ALTE TAXE ADMINISTRATE DE SERVICIUL
PUBLIC DE IMPOZITE, TAXE ŞI
ALTE VENITURI ALE BUGETULUI LOCAL
1. TAXA DE HABITAT
Taxa
constituie venit cu destinaţie specială, este fundamentată pe
necesitatea asigurării curăţeniei municipiului şi se
utilizează în scopul asigurării colectării şi transportului
reziduurilor menajere din recipienţii proprii sau închiriaţi (containere,
europubele, etc.), precum şi pentru depozitarea şi neutralizarea
acestora la rampa ecologică Ovidiu.
Taxa
de habitat este datorată numai de persoane fizice – locuitori ai
Municipiului Constanţa.
Toate
persoanele juridice care îşi desfăşoară activitatea
permanentă sau temporară pe teritoriul administrativ al Municipiului
Constanţa, nu plătesc taxa de habitat – dar trebuie să aibă
încheiate contracte directe cu prestatorii de servicii specializaţi pentru
ridicarea, transportul, depozitarea şi neutralizarea deşeurilor
produse, precum şi să contracteze şi să efectueze
acţiunile necesare de dezinsecţie şi deratizare a sediilor
şi punctelor de lucru ori de câte ori este necesar.
Cuantumul taxei este de: 3 lei/lună/persoană
Sunt scutite de
A. veteranul
de război;
B. văduva de război şi
văduva nerecăsătorită a veteranului de război;
C. persoanele fizice prevăzute la art. 1 şi 5 alin. 1, 2 şi 4
din Decretul-Lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor
persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la
6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori
constituite în prizonieri, republicat, precum şi în Legea 189/2000 privind aprobarea Ordonanţei
Guvernului nr. 105/1999 pentru modificarea şi completarea Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor
drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura
instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate
în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu
modificările ulterioare. Beneficiază de această scutire şi persoanele care au calitatea de luptători în rezistenţa
anticomunistă conform O.U.G. nr. 214/1999.
Scutirea de la plata taxei de habitat, se
acordă pe bază de cerere, proporţional cu perioada
rămasă până la sfârşitul anului, începând cu luna
următoare celei în care persoana în cauză prezintă actele prin
care se atestă situaţia respectivă. Copia actului rămâne ca
document oficial la compartimentul de specialitate al autorităţii
administraţiei publice locale, care îl certifica pentru conformitate.
Scutirea se
acordă persoanelor deţinătoare de legitimaţii de veterani
de război sau hotărâri care atestă calitatea de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990 sau al Legii nr. 189/2000.
Taxa de
habitat se stabileşte pe baza declaraţiilor de impunere depuse la compartimentul de specialitate al autorităţii
administraţiei publice locale de către contribuabili, în termen de 30 de zile de la data
apariţiei oricărei modificări în ceea ce priveşte
numărul de persoane care locuiesc în imobil.
Declararea se
va face pe propria răspundere sub sancţiunile aplicate faptei de fals
în actele publice.
În vederea
urmăririi corectitudinii declarării numărului de persoane
existente în fiecare apartament, asociaţiile de proprietari au
obligaţia să furnizeze, ori de câte ori este nevoie, informaţiile
necesare legate de cele menţionate mai sus.
Scăderea
de la plata taxei de habitat se face începând cu data de întâi a lunii
următoare celei în care se depune cererea. În vederea scăderii de la
plata taxei de habitat persoana interesată va depune o cerere la care va
anexa documente justificative.
Impunerea la plata
taxei de habitat se face începând cu data de întâi a lunii următoare celei
în care este menţionată în declaraţie.
Contribuabilii,
persoane fizice, sunt obligaţi să depună declaraţia de
impunere, chiar dacă aceştia beneficiază de reducere sau sunt
scutiţi la taxa de habitat.
În caz de
deces scăderea taxei de habitat se efectuează cu data de întâi a
lunii următoare apariţiei acestei situaţii şi necesită
depunerea copiei după certificatul de deces.
Taxa de habitat se plăteşte anual în 2 rate egale, respectiv:
a)
rata I, până la data de 31
martie inclusiv;
b)
rata a II-a, până la data
de 30 septembrie inclusiv.
În cazul în care termenul de plată a taxei de habitat expiră într-o
zi nelucrătoare, plata se consideră în termen dacă se
efectuează în ziua lucrătoare
imediat următoare.
Neplata în termenele scadente atrage
şi plata majorărilor de întârziere,
stabilite prin hotărâri ale guvernului.
Sumele cu titlu de taxă de habitat datorată
bugetului local de către persoanele fizice, de până la 50 lei
inclusiv, se plăteşte integral până la primul termen de
plată
Nedeclararea
sau declararea eronată, constituie contravenţie şi se
sancţionează cu amendă între 60 lei si 240 lei.
Contravenţiilor
prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv
posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la
data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data
comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea
încasării contravalorii taxei revine Serviciului Public de Impozite, Taxe
şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul
declaraţiei este următorul:
Subsemnatul
__________________________________, domiciliat în _______________, strada
______________________________________, nr. ____, bl.
____, sc. ____, et. ____, ap. ____, BI/CI seria _____, nr. ______________, eliberat(ă) de Poliţia
___________________, la data de ____________ CNP _____________________, telefon
_______________, adresă de e-mail _________________, posesor al
imobilului din
Nr. crt. |
Nume Prenume |
CNP |
Calitatea faţă de proprietar |
Scutire / reducere |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
reprezentând numarul total al persoanelor care locuiesc
la adresa proprietăţii mai sus-menţionaţă, începând cu
data de ________________________.
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din această declaraţie sunt corecte şi complete.
DATA, NUMELE şi PRENUMELE, SEMNĂTURA,
2. TAXA PENTRU TERENURILE APARŢINÂND DOMENIULUI PUBLIC
ŞI PRIVAT AL MUNICIPIULUI
Prezenta
taxă este instituită ca taxă locală, în temeiul
prevederilor art. 283 alin. 1 şi 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare.
Taxa
se datorează pe perioada ocupării efective a domeniului public sau
privat al Municipiului Constanţa ocupat de construcţii cu caracter
provizoriu - garaje.
Taxa este în cuantum de 13 lei/m2/an.
Taxa pentru
garajele de pe arterele de mai jos este de 39
lei/m2/an.
Scăderea taxei pentru garajele care
nu sunt vizibile de pe arterele menţionate mai sus se va face în baza
notei de constatare întocmită şi transmisă de către
Direcţia Corp Control – Primăria Municipiului Constanţa.
Taxa se va plăti pentru suprafaţa ocupată de construcţia
garajului (cu uşile închise) pe baza comunicării primite de la
Primăria Municipiului Constanţa – Direcţia Corp Control. Taxa se
datorează pe perioada ocupării efective a domeniului public sau
privat al Municipiului Constanţa, până la eliberarea suprafeţei
ocupate.
Sunt scutite de
A.
veteranii de
război;
B. persoanele fizice prevăzute la art. 1 şi 5 alin. 1, 2 şi 4
din Decretul-Lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor
persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la
6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori
constituite în prizonieri, republicat, precum şi în Legea 189/2000 privind aprobarea Ordonanţei
Guvernului nr. 105/1999 pentru modificarea şi completarea Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor
drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura
instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate
în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu
modificările ulterioare. Beneficiază de această scutire şi persoanele care au calitatea de luptători în rezistenţa
anticomunistă conform O.U.G. nr. 214/1999.
Scutirea de la plata taxei se
aplică începând cu prima zi a lunii următoare celei în care persoana
depune documentele justificative în vederea scutirii.
Pentru a beneficia de scutire, persoanele în
cauză trebuie să prezinte copii ale actelor care le atestă
această calitate, respectiv :
-
legitimaţie
pentru veteranii de război;
-
hotărâre
pentru beneficiarii Decretului-lege nr. 118/1990 şi ai Legii nr. 189/2000;
-
actul de identitate.
Pentru
garajele dobândite prin contracte de vânzare–cumpărare, contribuabilii au
obligaţia de a depune o declaraţie la compartimentul de specialitate al autorităţii
administraţiei publice locale în termen de 30 de zile de la data dobândirii,
la agenţia fiscală unde este arondată adresa de domiciliu a
contribuabilului.
În
cazul în care ultima zi de depunere a documentaţiei pentru luarea în
evidenţă este o zi nelucrătoare, se consideră a fi
depusă în termen dacă se face în ziua lucrătoare imediat
următoare.
Garajele
nou dobândite se impun cu data de întâi a lunii următoare celei în care au
fost dobândite. Taxa se calculează proporţional cu perioada
ramasă până la sfârşitul anului.
În
cazul demolării garajului, Direcţia Corp Control are obligaţia
să comunice în scris agenţiilor fiscale, în termen de 15 zile,
precizând data desfiinţării pentru sistarea de la plată a
garajului respectiv. Sistarea de la plata taxei se va opera cu data de întâi a
lunii următoare celei în care a fost demolat garajul.
În
situaţia demolării garajelor, Direcţia Corp Control are
obligaţia de a solicita de la Serviciului Public de Impozite, Taxe şi
alte Venituri ale Bugetului Local, situaţia debitelor la taxa de garaj la
data demolării, pentru a le putea recupera, în vederea evitării
acumulării de debite restante.
Taxa se plăteşte anual în 2 rate egale, respectiv:
a) rata I, până la data de 31 martie inclusiv;
b) rata a II-a, până la data de 30 septembrie inclusiv;
Neplata în termenele scadente atrage
şi plata majorărilor de întârziere, stabilite prin hotărâri ale
guvernului. În cazul în care termenul de plată expiră într-o zi
nelucrătoare, acesta se prelungeşte în ziua lucrătoare imediat
următoare.
Declararea cu întârziere sau nedeclararea dobândirii
garajului, constituie contravenţie şi se sancţionează cu o
amendă între
60 lei şi 240 lei.
Contravenţiilor
prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv
posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la
data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data
comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea
controlului revine Direcţiei Corp Control.
Responsabilitatea încasării contravalorii taxei revine Serviciului
Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul
pentru declaraţia de impunere:
Subsemnatul
_______________________________________________, domiciliat în ____________________,
str. _______________________________, nr. _____, bl. ______, sc. _______ , et.
_______ , ap. ______ , posesor al BI/CI seria ______ , nr. ________ ,
eliberat de Poliţia ________________________, CNP
______________________________, tel/fax____________________________,
adresă de e-mail__________________________ declar că începând cu data de ______/______/______, prin actul nr.
_________________ din ______/______/______, emis de _____________________, am
dobândit un garaj având următoarele caracteristici:
Cod garaj
_______________________________
Suprafaţa
_______________________________
Amplasament
__________________________________________________
Sub sancţiunile
aplicate faptei de fals în acte publice, declar ca datele din aceasta
declaraţie sunt corecte şi complete.
DATA, NUMELE şi PRENUMELE SEMNATURA,
3. TAXA FOLOSIRE TRAMĂ
STRADALĂ DE CĂTRE AUTOVEHICULELE DE TRANSPORT MARFĂ ŞI
PERSOANE PE RAZA MUNICIPIULUI CONSTANŢA PE STRĂZILE DE TRAFIC
UŞOR, MEDIU ŞI GREU
3.1 Taxa folosire tramă
stradală de către autovehiculele de transport marfă pe raza
municipiului
Prezenta taxă este instituită ca taxă locală, în
temeiul prevederilor art. 283 alin. 1 şi 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
cu modificările şi completările ulterioare, fiind
fundamentată de necesitatea utilizării reţelei de drumuri ce se
află în administrarea municipalităţii şi pentru
contracararea efectelor nedorite ale tranzitării oraşului de
către autovehiculele de transport marfă, respectiv deteriorarea
covorului asfaltic, poluarea, etc.
Este
datorată de persoanele fizice şi juridice care deţin
autovehicule de transport marfă, pentru circulaţia pe străzile
prevăzute în prezenta H.C.L.M.
Este
stabilită în funcţie de masa totală maximă autorizată,
după cum urmează:
a) pentru străzile de trafic
uşor şi mediu:
Masa
totală autovehicule |
Lei/luna |
Lei/zi |
1. Până la 2,5 tone inclusiv |
40 |
4 |
2. Între 2,5 – 3,5 tone inclusiv |
60 |
6 |
3. Între 3,5 – 5 tone inclusiv |
90 |
9 |
b) pentru străzile de trafic greu*:
Masa
totală autovehicule |
Lei/luna |
Lei/zi |
1. Între 5 – 10 tone inclusiv |
150 |
15 |
2. Între 10 - 20 tone inclusiv |
300 |
30 |
3. Peste 20 tone (inclusiv cap tractor
autotrenuri) |
600 |
60 |
Pentru transporturile
agabaritice speciale se va aplica taxa corespunzătoare traficului greu de
peste 20 tone multiplicată de 3
ori. În cazul transporturilor agabaritice formate din mai multe platforme
agabaritice acestea se vor taxa separat.
Vehiculele
(remorci, platforme etc.) tractate de autovehiculele de marfă se
taxează separat, în funcţie de masa totală maximă
autorizată.
Se
exceptează de la plata taxei autovehiculele ce aparţin
instituţiilor care efectuează servicii publice de urgenţă.
Se
exceptează de
-
Bd. Aurel Vlaicu de la
intersecţia cu Bd. Tomis până la intersecţia cu Şos.
Mangaliei;
-
Şos.
Mangaliei de la intersecţia cu Bd. Aurel Vlaicu până la ieşirea
din municipiu spre Agigea;
-
Bd. I.C.
Brătianu de la intersecţia cu str. Pasajului (pod I.P.M.C.) până
la ieşirea din municipiu spre Valu lui Traian;
-
Str. Pasajului de la
intersecţia cu Bd. I.C. Brătianu la intersecţia cu Bd. Aurel
Vlaicu.
Conducătorii
autovehiculelor de marfă au obligaţia de a opri la punctele de taxare
amplasate pe raza Municipiului Constanţa pentru obţinerea
autorizaţiei zilnice. Autorizaţiile lunare se eliberează numai
la punctele de încasare amplasate în agenţiile fiscale din cadrul Serviciului
Public de Impozite, Taxe şi alte
Venituri ale Bugetului Local.
În vederea
eliberării “Autorizaţiei de circulaţie” solicitantul va înainta
o cerere tip la care va anexa următoarele: copia certificatului de
înmatriculare a societăţii, copia talonului sau a cărţii de identitate a autovehiculului
pentru care se urmăreşte obţinerea autorizaţiei şi
alte copii ale documentelor legale relevante.
Contravaloarea taxei poate
fi achitată prin ordin de plată în contul Primăriei Municipiului
Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa sau prin
numerar la casieriile din cadrul agenţiilor fiscale ale S.P.I.T.V.B.L.
Pentru autorizaţii
anuale eliberate până la 31.01.2010, inclusiv, se acordă o reducere
de 10% din valoarea autorizaţiei.
Sustragerea de la plata acestei
taxe constituie contravenţie şi se sancţionează cu
amendă între 1.500 lei şi 2.500 lei, sancţiunea
contravenţională aplicându-se societăţii căreia îi
aparţine mijlocul de transport, prin reprezentantul său, sau
proprietarului, în cazul în care acesta este persoană fizică. În situaţia în care autovehiculul este
achiziţionat în sistem leasing sancţiunea contravenţională
se aplică beneficiarului contractului (utilizatorului).
Contravenţiei
prevăzute mai sus i se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv
posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la
data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării
acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea
încasării taxei şi controlului revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi Alte Venituri ale
Bugetului Local prin Serviciul Taxe Speciale.
Responsabilitatea
aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi Alte Venituri ale
Bugetului Local prin Serviciul Taxe Speciale şi Direcţiei Corp
Control.
* LISTA STRĂZILOR CU TRAFIC GREU DIN
MUNICIPIUL
Nr. Crt. |
Denumirea Străzii |
Lungime Carosabil (Km) |
Nr. Benzi Circ. În Secţiune |
Lungime Totală Benzi (Km) |
1. |
I.C. BRATIANU (DN 3) |
5 |
4~6 |
22 |
2. |
Bdul FERDINAND (DN39) |
1.9 |
4 |
7.6 |
3. |
Şos. MANGALIEI+1MAI
(DN39) |
3.8 |
4~6 |
19 |
4. |
Bdul AUREL VLAICU (DN2A CENTURA VEST) |
9.1 |
4 |
7.6 |
5. |
Bdul TOMIS (DN2A) |
4.6 |
4 |
18.4 |
6. |
Bdul MAMAIA |
11.5 |
4~6 |
59 |
7. |
I.G. DUCA |
0.8 |
4 |
3.2 |
8. |
MIRCEA CEL BĂTRÂN |
1.0 |
4 |
4 |
9. |
ELIBERĂRII +
CARAGIALE |
2.6 |
4 |
10.4 |
10. |
BABA NOVAC |
2.9 |
2 |
5.8 |
11. |
MIHAI VITEAZU |
1.0 |
2 |
2 |
12. |
ŞOS. DIN VII |
0.9 |
2 |
1.8 |
13. |
LILIACULUI |
1.4 |
2 |
2.8 |
14. |
HATMAN ARBORE |
0.8 |
2 |
1.6 |
15. |
PANDURULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
16. |
DEMOCRAŢIEI |
1.0 |
2 |
2 |
17. |
MEŞTERUL MANOLE |
1.0 |
2 |
2 |
18. |
VÂRFUL CU DOR |
1.1 |
2 |
2.2 |
19. |
Bdul MARINARILOR |
1.0 |
2 |
2 |
20. |
Str. VERDE |
0.5 |
2 |
1 |
21. |
|
0.4 |
2 |
0.8 |
22. |
CARAIMAN |
1.9 |
2 |
3.8 |
23. |
ŢEPEŞ VODĂ |
0.4 |
2 |
0.8 |
24. |
PETRU CERCEL |
0.2 |
2 |
0.4 |
25. |
BRIZEI |
0.6 |
2 |
1.2 |
26. |
DEZROBIRII + SOVEJA |
6.2 |
4~6 |
30 |
27. |
ALEX. LĂPUŞNEANU
1 DECEMBRIE 1918 |
6.0 |
4~6 |
32 |
28. |
PASAJULUI |
0.3 |
2 |
0.6 |
29. |
ŞTEFĂNIŢĂ
VODĂ |
1.3 |
2 |
2.6 |
30. |
CIŞMELEI |
0.7 |
2 |
1.4 |
31. |
DOBRILĂ EUGENIU |
1 |
2 |
2 |
32. |
ADAMCLISI |
0.4 |
2 |
0.8 |
33. |
C-TIN BRĂTESCU |
1 |
2 |
2 |
34. |
CUMPENEI |
1 |
2 |
6 |
35. |
NICOLAE FILIMON |
0.9 |
2 |
1.8 |
36. |
THEODOR BURADA |
0.7 |
2 |
1.4 |
37. |
INDUSTRIALĂ |
1.5 |
2 |
3 |
38. |
CELULOZEI |
1.4 |
2 |
2.8 |
39. |
INTERIOARĂ II |
0.9 |
2 |
1.8 |
40. |
INTERIOARĂ III |
0.6 |
2 |
1.2 |
41. |
PRIMĂVERII |
1.0 |
2 |
2 |
42. |
PELICANULUI |
1.0 |
2 |
2 |
43. |
POPORULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
44. |
FRUNZELOR |
1.3 |
2 |
2.6 |
45. |
MARAMUREŞ |
1.0 |
2 |
2 |
46. |
CHILIEI |
1.5 |
2 |
3 |
47. |
NICOLAE IORGA |
1.4 |
2 |
2.8 |
48. |
ION RAŢIU |
1.5 |
2 |
3 |
49. |
I MAI VECHI |
1.1 |
2 |
2.2 |
50. |
ATELIERELOR |
0.5 |
2 |
1 |
51. |
DECEBAL |
1.1 |
2 |
2.2 |
52. |
UNIRII |
2.5 |
2 |
5 |
53. |
ION ROATĂ |
0.5 |
2 |
1 |
54. |
RĂSURI |
1.1 |
2 |
2.2 |
55. |
FULGERULUI |
0.9 |
2 |
1.8 |
56. |
DUMITRU MARINESCU |
0.6 |
2 |
1.2 |
57. |
SECERIŞ |
0.2 |
2 |
0.4 |
58. |
SPĂTAR N. MILESCU |
0.6 |
2 |
1.2 |
59. |
PARÂNG |
0.2 |
2 |
0.4 |
60. |
CORBULUI |
0.5 |
2 |
1 |
Modelul cererii de acordare a autorizaţiei de
circulaţie este următorul:
I. DENUMIREA SOLICITANTULUI:
………………………………………………………………….…………….……………… …..
Sediul (adresa): localitatea …….…………... str. ..……………….
nr. …., bl. ….., sc. ........., ap. ….
telefon/fax
………………………………………adresă de e-mail…………………....................
Nr. înregistrare Camera de Comerţ: J/13/ ………………………
C.U.I. …………...……………
II. DATELE
AUTOVEHICULULUI:
Marca ………………..……... nr. înmatriculare ……………… greutate
………………………(t)
……………………………………………………………………………………………………
III. TRASEUL
SOLICITAT:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
IV. PERIOADA
SOLICITATĂ:
- luna …………………………...
- zile ……………………………
V. NUMELE DELEGATULUI:
B.I./C.I. seria………………….. nr………………… CNP…………………………………..
DATA, NUMELE
şi PRENUMELE, SEMNĂTURA,
____________________________________________________________________________
OBSERVAŢII: la prezenta cerere se vor anexa
următoarele:
- copia
talonului / cărţii de identitate a mijlocului de transport;
- copia
certificatului de înmatriculare al societăţii;
- alte
copii ale documentelor legale relevante.
3.2. Taxa folosire
tramă stradală de către autovehiculele de transport persoane în
comun pe raza municipiului
Prezenta taxă este
instituită ca taxă locală, în temeiul prevederilor art. 283
alin. 1 şi 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare, fiind fundamentată
de necesitatea utilizării reţelei de drumuri ce se află în
administrarea municipalităţii şi pentru contracararea efectelor
nedorite ale tranzitării oraşului de către autovehiculele de
transport persoane, respectiv deteriorarea covorului asfaltic, poluarea, etc.
1. Circulaţia
unui autovehicul care execută serviciul public de transport
călători pe trama stradală a Municipiului Constanţa se
realizează numai pe baza „autorizaţiei de circulaţie pe
trama stradală a Municipiului Constanţa” în cadrul
căreia a fost nominalizat sau cu autorizaţie în convenţie,
aflată în original la bordul acestuia şi valabilă la data
efectuării transportului. Autorizaţia se eliberează ca urmare a
prezentării dovezii de achitare a contravalorii taxei de folosire a tramei
stradale .
Taxa de folosire a tramei stradale este în funcţie de capacitatea
autovehiculului şi este de:
Capacitate
autovehicul |
Lei /
lună / auto |
Până
la 8 locuri |
87 |
Cu 9 – 20
locuri |
130 |
Peste 20
locuri |
189 |
Convenţie
tarif maxim + 25% din tariful maxim |
238 |
Responsabilitatea
supravegherii activităţii de încasare a taxei revine Serviciului
Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei
Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Contravaloarea taxei
poate fi achitată de către solicitant atât în numerar la casieria
Primăriei Municipiului Constanţa din cadrul Centrului de Informare
Cetăţeni cu sediul în str. Ecaterina Varga nr. 25 – 27, cât şi
prin ordin de plată,în contul Primăriei municipiului Constanţa
deschis la Trezoreria municipiului Constanţa.
Pentru obţinerea „Autorizaţiei de circulaţie pe tramă
stradală a municipiului
Constanţa” solicitantul va
depune, la Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente din
Direcţia Relaţii Internaţionale cu sediul în Piaţa Ovidiu
nr. 9, o cerere tip, conform model alin.
5 din prezentul capitol, la care va anexa documentele precizate în aceasta.
După prezentarea dovezii privind achitarea contravalorii taxei pentru
eliberarea „Autorizaţiei de circulaţie pe trama stradală a
municipiului Constanţa” solicitantului i se va elibera de către
reprezentantul Serviciului Transport Local şi Organizare Evenimente o
autorizaţie conform model alin. 6 din prezentul capitol.
Programul de primire a cererilor şi eliberare a autorizaţiilor
este zilnic între orele 0900 -1200 şi 1300
– 1500.
2. Se exceptează de la plata taxei autovehiculele care aparţin
instituţiilor care efectuează servicii publice de urgenţă
şi Regiei Autonome de Transport în Comun Constanţa, precum şi
cele care circulă pe traseele pentru tranzit (bd. Aurel Vlaicu de la
intersecţia cu bd. Tomis până la intersecţia cu şos.
Mangaliei, şos. Mangaliei de intersecţia cu bd. Aurel Vlaicu până
la ieşirea din municipiu, str. Pasajului de la intersecţia cu bd.
I.C. Brătianu până la intersecţia cu bd. Aurel Vlaicu.)
3. Constituie contravenţie
şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei.
următoarele fapte:
a) circulaţia pe trama
stradală a municipiului Constanţa a autovehiculelor care execută
serviciul public de transport călători fără
„autorizaţie de circulaţie pe trama stradală a municipiului
Constanţa” valabilă la data efectuării transportului;
b) circulaţia pe trama
stradală a municipiului Constanţa a autovehiculului care execută
serviciul public de transport călători nenominalizat în cadrul „autorizaţiei de circulaţie pe
trama stradală a municipiului Constanţa” existentă la bordul
autovehiculului, chiar dacă aceasta este valabilă la data
efectuării transportului.
Contravenţiile prevăzute la punctul 3 din prezentul capitol se
sancţionează de către inspectorii Direcţiei Corp Control,
în conformitate cu legislaţia în vigoare.
4. Model cerere pentru eliberarea autorizaţiei:
CERERE
PENTRU
ELIBERAREA AUTORIZAŢIEI DE CIRCULAŢIE PE TRAMA
STRADALĂ A MUNICIPIULUI CONSTANŢA Subsemnatul _________________________, domiciliat în ___________________, str. _________________________, nr. __________ bl. ________, ap._____, telefon ______________, posesor al BI/CI seria ____, nr. ________, eliberat de Poliţia ___________________________, CNP _________________, reprezentant al S.C. ______________________________, cu sediul în ________________________, str. ______________________, nr.________, bl._____, ap. ______ CUI __________ telefon nr. _________________, adresă de
mail_________________________, solicit eliberarea unui număr de ______
autorizaţii de circulaţie pe trama stradală a municipiului
Perioada de valabilitate solicitată: începând cu ____________, până la ___________. Anexez prezentei, în copie, următoarele documente: - copie certificat înmatriculare autovehicul; - copie după avizul de traseu, cap traseu / linie, puncte de îmbarcare - debarcare; - copie a dovezii de plată a taxei de folosire a tramei stradale; Documentele vor fi prezentate într-un dosar pentru încopciere. Data
______________ Semnătura
|
5. Model autorizaţie pentru circulaţia pe trama stradală a municipiului Constanţa.
4. TAXA
PENTRU IRIGAŢII SPAŢII VERZI ÎN STAŢIUNEA MAMAIA
Taxa constituie
venit cu destinaţie specială, este fundamentată pe necesitatea întreţinerii
spaţiilor verzi din staţiunea Mamaia şi se utilizează
pentru asigurarea activităţii de irigat şi implicit
întreţinerea spaţiului verde aflat pe domeniul public din staţiunea
Mamaia.
Necesitatea
taxei de irigat se impune având în vedere noua
plantaţie de arbori, arbuşti, coniferi şi flori anuale. Procentul
de prindere a materialului dendrofloricol fiind dependent de udatul la plantare
şi frecvenţa zilnică a acestuia.
Cuantumul taxei este de 31 lei/loc
de cazare/an sau 31 lei/fiecare 15 m2 sau fracţiune/an.
Taxa se încasează de la persoanele fizice şi
juridice care deţin în proprietate sau folosinţă spaţii de cazare
în staţiunea Mamaia, precum şi de la proprietarii spaţiilor de
locuit situate în staţiune. În cazul în care spaţiile de cazare sunt
administrate de către o altă persoană decât proprietarul (în
baza unui contract de închiriere, leasing, asociere în participaţiune,
locaţie de gestiune etc.) obligaţia declarării şi a
plăţii taxei incumbă celui ce administrează în mod concret
facilitatea de cazare.
Documentul în baza căruia se va face impunerea
este certificatul de clasificare privitor la numărul de locuri de cazare
eliberat de Ministerul Turismului pentru hoteluri şi alte spaţii de cazare, sau, după caz, schiţa cadastrală, sau
orice alt document relevant din care să reiasă suprafaţa
utilă pentru spaţiile de locuit.
Depunerea
declaraţiei şi achitarea taxei pentru deţinătorii de
spaţii de cazare se va face până la data de 15.07.2010.
Pentru
spaţiile de locuit declaraţia se va depune la dobândirea
spaţiului respectiv, iar termenul de plată este data de 15.07 a anului respectiv.
Pentru imobilele dobândite după
împlinirea termenului de depunere şi achitare a taxei, respectiv 15 iulie,
plata se consideră în termen dacă taxa datorată se
plăteşte înăuntrul unui termen de 30 de zile de la dobândire,
termen în cadrul căruia contribuabilul are obligaţia să
depună declaraţia de impunere pentru noua achiziţie, dar nu mai
târziu de ultima zi lucrătoare a lunii decembrie a anului fiscal
respectiv.
În cazul în care contribuabilul a
achitat taxa pentru irigaţii spaţii verzi în Staţiunea Mamaia
şi în cursul aceluiaşi an fiscal înstrăinează imobilul,
scăderea se face proporţional cu perioada cuprinsă între data de
întâi a lunii următoare celei în care s-a realizat înstrăinarea
şi sfârşitul anului fiscal, luându-se în calcul suma încasată la
bugetul local.
Neplata în termenele scadente atrage şi
plata majorărilor de întârziere, stabilite prin hotărâri ale
guvernului.
Constituie
contravenţie nedepunerea, depunerea peste termen a declaraţiilor de
impunere sau depunerea declaraţiilor de impunere eronate, şi se
sanctionează cu amendă cuprinsă între
240 lei şi 600 lei pentru persoanele fizice, respectiv între 960 lei şi 2.400 lei pentru persoanele
juridice.
Contravenţiilor
prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv
posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la
data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data
comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării
taxei, controlului şi aplicării sancţiunilor revine Serviciului
Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul declaraţiei de impunere pentru persoanele
juridice este:
Subsemnatul _______________________ domiciliat în___________, str.
_________________, nr. ______, bl. ______, sc.______, et. ____, ap. _____,
telefon/fax ______________________, adresă de e-mail _________________, posesor al BI/CI seria _______, nr. ________________,
eliberat de Poliţia _________________________, CNP ________________________________,
declar pe propria răspundere ca deţin următoarele
proprietăţi în Staţiunea Mamaia:
Nr. Crt. |
Adresa imobilului |
Suprafaţa utilă |
Dată dobândire |
Taxa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
|
|
Sub sancţiunile aplicate faptei
de fals în acte publice, declar că datele din această declaraţie
sunt corecte şi complete.
DATA, NUMELE
şi PRENUMELE, SEMNĂTURA,
Modelul declaraţiei de impunere pentru persoane
fizice este:
CONTRIBUABIL ______________________________ VERIFICAT
DE:
SEDIU SOCIAL ______________________________ ORGANUL
DE SPECIALITATE
PUNCT DE LUCRU ______________________________ ___________________________
NR. REG. COM. ______________________________ NR.
ŞI DATA ÎNREGISTRĂRII
COD FISCAL ______________________________ ___________________________
ADRESĂ DE E-MAIL ______________________________
TEL./FAX ______________________________
CONT ______________________________
BANCA ______________________________ SEMNĂTURĂ
L.S.
A.Hoteluri
Nr. Crt. |
Adresa hotelului |
Denumirea hotelului |
Număr locuri de cazare
|
Taxa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
|
|
Nr. Crt. |
Adresa imobilului |
Suprafaşa utilă |
Dată dobândire
|
Taxa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
|
Adresa de
domiciliu:__________________________________________________________
Telefon de
contact:________________
Fax:
__________________
Adresă de
e-mail:_________________
·
Sub sancţiunile aplicate de fals în acte publice, declar
că datele din această declaraţie sunt corecte şi complete.
·
La prezenta declaraţie se va anexa certificatul de
clasificare privitor la numărul de locuri de cazare eliberat de Ministerul
Turismului, în copie.
5. TAXA DE ACCES
ÎN STAŢIUNEA MAMAIA PENTRU AUTOTURISME CARE NU AU NUMĂR DE
ÎNMATRICULARE ÎN MUNICIPIUL CONSTANŢA
Taxa constituie venit cu
destinaţie specială fiind instituită din raţiuni de creştere
a gradului de atractivitate în Staţiunea Mamaia prin organizarea de
spectacole, manifestări şi concursuri pe domeniul public, precum şi pentru menţinerea
curăţeniei şi asigurarea iluminatului public în Staţiunea
Mamaia.
Se aplică tuturor autoturismelor care nu sunt înmatriculate în Municipiul Constanţa care vor intra
în staţiune în perioada estivală.
Contravaloarea taxei este:
- 3
lei pentru fiecare
intrare şi se achită la casierii de la bariere;
- 4
lei pentru
abonament 24 ore şi se achită la casierii de la bariere sau de la
dispeceratul staţiei de taxare;
- 25
lei pentru abonament
7 zile şi se achită la casierii de la bariere sau la dispeceratul staţiei de taxare ;
- 250
lei pentru abonament
întreg sezon estival şi se achită la dispeceratul staţiei de
taxare.
Sunt scutite de la plata taxei
următoarele categorii de contribuabili:
A. veteranii de război;
B. persoanele fizice prevăzute la art. 1
şi 3 alin. 1, 2 şi 4 din Decretul-Lege nr. 118/1990 privind acordarea
unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura
instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate
în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările
şi completările ulterioare, precum şi în Legea 189/2000 privind aprobarea <LLNK 11999
105130 301 0 34>Ordonanţei
Guvernului nr. 105/1999 pentru modificarea şi completarea Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor
drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura
instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate
în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu
modificările ulterioare. Beneficiază de această scutire şi persoanele care au calitatea de luptători în
rezistenţa anticomunistă conform O.U.G. nr. 214/1999.
De asemenea, se exceptează de
Persoanele scutite vor face dovada
calităţii lor, prezentând documentele legale vizate la zi. În baza acestor documente se va
elibera permisul de liberă trecere prin Staţiunea Mamaia.
Responsabilitatea
încasării contravalorii taxei revine Serviciului Public de Impozite, Taxe
şi alte Venituri ale Bugetului Local.
În ceea ce
priveşte autovehiculele cu numere de înmatriculare în leasing
deţinute de către locuitorii municipiului Constanţa accesul se
va face în mod gratuit pe baza Legitimaţie de acces la bariere pentru
autovehiculele achiziţionate în leasing care va fi eliberată la
Centrul de Informare pentru Cetăţeni situat pe str. Ecaterina Varga
nr. 25-27.
Pentru
obţinerea Legitimaţiei de acces la bariere pentru autovehiculele
achiziţionate în leasing solicitantul va depune o cerere tip la care va
anexa următoarele documente:
- copie după actul de
identitate al solicitantului
- copie după contractul de
leasing
- certificatul de înmatriculare
pentru persoana juridică
- împuternicirea pentru delegat
semnată şi ştampilată în cazul persoanelor juridice
- copie certificat de înmatriculare
autovehicul
6.
TAXA ANUALĂ PENTRU FIECARE STAŢIE FIXĂ PENTRU TELEFONIE
MOBILĂ
Prezenta taxă
este instituită ca taxă locală, în temeiul prevederilor art. 283
alin. 1 şi 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, fiind fundamentată pe
impactul negativ asupra mediului înconjurător generat de staţiile de
telefonie mobilă, precum şi de utilizarea domeniului şi
infrastructurii publice.
Cuantumul taxei: 3.562 lei/an pentru fiecare amplasament de staţie
fixă.
La declararea acestei taxe
operatorul de telefonie mobilă va prezenta:
-
Actele
societăţii (certificat de înregistrare, cod fiscal);
-
autorizaţiile
de funcţionare eliberate de Inspectoratul General al Comunicaţiilor
pentru fiecare amplasament de staţie fixă utilizat de operatorul de
telefonie mobilă;
-
declaraţie
pe proprie răspundere privind numărul de amplasamente de staţie
fixă pentru telefonie mobilă utilizate pe raza municipiului
Constanţa.
Operatorii de telefonie
mobilă vor depune declaraţia până la data de 31 martie a fiecărui
an.
Taxa se achită anual în
două rate egale, respectiv:
a) rata I, până la data de
31 martie inclusiv;
b) rata II, până la data
de 30 septembrie inclusiv.
Operatorii de telefonie
mobilă care înfiinţează sau desfiinţează amplasamente
de staţii fixe de telefonie au obligaţia de a depune o
declaraţie de impunere corespunzătoare noii situaţii, în termen
de 30 de zile de la data modificării intervenite.
În cazul
înfiinţării de noi amplasamente după împlinirea termenului de
plată, respectiv 30 septembrie, plata se consideră a fi
făcută în termen dacă sumele datorate se vor achita în 30 de
zile de la data modificării intervenite.
În cazul în care operatorul
de telefonie mobilă întârzie plata taxei anuale pe amplasamente de
staţie fixă utilizate, se vor percepe majorări de întârziere
conform prevederilor legale în vigoare.
Constituie contravenţie
depunerea peste termen a declaraţiilor de impunere sau depunerea
declaraţiilor de impunere neconforme cu realitatea, şi se
sancţionează cu amendă cuprinsă între 960 lei şi 2.400 lei.
Contravenţiilor
prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv
posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la
data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data
comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea
încasării taxei, controlului şi aplicării sancţiunilor
revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte venituri ale Bugetului
Local.
Modelul declaraţiei este următorul:
CONTRIBUABIL ______________________________ VERIFICAT
DE:
SEDIU SOCIAL ______________________________ ORGANUL
DE SPECIALITATE
PUNCT DE LUCRU ______________________________ ___________________________
NR. REG. COM. ______________________________ NR.
ŞI DATA ÎNREGISTRĂRII
ADRESĂ DE E-MAIL ______________________________ __________________________
TEL./FAX ______________________________
COD FISCAL ______________________________
CONT ______________________________
BANCA ______________________________ SEMNĂTURĂ
L.S.
Nr. crt. |
Locaţia
staţiei fixe pt telefonie mobilă |
Număr
autorizaţie I.G.R.
|
Taxa
|
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
Sub
sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele
din această declaraţie sunt corecte şi complete.
La prezenta declaraţie se vor anexa în copie următoarele
documente:
-
Actele societăţii (certificat de înregistrare, cod
fiscal);
-
Autorizaţiile de funcţionare eliberate de Inspectoratul
General al Comunicaţiilor pentru fiecare amplasament de staţie
fixă utilizat de operatorul de telefonie mobilă;
-
Declaraţie pe proprie răspundere privind numărul de
amplasare de staţie fixă pentru telefonie mobilă utilizate pe
raza municipiului
DATA, NUMELE
şi PRENUMELE, SEMNĂTURA,
7.
TAXA PENTRU CREŞTEREA GRADULUI DE LINIŞTE ŞI SIGURANŢĂ
ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢILOR ECONOMICE ÎN
Taxa constituie
venit cu destinaţie specială şi este fundamentată de
necesitatea menţinerii condiţiilor civilizate de trai în locurile
publice. Se utilizează pentru paza unor bunuri publice, pentru prevenirea
şi combaterea infracţiunilor şi a faptelor ilicite, antisociale,
manifestate prin cerşetorie, furturi, tâlhărie şi
prostituţie, pentru combaterea comerţului stradal neorganizat, prevenirea
depunerilor de moloz şi gunoi menajer şi pentru prevenirea lipirii de
afişe pe faţadele clădirilor, stâlpi şi copaci.
Taxa va fi achitată de
toţi contribuabilii persoane juridice şi persoane fizice autorizate, cu
excepţia celor ce au în administrare complexe hoteliere, aceştia datorând
taxa numai pentru suprafeţele destinate activităţilor de
alimentaţie publică şi spaţiilor comerciale.
Taxa va fi platită de către utilizator, iar în cazul
spaţiilor care formează centre comerciale şi pieţe
agroalimentare, taxa va fi achitată de către proprietar sau locator,
după caz.
Sunt
scutiţi de la plata taxei contribuabilii care desfăşoară
activităţi de producţie doar pentru spaţiile în care se
desfăşoară această activitate.
Taxa este
stabilită diferenţiat în funcţie de obiectul de activitate
şi suprafaţa utilă prevăzută în schiţa activului
contribuabilului, astfel:
Nr. Crt. |
ACTIVITATEA
|
TAXA
(lei /an) |
1. |
Unităţi de agreement
|
530, indiferent de suprafaţă |
2. |
Unităţi din activitatea de alimentaţie
publică.Vezi zonarea Anexă (Mamaia şi Sat Vacanţă) |
SŁ150m2= 538 S>150m2= 1.096 |
3. |
Spaţii comerciale, prestări servicii, sediu social
şi puncte de lucru (suprafaţă utilă) |
SŁ50m2= 11 100>S>50m2= 330 S>100m2= 538 |
4. |
Bănci,
societăţi de leasing, societăţi de asigurare-reasigurare
(suprafaţă utilă) |
SŁ200m2=5.524 S>200m2=18.261 |
5. |
Case de amanet, case de schimb valutar,
societăţi de intermedieri credite, societăţi de
tranzacţionare a titlurilor de valoare pe piaţă,
societăţi de brokeraj, agenţi de asigurare
(suprafaţă utilă) |
SŁ50m2= 550 S>50m2= 1.105 |
Taxele nu se încasează pentru amplasamentele de pe plajă
indiferent de activităţile ce se desfaşoară pe plajă.
Nr. crt. |
ACTIVITATEA
|
TAXA
( lei /an ) |
1. |
Unităţi din activitatea de
alimentaţie publică (suprafaţă utilă) |
SŁ100m2= 11 S>100m2= 1.411 |
2. |
Spaţii comerciale, prestări
servicii, sediu social şi puncte de lucru (suprafaţă utilă) |
SŁ100m2= 11 100 m2<SŁ200m2= 1.105 S>200m2= 5.524 |
3. |
Centre comerciale ce
desfaşoară activitate comercială (suprafaţă utilă) |
SŁ100m2= 11 100 m2<SŁ500m2=5.524 500m2<SŁ2000m2=11.025 2000m2<SŁ4000m2=16.535 S>4000m2= 44.099 |
4. |
Pieţe agro-alimentare
(suprafaţă utilă) |
SŁ100m2= 11 100
m2<SŁ1000m2=1.411 1000m2<SŁ2000m2=2.525 S>2000m2=5.524 |
5. |
Depozite comerciale (suprafaţă utilă) |
SŁ100m2= 11 100 m2<SŁ200m2=538 S>200m2=1.107 |
6. |
Bănci, societăţi de leasing,
societăţi de asigurare-reasigurare (suprafaţă utilă) |
SŁ200m2=5.524 S>200m2=18.261 |
7. |
Case de amanet, case de schimb valutar, societăţi de
intermedieri credite, societăţi de tranzacţionare a titlurilor
de valoare pe piaţă, societăţi de brokeraj, agenţi de asigurare
(suprafaţă utilă) |
SŁ50m2= 550 S>50m2= 1.105 |
Zonele din Mamaia
şi Sat Vacanţă sunt următoarele:
Zona A
Zona Satul de
Vacanţă;
Zona Alee Perla
cuprinsă între bd. Mamaia şi Complexul Comercial de lângă
bazine;
Zona Faleză
cuprinsă între Hotel Parc şi Bufet Jupiter – Junona;
Zona
cuprinsă între Complex Melody şi zona Cazino;
Zona
cuprinsă între Hotel Riviera şi Hotel Majestic;
Zona B (Reducere 10 %)
Zona
cuprinsă între Debarcader Neptun şi Restaurant Cherhana;
Zonele neincluse
în Zona A şi care nu intră sub incidenţa Zonei C;
Zona C (Reducere 20%)
Zona
cuprinsă între Bd. Mamaia şi malul Lacului Siutghiol;
Zona Camping
Tabara Turist.
În cazul unităţilor cu mai multe puncte de
lucru, sucursale, agenţii a căror suprafaţă pentru fiecare
în parte este mai mare de 100 mp., taxa se va calcula pentru fiecare punct în parte,
la valoarea cea mai mică (după încadrarea fiecărui punct de
lucru în tabelele mai sus menţionate) înmulţită cu numărul
de locaţii.
Contribuabilul are obligaţia de a declara suprafaţa utilă
deţinută, pe baza documentelor justificative de deţinere a
spaţiului, prin completarea unei declaraţii de impunere în două
exemplare.
Pentru Constanţa taxa se achită anual
în 2 rate, respectiv:
a) rata I, până la data de 31 martie inclusiv;
b) rata a II-a, până la data de 30 septembrie inclusiv;
Pentru Mamaia, Sat Vacanţă, taxa
se achită integral la data de 01.07.2010.
În cazul deschiderii sau închiderii
de puncte de lucru, precum şi în cazul modificărilor aduse statutului
sau actului constitutiv, contribuabilii au obligaţia depunerii unei
declaraţii în termen de 30 de zile de la data modificării
intervenite.
Pentru punctele de lucru deschise
după împlinirea termenelor scadente de plată a taxei privind
creşterea gradului de linişte şi siguranţă, respectiv
30 septembrie şi/sau 1 iulie, plata se consideră în termen dacă
taxa datorată se plăteşte înăuntrul unui termen de 30 de
zile de la data modificării aduse actului constitutiv/statutului sau în
autorizaţia de funcţionare, după caz.
În
cazul în care contribuabilul a achitat taxa privind creşterea gradului de
linişte şi siguranţă în derularea activităţilor
economice şi în cursul aceluiaşi an fiscal aduce modificări
actului constitutiv/statutului sau autorizaţiei de funcţionare,
după caz, în sensul închiderii unui punct de lucru, scăderea se face
proporţional cu perioada cuprinsă între data de întâi a lunii
următoare celei în care s-a realizat modificarea şi sfârşitul
anului fiscal, luându-se în calcul suma încasată la bugetul local.
Neplata în termenele scadente atrage
şi plata majorărilor de întârziere, stabilite prin hotarâri ale
guvernului.
La declaraţia de impunere, agentul
economic are obligaţia de a anexa în fotocopie următoarele documente:
- certificat de înregistrare la Camera de
Comerţ ;
- actul de proprietate sau deţinere
(concesiune, închiriere, asociere, etc.)
- schiţa activului vizată de o
persoană autorizată.
Termenul de depunere al declaraţiei
anuale:
- pentru contribuabilii din
- pentru Mamaia şi Sat
Vacanţă este până la data de 01.07.2010.
Constituie contravenţii:
- depunerea peste termen a
declaraţiilor;
- nedepunerea declaraţiilor,
- depunerea declaraţiilor cu
informaţii eronate;
- nedeclararea în termen de 30 de zile a
modificărilor aduse statutului/actului constitutiv în cazul persoanelor
juridice, precum şi în autorizaţiile de funcţionare, în cazul
persoanelor fizice autorizate şi asociaţiilor familiale cu privire la
închiderea/deschiderea de puncte de lucru
Contravenţiile
prevăzute mai sus se sancţionează cu amendă de la 240 lei
la 600 lei, în cazul persoanelor fizice autorizate şi asociaţiilor
familiale, şi cu amendă de la 960 lei la 2400 lei în cazul persoanelor
juridice.
Contravenţiilor
prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările
ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel
mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de
la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Responsabilitatea încasării taxei,
controlului şi aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public
de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Modelul declaraţiei este
următorul:
CONTRIBUABIL ______________________________ VERIFICAT DE
SEDIU SOCIAL ______________________________ ORGANUL DE SPECIALITATE
PUNCT DE LUCRU ______________________________ ______________________________
NR. REG. COM. ______________________________ NR. ŞI DATA
ÎNREGISTRĂRII
COD FISCAL ______________________________ ______________________________
ADRESĂ DE E-MAIL ______________________________
TEL./FAX ______________________________
CONT ______________________________ SEMNĂTURĂ
BANCA ______________________________ L.S.
Nr. Crt. |
Activitatea |
Se bifează cu X |
Zona
|
Suprafaţă utilă (m2) |
Taxa |
1.
|
Unităţi de agrement (suprafaţă utilă)
|
|
|
|
|
2.
|
Unităţi din activitatea de
alimentaţie publică – vezi zonarea anexă (Mamaia + Sat
Vacanţă) (suprafaţă utilă) |
|
|
|
|
3.
|
Spaţii comerciale, prestări
servicii, sediu social şi puncte de lucru (suprafaţă
utilă) |
|
|
|
|
4. |
Bănci,
societăţi de leasing, societăţi de asigurare-reasigurare
(suprafaţă utilă) |
|
|
|
|
5. |
Case de amanet, case de schimb valutar,
societăţi de intermedieri credite, societăţi de
tranzacţionare a titlurilor de valoare pe piaţă,
societăţi de brokeraj, agenţi de asigurare
(suprafaţă utilă) |
|
|
|
|
Nr. Crt. |
Activitatea |
Se bifează cu X |
Suprafaţă utilă (m2) |
Taxa |
1. |
Unităţi din activitatea de
alimentaţie publică (suprafaţă utilă) |
|
|
|
2. |
Spaţii comerciale, prestări
servicii, sediu social şi puncte de lucru (suprafaţă
utilă) |
|
|
|
3. |
Centre comerciale ce
desfăşoară activitate comercială (suprafaţă
utilă) |
|
|
|
4. |
Pieţe agro-alimentare (suprafaţă utilă) |
|
|
|
5. |
Depozite comerciale (suprafaţă
utilă) |
|
|
|
6. |
Bănci, societăţi de leasing,
societăţi de asigurare-reasigurare (suprafaţă utilă) |
|
|
|
7. |
Case de amanet, case de schimb valutar,
societăţi de intermedieri credite, societăţi de tranzacţionare a titlurilor
de valoare pe piaţă, societăţi de brokeraj, agenţi de asigurare (suprafaţă
utilă) |
|
|
|
Adresa de domiciliu:
________________________________________________________
Telefon: ___________________________
Adreă
de e-mail:______________________
*Sub sancţiunile aplicate de fals în
acte publice, declar că datele din această declaraţie sunt
corecte şi complete.
La prezenta declaraţie se vor anexa în
copie următoarele documente:
-
certificat de înregistrare şi anexe;
- actul
de proprietate sau deţinere (concesiune, închiriere, asociere, etc.);
- schiţa activului
vizată de o persoană autorizată.
8.
TAXA ANUALĂ PENTRU VEHICULELE LENTE
Prezenta taxă este
instituită ca taxă locală, în temeiul art. 283 alin. 2 din Legea
nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare, pentru utilizarea infrastructurii publice locale.
Vehiculele lente sunt mijloace de transport pentru care nu există
obligaţia înmatriculării, astfel:
1.
autocositoare;
2.
autoexcavator (excavator pe autoşasiu);
3.
autogreder sau autogreper;
4.
buldozer pe pneuri;
5.
compactor autopropulsat;
6.
excavator cu racleţi pentru săpat
şanţuri, excavator cu rotor pentru săpat şanţuri sau excavator
pe pneuri;
7.
freză autopropulsată pentru canale sau pentru
pământ stabilizat;
8.
freză rutieră;
9.
încărcător cu o cupă pe pneuri;
10.
instalaţie autopropulsată de sortare-concasare;
11.
macara cu greifer;
12.
macara mobilă pe pneuri;
13.
macara turn autopropulsată;
14.
maşină autopropulsată pentru oricare din
următoarele:
a. lucrări de terasamente;
b. construcţia şi întreţinerea drumurilor;
c. decopertarea îmbrăcăminţii asfaltice la drumuri;
d. finisarea drumurilor;
e. forat;
f. turnarea asfaltului;
g. înlăturarea zăpezii;
15. şasiu autopropulsat
cu fierăstrău pentru tăiat lemne;
16. tractor pe pneuri;
17. troliu autopropulsat;
18. utilaj
multifuncţional pentru întreţinerea drumurilor;
19. vehicul pentru pompieri
pentru derularea furtunurilor de apă;
20. vehicul pentru
măcinat şi compactat deşeuri;
21. vehicul pentru marcarea
drumurilor;
22. vehicul pentru tăiat
şi compactat deşeuri;
23. motostivuitor
(autostivuitor);
24.
şi altele asemenea.
În cazul vehiculelor lente, taxa pentru oricare
tip de vehicul este stabilită în sumă fixă de 40 lei/an.
Pentru vehiculele lente
existente în patrimoniul persoanelor fizice sau juridice la data de 1 ianuarie,
taxa datorată pentru întregul an fiscal se achită până cel
târziu la data de 31 ianuarie a anului de referinţă.
Pentru
vehiculele lente dobândite după data de 1 ianuarie, taxa se datorează
începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care s-a dobândit
vehiculul lent, proporţional cu perioada rămasă până la
sfârşitul anului fiscal respectiv, respectiv se declară şi se
achită în cel mult 30 de zile calendaristice de la data dobândirii.
Pentru
vehiculele lente înstrăinate taxa se dă la scădere începând cu
data de întâi a lunii următoare celei în care a avut loc
înstrăinarea, proporţional cu perioada rămasă până la
sfârşitul anului respectiv, regularizarea sumelor achitate în plus
făcând obiectul compensării cu alte impozite şi taxe exigibile
la acea dată sau al restituirii către contribuabil.
Constituie
contravenţii următoarele fapte:
a)
depunerea peste termen a
declaraţiilor fiscale;
b)
nedepunerea declaraţiilor
fiscale.
În
cazul persoanelor fizice, contravenţia prevăzută la lit. a se
sancţionează cu amendă de la 60 lei la 240 lei, iar cea de la
lit. b cu amendă de la 240 lei la 600 lei.
În
cazul persoanelor juridice, contravenţia prevăzută la lit. a se
sancţionează cu amendă de la 240 lei la 960 lei, iar cea de la
lit. b cu amendă de la 960 lei la 2400 lei.
Contravenţiilor
prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu
modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea
achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data
încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării
acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
Modelul declaraţiei pentru
stabilirea taxei pentru vehicule lente este următorul:
Nr._________din__________________20_____
Subsemnatul(a)
___________________________________________________________, în calitate de________________________________la
S.C.____________________________, legitimat prin B.I./C.I. seria _____ nr.
_____________, eliberat(ă) de Poliţia _____________________ la data
de ______________, C.N.P._________________________________, telefon
________________, adresă de e-mail ________________, declar că
societatea deţine în proprietate un număr de __________________
vehicule lente detaliate pe verso-ul prezentei.
Prin semnarea prezentei am
luat cunoştinţă că declararea necorespunzătoare
adevărului se pedepseşte conform legii penale, cele declarate fiind
corecte şi complete.
DIRECTOR, ŞEFUL COMPARTIMENTULUI CONTABIL
L.S________________________ __________________________________
(prenumele, numele
şi semnătura) (prenumele, numele şi
semnătura)
NOTǍ: În cazul persoanelor fizice
declaraţia se completează în mod corespunzător cu elementele de
identificare specifice acestora
SITUAŢIA
cuprinzând vehicule lente
Nr. Crt. |
Specificare
(tipul) |
Nr. |
Data dobândirii |
Taxa
datorată/ vehicul
- lei/ an - |
Total
taxă datorată
(col.2x col.4) |
OBS. |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
Autocositoare |
|
|
|
|
|
2 |
Autoexcavator
(excavator cu atutoşasiu) |
|
|
|
|
|
3 |
Autogreder |
|
|
|
|
|
4 |
Autoscreper |
|
|
|
|
|
5 |
Autostivuitor |
|
|
|
|
|
6 |
Buldozer
pe pneuri |
|
|
|
|
|
7 |
Combină agricolă pentru recoltat
cereale sau furaje |
|
|
|
|
|
8 |
Compactor
autopropulsat |
|
|
|
|
|
9 |
Electrocar
cu echipamente: sudură, grup electrogen, pompă etc. |
|
|
|
|
|
10 |
Excavator
cu racleţi pentru săpat şanţuri |
|
|
|
|
|
11 |
Excavator cu rotor pentru săpat
şanţuri |
|
|
|
|
|
12 |
Excavator
pe pneuri |
|
|
|
|
|
13 |
Freză
autopropulsată pentru canale |
|
|
|
|
|
14 |
Freză
autopropulsată pentru pământ stabilizat |
|
|
|
|
|
15 |
Freză
rutieră |
|
|
|
|
|
16 |
Încărcător
cu o cupă pe pneuri |
|
|
|
|
|
17 |
Instalaţie
autopropulsată de sortare-concasare |
|
|
|
|
|
18 |
Macara
cu grefier |
|
|
|
|
|
19 |
Macara
mobilă pe pneuri |
|
|
|
|
|
20 |
Macara
turn autopropulsată |
|
|
|
|
|
21 |
Maşină
autopropulsată multifuncţională pentru lucrări de
terasamente |
|
|
|
|
|
22 |
Maşină
autopropulsată pentru construcţia şi Întreţinerea
drumurilor |
|
|
|
|
|
23 |
Maşină
autopropulsată pentru decopertarea îmbrăcămintei asfaltice la
drumuri |
|
|
|
|
|
24 |
Maşină
autopropulsată pentru finisarea drumurilor |
|
|
|
|
|
25 |
Maşină
autopropulsată pentru forat |
|
|
|
|
|
26 |
Maşină autopropulsată pentru
turnat asfalt |
|
|
|
|
|
27 |
Plug
de zăpadă autoprosulsat |
|
|
|
|
|
28 |
Şasiu
de zăpadă autipropulsat |
|
|
|
|
|
29 |
Tractor
pe pneuri |
|
|
|
|
|
30 |
Troliu
autopropulsat |
|
|
|
|
|
31 |
Utilaj
multifuncţional pentru întreţinerea drumurilor |
|
|
|
|
|
32 |
Vehicul de pompieri pentru derularea
furtunurilor de apă |
|
|
|
|
|
33 |
Vehicul
pentru măcinat şi compactat deşeuri |
|
|
|
|
|
34 |
Vehicul
pentru marcarea drumurilor |
|
|
|
|
|
35 |
Vehicul
pentru tăiat şi compactat deşeuri |
|
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
|
|
|
|