TAXE PENTRU ACTIVITĂŢI DE
SERVICII PUBLICE
1. Aviz de acces la
rampa de deşeuri inerte - Poarta 9
Taxa constituie venit cu
destinaţie specială şi este fundamentată pe raţiuni
legate de protecţia mediului înconjurător şi a
sănătăţii populaţiei municipiului Constanţa, în
vederea depozitării deşeurilor rezultate din activitatea de
construcţii/desfiinţări imobile, în locuri special amenajate
unde permanent se acţionează cu utilaje pentru depozitarea acestora.
Taxa acces la rampa de
deşeuri inerte se utilizează pentru întreţinerea şi
menţinerea în stare de funcţionare a rampei, prin nivelarea
depunerilor.
Pentru obţinerea Avizului de acces la rampă, solicitantul va
depune o cerere tip la care va anexa documentele precizate în aceasta, la
Centrul de Informare Cetăţeni de pe str. Ecaterina Varga nr. 25 – 27.
Contravaloarea taxei se achită la casierie
şi este de 2 lei / tona.
Depozitarea gunoaielor, deşeurilor, molozurilor, în alte locuri decât cele autorizate constituie contravenţie şi se sancţionează conform prevederilor HCLM 10/2009.
Aplicarea sancţiunilor se face de către
împuterniciţii primarului, lucrătorii din Poliţia
Comunitară şi ofiţerii, agenţii şi subofiţerii
din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
Sunt scutite de
la plata taxei următoarele categorii de contribuabili:
-
veteranii de război;
-
persoanele fizice prevăzute la art. 1 al Decretului-lege nr. 118/1990
privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de
dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor
deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat,
cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în
alte legi.
CĂTRE: PRIMĂRIA MUNICIPIULUI
CONSTANŢA CERERE pentru
acordarea
AVIZULUI DE ACCES LA
RAMPA DE DEŞEURI INERTE -Poarta 9
Denumire
solicitant______________________________________________ Adresa __________________________ telefon . Persoana de contact_____________telefon mobil . Prin prezenta solicit eliberarea Avizului de Acces la Rampa de
deşeuri inerte de la Poarta nr.9 pentru transportul a tone (moloz, pământ, asfalt fragmentat,
resturi vegetale) în perioada: pentru
autovehiculele având_____________________________________________ Anexez prezentei cereri următoarele documente: -
Xerocopii după
cărţile de identitate ale autovehiculelor -
Xerocopii după
Autorizaţiile de Construire / Demolare / intervenţie în domeniul public eliberate de
către Primăria Municipiului Constanţa -
Memoriu tehnic
justificativ (în cazuri speciale) -
Xerocopie document
plata
Inspector
Primărie Solicitant, Data (care primeşte documentaţia)
Zi
luna an Nume Nume
. Semnatura Semnatura |
Taxa
constituie venit cu destinaţie specială şi este
fundamentată de necesitatea existenţei unui spaţiu
corespunzător din punct de vedere al protecţiei mediului
înconjurător şi al sănătăţii populaţiei, în
vederea strângerii, sortării şi depozitării temporare a deşeurilor
industriale reciclabile.
Taxa se utilizează
pentru activităţi de dezinsecţie-deratizare pe domeniului public
al Municipiului Constanţa.
La eliberarea ,,Avizului de colectare
deşeuri industriale reciclabile” este necesară încasarea taxei de:
- 19 lei/aviz pentru agenţii economici care deţin o
suprafaţă de până la 300 mp;
- 25 lei/aviz pentru agenţii economici care deţin o
suprafaţă între 301 mp – 500 mp;
- 25 lei/aviz plus 6 lei pentru fiecare 100 mp în plus
faţă de 501 mp, pe punct de lucru.
Responsabilitatea încasării taxei
revine Direcţiei Servicii Publice.
CERERE AVIZARE CENTRE DE COLECTARE DEŞEURI Subsemnatul ________________________________, domiciliat
în localitatea ________________, judeţul _______________________, strada
____________________, nr.______ bloc __________, scara _____________,
ap.nr.__________ telefon
______________________________ posesor al C.I. (B.I.) seria _________, nr.
________________eliberat de Poliţia ________________________ la data de
________________________, în calitate de _____________________________ al
societăţii ________________________________________________ cu
sediul în localitatea la adresa
___________________________________________________, tel.___________________,
vă solicit avizarea punctului de colectare al societăţii
menţionate situate în municipiul conform
prevederilor art. 7 al O.U.G. 16/2001. La prezenta cerere anexez
următoarele copii: -
actul de proprietate sau de închiriere
al spaţiului punctului de colectare; -
schiţa planului de încadrare în
zonă; -
autorizaţia de mediu, din care
rezultă că spaţiul de colectare respectă condiţiile
de protecţie a mediului; -
acordul scris al vecinilor conform
schiţei planului de încadrare în zonă; -
declaraţie de transport; -
anexa la Certificatul de înregistrare; -
avizul Comisiei de circulaţie; -
Autorizaţie de circulaţie pe
trama stradală eliberată de Serviciul Public de Impozite şi
Taxe din cadrul Primăriei Municipiului Constanţa. La
verificarea ce va fi făcută de către inspectorii
Primăriei Constanţa voi prezenta în original actele mai sus
menţionate. Îmi
asum întreaga răspundere de realitatea datelor specificate mai sus. Nume, prenume, semnătura şi
ştampila
|
3. TAXA REZERVARE LOC
PARCARE (parcare curentă).
Prezenta taxă este
instituită ca taxă locală, în temeiul prevederilor
art. 283 alin. 1 şi 2 din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 1
Persoanele fizice şi persoanele juridice pot
solicita pentru autovehiculele proprietate sau utilizate în regim de leasing,
rezervarea locului de parcare la domiciliu şi respectiv sediu, în
parcajele amenajate pe domeniul public pentru parcare curentă, cu
respectarea prevederilor Normativului P-132/1993 pentru proiectarea parcajelor
de autoturisme în localităţi urbane.
Art. 2
Solicitantul va completa cererea tip
distribuită gratuit la Centrul Informare Cetăţeni din str.
Ecaterina Varga nr. 25-27 şi va anexa în copie documentele precizate în
aceasta.
Art. 3
(1) Cererea şi schiţa cu locul de
parcare vor fi vizate de Preşedintele Asociaţiei de proprietari din
care face parte solicitantul.
(2) Repartizarea locului de parcarese face
după verificarea situaţiei în teren, în ordinea cronologică a
înregistrării cererilor şi în limita locurilor disponibile.
(3) Neprezentarea solicitantului la data
programată pentru efectuarea verificării în teren, sau neachitarea
taxei pentru rezervarea locului de parcare în termen de 60 de zile de la data
înregistrării cererii atrag anularea cererii de rezervare şi
redistribuirea locului, conform precizărilor de la alin. 2.
Art. 4
Pentru obţinere autorizaţiei,
solicitantul trebuie să facă dovada plăţii indicatorului de
rezervare loc de parcare (modelul agreat de Primăria Municipiului
Constanţa), respectiv factura fiscală şi chitanţa, în copie
Art. 5
Montarea indicatorului se
realizează de societatea contractantă, conform schiţei
anexată la documentaţie, cu respectarea dimensiunilor locului de
parcare conform normativelor în vigoare.
Art. 6
(1)
Proprietarul
indicatorului are obligaţia menţinerii în stare de funcţionare a
acestuia şi actualizării anuale a indicatorului cu date din
autorizaţia în vigoare.
(2)
In
absenţa autoturismului, indicatorul de rezervare trebuie menţinut în
poziţie verticală.
Art. 7
Pe timpul folosirii locului de parcare, autorizaţia de rezervare a locului de
parcare se poziţionează astfel încât să fie observată din
afara autovehiculului, ca mijloc de identificare a plătitorului.
Art. 8
(1)
În
primul an taxa se datorează de la data de întâi a lunii următoare
celei în care s-a aprobat documentaţia.
(2)
Taxa
de continuare a rezervării pentru parcarea curentă se achită
anual, până la data de 31 martie, după acest termen datorându-se
majorări de întârziere conform prevederilor legale în vigoare.
(3)
Renunţarea
la rezervarea locului de parcare se solicită în mod expres emitentului
autorizaţiei numai în perioada de valabilitate a autorizaţiei sau în
termen de 15 zile de la expirare. Cererea se înregistrează numai după
constatarea demontării indicatorului de rezervare. Depăşirea
termenului obligă renunţătorul la achitarea taxei de parcare
calculată inclusiv pe luna înregistrării cererii de renunţare,
cu majorări de intârziere, după caz.
(4)
Persoanele
care anterior au renunţat, pot solicitarea rezervarea unui loc de parcare
cu îndeplinirea precizărilor art. 2 – 3.
(5)
Deţinătorul
autorizaţiei de rezervare a locului de parcare ce
dobândeşte/transferă/radiază autovehiculul, îşi
schimbă domiciliul sau renunţă din oricare motive, are
obligaţia anunţării acestora emitentului autorizaţiei în
termen de 30 de zile de la modificarea survenită cu consecinţa
returnării taxei de rezervare pentru perioada nefolosită,
calculată de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a
depus documentaţia. Nerespectarea termenului menţionat mai sus atrage
după sine nerecuperarea taxei achitate.
(6)
Dacă,
la noul domiciliu există locuri de parcare vacante, solicitantul poate
continua rezervarea locului de parcare pe noul amplasament aprobat de primărie.
Obligaţia demontării şi reamplasării indicatorului revine
solicitantului.
(7) Pentru locurile de parcare rezervate ce nu
pot fi folosite din cauza executării unor lucrări pe domeniul public
se poate solicita contravaloarea taxei aferente perioadei nefolosite. În
acest sens solicitantul va depune o cerere, cu date privitoare la categoria de
lucrări efectuate şi executantul lucrării, avizată de
preşedintele asociaţiei de proprietari. Demontarea indicatorului
înainte de începerea lucrărilor şi remontarea acestuia după
finalizarea acestora se vor executa de
către beneficiarul locului rezervat
Art. 9
Indicatoarele ai căror proprietari, din cauze
imputabile lor, nu pot fi contactaţi în termen de 1 an de la expirarea
valabilităţii autorizaţiei de parcare deţinute şi au
restanţe la plata taxei, vor fi demontate de societatea contractanta care
a executat montarea, iar locurile distribuite solicitanţilor de pe lista
de aşteptare (baza de date).
Art. 10
Încălcarea prezentelor dispoziţii
constituie contravenţii şi se sancţionează potrivit
prevederilor din HCLM nr. 10/2009.
Contravaloarea taxei pentru obţinerea
autorizaţiei se achită la casierie şi este:
Persoane juridice |
Lei/lună |
Lei/an |
Autoturisme |
72 |
358 |
Autoutilitare cu masa maximă autorizată mai mică de 3,5 t
şi gabarit care se încadrează în dimensiunile standard ale locului
de parcare destinat autoturismelor |
157 |
768 |
Persoane fizice |
|
|
Autoturisme |
- |
124 |
Responsabilitatea încasării contravalorii
taxei revine Direcţiei Servicii Publice.
Sunt scutite de la plata
taxei următoarele categorii de contribuabili:
- veteranii de război;
- persoanele
- persoanele
fizice prevăzute la art. 1 al Decretului-lege nr. 118/1990 privind
acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de
dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor
deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat,
cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în
alte legi.
CERERE pentru rezervarea locului de parcare I.
DENUMIREA SOLICITANTULUI___________________________
- Sediul(adresa):Str.___________________________nr.______bl._____
sc._________ap._______telefon/fax_________________________;
-nr.Înregistrare la Camera de Comerţ J13/______cod fiscal_______ II.
DATELE AUTOVEHICULULUI: -
marca____________________________nr.înmatriculare________ masa totală maximă
autorizată_____________________(t). III.
DATE REFERITOARE LA LOCUL DE PARCARE SOLICITAT: IV.
PERIOADA
SOLICITATĂ:_________________________________ V.
NUMELE DELEGATULUI:_________________________________ Telefon mobil ________________________ B.I. (Carte de identitate) seria
__________nr._______________ Anexez la
prezenta cerere copii după următoarele: -
certificat de înmatriculare al autovehiculului; -contract
de leasing (dacă este cazul); -plan
amplasare parcaj în zonă şi a locului solicitat pentru rezervare în
cadrul parcajului; -copie
B.I. (copie certificat înmatriculare al firmei - dacă este cazul); -documente
justificative pentru încadrarea în categoria persoanelor scutite de plata
taxei
AVIZ
ASOCIAŢIE LOCATARI/PROPRIETARI
Data NUME
PRENUME SOLICITANT
_______________________________________________ |
CERERE pentru reînnoirea
rezervării locului de parcare I. Denumirea
solicitantului____________________________________
- Sediul
(adresa):_____________________________________________ - Telefon/fax_______________________________; - Nr. înregistrare____________________________; - Nr. înregistrare la Oficiul Registrului
Comerţului__________________ (CNP)___________________________. II.
Datele autoturismului: - marca______________________nr.
înmatriculare_________________ III.
Perioada solicitată: IV.
Numele delegatului_______________________________________ -
B.I. (Carte de identitate)
seria_________nr._________________ Anexez la prezenta cerere copii după următoarele
documente: -
certificat de înmatriculare autovehicul; - copie B.I.
/ C.I.(copie certificat înmatriculare al firmei - dacă este cazul); - documente
justificative pentru încadrarea în categoria persoanelor scutite de plata
taxei; -
autorizaţia pentru rezervarea locului de parcare (în original). Data Numele
şi prenumele
________________
_____________________________ |