000m2<SŁ2000m2
= 2.525 S>2000m2
= 5.524 |
5. |
Depozite
comerciale (suprafaţă utilă deţinută) |
SŁ100m2= 11 100 m2<SŁ200m2
= 538 S>200m2 = 1.107 |
6. |
Case de
amanet, case de schimb valutar, societăţi de intermedieri credite,
societăţi de tranzacţionare a titlurilor de valoare pe
piaţă, societăţi de brokeraj, agenţi de asigurare
(suprafaţă utilă deţinută) |
SŁ50m2 = 550 S>50m2 = 1.105 |
7. |
Bănci,
societăţi de leasing, societăţi de asigurare-reasigurare
(suprafaţă utilă deţinută) |
SŁ200m2 = 5.524 S>200m2 = 18.261 |
8. |
Unităţi
de cazare (număr locuri de cazare) |
Locuri cazareŁ40 = 5.000 40 <Locuri Cazare<100 = 10.000 Locuri cazareł100 = 15.000 |
Impunerea se va face în baza schiţei cadastrale sau,
în subsidiar, a oricărui alt document justificativ relevant, prin completarea unei declaraţii de impunere în
două exemplare, la care se vor anexa
în copie certificată următoarele înscrisuri:
- certificat de
înregistrare emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
- hotărârea AGA
sau a asociatului unic cu privire la deschiderea de puncte de lucru,
încheierea/rezoluţia emisă de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului cu privire la deschiderea de puncte de lucru, certificatul de
înregistrare menţiuni emis de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului, certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului cu privire la activitatea
desfăşurată la fiecare punct de lucru;
-
actul de proprietate
sau deţinere (concesiune, închiriere, asociere etc.);
-
schiţa activului
vizată de o persoană autorizată;
- certificatul de
clasificare eliberat de autoritatea administraţiei publice
centrale responsabile în domeniul turismului, după caz;
-
.
În cazul unităţilor cu mai multe puncte de
lucru, sucursale, agenţii, a căror suprafaţă pentru fiecare
în parte este mai mare de 100 mp., taxa se va calcula pentru fiecare
locaţie în parte, în funcţie de activitatea efectiv
desfăşurată în acel spaţiu, la valoarea cea mai mică
(după încadrarea fiecărui punct de lucru în tabelul mai sus
menţionat) înmulţită cu numărul de locaţii care au
aceeaşi încadrare.
Contribuabilii au obligaţia depunerii
declaraţiilor de impunere în termen de 30 de zile de la înfiinţarea
sau de la intervenirea oricăror modificări ce conduc la recalcularea
taxei datorate.
În cazul
contribuabililor care se înfiinţează sau deschid puncte de lucru
după împlinirea termenelor scadente de plată a taxei, respectiv 1
iulie/30 septembrie, depunerea declaraţiei şi plata taxei se
efectuează în termen de 30 de zile de la data înfiinţării sau
modificării aduse actului constitutiv/ statutului/ autorizaţiei de
funcţionare, după caz.
Calculul
taxei se face proporţional cu perioada cuprinsă între data de întâi a
lunii următoare celei în care contribuabilul s-a înfiinţat sau a adus
modificări actului constitutiv/ statutului/ autorizaţiei de
funcţionare şi sfârşitul anului fiscal.
În cazul în care contribuabilul a achitat taxa privind creşterea
gradului de linişte şi siguranţă în derularea
activităţilor economice şi în cursul aceluiaşi an fiscal
aduce modificări actului constitutiv/statutului sau autorizaţiei de
funcţionare, după caz, în sensul închiderii unui punct de lucru,
scăderea se face proporţional cu perioada cuprinsă între data de
întâi a lunii următoare celei în care s-a realizat modificarea şi
sfârşitul anului fiscal, luându-se în calcul suma încasată la bugetul
local.
Pentru Constanţa, taxa se achită anual în 2
rate, respectiv:
a)
rata I, până la
data de 31 martie, inclusiv;
b)
rata a II-a,
până la data de 30 septembrie, inclusiv.
În situaţia în care, pe parcursul anului fiscal,
nu au intervenit modificări care să conducă la recalcularea
taxei, contribuabilul nu mai are obligaţia depunerii unei noi
declaraţii anuale. În acest caz, declaraţia depusă în anul 2013
sau în anii precedenţi reprezintă titlu de creanţă al
contribuabilului pentru calcularea taxei pentru anul 2014.
Pentru staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă, taxa se
achită integral până la data de 01.07.2014, inclusiv, dată
până la care operatorii economici au şi obligaţia depunerii
declaraţiei de impunere anuale.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale se
datorează majorări de întârziere în cuantum de 2% pentru fiecare
lună sau fracţie de lună, potrivit dispoziţiilor legale în
vigoare în materie fiscală.
Constituie
contravenţii:
-
depunerea peste termen
a declaraţiilor;
-
nedepunerea
declaraţiilor;
-
depunerea
declaraţiilor cu informaţii eronate;
-
nedeclararea în termen
de 30 de zile a modificărilor intervenite care conduc la recalcularea
taxei.
Contravenţiile prevăzute mai sus se
sancţionează cu amendă de la 279 lei la 696 lei, în cazul
persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale şi
întreprinderilor familiale, şi cu amendă de la 1.116 lei la 2.500 lei
în cazul persoanelor juridice.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se
aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, inclusiv posibilitatea achitării,
pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii
procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a
jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării taxei, controlului
şi aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul declaraţiei este următorul:
7. TAXA DE PROMOVARE A TURISMULUI ÎN STAŢIUNEA MAMAIA ŞI SAT
VACANŢĂ
Prezenta taxa este instituită ca taxă specială,
în temeiul prevederilor art. 282 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
cu modificările şi completările ulterioare, din raţiuni de
promovare a staţiunii Mamaia, ca destinaţie turistică la nivel
naţional şi internaţional şi de creştere a gradului de
expunere a Satului de Vacanţă în rândul obiectivelor turistice, fiind
utilizată pentru finanţarea activităţilor de promovare
şi punere în valoare a patrimoniului turistic.
Taxa este stabilită diferenţiat, în funcţie de
destinaţia spaţiului şi se încasează de la persoanele fizice şi operatorii economici
respective, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale,
întreprinderi familiale şi persoane juridice, care îşi
desfăşoară activitatea în staţiunea Mamaia şi Sat
Vacanţă, după cum urmează:
Nr. Crt |
DESTINAŢIE |
TAXĂ Lei/an |
|
1 |
Cazare turistică |
hoteluri, hoteluri - apartament şi
complexuri hoteliere |
4000 |
moteluri,
vile turistice, cabane, bungalouri, sate de vacanţă, campinguri,
pensiuni turistice şi pensiuni agroturistice şi altele
asemănătoare până la 10 camere de cazare inclusiv |
1000 |
||
moteluri,
vile turistice, cabane, bungalouri, sate de vacanţă, campinguri,
pensiuni turistice şi pensiuni agroturistice şi altele
asemănătoare peste 10 camere de cazare |
2000 |
||
2 |
Agrement: cluburi/discoteci, cazinouri,
săli polivalente şi alte asemenea |
4000 |
|
3 |
Agrement: locaţii cu instalaţii
şi dotări specifice agrementului turistic |
Cu activitate de alimentaţie
publică |
2750 |
Fără activitate de
alimentaţie publică |
1750 |
||
4 |
Alimentaţie publică:
unităţi de alimentaţie din incinta structurilor de primire cu
funcţiuni de cazare, unităţi de alimentaţie publică
situate în staţiuni turistice, precum şi cele administrate de
societăţi comerciale de turism, |
3500 |
|
5 |
Alimentaţie publică:
restaurante, baruri, unităţi de fast food, cofetării,
patiserii şi care sunt atestate conform legii - zona 1* |
2000 |
|
6 |
Alimentaţie publică:
restaurante, baruri, unităţi de fast food, cofetării,
patiserii şi care sunt atestate conform legii - zona 2* |
2500 |
|
7 |
Alimentaţie publică:
restaurante, baruri, unităţi de fast food, cofetării,
patiserii şi care sunt atestate conform legii - zona 3* |
3500 |
|
8 |
Farmacie, sală de jocuri, atelier
foto, spălătorie auto |
2000 |
|
9 |
Transport: autocare,
microbuze,trenuleţe etc., ambarcaţiuni cu scop turistic,
telegondole |
1000 |
|
10 |
Comerţ ambulant, comerţ cu
amănuntul şi orice activitate economică, alta decât cele
prevăzute la pct. 1-5 - zona 1* |
400 |
|
11 |
Comerţ ambulant, comerţ cu
amănuntul şi orice activitate economică, alta decât cele
prevăzute la pct. 1-5 - zona 2* |
700 |
|
12 |
Comerţ ambulant, comerţ cu
amănuntul şi orice activitate economică, alta decât cele
prevăzute la pct. 1-5 - zona 3* |
1000 |
|
13 |
Locuinţă |
100 |
* Zonarea staţiunii Mamaia şi Sat Vacanţă este
prevăzută în Anexa nr. 18 a prezentei hotărâri.
Prin sintagma “cluburi/discoteci” se înţelege
locaţia în care se desfăşoară activităţile astfel
cum sunt ele definite la punctul 178 alin. (1) al Titlului IX din HG
nr. 44/2004.
Prin complex hotelier, în înţelesul prezentei
hotărâri, se înţelege un ansamblu de structuri de primire turistice
cu funcţiuni diferite care îndeplinesc cumulativ următoarele
condiţii:
a) sunt exploatate de acelaşi operator economic;
b) activităţile realizate sunt cuprinse într-o singură evidenţă contabilă;
c) sunt amplasate în perimetrul aceleaşi unităţii de cazare.
În cazul proprietarilor spaţiilor de locuit situate
în staţiune, impunerea se va face după momentul primei dări în
folosinţă a acestor spaţii de locuit, respectiv după
momentul primei
vânzări sau cedări a folosinţei prin închiriere, comodat,
administrare, inclusiv folosire în regim hotelier.
Impunerea se va face prin completarea unei declaraţii de impunere în două
exemplare, la care se vor anexa în copie certificată următoarele
documente:
- certificat de
înregistrare emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
- hotărârea AGA
sau a asociatului unic cu privire la deschiderea de puncte de lucru,
încheierea/rezoluţia emisă de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului cu privire la deschiderea de puncte de lucru, certificatul de
înregistrare menţiuni emis de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului, certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului cu privire la activitatea
desfăşurată la fiecare punct de lucru;
- certificatul de
clasificare eliberat de autoritatea administraţiei publice
centrale responsabile în domeniul turismului, după caz;
-
actul de proprietate
sau deţinere (concesiune, închiriere, asociere etc.).
Pentru spaţiile de locuit
termenul de declarare, respectiv de plată al taxei este data de 01.06.2014.
Pentru
imobilele dobândite după împlinirea termenului de depunere şi
achitare a taxei, respectiv 01 iunie, contribuabilii au obligaţia să
depună o declaraţie în vederea stabilirii obligaţiilor de
plată în termen de 30 de zile de la data dobândirii.
În cazul operatorilor economici, termenul de declarare, respectiv de plată al taxei este 01.06.2014.
Pentru operatorii economici care încep desfăşurarea
activităţilor economice după data de 01.06.2014, precum şi
cei care obţin/vizează autorizaţia de funcţionare/avizul
program funcţionare sau autorizaţia pentru ocuparea temporară a
domeniului public după această dată, aceştia au
obligaţia să depună o declaraţie în vederea stabilirii
obligaţiilor de plată în termen de 30 de zile de la data începerii
activităţii sau a obţinerii documentelor de autorizare.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei
fiscale se datorează majorări de întârziere în cuantum de 2% pentru
fiecare lună sau fracţie de lună, potrivit dispoziţiilor
legale în vigoare în materie fiscală.
Constituie
contravenţii:
-
depunerea peste termen
a declaraţiilor;
-
nedepunerea
declaraţiilor;
-
depunerea
declaraţiilor cu informaţii eronate;
-
nedeclararea în termen
de 30 de zile a modificărilor intervenite care conduc la recalcularea
taxei.
Contravenţiile prevăzute mai sus se
sancţionează cu amendă de la 279 lei la 696 lei, în cazul
persoanelor fizice, persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale
şi întreprinderilor familiale, şi cu amendă de la 1.116 lei la 2.500
lei în cazul persoanelor juridice.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se
aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, inclusiv posibilitatea achitării,
pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii
procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a
jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării taxei, controlului şi
aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe
şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul declaraţie de
impunere a taxei de promovare a turismului în Staţiunea Mamaia şi Sat
Vacanţă, este următorul: