REGULAMENT
DE ADOPTARE A TAXELOR SPECIALE
În temeiul dispoziţiilor:
-
art. 282 şi
următoarele din Legea 571/2003, privind Codul Fiscal, cu modificările
şi completările ulterioare;
-
art. 30
al Legii 273/2006, privind finanţele publice locale, cu modificările
şi completările ulterioare;
-
Legea
52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică;
-
Legea
215/2001 privind administraţia publică locală, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare;
-
Legea
119/1996 cu privire la actele de stare civilă, cu modificările
şi completările ulterioare;
-
Legea
50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
-
H.G.
348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de piaţă
în unele zone publice, modificată şi completată prin HG
1334/2004 privind modificarea şi completarea unor hotărâri ale Guvernului
în vederea întăririi ordinii şi disciplinei în pieţele
alimentare;
-
O.G.
99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de
piaţă, republicată;
-
H.G.
333/2003 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a OG 99/2000
privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă;
-
Legea
326/2001 a serviciilor publice de gospodărire comunală;
-
Legea
51/2006 privind serviciile comunitare de utilităţi publice, cu
modificările şi completările ulterioare
-
H.C.L.M.
491/2002 modificată prin HCLM 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de
Organizare şi Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului
Local al Municipiului Constanţa;
-
H.C.L.M.
408/2006 privind modificarea organigramei şi statului de funcţii
pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Constanţa,
aprobată prin H.C.L.M. 319/2006;
-
H.C.L.M. 597/2007
privind modificarea organigramei şi statului de funcţii a Serviciului
Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Se instituie taxe speciale pentru înfiinţarea şi funcţionarea unor
servicii din cadrul Primăriei Municipiului Constanţa şi
Consiliului Local Constanţa în conformitate cu regulile prevăzute mai
jos:
Art.1 Prezentul regulament stabileşte cadrul juridic
unitar privind etapele şi modalităţile ce trebuie îndeplinite în
procedura de adoptare şi aplicare a taxelor speciale.
Art.2 Prevederile prezentului regulament se aplică în
toate cazurile în care autorităţile administraţiei publice
locale hotărăsc instituirea, administrarea şi gestionarea
serviciilor publice locale create în interesul persoanelor fizice şi
juridice.
Art.3 Având în vedere componenţa preponderent turistică
a Municipiului Constanţa cât şi obligaţia autorităţilor
publice locale de a asigura un cadru civilizat, curat, confortabil, liniştit
şi sigur, se impune instituirea taxelor speciale.
Art. 4 Taxele speciale urmează a fi introduse în următoarele
domenii:
-
construirea,
modernizarea, exploatarea şi întreţinerea străzilor, drumurilor,
şi a spaţiilor de circulaţie pietonală
-
amenajarea
şi întreţinerea spaţiilor verzi, a parcurilor şi
grădinilor publice
-
deratizarea
şi dezinsecţia
-
organizarea
şi exploatarea activităţilor de ecarisaj
-
administrarea
cimitirelor şi crematoriilor
-
prestarea
unor servicii legate de folosirea domeniului public,
-
înfiinţarea,
organizarea, exploatarea şi întreţinerea reţelelor de iluminat
public stradal şi a iluminatului public
-
avizarea
unor activitati legate de colectarea de deseuri sau materiale refolosibile
-
crearea
unui mediu propice desfasurarii activitatilor economice si siguranţa
cetăţenilor
-
furnizarea
unor informatii (date) sau certificate
-
autorizarea/avizarea
desfasurarii unor activităţi
-
efectuarea/reconstutuirea
unor acte de stare civilă şi atestări profesionale
Art.5 Cuantumul taxelor speciale se stabileşte anual,
iar veniturile obţinute din acestea se utilizează integral pentru
acoperirea cheltuielilor efectuate pentru înfiinţarea serviciilor publice
locale, precum şi pentru finanţarea cheltuielilor de întreţinere
şi funcţionare ale acestor servicii, precum şi a cheltuielilor
necesare realizării obiectivelor pentru care acestea au fost instituite.
Art.6 Serviciile publice locale din cadrul Primăriei
Municipiului Constanţa şi Consiliului Local Municipal, care
funcţionează în domeniile de activitate arătate la art. 4, sunt
următoarele:
1. Serviciul
Administrare Spaţii Verzi şi Igienă Publică din cadrul
Direcţiei Gospodărire Comunală din cadrul Primăriei
Municipiului Constanţa
1.1 Taxa
de habitat constituie venit
cu destinaţie specială şi se instituie pentru colectarea şi
transportul deşeurilor menajere din pubelele populaţiei, precum
şi pentru depozitarea şi neutralizarea acestora la rampa ecologică
Ovidiu.
Taxa de habitat este datorată numai de
persoane fizice care îşi au domiciliul sau reşedinţa în
municipiul Constanţa.
Persoanele juridice care îşi desfăşoara
activitatea permanentă sau temporară pe teritoriul administrativ al
Municipiului Constanţa, nu plătesc taxa de habitat dar trebuie să
aibă încheiate contracte directe cu prestatorii de servicii specializaţi
pentru ridicarea, transportul, depozitarea şi neutralizarea deşeurilor
produse, precum şi să contracteze şi să efectueze acţiunile
necesare de dezinsecţie şi deratizare a sediilor şi punctelor de
lucru ori de câte ori este necesar.
Taxa de habitat se stabileşte pe baza
declaraţiilor de impunere depuse de către contribuabili, în termen de
30 de zile de la data apariţiei oricărei modificări în ceea ce
priveşte numărul de persoane care locuiesc în imobil.
Declararea se va face pe proprie răspundere
sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii.
În vederea urmăririi corectitudinii declarării
numărului de persoane existente în fiecare apartament, asociaţiile de
proprietari au obligaţia să furnizeze, ori de câte ori este nevoie,
informaţiile necesare legate de cele menţionate mai sus.
Impunerea la plata taxei de habitat se face începând
cu data de întâi a lunii următoare celei în care a fost înregistrată
declaraţia.
Scăderea de la plata taxei de habitat se
face începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care se depune
cererea.
Contribuabilii, persoane fizice, sunt obligaţi
să depună declaraţia de impunere, chiar dacă aceştia beneficiază
de reducere sau sunt scutiţi la taxa de habitat.
În caz de deces scăderea taxei de habitat
se efectuează cu data de întâi a lunii următoare apariţiei
acestei situaţii şi necesită depunerea copiei după certificatul
de deces.
Serviciul Administrare Spaţii Verzi
şi Igienă Publică este organizat şi funcţionează în
conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 491/2002, modificată prin
H.C.L.M. nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi
Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului
Constanţa.
În cazul delegării prestării
serviciului, pe baza contractului de achiziţie, Serviciul Administrare
Spaţii Verzi şi Igienă Publică, prin salariaţii
proprii, monitorizează şi controlează periodic activitatea
prestatorului de servicii, pentru a se asigura de respectarea standardului
prevăzut prin contract.
Taxa de habitat este colectată prin
intermediul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale
Bugetului Local Constanţa, într-un cont separat, fiind utilizat în scopul
finanţării cheltuielilor generate de prestarea serviciului
contractat, potrivit situaţiilor de plată întocmite de prestatori în
baza cantităţilor confirmate de inspectorii primăriei prin
procesele verbale de recepţie a prestaţiilor, iar sumele rămase
neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul următor, cu
aceeaşi destinaţie.
1.2 Taxa
pentru irigaţii spaţii verzi în staţiunea Mamaia constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită pentru irigarea şi implicit
întreţinerea spaţiului verde (flori, palmieri, garduri vii,
arbuşti, etc.) aflat pe domeniul public din staţiune. În
consecinţă, serviciul asigură irigarea spaţiului verde
aflat pe domeniul public din Staţiunea Mamaia, în contravaloarea taxei cu
destinaţie specială pentru irigare spaţii verzi în
staţiunea Mamaia.
Taxa se încasează de la persoanele fizice si
juridice care deţin în proprietate sau folosinţă spaţii de
cazare în staţiunea Mamaia, precum şi de la proprietarii
spaţiilor de locuit situate în staţiune.
Taxa se stabileşte în mod diferit, astfel:
a) pentru spaţiile de cazare din hoteluri şi
alte structuri turistice de cazare stabilirea cuantumului taxei se face prin depunerea de către
contribuabil a unei declaraţii referitoare la numărul de locuri de
cazare, însoţită de certificatul de clasificare menţionat mai
sus, în copie conformă cu originalul.
Depunerea
declaraţiei se face până la data de 15.07.2009.
Nedepunerea
declaraţiei în termenul prevăzut şi depunerea declaraţiei
peste termen constituie contravenţie.
În cazul în care spaţiile de cazare sunt
administrate de către o altă persoană decât proprietarul (în
baza unui contract de închiriere, leasing, asociere în participaţiune,
locaţie de gestiune, etc.) obligaţia declarării şi a
plăţii taxei incumbă celui ce administrează în mod concret
facilitatea de cazare.
Documentul în baza căruia se va face impunerea
este certificatul de clasificare privitor la numărul de locuri de cazare
eliberat de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
b) pentru
spaţiile de locuit din staţiune stabilirea cuantumului taxei se face
în funcţie de suprafaţa totală deţinută în proprietate.
Astfel taxa se calculează prin înmulţirea fiecărei grupe de 15 m2
sau fracţiune din aceasta cu suma prevăzută în Anexa 1.5
punctul 4.
Serviciul Administrare Spaţii Verzi
şi Igienă Publică este organizat şi funcţionează
in conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 491/2002, modificată prin
H.C.L.M. nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi
Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului
Constanţa, fiind alcătuit dintr-un şef serviciu cu
atribuţii în coordonarea activităţii de irigat şi mai
mulţi inspectori, care urmăresc activitatea de irigare a
spaţiului verde aflat pe domeniul public din staţiunea Mamaia.
În cazul delegării prestării serviciului, pe
baza contractului de achiziţie, Serviciul Administrare Spaţii Verzi
şi Igienă Publică, prin salariaţii proprii, monitorizează
şi controlează periodic activitatea prestatorului de servicii, pentru
a se asigura de respectarea standardului prevăzut prin contract.
Taxa achitată se încaseaza într-un cont distinct,
deschis în afara bugetului local, fiind utilizată pentru decontarea
contravalorii manoperei lucrărilor de irigare a spaţiilor verzi cu
aspersoare şi aparate de irigat, precum şi pentru alte lucrări
de întreţinere a spaţiilor verzi, iar sumele rămase neutilizate
la sfârşitul anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi
destinaţie.
1.3 Taxa
de acces în Staţiunea Mamaia pentru autoturisme care nu au număr de
înmatriculare în Municipiul Constanţa constituie venit cu
destinaţie specială, fiind instituită din raţiuni de
menţinere a unui confort corespunzător în rândul turiştilor,
prin asigurarea şi menţinerea curăţeniei pe domeniul public
din Staţiunea Mamaia. Astfel, Serviciul
Administrare Spaţii Verzi şi Igienă Publică asigură curăţenia în
staţiune, în contravaloarea unei părţi a taxei de acces în
Staţiunea Mamaia.
Această taxă se achită de
către conducătorii autovehiculelor care
nu au număr de înmatriculare în Constanţa, precum şi de
către conducătorii autovehiculelor cu numere provizorii (leasing),
care nu au domiciliul în Municipiul Constanţa, în perioada sezonului
estival, la personalul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte
Venituri din cabinele aflate în punctele de taxare din staţiunea
Mamaia.
Serviciul Administrare Spaţii Verzi
şi Igienă Publică este
organizat şi funcţionează in conformitate cu prevederile
H.C.L.M. nr. 491/2002, modificată prin H.C.L.M. nr. 218/2006 privind
aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru aparatul
propriu al Consiliului Local al Municipiului Constanţa.
Prestarea activităţii de
curaţenie în Staţiunea Mamaia se face prin delegare, achiziţia
serviciului fiind atribuită în urma licitaţiei publice organizată
în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind achiziţiile
publice.
În cazul delegării prestării
serviciului, pe baza contractului de achiziţie, Serviciul Administrare
Spaţii Verzi şi Igienă Publică, prin salariaţii
proprii monitorizează şi controlează periodic activitatea
prestatorului de servicii, pentru a se asigura de respectarea standardului
prevăzut prin contract
Taxa achitată se încaseaza într-un cont
distinct, deschis în afara bugetului local, fiind utilizată pentru
asigurarea curaţeniei în staţiune, iar sumele rămase neutilizate
la sfârşitul anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi
destinaţie.
1.4 Taxă
aviz de acces la rampa de deşeuri inerte – Poarta 9 constituie venit
cu destinaţie specială şi e fundamentată pe raţiuni
legate de protecţia mediului înconjurător şi a
sănătăţii populaţiei municipiului Constanţa, în
vederea depozitării deşeurilor rezultate din activitatea de
construcţii/desfiinţări imobile, în locuri special amenajate
unde permanent se acţionează cu utilaje pentru depozitarea acestora.
Colectarea şi depozitarea separată a
deşeurilor inerte se impune în egală măsură, întrucât
deşeurile menajere sunt supuse unui flux tehnologic în care nu pot fi
procesate materialele rezultate din construcţii/demolări imobile
(beton, armătură, etc.).
Taxa se achită de către persoanele fizice
şi juridice care solicită depozitarea deşeurilor rezultate din
construcţii/desfiinţări imobile la rampa de deşeuri inerte.
Pentru obţinerea avizului de acces la rampa de
deşeuri inerte solicitanţii persoane fizice sau juridice vor depune la
Centrul de Informare Cetateni de pe str. Ecaterina Varga nr. 25 – 27
documentele menţionate în cererea tip din Anexa 5 punctul 1 a prezentei
hotărâri.
Taxa aviz de
acces la rampa de deşeuri inerte nu include contravaloarea serviciului de
transport a deşeurilor inerte.
Serviciul Administrare Spaţii Verzi şi
Igienă Publică este
organizat şi funcţionează in conformitate cu prevederile
H.C.L.M. nr. 491/2002, modificată prin H.C.L.M. nr. 218/2006 privind aprobarea
Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru aparatul propriu
al Consiliului Local al Municipiului Constanţa.
Taxa achitată se încaseaza într-un cont distinct,
deschis în afara bugetului local, fiind utilizată pentru întreţinerea
şi menţinerea în stare de funcţionare a rampei, iar sumele
rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
2. Serviciul Dotări Urbane, Ecarisaj, Dezinsecţie şi
Deratizare din cadrul Direcţiei Servicii Publice.
2.1 Taxa
de acces în Staţiunea Mamaia pentru autoturisme care nu au număr de
înmatriculare în Municipiul Constanţa constituie venit cu destinaţie specială,
fiind instituită din raţiuni de menţinere a unui confort
corespunzător în rândul turiştilor, cât şi pentru apărarea
sănătăţii populaţiei prin activităţi de
dezinsecţie şi deratizare a domeniului public care aparţine
Municipiului Constanţa. Astfel, Serviciul
Dotări Urbane, Ecarisaj, Dezinsecţie şi Deratizare asigură
dezinsecţia şi deratizarea în Staţiunea Mamaia, în
contravaloarea unei părţi a taxei de acces în Staţiunea Mamaia.
Această taxă se achită de
către conducătorii autovehiculelor care
nu au număr de înmatriculare în Constanţa, precum şi de
către conducătorii autoveniculelor cu numere provizorii (leasing), care
nu au domiciliul în Municipiul Constanţa, în perioada sezonului estival,
la personalul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri din
cabinele aflate în punctele de taxare din staţiunea Mamaia.
Serviciul Dotări Urbane, Ecarisaj,
Dezinsecţie şi Deratizare este organizat şi
funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 491/2002,
modificată prin H.C.L.M. nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de
Organizare şi Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului
Local al Municipiului Constanţa.
Prestarea activităţii de
dezinsecţie şi deratizare se face prin delegare, achiziţia
serviciului fiind atribuită în urma licitaţiei publice
organizată în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind
achiziţiile publice.
În cazul delegării prestării
serviciului, pe baza contractului de achiziţie, Serviciul Dotări
Urbane, Ecarisaj, Dezinsecţie şi Deratizare, prin salariaţii
proprii monitorizează şi controlează periodic activitatea
prestatorului de servicii, pentru a se asigura de respectarea standardului
prevăzut prin contract.
Taxa achitată se încaseaza într-un cont
distinct, deschis în afara bugetului local, fiind utilizată pentru
asigurarea serviciului de dezinsecţie şi deratizare, iar sumele
rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
Distribuirea sumelor rezultate din încasarea taxei
între serviciile care gestionează activităţile
corespunzătoare se face conform bugetului de venituri şi cheltuieli
aprobat.
2.2
– Taxa aviz colectare deşeuri industriale reciclabile constituie venit cu destinaţie
specială şi se instituie în scopul protecţiei mediului
înconjurător şi a sănătăţii populaţiei
Municipiului Constanţa, prin înlaturarea efectelor nedorite ale activităţii
de strângere, sortare şi depozitare a deşeurilor industriale
reciclabile.
Taxa se achită de către toţi
agenţii economici care desfăşoara activitatea de colectare a
deşeurilor industriale reciclabile, la momentul depunerii
documentaţiei pentru obţinerea avizului de colectare, conform art. 7
alin. 1 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 16/2001,
republicată, privind gestionarea deşeurilor industriale reciclabile.
Serviciul Dotări Urbane, Dezinsecţie şi
Deratizare funcţionează conform prevederilor H.C.L.M. nr. 493/2004.
Sumele rezultate din încasarea acestei taxe se
încasează într-un cont distinct, deschis înafara bugetului local, şi
se folosesc pentru activităţi de dezinsecţie-deratizare a
domeniului public al Municipiului Constanţa, activitate ce se
încredinţează prin procedură de achiziţie publică.
Personalul Serviciului Dotări Urbane, Dezinsecţie şi Deratizare
urmăreşte executarea intocmai a prevederilor contractuale în
legătură cu prestarea acestui serviciu public.
3.
Serviciul Drumuri şi Iluminat Public
din cadrul Direcţiei Gospodărire Comunală.
3.1.
Taxa de acces în Staţiunea Mamaia pentru autoturisme care nu au număr
de înmatriculare în Municipiul Constanţa constituie venit cu destinaţie specială,
fiind instituită din raţiuni de menţinere a unui confort
corespunzător în rândul turiştilor, prin asigurarea iluminatului pe
domeniul public din Staţiunea Mamaia. Astfel, Serviciul
Drumuri şi Iluminat Public asigură
iluminatul public din staţiune, în contravaloarea unei părţi a
taxei de acces în Staţiunea Mamaia.
Această taxă se achită de către
conducătorii autovehiculelor care nu au
număr de înmatriculare în Constanţa, precum şi de către
conducătorii autoveniculelor cu numere provizorii (leasing), care nu au
domiciliul în Municipiul Constanţa, în perioada sezonului estival, la
personalul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri din
cabinele aflate în punctele de taxare din staţiunea Mamaia.
Serviciul Drumuri şi Iluminat Public este organizat şi
funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 491/2002, modificată
prin H.C.L.M. nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de Organizare
şi Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului Local al
Municipiului Constanţa.
Prestarea activităţii de iluminat public în
Staţiunea Mamaia se face prin delegare, achiziţia serviciului fiind
atribuită în urma licitaţiei publice organizată în conformitate
cu prevederile legale în vigoare privind achiziţiile publice.
În cazul delegării prestării serviciului, pe
baza contractului de achiziţie, Serviciul Drumuri şi Iluminat Public,
prin salariaţii proprii monitorizează şi controlează
periodic activitatea prestatorului de servicii, pentru a se asigura de
respectarea standardului prevăzut prin contract
Taxa
achitată se încaseaza într-un cont distinct, deschis în afara bugetului
local, fiind utilizată pentru asigurarea iluminatului public din
staţiune, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului, se
vor folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
Taxa prevăzută la punctele 1.3, 2.1 şi
3.1 semnifica o singura taxa (fiind achitată o singură dată
pentru fiecare autovehicul, conform prevederilor hotărârii de instituire a
taxelor şi impozitelor).
Distribuirea sumelor rezultate din încasarea taxei
între serviciile care gestionează activităţile
corespunzătoare se face conform bugetului de venituri şi cheltuieli
aprobat.
4.
Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul
Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente
4.1 Taxa
de acces în Staţiunea Mamaia pentru autoturisme care nu au număr de înmatriculare
în Municipiul Constanţa constituie
venit cu destinaţie specială, fiind instituită din raţiuni
de creştere a gradului de atractivitate în Staţiunea Mamaia prin organizarea
de spectacole, manifestări şi concursuri pe domeniul public din
Staţiunea Mamaia. Astfel, Serviciul
Transport Local şi Organizare Evenimente organizează spectacole, manifestări şi concursuri în
staţiune, în contravaloarea unei părţi a taxei de acces în
Staţiunea Mamaia.
Această taxă se achită de
către conducătorii autovehiculelor care
nu au număr de înmatriculare în Constanţa, precum şi de
către conducătorii autoveniculelor cu numere provizorii (leasing), are
nu au domiciliul în Municipiul Constanţa, în perioada sezonului estival,
la personalul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri din
cabinele aflate în punctele de taxare din staţiunea Mamaia.
Serviciul Transport Local şi Organizare
Evenimente este organizat şi
funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 491/2002,
modificată prin H.C.L.M. nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de
Organizare şi Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului
Local al Municipiului Constanţa.
Taxa achitată se încasează într-un cont
distinct, deschis în afara bugetului local, fiind utilizată pentru organizarea
de spectacole gratuite în staţiune, iar sumele rămase neutilizate la
sfârşitul anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi
destinaţie.
Distribuirea sumelor rezultate din încasarea taxei
între serviciile care gestionează activităţile
corespunzătoare se face conform bugetului de venituri şi cheltuieli
aprobat.
4.2
Taxa pentru înregistrarea vehiculelor pentru care nu există obligaţia
înmatriculării constituie
venit cu destinaţie specială, fiind instituită în vederea
finanţării activităţii de înregistrare a vehiculelor care
nu sunt supuse înmatriculării.
Activitatea de
înregistrare a vehiculelor care nu sunt supuse înmatriculării se
desfăşoară în conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 509/2003 privind înregistrarea vehiculelor pentru care nu
există obligaţia înmatriculării, precum şi cu prevederile
din H.G. nr. 1.391/2006 pentru
aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
Contravaloarea taxei de înregistrare poate
fi achitată de către
solicitant atât în numerar la casieria Primăriei Municipiului
Constanţa, cât şi prin ordin de plată în contul Primăriei
Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa.
Responsabilitatea supravegherii activităţii
de încasare a taxelor revine Serviciului Transport Local şi Organizare
Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii Internaţionale şi
Organizare Evenimente.
Serviciul Transport Local şi Organizare
Evenimente este organizat şi
funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 491/2002,
modificată prin H.C.L.M. nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de
Organizare şi Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului
Local al Municipiului Constanţa.
Serviciul se prestează în mod direct prin personalul
angajat al Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente.
Taxa achitată se încasează într-un cont
distinct, deschis în afara bugetului local, fiind utilizată pentru
cheltuielile generate de întreţinerea şi funcţionarea Serviciul
Transport Local şi Organizare Evenimente, precum şi de
menţinerea în stare de funcţionare a arterelor de circulaţie din
Municipiul Constanţa, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul
anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
4.3 Taxă
pentru eliberarea certificatului de înregistrare a vehiculelor pentru care nu
există obligaţia înmatriculării constituie venit cu destinaţie specială,
fiind instituită în vederea acoperirii costului legat de eliberarea
certificatului de înregistrare a vehiculelor pentru care nu există
obligaţia înmatriculării.
Activitatea de
eliberare a certificatului de înregistrare a acestor vehicule se
desfăşoară în conformitate cu dispoziţiile H.C.L.M. nr. 509/2003 privind înregistrarea vehiculelor pentru care nu
există obligaţia înmatriculării, precum şi cu prevederile
din H.G. nr. 1.391/2006 pentru
aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
Taxa se achită de către persoanele fizice
sau juridice cu domiciliul sau sediul fiscal pe raza municipiului
Constanţa, care au în proprietate vehicule supuse înregistrării conform
prevederilor O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
coroborat cu dispoziţiile H.G. 1391/2006 privind Regulamentul de aplicare
al acesteia.
Durata de valabilitate a certificatului de
înregistrare este nelimitată.
Contravaloarea taxei de eliberare a
certificatului de înregistrare poate fi
achitată de către solicitant atât în numerar la casieria
Primăriei Municipiului Constanţa, cât şi prin ordin de
plată în contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la
Trezoreria Municipiului Constanţa.
Responsabilitatea supravegherii
activităţii de încasare a taxelor revine Serviciului Transport Local
şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii
Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Serviciul Transport Local şi Organizare
Evenimente este organizat şi
funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 491/2002,
modificată prin H.C.L.M. nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de
Organizare şi Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului
Local al Municipiului Constanţa.
Serviciul se prestează în mod direct prin
personalul angajat al Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente.
Taxa achitată se încasează într-un cont
distinct, deschis în afara bugetului local, fiind utilizate pentru cheltuielile
generate de întreţinerea şi funcţionarea Serviciul Transport
Local şi Organizare Evenimente, precum şi de menţinerea în stare
de funcţionare a arterelor de circulaţie din Municipiul
Constanţa, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului, se
vor folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
4.4
Taxă pentru eliberarea avizului cap de linie şi a avizului de traseu constituie venit cu destinaţie specială,
fiind conformă cu prevederile Anexei nr. 6 din H.C.L.M. nr. 44/2004
privind serviciile regulate de transport local de călători şi instituită
în vederea menţinerii în stare de funcţionare a reţelei stradale
de pe domeniul public al municipiului Constanţa.
Taxa se achită anual de către toţi
operatorii de transport, persoane fizice şi juridice, care execută
servicii de transport local, judeţean, interjudeţean sau special de
călători pe raza administrativă a municipiului Constanţa.
Sunt exceptaţi de la plata taxei pentru
eliberarea avizului de traseu operatorii de transport care efectuează
serviciul de transport special de călători în folosul diferitelor
ministere, pentru aceste rute de transport special, precum şi operatorii
care efectuează serviciul de transport pe traseele de tranzit (bd. A.
Vlaicu de la intersecţia cu bd. Tomis până la intersecţia cu
şos. Mangaliei, şos. Mangaliei de la intersecţia cu bd. A.
Vlaicu până la ieşirea din municipiu, bd. I.C. Brătianu de la
intersecţia cu str. Pasajului până la ieşirea din municipiu,
str. Pasajului de la intersecţia cu bd. I.C. Brătianu până la
intersecţia cu bd. A. Vlaicu).
Avizul eliberat este valabil pe o durată de un an
de la data eliberării.
Stabilirea taxei, încasarea acesteia şi
folosirea fondurilor încasate cu acest titlu revine Serviciului Transport Local
şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii
Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Serviciul Transport Local şi Organizare
Evenimente este organizat şi
funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 491/2002,
modificată prin H.C.L.M. nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de
Organizare şi Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului
Local al Municipiului Constanţa.
Serviciul se prestează în mod direct prin
personalul angajat al Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente.
Taxa achitată se încasează într-un
cont distinct, deschis în afara bugetului local, fiind utilizate pentru
cheltuielile generate de întreţinerea şi funcţionarea Serviciul
Transport Local şi Organizare Evenimente, precum şi de
menţinerea în stare de funcţionare a arterelor de circulaţie din
Municipiul Constanţa, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul
anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
4.5
Taxe pentru transport persoane sau bunuri în regim taxi constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită în vederea finanţării
activităţii Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente,
respectiv pentru desfăşurarea de către acesta a următoarelor
activităţi:
- eliberare autorizaţie transport persoane sau
bunuri în regim taxi;
- eliberare şi vizare anuală a
autorizaţiei taxi.
Aceste activităţi se
desfăşoară în conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 464/2003
privind transportul de persoane sau bunuri în regim de taxi, cu
modificările şi completările ulterioare.
Contravaloarea taxelor poate
fi achitată de către
solicitant atât în numerar la casieria Primăriei Municipiului
Constanţa din cadrul Centrului de Informare Cetăţeni cu sediul
în str. Ecaterina Varga nr. 25 - 27, cât şi prin ordin de plată în
contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria
Municipiului Constanţa.
Achitarea contravalorii acestor
taxe de către solicitanţii care urmează a desfăşura
activitate de transport bunuri în regim taxi nu îi exonerează pe
aceştia de la obligaţia plăţii taxei pentru folosirea
tramei stradale.
Responsabilitatea supravegherii
activităţii de încasare a taxelor revine Serviciului Transport Local
şi Organizare Evenimente din cadrul Direcţiei Relaţii
Internaţionale şi Organizare Evenimente.
Serviciul Transport Local şi
Organizare Evenimente este organizat
şi funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr.
491/2002, modificată prin H.C.L.M. nr. 218/2006 privind aprobarea
Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru aparatul propriu
al Consiliului Local al Municipiului Constanţa.
Serviciul se prestează în
mod direct prin personalul angajat al Serviciul Transport Local şi
Organizare Evenimente în ceea ce priveşte autorizarea solicitanţilor,
iar prestarea activităţii de amenajare a spaţiilor destinate
staţionării taximetrelor şi inscripţionarea exterioară
a autovehiculelor se face prin delegare pe bază de licitaţie
publică.
Taxele achitate se încasează
într-un cont distinct, deschis în afara bugetului local, fiind utilizate pentru
cheltuielile generate de întreţinerea şi funcţionarea Serviciul
Transport Local şi Organizare Evenimente, precum şi pentru amenajarea
şi întreţinerea locurilor de aşteptare (staţii taxi),
completarea şi refacerea sistemului de semnalizare rutieră (marcaje,
indicatoare rutiere şi lucrări de semaforizare), precum şi
pentru lucrări de întreţinere a reţelei stradale, iar sumele
rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul următor,
cu aceeaşi destinaţie.
5.
Serviciul Trafic Rutier – Ordine Publică din cadrul Direcţiei
Servicii Publice
5.1 Taxa
privind creşterea gradului de linişte şi siguranţă în
derularea activităţilor economice în Constanţa, Mamaia şi
Sat Vacanţă constituie
venit cu destinaţie specială, fiind instituită pentru paza unor
bunuri publice, pentru prevenirea si combaterea infracţiunilor şi a
faptelor ilicite, antisociale, manifestate prin cerşetorie, furturi,
tâlhărie şi prostituţie, pentru combaterea comerţului
stradal neorganizat, prevenirea depunerilor de moloz şi gunoi menajer
şi pentru prevenirea lipirii de afişe pe faţadele
clădirilor, stâlpi şi copaci.
Având în vedere scopul
instituirii taxei, respectiv creşterea gradului de linişte şi
siguranţă în desfăşurarea activităţilor
economice, subiecţii plătitori (contribuabilii) vor fi agenţii
economici, adică persoanele juridice constituite în scopul realizării
de venituri (societăţi comerciale, regii autonome, etc.) şi
persoanele fizice autorizate care au sediu sau puncte de lucru / sucursale în
Municipiul Constanţa.
Stabilirea cuantumului taxei se
face în baza declaraţiei de impunere, pentru fiecare sediu,
sucursală, agenţie şi punct de lucru în parte, în funcţie
de obiectul de activitate, suprafaţa deţinută şi zonă.
În cazul unităţilor cu mai multe
puncte de lucru, sucursale, agentii, după caz, la cererea acestora, taxele
se vor calcula pentru fiecare punct în parte, la valoarea cea mai mică
dupa încadrarea fiecarui punct de lucru în tabelele mai sus mentionate, pentru
spaţiile a căror suprafaţă este mai mare de 100 mp.
Pentru agenţii economici care au în
administrare complexe hoteliere, aceştia datorează taxa numai pentru
suprafeţele destinate activitatilor de alimentaţie publică
şi spaţiilor comerciale.
Taxa va fi plătită de catre utilizator (cel
ce desfăşoară efectiv activitatea în spaţiul respectiv),
iar în cazul spaţiilor care formează centre comerciale, taxa va fi
achitată de către proprietar sau locator, după caz.
Taxele nu se încasează pentru amplasamentele de
pe plajă indiferent de activităţile ce se desfaşoară
pe plajă.
Contribuabilul are obligaţia de a declara
suprafaţa deţinută, pe baza documentelor justificative de
deţinere a spaţiului, prin completarea unei declaraţii de
impunere în două exemplare.
Serviciul Trafic Rutier – Ordine Publică este organizat şi
funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 491/2002,
modificată prin H.C.L.M. nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de
Organizare şi Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului
Local al Municipiului Constanţa.
Prestarea activităţii se face prin delegare,
achiziţia serviciului fiind atribuită în urma licitaţiei publice
organizată în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind
achiziţiile publice.
Serviciul Trafic Rutier – Ordine Publică, prin
salariaţii proprii monitorizează şi controlează periodic
activitatea prestatorului de servicii, pentru a se asigura de respectarea
standardului prevăzut prin contract.
Taxa achitată se încasează într-un cont
distinct, deschis în afara bugetului local, fiind utilizată pentru acoperirea
cheltuielilor generate de prestarea serviciului de pază, iar sumele
rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
6.
Serviciul Cadastru din cadrul Direcţiei Patrimoniu
6.1 Taxa
primariei privind intabularea dreptului de folosinta asupra terenului conform
legii nr. 7/1996 constituie
venit cu destinaţie specială, fiind instituită pentru
verificarea documentaţiei depuse de către solicitant şi emiterea
acordului privind intabularea dreptului de proprietate al Municipiului
Constanţa pentru imobilele aflate în proprietatea publică sau
privată a Municipiului
Constanţa.
Taxa se instituie în sarcina tuturor
persoanelor fizice şi juridice care solicită acordul
autorităţii locale privind intabularea dreptului de proprietate.
Taxa se achită la ridicarea documentului
prin care se emite acordul de intabulare. Acordul se emite în baza unei
documentaţii depuse de către solicitant, respectiv:
-
titlul în
baza căruia este deţinut imobilul;
-
documentaţie
cadastrală vizată de Oficiul de Cadastru şi Publicitate
Imobiliară;
-
cerere.
Serviciul Cadastru este organizat şi
funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 491/2002,
modificată prin H.C.L.M. nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de
Organizare şi Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului
Local al Municipiului Constanţa.
Prestarea activităţii se face prin
intermediul personalului propriu.
Taxa achitată se încasează într-un cont
distinct, deschis în afara bugetului local, fiind utilizată pentru
acoperirea cheltuielilor de funcţionare a Serviciului Cadastru, respectiv
plata drepturilor salariale, achiziţionare de tehnică de calcul,
precum şi articole birotică în vederea întreţinerii şi
actualizării arhivei cadastrale a Direcţiei Patrimoniu.
Această arhivă constituie baza
verificării situaţiei juridice a imobilului, verificare obligatorie
înainte de emiterea acordului pentru intabularea dreptului de proprietate.
Sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
7. Serviciul Autorizare Agenţi Economici –
Direcţia A.D.P.P.
7.1. Taxa aviz program de funcţionare precum şi
viza anuală a acestuia pentru unităţile al căror obiect de
activitate nu se regăseşte în codurile CAEN 5530, 5540 constituie venit cu
destinaţie specială, fiind instituită potrivit prevederilor H.G.
nr. 348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de
piaţă în unele zone publice, H.G. nr. 333/2003 privind normele
metodologice de aplicare a prevederilor O.G. 99/2000 privind comercializarea
produselor şi serviciilor de piaţă, HCLM Constaţa 370/2004
şi HCLM Constanţa 38/2005.
Domeniul de activitate pentru care se instituie taxa
pentru eliberarea aviz program de funcţionare precum şi viza
anuală a acestuia îl reprezintă exercitarea activităţilor
comerciale în zone publice, în structuri de vânzare cu sediu fix sau ambulant,
permanent sau după caz, sezonier, de către agenţi economici, în
condiţiile prevederilor prevederilor legale mai sus menţionate.
Taxa aviz program de funcţionare precum şi
viza anuală a acestuia trebuie să fie achitată de catre
agenţii economici care desfăşoară activităţi
comerciale şi prestări servicii în Municipiul Constanţa.
Se va încasa pentru fiecare punct de lucru al
agentului economic, inclusiv pentru cele situate în cadrul centrelor
comerciale.
Avizul de program de funcţionare este valabil
până la sfârşitul anului calendaristic, prelungirea
valabilităţii facându-se prin viza anuală a acestuia.
Vizarea anuală este obligatorie până la data
de 31 martie a fiecărui an, după care se percep majorări de
întârziere conform legislaţiei în vigoare.
Taxa se
plăteşte la casieriile Primăriei Municipiului Constanţa sau
prin ordin de plată în contul bugetului local odată cu depunerea
documentaţiei, agentul economic neputându-se considera autorizat decât în
momentul eliberării avizului de program de funcţionare.
Serviciul Autorizare Agenţi Economici
este organizat şi funcţionează in conformitate cu prevederile
H.C.L.M. nr. 491/2002, modificată prin H.C.L.M. nr. 218/2006 privind
aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru aparatul
propriu al Consiliului Local al Municipiului Constanţa.
Activitatea de avizare de realizează de
către personalul din cadrul Serviciului Autorizare Agenţi Economici, sumele
încasate fiind utilizate parţial pentru cheltuielile generate de
întreţinerea şi funcţionarea acestui serviciu.
Având în vedere necesitatea creării unui
cadru propice desfăşurării activităţilor economice, o
parte din veniturile obţinute din încasarea respectivei taxe vor fi
folosite pentru reabilitarea, întreţinerea şi menţinerea
iluminatului public, serviciu prestat de către Serviciul Drumuri şi
Iluminat Public din cadrul Direcţiei Gospodărire Comunală,
activitate care se realizează prin delegare.
Sumele rămase neutilizate la
sfârşitul anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi
destinaţie.
8. Serviciul Stare Civilă din cadrul Serviciului
Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor şi Stare
Civilă
8.1
Taxa pentru oficierea căsătoriei în zilele nelucrătoare
(sâmbătă, duminică, şi sărbători legale) constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită în vederea acoperirii cheltuielilor de
organizare şi funcţionare a Serviciului de Stare Civilă.
Taxa se achită de către persoanele
care solicită oficierea căsătoriei în zilele nelucrătoare,
la casieria Serviciului Stare Civilă.
Taxa pentru oficierea căsătoriei în
zile nelucrătoare şi sarbatori legale se achita cu anticipatie, la
data depunerii documentatiei la Starea Civila, cu cel putin 10 zile inaintea
oficierii.
Activitatea de stare civilă se
desfăşoară în baza prevederilor Legii nr. 119/1996 cu privire la
actele de stare civilă, modificată şi completată şi a
prevederilor Codului Familiei.
Serviciul de oficiere a căsătoriei
în zilele nelucrătoare se realizează prin intermediul personalului
propriu.
Taxa achitată se încasează într-un cont
distinct, deschis în afara bugetului local, fiind utilizată pentru
acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi funcţionare a
Serviciului Stare Civilă, respectiv pentru acoperirea necesarului de
formulare cu regim special (registre de naştere, căsătorie
şi decese), cerneală specială, tipizate, rechizite, plata orelor
suplimentare pentru funcţionarii din cadrul serviciului, iar sumele
rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
8.2
Taxa pentru oficierea preferenţială a căsătoriei (cu urgenţă sau la o anumită
oră din zi) constituie venit cu
destinaţie specială, fiind instituită în vederea acoperirii
cheltuielilor de organizare şi funcţionare a Serviciului de Stare
Civilă.
Taxa se achită de către persoanele
care solicită oficierea căsătoriei în regim preferenţial,
la casieria Serviciului Stare Civilă.
Taxa pentru oficierea căsătoriei în
regim preferenţial se achita cu anticipatie, la data depunerii
documentatiei la Starea Civila, cu cel putin 10 zile inaintea oficierii.
Activitatea de stare civilă se
desfăşoară în baza prevederilor Legii nr. 119/1996 cu privire la
actele de stare civilă, modificată şi completată şi a
prevederilor Codului Familiei.
Serviciul de oficiere a căsătoriei
în regim prefereţial se realizează prin intermediul personalului
propriu.
Taxa achitată se încasează într-un cont
distinct, deschis în afara bugetului local, fiind utilizată pentru acoperirea
cheltuielilor de întreţinere şi funcţionare a Serviciului Stare
Civilă, respectiv pentru acoperirea necesarului de formulare cu regim
special (registre de naştere, căsătorie şi decese),
cerneală specială, tipizate, rechizite, plata orelor suplimentare
pentru funcţionarii din cadrul serviciului, iar sumele rămase
neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul următor, cu
aceeaşi destinaţie.
8.3 Taxa pentru eliberarea la cerere a formularului Cerere pentru deschiderea procedurii
succesorale constituie
venit cu destinaţie specială, fiind instituită în vederea
acoperirii cheltuielilor de organizare şi funcţionare a Serviciului
de Stare Civilă.
Taxa pentru eliberarea la cerere a
formularului de sesizare a deschiderii procedurii succesorale se achita la
momentul solicitarii formularului din anexa corespunzătoare a
hotărârii de consiliul local.
Activitatea de stare civilă se
desfăşoară în baza prevederilor Legii nr. 119/1996 cu privire la
actele de stare civilă, modificată şi completată şi a
prevederilor Codului Familiei.
Taxa achitată se încasează într-un cont
distinct, deschis în afara bugetului local, fiind utilizată pentru
acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi funcţionare a
Serviciului Stare Civilă, respectiv achiziţionarea de tehnică de
calcul, echipamente birotică şi consumabile, iar sumele rămase
neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul următor, cu
aceeaşi destinaţie.
9.
Serviciul Administrare Cimitire din cadrul Direcţiei Gospodărire
Comunală
9.1 Taxă
întreţinere cimitire constituie
venit cu destinaţie specială, fiind instituită pentru asigurarea
întreţinerii cimitirelor, menţinerea curăţeniei şi
pazei cimitirelor situate în Municipiul Constanţa.
Taxa urmează a fi achitată doar de
către beneficiarii contractelor de concesiune a locurilor de veci, sau
urmaşii acestora.
Taxa de concesionare locuri de veci este
stabilită diferenţiat pe categorii de cimitire şi durata de
concesionare.
Serviciul Administrare Cimitire este organizat
şi funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr.
491/2002, modificată prin H.C.L.M. nr. 218/2006 privind aprobarea
Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru aparatul propriu
al Consiliului Local al Municipiului Constanţa.
Activitatea de întreţinere a cimitirelor
se efectuează de către prestatori, angajaţii Serviciului
Administrare Cimitire urmând a verifica şi recepţiona lucrările
efectuate de către aceştia.
Taxa achitată se încasează într-un
cont distinct, deschis în afara bugetului local, fiind utilizată pentru
acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi modernizare a cimitirelor,
iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului se vor folosi în
anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
9.2
Taxă aviz construcţie funerară constituie venit cu destinaţie specială,
fiind instituită pentru asigurarea cheltuielilor de întreţinere
şi funcţionare a Serviciului Administrare Cimitire.
Taxa urmează a fi achitată de
către solicitantul avizului.
Serviciul Administrare Cimitire este organizat şi
funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 491/2002,
modificată prin H.C.L.M. nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de
Organizare şi Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului
Local al Municipiului Constanţa.
Taxa achitată se încasează într-un cont
distinct, deschis în afara bugetului local, fiind utilizată pentru
acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi modernizare a cimitirelor,
iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului se vor folosi în
anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
10.
Serviciul de Sprijinire şi Îndrumare Asociaţii de Proprietari din
cadrul Direcţiei Administraţie Publică Locală
Taxa
pentru eliberarea atestatului persoanelor fizice care susţin examenul de
atestare pentru funcţia de administrator de imobile constituie venit cu destinaţie
specială, fiind instituită în domeniul administrării imobilelor
constituite în asociaţii de proprietari. În conformitate cu prevederile H.G.
nr. 400/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi
funcţionarea asociaţiilor de proprietari, cu modificările
şi completările ulterioare taxa este încasată în vederea
prestării de către Comisia de evaluare din cadrul Serviciului de
Sprijinire şi îndrumare Asociaţii de Proprietari a
activităţii de evaluare şi eliberare a atestatului pentru
persoanele fizice susţin examenul de atestare pentru funcţia de
administrator de condominiu.
Taxa se achită de către toate persoanele
fizice care promovează examenul de atestare, după afişarea
rezultatelor examenului.
Serviciul se prestează direct de către
Comisia de atestare constituită prin hotărâre de Consiliu Local.
Serviciul de Sprijinire şi Îndrumare
Asociaţii de Proprietari este organizat şi funcţionează în
conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 491/2002, modificată prin
H.C.L.M. nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi
Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului
Constanţa.
Taxa achitată se încasează într-un cont
distinct, deschis în afara bugetului local, fiind utilizată pentru
acoperirea cheltuielilor de menţinere în parametrii optimi ai sistemului
informatic şi asigurarea consumabilelor pentru acestea, iar sumele
rămase neutilizate la sfârşitul anului se vor folosi în anul
următor, cu aceeaşi destinaţie.
Art.
7 Pentru prestarea activităţilor
constând în căutare acte în arhivă, eliberare copii din arhivă,
eliberare acte în regim de urgenţă şi multiplicare acte
(fotocopiere) se instituie taxe speciale aferente în vedere acoperirii
cheltuielilor generate de aceste activităţi.
Taxele instituite sunt în acelaşi cuantum pentru
toate serviciile din cadrul Primăriei Municipiului Constanţa şi
Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local
Constanţa.
Sumele colectate sunt folosite pentru
achiziţionarea arhivei electronice, precum şi pentru acoperirea
cheltuielilor ce se efectueaza pentru menţinerea la parametrii optimi a
sistemului informatic si asigurarea consumabilelor.
Art.8
Prevederile prezentului
Regulament se completează cu dispoziţiile legale în vigoare.