TAXE ADMINISTRATE
DE DIRECŢIA ADMINISTRAREA DOMENIULUI PUBLIC ŞI PRIVAT
1. Taxe pentru folosirea mijloacelor de reclamă şi publicitate
A. Taxa pentru
serviciile de reclamă şi publicitate
Taxa pentru serviciile de reclamă şi
publicitate pentru contribuabilii care încheie contracte de publicitate şi
reclamă este de 1% din valoarea contractului exclusiv TVA.
Orice persoană, care beneficiază de servicii
de reclamă şi publicitate în municipiul Constanţa în baza unui
contract sau a unui alt fel de înţelegere încheiată cu altă
persoană, datorează plata taxei prevăzute în prezentul articol,
cu excepţia serviciilor de reclamă şi publicitate realizate prin
mijloacele de informare în masă scrise şi audiovizuale.
Publicitatea realizată prin mijloace de informare
în masă scrise şi audiovizuale, în sensul prezentului articol,
corespund activităţilor agenţiilor de publicitate potrivit
Clasificării activităţilor din economia naţională –
CAEN, cu modificările ulterioare, respectiv publicitatea realizată
prin ziare şi alte tipărituri, precum şi prin radio, televiziune
şi internet.
Taxa pentru servicii de reclamă şi
publicitate, se plăteşte la bugetul local al unităţii
administrativ-teritoriale în raza căreia persoana prestează
serviciile de reclamă şi publicitate.
Valoarea serviciilor de reclamă şi
publicitate cuprinde orice plată obţinută sau care urmează
a fi obţinută pentru serviciile de reclamă şi publicitate,
cu excepţia taxei pe valoarea adăugată.
Taxa pentru servicii de reclamă şi
publicitate se varsă la bugetul local, lunar, până la data de 10 a
lunii următoare celei în care a intrat în vigoare contractul de
prestări de servicii de reclamă şi publicitate.
Taxa pentru serviciile de reclamă şi
publicitate se calculează prin aplicarea cotei de 1% la valoarea
serviciilor de reclamă şi publicitate.
Persoanele care datorează taxa pentru serviciile
de reclamă şi publicitate au obligaţia depunerii unei
Declaraţii anuale de impunere privind stabilirea taxei pentru serviciile
de reclamă şi publicitate, cu privire la contractele de reclamă
şi publicitate, sau înţelegerilor încheiate cu diverse persoane
cărora le prestează serviciul de reclamă şi publicitate
până la data de 30 ianuarie 2011.
În cazul în care intervin modificări ale bazei
impozabile, persoanele care prestează serviciile de reclamă şi
publicitate au obligaţia corectării declaraţiei anuale de
impunere iniţială, prin depunerea unei Declaraţii rectificative
până la sfârşitul lunii în care s-a produs modificarea.
B. Taxa pentru
afişaj în scop de reclamă şi publicitate
Orice persoană care utilizează un panou, afişaj sau
structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate într-un
loc public pe raza Municipiului Constanţa datorează plata taxei
anuale prevăzute în prezentul articol către bugetul local al
Municipiului
Valoarea taxei pentru afişaj în scop de reclamă şi
publicitate se calculează anual, prin înmulţirea numărului de
metri pătraţi sau a fracţiunii de metru pătrat a
suprafeţei afişajului pentru reclamă sau publicitate cu suma
stabilită de consiliul local, astfel:
a)
în cazul unui afişaj situat în locul
în care persoana derulează o activitate economică, taxa pentru
afişaj în scop de reclamă şi publicitate este de 23 lei/an/m2;
b)
în cazul oricărui alt panou,
afişaj sau structură de afişaj, pentru reclamă şi publicitate,
taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate este de 17
lei/an/m2.
Persoanele care
datorează taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi
publicitate trebuie să depună o Declaraţie anuală de
impunere privind stabilirea taxei pentru afişaj în scop de reclamă
şi publicitate, la compartimentul de specialitate al autorităţii
administraţiei publice locale în raza căreia este amplasat panoul,
afişajul sau structura de afişaj în termen de 30 zile de la data amplasării.
Taxa pentru
afişaj în scop de reclamă şi publicitate se calculează
pentru a reflecta numărul de luni sau fracţiunea din lună
dintr-un an calendaristic în care se afişează în scop de reclamă
şi publicitate.
Taxa pentru
afişajul în scop de reclamă şi publicitate se plăteşte
anual, anticipat sau trimestrial, în patru rate egale, până la datele de
15 martie, 15 iunie, 15 septembrie şi 15 noiembrie, inclusiv.
Persoanele care datorează taxa pentru afişaj
în scop de reclamă şi publicitate au obligaţia să
depună o Declaraţie anuală de impunere privind stabilirea taxei
pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate la
compartimentul de specialitate din cadrul Primăriei municipiului
Constanţa, cu privire la mijloacele de afişaj în scop de reclamă
şi publicitate deţinute, până la data de 30 ianuarie 2011.
În cazul în care intervin modificări ale bazei
impozabile, persoanele care au depus Declaraţia anuală de impunere au
obligaţia corectării Declaraţiei de impunere iniţială
prin depunerea unei Declaraţii rectificative.
Scutiri şi facilităţi
1. Taxa pentru serviciile de reclamă şi
publicitate şi taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi
publicitate nu se aplică instituţiilor publice, cu excepţia
cazurilor când acestea fac reclamă unor activităţi economice.
2. Taxa pentru afisaj în scop de reclamă şi
publicitate, nu se aplică unei persoane care închiriază panoul,
afişajul sau structura de afişaj unei alte persoane, în acest caz
taxa fiind platită de această ultimă persoană.
3. Taxa pentru afişaj în scop de reclamă
şi publicitate nu se datorează pentru afişele, panourile sau
alte mijloace de reclamă şi publicitate amplasate în interiorul
clădirilor.
4. Taxa pentru afişaj în scop de reclamă
şi publicitate nu se aplică pentru panourile de identificare a
instalaţiilor energetice, marcaje de avertizare sau marcaje de
circulaţie, precum şi alte informaţii de utilitate publică
şi educaţionale.
5. Nu se datorează taxa pentru folosirea
mijloacelor de reclamă şi publicitate pentru afişajul efectuat
pe mijloacele de transport care nu sunt destinate, prin construcţia lor,
realizării de reclamă şi publicitate.
Amplasarea afişelor şi reclamelor publicitare
se va realiza pe baza autorizaţiei eliberate de autorităţile
administraţiei publice.
Sunt interzise executarea şi montarea firmelor
şi reclamelor fără obţinerea în prealabil a
autorizaţiei de construire eliberate în conformitate cu prevederile art. 3
lit. g din Legea nr. 50/1991, republicată, privind autorizarea
executării lucrărilor de construcţii, cu modificările
şi completările ulterioare, şi a Ordinului ministrului
lucrărilor publice şi amenajării teritoriului nr. 91/1991 pentru
aprobarea formularelor şi a procedurilor de autorizare şi a
conţinutului documentaţiilor prevăzute de Legea nr. 50/1991.
Amplasarea afişelor şi reclamelor publicitare
pe raza municipiului Constanţa se va face în conformitate cu prevederile
Hotărârii de Guvern nr. 955/15.06.2004 pentru aprobarea
reglementărilor cadru de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002
privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de
administrare a domeniului public şi privat de interes local.
Sancţiuni
Constituie contravenţii următoarele fapte:
a)
depunerea peste termen a
Declaraţiilor de impunere anuale referitoare la taxa de afişaj în
scop de reclamă şi publicitate sau a Declaraţiilor de impunere anuale
privind stabilirea taxei pentru serviciile de reclamă şi publicitate,
şi se sancţionează cu amendă de la 50 lei la 200 lei;
b)
nedepunerea Declaraţiilor de impunere
anuale referitoare la taxa de afişaj în scop de reclamă şi
publicitate sau a Declaraţiilor de impunere anuale privind stabilirea
taxei pentru serviciile de reclamă şi publicitate, şi se
sancţionează cu amendă de la 200 la 500 lei;
Contravenţiilor prevăzute în prezentul
articol li se aplică dispoziţiile O.G. nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contravenţiilor, cu modificările şi completările
ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării pe loc sau în termen de cel
mult 48 de ore de la data încheierii procesului verbal ori, după caz, de
la data comunicării acestuia a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării, controlului şi
urmăririi revine Direcţiei Administrarea Domeniului Public şi
Privat, iar aplicarea controlului şi sancţiunilor revine
Direcţiei Corp Control.
2. Taxa aviz program
de funcţionare precum şi viza anuală a acestuia pentru
unităţile ce nu se regăsesc în codurile CAEN 5610 (corespondent
cod CAEN 5530), 5630 (corespondent cod CAEN 5540) se stabileşte în
sumă de 80 lei
3. Taxa de autorizare pentru
desfăşurarea de activităţi temporare în zone publice, (respectiv
pe domeniul public sau privat al municipiului Constanţa precum şi al
cetăţeanului), se stabileşte în sumă de 200 lei
4. Taxa pentru eliberarea/vizarea
autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii de
alimentaţie publică pentru unităţile tip restaurant 5610* (corespondent
cod CAEN 5530), tip bar 5630**(corespondent cod CAEN 5540), se
stabileşte astfel:
a)
pentru unităţi tip restaurant 5610
(corespondent cod CAEN 5530) care funcţionează zilnic până în
ora 0100 se stabileşte în sumă de:
-
pentru suprafaţa totală ≤ 100 mp............................................................................. 1.500
lei
-
pentru suprafaţa totală > 100 mp............................................................................. 2.000
lei
b)
pentru unităţi tip restaurant
5610 (corespondent cod CAEN 5530) care funcţionează peste ora 0100
se stabileşte în sumă de 3.000
lei
c) pentru
unităţi tip bar 5630 (corespondent cod CAEN 5540), care
funcţionează zilnic până în ora 0100 se
stabileşte în sumă de:
-
pentru suprafaţa totală ≤ 100 mp................................................................................ 600
lei
-
pentru suprafaţa totală > 100 mp............................................................................. 1.200
lei
d)
pentru unităţi tip bar 5630 (corespondent cod CAEN 5540), care
funcţionează peste ora 0100 se stabileşte în
sumă de 3.000 lei
e)
pentru unităţi tip restaurant 5610 (corespondent cod CAEN 5530) care
funcţionează în Staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă,
se stabileşte în sumă de................................................................................................................ 3.000
lei
f)
pentru unităţi tip bar 5630 (corespondent cod CAEN 5540) care
funcţionează în Staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă
se stabileşte în sumă de ................................................................................................................... 1.500
lei
* cod CAEN 5530 actualizat prin cod CAEN
5610 conform Ordinului nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării
activităţilor din economia naţională – CAEN
** cod
CAEN 5540 actualizat prin cod CAEN 5630 conform Ordinului nr. 337/2007 privind
actualizarea Clasificării activităţilor din economia
naţională – CAEN
Anexa 1
AUTORIZAŢIE DE FUNCŢIONARE pentru
desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică Nr. din
Eliberată de Primăria Municipiului
Constanţa 1.Firma/denumirea__________________________ 2.Forma de
organizare: Societate comercială
Persoana fizică Asociaţie
Familială 3. Forma de proprietate: ______________________ __________________________________________ 4. Sediul: Judeţul ___________________________
Localitatea ________________________________ str.
_______________________________________ bl. _______, sc. _____, ap. ______ 5. Înmatriculată în Registrul Comerţului cu
nr. ______________ _______________ din data ___________ sau autorizaţia
nr. ________________ din data _______ _____________, eliberată de
_________________, cod unic de înregistrare ______________________ 6. Unitatea ____________________________ situată
în municipiul Constanţa, str. ________________________ nr. ___________
bl. _______, sc. _______, ap. ;________ în suprafaţă
totală de ≤ 100 mp ; > 100
mp 7. Activitatea: _______________________________ ___________________________________________ ___________________________________________ 8. Program de functionare ______________________ ___________________________________________ PRIMAR RADU ŞTEFAN
MAZĂRE Seria ___ Nr. _______________________ |
AUTORIZAŢIE DE FUNCŢIONARE pentru desfăşurarea
activităţii de alimentaţie publică Nr. din Eliberată de
Primăria Municipiului Constanţa 1.Firma/denumirea
_______________________________________________________________________________ 2.Forma de
organizare: Societate comercială
Asociaţie Familială Persoana fizică 3.Forma de
proprietate: integral de stat
mixtă
privată
cooperatistă obştească 4.Sediul:
Judeţul ________________________ Localitatea
________________________________________________ str.
___________________________________________________ nr. _____, bl. _____, sc.
_____, ap.___________ 5.Înmatriculată în Registrul Comerţului cu nr
_________________ din data _____________ sau autorizaţia
nr.___________________________________________ din data
_____________________________ eliberată de ___________________________, cod unic
de înregistrare _______________ 6.Unitatea __________________________________
situată în municipiul Constanţa Str. ___________________________, nr. _____, bl. _____,
sc. _____, ap. _________ ; în
suprafaţă totală de ≤ 100 mp; >
100 mp 7.Activitatea:
_____________________________________________________________ ________________________________________________________________________ 8. Program de funcţionare: __________________________________________________
____________________________________________ PRIMAR RADU ŞTEFAN
MAZĂRE Seria
_____ Nr. _______________ Nu este transmisibilă. Nu se admit
ştersături. Se va afişa originalul autorizaţiei la loc
vizibil. ·
Vizarea autorizaţiei se va face anual
până la 31.03. ·
Autorizaţia poate fi anulată
înaintea expirării termenului dacă nu se respectă: ▪ obiectul de activitate
menţionat pe autorizaţie; ▪ programul de funcţionare
aprobat; ▪ normele de estetică,
curăţenie şi igienă publică; ▪ normele de convieţuire
socială, ordine şi linişte publică; ▪ criteriile ce au stat la baza
eliberării autorizaţiei; ▪ alte prevederi impuse de
actele normative în vigoare; ▪ la dosar au fost depuse acte
ce nu sunt conforme cu realitatea. |
MODIFICĂRI
ULTERIOARE
VIZE ANUALE
|
MODIFICĂRI
ULTERIOARE
VIZE ANUALE
|
Anexa 2 C E R E R E Societatea
comercială/persoana fizică sub denumirea ___________________ înmatriculată la Registrul
Comerţului cu nr. ___________________________________ sau actul emis
pentru desfăşurarea activităţilor economice de către
persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale şi
intreprinderile familiale ______________________________________ având sediul
în localitatea ______________________ str. _________________________
nr. _______, bl. _______, sc. ______, ap. ______, tel. ______________________
reprezentată prin _________________________ în calitate de
_____________________ domiciliat în localitatea
______________________________________ str. ___________ nr. ____, bl. ____, sc.
_____, ap. ____ tel. ________________ posesor al codului numeric personal
______________________. Vă rog să aprobaţi eliberarea autorizaţiei
privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie
publică în conformitate cu prevederile Legii nr. 343/2006 pentru
modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal
şi ale H.C.L.M. _______ / ___________ privind stabilirea impozitelor
şi taxelor locale pentru anul ________, pentru următoarele
unităţi de alimentaţie publică: 1.Unitatea
________________________________________ situată în Constanţa, str.
_______________________
nr. ____ bl. _____ sc. ______ap. ____ pentru activitatea de
________________________________________________________________ COD
CAEN _________________________________________________________. 2.Unitatea ________________________________________
situată în Constanţa, str. _______________________ nr. ____ bl.
_____ sc. ______ap. ____ pentru activitatea
de
____________________________________________________________________ COD CAEN
___________________________________________________________. (Pentru societăţile comerciale cu un număr mai mare de
unităţi de alimentaţie publică se va anexa un tabel care
să constituie parte integrantă prezentei). Menţionez
că pentru fiecare unitate în parte am depus acte conforme cu realitatea. Declar pe proprie răspundere că
pe întreaga durată de funcţionare voi respecta legislaţia
privind protecţia mediului, protecţia muncii, voi îndeplini
condiţiile igienico-sanitare şi cele de pază contra incendiilor,
precum şi prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 privind
comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă,
republicată. Nerespectarea acestor condiţii atrage
nulitatea absolută a autorizaţiei privind desfăşurarea
activităţii de alimentaţie publică. Data _________________ Semnătura (ştampila)
__________________ DOMNULUI PRIMAR AL MUNICIPIULUI
CONSTANŢA |
Anexa 3 DECLARAŢIE Subsemnatul ________________________________________
cu domiciliul în localitatea __________________________,
judeţul/sectorul ___________________, strada
_____________________________, nr. ____, bl. _____, sc. _____, ap. _____,
legitimat cu B.I./C.I. seria ____________ nr. _____________,
cod numeric personal _____________________________, în calitate de
_________________________, la
S.C./A.F./P.F._____________________________________________ înregistrată
la Registrul Comerţului sub nr. de înmatriculare
_______________________, cu sediul social în __________________________,
judeţul/sectorul __________________, str. _____________________________,
nr. ________, declar pe propria răspundere că unitatea de
alimentaţie publică de tipul ____________________________
situată în ____________________________________________________ are
suprafaţa totală de _________________________ (m2)
şi următorul program de funcţionare
________________________________________________________________________________________________________________________________________. Declaraţia neconformă cu realitatea atrage
anularea autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii
de alimentaţie publică şi sancţionarea conform
prevederilor legale în vigoare. Data
________________ Semnătura
agentului economic şi ştampila |
Pentru eliberarea autorizaţiei privind
desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică
pentru unităţi tip restaurant 5610 ( corespondent cod CAEN 5530), tip
bar 5630 (corespondent cod CAEN 5540) – solicitantul va înainta Serviciului
Autorizare Agenţi Economici din cadrul DADPP o cerere tip
însoţită de documentele necesare. următoarele documente:
Taxa prevăzută
la punctul 2 constituie venit cu destinaţie specială, fiind
instituită potrivit prevederilor H.G. nr. 348/2004 privind exercitarea
comerţului cu produse şi servicii de piaţă în unele zone
publice, H.G. nr. 333/2003 privind normele metodologice de aplicare a
prevederilor O.G. 99/2000 privind comercializarea produselor şi
serviciilor de piaţă, republicată, H.C.L.M. Constanţa
370/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Taxele de la punctele
2 şi 4 se plătesc la casieriile Primăriei municipiului
Constanţa sau prin ordin de plată în contul bugetului local,
odată cu depunerea documentaţiei, agentul economic neputându-se
considera autorizat decât în momentul eliberării avizului de program de
funcţionare, respectiv a autorizaţiei de funcţionare privind
desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică
pentru unităţile tip restaurant 5610 (corespondent cod CAEN 5530),
tip bar 5630 (corespondent cod CAEN 5540) pentru care s-au achitat taxele
respective; o copie a documentului de plată se va anexa la documentaţie.
Avizul de program de funcţionare prevăzut la
punctul 2, cât şi autorizaţia de funcţionare privind
desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică
pentru unităţile tip restaurant 5610 (corespondent cod CAEN 5530),
tip bar 5630 (corespondent cod CAEN 5540) prevăzută la punctul 4 sunt
valabile până la sfârşitul anului calendaristic, prelungirea
valabilităţii acestora făcându-se prin vizarea anuală a
acestora.
Vizarea anuală este obligatorie până la data de
31 martie a fiecărui an, după care se percep majorări de
întârziere conform legislaţiei în vigoare.
Taxa aviz program de funcţionare, precum şi
taxa de viză anuală a acestuia se va încasa pentru fiecare punct de
lucru al agenţilor economici, inclusiv pentru cele situate în cadrul
complexelor comerciale.
Modificările la avizul de program de
funcţionare cu privire la orarul de funcţionare pentru
unităţile ce nu se regăsesc în codurile 5610 (corespondent cod
CAEN 5530), 5630 (corespondent cod CAEN 5540) vor fi operate în mod gratuit.
În situaţiile în care apar modificări
referitoare la datele de identificare ale firmei (denumire, formă de
organizare, adresă sediu), tipul de unitate, activitatea
desfăşurată, agentul economic va solicita eliberarea unui nou
aviz de program de funcţionare.
Modificările pe autorizaţia de
funcţionare privind desfăşurarea activităţii de
alimentaţie publică pentru unităţile de tip restaurant 5610
(corespondent cod CAEN 5530), tip bar 5630 (corespondent cod CAEN 5540)
referitoare la datele de identificare ale firmei (denumire, formă de
organizare, adresă sediu) vor fi operate în mod gratuit.
În situaţia în care apar modificări referitoare
la tipul de unitate, suprafaţa şi programul de funcţionare,
agentul economic va solicita eliberarea unei noi autorizaţii de
funcţionare.
Responsabilitatea încasării taxelor revine
Direcţiei Administrarea Domeniului Public şi Privat prin Serviciul
Autorizare Agenţi Economici.
Scutiri şi facilităţi
Vor fi scutiţi de la plata
taxelor prevăzute la punctele 2 şi 3, în proporţie de 100%
următoarele categorii:
a)
veteranii de război conform
Hotărârii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de
aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările
şi completările ulterioare, de la orice taxă locală;
b)
persoanele fizice prevăzute la art.1 şi 5 al
Decretului-lege nr.118/1990, privind acordarea unor drepturi persoanelor
persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la
6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori
constituite în prizonieri, republicat, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi în alte legi;
c)
alte categorii prevăzute de
Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 cu modificările şi
completările ulterioare;
Sancţiuni
Art. 1
Constituie contravenţii,
dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât,
potrivit legii penale, să constituie infracţiuni, şi se
sancţionează după cum urmează:
a. desfăşurarea
activităţii de alimentaţie publică de către
unităţile tip restaurant 5610 (corespondent cod CAEN 5530) şi
tip bar 5630 (corespondent cod CAEN 5540) fără a deţine Autorizaţie de funcţionare pentru desfăşurarea
activităţii de alimentaţie publică, cu suspendarea
activităţii comerciale până la data autorizării şi cu
amendă:
1.
de la 500 lei la 1000 lei pentru persoanele
fizice şi de la 1000 lei la 2000 lei pentru persoanele juridice, pentru
structurile cu suprafaţa totală ≤ 100 mp;
2.
de la 1000 lei la 1500 lei pentru persoanele
fizice şi de la 1500 la 2500 lei pentru persoanele juridice, pentru
structurile cu suprafaţa totală > 100 mp;
b. nevizarea Autorizaţiei de funcţionare pentru desfăşurarea activităţii de alimentaţie
publică de către unităţile tip restaurant şi tip
bar în termenul legal, cu suspendarea activităţii comerciale
până la data vizării autorizaţiei şi cu amendă:
3.
de la 500 lei la 1000 lei pentru persoanele
fizice şi de la 1000 lei la 2000 lei pentru persoanele juridice, pentru
structurile cu suprafaţa totală ≤ 100 mp;
4.
de la 1000 lei la 1500 lei pentru persoanele
fizice şi de la 1500 la 2500 lei pentru persoanele juridice, pentru
structurile cu suprafaţa totală > 100 mp;
c. comercializarea de produse
şi/sau prestări servicii fără a deţine Autorizaţie pentru
desfăşurarea de activităţi temporare în zone publice,
(respectiv pe domeniul public sau privat al municipiului Constanţa) precum
şi al cetăţeanului, mutarea sau extinderea unui exerciţiu comercial, cât şi
modificarea suprafeţei structurii de vânzare menţionate în
autorizaţie, cu suspendarea activităţii comerciale până la
data autorizării sau încadrării în prevederile autorizaţiei
şi cu amendă de la 500 lei la 1000 lei pentru persoane fizice şi
de la 1000 lei la 2000 lei pentru persoane juridice;
d. afişarea orarului de
funcţionare, indiferent de natura exerciţiului comercial,
fără ca acesta să fi fost aprobat/ vizat de autorităţile
Administraţiei Publice Locale constituie contravenţie şi se
sanctionează cu amenda de la 500 lei la 1000 lei pentru persoane fizice
şi de la 1000 lei la 2000 lei pentru persoane juridice;
e. desfăşurarea
oricărui exerciţiu comercial în perioada suspendării
activităţii comerciale, cu amenda prevazută la lit. a - c, caz
în care limitele minime şi maxime se dublează fără a
depăşi suma de 2500 lei, iar veniturile realizate ilicit în perioada
dintre data suspendării activităţii comerciale şi momentul
constatării contravenţiei se confiscă şi se fac venit la
bugetul local conform prevederilor legale;
f. nevizarea anuală în termenul
legal a Programului de funcţionare pentru unităţile care nu se
regăsesc în codurile CAEN 5610, 5630 constituie contravenţie şi
se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1000 lei pentru
persoane fizice autorizate şi de la 1000 lei la 2000 lei pentru persoane
juridice;
g. lipsa Aviz Program de
funcţionare pentru unităţile care nu se regăsesc în
codurile CAEN 5610, 5630 constituie contravenţie şi se
sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1000 lei pentru persoane
fizice autorizate şi de la 1000 lei la 2000 lei pentru persoane juridice.
Art. 2
Constatarea contravenţiilor
şi aplicarea sancţiunilor din prezentul articol se face de către
organele de control abilitate ale Primăriei municipiului Constanţa,
prin inspectorii Direcţiei Corp Control.
Art. 3
În cazul repetării
contravenţiilor prevăzute la art. 1 lit. a – c şi e într-un
interval de 12 luni, chiar dacă amenda a fost plătită, precum şi
în cazul în care se încalcă în mod repetat dispoziţiile legale
privind liniştea şi ordinea publică, se va suspenda activitatea
comercială pe o perioadă de până la 30 de zile pentru structura
de vânzare respectivă.
Art. 4
Persoana împuternicită să
aplice sancţiunea dispune şi confiscarea bunurilor destinate,
folosite sau rezultate din contravenţii, conform dispoziţiilor O.G.
2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările
şi completările ulterioare.
Art. 5
Contravenţiilor prevăzute în
prezentul articol li se aplică dispoziţiile O.G. 2/2001 privind
regimul juridic al contravenţiilor cu modificările şi
completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării pe loc sau
în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului verbal ori
după caz, de la data comunicării acestuia a jumătate din minimul
amenzii.
Art. 6 Suspendarea autorizaţiei
de funcţionare
a. Suspendarea activităţii unităţii
cât şi anularea autorizaţiei de funcţionare se face prin
Dispoziţia Primarului Municipiului Constanţa la propunerea organului
constatator în condiţiile art. 86 din O.G. nr. 99/2000, republicată
b. Retragerea actelor care au stat la baza
eliberării autorizaţiei de funcţionare în condiţiile
prezentei hotărâri, de către instituţiile care le-au emis poate
atrage suspendarea acesteia.
c. Funcţionarea unităţilor de
alimentaţie publică tip restaurant şi tip bar cu încălcarea
condiţiilor prevăzute în autorizaţia de funcţionare poate
atrage suspendarea acesteia.
d. Odată cu aplicarea amenzii
pentru contravenţiile stabilite prin prezenta hotărâre se pot dispune
prin procesul verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiei, în funcţie de natura şi gravitatea faptei,
sancţiuni complementare cumulate, conform dispoziţiilor O.G. nr.
2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările
şi completările ulterioare.
Art. 7
În cazul în care persoanele sancţionate
contravenţional nu s-au conformat în termen măsurilor dispuse prin
procesul verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei
autoritatea Administraţiei Publice Locale va sesiza instanţele
judecătoreşti.
5. Taxe locale pentru
utilizarea temporară a locurilor publice în municipiul Constanţa
taxa lei/m2/zi
Nr crt |
ACTIVITATEA |
ZONA A |
ZONA B |
|
1. |
Comercializare de carte, presă, vederi |
1,01 |
0,75 |
|
2. |
Comercializare loz în plic şi alte jocuri de noroc |
6,31 |
5,04 |
|
3. |
Comercializare produse de artizanat, pictură
şi altele asemenea |
0,64 |
0,53 |
|
4. |
Comercializare de casete audio, video şi CD-uri |
10,71 |
8,59 |
|
5. |
Comercializare flori |
2,92 |
2,28 |
|
6. |
Comercializare legume-fructe |
4,45 |
3,50 |
|
7. |
Comercializare tipărituri şi alte articole,
obiecte cu specific religios |
0,90 |
0,74 |
|
8. |
Comercializare mărţişoare,
felicitări, sorcove şi alte produse specifice
sărbătorilor tradiţionale |
0,64 |
0,53 |
|
9. |
Comercializare produse diverse sau prestări
servicii (altele decât cele menţionate mai sus) |
3,82 |
3,02 |
|
10. |
Amplasare aparate: popcorn, vată de zahăr,
aparate de îngheţată, tec şi alte automate de produse, aparate
hot-dog |
10,34 |
8,32 |
|
11. |
Comerţ de întâmpinare în faţa propriilor
unităţi comerciale |
1,80 |
1,38 |
|
12. |
Comert de întâmpinare în faţa propriilor
unităţi de alimentaţie publică |
0,64 |
0,51 |
|
13. |
Spectacole, festivaluri, serbări câmpeneşti
(exclusiv organizare de nunţi, botezuri) |
|||
a) S
< 500mp |
0,69 |
0,59 |
||
b) S
ł 500mp |
0,32 |
0,27 |
||
14. |
Campanii
promoţionale |
3,02 |
2,65 |
|
15. |
Manifestări cultural-artistice şi sportive,
evenimente expoziţionale şi
altele asemenea |
0,27 |
0,16 |
|
16. |
Amplasare rezervoare gaz lichefiat
pentru alimentare instalaţii proprii de termoficare, posturi transformare
şi altele asemenea |
0,27 |
0,16 |
|
17. |
Suprafeţe ocupate pentru circuri aflate sub
cupolă |
0,64 |
0,53 |
|
18. |
Suprafeţe ocupate de menajerii,
rulote cazare şi alte asemenea aferente circurilor |
0,27 |
0,16 |
|
19. |
Agrement funcţie de suprafeţele ocupate: |
|||
a) S
< 50 mp |
1,27 |
1,01 |
||
b)
50 mp Ł S Ł
100 mp |
0,37 |
0,27 |
||
c) S
> 100 mp |
0,27 |
0,16 |
||
d)
depozitare utilaje agrement |
0,16 |
0,11 |
||
20. |
Depozitare materiale diverse şi
ambalaje aferente agenţilor conomici |
1,17 |
||
21. |
Depozitare accidentală de
materiale de construcţii (alei, străzi, trotuare) |
0,74 |
||
22. |
Organizare de şantier în baza
autorizaţiei de construire, cererii şi a schiţei aprobate
pentru perioada solicitată de beneficiar |
0,74 |
||
23. |
Ocuparea domeniului public cu panouri
publicitare fixe şi mobile, casete publicitare, stopere, alte mijloace
(cu achitare anticipată, lunară şi/sau pe perioade determinate
conform solicitării beneficiarului prin cerere şi schiţă
aprobate) atunci când acestea sunt inscripţionate cu afiş
publicitar |
1,38 |
||
24 |
Ocuparea domeniului public cu panouri
publicitare fixe si mobile, casete publicitare, stopere, alte mijloace (cu
achitare anticipată, lunară şi/sau pe perioade determinate
conform solicitării beneficiarului prin cerere şi schiţă
aprobate) atunci când acestea nu sunt inscripţionate cu afiş
publicitar |
1,17 |
||
25. |
Ocuparea domeniului public cu active
proprietatea privată a diverşilor agenţi economici (unde se
desfăşoară activitate economică) pentru care nu
există titlu de proprietate sau concesiune pe teren |
2,12 |
||
26. |
Ocuparea domeniului public cu active
proprietatea privată a diverşilor agenţi economici (unde nu se
desfăşoară activitate economică) pentru care nu
există titlu de proprietate sau concesiune pe teren |
1,17 |
||
27. |
Vânzare directă de cereale, legume, fructe, brazi
din: |
|||
a)
autoturisme |
10,07 |
|||
b)
autocamioane |
7,58 |
|||
c)
autofurgonete |
10,81 |
|||
d)
remorci |
7,58 |
|||
28. |
Vânzare directă de cherestea,
combustibil solid şi alte produse din: |
|||
a)
autocamioane |
10,07 |
|||
b)
autofurgonete |
11,34 |
|||
c)
remorci |
10,07 |
|||
29. |
Taxa
ocupare domeniu public cu autovehicule scoase spre vânzare: |
|||
a)
autoturisme |
1,54 |
|||
b)
autocamioane |
3,18 |
|||
c)
autofurgonete |
3,18 |
|||
d)
remorci |
3,18 |
|||
30. |
Taxa ocupare domeniu public cu active care au făcut
obiectul unui contract cu Municipiul Constanţa aflat în procedura de soluţionare
a situaţiei juridice a terenului unde se desfăşoară
activităţi economice |
1,06 |
||
31. |
Taxa
ocupare domeniu public cu active care au făcut obiectul unui contract cu
Municipiul Constanţa aflat în procedură de soluţionare a
situaţiei juridice a terenului unde nu se desfăşoară
activităţi economice |
0,53 |
||
32. |
Taxa folosinţă domeniu public şi privat
al Municipiului Constanţa de reţelele de cablu TV, telefonie,
internet etc. |
0,11 lei/m liniar/lunar |
||
33. |
Ocuparea domeniului public şi privat al
Municipiului Constanţa cu vehicule, remorci, utilaje destinate
lucrărilor de construire |
0,74 lei/mp/h |
||
NOTA:
*ZONA A: Perimetrele:
Str. Ştefan cel Mare şi străzile adiacente
acesteia,
Zona Gară,
Zona I.C.I.L.,
Zona Casa de Cultură,
Zona Delfinariu,
Zona Portul Tomis
Zonele din jurul pieţelor şi parcurilor
Zona Spital Judeţean
**ZONA B: perimetrele neincluse în zona A
Taxele
utilizate de Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat sunt cele
stabilite la punctele de la 20 la 32 şi sunt fixe indiferent de zonă.
Pentru
activităţile desfăşurate în Orăşelul Copiilor în
perioada sărbătorilor de iarnă, taxele se vor reduce cu 50%.
6. Taxe locale pentru utilizarea locurilor publice în
Staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă
taxa lei/mp/zi
Nr. Crt. |
ACTIVITATEA |
Zona A |
Zona B |
Zona C |
||||||
1. |
Comercializare de carte, presă
vederi şi altele asemenea |
1,01 |
0,74 |
0,64 |
||||||
2. |
Comercializare loz în plic şi
alte jocuri de noroc |
12,61 |
10,07 |
7,58 |
||||||
3. |
Comercializare produse de artizanat,
pictură şi altele asemenea |
0,64 |
0,53 |
0,37 |
||||||
4. |
Comercializare de casete audio,
video şi CD-uri |
10,71 |
8,59 |
6,47 |
||||||
5. |
Comercializare flori şi legume
– fructe |
4,40 |
3,50 |
2,65 |
||||||
6. |
Comercializare tipărituri
şi alte articole, obiecte cu specific religios |
0,74 |
0,64 |
0,53 |
||||||
7. |
Comercializare produse diverse sau
prestări servicii (altele decât cele menţionate mai sus) |
4,40 |
3,50 |
2,65 |
||||||
8. |
Amplasare aparate: popcorn,
vată de zahăr, aparate de îngheţată, tec şi alte
automate de produse, aparate hot- dog |
10,34 |
8,32 |
6,15 |
||||||
9. |
Comerţ de întâmpinare în
faţa propriilor unităţi comerciale |
Luna |
Valoarea |
|||||||
Mai |
0,74 |
|||||||||
Iunie |
0,74 |
|||||||||
Iulie |
2,54 |
|||||||||
August |
2,54 |
|||||||||
Septembrie |
0,74 |
|||||||||
Restul anului |
0,53 |
|||||||||
10. |
Comerţ de
întâmpinare în faţa propriilor unităţi de alimentaţie
publică. |
a) Pentru unităţi care
prepară şi desfac mâncăruri calde şi reci |
||||||||
Luna |
Zona A |
Zona B |
Zona C |
|||||||
Mai |
0,19 |
0,14 |
0,06 |
|||||||
Iunie |
0,64 |
0,51 |
0,37 |
|||||||
Iulie |
2,20 |
1,75 |
1,33 |
|||||||
August |
2,20 |
1,75 |
1,33 |
|||||||
Septembrie |
0,19 |
0,14 |
0,06 |
|||||||
Restul anului |
0,19 |
0,14 |
0,06 |
|||||||
b) Pentru unităţi de
alimentaţie publică fără desfacere mâncăruri calde
şi reci |
||||||||||
Luna |
Zona A |
Zona B |
Zona C |
|||||||
Mai |
0,19 |
0,14 |
0,06 |
|||||||
Iunie |
0,59 |
0,43 |
0,32 |
|||||||
Iulie |
1,91 |
1,51 |
1,12 |
|||||||
August |
2,20 |
1,75 |
1,33 |
|||||||
Septembrie |
0,19 |
0,14 |
0,06 |
|||||||
Restul anului |
0,19 |
0,14 |
0,06 |
|||||||
11. |
Spectacole, festivaluri, serbări
câmpeneşti, în funcţie de suprafaţa ocupată,
astfel: |
|||||||||
a) S
< 500m2 |
0,82 |
|||||||||
b) S
≥ 500m2 |
0,37 |
|||||||||
12. |
Campanii
promoţionale |
Zona A |
Zona B |
Zona C |
||||||
1,64 |
1,27 |
1,01 |
||||||||
13. |
Manifestări cultural-artistice
şi sportive, evenimente
expoziţionale şi altele asemenea |
0,37 |
0,27 |
0,11 |
||||||
14. |
Amplasare gaz lichefiat pentru
alimentare instalaţii proprii de termoficare |
1,01 |
0,74 |
0,64 |
||||||
15. |
Suprafeţe ocupate pentru
circuri aflate sub cupolă |
0,37 |
0,27 |
0,11 |
||||||
16. |
Suprafeţe ocupate de menajerii,
rulote cazare şi alte asemenea aferente circurilor |
0,37 |
0,27 |
0,11 |
||||||
17. |
Agrement funcţie de suprafeţele ocupate: |
|||||||||
S ≤ 50 mp |
1,38 |
|||||||||
50 mp < S ≤ 100 mp |
1,01 |
|||||||||
S > 100 mp |
0,64 |
|||||||||
Depozitare utilaje agrement |
0,27 |
|||||||||
18. |
Depozitare materiale diverse şi
ambalaje aferente agenţilor economici |
2,54 |
||||||||
19. |
Depozitare accidentală de
materiale de construcţii (alei, străzi, trotuare) |
1,17 |
||||||||
20. |
Organizare şantier -
în baza autorizaţiei de construire - în sezon perioada 01.06.-31.08. |
|
||||||||
0,53 |
||||||||||
3,39 |
||||||||||
21. |
Ocuparea temporară a domeniului
public cu panouri publicitare, stopere, alte mijloace de reclamă (cu
achitare anticipată, lunară şi/sau pe perioade determinate
conform solicitării beneficiarului şi cererii şi schiţei
aprobate), atunci când acestea sunt inscripţionate cu afiş
publicitar |
1,38 |
||||||||
22. |
Ocuparea temporară a domeniului
public cu panouri publicitare, stopere, alte mijloace de reclamă (cu
achitare anticipată, lunară şi/sau pe perioade determinate
conform solicitării beneficiarului şi cererii şi schiţei
aprobate), atunci când acestea nu sunt inscripţionate cu afiş
publicitar |
1,17 |
||||||||
23. |
Ocuparea domeniului public cu active
proprietatea privată a diverşilor agenţi economici (unde se
desfăşoară activitate economică) pentru care nu
există titlu de proprietate sau concesiune pe teren |
2,54 |
||||||||
24. |
Ocuparea domeniului public cu active
proprietatea privată a diverşilor agenţi economici (unde nu se
desfăşoară activitate economică) pentru care nu
există titlu de proprietate sau concesiune pe teren |
1,17 |
||||||||
25. |
Taxa ocupare domeniu public cu autovehicule scoase spre
vânzare: |
|||||||||
a) autoturisme |
1,54 |
|||||||||
b) autocamioane |
12,61 |
|||||||||
c) autofurgonete |
12,61 |
|||||||||
d) remorci |
12,61 |
|||||||||
26. |
Vânzare directă de cereale, legume, fructe, brazi din: |
|||||||||
a) autoturisme |
10,07 |
|||||||||
b) autocamioane |
7,58 |
|||||||||
c) autofurgonete |
10,81 |
|||||||||
d) remorci |
7,58 |
|||||||||
27. |
Vânzare directă de cherestea, combustibil solid
şi alte produse din: |
|||||||||
a) autocamioane |
10,07 |
|||||||||
b) autofurgonete |
11,34 |
|||||||||
c) remorci |
10,07 |
|||||||||
28. |
Taxa ocupare domeniu public cu active care au
făcut obiectul unui contract cu municipiul Constanţa aflat în
procedură de soluţionare a situaţiei juridice a terenului unde
se desfăşoară activităţi economice |
1,06 |
||||||||
29. |
Taxa ocupare domeniu public cu active care au
făcut obiectul unui contract cu municipiul Constanţa aflat în
procedură de soluţionare a situaţiei juridice a terenului unde
nu se desfăşoară activităţi economice |
0,53 |
||||||||
30. |
Taxa folosinţă domeniu public şi privat
al Staţiunii Mamaia şi Sat Vacanţă de reţelele de
cablu TV, telefonie, internet, etc. |
0,11 lei/m
liniar/lunar |
||||||||
NOTĂ:
* ZONA A
- zona alee Satul de
Vacanţă cuprinsă între Bd. Mamaia şi Căsuţa Ana
Lugojana;
- zona alee Perla cuprinsă între Bd. Mamaia şi
Complexul Comercial de lângă
bazine;
- zona Faleză cuprinsă între Hotel Parc şi
Bufet Jupiter – Junona;
- zona cuprinsă între Complex Melody şi zona
Cazino;
- zona cuprinsă între Hotel Riviera şi Hotel
Majestic.
** ZONA B
- zona cuprinsă între debarcader Neptun şi
Restaurant Cherhana;
- zonele neincluse în ZONA A şi care nu intră
sub incidenţa ZONEI C.
*** ZONA C
- zona cuprinsă între Bd. Mamaia şi malul
Lacului Siutghiol;
- zona Camping Tabără Turist.
Taxele utilizate de Serviciul Administrarea Domeniului
Public şi Privat sunt cele stabilite de la punctele 18 - 30 şi sunt
fixe indiferent de zonă.
Ocuparea temporară a locurilor
publice şi private de către persoanele fizice, persoane fizice
şi asociaţii familiale autorizate sau persoane juridice, se face în
baza aprobării eliberate de Primăria municipiului Constanţa prin
serviciile de resort ale Direcţiei Administrarea Domeniului Public şi
Privat.
Persoanele fizice, persoane
fizice şi asociaţii familiale autorizate sau persoanele
juridice care desfăşoară activităţi pe domeniul public
datorează o taxă zilnică, diferenţiată în raport cu
activitatea, suprafaţa ocupată, obiectul amplasat. Taxa pentru ocuparea
temporară a domeniului public se va încasa pentru fiecare punct de lucru
al agenţilor economici.
Valoarea totală a taxei de
ocupare a domeniului public se calculează prin înmulţirea taxei de
ocupare a domeniului public/zi stabilită prin H.C.L.M. cu numărul de
zile a perioadei solicitate şi cu suprafaţa ocupată din domeniul
public (exprimată în mp) sau prin înmulţirea numărului de metri
liniari ai reţelelor de cablu TV, telefonie, internet etc., cu valoarea
taxei de folosinţă domeniu public sau privat/lună.
Taxele se achită anticipat, la
casieriile Primăriei municipiului Constanţa sau prin ordin de
plată în contul bugetului local, o copie a documentului de plată
anexându-se la documentaţia existentă la compartimentul de resort.
În cazul în care agentul economic
depăşeşte termenul înscris pe autorizaţie, se vor percepe
majorări de întârziere calculate până la data efectuării
plăţii inclusiv, prin aplicarea cotei de majorări precizate în
actele normative în vigoare.
Responsabilitatea încasării
taxelor prevăzute mai sus revine Direcţiei Administrarea Domeniului
Public şi Privat.
Vor fi scutiţi de la plata
taxelor prevăzute la punctele 5 şi 6, în proporţie de 100%
următoarele categorii:
a)
veteranii de război conform
Hotărârii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de
aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările şi
completările ulterioare, de la orice taxă locală;
b)
persoanele fizice prevăzute la art.1
şi 5 din Decretul-lege nr.118/1990, privind acordarea unor drepturi
persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu
începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în
străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi în alte
legi;
c)
alte categorii prevăzute de
Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 cu modificările şi
completările ulterioare.
7. Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor sanitare de
funcţionare este de 17 lei/an.
Mod de aplicare
Taxele locale
pentru utilizarea temporară a locurilor publice în municipiul
Constanţa aplicate de către Serviciul Administrarea Domeniului Public
şi Privat, în conformitate cu numerotarea acestora din tabelul de la
punctul 5, sunt următoarele:
20. Taxa pentru depozitare materiale
diverse, ambalaje aferente agenţilor economici
Solicitantul
va depune anticipat cererea de ocupare a domeniului public pentru perioada
solicitată, aceasta cuprinzând următoarele :
- datele de
identificare ale agentului economic (denumire societate, adresa punctului de
lucru);
- numele reprezentantului
societăţii;
- menţionarea
materialelor cu care se ocupă domeniul public;
- suprafaţa
de ocupare a domeniului public;
- perioada
de ocupare a domeniului public.
21. Taxa pentru depozitare
accidentală de materiale de construcţii (alei, străzi, trotuare)
Solicitantul va depune anticipat
cererea de ocupare a domeniului public pentru perioada solicitată, aceasta
cuprinzând următoarele :
- numele şi prenumele;
- adresa
şi locul unde se ocupă domeniul public;
- menţionarea
materialelor cu care se ocupă domeniul public;
- suprafaţa
de ocupare a domeniului public;
- perioada
de ocupare a domeniului public.
22. Taxa pentru
organizare de şantier în baza autorizaţiei de construire, cererii
şi a schiţei aprobate pentru perioada solicitată de beneficiar
Solicitantul va depune anticipat
cererea de ocupare a domeniului public pentru perioada solicitată, aceasta
cuprinzând următoarele:
- datele de
identificare ale agentului economic (denumire societate, adresa punctului de
lucru);
- numele reprezentantului
societăţii;
- adresa şi
locul unde se ocupă domeniul public;
- perioada
de ocupare a domeniului public;
- suprafaţa
de ocupare a domeniului public;
- autorizaţia de construire;
- schiţa de amplasare.
23. Taxa pentru ocuparea domeniului public
cu panouri publicitare fixe şi mobile, casete publicitare, stopere, alte
mijloace (cu achitare anticipată, lunară şi/sau pe perioade
determinate conform solicitării beneficiarului prin cerere şi
schiţă aprobate) atunci când acestea sunt inscripţionate cu afiş
publicitar.
Solicitantul va
depune anticipat cererea de ocupare a domeniului public pentru perioada
solicitată, aceasta cuprinzând următoarele:
- datele de
identificare ale agentului economic (denumire societate, adresa punctului de
lucru);
- numele reprezentantului
societăţii;
- adresa
şi locul unde se ocupă domeniul public;
- perioada
de ocupare a domeniului public;
- suprafaţa
de ocupare a domeniului public;
- autorizaţia
de construire după caz;
- contractul de
reclamă şi publicitate în baza căruia se solicită
amplasarea (după caz).
24.
Taxa pentru ocuparea domeniului public cu panouri publicitare fixe şi
mobile, casete publicitare, stopere, alte mijloace (cu achitare
anticipată, lunară şi/sau pe perioade determinate conform
solicitării beneficiarului prin cerere şi schiţă aprobate)
atunci când acestea nu sunt inscripţionate cu afiş publicitar.
Solicitantul va depune anticipat
cererea de ocupare a domeniului public pentru perioada solicitată, aceasta
cuprinzând următoarele:
-
datele de identificare ale agentului economic
(denumire societate, adresa punctului de lucru);
-
numele reprezentantului societăţii;
-
adresa şi locul unde se ocupă
domeniul public;
-
perioada de ocupare a domeniului public;
-
suprafaţa de ocupare a domeniului
public;
-
autorizaţia de construire după caz;
-
contractul de reclamă şi
publicitate în baza căruia se solicită amplasarea (după caz).
25. Taxa pentru ocuparea domeniului
public cu active proprietatea privată a diverşilor agenţi
economici (unde se desfăşoară activitate economică) pentru
care nu există titlu de proprietate sau concesiune pe teren.
Taxa aferentă se încasează
în baza Notei de Constatare emisă de compartimentul de specialitate –
Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat
26. Taxa pentru ocuparea domeniului
public cu active proprietatea privată a diverşilor agenti economici
(unde nu se desfăşoară activitate economică) pentru care nu
există titlu de proprietate sau concesiune pe teren.
Taxa aferentă se încasează
în baza Notei de Constatare emisă de compartimentul de specialitate –
Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat
27. Taxa pentru vânzare directă
de cereale, legume, fructe, brazi din:
a. autoturisme;
b. autocamioane;
c. autofurgonete;
d. remorci.
Vânzarea se va face în baza
Autorizaţiei eliberate de Primăria municipiului Constanţa.
În momentul constatării
desfăşurării activităţii de vânzare directă de
cereale, legume, fructe, brazi din autoturisme, autocamioane, autofurgonete,
remorci, fără autorizaţie, Serviciul Administrarea Domeniului
Public şi Privat va proceda la întocmirea unei note de constatare în
vederea încasării taxei.
28. Taxa pentru vânzare directă
de cherestea şi combustibil solid şi alte produse din:
a. autoturisme;
b. autocamioane;
c. autofurgonete;
d. remorci.
Vânzarea se va face în baza
Autorizaţiei eliberate de Primăria municipiului Constanţa.
În momentul constatării
desfăşurării activităţii de vânzare directă de
cherestea, combustibil solid şi alte produse, din autoturisme,
autocamioane, autofurgonete, remorci, fără autorizaţie,
Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat va proceda la
întocmirea unei note de constatare în vederea încasării taxei.
29. Taxa ocupare domeniu public cu
autovehicule scoase la vânzare respectiv:
a. autoturisme;
b. autocamioane;
c. autofurgonete;
d. remorci.
În momentul constatării ocupării
domeniului public cu autovehicule scoase la vânzare, Serviciul Administrarea
Domeniului Public şi Privat va proceda la întocmirea unei note de
constatare proprietarului în vederea încasării taxei.
30. Taxa ocupare domeniu public cu active
care au făcut obiectul unui contract cu municipiul
Se aplică persoanelor care au avut
active ce au făcut obiectul unui contract cu municipiul
31. Taxa ocupare domeniu public cu active
care au făcut obiectul unui contract cu municipiul
Se aplică persoanelor care au avut
active ce au făcut obiectul unui contract cu municipiul
32.
Taxa folosinţă domeniu public şi privat al municipiului
Constanţa de reţele de cablu tv, telefonie, internet etc.
Taxa se
aplică tuturor persoanelor care solicită amplasarea pe stâlpi de
reţele de cablu TV, telefonie, internet, etc.
Taxa se
achită lunar anticipat.
Taxa se calculează
prin înmulţirea numărului de metri liniari ai reţelei de cablu
cu valoarea taxei pe metru liniar/lună.
33. Taxă
pentru ocuparea domeniului public şi privat al municipiului Constanţa
cu vehicule, remorci, utilaje destinate lucrărilor de construire
Solicitantul va depune anticipat
conform Anexei 1 cererea de ocupare a domeniului public pentru perioada
solicitată, aceasta cuprinzând următoarele:
-
numele şi prenumele;
-
adresa şi locul unde se ocupă
domeniul public;
-
menţionarea categoriei de vehicul cu care
se ocupă domeniul public;
-
suprafaţa de ocupare a domeniului
public;
-
perioada de ocupare a domeniului public;
-
schiţa de amplasare a mijloacelor de
semnalizare a devierii traficului pietonal şi rutier avizată de
Serviciul Poliţiei Rutiere Constanţa, Biroul Siguranţei
Circulaţiei pentru Mediul Urban.
În baza solicitării şi a
documentelor depuse se eliberează o autorizaţie pe care solicitantul
este obligat să o păstreze la bordul vehiculului sau utilajului pe
perioada efectuării lucrărilor (Anexa 2).
Pentru
solicitări ce vizează locaţii de pe principalele artere de
circulaţie din municipiul Constanţa se va permite ocuparea domeniului
public doar între orele 00.00 – 07.00, conform tabelului anexat:
Nr. crt. |
Denumirea Străzii |
1. |
I.C. BRĂTIANU (DN 3) |
2. |
B-dul. FERDINAND
(DN39) |
3. |
Şos.
MANGALIEI |
4. |
1MAI (DN39) |
5. |
B-dul.
AUREL VLAICU (DN2A
CENTURA VEST) |
6. |
B-dul TOMIS (DN2A) |
7. |
B-dul. MAMAIA |
8. |
I.G. DUCA |
9. |
MIRCEA CEL
BĂTRÂN |
10. |
ELIBERĂRII |
11. |
I. L. CARAGIALE |
12. |
BABA NOVAC |
13. |
MIHAI VITEAZU |
14. |
ŞOS. DIN VII |
15. |
LILIACULUI |
16. |
HATMAN ARBORE |
17. |
PANDURULUI |
18. |
MEŞTERUL MANOLE |
19. |
VÎRFUL CU DOR |
20. |
CARAIMAN |
21. |
TEPEŞ VODĂ |
22. |
BRIZEI |
23. |
DEZROBIRII |
24. |
SOVEJA |
25. |
ALEX.
LĂPUŞNEANU |
26. |
1 DECEMBRIE 1918 |
27. |
STEFĂNIŢĂ
VODĂ |
28. |
CIŞMELEI |
29. |
DOBRILĂ EUGENIU |
30. |
ADAMCLISI |
31. |
C-TIN BRĂTESCU |
32. |
CUMPENEI |
33. |
NICOLAE FILIMON |
34. |
THEODOR BURADA |
35. |
INDUSTRIALĂ |
36. |
CELULOZEI |
37. |
INTERIOARĂ II |
38. |
INTERIOARĂ III |
39. |
PELICANULUI |
40. |
POPORULUI |
41. |
NICOLAE IORGA |
42. |
ION RAŢIU |
43. |
1 MAI VECHI |
44. |
UNIRII |
45. |
ION ROATĂ |
Sustragerea de la
plata taxei pentru ocuparea domeniului public şi privat al municipiului
Constanţa cu vehicule, remorci, utilaje destinate lucrărilor de
construire, sau neprezentarea documentului prin care se dovedeşte
achitarea respectivei taxe constituie contravenţie şi se
sancţionează cu amendă de la 1.500 lei la 2.500 lei cu
posibilitatea achitării a jumătate din minim în 48 ore conform O.G.
2/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
Constatarea
şi sancţionarea faptelor ce constituie contravenţie conform
alineatului precedent se face de către inspectorii Direcţiei Corp
Control din cadrul Primăriei Constanţa şi lucrători de
poliţie.
Anexa 1 Romania AUT.
seria nr. Judetul Constanta chit. seria nr. PRIMĂRIA MUNICIPIULUI CONSTANTA AUTORIZAŢIE DE OCUPARE A DOMENIULUI
PUBLIC ŞI PRIVAT AL MUNICIPIULUI CONSTANŢA PENTRU VEHICULE,
REMORCI ŞI UTILAJE DESTINATE LUCRĂRILOR DE CONSTRUIRE Nr. de înmatriculare __________________ Categorie vehicul ____________________ Eliberată la data _____________ ora _____ Valabilă de la data _____________ ora ____ până
la data _____________ ora ____ Locaţia ___________________________ Valoare taxă _______________________ Prezentul document este valabil
numai în original cu schiţa amplasamentului vizată de Poliţia
Rutieră. Este obligatoriu a se prezenta la control. Valabilă în municipiul
Constanţa, exclusiv staţiunea Mamaia în perioada sezonului estival. Director executiv, |
Anexa 2 DOMNULE PRIMAR Subsemnatul (S.C.)
_____________________________________ domiciliat (cu sediul) în
_________________, str._______________________, nr.__________ vă rog
să aprobaţi ocuparea domeniului public în suprafaţă de
_______ mp, cu vehiculul _________________ cu numărul de înmatriculare
________________ în perioada ____________________________ la adresa
___________________________. Anexez la prezenta cerere următoarele documente: -schiţa
de amplasare a mijloacelor de semnalizare a devierii traficului pietonal
şi rutier -avizul
SERVICIUL POLIŢIEI RUTIERE CONSTANŢA, BIROUL SIGURANŢEI
CIRCULAŢIEI PENTRU MEDIUL URBAN. DATA, SEMNĂTURA, CĂTRE DOMNUL PRIMAR AL MUNICIPIULUI CONSTANŢA |
Taxele locale pentru
utilizarea temporară a locurilor publice în staţiunea Mamaia şi
Sat Vacanţă aplicate de către Serviciul Administrarea Domeniului
Public şi Privat, în conformitate cu numerotarea acestora din tabelul de
la punctul 6, sunt următoarele :
18. Taxa pentru depozitare materiale
diverse, ambalaje aferente agenţilor economici
Solicitantul va depune anticipat
cererea de ocupare a domeniului public pentru perioada solicitată, aceasta
cuprinzând următoarele:
-
datele de identificare ale agentului economic
(denumire societate, adresa punctului de lucru);
-
numele reprezentantului societăţii;
-
menţionarea materialelor cu care se
ocupă domeniul public;
-
suprafaţa de ocupare a domeniului
public;
-
perioada de ocupare a domeniului public.
19. Taxa pentru
depozitare accidentală de materiale de construcţii (alei,
străzi, trotuare)
Solicitantul va
depune anticipat cererea de ocupare a domeniului public pentru perioada
solicitată, aceasta cuprinzând următoarele:
-
numele şi prenumele;
-
adresa şi locul unde se ocupă
domeniul public;
-
menţionarea materialelor cu care se
ocupă domeniul public;
-
suprafaţa de ocupare a domeniului
public;
-
perioada de ocupare a domeniului public.
20. Taxa pentru
organizare de şantier în baza autorizaţiei de construire, cererii
şi a schiţei aprobate pentru perioada solicitată de beneficiar
Solicitantul va
depune anticipat cererea de ocupare a domeniului public pentru perioada
solicitată, aceasta cuprinzând următoarele :
-
datele de identificare ale agentului economic
(denumire societate, adresa punctului de lucru);
-
numele reprezentantului societăţii;
-
adresa şi locul unde se ocupă
domeniul public;
-
perioada de ocupare a domeniului public;
-
suprafaţa de ocupare a domeniului
public;
-
autorizaţia de construire;
-
schiţa de amplasare.
21. Taxa pentru ocuparea domeniului public
cu panouri publicitare fixe şi mobile, casete publicitare, stopere, alte
mijloace (cu achitare anticipată, lunară şi/sau pe perioade
determinate conform solicitării beneficiarului prin cerere şi
schiţa aprobate) atunci când acestea sunt inscripţionate cu afiş
publicitar.
Solicitantul va
depune anticipat cererea de ocupare a domeniului public pentru perioada
solicitată , aceasta cuprinzând următoarele:
-
datele de identificare ale agentului economic
(denumire societate, adresa punctului de lucru);
-
numele reprezentantului societăţii;
-
adresa şi locul unde se ocupă domeniul
public;
-
perioada de ocupare a domeniului public;
-
suprafaţa de ocupare a domeniului
public;
-
autorizaţia de construire după caz;
-
contractul de reclamă şi
publicitate în baza căruia se solicită amplasarea (după caz).
22. Taxa pentru
ocuparea domeniului public cu panouri publicitare fixe şi mobile, casete
publicitare, stopere, alte mijloace (cu achitare anticipată, lunară
şi/sau pe perioade determinate conform solicitării beneficiarului
prin cerere şi schiţă aprobate) atunci când acestea nu sunt
inscripţionate cu afiş publicitar.
Solicitantul va
depune anticipat cererea de ocupare a domeniului public pentru perioada
solicitată, aceasta cuprinzând următoarele:
-
datele de identificare ale agentului economic
(denumire societate, adresa punctului de lucru);
-
numele reprezentantului societăţii;
-
adresa şi locul unde se ocupă
domeniul public;
-
perioada de ocupare a domeniului public;
-
suprafaţa de ocupare a domeniului
public;
-
autorizaţia de construire după caz;
-
contractul de reclamă şi
publicitate în baza căruia se solicită amplasarea (după caz).
23. Taxa pentru
ocuparea domeniului public cu active proprietatea privată a
diverşilor agenţi economici (unde se desfăşoară
activitate economică) pentru care nu există titlu de proprietate sau
concesiune pe teren
Taxa aferentă
se încasează în baza Notei de Constatare emisă de compartimentul de
specialitate – Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat
24. Taxa pentru
ocuparea domeniului public cu active proprietatea privată a
diverşilor agenţi economici (unde nu se desfaşoară
activitate economică) pentru care nu există titlu de proprietate sau
concesiune pe teren
Taxa aferentă
se încasează în baza Notei de Constatare emisă de compartimentul de
specialitate – Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat
25. Taxa ocupare domeniu public cu
autovehicule scoase la vânzare respectiv:
a. autoturisme;
b. autocamioane;
c. autofurgonete;
d. remorci.
În momentul constatării ocupării
domeniului public cu autovehicule scoase la vânzare, Serviciul Administrarea
Domeniului Public şi Privat va proceda la întocmirea unei Note de
constatare proprietarului în vederea încasării taxei.
26. Taxa pentru
vânzare directă de cereale, legume, fructe, brazi din:
a. autoturisme;
b. autocamioane;
c. autofurgonete;
d. remorci.
Vânzarea se va
face în baza Autorizaţiei eliberate de Primăria municipiului
Constanţa.
În momentul
constatării desfăşurării activităţii de vânzare
directă de cereale, legume, fructe, brazi din autoturisme, autocamioane,
autofurgonete, remorci, fără autorizaţie, Serviciul
Administrarea Domeniului Public şi Privat va proceda la întocmirea unei
note de constatare în vederea încasării taxei.
27. Taxa pentru vânzare directă de
cherestea şi combustibil solid şi alte produse din:
a. autoturisme;
b. autocamioane;
c. autofurgonete;
d. remorci.
Vânzarea se va face
în baza Autorizaţiei eliberate de Primăria municipiului
Constanţa.
În momentul
constatării desfăşurării activităţii de vânzare
directă de cherestea, combustibil solid şi alte produse, din
autoturisme, autocamioane, autofurgonete, remorci, fără autorizaţie,
Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat va proceda la
întocmirea unei note de constatare în vederea încasării taxei.
28. Taxa ocupare
domeniu public cu active care au făcut obiectul unui contract cu
municipiul Constanţa aflat în procedură de soluţionare a
situaţiei juridice a terenului unde se desfăşoară
activităţi economice:
Se aplică
persoanelor care au avut active ce au făcut obiectul unui contract cu
municipiul Constanţa aflat în procedură de soluţionare a
situaţiei juridice a terenului şi unde se desfăşoară
activităţi economice.
29. Taxa ocupare
domeniu public cu active care au făcut obiectul unui contract cu
municipiul Constanţa aflat în procedură de soluţionare a
situaţiei juridice a terenului unde nu se desfăşoară
activităţi economice:.
Se aplică
persoanelor care au avut active ce au făcut obiectul unui contract cu
municipiul Constanţa aflat în procedură de soluţionare a
situaţiei juridice a terenului şi unde nu se
desfăşoară activităţi economice.
30. Taxa
folosinţă domeniu public şi privat al staţiunii Mamaia
şi Sat Vacanţă de reţele de cablu tv, telefonie, internet
etc.
Taxa se
aplică tuturor persoanelor care solicită amplasarea pe stâlpi de
reţele de cablu TV, telefonie, internet, etc.
Taxa se
achită lunar anticipat.
Taxa se calculează
prin înmulţirea numărului de metri liniari ai reţelei de cablu
cu valoarea taxei pe metru liniar/lună.