TAXE PENTRU ELIBERAREA
CERTIFICATELOR, AVIZELOR SI A AUTORIZATIILOR
ADMINISTRATE DE DIRECTIA URBANISM
A. TAXE PENTRU ELIBERAREA
CERTIFICATELOR DE URBANISM
SUPRAFATA |
TAXA (lei) |
a) pana la 150mp, inclusiv |
4 |
b) intre 151 - 250mp, inclusiv |
5 |
c) intre 251 – 500mp, inclusiv |
7 |
d) intre 501 – 750mp, inclusiv |
8 |
e) intre 751 – 1000mp, inclusiv |
10 |
f) peste 1000mp |
10 + 0.01 leu/m2 pentru
ceea ce depaseste suprafata de 1000 m2 |
B. TAXE PENTRU ELIBERAREA AUTORIZATIILOR DE CONSTRUCTIE
1. Taxa pentru eliberarea autorizatiei
de construire pentru orice alta constructie decat cele prevazute in alt aliniat
al prezentului articol este de 1% din valoarea autorizata a lucrarilor, inclusiv a instalatiilor
aferente acestora.
2. Taxa pentru eliberarea unei
autorizatii de construire pentru o cladire care urmeaza a fi folosita ca
locuinta sau anexa la locuinta este de 0.5% din valoarea autorizata a lucrarilor, inclusiv a instalatiilor
aferente acestora.
3. Taxa pentru autorizarea de foraje si
excavari necesare studiilor geotehnice, ridicarilor topografice, exploatari de
cariera, balastiere, sonde de gaze si petrol, precum si alte exploatari
este de 6 lei/m2
4. Taxa pentru eliberarea autorizatiei pentru
lucrarile de organizare de santier in vederea realizarii unei constructii, care
nu sunt incluse in alta autorizatie de construire este de 3% din valoarea autorizata a
constructiilor pentru organizare de santier, necesare executiei lucrarilor de
baza, daca nu au fost autorizate odata cu acestea.
5. Taxa pentru eliberarea autorizatiei de
amenajare de tabere, corturi, casute, rulote ori campinguri este de 2% din valoarea autorizata a lucrarii
sau a constructiei.
6. Taxa pentru autorizarea de lucrari cu
caracter provizoriu: chioscuri, tonete, cabine, spatii de expunere, situate pe caile
si in spatiile publice, precum si pentru amplasarea corpurilor si a panourilor
de afisaj, a firmelor si reclamelor este de 6 lei/m2
7. Taxa pentru eliberarea autorizatiei de
desfiintare totala sau partiala a unei constructii este de 0.1% din valoarea impozabila a
constructiilor si amenajarilor.
In cazul
desfiintarilor partiale, cuantumul taxei, se calculeaza proportional cu
suprafata construita a constructiei supuse demolarii.
8. Taxa pentru prelungirea certificatului de
urbanism sau a autorizatiei de construire este de 30% din valoarea taxei initiale.
9. Taxa pentru autorizarea privind lucrarile
de racorduri si bransamente la retele publice de apa, canalizare, gaze,
termice, energie electrica, telefonie, televiziune prin cablu este de 8 lei pentru fiecare instalatie.
10. Taxa pentru eliberarea
avizului comisiei de urbanism si amenajarea teritoriului este de 11 lei.
11. Taxa pentru colectarea si depozitarea
materialelor excedentare rezultate din reparatii, amenajari, modernizari autorizate
in blocurile de locuinte este de 130 lei/tona.
In acest sens, proiectantul are
obligatia sa completeze documentatia cu urmatoarele :
- Plan
releveu cu dimensiunile compartimentarilor dezafectate (lungime, grosime,
inaltime )
-
Calculul volumului materialului excedentar rezultat in urma propunerii de reparatii,
amenajari, modernizari autorizate, in tone, conform coeficientilor medii de
transformare tone-mc stabiliti prin normele TS 1975:
- Pentru moloz – 1,5 tone / mc
- Pentru pamant – 1,8 tone / mc
Taxa se va achita la casieria Primariei Municipiului
Constanta sau prin ordin de plata, o data cu taxa pentru eliberarea
autorizatiei.
Taxa constituie
venit cu destinatie speciala si este fundamentata de necesitatea asigurarii
colectarii, transportului si neutralizarii gunoiului menajer si stradal.
Responsabilitatea incasarii taxei
revine Directiei Urbanism.
12. Taxe pentru autorizarea scoaterii temporare din folosinta domeniului public
si/sau privat al Municipiului Constanta (lucrari
de construire, reconstruire, bransamente, extindere, reparatii, avarii,
modernizare si reabilitare privind cai de comunicatii, retele si dotari
tehnico-edilitare, noi capacitati de transport, de distributie a energiei
electrice si/sau termice, gaze etc, precum si de reabilitare si retehnologizare
a celor existente)
Taxa este in cuantum de 19 lei/mp/zi.
Vor fi scutiti de taxa agentii
economici si persoanele fizice care solicita interventia in domeniul public
si/sau privat pentru lucrari de investitii noi.
Lucrarile
de investitii pentru realizarea de retele si bransamente noi vor fi limitate in
timp astfel:
-
pentru realizarea unui
bransament, timpul de scoatere temporara din folosinta a domeniului public
si/sau privat nu va depasi 5 zile
-
in cazul lucrarilor pentru
realizarea unei retele subterane, timpul de scoatere din folosinta a domeniului
public si/sau privat nu va depasi 10 zile pentru un tronson.
Depaşirea
termenelor mentionate in autorizatia de scoatere temporara din folosinta a
domeniului public si/sau privat se va sanctiona conform legislatiei in vigoare.
Responsabilitatea incasarii taxei
revine Directiei Urbanism.
13. Taxa pentru obtinerea in numele
solicitantului a avizelor necesare in vederea autorizarii va fi de 20 lei/aviz.
MOD DE APLICARE
Pentru taxele prevazute
la punctele de la 1 la 10 se aplica urmatoarele reguli:
a) in termen de
15 zile de la data finalizarii lucrarilor de constructie, dar nu mai tarziu de
15 zile de la data la care expira autorizatia respectiva, persoana care a
obtinut autorizatia trebuie sa depuna o declaratie* (cf. modelului) privind
valoarea lucrarilor de constructie la compartimentul de specialitate al
autoritatii administratiei publice locale;
b) pana in cea de-a 15 zi
inclusiv, de la data la care se depune situatia finala privind valoarea
lucrarilor de constructii, compartimentul de specialitatea al autoritatii
administratiei publice locale are obligatia de a regulariza taxa datorata pe
baza valorii reale a lucrarilor de constructie;
c) pana in cea de-a 15 zi
inclusiv, de la data la care compartimentul de specialitate al administratiei
publice locale a emis valoarea stabilita pentru taxa, trebuie platita orice
suma suplimentara datorata de catre persoana care a primit autorizatia sau
orice suma care trebuie rambursata de autoritatea administratiei publice
locale.
Pentru taxele prevazute la
punctele de la 1 si 2 valoarea lucrarilor de constructii ce vor fi autorizate
in temeiul legal se stabilesc astfel:
a) pentru persoane fizice,
valoarea va fi calculata conform Anexei 1.1. privind impozitul pe cladiri, din
prezenta hotarare, pentru lucrarile de constructii ce se incadreaza din punct
de vedere constructiv in anexa 1.1. Pentru lucrarile de constructii ce nu se incadreaza
in anexa 1.1. valoarea va fi stabilita prin deviz estimativ.
b) pentru
persoane juridice, valoarea va fi stabilita prin deviz estimativ, dar nu mai
mica decat cea calculata pentru lucrarile de constructii ce se incadreaza (ca
sistem constructiv) conform valorii impozabile stabilite prin anexa 1.1. din
prezenta hotarare.
Regularizarea
taxei pentru autorizatia de construire la terminarea lucrarilor, se face pe
baza valorii reale a lucrarilor de constructie, valoare care nu poate fi mai
mica decat cea determinata conform anexei privind impozitul pe cladiri din
hotararea de consiliu aferenta anului cand a fost terminata lucrarea.
Referitor la taxa pentru eliberarea avizului comisiei de
urbanism si amenajarea teritoriului, pentru avizele comisiilor tehnice sau
colegiilor constituite prin dispozitii ale Primarului Municipiului Constanta,
care cuprind specialisti in domeniile respective, atat din cadrul aparatului
propriu cat si din cadrul institutiilor de specialitate care sunt special
imputerniciti de conducerile executive respective, petentul va prezenta, la
momentul eliberarii avizului mentionat, o copie a documentului de plata.
Avizele se elibereaza doar daca respectiva
documentatie a fost supusa analizei comisiei de resort in baza unei solicitari
exprese, respectiv daca avizul a fost prevazut in certificatul de urbanism.
Pentru obtinerea avizelor impuse in certificatul de
urbanism solicitantul va depune:
- cerere
- copie certificat
de urbanism
- documentatia
anexa
-
taxa conform prezentei hotarari
pentru fiecare aviz, achitata cu anticipatie, prin chitanta la casieria
primariei sau cu ordin de plata la trezorerie
-
taxa pentru fiecare aviz
perceputa de catre unitatea emitenta, achitata cu anticipatie, prin chitanta la
casieria primariei sau cu ordin de plata la trezorerie.
Modelul
declaratie pentru regularizarea taxei autorizatiei de cosntruire la terminarea
lucrarilor:
DOMNULE PRIMAR,
Subsemnatul(a) ___________________________________cu domiciliul in
Constanta,
str. ________________ rog aprobarea eliberarii
procesului verbal de receptie (partiala) pentru lucrarile executate in
Constanta , _________________________________________________,
nr._______, conform
autorizatiei de constructie nr. _______________________________
din data de ___________________ pentru urmatoarele lucrari executate (pana in
acest stadiu) :
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
lucrari ramase de executat :
____________________________________________________
___________________________________________________________________________lucrarile
au fost terminate la data de _____________________________________________
Declar pe proprie raspundere in cunostinta prevederilor legale in vigoare ca
valoarea
lucrarilor rezultate (in
acest stadiu) a fost de ______________________ lei, din care pentru
spatiul comercial
(sediul de firma) valoarea a fost de _____________________________lei.
Mi s-a pus in vedere
raspunderea ce o antreneaza constatarea ulterioara cu privire la
necesitatea declararii
valorii reale a constructiei executate.
Semnatura
:
Data: ________________________________
DOMNULUI PRIMAR AL
MUNICIPIULUI CONSTANTA