REGULAMENT
DE ADOPTARE A TAXELOR SPECIALE
În temeiul
dispoziţiilor:
- art. 282 şi
următoarele din Legea 571/2003, privind Codul Fiscal, cu modificările
şi completările ulterioare;
- art. 30 al
Legii 273/2006, privind finanţele publice locale, cu modificările
şi completările ulterioare;
- Legea
52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică;
- Legea
215/2001 privind administraţia publică locală, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea
119/1996 cu privire la actele de stare civilă, cu modificările
şi completările ulterioare;
- Legea
50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- H.G.
348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de piaţă
în unele zone publice, modificată şi completată prin HG
1334/2004 privind modificarea şi completarea unor hotărâri ale Guvernului
în vederea întăririi ordinii şi disciplinei în pieţele
alimentare;
- O.G.
99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de
piaţă, republicată;
- H.G.
333/2003 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a OG 99/2000
privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă;
- Legea
326/2001 a serviciilor publice de gospodărire comunală;
- Legea
51/2006 privind serviciile comunitare de utilităţi publice, cu
modificările şi completările ulterioare
- H.C.L. nr. 491/2002
modificată prin H.C.L. nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de
Organizare şi Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului
Local al Municipiului Constanţa;
- H.C.L. nr.
408/2006 privind modificarea organigramei şi statului de funcţii
pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Constanţa,
aprobată prin H.C.L. nr. 319/2006;
- H.C.L. nr. 597/2007
privind modificarea organigramei şi statului de funcţii a Serviciului
Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Se
instituie taxe speciale pentru înfiinţarea şi funcţionarea unor
servicii din cadrul Primăriei Municipiului Constanţa şi
Consiliului Local Constanţa în conformitate cu regulile prevăzute mai
jos:
Art.1 Prezentul
regulament stabileşte cadrul juridic unitar privind etapele şi
modalităţile ce trebuie îndeplinite în procedura de adoptare şi
aplicare a taxelor speciale.
Art.2 Prevederile
prezentului regulament se aplică în toate cazurile în care autorităţile
administraţiei publice locale hotărăsc instituirea,
administrarea şi gestionarea serviciilor publice locale create în
interesul persoanelor fizice şi juridice.
Art.3 Având în vedere
componenţa preponderent turistică a Municipiului Constanţa cât şi
obligaţia autorităţilor publice locale de a asigura un cadru
civilizat, curat, confortabil, liniştit şi sigur, se impune
instituirea taxelor speciale.
Art. 4 Taxele speciale
urmează a fi introduse în următoarele domenii:
1. construirea,
modernizarea, exploatarea şi întreţinerea străzilor, drumurilor,
şi a spaţiilor de circulaţie pietonală
2. amenajarea
şi întreţinerea spaţiilor verzi, a parcurilor şi
grădinilor publice
3. deratizarea
şi dezinsecţia
4. organizarea
şi exploatarea activităţilor de ecarisaj
5. administrarea
cimitirelor şi crematoriilor
6. prestarea
unor servicii legate de folosirea domeniului public,
7. înfiinţarea,
organizarea, exploatarea şi întreţinerea reţelelor de iluminat
public stradal şi a iluminatului public
8. avizarea
unor activitati legate de colectarea de deseuri sau materiale refolosibile
9. crearea
unui mediu propice desfasurarii activitatilor economice si siguranţa
cetăţenilor
10. furnizarea unor informatii (date) sau
certificate
11. autorizarea/avizarea desfasurarii unor activităţi
12. efectuarea/reconstutuirea unor acte de stare
civilă şi atestări profesionale
13. promovarea turismului.
Art.5 Cuantumul taxelor
speciale se stabileşte anual, iar veniturile obţinute din acestea se
utilizează integral pentru acoperirea cheltuielilor efectuate pentru înfiinţarea
serviciilor publice locale, precum şi pentru finanţarea cheltuielilor
de întreţinere şi funcţionare ale acestor servicii, precum şi
a cheltuielilor necesare realizării obiectivelor pentru care acestea au
fost instituite.
Art.6 Serviciile publice
locale din cadrul Primăriei Municipiului Constanţa şi
Consiliului Local Municipal, care funcţionează în domeniile de
activitate arătate la art. 4, sunt următoarele:
1. Serviciul Administrare Spaţii Verzi
şi Igienă Publică din cadrul Direcţiei Gospodărire
Comunală din cadrul Primăriei Municipiului Constanţa
1.1 Taxa pentru spaţii verzi constituie
venit cu destinaţie specială, fiind instituită de necesitatea întreţinerii spaţiilor verzi aflate pe domeniul
public din staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă, fiind utilizată pentru amenajarea şi întreţinerea
spaţiului verde concretizată în activităţi de împrospătare
a materialului dendrofloricol reprezentat de noua plantaţie de arbori,
arbuşti, conifere şi flori anuale, precum şi de întreţinerea
acestuia prin udat la plantare şi ulterior zilnic.
Taxa
se încasează de la operatorii economici respectiv, persoane fizice
autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale şi persoane
juridice, care îşi desfăşoară activitatea în staţiunea
Mamaia şi Sat Vacanţă, precum şi de la proprietarii
spaţiilor de locuit situate în staţiunea Mamaia şi Sat
Vacanţă, după momentul primei dări în folosinţă a
acestor spaţii de locuit, respectiv după momentul primei vânzări sau cedări a
folosinţei prin închiriere, comodat, administrare, inclusiv folosire în
regim hotelier.
Impunerea
se va face după cum urmează:
a. pentru
unităţile de cazare clasificate, impunerea se face în baza
certificatului de clasificare privitor la numărul de locuri de cazare,
b. pentru toţi
ceilalţi subiecţi plătitori impunerea se face în baza
schiţei cadastrale sau în subsidiar orice alt document justificativ
relevant
Taxa
se stabileşte în mod diferit, astfel:
a) pentru
spaţiile de cazare stabilirea
cuantumului taxei se face prin depunerea de către contribuabil a unei
declaraţii referitoare la numărul de locuri de cazare,
însoţită de certificatul de clasificare eliberat de
autoritatea administraţiei publice centrale responsabile în domeniul
turismului, în copie certificată,
după caz.
Depunerea declaraţiei se face până la data de 01.07.2014, inclusiv.
Depunerea peste termen a declaraţiilor, nedepunerea
declaraţiilor, depunerea declaraţiilor cu informaţii eronate,
precum şi nedeclararea în termen de 30 de zile a modificărilor
intervenite care conduc la recalcularea taxei constituie contravenţie.
În cazul în
care spaţiile sunt utilizate de către o altă persoană decât
proprietarul, obligaţia declarării şi a plăţii taxei
incumbă operatorului economic care care desfăşoară efectiv
activitatea în acel spaţiu.
Documentul în baza căruia se va face
impunerea este certificatul de clasificare privitor la numărul de locuri
de cazare eliberat de autoritatea administraţiei publice centrale
responsabile în domeniul turismului.
b) pentru spaţiile de locuit, respectiv pentru spaţiile
deţinute/utilizate de operatori economici din staţiunea Mamaia
şi Sat Vacanţă stabilirea cuantumului taxei se face în
funcţie de suprafaţa utilă deţinută. Astfel taxa se calculează
prin înmulţirea fiecărei grupe de 15 m2 sau fracţiune
din aceasta cu suma prevăzută în Anexa nr. 5 capitolul 4.
Serviciul
Administrare Spaţii Verzi şi Igienă Publică este organizat
şi funcţionează în conformitate cu prevederile HCL nr. 491/2002,
modificată prin
HCL nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi
Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului
Constanţa, fiind alcătuit dintr-un şef serviciu cu
atribuţii în coordonarea activităţii de amenajare a spaţiului
verde şi mai mulţi inspectori, care urmăresc cultivarea şi
întreţinerea spaţiului verde aflat pe domeniul public din
staţiunea Mamaia.
În cazul
delegării prestării serviciului, pe baza contractului de
achiziţie, Serviciul Administrare Spaţii Verzi şi Igienă
Publică, prin salariaţii proprii, monitorizează şi
controlează periodic activitatea prestatorului de servicii, pentru a se
asigura de respectarea standardului prevăzut prin contract.
Taxa
achitată va fi utilizată pentru decontarea materialului dendrofloricol reprezentat de noua plantaţie de arbori,
arbuşti, conifere şi flori anuale şi a
manoperei lucrărilor de amenajare şi întreţinere a
spaţiilor verzi, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul
anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
1.2 Taxă aviz de acces la rampa de
deşeuri inerte – Poarta 9 constituie venit cu destinaţie
specială şi e fundamentată pe raţiuni legate de
protecţia mediului înconjurător şi a
sănătăţii populaţiei Municipiului Constanţa, în
vederea depozitării deşeurilor rezultate din activitatea de
construcţii/desfiinţări imobile, în locuri special amenajate
unde permanent se acţionează cu utilaje pentru depozitarea acestora.
Colectarea
şi depozitarea separată a deşeurilor inerte se impune în
egală măsură, întrucât deşeurile menajere sunt supuse unui
flux tehnologic în care nu pot fi procesate materialele rezultate din
construcţii/demolări imobile (beton, armătură, etc.).
Taxa se
achită de către persoanele fizice şi juridice care solicită
depozitarea deşeurilor rezultate din
construcţii/desfiinţări imobile la rampa de deşeuri inerte.
Pentru
obţinerea avizului de acces la rampa de deşeuri inerte
solicitanţii persoane fizice sau juridice vor depune la Centrul de Informare Cetateni de pe bd. Alexandru
Lăpuşneanu nr. 116c – incinta City Park Mall – Sky Level, documentele menţionate în Anexa nr. 9 punctul 1 a
prezentei hotărâri.
Taxa
aviz de acces la rampa de deşeuri inerte nu include contravaloarea
serviciului de transport a deşeurilor inerte.
Serviciul
Administrare Spaţii Verzi şi Igienă Publică este organizat şi funcţionează
in conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 491/2002, modificată prin H.C.L.
nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi
Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului
Constanţa.
Taxa
achitată va fi utilizată pentru întreţinerea şi
menţinerea în stare de funcţionare a rampei, iar sumele rămase
neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul următor, cu
aceeaşi destinaţie.
2.
Serviciul Dotări Urbane, Ecarisaj, Dezinsecţie şi Deratizare din
cadrul Direcţiei Servicii Publice.
Taxa aviz colectare deşeuri
industriale reciclabile constituie venit cu destinaţie
specială şi se instituie în scopul protecţiei mediului
înconjurător şi a sănătăţii populaţiei
Municipiului Constanţa, prin înlaturarea efectelor nedorite ale
activităţii de strângere, sortare şi depozitare a
deşeurilor industriale reciclabile.
Taxa se
achită de către toţi agenţii economici care
desfăşoara activitatea de colectare a deşeurilor industriale
reciclabile, la momentul depunerii documentaţiei pentru obţinerea
avizului de colectare, conform art. 7 alin. 1 din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deşeurilor industriale
reciclabile republicată.
Serviciul
Dotări Urbane, Dezinsecţie şi Deratizare funcţionează conform
prevederilor H.C.L. nr. 493/2004.
Sumele
rezultate din încasarea acestei taxe se folosesc pentru activităţi de
dezinsecţie-deratizare a domeniului public al Municipiului Constanţa,
activitate ce se încredinţează prin procedură de achiziţie
publică. Personalul Serviciului Dotări Urbane, Dezinsecţie
şi Deratizare urmăreşte executarea intocmai a prevederilor
contractuale în legătură cu prestarea acestui serviciu public.
3. Serviciul Transport Local şi
Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii
Internaţionale şi Organizare Evenimente
3.1 Taxa pentru înregistrarea vehiculelor
pentru care nu există obligaţia înmatriculării constituie
venit cu destinaţie specială, fiind instituită în vederea
finanţării activităţii de înregistrare a vehiculelor care
nu sunt supuse înmatriculării.
Activitatea de înregistrare a vehiculelor care nu sunt
supuse înmatriculării se desfăşoară în conformitate cu
prevederile H.C.L. nr. 509/2003 privind înregistrarea
vehiculelor pentru care nu există obligaţia înmatriculării,
precum şi cu prevederile din H.G. nr. 1391/2006 pentru
aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
Contravaloarea
taxei de înregistrare poate fi
achitată de către solicitant atât în numerar la casieria
Primăriei Municipiului Constanţa, cât şi prin ordin de
plată în contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la
Trezoreria Municipiului Constanţa.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxelor revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Serviciul
Transport Local şi Organizare Evenimente este organizat şi funcţionează in conformitate cu
prevederile H.C.L. nr. 491/2002, modificată prin H.C.L. nr. 218/2006
privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru
aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului Constanţa.
Serviciul
se prestează în mod direct prin personalul angajat al Serviciul Transport Local
şi Organizare Evenimente.
Taxa
achitată va fi fiind utilizată pentru cheltuielile generate de
întreţinerea şi funcţionarea Serviciul Transport Local şi
Organizare Evenimente, precum şi de menţinerea în stare de
funcţionare a arterelor de circulaţie din Municipiul Constanţa,
iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în
anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
3.2 Taxă pentru eliberarea
certificatului de înregistrare a vehiculelor pentru care nu există
obligaţia înmatriculării constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită în vederea acoperirii costului legat de
eliberarea certificatului de înregistrare a vehiculelor pentru care nu
există obligaţia înmatriculării.
Activitatea de eliberare a certificatului de
înregistrare a acestor vehicule se desfăşoară în conformitate cu
dispoziţiile H.C.L. nr. 509/2003 privind
înregistrarea vehiculelor pentru care nu există obligaţia
înmatriculării, precum şi cu prevederile din H.G. nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe
drumurile publice.
Taxa se
achită de către persoanele fizice sau juridice cu domiciliul sau
sediul fiscal pe raza Municipiului Constanţa, care au în proprietate
vehicule supuse înregistrării conform prevederilor Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe
drumurile publice coroborat cu dispoziţiile H.G. 1391/2006 privind
Regulamentul de aplicare al acesteia.
Durata de
valabilitate a certificatului de înregistrare este nelimitată.
Contravaloarea
taxei de eliberare a certificatului de înregistrare poate fi achitată de către solicitant atât
în numerar la casieria Primăriei Municipiului Constanţa, cât şi
prin ordin de plată în contul Primăriei Municipiului Constanţa
deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa.
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxelor revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Serviciul
Transport Local şi Organizare Evenimente este organizat şi funcţionează in conformitate cu
prevederile H.C.L. nr. 491/2002, modificată prin H.C.L. nr. 218/2006
privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru
aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului Constanţa.
Serviciul
se prestează în mod direct prin personalul angajat al Serviciul Transport
Local şi Organizare Evenimente.
Taxa
achitată va fi utilizată pentru cheltuielile generate de
întreţinerea şi funcţionarea Serviciul Transport Local şi
Organizare Evenimente, precum şi de menţinerea în stare de
funcţionare a arterelor de circulaţie din Municipiul Constanţa,
iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
3.3 Taxă pentru eliberarea avizului
cap de linie/puncte îmbarcare, debarcare şi a avizului de traseu/licenţei
de traseu prin curse regulate speciale constituie venit cu
destinaţie specială, fiind conformă cu prevederile Anexei nr. 6
din H.C.L. nr. 44/2004 privind serviciile regulate de transport local de
călători şi instituită în vederea menţinerii în stare
de funcţionare a reţelei stradale de pe domeniul public al Municipiului
Constanţa.
Taxa se
achită anual de către toţi operatorii de transport, persoane fizice
şi juridice, care execută servicii de transport local, judeţean,
interjudeţean sau special de călători pe raza
administrativă a municipiului Constanţa.
Sunt
exceptaţi de la plata taxei pentru eliberarea avizului de traseu/ licenţei de traseu prin curse
regulate speciale, operatorii de transport care efectuează serviciul de
transport special de călători în folosul diferitelor ministere,
pentru aceste rute de transport special, precum şi operatorii care
efectuează serviciul de transport pe traseele de tranzit (Bd. I.C.
Brătianu de la intrarea în Municipiul Constanţa până la
intersecţia cu str. Pasajului; str. Pasajului de la
intersecţia cu bd. I.C. Brătianu până la intersecţia cu bd.
Aurel Vlaicu); bd. Aurel Vlaicu de la intersecţia cu str. Pasajului
până la intersecţia cu DN 3C (sens giratoriu Real 2).
Avizul
eliberat este valabil pe o durată de un an de la data eliberării.
Stabilirea
taxei, încasarea acesteia şi folosirea fondurilor încasate cu acest titlu
revine Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul
Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Serviciul
Transport Local şi Organizare Evenimente este organizat şi funcţionează in conformitate cu
prevederile H.C.L. nr. 491/2002, modificată prin H.C.L. nr. 218/2006 privind
aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru aparatul
propriu al Consiliului Local al Municipiului Constanţa.
Serviciul
se prestează în mod direct prin personalul angajat al Serviciul Transport
Local şi Organizare Evenimente.
Taxa achitată
va fi utilizată pentru cheltuielile generate de întreţinerea şi
funcţionarea Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente,
precum şi de menţinerea în stare de funcţionare a arterelor de
circulaţie din Municipiul Constanţa, iar sumele rămase neutilizate
la sfârşitul anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi
destinaţie.
3.4 Taxe pentru transport persoane sau
bunuri în regim taxi constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită în vederea finanţării
activităţii Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente,
respectiv pentru desfăşurarea de către acesta a
următoarelor activităţi:
- eliberare
autorizaţie transport persoane sau bunuri în regim taxi;
- eliberare
şi vizare anuală a autorizaţiei taxi.
Aceste
activităţi se desfăşoară în conformitate cu
prevederile H.C.L. nr. 464/2003 privind transportul de persoane sau bunuri în
regim de taxi, cu modificările şi completările ulterioare.
Contravaloarea
taxelor poate fi achitată de
către solicitant atât în numerar la casieria Primăriei Municipiului
Constanţa din cadrul Centrului de Informare Cetăţeni cu sediul
în pe bd. Alexandru Lăpuşneanu nr. 116c – incinta City Park Mall –
Sky Level, cât şi prin ordin de plată în contul Primăriei
Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa.
Achitarea
contravalorii acestor taxe de către solicitanţii care urmează a
desfăşura activitate de transport bunuri în regim taxi nu îi
exonerează pe aceştia de la obligaţia plăţii taxei
pentru folosirea tramei stradale.
Responsabilitatea supravegherii activităţii
de încasare a taxelor revine Serviciului Transport Local şi Organizare
Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii Internaţionale şi
Organizare Evenimente.
Serviciul Transport Local şi Organizare
Evenimente este organizat şi
funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 491/2002,
modificată prin H.C.L. nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de
Organizare şi Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului
Local al Municipiului Constanţa.
Serviciul se prestează în mod direct prin
personalul angajat al Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente
în ceea ce priveşte autorizarea solicitanţilor, iar prestarea
activităţii de amenajare a spaţiilor destinate staţionării
taximetrelor şi inscripţionarea exterioară a autovehiculelor se
face prin delegare pe bază de licitaţie publică.
Taxa achitată va fi utilizată pentru
cheltuielile generate de întreţinerea şi funcţionarea Serviciul
Transport Local şi Organizare Evenimente, precum şi pentru amenajarea
şi întreţinerea locurilor de aşteptare (staţii taxi),
completarea şi refacerea sistemului de semnalizare rutieră (marcaje,
indicatoare rutiere şi lucrări de semaforizare), precum şi
pentru lucrări de întreţinere a reţelei stradale, iar sumele
rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
3.5 Taxa de promovare a turismului în Staţiunea Mamaia şi Sat
Vacanţă constituie venit cu destinaţie
specială fiind instituită din raţiuni de
creştere a gradului de atractivitate al Staţiunii Mamaia şi Sat
Vacanţă fiind utilizată pentru
finanţarea activităţilor de promovare şi punere în valoare
a patrimoniului turistic.
Astfel, Serviciul
Transport Local şi Organizare Evenimente organizează spectacole, manifestări şi concursuri
în staţiune, va realiza programe de promovare şi direcţionare a destinaţiei turistice
către staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă pentru
promovarea staţiunii Mamaia şi Sat Vacanţă ca
destinaţie turistică la nivel naţional şi internaţional
şi de creştere a gradului de expunere a Satului de Vacanţă
în rândul obiectivelor turistice.
Taxa este
încasată de la persoanele fizice şi
operatorii economici respectiv, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale,
întreprinderi familiale şi persoane juridice, care îşi
desfăşoară activitatea în Sat Vacanţă şi
staţiunea Mamaia, cuantumul acesteia fiind cel prevăzut în Anexa nr. 5 capitolul 7.
Serviciul
Transport Local şi Organizare Evenimente este organizat şi funcţionează în conformitate cu
prevederile H.C.L. nr. 491/2002, modificată prin H.C.L. nr. 218/2006
privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru
aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului
Sumele
încasate cu titlu de taxă de promovare a turismului în staţiunea
Mamaia şi Sat Vacanţă, vor fi utilizate exclusiv pentru finanţarea
activităţilor destinate promovării Staţiunii Mamaia şi
a Satului de Vacanţă.
Sumele
rămase neutilizate la sfârşitul anului se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
4. Serviciul Cadastru din cadrul
Direcţiei Patrimoniu
Taxa primăriei privind intabularea
dreptului de folosinţă asupra terenului conform legii nr. 7/1996 constituie
venit cu destinaţie specială, fiind instituită pentru
verificarea documentaţiei depuse de către solicitant şi emiterea
acordului privind intabularea dreptului de proprietate al Municipiului
Constanţa pentru imobilele aflate în proprietatea publică sau
privată a Municipiului
Constanţa.
Taxa se
instituie în sarcina tuturor persoanelor fizice şi juridice care solicită
acordul autorităţii locale privind intabularea dreptului de
proprietate.
Taxa se
achită la ridicarea documentului prin care se emite acordul de intabulare.
Acordul se emite în baza unei documentaţii depuse de către
solicitant, respectiv:
1. titlul în
baza căruia este deţinut imobilul;
2. documentaţie
cadastrală vizată de Oficiul de Cadastru şi Publicitate
Imobiliară;
3. cerere.
Serviciul
Cadastru este organizat şi funcţionează in conformitate cu
prevederile H.C.L. nr. 491/2002, modificată prin H.C.L. nr. 218/2006
privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru
aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului Constanţa.
Prestarea
activităţii se face prin intermediul personalului propriu.
Taxa
achitată va fi utilizată pentru acoperirea cheltuielilor de
funcţionare a Serviciului Cadastru, respectiv plata drepturilor salariale,
achiziţionare de tehnică de calcul, precum şi articole
birotică în vederea întreţinerii şi actualizării arhivei
cadastrale a Direcţiei Patrimoniu.
Această
arhivă constituie baza verificării situaţiei juridice a
imobilului, verificare obligatorie înainte de emiterea acordului pentru
intabularea dreptului de proprietate. Sumele rămase neutilizate la
sfârşitul anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi
destinaţie.
5. Serviciul Autorizare
Agenţi Economici – Direcţia Admistrarea Domeniului Public şi
Privat
Taxă eliberare
aviz program de funcţionare precum şi viza anuală a acestuia
pentru unităţile ce desfăşoară activităţi de
comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă care nu se
regăsesc în codurile CAEN 5610 (corespondent cod CAEN 5530), 5630
(corespondent cod CAEN 5540) constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită potrivit prevederilor art. 282 din Legea
nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, coroborate cu prevedrile H.G. nr. 44/2004
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003, precum
şi a prevederilor O.G. nr. 21/1992 privind protectţia consumatorului,
republicată, O.G. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor
de piaţă, republicată, H.G. nr. 333/2003 privind Normele
metodologice de aplicare a prevederilor O.G. nr. 99/2000 privind
comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, cât şi
a prevederilor H.G. nr. 348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse
şi servicii de piaţă în unele zone publice.
Domeniul de
activitate pentru care se instituie taxa îl reprezintă exercitarea
activităţilor comerciale în zone publice, în structuri de vânzare cu
sediu fix sau ambulant, permanent sau după caz, sezonier, de către
agenţi economici, în condiţiile prevederilor legale şi a H.C.L.
nr. 244/2010.
Taxa
trebuie achitată de către operatorii economici care
desfăşoară activităţi comerciale şi prestări
servicii în Municipiul Constanţa.
Taxa se
plăteşte la casieriile Primăriei Municipiului Constanţa sau
prin ordin de plată în contul bugetului local odată cu depunerea
documenteţiei, operatorul economic neputându-se considera autorizat decât
în momentul eliberării avizului program de funcţionare.
Serviciul
Autorizare Agenţi Economici este organizat şi funcţionează
în conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 491/2002, modificată prin H.C.L.
nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi
Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului
Constanţa.
Activitatea
de avizare de realizează de către personalul din cadrul Serviciului
Autorizare Agenţi Economici, conform prevederilor H.C.L. nr. 244/2010
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi
desfăşurarea activităţilor comerciale şi a serviciilor
de piaţă în Municipiul Constanţa.
Taxa
achitată este utilizată parţial pentru cheltuielile generate de
întreţinerea şi funcţionarea Serviciului Autorizare Agenţi
Economici. Având în vedere necesitatea creării unui cadru propice
desfăşurării activităţilor economice, o parte din
veniturile obţinute din încasarea respectivei taxe vor fi folosite pentru
reabilitarea, întreţinerea şi menţinerea iluminatului public,
serviciu prestat de către Serviciul Drumuri şi Iluminat Public din
cadrul Direcţiei Gospodărire Comunală, activitate care se
realizează prin delegare.
Sumele
rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
6. Serviciul Stare
Civilă din cadrul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă
a Persoanelor şi Stare Civilă
6.1 Taxa pentru
oficierea căsătoriei în zilele nelucrătoare (sâmbătă,
duminică, şi sărbători legale) constituie venit cu
destinaţie specială, fiind instituită în vederea acoperirii
cheltuielilor de organizare şi funcţionare a Serviciului de Stare
Civilă.
Taxa
se achită de către persoanele care solicită oficierea căsătoriei
în zilele nelucrătoare, la casieria Serviciului Stare Civilă.
Taxa
pentru oficierea căsătoriei în zile nelucrătoare şi
sarbatori legale se achita cu anticipatie, la data depunerii documentatiei la
Starea Civilă, cu cel putin 10 zile inaintea oficierii.
Activitatea
de stare civilă se desfăşoară în baza prevederilor Legii
nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, modificată şi
completată şi a prevederilor Codului Familiei.
Serviciul
de oficiere a căsătoriei în zilele nelucrătoare se
realizează prin intermediul personalului propriu.
Taxa
achitată va fi utilizată pentru acoperirea cheltuielilor de
întreţinere şi funcţionare a Serviciului Stare Civilă, respectiv
pentru acoperirea necesarului de formulare cu regim special (registre de
naştere, căsătorie şi decese), cerneală specială,
tipizate, rechizite, plata orelor suplimentare pentru funcţionarii din
cadrul serviciului, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul
anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
6.2 Taxă pentru încheierea căsătoriei înainte de
expirarea termenului de 10 zile stabilit prin lege constituie
venit cu destinaţie specială, fiind instituită în vederea
acoperirii cheltuielilor de organizare şi funcţionare a Serviciului
de Stare Civilă.
Taxa
se achită de către persoanele care solicită oficierea
căsătoriei în regim preferenţial, la casieria Serviciului Stare
Civilă.
Taxa
pentru oficierea căsătoriei în regim preferenţial se achita cu
anticipatie, la data depunerii documentatiei la Starea Civilă, cu cel
putin 10 zile inaintea oficierii.
Activitatea
de stare civilă se desfăşoară în baza prevederilor Legii
nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, modificată şi
completată şi a prevederilor Codului Familiei.
Serviciul
de oficiere a căsătoriei în regim prefereţial se realizează
prin intermediul personalului propriu.
Taxa
achitată va fi utilizată pentru acoperirea cheltuielilor de
întreţinere şi funcţionare a Serviciului Stare Civilă,
respectiv pentru acoperirea necesarului de formulare cu regim special (registre
de naştere, căsătorie şi decese), cerneală
specială, tipizate, rechizite, plata orelor suplimentare pentru funcţionarii
din cadrul serviciului, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul
anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
6.3 Taxă pentru
oficierea căsătoriei în afara programului de lucru cu publicul
stabilit conform Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al
Serviciului de Stare civilă (după ora 15 Luni-Vineri) constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită în vederea acoperirii cheltuielilor de
organizare şi funcţionare a Serviciului de Stare Civilă.
Taxa
este datorată de persoanele care solicită efectuarea unor servicii de
stare civilă în afara programului de lucru cu publicul astfel cum este el
stabilit prin Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al
Serviciului de Stare civilă.
Activitatea
de stare civilă se desfăşoară în baza prevederilor Legii
nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, modificată şi
completată şi a prevederilor Codului Civil.
Taxa
achitată se încasează într-un cont distinct, deschis în afara
bugetului local, fiind utilizată pentru acoperirea cheltuielilor de
întreţinere şi funcţionare a Serviciului Stare Civilă, respectiv
achiziţionarea de tehnică de calcul, echipamente birotică
şi consumabile, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul
anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
6.4 Taxa pentru oficierea căsătoriei
în alt loc decât sediul Serviciului de Stare Civilă constituie venit
cu destinaţie specială, fiind instituită în vederea acoperirii
cheltuielilor de organizare şi funcţionare a Serviciului de Stare
Civilă.
Taxa pentru
oficierea căsătoriei în alt loc decât sediul Serviciului de Stare
Civilă se achită la momentul solicitării.
Taxa este
datorată de persoane fizice care solicită oficierea
căsătoriei în alt loc decât sediul Serviciului de Stare Civilă
cu excepţia următoarelor categorii de persoane:
a) persoane
cu handicap fizic grav sau accentuat nedeplasabile;
b)
persoanele aflate în executarea pedepselor privative de libertate.
În vederea
aprobării exceptării de la plata taxei persoanele prevăzute la
lit. a) vor depune ca documente justificative certificatul de încadreare în
grad şi tip de handicap, precum şi un document de la medicul de
familie în care să se descrie cauza imposibilităţii de
deplasare.
Pentru
persoanele prevăzute la lit. b) este necesară aprobarea comandantului
centrului de detenţie.
Activitatea
de stare civilă se desfăşoară în baza prevederilor Legii
nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, modificată şi
completată şi a prevederilor Codului Civil.
Taxa
achitată va fi utilizată pentru acoperirea cheltuielilor de
întreţinere şi funcţionare ale Serviciului Stare Civilă,
respectiv achiziţionarea de tehnică de calcul, echipamente
birotică şi consumabile, iar sumele rămase neutilizate la
sfârşitul anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi
destinaţie.
6.5 Taxa
pentru trimiterea dosarului de transcriere la DPJEP în regim de
urgenţă (în 3 zile de la data înregistrării cererii) constituie
venit cu destinaţie specială, fiind instituită în vederea
acoperirii cheltuielilor de organizare şi funcţionare a Serviciului
de Stare Civilă.
Taxa se achită
de către persoanele care solicită transcrierea actelor de stare
civilă ale cetăţenilor români încheiate în străinătate
în regim preferenţial, la casieria Serviciului de Stare Civilă. În
acest sens, dosarul de transcriere va fi înaintat către Direcţia
Publică Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor în maxim 3
zile de la data înregistrării cererii, termen în care vor fi efectuate
verificările necesare stabilite prevederilor legale.
Taxa pentru
transmiterea dosarului de transcriere la DPJEP în regim preferenţial se
achită cu anticipaţie la data depunerii documentaţiei la Starea
Civilă.
Activitatea
de stare civilă se desfăşoară în baza prevederilor Legii
nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, actualizată
şi completată cu prevederile Codului Civil şi HG 64/2011.
Taxa achitată
va fi utilizată pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere
şi funcţionare a Serviciului de Stare Civilă, respectiv pentru
achiziţionarea de tehnică de calcul, echipamente de birotică
şi consumabile, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul
anului se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
Prevederile
prezentei se completează cu dispoziţiile legale în vigoare.
7. Serviciul Administrare Cimitire din
cadrul Direcţiei Gospodărire Comunală
7.1 Taxă întreţinere cimitire constituie
venit cu destinaţie specială, fiind instituită pentru asigurarea
întreţinerii cimitirelor, menţinerea curăţeniei şi
pazei cimitirelor situate în Municipiul Constanţa.
Taxa
urmează a fi achitată doar de către beneficiarii contractelor de
concesiune a locurilor de veci, sau urmaşii acestora.
Taxa de
concesionare locuri de veci este stabilită diferenţiat pe categorii
de cimitire şi durata de concesionare.
Serviciul
Administrare Cimitire este organizat şi funcţionează in
conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 491/2002, modificată prin H.C.L.
nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi
Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului
Constanţa.
Activitatea
de întreţinere a cimitirelor se efectuează de către prestatori,
angajaţii Serviciului Administrare Cimitire urmând a verifica şi
recepţiona lucrările efectuate de către aceştia.
Taxa
achitată va fi utilizată pentru acoperirea cheltuielilor de
întreţinere şi modernizare a cimitirelor, iar sumele rămase
neutilizate la sfârşitul anului se vor folosi în anul următor, cu
aceeaşi destinaţie.
7.2 Taxă aviz construcţie
funerară constituie venit cu destinaţie specială,
fiind instituită pentru asigurarea cheltuielilor de întreţinere
şi funcţionare a Serviciului Administrare Cimitire.
Taxa
urmează a fi achitată de către solicitantul avizului.
Serviciul
Administrare Cimitire este organizat şi funcţionează in
conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 491/2002, modificată prin H.C.L.
nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi
Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului
Constanţa.
Taxa
achitată va fi utilizată pentru acoperirea cheltuielilor de
întreţinere şi modernizare a cimitirelor, iar sumele rămase
neutilizate la sfârşitul anului se vor folosi în anul următor, cu
aceeaşi destinaţie.
8. Serviciul de Sprijinire şi
Îndrumare Asociaţii de Proprietari din cadrul Direcţiei
Administraţie Publică Locală
Taxa pentru eliberarea atestatului
persoanelor fizice care susţin examenul de atestare pentru funcţia de
administrator de imobile constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită în domeniul administrării imobilelor
constituite în asociaţii de proprietari. În conformitate cu prevederile H.G.
nr. 400/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi
funcţionarea asociaţiilor de proprietari, cu modificările
şi completările ulterioare taxa este încasată în vederea
prestării de către Comisia de evaluare din cadrul Serviciului de
Sprijinire şi îndrumare Asociaţii de Proprietari a
activităţii de evaluare şi eliberare a atestatului pentru
persoanele fizice susţin examenul de atestare pentru funcţia de
administrator de condominiu.
Taxa se
achită de către toate persoanele fizice care promovează examenul
de atestare, după afişarea rezultatelor examenului.
Serviciul
se prestează direct de către Comisia de atestare constituită
prin hotărâre de Consiliu Local.
Serviciul
de Sprijinire şi Îndrumare Asociaţii de Proprietari este organizat
şi funcţionează în conformitate cu prevederile H.C.L. nr.
491/2002, modificată prin H.C.L. nr. 218/2006 privind aprobarea
Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru aparatul propriu
al Consiliului Local al Municipiului Constanţa.
Taxa
achitată va fi utilizată pentru acoperirea cheltuielilor de
menţinere în parametrii optimi ai sistemului informatic şi asigurarea
consumabilelor pentru acestea, iar sumele rămase neutilizate la
sfârşitul anului se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi
destinaţie.
Art. 7 Pentru prestarea activităţilor
constând în căutare acte în arhivă, eliberare copii din arhivă,
eliberare acte în regim de urgenţă, multiplicare acte (fotocopiere),
eliberarea certificatului de atestare fiscală şi a certificatului de
stare materială se instituie taxe speciale aferente în vedere acoperirii
cheltuielilor generate de aceste activităţi.
Taxele
instituite sunt în acelaşi cuantum pentru toate serviciile din cadrul
Primăriei Municipiului Constanţa şi Serviciul Public de
Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanţa.
Sumele
colectate sunt folosite pentru achiziţionarea arhivei electronice, precum
şi pentru acoperirea cheltuielilor ce se efectueaza pentru menţinerea
la parametrii optimi a sistemului informatic si asigurarea consumabilelor.
Art.8 Prevederile prezentului
Regulament se completează cu dispoziţiile legale în vigoare.