ALTE TAXE ADMINISTRATE DE SERVICIUL PUBLIC DE IMPOZITE, TAXE ȘI ALTE VENITURI ALE BUGETULUI LOCAL
1. TAXA DE HABITAT
Taxa constituie venit cu destinație specială, este fundamentată pe necesitatea asigurării curățeniei municipiului și se utilizează în scopul asigurării colectării și transportului reziduurilor menajere din recipienții proprii sau închiriați (containere, europubele, etc.), precum și pentru depozitarea și neutralizarea acestora la rampa ecologică Ovidiu.
Taxa de habitat este datorată numai de persoane fizice locuitori ai municipiului Constanța.
Toate persoanele juridice care își desfășoară activitatea permanentă sau temporară pe teritoriul administrativ al Municipiului Constanța, nu plătesc taxa de habitat dar trebuie să aibă încheiate contracte directe cu prestatorii de servicii specializați pentru ridicarea, transportul, depozitarea și neutralizarea deșeurilor produse, precum și să contracteze și să efectueze acțiunile necesare de dezinsecție și deratizare a sediilor și punctelor de lucru ori de câte ori este necesar.
Cuantumul taxei este de: 3 lei/lună/persoană
Sunt scutite de la plata taxei de habitat următoarele categorii de contribuabili:
A. veteranii de război, văduvele de război și văduvele veteranilor de război care nu s-au recăsătorit;
B. persoanele fizice prevăzute la art. 1 și 5 din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum și celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificarile și completările ulterioare, precum și în alte legi.
C. persoanele care au calitatea de luptători în
rezistența anticomunistă conform O.U.G.
nr. 214/1999.
Scutirea de la plata taxei de habitat, se acordă pe bază de cerere, proporțional cu perioada rămasă până la sfârșitul anului, începând cu luna următoare celei în care persoana în cauză prezintă actele prin care se atestă încadrarea întruna din categoriile susmenționate. Copia actului rămâne ca document oficial la compartimentul de specialitate al autorității administrației publice locale, care îl certifica pentru conformitate.
Scutirea se acordă persoanelor deținătoare de legitimații de veterani de război sau hotărâri care atestă calitatea de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificarile și completările ulterioare, precum și în alte legi.
Taxa de habitat se stabilește pe baza declarațiilor de impunere depuse la compartimentul de specialitate al autorității administrației publice locale de către contribuabili, în termen de 30 de zile de la data apariției oricărei modificări în ceea ce privește numărul de persoane care locuiesc în imobil.
Declararea se va face pe propria răspundere sub sancțiunile aplicate faptei de fals în actele publice.
În vederea urmăririi corectitudinii declarării numărului de persoane existente în fiecare apartament, asociațiile de proprietari au obligația să furnizeze, ori de câte ori este nevoie, informațiile necesare legate de cele menționate mai sus.
În vederea scăderii de la plata taxei de habitat persoana interesată va depune o cerere la care va anexa documente justificative. Scăderea de la plata taxei de habitat se face începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care se depune cererea.
Impunerea la plata taxei de habitat se face începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care este menționată în declarație.
Contribuabilii, persoane fizice, sunt obligați să depună declarația de impunere, chiar dacă aceștia beneficiază de reducere sau sunt scutiți de la plata taxei de habitat.
În caz de deces scăderea taxei de habitat se efectuează cu data de întâi a lunii următoare apariției acestei situații și necesită depunerea copiei după certificatul de deces.
Taxa de habitat se plătește anual în 2 rate egale, respectiv:
a) rata I, până la data de 31 martie inclusiv;
b) rata a II-a, până la data de 30 septembrie inclusiv.
În cazul în care termenul de plată a taxei de habitat se împlinește într-o zi nelucrătoare, plata se consideră în termen dacă se efectuează în ziua lucrătoare imediat următoare.
Pentru neplata la termenul scadent a obligației fiscale, se datorează după acest termen majorări de întârziere de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere. Cuantumul majorărilor de întârziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
Sumele cu titlu de taxă de habitat datorate bugetului local de către persoanele fizice, de până la 50 lei inclusiv, se plătesc integral până la primul termen de plată.
Nedeclararea sau declararea eronată, constituie contravenție și se sancționează cu amendă între 60 lei si 240 lei.
Contravențiilor prevăzute mai sus li se aplică dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării contravalorii taxei revine Serviciului Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul declarației este următorul.
ROMÂNIA Județul
Constanța SERVICIUL
PUBLIC DE IMPOZITE, TAXE ȘI ALTE VENITURI
ALE BUGETULUI LOCAL Operator
de date cu caracter personal nr. 10930 Codul de
înregistrare fiscală (C.I.F.) 14260477 Str.
Sulmona nr. 22 Mail: office@spit-ct.ro Cod poștal
900746 Nr.
................ din ........../.........................../201.....
Subsemnatul __________________________________ domiciliat în ___________________, strada _________________________________ nr. ____, bl. ____, sc. ____, et. ____, ap. ____, posesor al imobilului din Constanța str. ______________________ nr. ____, bl. ____, sc. ____, et. ____, ap. ____, BI/CI seria ____ nr. ____________, eliberat(ă) de Poliția _______________, la data de ___________, CNP _____________________, telefon _______________, adresă de e-mail ___________________________________________, declar pe propria răspundere că mă oblig la plata taxei de habitat pentru ____ persoane, după cum urmează:
Nr. crt. |
Nume și prenume |
CNP |
Calitatea față de proprietar |
Scutire/ reducere |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
reprezentând numărul
total al persoanelor care locuiesc la adresa proprietății mai
sus-menționată, începând cu data de ____________.
Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din această declarație sunt corecte și complete.
Data, Numele și prenumele,
___________ ____________________
Semnătura,
____________________
2. TAXA PENTRU TERENURILE APARȚINÂND DOMENIULUI PUBLIC ȘI PRIVAT AL MUNICIPIULUI CONSTANȚA PE CARE SUNT AMPLASATE CONSTRUCȚII CU CARACTER PROVIZORIU, RESPECTIV GARAJE
Prezenta taxă este instituită ca taxă locală, în temeiul prevederilor art. 283 alin. 1 și 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
Taxa se datorează pe perioada ocupării efective a domeniului public sau privat al municipiului Constanța, de construcții cu caracter provizoriu - garaje.
Taxa este în cuantum de 13 lei/m2/an.
Taxa pentru garajele de pe arterele de mai jos este de 39 lei/m2/an.
1. BD. TOMIS
2. STR. MIHAI VITEAZU
3. STR.TRAIAN
4. STR. I.G. DUCA
5. BD. ELISABETA
6. STR. ȘTEFAN CEL MARE
7. BD. 1 MAI
8. BD. 1 DEC. 1918
9. BD. ALEX. LĂPUȘNEANU
10. STR. DEZROBIRII
11. BD. FERDINAND
12. BD. MAMAIA
13. STR. REMUS OPREANU
14. STR. BABA NOVAC
15. STR. SOVEJA
16. STR. ION RAȚIU
17. BD. I.C. BRĂTIANU
18. STR. MIRCEA CEL BĂTRÂN
19. STR. ELIBERĂRII
20. BD. AUREL VLAICU
21. STR. DISPENSARULUI
22. ȘOS. MANGALIEI
23. STR. POPORULUI
24. STR. I .L. CARAGIALE
25. STR. N. IORGA
26.
Modificarea taxei pentru garajele care nu sunt vizibile de pe arterele menționate mai sus se va face în baza notei de constatare întocmită și transmisă de către Direcția Corp Control Primăria municipiului Constanța.
Taxa se va plăti pentru suprafața ocupată de construcția garajului (cu ușile închise) pe baza comunicării primite de la Primăria Municipiului Constanța Direcția Corp Control. Taxa se datorează pe perioada ocupării efective a domeniului public sau privat al Municipiului Constanța, până la eliberarea suprafeței ocupate.
Sunt scutite de la plata acestei taxe următoarele categorii de contribuabili:
A. veteranii de război;
B. persoanele fizice prevăzute la art. 1 și 5 din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum și celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificarile și completările ulterioare, precum și în alte legi;
C. persoanele care au calitatea de luptători în
rezistența anticomunistă conform O.U.G.
nr. 214/1999.
Scutirea de la plata taxei se aplică începând cu prima zi a lunii următoare celei în care persoana depune documentele justificative în vederea scutirii.
Pentru a beneficia de scutire, persoanele în cauză trebuie să prezinte copii ale actelor care le atestă încadrarea întruna din categoriile susmentionate, respectiv :
- legitimație pentru veteranii de război;
- hotărâre pentru beneficiarii Decretului-lege nr. 118/1990 și ai Legii nr. 189/2000;
- actul de identitate.
Pentru garajele dobândite prin contracte de vânzarecumpărare, contribuabilii au obligația de a depune o declarație la compartimentul de specialitate al autorității administrației publice locale în termen de 30 de zile de la data dobândirii, la agenția fiscală unde este arondată adresa de domiciliu a contribuabilului.
În cazul în care ultima zi de depunere a documentației pentru luarea în evidență este o zi nelucrătoare, se consideră a fi depusă în termen dacă se face în ziua lucrătoare imediat următoare.
Garajele nou dobândite se impun cu data de întâi a lunii următoare celei în care au fost dobândite. Taxa se calculează proporțional cu perioada rămasă până la sfârșitul anului.
În cazul demolării garajului, Direcția Corp Control are obligația să comunice în scris agențiilor fiscale, în termen de 15 zile, precizând data desființării pentru sistarea de la plată a garajului respectiv. Sistarea de la plata taxei se va opera cu data de întâi a lunii următoare celei în care a fost demolat garajul.
În situația demolării garajelor, Direcția Corp Control are obligația de a solicita de la Serviciului Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local, situația debitelor la taxa de garaj la data demolării, pentru a le putea recupera, în vederea evitării acumulării de debite restante.
Taxa se plătește anual în 2 rate egale, respectiv:
a) rata I, până la data de 31 martie inclusiv;
b) rata a II-a, până la data de 30 septembrie inclusiv;
În cazul în care termenul de plată a taxei de garaj se împlinește într-o zi nelucrătoare, plata se consideră în termen dacă se efectuează în ziua lucrătoare imediat următoare.
Pentru neplata la termenul scadent a obligației fiscale, se datorează după acest termen majorări de întârziere de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere. Cuantumul majorărilor de întârziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
Declararea cu întârziere sau nedeclararea dobândirii garajului, constituie contravenție și se sancționează cu o amendă între 60 lei și 240 lei.
Contravențiilor prevăzute mai sus li se aplică dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea controlului revine Direcției Corp Control.
Responsabilitatea încasării contravalorii taxei revine Serviciului Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul pentru declarația de impunere:
Subsemnatul _____________________________________ domiciliat în ________________ str. _________________ nr. _____, bl. _______, sc. _____, et. ____, ap. ____, posesor al B.I./ C.I. seria _____ nr. ____________, eliberat de Poliția ___________________________, CNP __________________, telefon/ fax ___________, adresă de e-mail ____________________,
Declar că începând cu data de ____/____/_____, prin actul nr. ________________, din ___/___/____, emis de ____________, am dobândit un garaj având următoarele caracteristici:
- Cod garaj ________________________
- Suprafața ________________________
- Amplasament ___________________________________________________
Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din această declarație sunt corecte și complete.
DATA, NUMELE și PRENUMELE, SEMNĂTURA,
3. TAXA FOLOSIRE TRAMĂ STRADALĂ DE CĂTRE AUTOVEHICULELE CONCEPUTE ȘI CONSTRUITE PENTRU TRANSPORTUL DE MĂRFURI PE RAZA MUNICIPIULUI CONSTANȚA PE STRĂZILE DE TRAFIC UȘOR, MEDIU ȘI GREU
Prezenta taxă este instituită ca taxă locală, în temeiul prevederilor art. 283 alin. 1 și 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, fiind fundamentată de necesitatea utilizării rețelei de drumuri ce se află în administrarea municipalității și pentru contracararea efectelor nedorite ale tranzitării orașului de către autovehiculele concepute și construite pentru transportul de mărfuri, respectiv deteriorarea covorului asfaltic, poluarea, etc.
Este datorată de persoanele fizice și juridice care dețin autovehicule concepute și construite pentru transportul de mărfuri, pentru circulația pe străzile prevăzute în prezenta H.C.L.M.
Este stabilită în funcție de masa totală maximă autorizată, după cum urmează:
a) pentru străzile de trafic ușor și mediu:
Masa totală maximă autorizată autovehicule |
Lei/luna |
Lei/zi |
1. Până la 2,5 tone inclusiv |
40 |
4 |
2. Între 2,5 3,5 tone inclusiv |
60 |
6 |
3. Între 3,5 5 tone inclusiv |
90 |
9 |
b) pentru străzile de trafic greu*:
Masa totală maximă autorizată autovehicule |
Lei/luna |
Lei/zi |
1. Între 5 10 tone inclusiv |
150 |
15 |
2. Între 10 - 20 tone inclusiv |
300 |
30 |
3. Peste 20 tone (inclusiv cap tractor autotrenuri) |
600 |
60 |
Pentru transporturile agabaritice speciale se va aplica taxa corespunzătoare traficului greu de peste 20 tone multiplicată de 3 ori. În cazul transporturilor agabaritice formate din mai multe platforme agabaritice acestea se vor taxa separat.
Vehiculele (remorci, platforme etc.) tractate de autovehiculele de marfă se taxează separat, în funcție de masa totală maximă autorizată.
Sunt exceptate de la plata taxei:
a) vehiculele deținute de unitățile Ministerului Apărării Naționale;
b) vehiculele deținute de unitățile subordonate Ministerului Administrației și Internelor;
c) vehiculele specializate, utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanță;
d) vehiculele deținute de serviciile de urgență, astfel cum sunt reglementate în Ordonanța Guvernului nr. 88/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare pentru situații de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările și completările ulterioare;
e) vehiculele care efectuează transporturi de echipamente de prim ajutor și ajutoare umanitare în cazul unor calamități sau dezastre naturale;
f) vehiculele escortate de poliție sau de jandarmerie, care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate națională;
g) autovehiculele care circulă pe traseele
pentru tranzit (bd. Aurel Vlaicu de la intersecția cu
bd. Tomis până la intersecția cu șos. Mangaliei; șos. Mangaliei de intersecția
cu bd. Aurel Vlaicu până la ieșirea din municipiu; Bd. I.C. Brătianu de la
intersecția cu str. Pasajului (pod I.P.M.C.) până la ieșirea din municipiu spre
Valu lui Traian; str. Pasajului de
la intersecția cu bd. I.C. Brătianu până la intersecția cu bd. Aurel Vlaicu).
Conducătorii autovehiculelor autovehicule concepute și construite pentru transportul de mărfuri au obligația de a opri la punctele de taxare amplasate pe raza municipiului Constanța pentru obținerea autorizației zilnice. Autorizațiile lunare se eliberează numai la punctele de încasare amplasate în agențiile fiscale din cadrul Serviciului Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local.
În vederea eliberării Autorizației de circulație solicitantul va înainta o cerere tip la care va anexa următoarele: copia certificatului de înmatriculare a societății, copia talonului sau a cărții de identitate a autovehiculului pentru care se urmărește obținerea autorizației și alte copii ale documentelor legale relevante.
Contravaloarea taxei poate fi achitată prin ordin de plată în contul Primăriei municipiului Constanța deschis la Trezoreria municipiului Constanța sau prin numerar la casieriile din cadrul agențiilor fiscale ale S.P.I.T.V.B.L.
Pentru autorizații anuale eliberate pentru perioada 01.01.2011-31.12.2011, solicitantul beneficiază de o reducere de 10% din valoarea taxei rezultate.
Responsabilitatea achitării taxei și a deținerii autorizației valabile revine în exclusivitate utilizatorilor români, iar în cazul utilizatorilor străini, aceasta revine în exclusivitate conducătorului auto al vehiculului.
Prin utilizator se înțelege - persoanele fizice sau juridice înscrise în certificatul de înmatriculare, care au în proprietate sau care, după caz, pot folosi în baza unui drept legal vehicule înmatriculate în România, denumite în continuare utilizatori români, respectiv persoanele fizice ori juridice înscrise în certificatul de înmatriculare, care au în proprietate sau care, după caz, pot folosi în baza unui drept legal vehicule înmatriculate în alte state, denumite în continuare utilizatori străini.
Neachitarea taxei de către utilizatorii mijloacelor de transport constituie contravenție și se sancționează cu amendă între 250 lei și 1.000 lei pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată cuprinsă între 0-5 tone inclusiv, și cu amendă între 1.000 lei și 2.500 lei pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată peste 5 tone.
Aplicarea sancțiunii nu înlătură obligația de plată a taxei.
Contravenților
prevăzute mai sus li se aplică dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001
privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și
completări prin Legea
nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv
posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data
încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a
jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării taxei și controlului revine Serviciului Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local prin Serviciul Taxe Speciale.
Responsabilitatea aplicării sancțiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local prin Serviciul Taxe Speciale și Direcției Corp Control.
* LISTA STRĂZILOR CU TRAFIC GREU DIN MUNICIPIUL CONSTANȚA
Nr. Crt. |
Denumirea străzii |
Lungime carosabil (Km) |
Nr. benzi circ. în secțiune |
Lungime totală benzi (Km) |
1. |
I.C. BRĂTIANU (DN 3) |
5 |
4~6 |
22 |
2. |
Bdul FERDINAND (DN39) |
1.9 |
4 |
7.6 |
3. |
Șos. MANGALIEI+1MAI (DN39) |
3.8 |
4~6 |
19 |
4. |
Bdul AUREL VLAICU (DN2A CENTURA VEST) |
9.1 |
4 |
7.6 |
5. |
Bdul TOMIS (DN2A) |
4.6 |
4 |
18.4 |
6. |
Bdul MAMAIA |
11.5 |
4~6 |
59 |
7. |
I.G. DUCA |
0.8 |
4 |
3.2 |
8. |
MIRCEA CEL BĂTRÂN |
1.0 |
4 |
4 |
9. |
ELIBERĂRII + I.L.CARAGIALE |
2.6 |
4 |
10.4 |
10. |
BABA NOVAC |
2.9 |
2 |
5.8 |
11. |
MIHAI VITEAZU |
1.0 |
2 |
2 |
12. |
ȘOS. DIN VII |
0.9 |
2 |
1.8 |
13. |
LILIACULUI |
1.4 |
2 |
2.8 |
14. |
HATMAN ARBORE |
0.8 |
2 |
1.6 |
15. |
PANDURULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
16. |
DEMOCRAȚIEI |
1.0 |
2 |
2 |
17. |
MEȘTERUL MANOLE |
1.0 |
2 |
2 |
18. |
VÂRFUL CU DOR |
1.1 |
2 |
2.2 |
19. |
Bdul MARINARILOR |
1.0 |
2 |
2 |
20. |
Str. VERDE |
0.5 |
2 |
1 |
21. |
ALBA IULIA |
0.4 |
2 |
0.8 |
22. |
CARAIMAN |
1.9 |
2 |
3.8 |
23. |
ȚEPEȘ VODĂ |
0.4 |
2 |
0.8 |
24. |
PETRU CERCEL |
0.2 |
2 |
0.4 |
25. |
BRIZEI |
0.6 |
2 |
1.2 |
26. |
DEZROBIRII + SOVEJA |
6.2 |
4~6 |
30 |
27. |
ALEX. LĂPUȘNEANU - 1 DECEMBRIE 1918 |
6.0 |
4~6 |
32 |
28. |
PASAJULUI |
0.3 |
2 |
0.6 |
29. |
ȘTEFĂNIȚĂ VODĂ |
1.3 |
2 |
2.6 |
30. |
CIȘMELEI |
0.7 |
2 |
1.4 |
31. |
DOBRILĂ EUGENIU |
1 |
2 |
2 |
32. |
ADAMCLISI |
0.4 |
2 |
0.8 |
33. |
C-TIN BRĂTESCU |
1 |
2 |
2 |
34. |
CUMPENEI |
1 |
2 |
6 |
35. |
NICOLAE FILIMON |
0.9 |
2 |
1.8 |
36. |
THEODOR BURADA |
0.7 |
2 |
1.4 |
37. |
INDUSTRIALĂ |
1.5 |
2 |
3 |
38. |
CELULOZEI |
1.4 |
2 |
2.8 |
39. |
INTERIOARĂ II |
0.9 |
2 |
1.8 |
40. |
INTERIOARĂ III |
0.6 |
2 |
1.2 |
41. |
PRIMĂVERII |
1.0 |
2 |
2 |
42. |
PELICANULUI |
1.0 |
2 |
2 |
43. |
POPORULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
44. |
FRUNZELOR |
1.3 |
2 |
2.6 |
45. |
MARAMUREȘ |
1.0 |
2 |
2 |
46. |
CHILIEI |
1.5 |
2 |
3 |
47. |
NICOLAE IORGA |
1.4 |
2 |
2.8 |
48. |
ION RAȚIU |
1.5 |
2 |
3 |
49. |
I MAI VECHI |
1.1 |
2 |
2.2 |
50. |
ATELIERELOR |
0.5 |
2 |
1 |
51. |
DECEBAL |
1.1 |
2 |
2.2 |
52. |
UNIRII |
2.5 |
2 |
5 |
53. |
ION ROATĂ |
0.5 |
2 |
1 |
54. |
RĂSURI |
1.1 |
2 |
2.2 |
55. |
FULGERULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
56. |
DUMITRU MARINESCU |
0.6 |
2 |
1.2 |
57. |
SECERIȘ |
0.2 |
2 |
0.4 |
58. |
SPĂTAR N. MILESCU |
0.6 |
2 |
1.2 |
59. |
PARÂNG |
0.2 |
2 |
0.4 |
60. |
CORBULUI |
0.5 |
2 |
1 |
Modelul cererii de acordare a autorizației de circulație este următorul:
I. Denumirea solicitantului: . . .
Sediul (adresa): localitatea . ....... ... str. .. .... . nr. ., bl. .., sc. ........., ap. ., telefon/fax adresă de e-mail ......................................... .....................
Nr. înregistrare Registrul Comerțului: J/13/ C.U.I. .........................................
II. Datele autovehiculelor:
Nr. Crt. |
Marca |
Nr. Înmatriculare |
Masa totală maximă autorizată (tone) |
Perioada solicitată (de la ... până la...) |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
III. Numele delegatului: .......................................................
B.I./ C.I. seria .. nr. CNP ..
DATA, SEMNĂTURA,
__________________________________________________________________________
OBSERVAȚII:
La prezenta cerere se vor anexa următoarele:
- copia talonului/ cărții de identitate a mijlocului de transport;
- copia certificatului de înmatriculare al societății;
- alte copii ale documentelor legale relevante.
4. TAXA PENTRU IRIGAȚII SPAȚII VERZI ÎN STAȚIUNEA MAMAIA
Taxa constituie venit cu destinație specială, și este fundamentată pe necesitatea întreținerii spațiilor verzi din stațiunea Mamaia fiind utilizează pentru asigurarea activității de irigat și implicit întreținerea spațiului verde aflat pe domeniul public din stațiunea Mamaia.
Necesitatea taxei de irigat se impune având în vedere că materialul dendrofloricol reprezentat de noua plantație de arbori, arbuști, conifere și flori anuale, este dependent de udatul la plantare și frecvența zilnică a acestuia, această acțiune influențând procentul de prindere al plantelor.
Cuantumul taxei este de 31 lei/loc de cazare/an sau 31 lei/fiecare 15 m2 sau fracțiune/an.
Taxa se încasează de la persoanele fizice și juridice care dețin în proprietate sau folosință spații de cazare în stațiunea Mamaia, precum și de la proprietarii spațiilor de locuit situate în stațiune. În cazul în care spațiile de cazare sunt administrate de către o altă persoană decât proprietarul (în baza unui contract de închiriere, leasing, asociere în participațiune, locație de gestiune etc.) obligația declarării și a plății taxei incumbă celui ce administrează în mod concret facilitatea de cazare.
Documentul în baza căruia se va face impunerea este certificatul de clasificare privitor la numărul de locuri de cazare eliberat de Ministerul Turismului pentru hoteluri și alte spații de cazare, sau, după caz, schița cadastrală, sau orice alt document relevant din care să reiasă suprafața utilă pentru spațiile de locuit.
Depunerea declarației și achitarea taxei pentru deținătorii de spații de cazare se va face până la data de 15.07.2011.
Pentru spațiile de locuit declarația se va depune la dobândirea spațiului respectiv, iar termenul de plată este data de 15.07 a anului respectiv.
Pentru imobilele dobândite după împlinirea termenului de depunere și achitare a taxei, respectiv 15 iulie, plata se consideră în termen dacă taxa datorată se plătește înăuntrul unui termen de 30 de zile de la dobândire, termen în cadrul căruia contribuabilul are obligația să depună declarația de impunere pentru noua achiziție, dar nu mai târziu de ultima zi lucrătoare a lunii decembrie a anului fiscal respectiv.
În cazul în care contribuabilul a achitat taxa pentru irigații spații verzi în stațiunea Mamaia și în cursul aceluiași an fiscal înstrăinează imobilul, scăderea se face proporțional cu perioada cuprinsă între data de întâi a lunii următoare celei în care s-a realizat înstrăinarea și sfârșitul anului fiscal, luându-se în calcul suma încasată la bugetul local.
Pentru neplata la termenul scadent a obligației fiscale, se datorează după acest termen majorări de întârziere de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere. Cuantumul majorărilor de întârziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
Constituie contravenție nedepunerea, depunerea peste termen a declarațiilor de impunere sau depunerea declarațiilor de impunere eronate, și se sanctionează cu amendă cuprinsă între 240 lei și 600 lei pentru persoane fizice, respectiv între 960 lei și 2.400 lei pentru persoane juridice.
Contravențiilor prevăzute mai sus li se aplică dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării taxei, controlului și aplicării sancțiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul declarației de impunere pentru persoanele fizice este:
Subsemnatul _____________________ domiciliat în ___________, str. __________________ nr. ______, bl. ______, sc.______, et. ____, ap. _____, telefon/ fax ____________________, adresă de e-mail ______________________, posesor al BI/CI seria ____ nr. ____________, eliberat de Poliția _______________________, CNP __________________, declar pe propria răspundere ca dețin următoarele proprietăți în Stațiunea Mamaia:
Nr. crt. |
Adresa imobilului |
Suprafața utilă |
Dată dobândire |
Taxa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
|
|
Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, declar că datele din această declarație sunt corecte și complete.
DATA, NUMELE și PRENUMELE, SEMNĂTURA,
Modelul declarației de impunere pentru persoane juridice este:
CONTRIBUABIL ______________________________ VERIFICAT DE
SEDIU SOCIAL ______________________________ ORGANUL DE SPECIALITATE
PUNCT DE LUCRU ______________________________ ___________________________
NR. REG. COM. ______________________________ NR. ȘI DATA ÎNREGISTRĂRII
COD FISCAL ______________________________ ___________________________
ADRESĂ DE E-MAIL ______________________________
TEL./FAX ______________________________
CONT ______________________________
BANCA ______________________________ SEMNĂTURĂ
L.S.
A. Hoteluri
Nr. crt. |
Adresa hotelului |
Denumirea hotelului |
Număr locuri de cazare |
Taxa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
|
|
Nr. crt. |
Adresa imobilului |
Suprafața utilă |
Dată dobândire |
Taxa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
|
|
Adresa de domiciliu:____________________________________________________________
Telefon de contact:________________
Fax: __________________
Adresă de e-mail:_________________
Sub sancțiunile aplicate de fals în acte publice, declar că datele din această declarație sunt corecte și complete.
La prezenta declarație se va anexa certificatul de clasificare privitor la numărul de locuri de cazare eliberat de Ministerul Turismului, în copie.
5. TAXA DE ACCES ÎN STAȚIUNEA MAMAIA PENTRU AUTOTURISME CARE NU AU NUMĂR DE ÎNMATRICULARE ÎN MUNICIPIUL CONSTANȚA
Taxa constituie venit cu destinație specială fiind instituită din rațiuni de creștere a gradului de atractivitate în stațiunea Mamaia prin organizarea de spectacole, manifestări și concursuri pe domeniul public, precum și pentru menținerea curățeniei și asigurarea iluminatului public în stațiunea Mamaia.
Se aplică tuturor autoturismelor care nu sunt înmatriculate în Constanța care vor intra în stațiune în perioada estivală.
Contravaloarea taxei este:
- 3 lei pentru fiecare intrare și se achită la casierii de la bariere;
- 4 lei pentru abonament 24 ore și se achită la casierii de la bariere sau de la dispeceratul stației de taxare;
- 25 lei pentru abonament 7 zile și se achită la casierii de la bariere sau la dispeceratul stației de taxare ;
- 250 lei pentru abonament întreg sezon estival și se achită la dispeceratul stației de taxare.
Sunt scutite de la plata taxei următoarele categorii de contribuabili:
A. veteranii de război;
B. persoanele fizice prevăzute la art. 1 și 5 din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum și celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificarile și completările ulterioare, precum și în alte legi.
C. persoanele care au calitatea de luptători în rezistența
anticomunistă conform O.U.G.
nr. 214/1999.
Se exceptează de la plata taxei:
a) vehiculele specializate, utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanță;
b) vehiculele deținute de serviciile de urgență, astfel cum sunt reglementate în Ordonanța Guvernului nr. 88/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare pentru situații de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările și completările ulterioare;
Persoanele scutite vor face dovada calității lor, prezentând documentele legale vizate la zi. În baza acestor documente se va elibera permisul de liberă trecere prin stațiunea Mamaia.
Responsabilitatea încasării contravalorii taxei revine Serviciului Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local.
În ceea ce privește autovehiculele cu numere de înmatriculare în leasing deținute de către locuitorii municipiului Constanța accesul se va face în mod gratuit pe baza Legitimație de acces la bariere pentru autovehiculele achiziționate în leasing care va fi eliberată la Centrul de Informare pentru Cetățeni situat pe str. Ecaterina Varga nr. 25-27.
Pentru obținerea Legitimației de acces la bariere pentru autovehiculele achiziționate în leasing, solicitantul va depune o cerere tip la care va anexa următoarele documente:
- copie după actul de identitate al solicitantului;
- copie după contractul de leasing;
- certificatul de înmatriculare pentru persoana juridică;
- împuternicirea pentru delegat semnată și ștampilată în cazul persoanelor juridice;
- copie certificat de înmatriculare autovehicul;
6. TAXA ANUALĂ PENTRU FIECARE STAȚIE FIXĂ PENTRU TELEFONIE MOBILĂ
Prezenta taxă este instituită ca taxă locală, în temeiul prevederilor art. 283 alin. 1 și 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, fiind fundamentată pe impactul negativ asupra mediului înconjurător generat de stațiile de telefonie mobilă, precum și de utilizarea domeniului și infrastructurii publice.
Cuantumul taxei: 3.562 lei/an pentru fiecare amplasament de stație fixă.
La declararea acestei taxe operatorul de telefonie mobilă va prezenta:
- actele societății (certificat de înregistrare, cod fiscal);
- autorizațiile de funcționare eliberate de Inspectoratul General al Comunicațiilor pentru fiecare amplasament de stație fixă utilizat de operatorul de telefonie mobilă;
- declarație pe proprie răspundere privind numărul de amplasamente de stație fixă pentru telefonie mobilă utilizate pe raza municipiului Constanța.
Operatorii de telefonie mobilă vor depune declarația până la data de 31 martie a fiecărui an.
Taxa se achită anual în două rate egale, respectiv:
a) rata I, până la data de 31 martie inclusiv;
b) rata II, până la data de 30 septembrie inclusiv.
Operatorii de telefonie mobilă care înființează sau desființează amplasamente de stații fixe de telefonie au obligația de a depune o declarație de impunere corespunzătoare noii situații, în termen de 30 de zile de la data modificării intervenite.
În cazul înființării de noi amplasamente după împlinirea termenului de plată, respectiv 30 septembrie, plata se consideră a fi făcută în termen dacă sumele datorate se vor achita în 30 de zile de la data modificării intervenite.
Pentru neplata la termenul scadent a obligației fiscale, se datorează după acest termen majorări de întârziere de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere. Cuantumul majorărilor de întârziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
Constituie
contravenție depunerea peste termen a declarațiilor de impunere sau depunerea
declarațiilor de impunere neconforme cu realitatea, și se sancționează cu
amendă cuprinsă între
960 lei și 2.400 lei.
Contravențiilor prevăzute mai sus li se aplică dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării taxei, controlului și aplicării sancțiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul declarației este următorul:
CONTRIBUABIL ______________________________ VERIFICAT DE
SEDIU SOCIAL ______________________________ ORGANUL DE SPECIALITATE
PUNCT DE LUCRU ______________________________ ___________________________
NR. REG. COM. ______________________________ NR. ȘI DATA ÎNREGISTRĂRII
ADRESĂ DE E-MAIL ______________________________ __________________________
TEL./ FAX ______________________________
COD FISCAL ______________________________
CONT ______________________________
BANCA ______________________________ SEMNĂTURĂ
L.S.
Nr. crt. |
Locația stației fixe pentru telefonie mobilă |
Număr autorizație I.G.R. |
Taxa |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din această declarație sunt corecte și complete.
La prezenta declarație se vor anexa în copie următoarele documente:
- Actele societății (certificat de înregistrare, cod fiscal);
- Autorizațiile de funcționare eliberate de Inspectoratul General al Comunicațiilor pentru fiecare amplasament de stație fixă utilizat de operatorul de telefonie mobilă;
- Declarație pe proprie răspundere privind numărul de amplasare de stație fixă pentru telefonie mobilă utilizate pe raza municipiului Constanța.
DATA, NUMELE și PRENUMELE, SEMNĂTURA,
7. TAXA PENTRU CREȘTEREA GRADULUI DE LINIȘTE ȘI SIGURANȚĂ ÎN DERULAREA ACTIVITĂȚILOR ECONOMICE ÎN CONSTANȚA, MAMAIA ȘI SAT VACANȚĂ
Taxa constituie venit cu destinație specială și este fundamentată de necesitatea menținerii condițiilor civilizate de trai în locurile publice. Se utilizează pentru paza unor bunuri publice, pentru prevenirea și combaterea infracțiunilor și a faptelor ilicite, antisociale, manifestate prin cerșetorie, furturi, tâlhărie și prostituție, pentru combaterea comerțului stradal neorganizat, prevenirea depunerilor de moloz și gunoi menajer și pentru prevenirea lipirii de afișe pe fațadele clădirilor, stâlpi și copaci.
Taxa va fi achitată de toți contribuabilii persoane juridice și persoane fizice autorizate care desfășoară activități economice pe raza municipiului Constanța, în stațiunea Mamaia sau Sat Vacanță, cu excepția celor ce au în administrare complexuri hoteliere, aceștia datorând taxa numai pentru suprafețele destinate activităților de alimentație publică și spațiilor comerciale.
Taxa se achită pentru spațiile utilizate în desfășurarea activităților economice, fiind stabilită în funcție de suprafața utilă a locației.
Taxa va fi plătită de către utilizator, iar în cazul spațiilor care formează centre comerciale și piețe agroalimentare, taxa va fi achitată de către proprietar sau locator, după caz.
Sunt scutiți de la plata taxei următoarele categorii de contribuabili:
A. veteranii de război, văduvele de război și văduvele veteranilor de război care nu s-au recăsătorit;
B. persoanele care desfășoară activități de producție, însă doar pentru spațiile afectate de această activitate ;
Taxa este stabilită diferențiat în funcție de obiectul de activitate și suprafața utilă prevăzută în schița activului contribuabilului, astfel:
Nr. Crt. |
ACTIVITATEA |
TAXA (lei /an) |
1. |
Unități de agreement |
530, indiferent de suprafață |
2. |
Unități din activitatea de alimentație publică.Vezi zonarea Anexă (Mamaia și Sat Vacanță) |
S£150m2= 538 S>150m2= 1.096 |
3. |
Spații comerciale, prestări servicii, sediu social și puncte de lucru (suprafață utilă) |
S£50m2= 11 50<S<100m2= 330 100 m2>S= 538 |
4. |
Bănci, societăți de leasing, societăți de asigurare-reasigurare (suprafață utilă) |
S£200m2=5.524 S>200m2=18.261 |
5. |
Case de amanet, case de schimb valutar, societăți de intermedieri credite, societăți de tranzacționare a titlurilor de valoare pe piață, societăți de brokeraj, agenți de asigurare (suprafață utilă) |
S£50m2= 550 S>50m2= 1.105 |
Taxele nu se încasează pentru amplasamentele de pe plajă indiferent de activitățile ce se desfășoară pe plajă.
Nr. crt. |
ACTIVITATEA |
TAXA ( lei /an ) |
1. |
Unități din activitatea de alimentație publică (suprafață utilă) |
S£100m2= 11 S>100m2= 1.411 |
2. |
Spații comerciale, prestări servicii, sediu social și puncte de lucru (suprafață utilă) |
S£100m2= 11 100 m2<S£200m2= 1.105 S>200m2= 5.524 |
3. |
Centre comerciale ce desfășoară activitate comercială (suprafață utilă) |
S£100m2= 11 100 m2<S£500m2=5.524 500m2<S£2000m2=11.025 2000m2<S£4000m2=16.535 S>4000m2= 44.099 |
4. |
Piețe agro-alimentare (suprafață utilă) |
S£100m2= 11 100 m2<S£1000m2=1.411 1000m2<S£2000m2=2.525 S>2000m2=5.524 |
5. |
Depozite comerciale (suprafață utilă) |
S£100m2= 11 100 m2<S£200m2=538 S>200m2=1.107 |
6. |
Bănci, societăți de leasing, societăți de asigurare-reasigurare (suprafață utilă) |
S£200m2=5.524 S>200m2=18.261 |
7. |
Case de amanet, case de schimb valutar, societăți de intermedieri credite, societăți de tranzacționare a titlurilor de valoare pe piață, societăți de brokeraj, agenți de asigurare (suprafață utilă) |
S£50m2= 550 S>50m2= 1.105 |
Zonele din Mamaia și Sat Vacanță sunt următoarele:
Zona A
Zona Satul de Vacanță;
Zona Alee Perla cuprinsă între bd. Mamaia și Complexul Comercial de lângă bazine;
Zona Faleză cuprinsă între Hotel Parc și Bufet Jupiter Junona;
Zona cuprinsă între Complex Melody și zona Cazino;
Zona cuprinsă între Hotel Riviera și Hotel Majestic;
Zona B (Reducere 10 %)
Zona cuprinsă între Debarcader Neptun și Restaurant Cherhana;
Zonele neincluse în Zona A și care nu intră sub incidența Zonei C;
Zona C (Reducere 20%)
Zona cuprinsă între Bd. Mamaia și malul Lacului Siutghiol;
Zona Camping Tabara Turist.
În cazul unităților cu mai multe puncte de lucru, sucursale, agenții a căror suprafață pentru fiecare în parte este mai mare de 100 mp., taxa se va calcula pentru fiecare punct în parte, la valoarea cea mai mică (după încadrarea fiecărui punct de lucru în tabelele mai sus menționate) înmulțită cu numărul de locații.
Contribuabilul are obligația de a declara suprafața utilă deținută, pe baza documentelor justificative de deținere a spațiului, prin completarea unei declarații de impunere în două exemplare.
Pentru Constanța taxa se achită anual în 2 rate, respectiv:
a) rata I, până la data de 31 martie inclusiv;
b) rata a II-a, până la data de 30 septembrie inclusiv;
Pentru Mamaia, Sat Vacanță, taxa se achită integral până la data de 01.07.2011.
În cazul deschiderii sau închiderii de puncte de lucru, precum și în cazul modificărilor aduse statutului sau actului constitutiv, contribuabilii au obligația depunerii unei declarații în termen de 30 de zile de la data modificării intervenite.
Pentru punctele de lucru deschise după împlinirea termenelor scadente de plată a taxei privind creșterea gradului de liniște și siguranță, respectiv 30 septembrie și/sau 1 iulie, plata se consideră în termen dacă taxa datorată se plătește înăuntrul unui termen de 30 de zile de la data modificării aduse actului constitutiv/statutului sau în autorizația de funcționare, după caz.
În cazul în care contribuabilul a achitat taxa privind creșterea gradului de liniște și siguranță în derularea activităților economice și în cursul aceluiași an fiscal aduce modificări actului constitutiv/statutului sau autorizației de funcționare, după caz, în sensul închiderii unui punct de lucru, scăderea se face proporțional cu perioada cuprinsă între data de întâi a lunii următoare celei în care s-a realizat modificarea și sfârșitul anului fiscal, luându-se în calcul suma încasată la bugetul local.
Pentru neplata la termenul scadent a obligației fiscale, se datorează după acest termen majorări de întârziere de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere. Cuantumul majorărilor de întârziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
La declarația de impunere, agentul economic are obligația de a anexa în fotocopie următoarele documente:
- certificat de înregistrare la Camera de Comerț ;
- actul de proprietate sau deținere (concesiune, închiriere, asociere, etc.)
- schița activului vizată de o persoană autorizată.
Termenul de depunere al declarației anuale:
- pentru contribuabilii din Constanța este până la 01.03.2011;
- pentru Mamaia și Sat Vacanță este până la data de 01.07.2011.
În situația în care pe parcursul anului fiscal nu au intervenit modificări față de declarația depusă în anul precedent care să conducă la recalcularea taxei, contribuabilul nu mai are obligația depunerii unei noi declarații anuale. În acest caz, declarația depusă în anul 2010 reprezintă titlu de creanță al contribuabilului pentru calcularea și emiterea deciziei de impunere la plata taxei pentru anul 2011.
Constituie contravenții:
- depunerea peste termen a declarațiilor;
- nedepunerea declarațiilor;
- depunerea declarațiilor cu informații eronate;
- nedeclararea în termen de 30 de zile a modificărilor aduse statutului/actului constitutiv în cazul persoanelor juridice, precum și în autorizațiile de funcționare, în cazul persoanelor fizice autorizate și asociațiilor familiale cu privire la închiderea/deschiderea de puncte de lucru
Contravențiile prevăzute mai sus se sancționează cu amendă de la 240 lei la 600 lei, în cazul persoanelor fizice autorizate și asociațiilor familiale, și cu amendă de la 960 lei la 2400 lei în cazul persoanelor juridice.
Contravențiilor prevăzute mai sus li se aplică dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării taxei, controlului și aplicării sancțiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul declarației este următorul:
CONTRIBUABIL ______________________________ VERIFICAT DE
SEDIU SOCIAL ______________________________ ORGANUL DE SPECIALITATE
PUNCT DE LUCRU ______________________________ ______________________________
NR. REG. COM. ______________________________ NR. ȘI DATA ÎNREGISTRĂRII
COD FISCAL ______________________________ ______________________________
ADRESĂ DE E-MAIL ______________________________
TEL./FAX ______________________________
CONT ______________________________ SEMNĂTURĂ
BANCA ______________________________ L.S.
Nr. Crt. |
Activitatea |
Se bifează cu X |
Zona |
Suprafață utilă (m2) |
Taxa (lei) |
1. |
Unități de agrement (suprafață utilă) |
|
|
|
530 |
2. |
Unități din activitatea de alimentație publică vezi zonarea anexă (Mamaia + Sat Vacanță) (suprafață utilă) |
|
|
|
S£150m2= 538 S>150m2= 1.096 |
3. |
Spații comerciale, prestări servicii, sediu social și puncte de lucru (suprafață utilă) |
|
|
|
S£50m2= 11 50<S<100m2=330 100 m2>S= 538 |
4. |
Bănci, societăți de leasing, societăți de asigurare-reasigurare (suprafață utilă) |
|
|
|
S£200m2=5.524 S>200m2=18.261 |
5. |
Case de amanet, case de schimb valutar, societăți de intermedieri credite, societăți de tranzacționare a titlurilor de valoare pe piață, societăți de brokeraj, agenți de asigurare (suprafață utilă) |
|
|
|
S£50m2= 550 S>50m2= 1.105 |
Nr. Crt. |
Activitatea |
Se bifează cu X |
Suprafață utilă (m2) |
Taxa (lei) |
1. |
Unități din activitatea de alimentație publică (suprafață utilă) |
|
|
S£100m2= 11 S>100m2= 1.411 |
2. |
Spații comerciale, prestări servicii, sediu social și puncte de lucru (suprafață utilă) |
|
|
S£100m2= 11 100m2<S£200m2= 1.105 S>200m2= 5.524 |
3. |
Centre comerciale ce desfășoară activitate comercială (suprafață utilă) |
|
|
S£100m2= 11 100m2<S£500m2=5.524 500m2<S£2000m2=11.025 2000m2<S£4000m2=16.535 S>4000m2= 44.099 |
4. |
Piețe agro-alimentare (suprafață utilă) |
|
|
S£100m2= 11 100 m2<S£1000m2=1.411 1000m2<S£2000m2=2.525 S>2000m2=5.524 |
5. |
Depozite comerciale (suprafață utilă) |
|
|
S£100m2= 11 100 m2<S£200m2=538 S>200m2=1.107 |
6. |
Bănci, societăți de leasing, societăți de asigurare-reasigurare (suprafață utilă) |
|
|
S£200m2=5.524 S>200m2=18.261 |
7. |
Case de amanet, case de schimb valutar, societăți de intermedieri credite, societăți de tranzacționare a titlurilor de valoare pe piață, societăți de brokeraj, agenți de asigurare (suprafață utilă) |
|
|
S£50m2= 550 S>50m2= 1.105 |
Adresa de domiciliu: ________________________________________________________
Telefon: ___________________________
Adreă de e-mail:______________________
*Sub sancțiunile aplicate de fals în acte publice, declar că datele din această declarație sunt corecte și complete.
La prezenta declarație se vor anexa în copie următoarele documente:
- certificat de înregistrare și anexe;
- actul de proprietate sau deținere (concesiune, închiriere, asociere, etc.);
- schița activului vizată de o persoană autorizată.
8. TAXA ANUALĂ PENTRU VEHICULELE LENTE
Prezenta taxă este
instituită ca taxă locală, în temeiul art. 283 alin. 3 din Legea
nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare,
pentru utilizarea infrastructurii publice locale. Vehiculele lente sunt
mijloace de transport pentru care nu există obligația înmatriculării, astfel:
1. autocositoare;
2. autoexcavator (excavator pe autoșasiu);
3. autogreder sau autogreper;
4. buldozer pe pneuri;
5. compactor autopropulsat;
6. excavator cu racleți pentru săpat șanțuri, excavator cu rotor pentru săpat șanțuri sau excavator pe pneuri;
7. freză autopropulsată pentru canale sau pentru pământ stabilizat;
8. freză rutieră;
9. încărcător cu o cupă pe pneuri;
10. instalație autopropulsată de sortare-concasare;
11. macara cu graifer;
12. macara mobilă pe pneuri;
13. macara turn autopropulsată;
14. mașină autopropulsată pentru oricare din următoarele:
a. lucrări de terasamente;
b. construcția și întreținerea drumurilor;
c. decopertarea îmbrăcăminții asfaltice la drumuri;
d. finisarea drumurilor;
e. forat;
f. turnarea asfaltului;
g. înlăturarea zăpezii;
15. șasiu autopropulsat cu fierăstrău pentru tăiat lemne;
16. tractor pe pneuri;
17. troliu autopropulsat;
18. utilaj multifuncțional pentru întreținerea drumurilor;
19. vehicul pentru pompieri pentru derularea furtunurilor de apă;
20. vehicul pentru măcinat și compactat deșeuri;
21. vehicul pentru marcarea drumurilor;
22. vehicul pentru tăiat și compactat deșeuri;
23. motostivuitor (autostivuitor);
24. și altele asemenea.
În cazul vehiculelor lente, taxa pentru oricare tip de vehicul este stabilită în sumă fixă de 40 lei/an.
Pentru vehiculele lente existente în patrimoniul persoanelor fizice sau juridice la data de 1 ianuarie, taxa datorată pentru întregul an fiscal se achită până cel târziu la data de 31 ianuarie a anului de referință.
Pentru vehiculele lente dobândite după data de 1 ianuarie, taxa se datorează începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care s-a dobândit vehiculul lent, proporțional cu perioada rămasă până la sfârșitul anului fiscal respectiv, se declară și se achită în cel mult 30 de zile calendaristice de la data dobândirii.
Pentru vehiculele lente înstrăinate taxa se dă la scădere începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care a avut loc înstrăinarea, proporțional cu perioada rămasă până la sfârșitul anului respectiv, regularizarea sumelor achitate în plus făcând obiectul compensării cu alte impozite și taxe exigibile la acea dată sau al restituirii către contribuabil.
Constituie contravenții următoarele fapte:
a) depunerea peste termen a declarațiilor fiscale;
b) nedepunerea declarațiilor fiscale.
În cazul persoanelor fizice, contravenția prevăzută la lit. a) se sancționează cu amendă de la 60 lei la 240 lei, iar cea de la lit. b) cu amendă de la 240 lei la 600 lei.
În cazul persoanelor juridice, contravenția prevăzută la lit. a) se sancționează cu amendă de la 240 lei la 960 lei, iar cea de la lit. b) cu amendă de la 960 lei la 2400 lei.
Contravențiilor prevăzute mai sus li se aplică dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Modelul declarației pentru stabilirea taxei pentru vehicule lente este următorul:
Contribuabilul_______________________________ Sediul
______________________________________ Codul unic de înregistrare
_______________________ Telefon:
____________________________________ Fax:
_______________________________________ Adresă de e-mail:
_____________________________ Contul nr.:
__________________________________ Deschis la Banca
_____________________________ Nr.______________din______/_________20______ Verificat
de__________________________________ L.S.
Semnătura___________________________ NR. DE ROL NOMINAL
UNIC_________________
Nr._________din__________________20_____
Subsemnatul(a) _____________________________ în calitate de ______________________ la S.C. ____________________________, legitimat prin B.I./C.I. seria _____ nr. _____________, eliberat(ă) de Poliția ____________________ la data de ________, C.N.P. ___________________, telefon ________________, adresă de e-mail _________________________, declar că societatea deține în proprietate un număr de ______ vehicule lente detaliate pe verso-ul prezentei.
Prin semnarea prezentei am luat cunoștință că declararea necorespunzătoare a adevărului se pedepsește conform legii penale, cele declarate fiind corecte și complete.
DIRECTOR, ȘEFUL COMPARTIMENTULUI CONTABIL,
L.S. ______________________ ___________________________________
(prenumele, numele și semnătura) (prenumele, numele și semnătura)
NOTǍ: În cazul persoanelor fizice, declarația se completează în mod corespunzător cu elementele de identificare specifice acestora
SITUAȚIA
cuprinzând vehicule lente
Nr. Crt. |
Specificare (tipul) |
Nr. |
Data dobândirii |
Taxa datorată/ vehicul - lei/ an - |
Total taxă datorată (col.2x col.4) |
OBS. |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
Autocositoare |
|
|
|
|
|
2 |
Autoexcavator (excavator cu atutoșasiu) |
|
|
|
|
|
3 |
Autogreder |
|
|
|
|
|
4 |
Autoscreper |
|
|
|
|
|
5 |
Autostivuitor |
|
|
|
|
|
6 |
Buldozer pe pneuri |
|
|
|
|
|
7 |
Combină agricolă pentru recoltat cereale sau furaje |
|
|
|
|
|
8 |
Compactor autopropulsat |
|
|
|
|
|
9 |
Electrocar cu echipamente: sudură, grup electrogen, pompă etc. |
|
|
|
|
|
10 |
Excavator cu racleți pentru săpat șanțuri |
|
|
|
|
|
11 |
Excavator cu rotor pentru săpat șanțuri |
|
|
|
|
|
12 |
Excavator pe pneuri |
|
|
|
|
|
13 |
Freză autopropulsată pentru canale |
|
|
|
|
|
14 |
Freză autopropulsată pentru pământ stabilizat |
|
|
|
|
|
15 |
Freză rutieră |
|
|
|
|
|
16 |
Încărcător cu o cupă pe pneuri |
|
|
|
|
|
17 |
Instalație autopropulsată de sortare-concasare |
|
|
|
|
|
18 |
Macara cu graifer |
|
|
|
|
|
19 |
Macara mobilă pe pneuri |
|
|
|
|
|
20 |
Macara turn autopropulsată |
|
|
|
|
|
21 |
Mașină autopropulsată multifuncțională pentru lucrări de terasamente |
|
|
|
|
|
22 |
Mașină autopropulsată pentru construcția și Întreținerea drumurilor |
|
|
|
|
|
23 |
Mașină autopropulsată pentru decopertarea îmbrăcămintei asfaltice la drumuri |
|
|
|
|
|
24 |
Mașină autopropulsată pentru finisarea drumurilor |
|
|
|
|
|
25 |
Mașină autopropulsată pentru forat |
|
|
|
|
|
26 |
Mașină autopropulsată pentru turnat asfalt |
|
|
|
|
|
27 |
Plug de zăpadă autoprosulsat |
|
|
|
|
|
28 |
Șasiu de zăpadă autipropulsat |
|
|
|
|
|
29 |
Tractor pe pneuri |
|
|
|
|
|
30 |
Troliu autopropulsat |
|
|
|
|
|
31 |
Utilaj multifuncțional pentru întreținerea drumurilor |
|
|
|
|
|
32 |
Vehicul de pompieri pentru derularea furtunurilor de apă |
|
|
|
|
|
33 |
Vehicul pentru măcinat și compactat deșeuri |
|
|
|
|
|
34 |
Vehicul pentru marcarea drumurilor |
|
|
|
|
|
35 |
Vehicul pentru tăiat și compactat deșeuri |
|
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
|
|
|
|