HOTĂRÂRE
privind modificarea şi
completarea HCL nr. 330/2012 privind stabilirea impozitelor şi taxelor
locale pentru anul 2013
Consiliul
Local al Municipiului Constanţa, întrunit în şedinţa
ordinară din data de _30.04.2013_,
Luând în dezbatere expunerea de motive înregistrată
sub
nr. 55697/16.04.2013, prezentată de domnul primar Radu Ştefan
MAZĂRE, Referatul de aprobare nr. S20485/11.03.2013 al Serviciului
Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local, avizul
Comisiei nr. 1 – de studii, prognoze economico-sociale, buget finanţe
şi administrarea domeniului public şi privat al Municipiului
Constanţa şi avizul Comisiei nr. 5 - pentru administraţia
publică, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea
drepturilor şi libertăţilor cetăţeanului;
Având în vedere adresa Asociaţiei
pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunării nr.
S14587/20.02.2013, precum şi adresa Asociaţiei Patronale Mamaia nr. S14537/20.02.2013;
În temeiul art. 30 din Legea nr. 273/2006
privind finanţele publice locale, cu modificările şi
completările ulterioare, ale art. 282 din Legea nr. 571/2003 privind Codul
fiscal cu modificările şi completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. b), alin. (4) lit. c)
şi ale art. 115 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 215/2001 a
administraţiei publice locale, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare,
HOTĂRĂŞTE
Art. 1 – Hotărârea Consiliului Local nr. 330/2012 privind
stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2013, cu
modificările şi completările ulterioare, se modifică
şi se completează după cum urmează:
I. Anexa nr. 5 - Alte taxe administrate de Serviciul Public
de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale
Bugetului Local
1. Taxa prevăzută la capitolul 4 al Anexei nr. 5, se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„4. TAXA PENTRU
SPAŢII VERZI
Taxa constituie venit cu destinaţie specială în temeiul prevederilor art. 282 din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările
ulterioare, şi este fundamentată pe necesitatea
întreţinerii spaţiilor verzi aflate pe domeniul public din
staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă fiind utilizată pentru amenajarea şi întreţinerea spaţiului
verde concretizată în activităţi de împrospătare a materialului dendrofloricol reprezentat de noua
plantaţie de arbori, arbuşti, conifere şi flori anuale, precum
şi de întreţinerea acestuia prin udat la plantare şi ulterior
zilnic.
Taxa se încasează de la următoarele categorii
de contribuabili:
a. operatorii economici, respectiv persoane fizice autorizate, întreprinderi
individuale, întreprinderi familiale şi persoane juridice, care
desfăşoară activităţi economice în staţiunea
Mamaia şi Sat Vacanţă;
b. proprietarii spaţiilor de locuit situate în staţiunea Mamaia
şi Sat Vacanţă, după momentul primei dări în
folosinţă a acestor spaţii de locuit, respectiv după
momentul primei
vânzări sau cedări a folosinţei prin închiriere, comodat/împrumut
de folosinţă, administrare, inclusiv folosire în regim hotelier.
Taxa
se datorează pentru:
a.
spaţiile deţinute în vederea
desfăşurării activităţilor economice, cu excepţia
spaţiilor de cazare, precum şi pentru spaţiile de locuit, fiind
stabilită în funcţie de suprafaţa utilă a spaţiului
respectiv;
b. spaţiile
de cazare, fiind stabilită în funcţie de numărul de locuri de
cazare menţionat în certificatului de
clasificare privitor la numărul de locuri de cazare eliberat de
autoritatea administraţiei publice centrale responsabile în domeniul
turismului.
Taxa
va fi achitată de către proprietar, în cazul
spaţiilor de locuit, şi de către utilizatorul spaţiului
(cel care desfăşoară activitatea), în cazul operatorilor
economici care desfăşoară activităţi
economice în staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă.
Cuantumul anual al taxei este
de 31 lei/15 m2 sau fracţiune din aceasta pentru spaţiile
deţinute în vederea desfăşurării activităţilor
economice, precum şi pentru spaţiile de locuit şi 31 lei/loc de
cazare pentru spaţiile de cazare.
Impunerea se va face după cum urmează:
a. pentru unităţile de cazare clasificate, impunerea se face în
baza certificatului de clasificare privitor la numărul de locuri de cazare
eliberat de autoritatea administraţiei publice centrale responsabile în
domeniul turismului,
b. pentru toţi ceilalţi subiecţi plătitori, impunerea
se face în baza schiţei cadastrale sau, în subsidiar, a oricărui alt
document justificativ relevant,
prin completarea unei declaraţii de impunere în
două exemplare, la care se vor anexa în copie certificată
următoarele înscrisuri:
- certificat
de înregistrare emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
- hotărârea
AGA sau a asociatului unic cu privire la deschiderea de puncte de lucru,
încheierea/rezoluţia emisă de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului cu privire la deschiderea de puncte de lucru, certificatul de
înregistrare menţiuni emis de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului, certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului cu privire la activitatea
desfăşurată la fiecare punct de lucru;
- certificatul
de clasificare eliberat de autoritatea administraţiei publice
centrale responsabile în domeniul turismului, după caz;
-
actul de proprietate
sau deţinere (concesiune, închiriere, asociere etc.);
- schiţa activului vizată de o persoană autorizată.
Contribuabilii au obligaţia depunerii
declaraţiilor de impunere în termen de 30 de zile de la înfiinţarea
sau de la intervenirea oricăror modificări ce conduc la recalcularea
taxei datorate.
În cazul contribuabililor care se
înfiinţează sau deschid puncte de lucru după împlinirea
termenului scadent de plată al taxei, respectiv 1 iulie, depunerea
declaraţiei şi plata taxei se efectuează în termen de 30 de zile
de la data înfiinţării sau modificării aduse actului
constitutiv/ statutului/ autorizaţiei de funcţionare, după caz.
Calculul taxei se face
proporţional cu perioada cuprinsă între data de întâi a lunii
următoare celei în care contribuabilul s-a înfiinţat sau a adus
modificări actului constitutiv/ statutului/ autorizaţiei de
funcţionare şi sfârşitul anului fiscal.
În cazul în care contribuabilul a achitat taxa pentru
spaţii verzi şi în cursul aceluiaşi an fiscal aduce
modificări actului constitutiv/statutului sau autorizaţiei de
funcţionare, după caz, în sensul închiderii unui punct de lucru,
scăderea se face proporţional cu perioada cuprinsă între data de
întâi a lunii următoare celei în care s-a realizat modificarea şi
sfârşitul anului fiscal, luându-se în calcul suma încasată la bugetul
local.
Pentru spaţiile de locuit declaraţia se va
depune la dobândirea spaţiului, iar termenul de plată este de 01.07. a
anului respectiv, inclusiv.
Pentru spaţiile destinate
activităţilor economice, declaraţia de impunere se depune
până la data de 01.07.2013, dată la care devine scadentă şi
obligaţia de plată.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale se datorează
majorări de întârziere în cuantum de 2% pentru fiecare lună sau
fracţie de lună, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare în
materie fiscală.
Constituie
contravenţii:
-
depunerea peste termen
a declaraţiilor;
-
nedepunerea
declaraţiilor;
-
depunerea declaraţiilor
cu informaţii eronate;
-
nedeclararea în termen
de 30 de zile a modificărilor intervenite care conduc la recalcularea
taxei.
Contravenţiile prevăzute mai sus se
sancţionează cu amendă de la 279 lei la 696 lei, în cazul persoanelor
fizice, persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale şi
întreprinderilor familiale, şi cu amendă de la 1.116 lei la 2.500 lei
în cazul persoanelor juridice.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se
aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, inclusiv posibilitatea achitării,
pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii
procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a
jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării taxei, controlului
şi aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.”
2. Taxa prevăzută la capitolul 6 al Anexei nr. 5, se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„6. TAXA PENTRU
CREŞTEREA GRADULUI DE LINIŞTE ŞI SIGURANŢĂ ÎN
DERULAREA ACTIVITĂŢILOR ECONOMICE ÎN CONSTANŢA, MAMAIA ŞI
SAT VACANŢĂ
Taxa constituie venit cu
destinaţie specială în temeiul
prevederilor art. 282 din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările
ulterioare,
şi este fundamentată de necesitatea menţinerii condiţiilor
civilizate de trai în locurile publice. Se utilizează pentru paza unor
bunuri publice, pentru prevenirea şi combaterea infracţiunilor
şi a faptelor ilicite, antisociale, manifestate prin cerşetorie,
furturi, tâlhărie şi prostituţie, pentru combaterea
comerţului stradal neorganizat, prevenirea depunerilor de moloz şi
gunoi menajer şi pentru prevenirea lipirii de afişe pe faţadele
clădirilor, stâlpi şi copaci.
Taxa
se încasează de la toţi operatorii economici, respectiv persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi
familiale şi persoane juridice, care desfăşoară
activităţi economice pe raza Municipiului Constanţa, în
staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă, indiferent de locaţia
acestora.
Obligaţia de
plată a taxei nu înlatură obligaţiile stabilite în sarcina
operatorilor economici prin alte acte normative care reglementează paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi
protecţia persoanelor, întrucât prin această taxă se urmăreşte
reducerea unei game
mai variate de acte antisociale, şi nu doar a sustragerii de bunuri din
anumite perimetre bine determinate.
Taxa se datorează pentru spaţiile deţinute
în vederea desfăşurării activităţilor economice, fiind
stabilită în funcţie de suprafaţa utilă a spaţiului
respectiv.
Taxa
va fi achitată de către utilizatorul
spaţiului (cel care desfăşoară activitatea), iar în cazul
spaţiilor care formează centre comerciale şi pieţe
agroalimentare, situate în Municipiul Constanţa, de către proprietar
sau locator, după caz.
Sunt
scutiţi de
A. veteranii de război, văduvele de război şi
văduvele veteranilor de război care nu s-au recăsătorit;
B. persoanele care desfăşoară activităţi de
producţie, însă doar pentru spaţiile afectate de
această activitate.
Taxa anuală în staţiunea Mamaia şi Sat
Vacanţă este în cuantum de 0,3 lei/mp sau fracţie de mp, din
suprafaţa utilă deţinută prevăzută în schiţa
activului sau, în subsidiar, în oricare alt document justificativ
relevant.
Nr. Crt. |
ACTIVITATEA
|
TAXA (lei/an) |
1. |
Unităţi de
alimentaţie publică (suprafaţă utilă
deţinută) |
SŁ100m2 = 11 S>100m2 = 1.411 |
2. |
Spaţii comerciale,
prestări servicii, sediu social şi puncte de lucru cu alte
destinaţii (suprafaţă utilă deţinută) |
SŁ100m2 = 11 100 m2<SŁ200m2
= 1.105 S>200m2 = 5.524 |
3. |
Centre comerciale ce desfăşoară
activitate comercială (suprafaţă utilă
deţinută) |
SŁ100m2 = 11 100 m2<SŁ500m2
= 5.524 500m2<SŁ2000m2
= 11.025 2000m2<SŁ4000m2=16.535 S>4000m2 = 44.099 |
4. |
Pieţe agro-alimentare
(suprafaţă utilă deţinută) |
SŁ100m2 = 11 100 m2<SŁ1000m2
= 1.411 1000m2<SŁ2000m2
= 2.525 S>2000m2 = 5.524 |
5. |
Depozite comerciale
(suprafaţă utilă deţinută) |
SŁ100m2= 11 100 m2<SŁ200m2
= 538 S>200m2 = 1.107 |
6. |
Case de amanet, case de
schimb valutar, societăţi de intermedieri credite,
societăţi de tranzacţionare a titlurilor de valoare pe
piaţă, societăţi de brokeraj, agenţi de asigurare
(suprafaţă utilă deţinută) |
SŁ50m2 = 550 S>50m2 = 1.105 |
7. |
Bănci,
societăţi de leasing, societăţi de asigurare-reasigurare
(suprafaţă utilă deţinută) |
SŁ200m2 = 5.524 S>200m2 = 18.261 |
8. |
Unităţi de cazare
(număr locuri de cazare) |
Locuri cazareŁ40
= 5.000 40 <Locuri
Cazare<100 = 10.000 Locuri cazareł100 = 15.000 |
Impunerea se va face în baza schiţei cadastrale sau,
în subsidiar, a oricărui alt document justificativ relevant, prin completarea unei declaraţii de impunere în
două exemplare, la care se vor anexa
în copie certificată următoarele înscrisuri:
- certificat
de înregistrare emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
- hotărârea
AGA sau a asociatului unic cu privire la deschiderea de puncte de lucru,
încheierea/rezoluţia emisă de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului cu privire la deschiderea de puncte de lucru, certificatul de
înregistrare menţiuni emis de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului, certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului cu privire la activitatea
desfăşurată la fiecare punct de lucru;
-
actul de proprietate
sau deţinere (concesiune, închiriere, asociere etc.);
- schiţa activului vizată de o persoană autorizată.
În cazul unităţilor cu mai multe puncte de
lucru, sucursale, agenţii, a căror suprafaţă pentru fiecare
în parte este mai mare de 100 mp., taxa se va calcula
pentru fiecare locaţie în parte, în funcţie de activitatea efectiv
desfăşurată în acel spaţiu, la valoarea cea mai mică
(după încadrarea fiecărui punct de lucru în tabelul mai sus
menţionat) înmulţită cu numărul de locaţii care au
aceeaşi încadrare.
Contribuabilii au obligaţia depunerii
declaraţiilor de impunere în termen de 30 de zile de la înfiinţarea
sau de la intervenirea oricăror modificări ce conduc la recalcularea
taxei datorate.
În cazul contribuabililor care se
înfiinţează sau deschid puncte de lucru după împlinirea
termenelor scadente de plată a taxei, respectiv 1 iulie/30 septembrie, depunerea
declaraţiei şi plata taxei se efectuează în termen de 30 de zile
de la data înfiinţării sau modificării aduse actului
constitutiv/ statutului/ autorizaţiei de funcţionare, după caz.
Calculul taxei se face
proporţional cu perioada cuprinsă între data de întâi a lunii următoare
celei în care contribuabilul s-a înfiinţat sau a adus modificări
actului constitutiv/ statutului/ autorizaţiei de funcţionare şi
sfârşitul anului fiscal.
În cazul în
care contribuabilul a achitat taxa privind creşterea gradului de
linişte şi siguranţă în derularea activităţilor
economice şi în cursul aceluiaşi an fiscal aduce modificări
actului constitutiv/statutului sau autorizaţiei de funcţionare,
după caz, în sensul închiderii unui punct de lucru, scăderea se face
proporţional cu perioada cuprinsă între data de întâi a lunii
următoare celei în care s-a realizat modificarea şi sfârşitul
anului fiscal, luându-se în calcul suma încasată la bugetul local.
Pentru Constanţa, taxa se achită anual în 2
rate, respectiv:
a) rata I, până la data de 31 martie, inclusiv;
b)
rata a II-a,
până la data de 30 septembrie, inclusiv.
În situaţia în care, pe parcursul anului fiscal,
nu au intervenit modificări care să conducă la recalcularea
taxei, contribuabilul nu mai are obligaţia depunerii unei noi
declaraţii anuale. În acest caz, declaraţia depusă în anul 2012
sau în anii precedenţi reprezintă titlu de creanţă al
contribuabilului pentru calcularea taxei pentru anul 2013.
Operatorii economici care deţin unităţi
de cazare în municipiul Constanţa, au obligaţia depunerii declaraţiei
de impunere până la data de 01.07, declaraţie la care se vor anexa în
copie certificată documentele susmenţionate.
Pentru staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă, taxa se
achită integral până la data de 01.07.2013, inclusiv, dată
până la care operatorii economici au şi obligaţia depunerii
declaraţiei de impunere anuale.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale se
datorează majorări de întârziere în cuantum de 2% pentru fiecare
lună sau fracţie de lună, potrivit dispoziţiilor legale în
vigoare în materie fiscală.
Constituie
contravenţii:
-
depunerea peste termen
a declaraţiilor;
-
nedepunerea
declaraţiilor;
-
depunerea
declaraţiilor cu informaţii eronate;
-
nedeclararea în termen
de 30 de zile a modificărilor intervenite care conduc la recalcularea
taxei.
Contravenţiile prevăzute mai sus se
sancţionează cu amendă de la 279 lei la 696 lei, în cazul
persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale şi
întreprinderilor familiale, şi cu amendă de la 1.116 lei la 2.500 lei
în cazul persoanelor juridice.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se
aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, inclusiv posibilitatea achitării,
pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal
ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din
minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării taxei, controlului
şi aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.”
3. După capitolul 6 se introduce un nou capitol, capitolul
7, cu următorul cuprins:
„7. TAXA DE PROMOVARE A TURISMULUI ÎN STAŢIUNEA
MAMAIA ŞI SAT VACANŢĂ
Prezenta taxa este instituită ca taxă
specială, în temeiul prevederilor art. 282 din Legea nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, din
raţiuni de promovare a staţiunii Mamaia, ca destinaţie
turistică la nivel naţional şi internaţional şi de
creştere a gradului de expunere a Satului de Vacanţă în rândul
obiectivelor turistice, fiind utilizată pentru finanţarea activităţilor
de promovare şi punere în valoare a patrimoniului turistic.
Taxa este stabilită diferenţiat, în funcţie de destinaţia
spaţiului şi se încasează de la persoanele fizice
şi operatorii economici respectiv, persoane fizice autorizate,
întreprinderi individuale, întreprinderi familiale şi persoane juridice,
care îşi desfăşoară activitatea în staţiunea Mamaia
şi Sat Vacanţă, după cum urmează:
Nr. Crt |
DESTINAŢIE |
TAXĂ Lei/an |
|
1 |
Cazare
turistică |
hoteluri,
hoteluri - apartament şi complexuri hoteliere |
4000 |
moteluri, vile
turistice, cabane, bungalouri, sate de vacanţă, campinguri,
pensiuni turistice şi pensiuni agroturistice şi altele
asemănătoare |
3000 |
||
2 |
Agrement:
cluburi, cazinouri, săli polivalente, instalaţii şi
dotări specifice agrementului turistic |
4000 |
|
3 |
Alimentaţie
publică: unităţi de alimentaţie din incinta structurilor
de primire cu funcţiuni de cazare, unităţi de alimentaţie
publică situate în staţiuni turistice, precum şi cele
administrate de societăţi comerciale de turism, |
3500 |
|
4 |
Alimentaţie
publică: restaurante, baruri, unităţi de fast food,
cofetării, patiserii şi care sunt atestate conform legii- zona 1* |
2000 |
|
5 |
Alimentaţie
publică: restaurante, baruri, unităţi de fast food,
cofetării, patiserii şi care sunt atestate conform legii- zona 2* |
2500 |
|
6 |
Alimentaţie
publică: restaurante, baruri, unităţi de fast food,
cofetării, patiserii şi care sunt atestate conform legii- zona 3* |
3500 |
|
7 |
Farmacie,
sală de jocuri, atelier foto, spălătorie auto |
2000 |
|
8 |
Transport:
autocare, microbuze,trenuleţe etc., ambarcaţiuni cu scop turistic,
telegondole |
1000 |
|
9 |
Comerţ ambulant,
comerţ cu amănuntul şi orice activitate economică, alta
decât cele prevăzute la pct. 1-5 - zona 1* |
400 |
|
10 |
Comerţ
ambulant, comerţ cu amănuntul şi orice activitate
economică, alta decât cele prevăzute la pct. 1-5 - zona 2* |
700 |
|
11 |
Comerţ
ambulant, comerţ cu amănuntul şi orice activitate
economică, alta decât cele prevăzute la pct. 1-5 - zona 3* |
1000 |
|
12 |
Locuinţă |
100 |
* Zonarea staţiunii Mamaia şi Sat
Vacanţă este prevăzută în Anexa
nr. 18 a prezentei hotărâri.
Prin complex hotelier, în
înţelesul prezentei hotărâri, se înţelege un
ansamblu de structuri de primire turistice cu funcţiuni diferite care
îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) sunt exploatate de
acelaşi operator economic;
b) activităţile
realizate sunt cuprinse într-o singură evidenţă contabilă;
c) sunt amplasate în
perimetrul aceleaşi unităţii de cazare.
În cazul proprietarilor spaţiilor de locuit situate
în staţiune, impunerea se va face după momentul primei dări în
folosinţă a acestor spaţii de locuit, respectiv după
momentul primei
vânzări sau cedări a folosinţei prin închiriere, comodat,
administrare, inclusiv folosire în regim hotelier.
Impunerea se va face prin completarea unei declaraţii de impunere în două
exemplare, la care se vor anexa în copie certificată următoarele documente:
- certificat
de înregistrare emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
- hotărârea
AGA sau a asociatului unic cu privire la deschiderea de puncte de lucru,
încheierea/rezoluţia emisă de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului cu privire la deschiderea de puncte de lucru, certificatul de
înregistrare menţiuni emis de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului, certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului cu privire la activitatea desfăşurată
la fiecare punct de lucru;
- certificatul
de clasificare eliberat de autoritatea administraţiei publice
centrale responsabile în domeniul turismului, după caz;
-
actul de proprietate
sau deţinere (concesiune, închiriere, asociere etc.).
Pentru spaţiile de locuit termenul de declarare,
respectiv de plată al taxei este data de 01.06.2013. Pentru imobilele dobândite
după împlinirea termenului de depunere şi achitare a taxei, respectiv
01 iunie, contribuabilii au obligaţia să depună o
declaraţie în vederea stabilirii obligaţiilor de plată în termen
de 30 de zile de la data dobândirii.
În cazul operatorilor economici, termenul de declarare, respectiv de plată
al taxei este 01.06.2013. Pentru operatorii economici care încep
desfăşurarea activităţilor economice după data de
01.06.2013, precum şi cei care obţin/vizează
autorizaţia de funcţionare/avizul program funcţionare sau
autorizaţia pentru ocuparea temporară a domeniului public după
această dată, aceştia au obligaţia să depună o
declaraţie în vederea stabilirii obligaţiilor de plată în termen
de 30 de zile de la data începerii activităţii sau a obţinerii
documentelor de autorizare.
Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei
fiscale se datorează majorări de întârziere în cuantum de 2% pentru
fiecare lună sau fracţie de lună, potrivit dispoziţiilor
legale în vigoare în materie fiscală.
Constituie
contravenţii:
-
depunerea peste termen
a declaraţiilor;
-
nedepunerea
declaraţiilor;
-
depunerea
declaraţiilor cu informaţii eronate;
-
nedeclararea în termen
de 30 de zile a modificărilor intervenite care conduc la recalcularea
taxei.
Contravenţiile prevăzute mai sus se
sancţionează cu amendă de la 279 lei la 696 lei, în cazul
persoanelor fizice, persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale
şi întreprinderilor familiale, şi cu amendă de la 1.116 lei la
2.500 lei în cazul persoanelor juridice.
Contravenţiilor prevăzute mai sus li se
aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor, inclusiv posibilitatea achitării,
pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii
procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a
jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării taxei, controlului
şi aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite,
Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.”
4. paragraful 19 al capitolului 1 din Anexa nr. 5, se modifică
după cum urmează:
„Nedeclararea sau declararea eronată, constituie
contravenţie şi se sancţionează cu amendă între 70 lei
si 279 lei.”
5. paragraful 18 al
capitolului 2 din Anexa nr. 5, se modifică după cum urmează:
„Declararea cu întârziere sau nedeclararea dobândirii
garajului, constituie contravenţie şi se sancţionează cu o
amendă între 70 lei şi 279 lei.”
6. paragraful 9 al capitolului 5 din Anexa nr. 5, se modifică
după cum urmează:
„Constituie contravenţie depunerea peste termen a
declaraţiilor de impunere sau depunerea declaraţiilor de impunere
neconforme cu realitatea, şi se sancţionează cu amendă
cuprinsă între 1116 lei şi 2.500 lei.”
II. Anexa nr. 1 – Impozit clădiri
1. capitolul 4 al Titlului I – „Impozitul pe clădiri pentru persoane
fizice”, se modifică după cum urmează:
„4. Sancţiuni
a) depunerea peste termen a declaraţiei speciale
prevăzută la punctul 3 se sancţionează cu amendă de la
70 la 279 lei;
b) nedepunerea declaraţiei speciale prevăzută la punctul
3 se sancţionează cu amendă de la 279 la 696 lei.
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea
sancţiunilor se face de către persoane împuternicite din cadrul
Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Contravenţiilor prevăzute în prezenta
anexă li se aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările
şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe
loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal
ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din
minimul amenzii.”
2. paragraful 5 al capitolului1 din Titlul II – „Impozitul şi taxa pe clădiri pentru Persoane Juridice”, se
abrogă.
III. Anexa nr. 2 – Impozit teren
1. paragraful 2 al capitolului 3 din Titlului I – „Impozitul şi taxa pe teren
pentru persoane fizice”, se modifică după cum
urmează:
„Contravenţia
prevăzută la lit. a) se sancţionează cu amendă de la 70
lei la 279 lei, iar cea de la lit. b) cu amendă
de la 279 lei la 696 lei.”
2. paragraful 2 al capitolului 3 din
Titlul II – „Impozitul şi taxa pe teren pentru persoane juridice”, se modifică după cum urmează:
“Contravenţia
prevăzută la lit. a) se
sancţionează cu amendă de la 280 lei la 1116 lei, iar cea de la
lit. b) cu amendă de la 1116 lei la 2500 lei.”
IV. Anexa nr. 4 – Impozitul pe spectacole şi taxa hotelieră
1. alineatul 2 lit. a) şi b) al capitolului 4 din Titlul II – „Taxa pentru
şederea într-o unitate de cazare”, se modifică după cum
urmează:
„(2) Contravenţiile prevăzute la
alin. (1) se sancţionează, astfel:
a) cu amendă de la 280 lei la 1116 lei, pentru
fapta prevăzută la alin.1 lit. a)
;
b) cu amendă de la 1116 lei la 2500 lei, penru
fapta prevăzută la alin.1 lit. b);”
V. Anexa nr. 5 – Alte taxe administrate de Serviciul Public de
Impozite, Taxe şi alte venituri ale bugetului local
1. paragraful 24 al capitolului 1, se modifică după cum urmează:
“Nedeclararea sau
declararea eronată, constituie contravenţie şi se
sancţionează cu amendă între 70 lei si 279 lei.”
VI. Anexa nr. 8 - Taxe administrate de Direcţia Administrarea Domeniului Public şi Privat
1. taxele prevăzute la punctele 26 şi 27 din capitolul 5 al
Anexei nr. 8, se aborgă.
2. taxele prevăzute la punctele 25 şi 26 din capitolul 6 al
Anexei nr. 8, se aborgă
1. Taxa
prevăzută la punctul 6 al tabelului din Anexa nr. 10, se
modifică după cum urmează:
Nr. crt. |
Denumirea
taxei |
-lei-
|
6. |
Taxa
pentru înregistrarea, la cerere, în actele de stare civilă a
schimbării numelui şi a sexului |
15 |
VIII. Anexa nr. 15 – Regulament de adoptare al taxelor speciale
1. Articolul 6 alin. 1.2) al Anexei nr. 16, se modifică după cum
urmează:
„1.2 Taxa
pentru spaţii verzi constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită de necesitatea
întreţinerii spaţiilor verzi aflate pe domeniul public din
staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă, fiind utilizată pentru amenajarea şi întreţinerea
spaţiului verde concretizată în activităţi de împrospătare a materialului dendrofloricol reprezentat de noua
plantaţie de arbori, arbuşti, conifere şi flori anuale, precum
şi de întreţinerea acestuia prin udat la plantare şi ulterior
zilnic.
Taxa
se încasează de la operatorii economici
respectiv, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi
familiale şi persoane juridice, care îşi desfăşoară
activitatea în staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă, precum
şi de la proprietarii spaţiilor de locuit situate în staţiunea
Mamaia şi Sat Vacanţă, după momentul primei dări în
folosinţă a acestor spaţii de locuit, respectiv după
momentul primei vânzări
sau cedări a folosinţei prin închiriere, comodat, administrare,
inclusiv folosire în regim hotelier.
Impunerea se va face după cum urmează:
a. pentru unităţile de cazare clasificate, impunerea se face în
baza certificatului de clasificare privitor la numărul de locuri de
cazare,
b. pentru toţi ceilalţi subiecţi plătitori impunerea se
face în baza schiţei cadastrale sau în subsidiar orice alt document
justificativ relevant
Taxa
se stabileşte în mod diferit, astfel:
a) pentru
spaţiile de cazare stabilirea
cuantumului taxei se face prin depunerea de către contribuabil a unei
declaraţii referitoare la numărul de locuri de cazare,
însoţită de certificatul de clasificare eliberat de autoritatea administraţiei publice centrale responsabile
în domeniul turismului, în copie certificată,
după caz.
Depunerea declaraţiei se face până la data
de 01.07.2013, inclusiv.
Depunerea peste termen a declaraţiilor, nedepunerea
declaraţiilor, depunerea declaraţiilor cu informaţii eronate,
precum şi nedeclararea în termen de 30 de zile a modificărilor
intervenite care conduc la recalcularea taxei constituie contravenţie.
În cazul
în care spaţiile sunt utilizate de către o altă
persoană decât proprietarul, obligaţia declarării şi a
plăţii taxei incumbă operatorului economic care care
desfăşoară efectiv activitatea în acel spaţiu.
Documentul în baza căruia se va face impunerea este certificatul de clasificare privitor
la numărul de locuri de cazare eliberat de
autoritatea administraţiei publice centrale responsabile în domeniul
turismului.
b) pentru spaţiile de
locuit, respectiv pentru spaţiile deţinute/utilizate de operatori
economici din staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă stabilirea
cuantumului taxei se face în funcţie de suprafaţa utilă
deţinută. Astfel taxa se calculează prin
înmulţirea fiecărei grupe de 15 m2 sau fracţiune din
aceasta cu suma prevăzută în Anexa nr. 5
capitolul 4.
Serviciul
Administrare Spaţii Verzi şi Igienă Publică este organizat şi funcţionează în
conformitate cu prevederile HCL nr. 491/2002, modificată
prin
HCL nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi
Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului
Constanţa, fiind alcătuit dintr-un şef serviciu cu
atribuţii în coordonarea activităţii de amenajare a
spaţiului verde şi mai mulţi inspectori, care urmăresc cultivarea
şi întreţinerea spaţiului verde aflat pe domeniul public din
staţiunea Mamaia.
În cazul
delegării prestării serviciului, pe baza contractului de
achiziţie, Serviciul Administrare Spaţii Verzi şi Igienă
Publică, prin salariaţii proprii, monitorizează şi
controlează periodic activitatea prestatorului de servicii, pentru a se
asigura de respectarea standardului prevăzut prin contract.
Taxa
achitată va fi utilizată pentru decontarea materialului dendrofloricol reprezentat de noua plantaţie de arbori,
arbuşti, conifere şi flori anuale şi a
manoperei lucrărilor de amenajare şi întreţinere a
spaţiilor verzi, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul
anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.”
2. După alin. 4.5 al art. 6 din Anexa nr. 16 se introduce un nou
alineat, alin. 4.6, cu următorul cuprins:
„4.6 Taxa de promovare a turismului
în Staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă constituie venit cu destinaţie
specială fiind instituită din raţiuni de creştere
a gradului de atractivitate al Staţiunii Mamaia şi Sat
Vacanţă fiind utilizată pentru
finanţarea activităţilor de promovare şi punere în valoare
a patrimoniului turistic.
Astfel, Serviciul
Transport Local şi Organizare Evenimente organizează spectacole, manifestări şi concursuri
în staţiune, va realiza programe de promovare şi direcţionare a destinaţiei turistice
către staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă pentru promovarea
staţiunii Mamaia şi Sat Vacanţă ca destinaţie
turistică la nivel naţional şi internaţional şi de
creştere a gradului de expunere a Satului de Vacanţă în rândul
obiectivelor turistice.
Taxa este încasată de la persoanele fizice şi operatorii economici respectiv, persoane fizice
autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale şi persoane
juridice, care îşi desfăşoară activitatea în Sat
Vacanţă şi staţiunea Mamaia, cuantumul acesteia fiind cel
prevăzut în Anexa nr. 5
capitolul 7.
Serviciul
Transport Local şi Organizare Evenimente este organizat şi
funcţionează în conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 491/2002, modificată prin H.C.L. nr. 218/2006
privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru
aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului
Sumele
încasate cu titlu de taxă de promovare a turismului
în staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă, vor fi utilizate
exclusiv pentru finanţarea activităţilor destinate
promovării Staţiunii Mamaia şi a Satului de Vacanţă.
Sumele
rămase neutilizate la sfârşitul anului se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.”
3. După liniuţa 12 a art. 4 din Anexa nr.
16 se introduce o nouă liniuţă, liniuţa 13, cu
următorul cuprins:
”- promovarea turismului.”
IX. După Anexa nr.17 se introduce o nouă
anexă, Anexa nr. 18, al cărei conţinut este prevăzut în Anexa
nr. 1 la prezenta hotărâre.
Art. 2 – Modelele declaraţiilor prevăzute la
art. 1 sunt prevăzute în Anexa nr. 2 ce face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 3 - Compartimentul comisiilor de specialitate ale
Consiliului Local va comunica prezenta, Serviciului Public de Impozite, Taxe
şi alte Venituri ale Bugetului Local în vederea aducerii ei la îndeplinire,
o va aduce la cunoştinţă publică prin grija secretarului
Municipiului Constanţa, şi spre ştiinţă
Instituţiei Prefectului Judeţului Constanţa.
Adoptată de __22___ consilieri din 27 membri.
PREŞEDINTELE DE
ŞEDINŢEI, CONTRASEMNEAZĂ
MIRCEA DOBRE__________ SECRETAR,
Marcela Enache
CONSTANŢA
Nr. __82____/__30.04.2013__
Anexa nr. 1
la HCL nr. 82/2013
(Anexa nr. 18 la HCL nr. 330/2012)
Anexa nr. 2
la HCL nr. 82/2013
1. Model declaraţie de impunere a taxei pentru spaţii verzi –
persoane fizice
2. Model declaraţie de impunere a taxei pentru spaţii verzi –
persoane juridice
3. Model declaraţie de impunere a taxei pentru creşterea gradului
de linişte şi siguranţă în derularea
activităţilor economice
4. Model
declaraţie de impunere a taxei de promovare a turismului în Staţiunea
Mamaia şi Sat Vacanţă