TAXE PENTRU ELIBERAREA
CERTIFICATELOR, AVIZELOR ŞI A
AUTORIZAŢIILOR
ADMINISTRATE
DE DIRECŢIA URBANISM
A. Taxe pentru eliberarea certificatelor de
urbanism
SUPRAFAŢA |
TAXA (lei) |
a) până la 150 m2, inclusiv |
5 |
b) între 151 – 250 m2,
inclusiv |
6 |
c) între 251 – 500 m2,
inclusiv |
8 |
d) între 501 – 750 m2,
inclusiv |
10 |
e) între 751 – 1.000 m2,
inclusiv |
12 |
f) peste 1.000 m2 |
12 + 0.01 lei/m2 pentru
fiecare m2 care depăşeşte 1.000 m2 |
B. Taxe pentru eliberarea autorizaţiilor de construcţie
1. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei
de construire pentru orice altă construcţie decât cele prevăzute
în alt aliniat al prezentului articol este de 1% din valoarea autorizată a lucrărilor,
inclusiv a instalaţiilor aferente acestora.
2. Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii
de construire pentru o clădire care urmează a fi folosită ca
locuinţă sau anexă la locuinţă este de 0.5%
din valoarea autorizată a lucrărilor, inclusiv a instalaţiilor
aferente acestora.
3. Taxa pentru autorizarea de foraje şi
excavări necesare studiilor geotehnice, ridicărilor topografice,
exploatări de carieră, balastiere, sonde de gaze şi petrol,
precum şi alte exploatări este de 7 lei/m2
4. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei
pentru lucrările de organizare de şantier în vederea realizării
unei construcţii, care nu sunt incluse în altă autorizaţie de
construire este de 3% din
valoarea autorizată a construcţiilor pentru organizare de şantier,
necesare execuţiei lucrărilor de bază, dacă nu au fost
autorizate odată cu acestea.
5. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de
amenajare de tabere, corturi, căsuţe, rulote ori campinguri este
de 2% din valoarea autorizată a
lucrării sau a construcţiei.
6. Taxa pentru autorizarea de lucrări cu
caracter provizoriu: chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere,
situate pe căile şi în spaţiile publice, precum şi pentru
amplasarea corpurilor şi a panourilor de afişaj, a firmelor şi
reclamelor este de 6 lei/m2
7. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de
desfiinţare totală sau parţială a unei construcţii
este de 0.1% din valoarea
impozabilă a construcţiilor şi amenajărilor.
În cazul
desfiinţărilor parţiale, cuantumul taxei, se calculează
proporţional cu suprafaţa construită a construcţiei supuse
demolării.
8. Taxa pentru prelungirea certificatului de
urbanism sau a autorizaţiei de construire este de 30% din valoarea taxei iniţiale.
9. Taxa pentru autorizarea privind
lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de
apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie,
televiziune prin cablu este de 11 lei
pentru fiecare instalaţie.
10. Taxa pentru eliberarea avizului
comisiei de urbanism şi amenajarea teritoriului este de 13 lei.
11. Taxe pentru autorizarea scoaterii temporare din folosinţa domeniului
public şi/sau privat al Municipiului Constanţa pentru lucrari de
reconstruire, reabilitare, reparatii (avarii), retehnologizare (modernizare),
deviere, la retelele de utilitati si bransament/racord este de 19 lei/zi.
Vor fi
scutiţi de taxa locala agenţii economici şi persoanele fizice
care solicită intervenţia în domeniul public şi/sau privat
pentru lucrări de investiţii pe trasee noi..
Lucrarile de investitii pentru
realizarea de retele si bransamente/racorduri vor fi limitate in timp
astfel :
- pentru realizarea unui bransament, timpul de
scoatere temporara din folosinta a domeniului public si/sau privat nu va depasi
5 zile. Acest termen se poate prelungi o singura data cu inca 5 zile. Exceptie
vor face bransamentele care se vor realiza prin foraj orizontal, termenul de
executie nu va depasi 10 zile cu posibilitatea de a-l prelungi cu inca 10 zile.
Taxa pentru prelungirea autorizatiei se va calcula in functie de numarul de
zile solicitat.
- in cazul lucrarilor pentru realizarea unei
retele subterane, timpul de scoatere temporara din folosinta a domeniului public
si/sau privat nu va depasi 30 zile pentru un tronson de 100 ml. Acest termen se
poate prelungi o singura data cu inca 30 zile. Taxa pentru prelungirea
autorizatiei se va calcula in functie de numarul de zile solicitat.
Termenul de valabilitate al autorizatiei
pentru scoaterea temporara din domeniul public si/privat este intervalul de
timp cuprins intre 60 de zile si 6 luni de la data emiterii in functie de
complexitatea lucrarii. Acest termen se va incadra in termenul de valabilitate
prevazut in autorizatia de construire. In cazul in care expira acest termen, se
va solicita o noua autorizatie pentru scoaterea temporara din domeniul public
si/privat, in termenul de valabilitate al autorizatiei de construire.
Depăşirea termenelor
menţionate în autorizaţia de scoatere temporară din
folosinţă a domeniului public şi/sau privat se va sancţiona
conform legislaţiei în vigoare.
Responsabilitatea încasării
taxei revine Direcţiei Urbanism.
12. Taxa pentru obţinerea în numele
solicitantului a avizelor necesare în vederea autorizării va fi de 20 lei/aviz.
Mod de aplicare
Pentru
taxele prevăzute la punctele de la 1 la 10 se aplică următoarele
reguli:
a) în
termen de 15 zile de la data finalizării lucrărilor de construcţie,
dar nu mai târziu de 15 zile de la data la care expiră autorizaţia
respectivă, persoana care a obţinut autorizaţia trebuie să
depună o declaraţie* (cf. modelului) privind valoarea lucrărilor
de construcţie la compartimentul de specialitate al autorităţii
administraţiei publice locale;
b) până în
cea de-a 15 zi inclusiv, de la data la care se depune situaţia finală
privind valoarea lucrărilor de construcţii, compartimentul de
specialitate al autorităţii administraţiei publice locale are
obligaţia de a regulariza taxa datorată pe baza valorii reale a lucrărilor
de construcţie;
c) până în
cea de-a 15 zi inclusiv, de la data la care compartimentul de specialitate al
administraţiei publice locale a emis valoarea stabilită pentru taxă,
trebuie plătită orice sumă suplimentară datorată de către
persoana care a primit autorizaţia sau orice sumă care trebuie
rambursată de autoritatea administraţiei publice locale.
Pentru
taxele prevăzute la punctele de la 1 şi 2 valoarea lucrărilor de
construcţii ce vor fi autorizate în temeiul legal se stabilesc astfel:
a) pentru
persoane fizice, valoarea va fi calculată conform Anexei 1.1. privind
impozitul pe clădiri, din prezenta hotărâre, pentru lucrările de
construcţii ce se încadrează din punct de vedere constructiv în Anexa
1.1. Pentru lucrările de construcţii ce nu se încadrează în Anexa
1.1. valoarea va fi stabilită prin deviz estimativ.
b) pentru
persoane juridice, valoarea va fi stabilită prin deviz estimativ, dar nu
mai mică decât cea calculată pentru lucrările de construcţii
ce se încadrează (ca sistem constructiv) conform valorii impozabile
stabilite prin Anexa 1.1. din prezenta hotărâre.
Regularizarea
taxei pentru autorizaţia de construire la terminarea lucrărilor, se face
pe baza valorii reale a lucrărilor de construcţie, valoare care nu
poate fi mai mică decât cea determinată conform anexei privind
impozitul pe clădiri din hotărârea de consiliu aferentă anului când
a fost terminată lucrarea.
Referitor la taxa pentru eliberarea avizului comisiei de
urbanism şi amenajarea teritoriului, pentru avizele comisiilor tehnice sau
colegiilor constituite prin dispoziţii ale Primarului Municipiului
Constanţa, care cuprind specialişti în domeniile respective, atât din
cadrul aparatului propriu cât şi din cadrul instituţiilor de
specialitate care sunt special împuterniciţi de conducerile executive
respective, petentul va prezenta, la momentul eliberării avizului
menţionat, o copie a documentului de plată.
Avizele se eliberează doar
dacă respectiva documentaţie a fost supusă analizei comisiei de
resort în baza unei solicitări exprese, respectiv dacă avizul a fost
prevăzut în certificatul de urbanism.
Pentru obţinerea avizelor impuse
în certificatul de urbanism solicitantul va depune:
- cerere;
- copie
certificat de urbanism;
- documentaţia
anexă;
- taxă conform prezentei hotărâri pentru fiecare
aviz, achitată cu anticipaţie, prin chitanţă la casieria
primăriei sau cu ordin de plată la trezorerie;
- taxă pentru fiecare aviz percepută de către
unitatea emitentă, achitată cu anticipaţie, prin chitanţa
la casieria primăriei sau cu ordin de plată la trezorerie.
Modelul declaraţiei
pentru regularizarea taxei autorizaţiei de construire la terminarea lucrărilor:
DOMNULE PRIMAR, Subsemnatul(a)
_____________________________________ cu domiciliul în Constanţa, str.
_____________________ rog aprobarea eliberării procesului verbal de
recepţie (parţială) pentru lucrările executate în Constanţa,
_____________________________________________________,
nr. _____________, conform autorizaţiei de construcţie nr. _______________________________ din data de
_______________________ pentru următoarele lucrări executate (până
în acest stadiu) : ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________lucrări rămase de
executat:
_________________________________________________________________________________________________________________________________lucrările
au fost terminate la data de _____________________________________________. Declar pe proprie răspundere
în cunostinţa prevederilor legale în vigoare că valoarea lucrărilor
rezultate (în acest stadiu) a fost de ___________________________ lei, din care pentru
spaţiul comercial (sediul de firmă) valoarea a fost de
_____________________________lei. Mi s-a pus în
vedere răspunderea ce o antrenează constatarea ulterioară cu
privire la necesitatea declarării valorii reale a construcţiei
executate. Data: Semnătura: ____________________________ DOMNULUI PRIMAR
AL MUNICIPIULUI CONSTANŢA |